Myndigheten för personer med funktionsnedsättning tillhör Omsorgskontoret i Södertälje kommun. Omsorgskontoret består av en myndighetsdel såväl som utförarorganisation inom verksamhetsområdena äldre och funktionsnedsättning. Nu söker vi en vikarierande gruppledare till myndigheten för personer med funktionsnedsättning. Myndigheten för personer med funktionsnedsättning består av en resultatenhetschef, fyra gruppledare, 25 LSS-handläggare samt två kontaktsekreterare. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Här har du möjlighet att leda och utveckla LSS-handläggare och ha en nyckelroll för en välfungerande organisation hos oss. Som gruppledare på myndigheten förväntas du delta och vara aktiv i olika kompetenshöjandeforum och vara en viktig del i myndighetens utveckling. Vi använder oss av verksamhetssystemet Pulsen combine och har individens behov i centrum [IBIC] som arbetsmetod. Dina arbetsuppgifter Vill du arbeta som gruppledare? Vi söker dig som vill leda, inspirera och utveckla ett engagerat team inom myndighetsutövning. Hos oss får du en nyckelroll i arbetet med rättssäkerhet, kvalitet och effektivitet i beslut som påverkar människors vardag. Som gruppledare ansvarar du för att leda det dagliga arbetet, stötta medarbetare i komplexa ärenden och säkerställa att verksamheten följer aktuella lagar och riktlinjer. Du blir en viktig länk mellan medarbetarna och resultatenhetschefen och bidrar aktivt till både operativt och strategiskt utvecklingsarbete. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: - Operativt ledarskap av gruppens dagliga arbete samt strategiskt utvecklingsarbete - Att ge handledning och stöd i individärenden - Uppföljning av mål och resultat - Implementering av nya arbetssätt och rutiner - Samarbete med interna och externa aktörer Vem är du? Du är strukturerad och organiserad och har förmågan att planera, prioritera och leda handläggningsprocessen effektivt. Du är beslutsför och ansvarstagande och är mån om att fatta välgrundade beslut. Du har en god juridisk förmåga och kan tillämpa lagar och förordningar i praktiken. Du ser ett värde i samverkan och är duktig på att skapa relationer både internt och externt. Som ledare är du trygg och tydlig med förmåga att motivera, utveckla och coacha medarbetare. Du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation Krav: - Socionomexamen, juristexamen eller motsvarande högskoleutbildning som argbetgivaren bedömer som likvärdig - Gedigen erfarenhet av myndighetsutövning, särskilt inom LSS - Erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning och kunskap kring myndighetsutövningen för målgruppen - Erfarenhet av ledarskap, gärna i en offentlig kontext. Meriterande: - Ledarskapsutbildning - Du har varit med i olika förändringsarbeten och organisationsförändringar - Erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Pulsen combine Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Vi erbjuder dig: - Ett utvecklande och intressant uppdrag - Goda möjligheter till kompetensutveckling - Årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid - Friskvårdsbidrag - Handledning - Möjlighet att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. HR-avdelningen ansvarar för och driver myndighetens arbetsgivarpolitik samt ansvarar för myndighetens kompetensförsörjning. Detta omfattar områden som arbetsrätt och kollektivavtal, arbetsmiljö, chef- och medarbetarskap samt kompetensutveckling. HR stödjer chefer och ledningsgrupper inom alla typer av HR-relaterade frågor. HR-avdelningen på Försäkringskassan söker nu en engagerad och analytisk controller till avdelningen HR-stab. Du får flera nära kollegor, såsom HR-controllers, HR-specialister och verksamhetsutvecklare. I din roll kommer du stödja HR-chefer på olika nivåer. Våra cirka 200 medarbetare finns i Stockholm, Malmö, Göteborg och Östersund. Analyser, ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att chefer får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett centralt stöd för produktions- och resursstyrning samt bidrar till effektivt resursutnyttjande, exempelvis genom att upprätta produktionsplaner eller flödesanalyser. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar i relevanta forum och nätverk både inom avdelningen och på myndigheten. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till det lokala utvecklingsarbetet på området där du är ett verksamhetsnära stöd. Du deltar även i områdets ledningsgrupper vid behov. I den här tjänsten kommer du förutom att arbeta med den finansiella uppföljningen, även att arbeta mycket med att utveckla vår HR-statistik så du behöver vara van att jobba med stora datamängder. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen gärna som civilekonom eller inom företagsekonomi eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet att utveckla statistik i olika system • har avancerade kunskaper i Excel • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller, gärna inom en större myndighet • är proaktiv och van vid förändringsarbete • har goda kunskaper i OBIEE • har goda kunskaper UNIT4 • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Stockholm, Göteborg, Malmö, Östersund eller Linköping. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Susanne Engström, [email protected], 010-116 47 82. HR-specialist: Julia Johansson, [email protected] (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Siv Norlin, 010-116 96 76. Saco-S: Cecilia Silverson, 010-115 26 18, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 20 juli 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
OKQ8 Master Bilservice är en professionell bilverkstad som sedan 1985 erbjuder en heltäckande personbilsservice av alla bilmärken. Vi finns i Huddinge, Stuvsta och har idag 3 anställda. Vår samarbetspartner MECA bidrar med hög kompetens och ett komplett reservdelssortiment. Verkstadschef sökes till OKQ8 Master Bilservice i Huddinge OKQ8 Master Bilservice är en välrenommerad bilverkstad i Huddinge, Stuvsta, som sedan 1985 erbjuder omfattande service för personbilar av alla bilmärken. Med engagerade medarbetare och ett nära samarbete med MECA – som förser oss med expertis och ett komplett reservdelssortiment – står vi inför en spännande utvecklingsfas. Nu söker vi en verkstadschef som vill vara med och driva vår fortsatta utveckling Vi söker dig som har bred erfarenhet från verkstadsmiljö och som är redo att ta nästa steg i karriären som verkstadschef. I rollen ansvarar du för den dagliga driften och leder det operativa arbetet i verkstaden. Du arbetar både strategiskt och praktiskt, och är delaktig i allt från planering och kvalitetssäkring till personalledning och kundkontakt. Du kommer vara nyckelperson i att skapa en effektiv, trygg och serviceinriktad miljö – både för teamet och våra kunder. Vi söker dig som: Har flerårig erfarenhet som bilmekaniker eller verkstadsansvarig Är trygg i felsökning, reparationer och service av både nya och äldre fordon Trivs i en ledarroll och är van att motivera och vägleda andra Har god datorvana och är administrativt strukturerad Talar och skriver flytande svenska Är noggrann, lösningsorienterad och serviceinriktad Vi erbjuder: En central roll i en väletablerad, lönsam verkstad Goda utvecklingsmöjligheter tillsammans med OKQ8 och MECA Stor frihet under ansvar Konkurrenskraftig ersättning Ett nära och engagerat team Tjänsten är på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstider: Mån–Tors: 07.30–16.30, Fredag: 07.30–14.00. Ansökan Skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 22 augusti till [email protected](endast via e-post). Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta oss. Vi ser fram emot att välkomna vår nya verkstadschef till teamet på OKQ8 Master Bilservice!
OKQ8 Master Bilservice är en professionell bilverkstad som sedan 1985 erbjuder en heltäckande personbilsservice av alla bilmärken. Vi finns i Huddinge, Stuvsta och har idag 3 anställda. Vår samarbetspartner MECA bidrar med hög kompetens och ett komplett reservdelssortiment. Erfaren Bilmekaniker Söks till Ledande Bilverkstad Vi söker nu en erfaren bilmekaniker Är du en skicklig bilmekaniker med passion för fordonsteknik och högkvalitativ service? Då kan du vara den vi söker! Om oss: Vi är en välrenommerad bilverkstad i Stuvsta Huddinge specialiserad på omfattande service och reparation av personbilar av alla märken. Med ett starkt samarbete med leverantörer inom branschen, erbjuder vi våra kunder högkvalitativ service och ett komplett utbud av reservdelar. Dina arbetsuppgifter: Som bilmekaniker hos oss kommer du att ha en varierande och ansvarsfull roll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Felsökning och diagnostik av både nya och äldre fordon. Elektronikarbete och reparationer. Utföra servicejobb och underhåll. Hantering av mottagning och utlämning av fordon. Vi söker dig som har: Dokumenterad arbetslivserfarenhet som mekaniker. En 3-årig fordonsteknisk utbildning eller motsvarande eftergymnasial utbildning. God datorvana och administrativ förmåga. B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Ett stort intresse för bilar och en stark känsla för service. Förmågan att arbeta självständigt såväl som i team. Personliga egenskaper: Noggrann och strukturerad. Flexibel och effektiv. Lojal och positiv inställning. Social kompetens och en god kommunikationsförmåga. Vi erbjuder: En god arbetsmiljö i en väletablerad och lönsam verkstad. Utvecklingsmöjligheter inom företaget. Konkurrenskraftig lön. Stor frihet under ansvar och varierande arbetsuppgifter. Arbetstider: Mån-Tors: 07.30 - 16.30 Fredag: 07.30 - 14.00 Ansökan: Skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 22/8, till [email protected] (endast via mail). Du är även välkommen att höra av dig med frågor. Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega till vårt team!
Hej, Är du en licensierad taxiförare som letar efter en ny start eller en bättre arbetsplats? Hos Riyyan AB växer vi snabbt och söker nu trevliga, pålitliga förare till vårt team i Stockholm. Det här kommer du att gilla med att jobba hos oss: Hög lön – Vi erbjuder en av de högsta procentbaserade ersättningarna i branschen. Jobbar du heltid märker du skillnaden i plånboken. Fina bilar – Alla våra bilar är nya, rena och mycket bekväma – för att du ska trivas bakom ratten. Flexibla arbetstider – Heltid eller deltid, du väljer det som passar dig bäst. Stöttande team – Vi är ett litet, professionellt företag som behandlar våra förare med respekt. Behöver du hjälp finns vi alltid här. Vi söker dig som har: Svenskt B-körkort Taxiförarlegitimation från Transportstyrelsen Bra lokalkännedom i Stockholm (eller är duktig med GPS) En positiv och ansvarstagande attityd och gillar att ge bra service Grundläggande kunskaper i svenska eller engelska
Beirut Lounge är en restaurang i Fruängen centrum som erbjuder genuin libanesisk mat i en modern och trivsam miljö. Vi söker nu erfarna kockar med specialitet inom det libanesiska köket. Du ska ha god kunskap om traditionella kalla och varma mezze, grillrätter samt kunna arbeta effektivt både självständigt och i team. مطلوبشيف ذو خبرة في المطبخ اللبناني للعمل في مطعم Beirut Lounge Beirut Lounge هو مطعم يقع في مركز Fruängen ويقدّم المأكولات اللبنانية الأصيلة في أجواء عصرية ومريحة. نبحث الآن عن شيف ذوي خبرة ومتخصصين في المطبخ اللبناني. يجب أن تكون لديك معرفة جيدة بإعداد المقبلات الباردة والساخنة (المزة)، والأطباق المشوية، وأن تكون قادرًا على العمل بكفاءة بشكل مستقل وضمن فريق. المؤهلات المطلوبة: خبرة في الطبخ اللبناني (شرط أساسي) الدقة وتحمل المسؤولية والشغف الحقيقي بالطهي
Beirut Lounge i Fruängen Centrum söker en erfaren servitör/servitris som vill bli en del av vårt team.
TAXI DRIVERS JOBS Kallhäll, Stockholm. Salary according to agreement. Possibility of Work Permit sponsorship. Apply if you are really interested. Jobs are in Stockholm. If you live in any other city, apply! if you are really interested. M Najam 0769545980
Vi växer och söker nu en till Junior Akustikmontör som även kan hjälpa till med att räkna på jobb (kalkyl), arbetsleda mindre projekt samt leverera varor. Initialt är montagerollen överordnad och uppskattningsvis på ca 80% (övriga 20% är för kalkyl och övrigt) Du har troligen jobbat som undertaksmontör i ett par år och kanske assisterat med administrativt arbete eller arbetsledning. Viktigt är att du är effektiv och noggrann, glad och trevlig och hugger i där det behövs. Vi har kontor/lager i Skarpnäck och våra kunder finns över hela Storstockholm. B-körkort är ett skallkrav, likaså att man är flytande på svenska och engelska. Har du vana av kalkyl och/eller webbutveckling så är det meriterande. Start sker enligt överenskommelse under 2025 Ansök så snart som möjligt, vi kommer att gå igenom ansökningar löpande. Vi ser fram emot din ansökan!
Assistansporten AB är ett företag som arbetar med hemtjänst, personlig assistans, ledsagning och avlösning. Vi värnar om kontinuitet och inflytande från kunden över sina insatser. Assistansporten arbetar i södra Stockholmsområdet. Bli en del av vårt fantastiska team Vi söker duktiga undersköterskor som kan jobba i Stockholm måndag till fredag, 07:00-15:30 och varannan helg. Vi söker dig som har en positiv inställning och gärna tar egna initiativ. Man behöver kunna samarbeta med kollegor men även trivas med att arbeta självständigt i ett högt tempo. Som anställd på Assistansporten erbjuds du bland annat trygga anställningsvillkor och ett gerneröst friskvårdsbidrag. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande grundkrav: Du är utbildad undersökterska helst med inriktning äldreomsorg. Du har erfarenhet från hemtjänsten. Du har B-körkort. Du har en giltig legitimation från Socialstyrelsen om skyddad yrkestitel undersköterska. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Registerutdrag Vi på Assistansporten AB värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att kontrollera registerutdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen.
Välj ett jobb för att visa detaljer