På Norrtälje kommun är vi stolta över att vara en del av samhällets demokratiska grund och att vara en del av våra invånares så viktiga vardag. I vår breda verksamhet med våra kunskaper och erfarenheter, har vi en gemensam drivkraft – vi vill få människor och möjligheter att växa. Vi är stolta över varandra och hur vi tillsammans berikar livet för våra invånare.Vi erbjuder dig Vill du få chansen att utveckla kommunens ekonomisystem och e-handel tillsammans med ett härligt gäng ska du passa på nu! Kommunens redovisningsenhet förvaltar idag ett nytt ekonomisystem (Unit4 ERP, fd Agresso) som förutom kommunen också nyttjas av Kommunalförbundet Sjukvård och Omsorg i Norrtälje samt Norrtälje Vatten och Avfall. Detta innebär att vi verkar i en komplex och föränderlig miljö med många kontaktytor. Du kommer få möjlighet att växa med rollen och självständigt jobba med förbättringar. Vi tror på devisen frihet under ansvar och erbjuder möjlighet till distansarbete två dagar i veckan. Uppdraget Du blir systemförvaltare för ekonomisystemet Unit4 ERP. Förutom löpande förvaltning i form av administration av användare, behörigheter, perioder och övriga parametrar kommer du arbeta aktivt med utveckling av funktionalitet som kontaktperson mot systemleverantören. Kommunen nyttjar idag Proceedo för e-handel, där kommunens upphandlingsenhet driver ett aktivt utvecklingsarbete. Här blir du redovisningsenhetens representant i det viktiga arbetet med att integrera systemen och bevaka de redovisningsmässiga aspekterna. Även vid integration mot kommunens övriga verksamhetssystem blir du involverad vid förändring och nyuppsättning av system. Utmaningar och möjligheter Kommunen har sedan ett år tillbaka ett nytt ekonomisystem. Nu är det dags för nästa steg med optimering och finslip av rutiner och processer för att nyttja ekonomisystemet på bästa sätt. Du blir en positiv kraft i vårt arbete med att stötta användarna. Det innebär både att säkerställa att de har tillräcklig kompetens att nyttja systemet på bästa sätt men också att lyssna in vilka förändringsförslag som kan finnas och verkställa de bästa förslagen tillsammans med systemleverantören. Det här behöver du ha med dig Krav • Ekonomisk utbildning med inriktning mot redovisning, på högskolenivå eller motsvarande • Flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Förståelse och intresse för uppsättning av system och filkommunikation Som person är du driven, kan arbeta självständigt och fatta egna beslut. Du kan prioritera, fokusera och leverera. Samtidigt är du en lagspelare som kan avlasta dina kollegor vid behov och även be om hjälp när det behövs. Meriterande Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av Unit4 ERP och/eller tidigare erfarenhet av motsvarande arbete i en kommun. Då arbetet innebär många sociala kontakter, såväl internt som externt, läggs stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Välkommen till oss Kommunens centrala redovisningsenhet är en del av ekonomiavdelningen, där även upphandlingsenheten och controllerenheten ingår. Redovisningsenheten har idag åtta medarbetare. Förutom förvaltning av ekonomisystem ansvarar vi bland annat för kundreskontra, leverantörsreskontra, kassahantering, kommunens investeringar, momshantering samt upprättande av bokslut. Vi sitter i kommunhuset på Estunavägen 14 i Norrtälje. Anställningsform, omfattning och start • Anställningsform: Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. • Omfattning: Heltid • Tillträde: Snarast efter överenskommelse Vi intervjuar löpande – så vänta inte med din ansökan! Om ossVi är Norrtälje – en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Global livsstil – lokalt liv Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning – så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.
Högkvarterets Dokumenthanteringsavdelning (HKV DokhA) söker nu en sektionschef för Högkvarterets arkiv, som vill spela en central roll i Försvarsmaktens dokumenthantering. Vi söker en chef med god initiativförmåga som vill vara med och utveckla vår avdelning inför framtiden. Här får du chansen att utvecklas inom området i en spännande miljö! Avdelningens uppgift är att stödja Försvarmaktens Högkvarter i myndighetsutövningen med en kontinuerlig dokument- och ärendehantering med uppgift att redovisa, ta hand om och tillgängliggöra allmänna handlingar idag, imorgon och över tid. Försvarsmaktens dokumenthantering omfattar all hantering av allmänna handlingar oavsett format och sekretessgrad längst hela beredskapstegen fred-kris-krig, nationellt såväl som internationellt. Avdelningen har också till uppgift att boka och genomföra persontransporter. HKV DokhA består av en avdelning uppdelad i 6 sektioner; Arkiv, Expedition L24, Expedition Tre Vapen, Expedition V117, Internationell expedition samt Transportsektion. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som sektionschef är dina huvuduppgifter att leda, utveckla och följa upp verksamheten inom din sektion utifrån gällande krav och riktlinjer. Du har personalansvar och ansvar för prioritering av arbetsuppgifter. Du säkerställer en rättssäker, korrekt och effektiv hantering av arkivmaterial samt samverkar med andra, främst inom Försvarsmakten men även med andra myndigheter och externa aktörer. Du som chef motiverar och engagerar dina medarbetare i en verksamhet som utvecklas och förändras. Du förväntas ha mycket god kännedom om egna verksamheten och att du även kan arbeta operativt vid behov. Du bereder och stödjer avdelningschefen i operativa och strategiska frågor. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och bidrar där med dina kunskaper för att utveckla avdelningen som helhet. Vid behov medverkar du i övriga verksamheter och uppgifter inom avdelningen. KRAV Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning med inriktning administration, registratur, arkivvetenskap, HR, eller liknande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • B-körkort • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Meriterande • Dokumenterad chefserfarenhet • Ledarskapsutbildning • Erfarenhet av ledning i en operativt krävande miljö • Kunskap om offentlig förvaltning och Försvarsmakten i allmänhet • Erfarenhet inom dokumenthanteringsområdet • Erfarenhet av, och kunskaper om Försvarsmakten • God pedagogisk förmåga Personliga egenskaper Vi söker dig som har stor social kompetens och hög servicekänsla. Du har lätt för att ta kontakt med människor och är samarbetsvillig för att skapa lösningar och blicka framåt. Du är inte främmande för att arbeta självständigt samtidigt som du är en god lagkamrat. Av andra beskrivs du som driven, lojal, flexibel, noggrann och ordningsam. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Försvarsmaktens huvuduppgift är att försvara Sverige och våra allierade mot väpnat angrepp där du som medarbetare i myndigheten kommer att vara en del i den förmågan. Försvarsmaktens värdegrund bygger på Öppenhet, Resultat och Ansvar – ÖRA, vilken du självklart delar med oss. För upplysning om befattningen kontakta Avdelningschef Sandra Stevelind Fackliga företrädare SACO: Stefan Ungerth SEKO: Liselotte Larsson Försvarsförbundet, OFR/S: Kjell Tetzlaff OFR/O Arne Nilsson Samtliga kontaktpersoner nås via Försvarsmaktens växel på tfn 0505-451000. Befattningen: Tillsvidareanställning som inleds med en sex månaders provanställning. Arbetsort: Stockholm, Lidingövägen 24 Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Välkommen med din ansökan senast 2022-08-15. Din ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Vi ser framemot din ansökan! Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Bli Partner Manager och bidra till framtidens digitala försäljning Vill du arbeta i skärningspunkten mellan affärsutveckling, digital marknadsföring och e-handel? Nu har du chansen att ta en nyckelroll i ett snabbväxande bolag som hjälper konsumenter att få mer värde för sina pengar – och samtidigt bidrar till att våra samarbetspartners ökar sin försäljning genom datadrivna kampanjer och insikter. Om rollen Som Partner Manager har du ett helhetsansvar för att bygga och utveckla långsiktiga samarbeten med både stora varumärken och snabbväxande e-handelsbolag. Med hjälp av vår starka medlemsbas och avancerade köpdata arbetar du nära våra kunder för att skapa kampanjer som driver konvertering, lojalitet och försäljning. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Bygga, utveckla och underhålla relationer med nya och befintliga samarbetspartners Sälja in och genomföra skräddarsydda kampanjer baserade på data och insikter Samarbeta nära team inom försäljning, marknadsföring och teknik Arbeta affärsdrivet för att identifiera tillväxtmöjligheter och skapa resultat Vi söker dig som: Har erfarenhet inom försäljning eller marknadsföring, gärna inom media, digital annonsering eller e-handel Är analytisk, affärsdriven och självgående Har god förståelse för eller ett starkt intresse för performance marketing Trivs i ett högt tempo och har en stark drivkraft att leverera resultat Är en lagspelare med god samarbetsförmåga och prestigelös inställning Vi erbjuder dig: En ansvarsfull roll med stora utvecklingsmöjligheter Ett engagerat och drivet team där idéer och initiativ värdesätts En produkt och tjänst som skapar konkret värde för både konsumenter och företag Flexibilitet, frihet under ansvar och en kultur som uppmuntrar innovation Redo för nästa steg i karriären inom e-handel och digital försäljning? Sök rollen som Partner Manager och bli en del av ett bolag som växer – och gör skillnad. Ansökan Denna rekrytering sker i samarbete med Talent&Partner. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Din ansökan bör innehålla CV och ett personligt brev (gärna med foto). Ansökan skickas till [email protected].
🍕 Pizzabagare sökes – Heltid i Solna Vi på Pizzel's AB söker en pizzabagare på heltid till vår restaurang i Solna. Du som har erfarenhet av pizzabakning och gillar att jobba i ett högt tempo är varmt välkommen att höra av dig. 📍 Arbetsplats: Epistelvägen 1 C, 17169 Solna 🕒 Omfattning: Heltid 📞 Intresserad? Ring oss direkt på 070-792 75 79 eller maila till [email protected]
The Brand & Campaigns Team Manager is responsible for a talented team of content creators and digital marketing specialists. Part of the Student Marketing Department in the International Business Unit, the Brand & Campaigns Team’s mission is to ensure our brand is strong among students through providing a streamlined offsite experience that mirrors and brings to life the onsite experience. We intend to be present "where students are present" including but not limited to Social Media Platforms, Student Communities, Events and more. The team promote our brand, site and services to external audiences with the goal of bringing them back or into our network through engaging campaigns, giveaways, competitions, awards and more, and actively create engaging campaigns in high value markets to support traffic, lead and other goals. Being on trend, and relevant is critical to our success, and measured through metrics such as acquisition, followers, engagements, traffic to site etc. They build and support the offsite communities through comment moderation, email communications, ambassador relations and others. Responsibilities include focus on campaigns in the following areas, but are not limited to: · Full responsibility for strategy and OKR planning and reporting · Budget planning and accounting and financial impact on business unit · Responsible for a team of 2 – 4 employees and interns as required including: - Performance Reviews - Peer Review feedback - Salary Reviews Requirements: - 3+ years experience in brand and marketing related roles - 1+ year of team leading experience - marketing experience - Fluent english communication skills - Experience working in the higher education industry is desirable
Är du en ledare som entusiasmerar och prioriterar kvalitet, att leverera i tid och enligt vad du lovat kunden? Rosborg Entreprenad AB söker nu en projektchef/platschef. Det här är en unik möjlighet för dig som vill mer och som är redo att kavla upp ärmarna och ta fullt ansvar för en expansiv verksamhet i högt tempo. Dina arbetsuppgifter I rollen som Projektchef/Platschef är du navet i företagets projekt - från planering till färdigt resultat. Du leder, organiserar, rapporterar och bygger struktur. Du arbetar nära VD och stöttar honom med administrativa och ekonomiska rapporter och uppföljningar. Exempel på ansvarsområden: Projektplanering, kalkylering och inköp enligt budget Leda projektteamet och säkerställa framdrift, kvalitet och effektivitet Fungera som huvudkontakt gentemot kunder och beställare Budgetansvar och ekonomisk uppföljning i samarbete med Fasadgruppen Säkerställa arbetsmiljö, kvalitetskrav och att tidplaner hålls Rapportering enligt börskraven från Fasadgruppen Möten och samverkan med koncernledning Delta i försäljning av nya projekt Din profil Vi söker en engagerad, självgående och hungrig ledare som ser denna roll som ett naturligt nästa steg. Du har koll på både bygg och människor - och du tvekar inte att ta tag i saker. För dig är det självklart att ledord som kvalitet, service och kunskap skall efterlevas. Vi tror att du: Har bakgrund som snickare i grunden och sedan haft roller som platschef eller projektchef i ett medelstort till stort byggbolag Har minst 5 års erfarenhet inom byggprojektledning eller liknande roller (gärna inom ROT, nyproduktion, skolor eller inredning) Är van vid högt tempo, många bollar i luften och skarpa deadlines Är tydlig, trygg, strukturerad och inte rädd för att fatta beslut Har god förståelse för ekonomi och rapportering i en börsnoterad miljö Är datorkunnig och van vid digitala verktyg Vill påverka, komma med idéer och vara med och bygga något långsiktigt Meriterande: Relevant utbildning inom bygg, teknik eller projektledning Erfarenhet av personalansvar och rekrytering Övrig information Placeringsort: Skärholmen/Sätra Start: Efter sommaren enligt ök. Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Kontorstider Lön: enligt överenskommelse Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Rosborg Entreprenad AB startade 2016 och vi är idag ca 50 anställda. Vi är en entreprenadfirma som bedriver medelstora arbeten inom bygg, sanering och rivning. Vi arbetar endast med företagssektorn. Till största delen arbetar vi i Stockholm med omnejd, vårt kontor/lager är i Sätra. Vi är kollektivanslutna till Sveriges Byggindustrier. Rosborg Entreprenad ingår i Fasadgruppen Group AB som är noterat på Nasdaq Stockholm. Läs gärna mer om oss på www.rosborgentreprenad.se
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Är du utbildad till läkare och har erfarenhet av arbete eller forskning rörande vaccinationer, immunologi, mikrobiologi eller inom smittskyddsområdet? Vill du arbeta med utredningar, regeringsuppdrag och omvärldsbevakning inom vaccinationsområdet? Om du är intresserad av att arbeta med dessa uppgifter och vill vara en del av vårt team, välkommen med din ansökan! Vad ska du jobba med? Vi söker dig för en roll som omfattar genomförande av vaccinationsutredningar, regeringsuppdrag och hantering av remisser. I denna roll kommer du att arbeta med sjukdoms- och vaccinövervakning samt omvärldsbevakning. En viktig del av arbetet är kunskapsförmedling, nätverkskontakter och kommunikation. Dina specifika ansvarsområden kommer även att innefatta projektledning. Som utredare ingår även andra sedvanliga arbetsuppgifter som utredare på myndigheten. Vem söker vi? Krav för anställningen: Du är utbildad till läkare samt har specialistkompetens inom för arbetsuppgifterna relevant område till exempel infektionssjukdomar, pediatrik, allmänmedicin, immunologi, klinisk farmakologi, socialmedicin och/eller klinisk mikrobiologi eller annan relevant specialitet. Du har erfarenhet av arbete eller forskning rörande vaccinationer, immunologi, mikrobiologi eller inom smittskyddsområdet. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Personliga egenskaper som en god samarbetsförmåga, att vara ansvarstagande, flexibel och ha ett gott bemötande. Du har lätt att anta ett helhetsperspektiv. • Dokumenterad analytisk förmåga, via erfarenhet av att självständigt analysera och sammanställa hälsodata från till exempel vetenskapliga publikationer och annan litteratur, företrädelsevis med fokus på uppföljning av vaccinationsprogram/rekommendationer och nya vacciner. • Erfarenhet av utredningsarbete inom kunskapsbaserade organisationer och att ta fram systematiska litteraturöversikter. • Erfarenhet av framtagande och kommunikation av riktlinjer, vårdprogram, uppföljningsprogram eller smittskyddsblad. • Erfarenhet av arbete i expertgrupper, kliniska utredningar, forskningsprojekt, eller liknande. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Stor vikt läggs vid: • Forskningserfarenhet. • Erfarenhet av deltagande i arbete med vaccinfrågor t. ex. i expertgrupper, kliniska utredningar, forskningsprojekt, vaccinationsprogram och/eller uppföljning. • Arbete med smittskyddsfrågor. Vikt läggs vid: • Utbildning inom epidemiologi, och/eller folkhälsovetenskap. • Erfarenhet av kunskapsförmedling till vårdprofessionen. • Erfarenhet av arbetsledning, projektledning eller annat ledarskap. • Utbildning på forskarnivå. Vad gör enheten? Enheten för vaccinationsprogram samordnar, ansvarar för, tar fram underlag och rekommendationer om vaccinationer och vaccinationsprogram. Huvuduppdrag: • Samordna, övervaka och följa upp de nationella vaccinationsprogrammen på nationell nivå. • Ta fram underlag och rekommendationer till regeringen om nya vaccinationer ska ingå i nationella vaccinationsprogram. • Ansvara för föreskrifter och rekommendationer inom vaccinområdet. • Bedriva systematisk uppföljning, analys och utveckling av nationella vaccinationsprogram och de sjukdomar som omfattas. • Ansvara för övervakningen av flera sjukdomar som kan förebyggas med vaccination. • Följa och stödja arbete med vaccinacceptans. • Förmedla kunskap om smittsamma sjukdomar, vaccinationer och enhetens övriga frågor som rör målgrupperna. • Samverka kring enhetsrelevanta frågor med de nordiska länderna, EU, ECDC och WHO. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som utredare med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Tina Crafoord, telefon 010- 205 25 77, under perioden 17 juni till den 11 juli samt 4–17 augusti Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som utredare hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-08-17 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 02785-2025-2.1.1
Torsvik skola är en av Sveriges mest framgångsrika grundskolor. Skolan grundades år 1907 och är Lidingös centralt belägna grundskola för årskurserna F-9, med bara 15 minuters resväg från T-centralen. Närhet till både kommunikationer, centrum och naturen gör Torsviks skola till en extra attraktiv arbetsplats. Skolan tar emot drygt 800 elever i årskurs f-9. Hos oss kommer du att erbjudas ett stimulerande arbete tillsammans med engagerade elever, föräldrar och pedagoger. Här har du möjlighet att göra skillnad. Lidingö stad har 11 kommunala grundskolor, vi fokuserar på kunskap och lustfyllt lärande vilket syns i våra goda studieresultat. Vi erbjuder en skola som är en del i det digitala samhället och vi lägger stor vikt vid att förbereda eleverna inför framtiden. Skolledarna och lärarna på Lidingö utbyter erfarenhet, lär av varandra och utvecklas tillsammans. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta som trä- och metallslöjdslärare i årskurs 3-9. Du finner glädje i att möta elever utifrån alla deras olikheter, personligheter samt förmågor och vill utmana dem att utvecklas. Du ansvarar för att planera, genomföra och utvärdera undervisning i enlighet med Lgr22 och övriga styrdokument. Du ansvarar även för att samverka med kollegor, elever och vårdnadshavare för att skapa en trygg och utvecklande miljö för eleverna. Du inspirerar eleverna i sitt skapande och främjar deras kreativa engagemang. Du är en tydlig och trygg ledare som har lätt för att skapa engagemang och delaktighet i din undervisning och du är van vid att arbeta med digitala verktyg. Du samarbetar med slöjdläraren i textilslöjd och du blir en del av ett arbetslag av engagerade och kompetenta kollegor, som ser att samarbete kring elevernas hela dag är en förutsättning för att skapa helhet och trygghet för både elever och vuxna. I tjänsten ingår mentorskap. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarlegitimation i trä- och metallslöjd och vi ser gärna att du har behörighet och erfarenhet av att undervisa i fler ämnen. Du har erfarenhet av pedagogiskt arbete och har god förmåga att leda och motivera elever samt skapa en trygghet i klassrummet. Ditt ledarskap kännetecknas av tydlighet och struktur. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, samt tidigare erfarenhet av att ha liknande tjänst. I Lidingö stad arbetar vi utifrån värdeorden engagerad, professionell och initiativrik. Vi förväntar oss att du bidrar med en stor skopa engagemang, ett professionellt förhållningssätt och att du tar initiativ för att ständigt utveckla dig och verksamheten. ÖVRIGT Staden tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen till Lidingö stad! Här kan du njuta av närheten till natur & skärgård med endast 15 minuters avstånd till T-centralen. Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter. Vi vill ständigt förbättras och strävar efter att vara en lärande organisation i framkant. Om du delar vår passion för utvecklande ledarskap, ett aktivt medarbetarskap och en inkluderande arbetsplats är det till oss du ska söka för att bli en del av oss i Lidingö stad! Tillsammans kan vi skapa en meningsfull och berikande arbetsmiljö där vi kan växa och göra skillnad tillsammans. Enligt skollagen krävs det att du uppvisar utdrag ur polisens belastningsregister före anställning inom förskola, skola och övrigt arbete med barn. Detta begär du utdrag om på polisens hemsida. | Polismyndigheten (polisen.se) Lidingö stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering så att varje person bedöms utifrån sin kompetens och att vi motverkar diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Är du intresserad av att jobba med intensiva insatser för barn och ungdomar med komplex psykiatrisk problematik? Nu utökar vi personalstyrkan i takt med vårt utökade uppdrag. Sök en unik tjänst där specialistsjuksköterskans specifika kompetens gör skillnad, varje dag! BUP Sektion Intensiv öppenvård tar emot barn och unga, 0-17 år, med komplex barnpsykiatrisk symtombild som har en stor påverkan på funktionsnivån, ofta med behov av intensiv behandling och omfattande samverkan. Här ingår våra tre mellanvårdsenheter, dagvård, traumaenhet och DBT-team tillsammans med Enheten för psykos och bipolär sjukdom och sektionen arbetar integrerat för att skräddarsy specialiserade behandlingsupplägg. Nu söker vi förstärkning av en specialistsjuksköterska till BUP Stockholms enhet för psykos och bipolär sjukdom. Enheten har som uppdrag att snabbt bedöma och behandla barn och unga med symtom inom psykos och bipolärspektrum, ett uppdrag som nu utökas för att samla och utveckla vården för patienter med svårbehandlad depression. Enhetens arbetssätt utgår från FACT (Flexibel Assertive Community Treatment) och kännetecknas av hög medicinsk kompetens, tillgänglighet, flexibilitet och personcentrerad vård. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i FACT-team tillsammans med läkare, psykolog, kurator och arbetsterapeut där du ansvarar för sjusköterskespecifika delar i teamarbetet. Behandling mot symtom liksom ökad autonomi, funktion och en meningsfull tillvaro är viktiga mål i våra patienters rehabilitering. Du kommer också att ha ett övergripande ansvar som fast vårdkontakt (FVK) för en del av teamets patienter, ge krisstöd och psykoedukation till patienter och familjer och följa många av dem fram till 18-årsdagen. Du arbetar integrerat med patienten och dennes nätverk och kan bedöma när andra insatser behöver komma till. Som specialistsjuksköterska utför du bedömningar, medicinuppföljning, patient- och närståendeutbildning (PNU) samt hälsosamtal. Du genomför eller initierar insatser där metabola biverkningar är ett prioriterat område. Det finns utrymme för dig att specialisera dig inom bedömning och behandling inom vår målgrupp samt vara med och utveckla vården vi ger. Kvalifikationer Du som söker ska vara legitimerad sjuksköterska, med tillstånd att arbeta i Sverige. Vi söker i första hand dig som är specialistsjuksköterska inom psykiatri, alternativt barn/ungdom eller distriktsköterska med erfarenhet av självständigt arbete. Du har erfarenhet av barn- och ungdomspsykiatri liksom erfarenhet av Case management, FACT samt steg 1 inom familjeterapi och KBT är meriterande. Personliga egenskaper Du har god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt. Du trivs med att både lära och dela kunskap med kollegor samt har ett pedagogiskt förhållningssätt till patienten och hens nätverk. Du är strukturerad och ser utvärdering och utveckling som en del av ditt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor i multiprofessionella team. Vi erbjuder en dynamisk lärandemiljö som också gör arbetet spännande och varierande, både på enheten och inom vår sektion. Hos oss får du en individuellt anpassad introduktion med mentor samt möjlighet till handledning. Vår mottagning kännetecknas av högt engagemang för våra patienter och gott samarbete. Vi har förmåner som tjänstepension, flextid, friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag om 5 000kr per år. Vi är lokaliserade i fina ljusa lokaler vid Globen som vi delar med två andra mellanvårdsenheter. Anställningsform Tillsvidare, heltid. Övrig information Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss BUP Stockholms enhet för unga med psykos och bipolär sjukdom är en del av BUP Stockholm. Barn- och ungdomspsykiatrin i Stockholm (BUP) erbjuder specialiserad psykiatrisk vård för barn och ungdomar under 18 år inom Stockholms län. Vi är en del av Stockholms läns sjukvårdsområde som är en vårdgivare inom Region Stockholm. Tillsammans är vi inom BUP drygt 1 200 anställda som varje år möter över 22 000 barn, ungdomar och deras familjer. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Forma framtidens spelbransch genom influencer marketing – vi söker en Account Executive! Är du passionerad inom försäljning och gaming? Trivs du i en snabb, expansiv miljö där möjligheterna är stora och takten hög? Vi söker nu en målinriktad Account Executive som vill hjälpa spelutvecklare och utgivare att utnyttja kraften i influencer marketing. Om du gillar att pitcha idéer, bygga relationer och stänga affärer – då kan detta vara din nästa utmaning! Om rollen Som Account Executive får du en central roll i tillväxtresan. Du ansvarar för att utveckla och förvalta din egen kundportfölj inom det högvärdiga segmentet och driver hela försäljningsprocessen – från prospektering till affärsavslut och kundansvar. Du kommer också att delta på branschmässor och lanseringar samt bidra till att vidareutveckla och effektivisera försäljningsstrategier. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Bygga och hantera en egen kundportfölj Delta vid branschevent och spelreleaser Driva hela säljprocessen – från första kontakt till avslut och uppföljning Förhandla finansiella avtal med kunder Säkerställa smidig överlämning till kundteamet för bästa möjliga upplevelse Bidra till utvecklingen av försäljningsstrategier och arbetssätt Vi söker dig som har: God kommunikationsförmåga och trygghet i att hålla säljande presentationer Erfarenhet inom media, kommunikation eller försäljning där idépitchar varit en naturlig del av arbetet Intresse för spelbranschen och en förståelse för dess ekosystem Vi erbjuder dig: En spännande resa i en snabbväxande och dynamisk spel- och techmiljö Konkurrenskraftig grundlön med provisionsbaserad ersättning Hälsoförmåner Regelbunden säljutbildning och karriärutveckling En kreativ och passionerad arbetsmiljö där spelkultur står i centrum Varför oss? Vi förändrar spelbranschen genom att ge utvecklare och utgivare verktyg och data för att fatta bättre beslut. Bättre spel leder till fler möjligheter för content creators – och bättre upplevelser för spelare världen över. Här blir du en del av ett engagerat och högpresterande team som delar passion för både teknik och spel, i en miljö där du får utrymme att växa och påverka. Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Denna rekrytering sker i samarbete med Talent&Partner. Ansök via angiven länk eller direkt till [email protected]. Genom att skicka in din ansökan/CV godkänner du att dina personuppgifter behandlas enligt Talent&Partners dataskyddspolicy enligt GDPR. För frågor, kontakta oss gärna på [email protected].
Välj ett jobb för att visa detaljer