Strax norr om Stockholm, i Bålsta, bygger SGDS Gruppen ett av Europas modernaste lager för smart och effektiv logistik av produkter till byggbranschen. Dahl och Optimeras kunder kommer att omhändertas via det nya centrallagret. Eftersom logistik, produkters tillgänglighet och korrekt tajming är viktigt blir SGDS Gruppens lager ett flexibelt omnikanallager som ska hantera alla våra ca. 180 butiker runt om i Sverige, vissa av dem obemannade. Lagret kommer också att hantera den växande digitala handeln via webbsidor och EDI. Oftast sker leverans dagen efter beställning. Då branschen ständigt expanderar kommer de att hantera byggmaterial för alla behov inom vs, va, kyla, industri- och fastighetsbranscherna. I det nya lagret kommer ett 350-tal kollegor arbeta, det ska vara en plats där alla trivs. Därför blir det väl genomtänkt och bra utrustat med stimulerande arbetsmiljö, säkerhet, bekväma mat- och fikaplatser, motion, vila, arbets- och mötesplatser. Uppdraget Vi på Libera söker nu nya kollegor inom rollen som lagerarbetare till SGDS nya lager i Bålsta. Vi riktar oss både till dig som har erfarenhet av logistikverksamhet sedan tidigare men även till dig med bakgrund från en annan bransch som är nyfiken på en karriär inom ett av världens mest expansiva områden – logistik. Som lagermedarbetare hos SGDS ansvarar du tillsammans med dina kollegor för inleveranser, plockning av order och utlastning. Arbetet innebär till viss del mer klassiska moment som truckkörning och fysiskt arbete men även mindre fysiska moment så som övervakning av flödet och de robotar som finns på din avdelning. Dina ansvarsområden innebär bland annat: Registrering av inkommande gods i affärssystemet Stämma av leverans mot följesedel Plock och pack Processövervakning i det automatiserade logistikflödet Stötta i påfyllning av inkommande gods, interna trucktransporter Nå uppsatta mål, personliga likväl som gruppens Arbetstiden är huvudsakligen förlagd till dagtid (mån-fre) men det finns även möjlighet till schema som är förlagt på eftermiddag/kväll. Vem du är Vi ser att du som söker är driven, självgående och trivs i verksamheter som styrs av leveransprecision. Samarbete med kollegor är viktigt för arbetet och för trivsel, därför betyder dina personliga egenskaper mycket. Vi söker dig som är effektiv och noggrann med intresse för både praktiska och administrativa arbetsuppgifter. Då en stor del delen av verksamheten är automatiserad ser vi gärna att du har ett tekniskt intresse och lätt för att lära dig nya system och processer. Har du truckkort sedan tidigare ser vi det som en fördel annars kommer truckutbildning ske innan start. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete inom lager eller produktion men ser det även som meriterande med erfarenhet inom andra tekniska yrken och butik- och serviceyrken. Vi arbetar mot en jämn könsfördelning och ser därför gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Denna tjänst ingår i Liberas uthyrningsverksamhet mot kund med möjlighet till övertagande hos kunden. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Din nya roll Vi söker en Produktionsplanerare med fokus på att planera och koordinera produktionen av komplexa system och produkter inom försvarsindustrin. Du kommer att analysera produktionsflöden, utvärdera material- och resursbehov samt säkerställa att produktionen följer givna tidsramar och kvalitetsstandarder. Du ansvarar för dina produkter från produktionsbehov är initierat till dess att produkterna är färdigmonterade klara för leverans. Utöver detta kommer du att ha en central roll i att driva och genomföra verksamhetsutvecklingsprojekt inom produktionen i Järfälla. Du kommer att samarbeta med olika avdelningar och intressenter för att identifiera förbättringsområden och implementera effektiva processer och strategier. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du En kandidatexamen inom relevant ämnesområde. Minst 3 års erfarenhet inom produktion, logistik eller produktionsplanering. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Meriterande: Kunskaper inom Excel, VBA, SQL och IFS. Vem är du? Då vardagen kan vara omväxlande krävs flexibilitet och förmåga att tänka nytt när du ställs inför utmaningar. Du har som social och utåtriktad person fördel inom rollen och det krävs att du är kommunikativ där lösningsorientering och framåtanda ligger till grund för resultat. Då rollen har ett brett internt nätverk är det viktigt med en god samarbetsförmåga, att du är lyhörd samt att du har en nyfiken inställning till förändring och förbättring. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: 2025-08-28 Slut: 2025-12-31 med chans till förlängning. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar med krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.
Varmkundssäljare till marknadsledande företag inom smarta middagslösningar! Om företaget Vill du bli en del av ett företag som gör vardagen enklare för tusentals familjer? Företaget är Skandinaviens ledande aktör inom middagslösningar och hjälper människor att laga god, varierad och hälsosam mat utan stress. Sedan starten 2008 har de vuxit kraftigt – och nu söker de fler engagerade personer som vill vara med på resan framåt. Om tjänsten Som varmkundssäljare arbetar du med merförsäljning till redan befintliga kunder – personer som redan uppskattar produkten. Du kontaktar kunder via telefon, lyssnar in deras behov och erbjuder lösningar som förenklar deras vardag ytterligare. Det här är en roll för dig som vill utvecklas inom försäljning, bli del av ett drivet team och ha roligt på jobbet. Du blir en viktig del av ett energiskt och sammansvetsat gäng, där glädje, laganda och resultat är i fokus. Vi söker dig som Är intresserad av försäljning och kundservice (tidigare erfarenhet är meriterande, men inget krav) Är målinriktad, driven och gillar att jobba mot tydliga mål Har en lösningsorienterad inställning Trivs i team och bidrar till en god gruppdynamik Vi erbjuder dig Ett positivt och coachande säljteam med högt i tak Trygg grundlön plus provision – dina resultat lönar sig Tydlig introduktion och rätt verktyg för att lyckas Möjligheter att växa inom företaget En produkt som gör skillnad för kunderna Övrigt Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor är du varmt välkommen att maila ansvarig rekryterare Amir Sten på [email protected]
För vår kunds räkning söker vi en Låneförmedlare till en spännande möjlighet inom finans! Det här är en fantastisk chans för dig som är redo för nya utmaningar och vill bli en del av ett företag i ständig utveckling. Om tjänsten I rollen som låneförmedlare kommer du att ge kvalificerad vägledning inom lån, krediter och relaterade försäkringar. Du tar ett affärsmässigt ansvar och hjälper privatpersoner att förbättra sin privatekonomi genom telefonbaserad rådgivning. Med hjälp av en unik upphandlingsmodell får du möjlighet att erbjuda marknadens bästa villkor. Du blir en del av ett engagerat säljteam och får en gedigen utbildning inom både krediter och försäljning, vilket leder till att du blir diplomerad låneförmedlare. Vi söker dig som har ett genuint intresse för bank- och finansbranschen. Du är uthållig, har hög drivkraft och trivs med att arbeta målinriktat. Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande, likaså en utbildning med ekonomisk inriktning. Du behöver ha god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska. Vi söker dig som Du har ett lösningsorienterat synsätt och möter utmaningar med en positiv inställning. Du är flexibel och anpassar dig lätt till förändrade omständigheter. Din kommunikativa förmåga gör att du samarbetar effektivt med andra, samtidigt som du är strukturerad och noggrann i ditt arbete. Du trivs i en miljö där du får ta egna initiativ och vara proaktiv. Vi erbjuder dig Du får arbeta på ett modernt kontor beläget på Östermalm i Stockholm. Arbetstiderna är 9–18 måndag till torsdag och 9–17 på fredagar. Tjänsten är en tillsvidareanställning med en attraktiv fast lön kombinerat med provision. Du får även ta del av spännande tävlingar med fina priser, en fantastisk arbetsmiljö med härliga kollegor samt goda möjligheter till utveckling och karriär inom företaget. Övrigt Vi går igenom ansökningarna löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen tas ner. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amir Stein på [email protected].
OM TJÄNSTEN I den här rollen blir du en del av vårt grymma produktionsteam som nu ska växa ytterligare. Erfarna produktionsledare finns på plats, och en av dem kommer att vara din närmaste chef. Dessutom får du stöd av förmän som dagligen hjälper och coachar dig i ditt arbete. Dina arbetsuppgifter innefattar att tillverka formar, armera, isolera och gjuta olika typer av betongelement enligt ritningar och kvalitetskrav. Teamet arbetar i olika stationer, exempelvis väggar, armering och bjälklag, vilket ger dig möjlighet att specialisera dig inom ett område om du har särskilt intresse för det. Du får: Du får en introduktion och praktisk handledning av erfarna kollegor på plats. Vill man utvecklas så finns stora möjligheter att göra det i vårt företag. Tjänsten är på 6-månader med möjlighet att bli övertagen av kund som vidare kan leda till fast anställning. VI LETAR EFTER DIG SOM Behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Har gymnasieutbildning. Har B-körkort. Bor i eller nära Södertälje. Meriterande: Utbildning inom ritning eller konstruktion. Innehav av travers- och/eller C-körkort. Personligheten är en egenskap vi ställer stor vikt på: Är du noggrann, ansvarstagande och teamplayer då är denna tjänst för dig! REKRYTERINGSPROCESSEN Rekryteringen sköts av Arena Personal, och alla frågor om tjänsten ska riktas dit. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att annonsen kan tas bort när vi har fått tillräckligt många kandidater till slutskedet. Om anställningen Lön Enligt avtal Lönetyp: Timlön Anställningsvillkor kl. 07.00-16.00 Heltid
Systemair är en världsledande koncern inom ventilation med verksamhet i 54 länder i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Mellanöstern, Asien, Australien och Afrika. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 10 procent. Företaget tillverkar och marknadsför energieffektiva och hållbara produkter som bidrar till ett förbättrat inomhusklimat och minskade koldioxidutsläpp. Vi ser till att det finns ren luft som gör att vi människor kan leva och verka tillsammans.Systemair Sverige AB är ett dotterbolag inom koncernen med egen tillverkning och försäljning. Huvudkontoret är beläget i Skinnskatteberg med två fabriker, ett tekniskt center och laboratorium. Försäljningen sker via en export- respektive en svensk försäljningsorganisation. Systemair har 12 säljkontor runtom i Sverige Ventilationsbranschen är i fokus och det finns ett stort behov av att skapa rätt inomhusklimat med hjälp av energioptimering och tekniska lösningar. I ditt dagliga arbete jobbar du med kundanpassade ventilationslösningar och drivs av att erbjuda kunden den bästa lösningen. Som teknisk säljare i region Stockholm är du en del av ett team med stort tekniskt kunnande och erfarenhet. Vi erbjuder dig stora möjligheter att i ett internationellt företag, under stort eget ansvar utveckla och bygga din del av regionen. Hela tiden i samarbete med och stöttad av kollegor i regionen och övriga Sverige. Som person har du ett stort eget driv och är van att bygga relationer, är lyhörd och anpassar ditt sätt att möta olika typer av människor. Du kommer representera hela Systemairs produktportfölj varför teknikfrågor och god kommunikationsförmåga är något som motiverar dig. Du är van att arbeta självständigt och samtidigt en lagspelare som ser det som en självklarhet att bidra till ditt teams gemensamma framgång. Du motiveras av att identifiera nya affärsmöjligheter samtidigt som du drivs av att följa upp pågående projekt och aktiviteter. Vi ser gärna att du har en teknisk utbildningsbakgrund med erfarenhet inom till exempel Ventilation, VVS eller närliggande branscher. Det är meriterande om du också har kunskap inom styr-och reglerteknik, och kanske arbetar du redan idag med försäljning av liknande produkter. Vårt koncernspråk är engelska så du behöver behärska både svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav då tjänsteresor ingår i rollen. Om du är självgående, lösningsorienterad, uppskattar högt tempo och motiveras av komplexa och långsiktiga affärer så är det här en tjänst för dig. Du ingår i region Stockholm och tillhör vårt kontor i Kista. Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och ser därför gärna ansökningar från kvinnor! Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen är du varmt välkommen att kontakta Regionchef, Jörgen Lapuhs på [email protected] telefon 0768-305 700. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HRBP, Henrik Nilsson på [email protected] eller telefon 076-100 44 53. Vi motser din ansökan senast 2025-08-08. Vi arbetar med löpande intervjuer så vänta inte med din ansökan. Varmt välkommen att skicka din ansökan! - Systemair stävar efter jämställdhet och mångfald och arbetar aktivt med dessa frågor. - Systemair har tagit ställning till rekryteringskanaler och tackar nej till annonsförsäljning och rekryteringstjänster.
Vi söker en ny butikschef till Swedols butik i Arlandastad Är du en driven och affärsorienterad ledare som söker nya utmaningar? Då kan du vara den vi letar efter! Om oss: Swedol är ett företag med korta beslutsvägar, hög service och spännande framtidsutsikter. Vi är nu på jakt efter en ny butikschef för vår butik i Arlandastad. Dina ansvarsområden som butikschef inkluderar: • Ansvar för försäljning och personal inom butiken. • Skapa en dynamisk butiksmiljö med aktiviteter och exponeringar tillsammans med dina kollegor. • Säkerställa ett effektivt och kompetent team. • Ledning och engagemang för att maximera butikens resultat. • Sätta och följa upp mål samt rapportera till regionchefen. Du förväntas också agera som en ambassadör för Swedol inom ditt geografiska område, där du bygger och underhåller starka kundrelationer. Detta inkluderar att presentera Swedols produkter och tjänster för olika kundsegment, såsom industri & verkstad, bygg & anläggning, offentlig verksamhet, åkeri & transport samt jord- & skogsbruk. Du har stöd från engagerade medarbetare, säljteam, central marknadsföring och support från huvudkontoret. Dina kvalifikationer och egenskaper: • Erfarenhet inom detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef. • Tidigare bevisad framgång i att leda och utveckla personal. • Tekniskt intresse och förmåga att presentera produkter för kunder. • Driven av försäljning och kundfokus. • Branscherfarenhet är meriterande. Personliga egenskaper som värderas: • Starkt säljfokus och prioritering av kundens behov. • Initiativrik och trivs i kundinteraktioner, med förmåga att motivera ditt team. • Modig i beslutsfattande och tävlingsinriktad. • Högt engagemang och empatisk med ordningssinne och stresstålighet. Vi erbjuder: Ett stimulerande och varierande arbete med utmärkta möjligheter till personlig utveckling och påverkan. Din insats kommer vara avgörande för butikens tillväxt. Ansökan: Vi rekryterar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Ansökningar tas inte emot via e-post. För eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson på Retail Recruitment. Tillträde: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid Observera: Vi tillämpar 6 månaders provanställning och bakgrundskontroll på alla slutkandidater. Välkommen till Swedol – där du gör skillnad! Swedol är multispecialisten för den profesionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Swedol driver webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service. Swedol är tillsammans med bland annat TOOLS och Grolls en del av Alligo-koncernen. I Sverige hittar du oss ofta samordnade i gemensamma butiker. Våra säljare arbetar också gemensamt för alla tre koncept. På koncernens hemsida alligo.com kan du läsa mer om t ex vårt hållbarhetsarbete.
Vill du vara med och göra verklig skillnad för ungdomar i en nyckelroll för framtidstro, studiemotivation och arbete? Då behöver vi dig! Nynäshamns kommun söker nu en engagerad KAA-koordinator som med värme, struktur och drivkraft vill stödja ungdomar som inte påbörjat eller fullföljt gymnasiet. Målet är tydligt - att fler unga ska återgå till studier, praktik eller meningsfull sysselsättning. Det här är en roll för dig som tror på ungas potential, förstår kraften i relationer och vill arbeta i samverkan med andra för att bygga starka broar mellan individ och samhälle. Välkommen till vårt team! Tjänsten är ett vikariat på ett år och med goda förutsättningar till förlängning alternativt tillsvidareanställning. Arbetsuppgifter I rollen som KAA-koordinator har du ett lagstadgat uppdrag att följa upp ungdomar mellan 16 och 20 år som inte är inskrivna i gymnasieskolan. Arbetet är både administrativt och praktiskt: • följa upp ungdomar 16–20 år enligt skollagens krav, registrera och dokumentera • ta kontakt, skapa tillit och erbjuda individanpassade handlingsplaner • stödja ungdomar i deras väg mot studier, praktik eller arbete • samordna insatser och bygga relationer med skola, vårdnadshavare, arbetsgivare och myndigheter • hålla i motiverande samtal och jobb- studiestödjande aktiviteter (till exempel CV, intervjuträning) • vara en vägledande och samordnande länk mellan ungdomen och de möjligheter som finns inom kommunen och utanför kommunen • delta i samverkansforum som SSPF och SIG • rapportera enligt lagkrav till SCB och andra instanser Om arbetsplatsen Näringslivs- och arbetsmarknadsförvaltningens uppdrag är att stärka Nynäshamns kommun som en attraktiv plats för företagare. Vi tillgodoser behovet av kompetens genom att erbjuda unga och vuxna utbildningar på Nynäshamns gymnasium och Campus Nynäshamn. Vi arbetar också för att öka möjligheterna för personer som står långt från arbetsmarknaden att etablera sig, eller återkomma till, arbetslivet. Tjänsten är placerad inom utbildningsavdelningen och omfattar både Nynäshamns gymnasium och Campus Nynäshamn – kommunens lärcentrum för vuxnas lärande. Du är placerad vid Nynäshamns Gymnasium och har nära samarbete med elevhälsa, socialtjänst, Ung i Nynäs, arbetsmarknadsenheten och skolledare. Vi arbetar för att skapa goda förutsättningar för lärande oavsett i vilken livsfas man befinner sig, och vi tror starkt på det livslånga lärandet. Om du attraheras av att arbeta i samverkan med andra och förstår betydelsen av mångfald och inkludering är det här en passande tjänst för dig. Om du delar övertygelsen att sedd och bekräftad kan utvecklas till stolt och efterfrågad, då ska du söka detta uppdrag. Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen har du: • eftergymnasial utbildning inom studie- och yrkesvägledning, socialt arbete, beteendevetenskap eller motsvarande • erfarenhet av att arbeta med ungdomar i utsatthet • god kännedom om utbildningssystemet och arbetsmarknaden • erfarenhet av dokumentation, digitala system och myndighetskontakter Det är meriterande om du har: • utbildning i MI eller annan samtalsmetodik • erfarenhet av samverkan i tvärprofessionella team (till exempel SSPF/SIG) • kunskap om NPF, psykisk ohälsa, trauma eller ungdomar med låg tilltro till myndigheter • B-körkort Personliga egenskaper vi letar efter Du är trygg, relationskapande och tydlig i din kommunikation. Du arbetar självständigt och strukturerat, och har förmågan att skapa tillit och motivation hos ungdomar. Du trivs i en samverkande miljö och har lätt att bygga relationer med olika professioner. Du tar initiativ, följer upp och är lösningsfokuserad även i komplexa situationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det här erbjuder vi dig • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut. • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs. • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. • Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. • Du har möjlighet till semester- och pensionsväxling. • Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning. • Du har möjlighet att till viss del arbeta hemifrån. Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för en rättvis och objektiv bedömning. Mångfald är en tillgång, och vi välkomnar alla sökande. Vissa tjänster kan kräva utdrag ur belastningsregistret. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Information om tjänsten Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Sysselsättningsgrad: Heltid Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: CN/2025/0055/023
Capio S:t Görans Sjukhus På Capio S:t Görans sjukhus arbetar du i händelsernas centrum, på ett ”lagom” stort sjukhus med stark vi-känsla, cirka 2 500 stolta medarbetare och nöjda patienter. Vi är ett sjukhus med hög kvalitet, väl fungerande organisation med korta beslutsvägar och chefer som är närvarande i vardagen. Vi vill alltid utvecklas, ge en bättre och effektivare vård till patienterna men också ta hand om dig, ta tillvara dina idéer, din kompetens och hjälpa dig att utvecklas. Om oss Onkologisk Dagvårdsavdelning tillhör Kirurg- och Onkologkliniken. Kliniken ansvar för utredning, behandling och uppföljning av patienter med kirurgiska, urologiska och onkologiska sjukdomar. Patienter kommer både via akutmottagningen och remiss från primär- och specialistvård. Förutom Onkologisk Dagvårdsavdelning, finns även Bröst- Prostata- och Tarmcancercentrum, Kirurgmottagning, tre slutenvårdsavdelningar och en Klinisk Forskningsenhet. Kirurg- och Onkologkliniken är en av sjukhusets största, med ca 300 medarbetare. Onkologisk Dagvårdsavdelning har 24 dagvårdsplatser, två kortvårdsplatser och en PICC-linemottagning. På dagvården vårdas patienter med bröst-, tarm- och prostatacancer. PICC-linemottagningen har ett sjukhusövergripande uppdrag. Samtliga enheter är öppna dagtid, vardagar, och bemannas av sjuksköterskor. Dagvårdsavdelningen är en välfungerande enhet med medarbetare som besitter många års erfarenhet och stor kompetens, flertalet sjuksköterskor har onkologisk specialistutbildning. Rutiner och arbetssätt är utformade utifrån patientsäkerhet, kontinuitet för patienter och ett välfungerande samarbete i arbetsgruppen och i vårdkedjan. Din roll På Onkologisk dagvård kommer du att arbeta som patientansvarig sjuksköterska och arbetsuppgifterna är framför allt; att ge information och råd om onkologisk behandling, administrera såväl cytostatika som andra behandlingar, samt vara stöd till patienter och närstående. I arbetsuppgifterna ingår även uppföljning av givna behandlingar och telefonrådgivning. Vi erbjuder dig Ett självständigt och utvecklande arbete som del av ett mycket välfungerande team. • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling, både internt och externt • Friskvårdsbidrag • Som anställd har du fri tillgång till vårt gym • En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig Är legitimerad sjuksköterska gärna med specialistutbildning inom onkologi Har erfarenhet av onkologi och gärna vana vid cytostatikabehandling Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift Du vill arbeta i team i en förändringsinriktad organisation där dina idéer, din erfarenhet och prestigelöshet tillsammans med kollegornas är en förutsättning för vårt utvecklingsarbete. Du förväntas kunna ta ansvar och göra självständiga bedömningar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan Vi går igenom urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten, kontakta Vårdenhetschef Hannah Mantzios, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Facklig företrädare Anna Axeheim, [email protected] vårdförbundet Publicerat: 2025-06-18 Sista ansökningsdag: 2025-06-20
Som Samverkansofficer i Försvarsmakten utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team, i en myndighet som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning. Huvudsakliga arbetsuppgifter I arbetet som Samverkansofficer ansvarar du för att bygga och vidmakthålla goda relationer och kontaktvägar till civila myndigheter och övriga aktörer. Arbetsuppgifter som ingår är bland annat: • Representera chefen för MR M inom länet vilket innebär att vid behov även kunna föra dialog med inriktande och exekutiv nivå hos civila aktörer. • Representera chefen för MR M i länets krisledningsorganisation både i planerings- och genomförandeperspektiven. • Leda särskilt avdelat planeringsarbete i staben och ingå i ledningslag till stöd för genomförande av insatser. • Leda avdelad samverkansgrupp inom tilldelat län eller i annat län till stöd för samordning av insatsverksamhet. KRAV Kvalifikationer • Godkänd gymnasieexamen Officersexamen/Specialistofficer. SO 7/8 alt. OF 2 • God förmåga i tal och skrift på svenska och engelska • B-körkort • God datorvana Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som Samverkansofficer krävs det att du är kommunikativ, lyhörd och har lätt samarbeta med andra. Du har tålamodet och engagemanget att driva arbetet framåt mot uppsatta mål. Vidare är det viktigt att du har förmågan att snabbt sätt dig in i nya förutsättningar för att analysera och lösa komplexa arbetsuppgifter. Slutligen krävs det att du är självgående, strukturerad och har ett högt säkerhetsmedvetande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Tidigare erfarenhet av militär stabstjänst • Genomfört internationell tjänst i någon av FM operationer • Erfarenhet av arbete och samverkan på myndighetsnivå • Kunskap om Försvarsmaktens beredskap och insatsverksamhet Övrigt Anställningsform: SO 7/8 alt. OF 2. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Kungsängen (tjänsten medför perioder av bortavaro från arbetsorten) Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Individuell lönesättning Tjänsten innefattar resor (främst inom Sverige), återkommande beredskap och medverkande i övningar. Upplysningar om befattningen Vid frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen kontaktas rekryterande chef Görgen Karlehav som nås via växeln 08-788 75 00. Fackliga företrädare SACO – Christer Lindberg SEKO – Anna Löfgren OFRO – Thomas Marcusson OFRS – Örjan Jansson Samtliga nås via växeln på 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-10-31. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Mellersta Militärregionen (MR M) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Kungsängen. Organisationen består av Chef med stab, sex utbildningsgrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. Chefen för Mellersta Militärregionen med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Regionen fungerar också som en länk mellan Försvarsmakten och civilsamhället, har ett aktivt samarbete med länsstyrelse och region. Vid behov leder även MR M insatser, exempelvis vid nationella krissituationer och stöd till samhället. Militärregionen löser uppgifter i fred, kris och krig. Mellersta Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar de geografiska länen Stockholms, Uppsala, Södermanlands, Västmanlands, Dalarnas och Gävleborgs län. Utbildningsgrupp och hemvärn finns i varje län. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer