Har erfarenhet ifrån arbete i hemtjänst? Eller du kanske har erfarenhet av att jobba inom hemsjukvård, akutvård eller mottagnings arbete och är redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser också att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi är ett glatt gäng som utgår från vårt kontor i Österåker. Vi fokuserar på kunden och att ge bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. Vi jobbar på uppdrag i från Österåkers kommun och inom detta uppdrag så ingår det att utföra sedvanliga undersköterska uppgifter inom hemtjänst. Utöver detta så har vi ansvar för att hantera trygghetslarm mellan 07:00 - 22:00. Därför vore det mycket fördelaktigt om du har erfarenhet utav att jobba inom akuta verksamheter eller hemsjukvård. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift mycket bra Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta ensamt och självständigt Du har B-körkort och kan ta ansvar i din körning Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande gentemot kunder såväl som kollegor. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du bör ha vana av att dokumentera i social journal. Du har ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har förmåga att hantera också de mer pressade situationerna. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Och mycket annat Vi erbjuder olika varianter på scheman, just nu söker vi dig som vill ha en timanställning. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver hemtjänst i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal med Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekommenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo- klicka här.
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på dagtid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Vi ser att du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du är utbildad Undersköterska Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Vi ser även att du har ett genuint intresse för att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. En av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har en förmåga att också hantera de mer pressade situationerna som kan uppstå. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på dagtid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder dagsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Dagsschema: kl. 07:00 - 15:30. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du utgår från vårt kontor i Österåker. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Är du undersköterska och har erfarenhet från arbete i hemtjänst? Är du redo för nya utmaningar? Då har vi ett betydelsefullt och omväxlande arbete att erbjuda hos oss i vårt professionella team på kvällstid. Vi erbjuder ett självständigt arbete med många sociala kontakter. Du brinner för att ta hand om andra människor som behöver stöd och omsorg i sin vardag. Vi fokuserar på kunden och att ge bästa möjliga kvalitet i det arbete vi gör. För att kunna söka tjänsten hos oss måste du uppfylla följande krav: Du behärskar svenska i tal och skrift Du är stresstålig och van att ta ansvar Du är van att arbeta självständigt Du måste ha B-körkort Om dig: Du är flexibel, noggrann, självständig och ansvarsfull. Du är van att arbeta med mobil och digital plattform. Du är social, utåtriktad, lyhörd och har positivt bemötande. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en flexibel miljö. Du har ett professionellt förhållningssätt i dina kommunikationer. Du behärskar svenska i tal och skrift och kan dokumentera i social journal. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska Du har även ett genuint intresse att hjälpa personer med behov av stöd i sin vardag. Vi ser också att en av dina styrkor är att kunna se deras individuella behov. Du har också förmågan att hantera de mer pressade situationerna. Dina arbetsuppgifter: I hemtjänsten jobbar du i våra kunders eget hem med att ge personen den omsorg och det stöd som hen har rätt till, enligt biståndsbeslutet och den individuella genomförandeplanen. Arbetsuppgifterna på kvällstid kan innebära hjälp med: Måltider Socialt stöd Tillsyn Omsorg och personlig hygien Stöd med på- och avklädning Inköp Och mycket annat Vi erbjuder kvällsschema med tjänstgöring måndag-fredag. Kvällsschema: kl. 16:00 - ca 22:00. Det finns varianter på fasta scheman med olika tjänstgöringsgrad. Du kommer utgå från vårt kontor i Österåker, där det finns möjligheter till utveckling. Vi tror att du bor i närheten för att resor till och från arbetet inte blir belastande. Vi tittar löpande på ansökningar så välkommen med din ansökan redan idag! Om oss: Vår vision är att vara Sveriges mest kundcentrerade vårdföretag. Arbeta för att människor ska leva ett självständigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Detta gör vi med Omsorg från hjärtat. Aleo Omsorg är ett familjeägt företag grundat 2017 och som bedriver verksamheter i Täby, Vallentuna, Österåker, Vaxholm och Oxelösund. I dagsläget driver vi verksamhet inom områdena Hemtjänst, boendestöd och hemservice. Vi arbetar för en så hög personalkontinuitet som möjligt i vår planering. På kontoret har vi administrativ personal som planerar medarbetare och kunder i flera olika geografiska områden. Våra medarbetare är undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Vi har moderna miljövänliga el-hybridbilar, arbetskläder, friskvårdsbidrag och arbetar modernt med digitala system för arbetsscheman och kundinsatser. Vi har kollektivavtal via Fremia. Samtliga medarbetare är försäkrade under sin anställning och erbjuds tjänstepension. Vi är ett rekomenderat företag via Reco för åren 2021-2024. Läs mer om vad just våra kunder säger om oss på Aleo - klicka här.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet. Välkommen till oss Vi söker en engagerad samhällsvägledare som tillsammans med oss verkar till att stärka varje individs inkludering i samhället. Tjänsten är ett vikariat på 1 år. På medborgarkontoret erbjuder vi stöd, vägledning och samhällsinformation utifrån invånarnas behov samt lotsar även vidare till andra myndigheter och samhällsfunktioner när det behövs. Vår vision är att hjälpa och stärka varje individ att bli mer självständiga. Förutom samhällsvägledning erbjuder vi även konsumentvägledning. Enheten främjande och förebyggande insatser ligger under Avdelning Socialtjänst och Fritid som utgörs av: fritidsverksamhet/Ungdomens Hus, fältverksamhet, skolsociala team, medborgarkontor med samhällsvägledning samt upphandlad Ungdomsmottagning. Enheten leds av en enhetschef och består idag av 22 medarbetare (en gruppledare, en administrativ assistent, en metodutvecklare, 9 fritidsledare, 4 fältassistenter, 4 samhällsvägledare och 2 skolsocionomer. Vi finns lokaliserade i trivsamma lokaler i Bromma Blocks, Islandstorget samt i Blackeberg med närhet till allmänna kommunikationer. Inom enheten arbetar vi intensivt med utveckling och nytänkande och har stort medborgarfokus. Samverkan är ett ledord inom enheten. Vi erbjuder En sammanhållen enhet med ett tydligt uppdrag och delaktighet. Ett meningsfullt uppdrag där du är med och bidrar till att stärka varje individs inkludering i samhället. Engagerade och kunniga kollegor som har driv och fokus på verksamhetens uppdrag. Flexibelt arbetstid och subventionerad friskvård. Din roll Som samhällsvägledare kommer du att stötta invånare att själva hantera sina vardagsärenden och stärka deras egenmakt genom hjälp till självhjälp. Du kommer att vägleda och informera om kommunala verksamheter, myndigheter och samhällsaktörer som kan hjälpa i olika situationer. Du har god kunskap om Stockholms stads stöd och insatser, regionala och nationella myndigheter som vi hänvisar till. Samverkan med socialtjänsten och andra samarbetspartners både internt och externt är en naturlig del i ditt arbete. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som är socionom eller statsvetare med erfarenhet av socialt arbete inom kommunal verksamhet. Du är serviceinriktad och har lätt att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du är bra på att skapa en öppen dialog och anpassar ditt agerande utifrån situationen. Du är kommunikativ och skicklig på att bygga och vårda relationer, både internt och externt. Du har goda kunskaper i digitala verktyg. Det är meriterande om du har: Erfarenhet av arbete som samhällsvägledare. Utbildning samt erfarenhet av konsumentvägledning. Utbildning i Motiverande samtal (MI) eller annan likvärdig samtals utbildning. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem, måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.
Är du en trygg ledare med förmåga att visa riktningen framåt? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten I rollen som sektionschef hos oss ansvarar du för en sektion bestående just nu av tre enheter: utredning och samverkan, internationell samverkan samt nationell samverkan. Enhetschefer rapporterar direkt till dig. Du leder sektionens verksamhet och ledningsgrupp. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp. Rollen som sektionschef införs med anledning av vår tillväxt, vilket ger dig möjlighet att påverka hur det nya chefsledet ska utvecklas. Kontaktytorna i jobbet är många och du nätverkar både internt och externt för att driva verksamheten framåt. Du har en central roll i vår samhällsviktiga verksamhet där vi erbjuder digitala lösningar för hälsa, vilket ger medarbetare i vården bättre förutsättningar och ökar patientsäkerheten. Om sektionen Sektionen ansvarar för strategisk samordning, utredningar och regeringsuppdrag inom både nationella och internationella frågor, särskilt kopplat till EU och EHDS. Arbetet omfattar samverkan med externa aktörer, juridik kring hälsodata samt samordning av digital infrastruktur inom hälso- och sjukvårdssektorn. Sektionen koordinerar även myndighetens interna strategiska samverkansstruktur och portföljsamordning. Varje enhet inom sektionen består av 15–20 medarbetare. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning inom relevant område (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet) • minst 5 års aktuell erfarenhet av chefskap • aktuell erfarenhet av att leda ett omfattande förändringsarbete • aktuell erfarenhet av samarbete och samverkan med regioner/kommuner och andra leverantörer • aktuell erfarenhet av att leda andra chefer/ledarbefattningar • mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift Det är meriterande för tjänsten om du har: • aktuell erfarenhet som chef inom verksamhet med fokus på hälsa och digitalisering • aktuell erfarenhet av chefskap på statlig myndighet • aktuell erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet i en organisation Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Ett av Sveriges största bemanningsföretag letar efter dig som är nyfiken på en roll med mycket kundkontakt! Du kan vara nyexaminerad eller ha viss arbetslivserfarenhet, det viktigaste är att du är ambitiös och handlingskraftig! Vill du även arbeta på ett kontor med mycket energi och härlig sammanhållning? Då har du kommit helt rätt! Perido söker dig som är en fena på att bygga relationer och har ett inre driv som gör dig både självgående och initiativtagande – vi ger dig verktygen för att lyckas i rollen! Om tjänsten Som Account Manager hos oss kommer du vara en central figur i Peridos fortsatta framgångssaga. I din roll kommer fokus ligga på att hitta nya kunder och boka in möten. Du bygger själv upp din kundkrets och ansvarar för hela processen: från prospektering till slutgiltig affär. Nyckeln för att lyckas i rollen är att du är skicklig på att skapa nya och goda relationer. Tillsammans med rekryterare och konsultchefer bygger ni starka team som växer tillsammans med kunden. Perido sitter i Batteriets nyrenoverade lokaler vid Mariatorget och har tillgång till lummig innergård, stort och välutrustat gym, pingisbord, game center samt närhet till restauranger. Vi på Perido tror att det ger bäst resultat att arbeta tillsammans på kontoret för att bygga en stark gemenskap, och letar efter dig som också trivs att jobba på det sättet. Dina egenskaper Din sociala förmåga kommer att ta dig långt, medan ditt intresse för att göra affärer kommer ta dig hela vägen i hamn. Genom att vara självständig och orädd kommer du snabbt växa i din roll hos oss. Du kan känna dig lugn med att du, under din första tid, kommer få en gedigen introduktion i form av stöttning och coachning från nära kollegor. Du kommer ha tillgång till välarbetade underlag som hjälper dig att snabbt komma på banan. Det viktigaste är att du är en doer av rang, trivs med att jobba på ett resultatinriktat sätt och inte räds nya utmaningar. Stämmer detta in på dig? I så fall vill vi att du blir vår nya kollega! Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi söker dig som: Är nyexaminerad eller har viss arbetslivserfarenhet inom relevanta områden så som försäljning/telemarketing/mötesbokning, etc. Har god initiativförmåga och viljan att utvecklas Har lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska Omfattning och tillträde Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig över rekryteringen för denna tjänst är Lovisa Hedlund och du kan nå henne via mail på [email protected] eller på nummer 070 740 79 33. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Vill du arbeta i en glad och öppen arbetsgrupp tillsammans med duktiga kollegor? Vi söker nu en legitimerad arbetsterapeut till vårt neuroteam på Nacka RehabCentrum! På Nacka RehabCentrum arbetar i dagsläget tolv arbetsterapeuter inom hand, hemrehabteam, neuroteam, barn- och ungdomsteam, stress och psykisk ohälsa och arbetsförmågebedömningar. På Nacka RehabCentrum finns all rehabilitering inom öppenvård samlad under samma tak i välutrustade lokaler som innehåller både terapibassäng, gym, gymnastiksalar och träningskök. Förutom primärvårdsrehabilitering inklusive neuroteam bedriver vi specialiserad fysioterapi inom Neurologi, Idrottsmedicin, Mental hälsa, Smärta, OMT och Hjärt- och lungsjukdomar. Viss rehabilitering sker i team. Vi har en egen FoUUI grupp och bra allmänna kommunikationer. Vi har nära och bra samarbete med vårdcentralerna i Nacka. Vi är ett glatt gäng på 70 personer. Som nyanställd erbjuder vi dig en kollega som mentor och möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling utifrån behov. Vi ser att du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer till patienter, anhöriga samt kollegor. Du är ansvarstagande, självgående och kan anpassa ditt arbetssätt efter situation. Du ser möjligheter och vill vara med och driva förbättringsarbeten. Detta är en arbetsplats för dig som är intresserad av ett utvecklande och stimulerande arbete där vi sätter patienten i fokus. Framtidens vård kräver nya arbetssätt och idéer och vi arbetar mycket med förbättringar av vår verksamhet exempelvis har vi infört MindMore (digitalt screeningverktyg för kognitiv svikt). Vi kan erbjuda ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete med eget ansvar. Vi har flexibla arbetstider, ett generöst friskvårdsbidrag och erbjuder fri sjukvård inom primärvården. Arbetsuppgifter Det huvudsakliga uppdraget är arbete i neuroteamet med patienter med stroke och övriga neurologiska diagnoser så som MS, Parkinson, perifera pareser etc. Arbetsuppgifterna består till största delen av rehabilitering både i hemmet och på mottagning. Teamarbetet innebär ett tätt samarbete med övriga teammedlemmar, framför allt kring rehabplanering, uppföljning och planering av det gemensamma arbetet. Ofta görs en första bedömning tillsammans med någon i teamet. I det tvärprofessionella teamet ingår två logopeder, tre sjukgymnaster, tre arbetsterapeuter och en kurator. I uppdraget ingår även att till viss del arbeta med mottagningsarbete med barn och ungdomar med neuropsykiatriska diagnoser och vara en del i Barnteamet på mottagningen. Handledning av studerande ingår i arbetet. Kvalifikationer -Leg arbetsterapeut. - Neurologi 7,5 hp önskvärd. - Erfarenhet av arbete inom neurologi. - Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar. - B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper Du bör ha god samarbetsförmåga, ett flexibelt arbetssätt och tycka om att arbeta i team med andra yrkeskategorier. Du bör även kunna arbeta självständigt och ha en god pedagogisk förmåga. Övrig information: Provanställning kan komma att tillämpas. Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Vill du arbeta i en glad och öppen arbetsgrupp med kompetenta kollegor? Vi söker en logoped till vårt Neuroteam på Nacka RehabCentrum! På Nacka RehabCentrum finns all rehabilitering inom öppenvård samlad under samma tak i välutrustade lokaler som innehåller både terapibassäng, gym, gymnastiksalar och träningskök. Förutom primärvårdsrehabilitering inklusive neuroteam, kiropraktor och naprapat bedriver vi specialiserad fysioterapi inom idrottsmedicin, hjärt- och lungsjukdomar, smärta, mental hälsa, Ortopedisk manuell terapi (OMT) samt neurologi. Vi har även ett uppdrag inom vårdval Logopedi. Vi är många yrkeskategorier och viss rehabilitering sker i team. Det finns en unik möjlighet att samverka med många specialister och övriga rehabprofessioner på samma mottagning. Vi har ett flertal fasta team som t ex Barn och unga och Mental hälsa. Vi prioriterar hög akademisk kompetens har en egen FoUUI grupp. Vi kan erbjuda ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete med eget ansvar. Vi har flexibla arbetstider, ett generöst friskvårdsbidrag och erbjuder fri sjukvård inom primärvården. Till Nacka RehabCentrum finns goda allmänna kommunikationer och vi som arbetar här är ett glatt gäng på 70 personer. Arbetsuppgifter: Uppdraget gäller två delar. Den ena delen innefattar neuroteamsarbete. Arbetsuppgifterna består till största delen av utredning och behandling av tal- och språkstörningar samt bedömning och rådgivning vid dysfagiproblematik på mottagning eller i patientens hem. Teamet har stående tid varje vecka för konferens och remissgenomgång där du ingår. Ofta görs en första bedömning tillsammans med någon i teamet. I det tvärprofessionella teamet ingår förutom två logopeder, tre fysioterapeuter, tre arbetsterapeuter och en kurator. Den andra delen är inom vårdval för logopedi och innefattar bland annat arbete med patienter med förvärvade hjärnskador och olika neurologiska sjukdomar med språk- och talstörning och /eller sväljstörning. Arbetet sker på mottagning, i hemmet och på särskilda boenden. Arbetstid: 100 % dagtid, flexibla arbetstider. Kvalifikationer: - Leg logoped. Två års erfarenhet inom neurorehab och teamarbete är meriterande. - Erfarenhet från slutenvård, gärna från strokeenhet eller medicinsk rehab. - Handledarutbildning önskvärt. - B-körkort är ett krav. - Du ska vara intresserad av att vidareutveckla verksamheten tillsammans med övriga teammedlemmar. -Du ska tycka om att arbeta självständigt, inte vara rädd för utmaningar, vara flexibel men kunna sätta gränser. Ett prestigelöst förhållningssätt i teamarbetet är en förutsättning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information: Provanställning kan komma att tillämpas. Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Nu söker vi chaufförer med C behörighet i Huddinge. Vi söker dig som både har erfarenhet sedan tidigare eller är i början av din karriär, är du noggrann, självständig och vill vara med och göra samhället bättre? Då har du hamnat rätt. Perioden för arbetet gäller under sommaren med en stor chans till förlängning. Kan man inte arbeta hela perioden är det också av intresse. Om jobbet: Du kommer att arbeta med att samla in återvinningsmaterial i Huddinge. Som renhållningschaufför förekommer även mycket jobb utanför lastbilen där det kan tillkomma tunga lyft vilket kräver att du är fysiskt aktiv. Vi söker dig som är redo att arbeta som C-chaufför åt ett återvinningsföretag. Som chaufför är det viktigt att du klarar av att köra fordonet på ett säkert och tryggt sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av köra tyngre fordon, gärna lastbil med baklastare. Arbetsuppgifter: Framföra fordonet på ett säkert sätt Lasta återvinningsmaterial med hjälp av baklastare Arbeta med ett miljö och säkerhetstänk Hantera hushållssopor Hantera glas, plast och metall återvinning Om dig: Denna roll passar dig som har god körvana med C-Fordon. Du besitter god kunskap inom återvinning och transport. Du ska ha ett glatt kundbemötande och en bra inställning. Du ska vara noggrann, ansvarstagande och kunna arbeta självständigt. Är du van vid att ta egna initiativ och drivs av att ha många bollar i luften så ser vi det som extra meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kvalifikationer: Ansvarstagande och prestigelös C-Körkort samt YKB Kunna tala och skriva svenska Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom återvinning och kunskap av att framföra tyngre fordon är meriterande. Dina arbetstider är mån-fre 06:00-15:00. Lön enligt kollektivavtal. God ersättning. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Har du gedigen chefserfarenhet från offentlig sektor och trivs i roller där du får bygga upp struktur och driva förändring? Jefferson Wells söker nu en interimschef till ett uppdrag hos en statlig myndighet i Stockholm. I rollen får du leda en ny enhet med ansvar för styrning, planering och uppföljning - ett uppdrag med både strategiskt ansvar och operativ påverkan. Ort: Stockholm Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Om jobbet som interimschef Uppdraget innebär att vara chef för en nybildad enhet med ansvar för att driva och samordna myndighetens interna styrning. Enheten arbetar med planering, uppföljning, remisshantering, samordning av ärenden och samverkan med myndighetens ledningskansli. Som interimschef förväntas du bygga upp enhetens struktur, etablera effektiva arbetssätt samt skapa tydlighet kring enhetens roll. Du kommer även att samverka med andra chefer och avdelningar i styrningsfrågor. Enheten ansvarar också för utvecklingsportföljen och portföljkontoret, vilket innebär att ta fram beslutsunderlag för ledningsgruppen i frågor som rör verksamhets- och IT-utveckling. Överlämning till ny chef ingår i uppdragets avslutande fas. Exempel på arbetsuppgifter: * Leda och etablera en ny enhet med fokus på styrning och planering * Säkerställa strukturerade arbetssätt och processer * Driva förändringsledning inom ramen för intern styrning * Samverka med andra enheter och ledningskansli * Ansvara för myndighetens utvecklingsportfölj och portföljkontor Den vi söker Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta som chef inom offentlig sektor och är van vid att leda förändringsarbete på strategisk nivå. Du har god kunskap om myndighetsstyrning och har arbetat med planering och uppföljning i statlig verksamhet. För att kvalificera dig för tjänsten krävs att du uppfyller samtliga nedan ställda krav: * Akademisk utbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, ekonomi, alternativt annan inriktning eller livärdigt * Minst fem (5) års chefserfarenhet med verksamhets-, personal- och budgetansvar inom offentlig sektor * Minst fem (5) års aktuell erfarenhet av arbete med myndighetsstyrning, planering och uppföljning på statlig myndighet aktuell erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling på myndighetsövergripande nivå * Erfarenhet av att med dokumenterat gott ledarskap arbeta med förändringsledning och omorganisationer på myndighet * God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska Tydliggör i din ansökan hur du uppfyller samtliga ställda krav och ange längden på dina erfarenheter. Om Jefferson Wells Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Hur du ansöker För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan snarast.
Välj ett jobb för att visa detaljer