Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Är du en fena på att köra truck? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss! Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som lagerarbetare/truckförare hos en av våra kunder i Älvsjö. Tjänsten startar omgående. Som lagermedarbetare/truckförare arbetar du både självständigt och i lag med att plocka och packa på lagret. Arbetet innebär att packa varor utifrån en plocklista samt att arbeta nära med ut- och inleverans. Varje lagerarbetare arbetar utifrån sin egna plocklista, där plockningen sker utifrån en given tidsram. Det är ett varierande och spännande jobb där man har chansen att utvecklas utifrån sin vilja och kompetens. Arbetsuppgifter: Ansvara för inleveranser av gods och material Scanna in produkter i affärssystem Samordna produkter utifrån en plocklista Lastning av kurirbilar Truckkörning Om dig: Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är stresstålig, punktlig och ansvarsfull. Du uppskattar ett högt tempo och har goda kunskaper inom logistik och lagerhantering, vilka du erhållit antingen från studier eller arbetslivet. Om du har erfarenhet av liknande arbete och har erfarenhet av orderhantering är det meriterande. Kravprofil: Truckkort A+B Självgående Meriterande: B-körkort Erfarenhet av arbete med skjutstativstruck Erfarenhet av arbete med motviktstruck Arbetstider: Mån-fre7-16 Arbetsplats: Älvsjö Start: Omgående eller med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Exista grundades våren 2008 av tre eldsjälar inom säkerhetsbranschen med visionen att erbjuda nytänkande och flexibla lösningar. Redan första året växte bolaget till 11 anställda med bas i Solna och ambitionen att verka rikstäckande med lokal förankring. Företaget har sedan dess vuxit stadigt och har idag över 30 medarbetare. Flera rikstäckande företag valde tidigt att samarbeta med Exista – samarbeten som fortsatt än idag. Vi är ett oberoende säkerhetsföretag som levererar kundanpassade och användarvänliga lösningar till företag, offentlig sektor och privatpersoner. Med fokus på noggrannhet, ärlighet och flexibilitet installerar, servar och säljer vi öppna system på den svenska marknaden. Introduktion Välkommen till Exista, ett ledande oberoende säkerhetsföretag med 30 riktigt engagerade medarbetare, där vi strävar efter att erbjuda innovativa och flexibla lösningar inom säkerhetsbranschen. Vi söker nu en engagerad och resultatinriktad Försäljare till vårt team i Stockholm. Om du är en person som brinner för försäljning och vill vara en del av ett dynamiskt företag som värdesätter noggrannhet, ärlighet och flexibilitet, då kan detta vara den perfekta rollen för dig. Tillsammans kommer vi att fortsätta vår resa mot att bli den självklara partnern för företag, offentlig sektor och privatpersoner i Sverige. Om rollen I rollen som Försäljare kommer du att spela en avgörande roll i vårt fortsatta arbete med att växa och utveckla vår kundbas. Du kommer att ansvara för att skapa och upprätthålla relationer med både nya och befintliga kunder, samt identifiera deras behov och erbjuda skräddarsydda säkerhetslösningar. Viktigt för rollen är att du är bra på relationer och värdesätter transparens till våra kunder. Du kommer att samarbeta med vårt dedikerade team inom försäljning och nyckelkundshantering, och du förväntas bidra med din expertis och insikter för att nå våra gemensamma mål och visioner. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som Försäljare ser vi att du har följande kvalifikationer: • Minst 3 års erfarenhet inom försäljning, helst inom säkerhetsbranschen eller relaterade områden. • Förmåga att bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. • Stark kommunikations- och presentationsförmåga, både muntligt och skriftligt. • Resultatinriktad med en stark drivkraft att nå och överträffa försäljningsmål. • God förståelse för marknadsföring och försäljningsstrategier. • Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Försäljare kommer att inkludera: • Identifiera och prospektera nya affärsmöjligheter inom säkerhetssektorn. • Vårda och utveckla befintliga kunder. • Genomföra försäljningsmöten och presentationer för potentiella kunder. • Utveckla skräddarsydda lösningar baserade på kundens specifika behov. • Arbeta nära med hela verksamheten för att säkerställa en hög nivå av kundnöjdhet. • Övervaka marknadstrender och konkurrens för att adaptivt justera strategier. • Rapportera försäljningsaktiviteter och resultat till försäljningschefen. Förmåner På Exista värdesätter vi våra medarbetare och erbjuder en rad förmåner för att säkerställa en stimulerande och balanserad arbetsmiljö. Som anställd hos oss får du: • En konkurrenskraftig grundlön med bonusmöjligheter baserade på prestation. • Frihet under ansvar. • Utvecklingsmöjligheter genom utbildningar och kompetensutveckling. • En trivsam arbetsmiljö med fokus på samarbete och laganda. • Friskvårdsbidrag och företagshälsovård. • Förmånlig bilpolicy. Ansökan Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt team på Exista? Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Skicka ditt CV och ett personligt brev där du berättar om dina erfarenheter och varför du är rätt kandidat för denna roll. Ansökningar skickas till vår HR-avdelning senast den 31 Augusti 2025. Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande och kontaktar de kandidater som vi anser vara en bra match. Välkommen med din ansökan!
Vill du vara med och bidra till en värld fri från sexuella övergrepp mot barn? Nu söker vi på Ecpat en kommunikatör som vill vara med och driva förändring. Hos oss får du använda dina kunskaper för att skapa tydlig och engagerande kommunikation – i allt från rapporter och kampanjer till våra sociala medier och webb. Om rollen: Som kommunikatör i vårt kommunikationsteam arbetar du både strategiskt och operativt med att initiera, planera och producera innehåll till hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Du ansvarar för att skapa målgruppsanpassade texter och kampanjmaterial och har en viktig roll i att forma hur vi kommunicerar våra frågor. Tjänsten är bred – med tonvikten på textproduktion - men innebär även enklare formgivning och att ta fram material till både digitala kanaler och trycksaker. Dina huvudsakliga uppgifter: • Planering, produktion och publicering av målgruppsanpassat innehåll (text, bild, rörligt) för digitala kanaler (webb och sociala medier) • Projektledning av kommunikationsinsatser och kampanjer • Annonsering i digitala kanaler (inklusive analys och optimering) t ex Facebook/Instagram, Google, Youtube • Ansvar och utveckling och innehåll på Ecpats webbplatser (WordPress) • Moderering och publicering i våra sociala kanaler. • Delta aktivt i det löpande arbetet i vårt kommunikationsteam Vi söker dig som: • Har flerårig erfarenhet av kommunikation, gärna i en bred roll • Är en skicklig skribent som kan anpassa innehåll till olika målgrupper • Är van att jobba i Wordpress och Canva. • Kan producera enklare material både för digital publicering och tryck • Har erfarenhet av digital annonsering och målgruppanpassad kommunikation • Har god kännedom om sociala medier – erfarenhet av Snap är ett extra plus • Gärna har arbetat med kommunikation riktad till barn och unga Om tjänsten: • Heltid • Placering: Ecpats kontor på Kungsholmen i Stockholm • Start: 25 augusti 2025 • Kollektivavtal: Tjänstepersoner inom civilsamhället (Unionen) • Förmån: Friskvårdsbidrag Välkommen med din ansökan Om du känner att det här är en roll för dig är du varmt välkommen att skicka in ditt CV och ett introduktionsbrev där du berättar om hur dina kvalifikationer och din personlighet gör dig till rätt person för den här rollen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Därför välkomnar vi sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är den 8 augusti 2025. Vid frågor om tjänsten, kontakta Maria Matseke, kommunikationschef, Ecpat Sverige, e-post: [email protected] Vi har tyvärr inte möjlighet att lämna individuell återkoppling på ansökningar, men vi meddelar alla sökande när tjänsten är tillsatt. Innan anställning behöver du visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister, enligt lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn.
Har du erfarenhet av att arbeta med lönehantering? Är du tillgänglig omgående? Då kan det vara just dig vi söker! Vi söker en noggrann och självgående administratör med erfarenhet av lönekörning, hantering och administration. Du behöver ha kunskaper i Excel. Har du arbetat i Palasso och har goda kunskaper i är det meriterande. Tillträde och ansökan: Startdatum: ASAP Slutdatum: 30 november 2025 Sista ansökningsdagen: ASAP Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing ären innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Kwick Expense är ett innovativt scale-up-bolag i stark tillväxtfas. Vi söker dig som vill ta nästa steg i en affärsnära och utvecklande roll inom försäljning – där du får vara med och bygga vidare på en B2B-säljfunktion. Här får du stor frihet, mycket ansvar och möjlighet att växa tillsammans med ett bolag som förändrar hur företag hanterar sina utgifter. På uppdrag av Kwick Expense söker vi nu en Account Manager. Rollen passar dig som är självgående, relationsskapande och redo att ta plats i ett litet men snabbfotat team, där varje affär gör skillnad. Om tjänstenSom Account Manager hos Kwick Expense ansvarar du för hela säljprocessen – från prospektering till avslut. Fokus ligger främst på nykundsbearbetning inom både offentlig och privat sektor, där du bygger upp relationer och driver affärer. I början handlar det mycket om att lära sig produkten på djupet och kontakta potentiella kunder via telefon. Du jobbar nära dina kollegor, rapporterar till VD och får en tät introduktion med mycket feedback, coaching och möjlighet att växa in i rollen. På sikt kommer det finnas möjlighet till att vara med och forma säljavdelningen, ta ansvar för onboarding av nya kollegor och utveckla försäljningsstrategin. Kwick Expense har redan nått ut och fått stort förtroende på marknaden – du kliver alltså in i en fungerande modell från start. Prospektera och kontakta nya kunder inom både privat och offentlig sektor Driva hela säljprocessen, från första kontakt till stängd affär Vid behov genomföra fysiska kundmöten (i början cirka 2 dagar/månad) Bidra till fortsatt utveckling av säljstrategi och kundresa Bidra till Kwick Expense produktutveckling genom insikter från kunder Din profil Vi söker dig som är affärsdriven, förtroendeingivande och har lätt för att skapa kontakt, oavsett om det är med en byggfirma eller en bankdirektör. Du har arbetat i en roll som Account Manager och har erfarenhet av kundmöten, känner dig trygg med att arbeta i digitala system samt har förståelse för ekonomiska processer. Du har: Erfarenhet av att driva kunddialoger och försäljningsprocesser Vana av att arbeta i digitala affärssystem och hantera kostnader/redovisning God struktur, initiativförmåga och ett högt eget driv Meriterande om du arbetat med SaaS-tjänster och har erfarenhet från offentlig sektor eller upphandling Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Vad Kwick Expense erbjuder dig Hos Kwick Expense blir du en viktig del av ett scale-up bolag. Du kommer till en platt organisation, högt i tak och stor respekt för allas tid och kompetens. Du får en roll där du är med och formar både din vardag och bolagets framtid. Fast grundlön med generös provisionsmodell Friskvård och betald semester Tjänstetelefon, dator och senaste tekniken Stor möjlighet att på sikt utvecklas i rollen Sociala aktiviteter, AW:s, sommar- och julfester Om Kwick Expense Kwick Expense förenklar vardagen för företag genom digital kvittohantering i realtid. De samarbetar nära med Nordea och deras tjänst används av allt från enmansbolag till stora koncerner. Bolaget har vuxit från startup till scale-up på kort tid. Hos Kwick Expense får du en chans att påverka, utvecklas och bygga något på riktigt. Vi letar särskilt efter dig som vill vara med på en längre resa och forma framtiden tillsammans med dom. Du anställs direkt hos Kwick Expense. Vi intervjuar löpande – skicka in din ansökan redan idag! Inför anställning genomförs en bakgrundskontroll.
Vill du ha en roll där din känsla för service och ordning gör verklig skillnad? Compomill i Upplands Väsby söker en vass teknisk orderadministratör som gillar att ta initiativ och vill arbeta brett i en omväxlande vardag. Compomill Nordic Components säljer komponenter och testsystem till kunder som återfinns bland flera stora varumärken och industrier i Norden och Baltikum, framförallt inom telekom, försvar, forskning, laboratorier och elektrifiering samt inom mät- och testområdet. Compomill är ett entreprenörsdrivet företag med familjär stämning. Arbetsuppgifter I rollen som orderadministratör kommer du att arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter inom säljsupport, order, leverans, logistik och lite marknadsföring. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: Svara på förfrågningar Skapa offerter och säljordrar Registrera beställningar till leverantörer Övervaka leveranser Kontroller och bekräfta leveranser Utleveranser till kund Kontakt och bokning av transportör Besvara frågor både via telefon och mail Administrera websida, e-post utskick, sociala medier m.m. För den som har erfarenhet och intresse av IT, ekonomi, sälj eller marknadsföring finns möjlighet att få utökade arbetsuppgifter inom något av dessa områden. Kvalifikationer Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har god förståelse för sälj-, order-, logistik- och leveransflöden. Du får gärna ha erfarenhet av orderläggning och lagerhantering i affärssystemet Microsoft NAV. Du trivs med att arbeta brett och varierat i en roll där du hanterar allt från ax till limpa. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal. Goda datorkunskaper är ett krav Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav Meriterande om du har erfarenhet av ISO certifiering & kvalitetssäkring Personliga egenskaper Du är en strukturerad doer som levererar med kvalitet och håller deadlines. Du trivs i en roll med många kontaktytor och har lätt för att kommunicera via både telefon och mejl. Vi söker dig som är lösningsorienterad, flexibel och van att snabbt sätta dig in i nya situationer. Du gillar att vara en del av ett mindre team och att vara den som håller ihop trådarna – en riktig spindel i nätet. Mer om Compomill Compomill ställer höga krav på kvalitet och service samt de tekniska lösningarna företaget erbjuder. Kvalitetssystem och policys styr alla beslut och hur Compomill hanterar sin verksamhet och de tillämpas i hela organisationen. Med hjälp av dessa riktlinjer vill Compomill skapa en säker och hälsosam arbetsplats, skydda miljön, använda resurser effektivt och se till att följa lagar och branschregler i hela verksamheten. Compomill har kontor i Upplands Väsby. På kontoret i Upplands Väsby arbetar 5 medarbetare. Compomill sitter i ett öppet kontorslandskap i trevliga lokaler. Mer om tjänsten Tillsättning: under andra hälften av augusti 2025 Omfattning: heltid, 38,75 timmars arbetsvecka där arbetstiderna är vardagar 8-16.30 Placering: Upplands Väsby Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår konsultchef på Ellinore Pereira på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan
Är du nyexaminerad inom ekonomi eller har du något års erfarenhet av fakturahantering och bokföring och kan arbeta under sommaren? Varm välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vår kund söker en ekonomiassistent för ett tidsbegränsat uppdrag, uppdraget beräknas starta 7 juli och pågår augusti ut. Uppdraget omfattar stöd inom den ekonomiska förvaltningen, inklusive fakturahantering, bokföring och andra administrativa uppgifter relaterade till kommunens ekonomi. Arbetstider: 08:00–17:00, men viss flexibilitet kan ges vid behov. Dina arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter vara att registera och hantera leverantörsfakturor i ekonomisystemet. Vidare kommer arbetsuppgifterna innefatta följande: Registrering och hantering av kundinbetalningar i ekonomisystemet (kundreskontra). Registrering och hantering av kassabokföring i ekonomisystemet, dvs löpande bokföring av banktransaktioner Dina kvalifikationer Relevant ekonomisk utbildning, t.ex. Ekonomiassistent, YH-utbildning inom ekonomi Ca. 1-2 års erfarenhet i rollen ekonomiassistent Grundläggande erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem (helst Agresso/Unit4,) eller en vilja att snabbt lära sig nya system Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Referenser och tidigare uppdrag inom liknande roller För denna roll söker vi dig som är Noggrann och strukturerad. Förmåga att arbeta självständigt men också som en del av ett team. God samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga. Flexibel och lösningsorienterad. Positiv inställning och vilja att lära sig nya arbetsuppgifter Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 5 juli Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, Sanna,[email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070-884 96 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vi söker konditor till vårt härliga gäng! Är du en kreativ konditor med passion för tårtor, bakverk och riktigt goda kundmöten? Då kan du vara den vi söker! Vi letar efter en ny kollega som älskar att skapa både klassiska och moderna bakverk – med extra kärlek för vackra och välsmakande tårtor. Du brinner för hantverket, är noggrann med detaljerna och har alltid kunden i fokus. Hos oss blir du en del av ett glatt och sammansvetsat team där vi stöttar varandra, har kul på jobbet och strävar efter att ge varje kund det där lilla extra. Vi söker dig som har: • Utbildning som konditor eller motsvarande erfarenhet • Några års erfarenhet av konditoriarbete, gärna i butik eller bageri • God känsla för smak, form och detaljer • Kreativitet och vilja att utveckla nya idéer och produkter • Förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra • Ett serviceinriktat sätt och ett varmt bemötande mot kunder • God hygienvana och förståelse för livsmedelshantering Om tjänsten: Tjänsten är på deltid, ca 30 timmar/vecka. Arbetet är främst förlagt till dagtid och varannan helg. Låter det som du? Välkommen att söka – vi ser fram emot att höra från dig!
Inledning Vill du värna om Sverige och vår rätt att leva som vi själva väljer i en digitaliserad värld? Attacker över internet mot datorer och servrar sker världen över i allt större omfattning. Effekterna av en cyberattack kan få lika stora konsekvenser för samhällsviktiga funktioner som ett konventionellt väpnat angrepp. Försvarsmakten är en organisation i ständig utveckling för att alltid vara beredda att värna Sveriges okränkbara frihet. Vi är beredda att göra det som krävs, även i de svåraste av situationer. Försvarsmaktens cyberförsvar söker nu fler medarbetare för att utöka förmågan inom offensiva cyberoperationer. Offensiva operationer syftar till att förhindra eller försvåra motståndaren att använda sina system samt att tvinga motståndaren att avbryta angrepp. Som Red Team-operatör kommer du i fredstid genomföra penetrationstester för att utöka vår förmåga inom angripartester genom simuleringar, baserade på verkliga angrepp. Om befattningen Som Red Team-operatör hos oss arbetar du i en miljö som är dimensionerad för de högre konfliktnivåerna, men vi ska kunna verka i alla nivåer. Våra cyberförsvarsresurser kan också användas för att stödja samhället under kriser eller andra allvarliga händelser. Tjänsten är krävande och varierande vilket ställer krav på självständighet och förmåga att anpassa sig. Du kommer in i ett spännande skede där du har möjlighet att påverka den tekniska utvecklingen i verksamheten. Dina arbetsuppgifter kan komma att anpassas efter din erfarenhet, förutsättningar och drivkraft. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • utveckling av verktyg och infrastruktur. • genomförande av verklighetstrogna attacker. • delta i verksamhetens kontinuerliga utveckling- och förbättringsarbete. Det ingår också att sammanställa och presentera resultat både muntligt och skriftligt av genomförda uppdrag. Övningar och utbildningar genomförs fortlöpande. Kvalifikationer • Vi söker dig som har några års erfarenhet av systemutveckling eller it-säkerhetsrelaterat arbete. • Teknisk akademisk examen eller kunskaper förvärvade genom relevant arbetslivserfarenhet. • Du har goda kunskaper i något programmeringsspråk (Rust, C/C++, Python). • Kunskaper om hur operativsystem, kryptering och nätverk fungerar. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande • Erfarenhet av penetrationstester eller Red Team uppgifter. • Red Team ramverk som exempelvis TIBER-EU. • Kunskap om verktyg likt Bloodhound, Pacu, Burp, Metasploit, Cobalt Strike och Mimikatz. • Erfarenhet av moderna utvecklingsmetoder samt CI/CD eller containerlösningar. • Kunskap om hur man kan förflytta sig i en miljö efter accessetablering utan att skapa uppmärksamhet. • Certifieringar inom it-säkerhet, exempelvis OSCP, GPEN eller GXPN. Personliga kvalifikationer • Du är ansvarstagande, prestigelös och tar initiativ för att bidra till att uppnå efterfrågat resultat i arbetet. • Du har stark integritet, är lyhörd och arbetar med precision, vilket präglar ditt agerande i grupp. • Du är analytisk och genuint intresserad av it-säkerhet och kan prioritera mellan operativt resultat och eget lärande. • Du är förändringsbenägen och självgående utifrån vad situationen kräver. • Du har ett högt säkerhetsmedvetande och tillämpar ett kritiskt, etiskt och sakligt förhållningssätt i ditt arbete. Övrigt Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Försvarsmakten för andra personer än dina närmst berörda. Anledningen till att vi ber dig vara återhållsam med information är att det finns tjänster inom området som omfattas av sekretess. För anställning vid Försvarsmakten krävs svenskt medborgarskap och anställningen innebär nationell och internationell arbetsskyldighet. Arbete på annan ort samt beredskap och skiftarbete kan förekomma. Resor i tjänsten kan förekomma både nationellt och internationellt. Anställningsformen är tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning om du inte är anställd inom Försvarsmakten. Placeringsort för tjänsten är Stockholm. Tillträde sker enligt överenskommelse. Frågor om tjänsten mejlas till [email protected] Din ansökan vill vi ha senast 27/7 2025. Ansökan med meritförteckning skickas till: [email protected], ange referens 23785. Eller via brev till: Försvarsmakten Högkvarteret/FST STRA Cyber, Att EWI, Lidingövägen 24, 107 85 Stockholm. Märk kuvertet ”Ansökan” och ange annonsens referens. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I Högkvarteret (HKV) finns överbefälhavaren (ÖB) och generaldirektören (GD), vilka för närvarande har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs av ledningsstaben, produktionsledningen, insatsledningen och militära underrättelse- och säkerhetstjänsten. I ledningsstaben ingår bland annat ekonomidirektören, personaldirektören, kommunikationsdirektören och chefsjuristen. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Medlingsinstitutet är en myndighet under Arbetsmarknadsdepartementet och har till uppgift att medla i arbetstvister, verka för en väl fungerande lönebildning samt ansvara för den officiella lönestatistiken. Vi är femton medarbetare och har kontor i centrala Stockholm. Medlingsinstitutet söker nationalekonom Arbetsuppgifter: Du kommer att analysera de samhällsekonomiska förutsättningarna för avtalsförhandlingarna och inhämta, sammanställa och tolka statistik som är av betydelse för lönebildningen. Du ska ha en god överblick över omvärlden, framför allt Europa, när det gäller löneutvecklingen och annan makroekonomisk utveckling. Det du publicerar har stort allmänintresse med många kvalificerade användare så som Riksbanken, Regeringskansliet, Konjunkturinstitutet, aktörer på finansmarknaden samt arbetsmarknadens parter. Du ansvarar för analysen av internationellt jämförbara arbetskostnader. Medlingsinstitutet publicerar bland annat löpande rapporten ”Löneläget” som analyser den svenska konkurrenskraften. Du delar även ansvaret med att ta fram och följa den kortfristiga svenska löneutvecklingen. Du skriver i olika rapporter eller andra publiceringsformer och du håller presentationer för användarna av dessa rapporter och underlag. Vidare bidrar du till Medlingsinstitutets roll som statistikansvarig myndighet, vilket innebär att förvalta och utveckla olika statistikprodukter samt upprätthålla kontakten med användare och samarbetspartners såsom SCB och Eurostat. Eftersom Medlingsinstitutet är en liten myndighet får du ta stort eget ansvar och det är korta vägar till beslut. Det betyder också att du är flexibel och har lätt att samarbeta. Kvalifikationer: Relevant utbildning inom nationalekonomi och/eller statistik. Flera års erfarenhet av kvalificerat analys- eller prognosarbete inom arbetsmarknadsområdet. Erfarenhet av ekonometriska modeller och att bearbeta stora datamängder med hjälp av programmeringsbaserade statistikprogram. Förmåga att uttrycka dig tydligt i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet av tidsserieanalys. Erfarenhet av programmet Eviews. Kunskaper om den svenska arbetsmarknadsmodellen. Ansökan: Ansök med CV och personligt brev senast den 31 augusti 2025 till [email protected] Ange diarienummer 2025/94 i ämnesraden för e-post. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Medlingsinstitutet tillämpar individuell lönesättning och sex månaders provanställning. Frågor om tjänsten besvaras av Irene Wennemo, e-post: [email protected] eller tel. 08-545 292 41 och övriga frågor av Sanna Nilsson, e-post: [email protected] eller tel. 08-545 292 48. Vi har valt annonseringskanaler för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer