Senior IT-infrastrukturarkitekt
Castra Group AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Rollen Vi söker en erfaren IT-infrastrukturarkitekt som vill spela en nyckelroll i att definiera, designa och optimera komplexa, skalbara och säkra IT-infrastrukturlösningar. I denna roll samarbetar du med både ledning och teknikteam för att säkerställa att infrastrukturen stödjer verksamhetens behov och framtida tillväxt. Kvalifikationer Djup teknisk expertis inom IT-infrastruktur, nätverk och säkerhet Förmåga att analysera affärskrav och omvandla dem till arkitekturlösningar Erfarenhet av att designa skalbara och högpresterande infrastrukturlösningar Kunskap inom molntjänster (AWS, Azure, Google Cloud) och virtualisering Säkerhetsarkitektur och implementering av skyddsåtgärder för system och data Erfarenhet av hög tillgänglighet och katastrofåterställning Dokumentation av arkitektur och tekniska specifikationer Stark kommunikationsförmåga och vana att samarbeta med intressenter Erfarenhet av projektledning och att leda tekniska team Varför ska du välja oss? Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en. Om Castra Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på. Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work fem år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar. Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Sundsvall, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se. Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta [email protected]

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Djurskyddshandläggare för djurskydd och djurvälfärd, tidsbegränsat
Länsstyrelsen i Stockholms län
Planerare och utredare m.fl.

Vill du vara med och bidra till att stärka djurskyddet i Stockholms län? Då kan detta vara ett jobb för dig! Till Enheten för djurskydd och Enheten för djurvälfärd söker vi en eller flera nya medarbetare med kompetens för djurskyddsarbete. Arbetet inom djurskydd omfattar bland annat djurskyddskontroll, förprövning av stallar, godkännande- och tillståndsgivande för olika verksamheter med djur med mera. På enheterna som helhet ansvarar vi även för handläggning av ärenden enligt lagen om tillsyn över hundar och katter samt verkställande av omhändertaganden av djur. Vad ingår i rollen? Hos oss får du ett varierade jobb och du kommer att arbeta med någon eller några av följande arbetsuppgifter. Enklare utredningar i klagomålsärenden samt mottagande av dessa klagomål, handläggning rörande tillstånd för verksamheter med häst, hund, katt och andra sällskapsdjur och/eller besiktning av djurtransporter. Även planerade kontroller av lantbruksdjur kan bli aktuellt liksom handläggning inom förprövning och besiktning av djurstallar, beroende på din kompetens och verksamhetens behov. Arbetet kan även komma att innefatta handläggning av underställelser, att verkställa beslut om omhändertaganden samt att utreda ärenden enligt lagen om tillsyn över hundar och katter. Det är huvudsakligen en tjänst där arbetet utförs från kontoret men det kan bli aktuellt att delta vid fältarbete och vid verkställigheter efter omhändertaganden. I arbetet ingår också att författa och föredra beslut och skriva åtalsanmälningar. Uppdraget innebär många kontakter på olika nivåer i samhället, till exempel med allmänheten, djurhållare, djurhälsopersonal, företag, branschorganisationer, kommuner, länsstyrelser, centrala myndigheter och departement. Vi arbetar indelat i grupper med grundfokus på en eller flera arbetsuppgifter men du behöver vara inställd på att stötta och bidra i andra arbetsuppgifter eller i andra grupper och enheter på avdelningen. Är du den vi söker? För den här rollen vill vi att du har - högskoleutbildning och är agronom, etolog, miljö- och hälsoskyddsinspektör eller biolog med fördjupning inom djurskyddsområdet alternativt ha annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - god kunskap om djurskyddslagstiftningen samt kännedom om välfärdsrisker inom olika djurhållningsformer - erfarenhet av ärendeutredning eller arbete på myndighet - erfarenhet av arbete som djurskyddshandläggare på Länsstyrelsen och kunskaper inom systemen Platina och DSK - goda kunskaper inom Office-paketet - god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig i både tal och skrift på svenska - körkort för personbil. För att du ska lyckas och trivas i rollen behöver du ha egen drivkraft, kunna ta initiativ och självständigt planera och utföra ditt arbete på ett effektivt sätt mot fastställda mål och tidplaner. Du är ansvarstagande, lyhörd och har en mycket god kommunikativ förmåga. Arbetet förutsätter att du tycker om att samarbeta med andra människor då du kommer att ha mycket kontakt med djurägare och verksamhetsutövare, myndigheter och kollegor på avdelningen. Du behöver ha gott omdöme i alla dessa kontakter kombinerat med stor integritet i myndighetsutövningen. Som medarbetare på Länsstyrelsen behöver du - ha förmåga att utifrån en helhetssyn fatta beslut med hänsyn till flera perspektiv - förstå att en central roll för Länsstyrelsen är att göra avvägningar mellan olika intressen - ha förmåga att prioritera och ställa om för att arbeta med nya uppgifter eller i nya sammanhang. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du har - erfarenhet av besiktningar av djurtransporter - erfarenhet av handläggning av tillstånd för verksamheter djur - goda kunskaper inom byggnation och ventilation i djurstallar - praktisk erfarenhet av arbete med djur - erfarenhet av arbete med människor inom till exempel vård, omsorg eller pedagogisk verksamhet. Mer om oss och rollen Du kommer att arbeta på någon av de två enheterna Enheten för djurvälfärd eller Enheten för Djurskydd. Enheten för djurskydd består av verksamhetsområdet djurskydd, med ärenden kopplat till anmälan, verkställighet vid omhändertaganden samt tillsynslagen över hundar och katter. Enheten för djurvälfärd består av verksamhetsområdet djurskydd, med ärenden kopplat till planerad kontroll, förprövning, handläggning av tillstånd för djurverksamheter, offentlig förevisning samt transportbesiktningar. Vi är en del av Avdelningen för landsbygd som har ytterligare tre enheter och med närmare 100 medarbetare. I teamen samarbetar vi och stöttar varandra inom våra respektive områden. Enhetscheferna leder med värme och engagemang och utövar ett tillitsbaserat ledarskap. Anställningarna är visstidsanställningar och på heltid, fram till den 22 december 2025, gärna med start den 1 september. Så rekryterar vi Du kommer att få svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev till den här ansökan. Vi kan komma att kalla till intervju löpande under ansökningstiden. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Om du har frågor  Frågor om rollen besvaras av rekryterande chef Joakim Johansson, Enhetschef, enheten för djurskydd, tfn 010-223 12 99 samt av Janina Lindgren, Enhetschef, enheten för djurvälfärd, tfn 010-223 17 68. Fackliga kontaktpersoner är Isabel Lundahl för SACO, tfn 010-223 22 44, Eva Mo för ST, tfn 010-223 14 62. Sista ansökningsdag: 17 juli 2025 Referensnummer: 112-35061-2025 Om Länsstyrelsen Länsstyrelsen Stockholm är en samlande kraft för en växande och hållbar huvudstadsregion. Genom att ta ansvar för helheten hittar vi vägar framåt i komplexa samhällsfrågor. Helhetsbilden är en viktig utgångspunkt för oss när vi samverkar med kommuner, myndigheter, näringsliv och andra viktiga samhällsaktörer. På regeringens uppdrag verkar vi också för att nationella mål får genomslag i vårt län. Hos oss finns experter inom många olika sakområden och vår samlade kompetens har en häpnadsväckande bredd. Här lär du dig något nytt varje dag. Läs mer om oss på www.lansstyrelsen.se/stockholm/jobba-hos-oss.

26 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Objektproduktledare inom Ekonomistöd
Södertälje kommun
Systemförvaltare m.fl.

Vi söker en Systemförvaltare/Objektspecialist med inriktning mot ekonomi och system Vill du vara med och utveckla framtidens digitala stöd för ekonomistyrning i en samhällsviktig organisation? Vi söker dig som vill arbeta i gränslandet mellan verksamhet och IT – med fokus på ekonomisystem och uppföljningsverktyg. Om rollen Som systemförvaltare/objektspecialist ansvarar du för att säkerställa att våra ekonomisystem stödjer verksamhetens behov. Du arbetar nära ekonomer, controllers och övriga delar av verksamheten och är en nyckelperson i vår förvaltningsorganisation i objektet Ekonomistöd. Rollen som systemförvaltare/objektspecialist formas utifrån de förutsättningar och möjligheter som finns inom ekonomiavdelningens givna uppdrag, just nu med fokus på att: Förvalta och vidareutveckla ekonomisystemet Unit4 ERP (fd Agresso) Arbeta med planerings- och uppföljningsverktyg såsom Stratsys Ansvara för kommunens övriga system med koppling till ekonomiska processer, inklusive integrationer och informationsflöden mellan systemen Driva kravställning, testning, dokumentation och kvalitetssäkring i samverkan med verksamheten Ge stöd till användare genom support, utbildning och vägledning Delta i och leda utvecklings- och förbättringsprojekt inom ekonomiområdet Vem är du? Du är bekväm med att arbeta både självständigt och i grupp, och har en god samarbetsförmåga. Du är analytisk, strukturerad och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Arbetet ställer krav på god förmåga att på ett enkelt sätt beskriva systemprocesser och ekonomiska sammanhang.  Krav:  -  högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi, systemvetenskap eller motsvarande - Erfarenhet av systemförvaltning eller objektspecialistroll inom offentlig sektor - Vana att leda förändringsarbete på ett strukturerat sätt och sttort intresse för utveckling.  - God vana och förståelse av ekonomi- och IT-system. - Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift   Meriterande: - Erfarenhet av planerings- och uppföljningssystem Stratsys - Erfarenhet av ekonomisystem Unit4 ERP (Agresso)  - Erfarenhet av systemförvaltningen enligt pm3 modellen - Erfarenhet av redovisning    Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen inom kommunstyrelsens kontor. Vi finns i ljusa moderna lokaler i Stadshuset precis bredvid tågstationen Södertälje centrum med goda kommunikationer.  Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Senior Data Engineer
Castra Group AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Rollen Vi söker en erfaren och driven Senior Data Engineer som vill arbeta med att skapa, hantera och optimera datalake-miljöer för analys och insiktsgenerering. Du kommer att utveckla effektiva ETL-processer, säkerställa hög datakvalitet och designa skalbara dataarkitekturer med hjälp av moderna moln- och Big Data-teknologier. Kvalifikationer Erfarenhet av datalake-design och utveckling av ETL-processer Stark kompetens inom SQL och databasteknologier Erfarenhet av molnplattformar (AWS, Azure, Google Cloud) Kunskap om Big Data-verktyg som Hadoop och Spark Erfarenhet av streamingteknologier (Kafka, Apache Flink) Förmåga att implementera säkerhetsåtgärder för känslig data Programmeringsfärdigheter i Python, Java eller liknande Erfarenhet av datavisualisering med verktyg som Tableau eller Power BI Stark problemlösningsförmåga och vana att hantera storskaliga dataprojekt Förmåga att samarbeta med Data Scientists, Analysts och andra team Varför ska du välja oss? Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en. Om Castra Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på. Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work fem år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar. Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Sundsvall, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se. Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta [email protected]

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Project Engineer - Medical Devices
Intertek Semko AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

As a Project Engineer you have the possibility to review different aspects of medical products such as function, construction, and documentation. We work as a team on project-based assignments where you have the main responsibility for safety testing. Our medical department performs safety testing according to applicable standards on active medical devices such as ventilators, medical robots, X-ray equipment etc. Your tasks will include: Perform safety testing according to applicable standards such as IEC 60601-1 or IEC 61010-1. Compile test results, analyze and transfer data into test reports. Transfer data and prepare test reports. Good communication capability with colleagues as well as customers. Validate the project scope and sample applicability. Review test reports. About you: Bachelor’s or Master’s degree in engineering required; BSEE or Bio-Medical Engineering preferred Experience within Medical Standards IEC 60601-1 Suit(s) Experience in x–ray or gas related equipment Demonstrated experience with U.S., Canadian, and other international product safety standards, i.e., ANSI, CSA, UL, EN, IEC is preferred Ability to interpret an extensive variety of technical instructions in mathematical or diagram form. Ability to understand and write scientific text in English. About Intertek Backed by 125 years of experience, Intertek’s Assurance, Testing, Inspection and Certification solutions for electrical products are offered through an extensive global network of accredited laboratories to address quality, safety and sustainability. Global manufacturers of leading brands trust Intertek for faster, simpler, more cost-efficient services. Our business spans a wide range of industries such as Medical, Lighting, Renewable Energy, HVACR, Appliances & Electronics, Connected World (IoT), Hazardous Locations, Industrial Equipment, Life Safety & Security, IT & Telecom Equipment, Wireless Devices and Software. Intertek’s global network of laboratories employ world-class experts in our fields who deliver quality, accurate testing and certification that continually exceeds our clients' expectations and helps to clear a path for their product's success. We are a workplace that offers everything needed for you to focus on your work, such as collective agreements and a good benefits package. For us, you as an employee are important, so we also offer flexible working hours, wellness benefits, and opportunities for self-development to help you find balance and motivation in your daily life. We review applications on an ongoing basis, so please feel free to submit yours in today—we would love to have a chance to speak with you as soon as possible. Click the button to get in touch with us!

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 december 2025
Community Host på deltid till United Spaces
Rp Rekrytering Bemanning AB
Kontorsreceptionister

SNABBFAKTA Omfattning: Deltid, 4h/vecka Arbetstider: Fredagar kl. 15.30-19.30 Ort: Stockholm Startdatum: 15 augusti Anställningsform: Särskild visstidsanställning (uppdraget är på 6 månader med chans till förlängning) DIN FRAMTIDA ARBETSPLATS Nu söker vi en Community Host till vår kund United Spaces som är ett av Sveriges största coworking bolag. United Spaces startades för 25 år sedan och har idag kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg och Jönköping. Sedan starten 1999 har grundtanken varit att skapa en mötesplats för entreprenörer och företagare som vill växa tillsammans. För den här tjänsten kommer du att arbeta i centrala Stockholm. DIN ROLL I rollen som Community Host kommer du att strukturerat och aktivt leverera bästa tänkbara service till kunder och besökare. Din uppgift är att säkerställa att kunder och besökare upplever United Spaces som den lokala marknadens bästa ställe att arbeta, nätverka och växa på. I rollen kommer du vara en viktig del av United Spaces veckovisa After Work där du bidrar till att skapa en trevlig och välkomnande atmosfär varje fredag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du serverar dryck och snacks till medlemmarna, hanterar betalningar och ser till att allting flyter på smidigt under kvällen. Dessutom ser du till att deras AWs blir en positiv upplevelse för alla medlemmar. VEM ÄR DU? För att lyckas i den här rollen behöver du vara serviceinriktad ut i fingerspetsarna, social, prestigelös och strukturerad. Du behöver också vara nyfiken, tillmötesgående och proaktiv. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande roll inom hotell, restaurang, service alt. närliggande bransch. Du drivs av att göra saker lite bättre, smartare och mer effektivt samt är en passionerad relationsbyggare med genuint intresse för människor. Vi ser att du som söker: Är 20 år fyllda pga alkoholtillstånd Har tidigare erfarenhet av serviceyrket VAD ERBJUDER VI? Som anställd på Inte Bara Post Bemanning får du en konsultchef som blir ditt bollplank och coach under hela anställningen. Som konsult blir du också en del i vårt konsultnätverk RPB Insights. RPB Insights ger dig utbildning och utveckling i form av föreläsningar, workshops, nätverksträffar och andra sociala tillställningar. Det ger dig också en möjlighet att träffa andra konsulter. Vi erbjuder alla våra konsulter friskvård. ÖVRIG INFORMATION Den här rekryteringsprocessen hanteras av Inte Bara Post Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Du kommer att vara anställd av oss på Inte Bara Post Bemanning och blir uthyrd till vår kund. Sök tjänsten genom att klicka på Skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. I denna rekryteringsprocess utförs bakgrundskontroll och referenstagning. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [email protected]. Skriv vilken tjänst det gäller i ditt mail och länka gärna till annonsen.

26 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Business System Owner till Dahls Supply Chain
SGDS Gruppen AB
Systemförvaltare m.fl.

Vill du arbeta i en relationsdriven bransch som andas personlig service, försäljning och framåtanda? Vår vision är att vara den ledande möjliggöraren av hållbart byggande i Sverige. Vi tar ansvar för våra medarbetare, kunder och vår planet, vill du vara med och göra skillnad?Är du vårt nya smarta systemproffs? Inom Dahl är vår leveranskedja (Supply Chain) avgörande för vår framgång med vårt högautomatiserade centrallager och tekniska kompetens. Vill du arbeta i en relationsdriven bransch som andas personlig service, försäljning och framåtanda? Vår vision är att vara den ledande möjliggöraren av hållbart byggande i Sverige. Vi tar ansvar för våra medarbetare, kunder och vår planet, vill du vara med och göra skillnad?  Vi söker en Business System Owner att komplettera vårt grymma Supply Chain utvecklingsteam.  Vad har vi tänkt oss med rollen?   Detta är en ny roll för oss så allt är inte hugget i sten men vi kan lova att du kommer att kunna bidra till vår framgång och att du kommer att få en varierad vardag fylld av tekniska utmaningar och diskussioner med olika stakeholders.  Som Business System Owner kommer du agera speaking partner och kravställare för Supply Chain gentemot IT och externa systemleverantörer och representera systemet ur ett verksamhetsperspektiv. 💻 Du kommer att ansvara för att göra riskbedömning på systemet utifrån ett verksamhetsperspektiv där även roller och behörigheter behöver uppfylla olika typer av säkerhetskrav. 🪪 Du leder och samordnar även projekt för systemuppgraderingar, integrationer och förändringar och har en nyckelroll i att driva förbättringsarbete när det kommer till digitalisering och automatisering av processer inom Supply Chain.  Varför vill man arbeta hos oss?    Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare! Hos oss arbetar en fantastisk laguppställning av duktiga, engagerade medarbetare med servicekänsla ut i fingerspetsarna. 🫶 Vi vet att en positiv arbetsplats där alla kan vara sig själva, utvecklas och trivas är A och O för vår framgång och för att våra kunder ska välja oss! Att jobba på Dahl innebär variation och en möjlighet att vara en del av det stora bolagets trygghet samtidigt som du upplever entreprenörsandan av det lilla bolaget. Vi har ambitiösa hållbarhetsmål där alla är med och gör skillnad. ♻️ Säkerhet är vår högsta prioritet och vi arbetar tillsammans varje dag för en bra arbetsmiljö.   Vi erbjuder bland annat friskvård, unika personalrabatter och möjlighet till fördelaktigt aktiesparande. För oss är det viktigt med hållbara medarbetare samt att ge våra medarbetare möjlighet att växa och utvecklas inom företaget. 💗 På huvudkontoret i Bromma och även på centrallagret i Bålsta sitter vi i nya fina lokaler med gym och du kommer omges av engagerade kollegor med hög kompetens inom logistik och automation.  Vad måste du ha med dig i ryggsäcken för att kunna axla rollen?   • Eftergymnasial utbildning inom IT, logistik, supply chain management eller motsvarande  • Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med systemlösningar inom supply chain eller systemförvaltning  • Erfarenhet av att driva digitalisering och automatisering av supply chain processer  • Dokumenterad erfarenhet av kravhantering och kravformulering  • Erfarenhet av IT-system kopplade till logistikprocesser och lagerstyrning som WMS, TMS och inköpssystem   • Goda kunskaper i dataanalys och rapporteringsverktyg  • Svenska flytande och engelska mycket goda kunskaper  Hur lär du vara som person för att lyckas?   • Du trivs och frodas i en spindel i nätet roll 🕷️  • Du tycker om att förstå komplexa saker och att snacka med folk 💡  • Du är strukturerad i ditt arbetssätt - du planerar och levererar 🗓️  • Du är trygg i dig själv med en lagom dos skinn på näsan - i din roll kan du behöva hantera motstridiga önskemål och fungera som gatekeeper  Avslutningsvis   Bra att veta:  • Placering: Bromma. Du arbetar även från vårt centrallager i Bålsta vid behov.  • Omfattning: heltidstjänst  • Tjänsteresor förekommer  • Vi jobbar i huvudsak tillsammans med våra kollegor på våra fina kontor 🏢  Kontaktperson:   Bessam Yousif, [email protected] (tillgänglig från v.33)   Rekryteringsprocessen:  • Välkommen med din ansökan - sista datum för ansökan är 30 september • Vi börjar göra urval av kandidater i slutet på sommaren och det kan därför dröja lite innan du får återkoppling om du ansökt tidigt i processen. Om du ansökt och hunnit ändra dig innan vi hunnit återkoppla får du gärna meddela Bessam.  • Vi önskar vänligen men bestämt att inte bli kontaktade av säljare.  Dahl  Dahl är ett handelsbolag som arbetar med inköp, försäljning och logistik. Vi tillgodoser marknadens behov av produkter inom VVS, Mark & VA, Industri, Fastighet och Kyla. Vi ingår i Saint-Gobain Distribution Sweden som ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain. SGDS omfattar bolagen Dahl, Bevego, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel. Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 19 miljarder, har över 180 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter   att göra allt lite bättre. https://saint-gobaindistribution.se/, https://www.dahl.se/

26 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Elektriker, resemontör Stockholm
Selek Elentreprenad AB
Industrielektriker

Elektriker/Installatör/Industrielektriker SELEK söker erfarna elektriker för placering i Stockholmsregionen. Om SELEK SELEK är elteknikföretag med huvudkontor i södra Dalarna och filial i Stockholm. Företaget har idag ca 90 anställda, och mångårig erfarenhet inom automation, elkraft, installation, CCTV, nätverk och projektering. Vårt fokus ligger i tjänster som skapar samhällsnytta inom elkraftsområdet, som tex ökad energieffektivitet och hållbara energilösningar, och vår kundbas finns inom energi- och industrisektorn. SELEK är en del av INSTALCO-koncernen som samlar över 6200 medarbetare i 135 bolag runtom i hela Skandinavien. Som en del av INSTALCO-koncernen finns stora möjligheter till både professionella samarbeten och personlig utveckling samtidigt som SELEK bidrar med lokal närvaro och entreprenörsanda. SELEK arbetar för att hållbarhetsklassa projekt vi driver, och vi tar vårt fulla ansvar för att bidra till en grön omställning mot en hållbar och fossilfri framtid. Våra hållbarhetsområden inbegriper En trygg och utvecklande arbetsmiljö, Hållbara installationer och Moget ledarskap. Vi erbjuder Hos SELEK erbjuds Du ett omväxlande och intressant arbete inom ett flertal olika teknikområden. Vi är inne i ett expansivt skede och behöver därför förstärka vår organisation med bas i Stockholm. Som elektriker/installatör hos oss har Du möjlighet att arbeta med både nyinstallationer och serviceuppdrag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara elinstallationer inom både kommersiella och industriella miljöer, felsökning, underhåll samt montering av el- och automationsutrustning. För SELEK är det viktigt att alla medarbetare trivs på jobbet, och mår bra både fysiskt och psykiskt, därför har vi implementerat program som Trygg medarbetare, Instalco-klubben och Instalco-träningen. På SELEK:s huvudkontor finns ett fullt utrustat gym att nyttja för samtliga medarbetare. Vi driver en nollvision mot arbetsplatsolyckor genom bransch-initiativet Håll Nollan, samt mäter och följer upp medarbetarnöjdhet regelbundet. Hos SELEK ges alla medarbetare möjlighet att växa med sina arbetsuppgifter genom intern och extern utbildning som ger ny kunskap, utmaning och stimulans. Om dig Vi vill att Du är utbildad elektriker/installatör och har några års erfarenhet inom området. Erfarenhet av installations-, industri- och servicearbete är meriterande. För att passa in i rollen som elektriker/installatör hos oss ser vi att Du vill bidra till ett gott arbetsklimat och ett bra samarbete med både kunder och kollegor. Som person anpassar du dig snabbt och trivs med att arbeta i en omväxlande miljö med varierande arbetsuppgifter. Självklart brinner du, precis som vi, för att göra ett bra arbete och bidra till att SELEK har nöjda kunder. Du delar vår värdegrund som baseras på ledorden nytänkande, effektivitet och samarbete. SELEK utför projekt inom hela Sverige, med fokus på Mellansverige och Stockholmsregionen, och därmed kan uppdrag med resor eller boende på annan ort förekomma. Körkort, tillgång till egen bil samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett krav. Då vi ofta arbetar inom säkerhetsklassade verksamheter ser vi gärna att Du kan uppvisa registerutdrag från polisen. En personlig säkerhetsintervju med godkänt utfall är standardförfarande hos oss innan anställning. Vår arbetsplats är drogfri. Varmt Välkommen till att bli en del av SELEK-familjen, där vi har en stark sammanhållning med framtidstro och entreprenörsanda. Platser tillsätts löpande.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 augusti 2025
Kock till Ellery Beach House
ESS Hotel Group AB
Kockar och kallskänkor

På Ellery Beach House arbetar vi i ett stort team med härlig gemenskap och gemensamma mål över avdelningarna. Vi arbetar värderingsstyrt och din framtoning och ditt bemötande är avgörande. Tillsammans skapar vi en miljö där både kollegor och våra gäster stormtrivs. Vi har två härliga restauranger, Palmers & Coco Beach Club. I Palmers serverar vi medelhavsmat med inspiration från strandpromenaden i Nice, torgen runt Amalfikusten & livliga matmarknader i Tel Aviv. Coco Beach Club bjuder på avslappnad atmosfär med mat och drinkar inspirerade av det livfulla Syd- och Centralamerika. Nu söker vi dig, vår nya kollega till köket! Vem är du? Som kock på Ellery Beach House är du hängiven, engagerad och brinner för matlagning. Du kan planera ditt arbete väl och har erfarenhet av service i lucka och kan ansvara för din station. Framför allt är du en teamplayer, där du är ödmjuk i din matlagning och vill vara med och skapa matglädje som våra gäster kommer ihåg, uppskattar och vill återkomma till. Du uppskattar ett dynamisk schema då arbetet kommer variera mellan dag, kväll och helger. Vi ser också att du Har en god förståelse för råvaror Har viljan att utveckla dig själv och andra Trivs i att jobba i ett högt tempo där det händer mycket Kan kommunicera på engelska eller svenska Har minst 2 års erfarenhet av att arbeta i ett kök Om tjänsten Anställningsform: 100% tillsvidareanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Enligt avtal och överenskommelse Om processen Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 10 juli. Uppfyller du inte alla exakt alla krav i annonsen? Tveka inte att skicka in en ansökan ändå, vi är beredda att överväga sökande med närliggande arbetslivserfarenhet och utbildning. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Inköpare till Kamux - Kungsängen
Kamux AB
Inköpare och upphandlare

Kamux - Din nyckel till framgång! Bli en del av vår spännande resa! Nordens största företag för handel med begagnade bilar växlar upp. Kamux växer och etablerar ett Inköpscenter i Kungsängen. Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss? Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av inköp av bilar. Vi söker passionerade och resultatorienterade individer som gillar att arbeta i team och en bra känsla för bilaffärer. Är detta du? Skicka in din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter Som en värdefull inköpare på Kamux spelar du en nyckelroll i våra kunders liv när de vill sälja sina bilar. Varje affär är betydelsefull och vi tror på att bygga starka och långvariga relationer. Med din förmåga att förhandla fram avtal och ge överlägsen service gör du skillnad. Du arbetar i ett målmedvetet team som strävar efter att leverera exceptionella resultat. Mail och telefon är dina viktigaste verktyg när du hjälper våra kunder att förverkliga sina drömmar. Vi erbjuder dig Hos oss på Kamux blir du en del av ett engagerat team och får arbeta stimulerande arbetsmiljö. Vår företagskultur präglas av snabb tillväxt och en positiv atmosfär. Du kommer att ha kollegor i Karlskrona, Stockholm och Malmö, och tillsammans är vi en stark och sammanhållen grupp som arbetar mot högt uppsatta mål. Vi investerar i din utveckling och ser till att du har de färdigheter och kunskaper du behöver för att lyckas. Ditt hårda arbete kommer att belönas med en konkurrenskraftig lön! Vi söker dig För att lyckas som inköpare hos oss behöver du vara en målmedveten lagspelare som brinner för att leverera resultat. Din positiva energi och passion för kundkontakt är avgörande för din framgång. Erfarenhet inom bilbranschen, inklusive försäljning, förhandlingar och inköp, är meriterande men inget krav – vi lär dig processen! Som inköpare hos oss behöver du trivas med att hantera många kontakter och att arbeta i en fartfylld miljö där varje dag är en ny utmaning. Ansök redan idag! Vill du vara en del av vårt framgångsrika inköpsteam? Tveka inte att skicka in ditt CV och ett personligt brev via länken nedan så snart som möjligt, men senast den 18e juli. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. För mer information, kontakta vår inköpschef Linus Söderberg, [email protected].     Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan och välkomna dig till Kamux-familjen!

26 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025