Om jobbet Vill du vara med i vårt fantastiska team inom Rusta & matcha? Då har vi en tjänst för dig. Vi söker nu en driven, resultatinriktad och strukturerad jobbcoach på deltid till vårt kontor i Tyresö. Rusta och Matcha är ett arbetsmarknadsprogram på uppdrag av Arbetsförmedlingen där vi stöttar arbetssökande till jobb eller utbildning. Vi har kontor i Vallentuna, Österåker, Tyresö, Järfälla och Stockholm City. Som jobbcoach har du ett viktigt uppdrag. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att coacha, motivera och vägleda våra deltagare till jobb eller utbildning. Du kommer att hålla i individuella coachande samtal, leda workshops och föreläsningar, kontakta arbetsgivare och skapa nätverk med företag som ger jobbmöjligheter. Du kommer också ordna lokala rekryteringsträffar på våra kontor och hjälpa till att marknadsföra Funkisgruppen Rusta och Matcha på olika sätt. Om dig Dokumenterad tidigare matchningserfarenhet från en leverantör inom Rusta och matcha, med mycket goda resultat. Har erfarenhet av rekrytering. Har mycket god datavana. Har mycket god administrativ förmåga. Har mycket goda kunskaper i svenska och gärna ett till språk. Är flexibel och kan arbeta på olika kontor vid behov. Vi söker dig som är driven, resultatinriktad och har en positiv inställning. Krav på utbildning och erfarenhet enligt nedan. Arbetsförmedlingen godkänner kompetens för handledare enligt alternativ 1 eller 2 – Meddela oss vilket alternativ du uppfyller i din ansökan! Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Med eftergymnasial utbildning räknas högskoleutbildning samt olika typer av yrkesutbildningar, till exempel kvalificerad yrkesutbildning, yrkeshögskoleutbildning, militära utbildningar och polisutbildning. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar. - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Registerutdrag Vid en anställning kommer vi att begära ett registerutdrag innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Arbetstid: 75% Tillträde: Omgående Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Har du ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Madelein Börbo, [email protected] eller HR Moa Henriksson, [email protected] Välkommen med Din ansökan! Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Fortifikationsverket söker en energiansvarig till Stockholm. Vill du arbeta inom energiområdet i unika fastigheter? Vill du ha ett arbete i en myndighet som växer och där du får bidra till att stärka Sveriges försvarsförmåga? Vi behöver dig, så spill ingen tid utan skicka in din ansökan idag! Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter för totalförsvaret. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga – för ett tryggt och fritt Sverige. Var ska du arbeta och vad ska du göra? Teknikenheten östs verksamhet utförs i Stockholm och Gotlands län och enheten är indelad i två grupper - norra och södra - för att möta kunden på bästa sätt. Enheten består av 25 fastighetsingenjörer som huvudsakligen utför uppdrag från förvaltaren och arbetsleds närmast av respektive gruppchef. Inom region öst finns även två väg-, mark- och parkingenjör som fungerar som expertstöd, samt en teknikchef. Som Energiansvarig stöttar du hela region Öst. Rollen som Energiansvarig innebär att du har övergripande ansvar för energiarbetet och arbetar operativt med mediagrupper inom regionen och regionens energimål samt aktiviteter inom energiområdet. Du kommer även att samordna medierapportering, säkerställa mediestatistik och svarar för uppföljning och rapportering. Du kommer att vara superanvändare för energi- och mediamodulen i vårt fastighetssystem Faciliate – en nyckelroll för att utveckla och effektivisera vårt energiuppföljningsarbete. Arbetsuppgifter som kan tillkomma är att driva energieffektiviseringsåtgärder. Vidare ger du stöd åt och utbildar övriga roller i regionen inom energiområdet och företräder regionen vid aktiviteter inom energiområdet. Tjänsten är placerad i Stockholm men resor förekommer inom hela regionen och kan även förekomma utanför i och med att du samverkar i vårt verksamhetsövergripande energinätverk och deltar i aktiviteter på vårt huvudkontor i Eskilstuna. I tjänsten finns det också möjlighet att hantera projekt/entreprenader inom energiområdet. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom ett relevant område. Du har god erfarenhet av arbete med mätarinsamling och energiuppföljningssystem, inklusive uppbyggnad, uppföljning och analys av data. Du har flerårig dokumenterad erfarenhet av att leda projekt. Vidare har du minst fem års erfarenhet av arbete med energiuppföljning. Du behöver även ha goda kunskaper i administrativa stödsystem samt Officepaketet. Du uttrycker dig mycket väl i svenska språket, både i tal och skrift. Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet som energiingenjör eller energicontroller, samt om du är certifierad energiexpert. Kunskaper inom miljöområdet samt inom elinstallationer och el auktorisation ses också som värdefulla. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektering eller systemkunskap inom styr-, regler- och övervakningssystem (SRÖ) samt erfarenhet av fastighetssystemet Faciliate. Om du har kunskap om fortifikation och anläggningsteknik är det också meriterande. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi behöver dig som är strukturerad, analytisk, lösningsorienterad samt har en hög säkerhetsmedvetenhet. Du har lätt för att skapa goda relationer och agerar professionellt i din vardag då du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Att vara ansvarstagande och ha en hög grad av ordningssinne är viktiga egenskaper i denna roll. Du är även nyfiken och drivs av att fördjupa dina kunskaper och är inte rädd för att ta egna initiativ för att hitta smarta och innovativa lösningar. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 10 augusti 2025. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Bengt Jansson, 010-44 45 486 eller rekryteringsspecialist Emma Bergvall, 010-44 44 557. . Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000.
Jag är en snart 16-årig tjej som bor varannan vecka hos mamma och pappa – på Kungsholmen och Lidingö. I höst börjar jag i gymnasiet, ganska säkert på Kungsholmen 🙌🏻 Efter skolan gillar jag att chilla en stund, sen är det plugg och så. På helgerna hänger jag gärna på stan, kollar smink, kläder eller bara sitter och fikar och spanar på folk ☕🛍️ Nu söker jag dig som kan hänga med mig. Jag tror att du som passar bäst är en empatisk och positiv kvinna, 25–35 år, som är van att ta ansvar, gillar tonårsliv och har lite datorvana. Du behöver också vara bekväm med katter – för jag har ett par fyrbenta kompisar hemma! 🐱 Eftersom jag bor växelvis behöver du kunna följa med dit jag är, så lite flexibilitet är toppen. Och för rätt person finns också möjlighet till ett utökat ansvar – som arbetsledare för mitt lilla assistentteam. Det innebär bland annat att hålla koll på scheman, vara kontaktperson och se till att allt flyter på. Tjänsten är på heltid, med start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Ser verkligen fram emot att höra från dig! 💌 Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden den här tjänsten behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister då Uppdragsgivaren är minderårig. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Do you enjoy working at the intersection of structure, finance, and operations? As our new Company Portfolio Controller, based at Pophouse’s headquarters in Stockholm, you’ll play a key role in keeping our portfolio companies financially stable, compliant, and running smoothly. You'll act as the glue between service providers, deal teams, and company leadership - making sure that nothing slips through the cracks when it comes to payments, audits, reporting, or tax. Your main responsibilities This is a broad and hands-on role where you’ll take ownership of a wide range of financial and administrative processes. You’ll work with: Accounting and audits – maintaining accurate records, coordinating with external service providers, reviewing loan payments and interest calculations, and supporting quarterly reporting and audits. Payments and cash management – managing invoices, executing payments, and monitoring liquidity across multiple entities. Tax and VAT compliance – overseeing registrations and filings together with Swedish and US advisors, and making sure obligations are met on time. Royalties and third-party invoicing – handling semi-annual reconciliations and ensuring the right systems are up to date. Governance and company administration – maintaining company documents, handling board filings, and ensuring internal policies (like dual-signature protocols) are followed. You’ll also play a key role in covenant reporting, interest management, and act as a central point of contact for internal and external stakeholders. Keeping processes structured, data secure, and documentation organized will be a natural part of your everyday work. We think you’ll thrive if you: Have 2-5 years of experience in finance operations, accounting, treasury, or a similar area – ideally in a multi-entity or portfolio environment. Have a Bachelor's degree in Accounting, Finance, Business Administration, or a related field. Understand financial reporting, tax compliance, and how to manage accounts payable and cash flow processes. Are comfortable using tools like Excel, and ideally also familiar with platforms like Tipalti, Netsuite, or QuickBooks. Communicate fluently in English and Swedish – both are required in this role. Experience with investment fund structures and/or holding a Master’s degree or certifications (e.g. CPA, ACCA) is definitely a plus, but not a must. As a person, you’re likely to be organized, proactive, and detail-oriented. You enjoy juggling multiple priorities, and take pride in making sure things are done properly and on time. You’re also someone who communicates clearly and works well with different teams and external partners. Trustworthy, discreet, and solutions-focused? Even better. About Pophouse Entertainment Pophouse invests in and develops brands within entertainment – specialising in music catalogue investments. Acquired catalogues include Avicii, Swedish House Mafia, Cyndi Lauper and KISS. Unlike traditional entertainment IP investors, Pophouse adds value to our investments through artist-centric concept development by working closely with existing artists and estates. With a proven track record of successful ventures such as ABBA Voyage, Pophouse continues to redefine entertainment by pushing boundaries, embracing technology, and creating unforgettable experiences for fans worldwide. If you're ready to take ownership in a fast-moving, cross-functional environment, we’d love to hear from you!
Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om företaget Nu söker vi en lönespecialist till vår kund på Värmdö! Är du en erfaren lönespecialist som söker nya utmaningar? Vi erbjuder nu ett spännande konsultuppdrag med omgående start hos en av våra kunder på Värmdö. Om uppdraget Omfattning: Heltid, kontorstider måndag–fredag Start: Omgående Plats: Värmdö, med möjlighet till distansarbete efter introduktion och när verksamheten tillåter Uppdragsperiod: T.o.m. 31 januari 2026 med god chans till förlängning Ta chansen att arbeta i en utvecklande roll med trevliga kollegor och en arbetsgivare som värdesätter kompetens och engagemang! Dina arbetsuppgifter Är du en noggrann och serviceinriktad person som trivs med att vara en viktig del i en organisation? Vi söker nu en Lönespecialist som vill bidra med sin kompetens och sitt engagemang till vår kunds löneenhet på Värmdö. Som Lönespecialist kommer du att vara en central resurs i arbetet med att säkerställa korrekta löner och hög kvalitet i olika processer. Du blir ett dagligt stöd för verksamheten i frågor som rör lön och avtal, och du kommer att ha en bred roll där både analytisk förmåga och servicekänsla är avgörande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Ge dagligt stöd till verksamheten i lön- och avtalsfrågor via ärendehanteringssystem, telefon, digitala- och personliga möten. - Ansvara för kvalitetssäkring och utföra kontroller i lönehanteringsprocessen. - Utföra sammanställningar och rapporter, främst i Office-paketet. - Hantera lönerättningar, sjuk- och semesterlöneberäkningar samt upprätta intyg. - Tolka kollektivavtal ur ett löneperspektiv och hantera frågor kring reseräkningar, förmåner och ekonomisk rapportering. Vi söker dig som trivs med att arbeta i en varierad roll, där din förmåga att säkerställa noggrannhet och effektivitet i kombination med din serviceförmåga gör skillnad. Din profil Krav för tjänsten: - Eftergymnasial utbildning inom löneområdet. - Erfarenhet av brett lönearbete. - Goda IT-kunskaper i Microsoft Office-paketet - 2-5 års yrkeserfarenhet inom området. - Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. För att lyckas i rollen som Lönespecialist ser vi gärna att du har en bakgrund som omfattar: - Erfarenhet från kommunal verksamhet eller arbete i en stor organisation. - Kunskap och tidigare arbete med lönesystemet Heroma. - Erfarenhet av att hantera flera olika kollektivavtal. - Tidigare erfarenhet av arbete i en supportfunktion där service och problemlösning varit i fokus. - Förmågan att förklara komplexa problem och lösningar på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Vi söker dig som är kommunikativ, analytisk och van att arbeta i en strukturerad miljö med tydliga deadlines. Har du dessutom en fallenhet för att samarbeta och skapa goda relationer med olika delar av en organisation, är detta tjänsten för dig! Ansökan I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar hos vår kund. Du får ett brett kontaktnät, karriärmöjligheter, och möjlighet att påverka din arbetssituation och personlig utveckling. Vi erbjuder en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Om du söker en tjänst hos oss och behöver ytterligare stöd i intervjuprocessen, vänligen meddela oss hur vi kan tillgodose detta. Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Moa Arnqvist via mejl: [email protected]. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se
Arbetsbeskrivning Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till en hållbar framtid? Vi söker nu en driven och noggrann Trade Control Analyst för ett spännande konsultuppdrag hos Vattenfall, med start den 1 september 2025 och löpande till den 30 april 2027. Uppdraget är placerat i Solna. Vattenfalls vision är att bli fossilfria inom en generation och du har nu chansen att vara en del av den resan! Som Trade Control Analyst kommer du att ingå i Trade Control-teamet vilket är en del av Group Risk Management och fungerar som back office för energihandelsavdelningen. Teamets huvudsyfte är att säkerställa att Vattenfalls handelskontrakt registreras korrekt i handelssystemet – och därigenom utgöra en sund grund för beräkning av riskexponeringar samt vinst och förlust.. Som teammedlem i Trade Control-avdelningen kommer du att arbeta intensivt tillsammans med vår front office och olika andra stödfunktioner som juridik, kreditrisk, marknadsrisk, IT med flera. Detta är en utmärkt startpunkt för en karriär inom energihandelsmiljön! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Validera affärer: säkerställa att affärerna registreras korrekt i handelssystemet. Avstämma positioner mot börser och clearingbanker. Hantera bekräftelseprocessen med motparter. Vid avvikelser, samarbeta med Front Office och motparter för att säkerställa snabb och effektiv lösning. Utföra andra uppgifter kopplade till det funktionella ansvaret. Förbättra och utveckla processer. Daglig överföring av gröna certifikat och utsläppsrätter. Ansvarsområden Detta är ett konsultuppdrag via Randstad Finance, vilket innebär att du blir anställd av Randstad och uthyrd till Vattenfall. Du får möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö hos ett ledande energibolag som aktivt arbetar för en fossilfri framtid. Vattenfall tror på att mångfald och inkludering bidrar till ett mer attraktivt, effektivt, kundcentrerat och lönsamt företag. Därför välkomnas ansökningar från alla individer oavsett ålder, religiös övertygelse, könsidentitet och uttryck, sexuell identitet, funktionsnedsättning och etnisk bakgrund. Kvalifikationer Vi söker dig som är en stark lagspelare och mycket pålitlig när det gäller att leverera enligt överenskomna mål. Du är flexibel med en positiv attityd. Vidare övertygar du med följande färdigheter och kompetenser: Universitetsexamen inom företagsekonomi, ekonomi eller motsvarande utbildning. Arbetserfarenhet inom back office eller liknande funktion. Hög kompetens inom företagsekonomi. Grundläggande kompetens/kunskap inom företagsekonomi och redovisning. God kunskap om vanliga IT-handelssystem. Flytande i engelska (skriftligt och muntligt). God kommunikations- och analysförmåga. Stresstålig och kan arbeta under tidspress. Noggrann och har en hög känsla för ansvar. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
På Norrtälje kommun är vi stolta över att vara en del av samhällets demokratiska grund och att vara en del av våra invånares så viktiga vardag. I vår breda verksamhet med våra kunskaper och erfarenheter, har vi en gemensam drivkraft – vi vill få människor och möjligheter att växa. Vi är stolta över varandra och hur vi tillsammans berikar livet för våra invånare.Vi erbjuder dig Kom och jobba med oss på Rodengymnasiets introduktionsprogram. Tillsammans bedriver vi undervisning för att våra elever ska trivas, må bra, vara trygga och lyckas med sina studier. Vi strävar efter samsyn för att ge elever bästa möjliga stöd utifrån deras individuella förutsättningar. Om du gillar att jobba i team, utveckla och utvecklas tillsammans med oss så tror vi du kommer att trivas. Uppdraget Tjänst 1: I tjänsten som lärare i svenska som andraspråk i kombination med engelska, kommer du i första hand att arbeta på Rodengymnasiets språkintroduktion i kurser på grundskolenivå. Tjänst 2: I tjänsten som lärare i svenska som andraspråk i kombination med svenska och gärna ett ämne till kommer du att arbeta delvis på Rodengymnasiets språkintroduktion i kurser på grundskolenivå men även i sva och svenska på gymnasienivå. Vi har behov av lärare som är väl insatta i formativ undervisning, språkutvecklande arbetssätt och som med hög relationell kompetens i sin dagliga gärning kan fungera som en lagspelare tillsammans med lärare och elever i ett glatt och utvecklingsbenäget arbetslag för introduktionsprogrammen. Sva-lärarna på Språkintroduktion samarbetar kring elevernas språkutveckling i den egna undervisningen genom Skolverkets bedömningsstöd Bygga svenska. Det ingår mentorskap i båda tjänsterna. Utmaningar och möjligheter Elever på Språkintroduktion är ofta mycket studiemotiverade och vill komma framåt snabbt både genom ökade språkkunskaper och genom förståelse för hur det svenska samhället fungerar. Utmaningen är att eleverna har mycket varierande förkunskaper och förutsättningar för att klara av sin utbildning. Det ställer stora krav på dig som pedagog att lära ut på ett varierat och metodiskt sätt, att föra motiverande och vägvisande samtal med eleverna och att ge alla elever goda förutsättningar att lyckas. Det är både ett privilegie och en utmaning att arbeta i en mångkulturell miljö och det är viktigt att de kunskaper och erfarenheter eleverna bär med sig kan tas till vara på ett sätt som gör att varje individ växer som människa. Du kommer vara en viktig vuxen för våra ungdomar både i deras introduktion till det svenska samhället och deras personliga utveckling Det här behöver du ha med dig Krav - Tjänst 1: Du är legitimerad grundskollärare i svenska som andraspråk och engelska. - Tjänst 2: Du är legitimerad gymnasielärare i svenska som andraspråk och svenska. - Du är flexibel, öppen och har en god relations- och kommunikationsförmåga i mötet med elever, vårdnadshavare och kollegor. - Du har goda ledaregenskaper i klassrummet och har förmågan att planera en undervisning som på ett systematiskt sätt för eleverna framåt i sin kunskapsutveckling Meriterande Tjänst 1 och 2 -Behörighet att undervisa på gymnasiet i annat/ytterligare ämne Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Välkommen till oss Arbetslaget för Introduktionsprogrammen består av sex lärare och en speciallärare. Vi är i ett spännande utvecklingsskede då vi nyligen anställt vår speciallärare och vi jobbar tillsammans för att vidareutveckla rutiner och hur vi organiserar undervisning och stöd för elevernas bästa. Anställningsform, omfattning och start • Anställningsform: Ferietjänster. Vikariat under tjänstledigheter. Möjlighet att vikariaten övergår i fast tjänst kan finnas. • Omfattning: båda tjänsterna är heltid 100% • Tillträde: 250812 Vi intervjuar löpande – så vänta inte med din ansökan! Om ossVi är Norrtälje – en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Global livsstil – lokalt liv Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning – så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.
Innovitaskolan består av 27 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. Innovitaskolan Vendelsö är en integrerad förskola och skola årskurs F-6, på förskolan finns 85 barn och i skolan finns 470 elever. Vår utemiljö erbjuder många tillfällen för eleverna att leka och utforska i. Vardagen hos oss präglas av ett hjärtligt bemötande, stort engagemang hos pedagoger, elever och vårdnadshavare samt rutiner och aktiviteter som skapar trygghet och trivsel. Vi har engagerade och kompetenta pedagoger, ett strukturerat systematiskt kvalitetsarbete och ett väl fungerande elevhälsoteam. Inför hösten 2025 söker vi en utbildad lärare i matematik och NO till åk 4. Du kommer att ingå i ett arbetslag och ha tillgång till ett flertal ämneslärare att samverka med. Vi söker dig som är legitimerad lärare och trivs med att arbeta tillsammans i ett arbetslag samt har elevens bästa i fokus. Du ska kunna arbeta självständigt men också ha lätt för att samverka med kollegor. Du är ansvarstagande och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har ett tryggt och tydligt ledarskap och är väl förtrogen med LGR 22. Du har goda IT-kunskaper och ser detta som en tillgång i undervisningen. Vi erbjuder En stimulerande och utvecklande arbetsplats med engagerade kollegor Kompetensutveckling både internt inom vår koncern och externt. Friskvårdsbidrag Planeringsdagar och fortbildningsdagar med hela kollegiet . Visstidsanställning läsår 25/26 med möjlighet till förlängning. Låter detta intressant? Vid frågor kontakta Jenny Kjellberg, [email protected]. Anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Du söker tjänsten genom att klicka på knappen ansök nedan. Vi tar ej emot ansökningar via post eller mail. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna din ansökan till oss så snart som möjligt.
Vill du vara med och skapa en ny typ av finansmarknad som gör det enklare för små och medelstora företag att växa? På Invoier utvecklar vi en digital marknadsplats – en slags börs för fakturor – där företag kan sälja sina fakturor direkt till investerare. Det ger snabbare, mer transparent och rättvis finansiering - i en bransch som länge har fungerat på gamla villkor. Vi är ett fintechbolag i tidig tillväxtfas, med stöd från bland andra Europeiska investeringsbanken. Med kontor i Stenbeckshuset i centrala Stockholm bygger vi en modern serverless-plattform och söker nu en Lead Software Engineer som vill ta tekniskt ägandeskap, bygga vidare på arkitekturen och vara med och skala upp plattformen i takt med vår internationella expansion. Om rollen I den här rollen får du ta ett helhetsgrepp om både teknik och riktning. Du kommer att: Leda tekniska projekt kopplade till expansion – såsom stöd för flera valutor, regulatoriska krav och effektivisering av fakturaflöden. Vara med och forma vår arkitektur, kodbas och DevOps-praktiker Samarbeta nära CTO, affär och operations för att identifiera problem och driva lösningar Det här är en roll med stort inflytande där du får forma hur vi bygger, levererar och skalar vår produkt. Vår techstack Vi bygger vår lösning i molnet och använder bland annat: Python TypeScript AWS (Lambda, DynamoDB, API Gateway, EventBridge, CloudFormation) Infrastruktur som kod och eventdriven arkitektur. Vi söker dig som är bekväm i – eller nyfiken på – ovanstående teknik och och vill vara med och bygga nästa generations finansplattform. Om dig Du har en stark teknisk grund, har lett utvecklingsarbete tidigare och söker en roll där du får bygga, påverka och ta ansvar. Vidare tror vi att du har: Minst 5 års erfarenhet som backend- eller fullstackutvecklare, varav minst 1–2 år i en tekniskt ledande roll Erfarenhet av molnbaserad arkitektur – gärna med AWS och serverless Vana att arbeta tvärfunktionellt, nära både produktteam och affär Erfarenhet av miljöer där allt ännu inte är definierat och där du själv bidragit till struktur, arbetssätt eller arkitekturval. Tidigare erfarenhet från fintech, marknadsplatser eller startups är meriterande – men inget krav. Vad vi erbjuder Reellt inflytande över produktens tekniska riktning Möjlighet till delägarskap genom optionsprogram Hybridarbete med kontor i centrala Stockholm Ett drivet och inkluderande team med högt engagemang och mycket skratt Möjlighet att bygga något långsiktigt i en nischad och växande marknad Friskvårdsbidrag på 5 000 kronor Tjänstepension enligt ITP1 Ansök nu Skicka in din ansökan nu - urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor, kontakta Emil Oskarsson på [email protected].
Om kursenKursen fokuserar på programmering, installation, driftsättning och teknisk dokumentation av moderna fastighetssystem. Den innehåller både teori och praktiska moment såsom laborationer och arbete i CAD. Centrala delar i kursen: Uppbyggnad och funktion av fastighetstekniska system Programmering och driftsättning av automationslösningar CAD och teknisk dokumentation, ritningar och scheman Frekvensomriktare Drift, underhåll och riskhantering i automatiska system Vi söker dig som har: Gedigen erfarenhet inom fastighetsautomation, elteknik, styr- och reglerteknik eller motsvarande Praktisk kompetens i att programmera, installera och driftsätta tekniska system Vana att arbeta med teknisk dokumentation och ritningsläsning Förmåga att använda CAD-verktyg (t.ex. AutoCAD) för att skapa planritningar och teknisk dokumentation Förmåga att förklara tekniska processer på ett pedagogiskt och engagerande sätt (Erfarenhet av undervisning är ett plus men inget krav – viktigast är att du vill dela med dig!) Kunna undervisa på plats i Stockholm Vad vi erbjuder: Möjlighet att vara med och påverka dina uppdrag samt flexibiliteten att kunna styra din tid med både kortare och längre uppdrag. Konkurrenskraftig ersättning som speglar din erfarenhet och kompetens. En möjlighet att fokusera helt på din passion för att utbilda. Stöd från ett engagerat team som hjälper dig med struktur, material och pedagogiskt stöd – du är aldrig ensam. Känner du att detta är ett uppdrag för dig? Ansök redan idag och bli en del av resan för att forma dina framtida kollegor! Vi behandlar ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer