Uppdragsbeskrivning Kommunens tillagningskök har i uppdrag att leverera lunch och middag till särskilda äldreboenden samt lunch till dagliga verksamheter och dagverksamheter inom kommunen. I anslutning finns en restaurang där en grupp från LSS arbetar tillsammans med handledare. Vi önskar nu anlita en extern part för att analysera verksamheten i syfte att se över organisation, ekonomiska förutsättningar och identifiera utvecklingsområden och effektiviseringsmöjligheter. Konsultens uppdrag är att analysera, utveckla och följa upp måltidsverksamheten inom tillagningsköket, med fokus på kvalitet, miljömässig hållbarhet, ekonomi och brukarperspektiv. Rollen stödjer både den operativa och strategiska nivån genom att tillhandahålla faktaunderlag och förbättringsförslag Skallkrav Konsulten SKA vara Högskoleutbildad inom ett eller flera av följande områden: - Kostvetenskap/nutrition - Livsmedelsvetenskap - Offentlig förvaltning med inriktning på hälsa och måltider Konsulten SKA ha erfarenhet av offentliga måltidsverksamheter tex inom äldreomsorg. Konsulten SKA ha erfarenhet av utredning- och analysarbete tex statistik, nyckeltal, rapportskrivning. Konsulten SKA ha erfarenhet att arbeta med livsmedelsupphandlingar. Konsulten SKA ha förståelse för de nationella riktlinjerna för offentliga måltider tex livsmedelsverkets rekommendationer. Konsulten SKA ha kännedom om hållbarhet agenda 2030, ekologiska mål, matsvinn etc. Konsulten SKA ha förmåga att analysera verksamhetsdata och presentera beslutsunderlag. Konsulten SKA ha mycket goda kunskaper i att uttrycka sig i tal och skrift. Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Hej! Är du en engagerad och driven Truckförare som söker nya möjligheter? Vi på JobYard Sverige AB söker nu truckförare till en av våra kunder. Om tjänsten I denna roll kommer du att arbeta med lagerhantering och truckkörning. Exempel på arbetsuppgifter inkluderar: Truckkörning Plocka varor Leveranser Du kommer att vara en viktig del av ett team som värdesätter engagemang, arbetsglädje och ett gott samarbete Vem vi söker Vi letar efter dig som: ✅ Erfarenhet av truckkörning ✅ Är noggrann, stresstålig och självgående ✅ Har god förmåga att arbeta både självständigt och i team ✅ Har truckkort Rätt till Nystartsjobb? Om du har rätt till Nystartsjobb kan detta vara en extra bra möjlighet för dig! För att vara berättigad till Nystartsjobb behöver du uppfylla vissa kriterier som sätts av Arbetsförmedlingen, exempelvis: Har varit arbetslös och inskriven på Arbetsförmedlingen en längre tid. Är nyanländ i Sverige och har uppehållstillstånd. Har nyligen avslutat en längre sjukskrivning eller har en funktionsnedsättning som påverkar arbetsförmågan. Om du är osäker på om du har rätt till Nystartsjobb kan du kontakta Arbetsförmedlingen för mer information. Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande och uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du matchar vår kunds behov, kontaktar vi dig för en intervju. Skicka in din ansökan idag! Om JobYard JobYard Sverige AB hjälper talangfulla individer att hitta rätt arbetsplats. Vi samarbetar med företag inom logistikbranschen som värdesätter kompetens och utveckling och arbetar för att skapa långsiktiga möjligheter för både kandidater och arbetsgivare.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. I våra skolor ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential. För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska alla våra lärare: Ta ansvar för och ha insikt om elevernas resultat, vilket innebär att vara lyhörd för varje elevs förutsättningar och behov. Ha höga förväntningar på eleverna och deras förmåga att utvecklas. Fånga och stimulera elevernas nyfikenhet, intresse och lärande. Ta ansvar för relevant kompetensutveckling för att utvecklas och växa i professionen. Arbetsplatsbeskrivning Fruängens skola är en F-9 och anpassad grundskola. Skolan har ca. 600 elever. Skolan ligger i anslutning till Fruängens centrum med närhet till goda kommunikationer - tunnelbana och bussar. Området präglas av en bebyggelse från 50- och 60-talen men även nyare bostadsområden. Skolan består av sex byggnader vackert belägna runt talldungar och skolgårdar. Klassrummen är moderna och erbjuder en stimulerande arbetsmiljö. Interaktiva skrivtavlor finns i alla klassrum. Vi har god tillgång till läsplattor och bärbara datorer. Skolans elevhälsoteam består av skolsköterska, kurator, studie- och yrkesvägledare, specialpedagog samt speciallärare som representerar respektive stadie. Ansökningar tas endast emot via denna webbplats. (Ser du annonsen på Arbetsförmedlingens hemsida, använd länken 'Ansökan via extern webbplats' längre ner). Läs mer på www.fruangensskola.stockholm.se Arbetsbeskrivning Vi söker en lärare som är van, trygg, bekväm och behörig att undervisa i båda slöjdarterna åk 3-6. I tjänsten ligger undervisningen främst i åk 3-6 och anpassad grundskola åk 4-9. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att undervisa elever i anpassad grundskola. I nuläget är det ca. 70% textilslöjd och 30% trä/metallslöjd i tjänsten. Vår intention är att du kommer att undervisa anpassad grundskola åk 4-9 och åk 3 i båda slöjdarterna. Övriga årskurser innebär endast textilslöjd i den här tjänsten. Du kommer att ha tillgång till två olika slöjdsalar. Du kommer att ingå i mellanstadiets arbetslag. Vi söker dig som är legitimerad lärare med bred kompetens och erfarenhet. Du är kreativ och har god förmåga att möta och utmana eleverna i deras lärande och växande. Du har god samarbetsförmåga och kan anpassa dig utifrån olika förutsättningar. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare, behörig i slöjd och gärna ytterligare ämne. Du behöver ha kompetens och erfarenhet att undervisa i båda slöjdarterna. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Håbo kommun, mer känt som Bålsta, placerad mitt i Mälardalen med pendelavstånd till både Stockholm och Västerås med kontor fem minuters promenad från tågstationen. Din nya arbetsplats som barnsekreterare för placerade barn Den här annonsen riktar sig till dig som har ett starkt engagemang för barn som av olika skäl inte kan bo hemma. Vi söker dig som vill följa barns utveckling över tid och säkerställa goda uppväxtvillkor och gott samarbete med barns biologiska föräldrar och nätverk. Arbetet sker i tätt samarbete med kollegor, jourhem/familjehem, skola, regionen, familjebehandlare och barnets familjenätverk. Arbetet är stundtals komplext och ställer krav på att dokumentationen är rättssäker och att du är noggrann och strukturerad. Vi har ett gott samarbete med öppenvården och kommer under hösten att implementera Signs of safety. Enhetens målgrupp är barn och unga 0-18 år, i vissa fall 21 år, som är föremål för utredning och uppföljning av öppenvårdsinsatser samt placering. Vår enhet består av 22 medarbetare, socialsekreterare, seniora socialsekreterare och familjehemssekreterare. Teamledare finns för en nära arbetsledning och leder det dagliga arbetet tillsammans med enhetschef som har ett övergripande ansvar. Enheten har ett placeringsteam vars uppdrag är att utveckla arbetet med de placerade barnen och familjehem. Fokus ligger på en fortsatt rättssäker handläggning med god kvalitét, rekrytering av och stöd till familjehem. Fortsatt utvecklingsarbete av verksamheten och en god arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid att du kan samverka, är strukturerad och har god förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt. Som en del i att främja god hälsa erbjuder vår kommun friskvårdstimme samt friskvårdsbidrag. Möjlighet finns även till semesterväxling. Beskrivning av tjänsten Din roll blir att, med stöd av teamledare och senior socialsekreterare, handlägga, följa och ansvara för de placerade barnen. Du kommer att vara en aktiv medhandläggare och tillsammans med dina kollegor driva och ansvara för ärenden. Du kommer att fokusera på en kvalitativ handläggning, och rättssäkra bedömningar. Du bidrar med din kompetens och kunskap om socialt arbete och myndighetsutövning till en socialtjänst som utgår från barns bästa, samt tar del av och utvecklar rutiner och metoder utifrån evidens och beprövad erfarenhet för de placerade barnen. Du förstår vikten av att tillsammans med familjehemssekreterare utveckla och samverka för de placerade barnens bästa. Vi har en god teamkänsla och arbetar nära varandra. Du är en viktig medarbetare och kollega för oss som ger ditt bidrag till en trivsam arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid att du är strukturerad, har god samarbetsförmåga samt god förmåga att självständigt ta initiativ och driva arbetet framåt. Du behöver ha ett gott bemötande, vara flexibel och lyhörd i kontakten med våra barn och familjer. Då uppdraget innebär att besöka de placerade barnen utanför hemmet ingår ibland resor och kan innebära förskjuten arbetstid. Som en del i att främja god hälsa erbjuder vår kommun friskvårdstimme samt friskvårdsbidrag. Möjlighet finns även till semesterväxling. Vi erbjuder dig att Att vara en del i det kollegiala lärandet med ett uppskattande klimat med fokus på att göra varandra bättre och vara varandras goda arbetsmiljö. Att vara en del av en arbetsgrupp som fokuserar på det som fungerar utan att göra avkall på kvalitet och rättssäkerhet för vår målgrupp. Att vara en del av en arbetsgrupp som är inne i ett intensivt utvecklingsarbete. Att vara en del i att utveckla vårt arbete med de placerade barnen. Att vara en del i implementeringen av Signs of Safety där grundutbildning börjar hösten 2025. Vi har ett aktivt arbetsmiljöarbete och en engagerad hälsogrupp som anordnar sociala och fysiska aktiviteter som bidrar till en stark gemenskap. Din kompetens Vi söker dig som är utbildad socionom och gärna med några års erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsutövning för barn och unga. Du behöver en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift då dokumentation utgör en viktig del i vårt arbete. Meriterande för tjänsten är att du har kunskap av BBIC, Signs of safety och Samtal med barn. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Rekrytering kan komma att ske löpande. Om Håbo kommun Håbo kommun har ett centralt läge i Mälardalen med närhet till Stockholm, Uppsala, Enköping och Västerås. Med Bålsta som centralort och goda pendlingsmöjligheter är det enkelt att ta sig hit, oavsett om du kommer från storstad eller landsbygd. Här finns också närheten i vardagen, med korta vägar mellan kollegor, verksamheter och beslut. Som en del av Håbo kommun är du med och bidrar till ett viktigt samhällsuppdrag, och skapar värde för Håboborna varje dag. Vi är omkring 1 700 medarbetare som tillsammans driver våra verksamheter framåt. Vi bygger en arbetsplats där tillit, samarbete och lärande står i centrum. Hos oss får du vara delaktig och växa i en arbetsmiljö som främjar både utveckling och arbetsglädje. Tillsammans skapar vi vårt framtida Håbo!
Välkommen till Norrtäljes familjeföretag Allegio Omsorg - Vi utökar i Norrtälje Kommun. Vi erbjuder omsorg och service till våra kunder genom biståndsbeslut eller som en RUT-tjänst. Utifrån kundens behov ser vi till att tillsammans utforma en trygg tjänst, som är anpassad utifrån behov och önskemål. Vi arbetar aktivt med kontaktmannaskap och för att tillgodose behov och rutiner hos våra kunder, på bästa möjliga sätt, prioriterar vi små arbetsgrupper med god kontinuitet. Vi har ett eget kvalitetsledningssystem och arbetar systematiskt med kvalitetssäkring i verksamheten – vi kan alltid bli bättre. Idag har företaget över 800 anställda undersköterskor, vårdbiträden och städare. Vi har specialkompetens inom demens och palliativ vård. Namnet Allegio kommer från latinets Legio som betyder ”utvalt manskap” – det är utifrån den devisen vi arbetar: vi vet att vi erbjuder den bästa tjänsten när vi också har den bästa och mest engagerade personalen! Är du den vi söker? Vi söker dig som brinner för att arbeta med den enskilda individen, att du respekterar våra kunder och ger den absolut bästa servicen är väldigt viktigt. Vi ser gärna att du har någon erfarenhet sedan tidigare av arbete inom hemtjänst eller äldreboende men det är inget krav. Viktigt att du hanterar svenska språket i både tal och skrift. Att kunna cykla är obligatoriskt. Att inneha körkort är meriterande. Vi ser gärna att du redan nu kan börja arbeta på timmar för att komma in i arbetet. Till intervjun behöver du ha med dig ett utdrag från belastningsregistret. Intervjuer sker löpande.
Vill du vara med och förvalta/utveckla produkter som driver hundratusentals skärmar varje dag? Då kan detta vara rätt utmaning för dig. Visual Art utvecklar framtidens butikskommunikation med effektiva digital signage-lösningar. Våra lösningar driver över 75000 skärmar i 39 länder för varumärken som McDonald’s, Circle K, KFC och Subway. Visual Art är en del av Vertiseit Group, noterat på Nasdaq First North Growth Market. Om rollen Som Senior utvecklare hos oss har du det tekniska ansvaret och kärnkompetens i vår digital signage-lösning. Du arbetar i ett team tillsammans med utvecklare och tekniker för att leverera nya, spännande och värdeskapande lösningar till Visual Arts kunder. Du kommer också vara en teknisk länk till det internationella utvecklingsteamet för vår centrala signage-mjukvara – och ha en nyckelroll i hur våra system kopplas ihop med kundernas. Dina huvudsakliga ansvarsområden Förvalta och vidareutveckla äldre lösningar som fortfarande är kritiska för flera kundlösningar. Arbeta med moderna backend-lösningar och integrationer. Säkerställa kvalitet, stabilitet och säkerhet i våra produkter och integrationer. Jobba med integrationer mot kassasystem, produktdatabaser och lagersystem Delta i kodgranskning, testning och releaseplanering. Arbeta nära supportteamet för att lösa komplexa incidenter (3rd line). Vara teknisk brygga mellan lokalt utvecklingsteam och Visual Arts globala mjukvaruutveckling. Vem är du? För att trivas i rollen tror vi att du är lösningsorienterad, kommunikativ och gillar att ta ansvar. Du är strukturterad, trygg i dina tekniska beslut och bidrar gärna med förbättringar och nya perspektiv. Vi tror att du har: Flera års erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna inom media, retail eller signage. Tidigare erfarenheter i Visual Studio, C# och DevOps Meriterande erfarenhet av Delphi (vissa äldre system). God förståelse för .NET, REST API:er, databaser och automatisering Erfarenhet av RSS-hantering, datahämtning och integrationer till externt dataflöde. Vana att arbeta med både äldre och nya system, och driva modernisering där det ger affärsnytta. Erfarenhet av CI/CD-pipelines, testdriven utveckling och säkerhetsaspekter i produktionsmiljö. Erfarenhet av .NET, C#, REST API:er, databaser och Visual Studio. Erfarenhet av DevOps-miljöer och CI/CD pipelines. Kunskap om testdriven utveckling, säker kodning och produktionssättning. En vilja att stötta kollegor, agera mentor och vara en kulturbärare inom teamet. Varför Visual Art? På Visual Art blir du en del av ett framåtlutat, värderingsstyrt och inkluderande bolag. Vi tror på ett hållbart arbetsliv där utveckling, delaktighet och teamkänsla är i fokus. En möjlighet att påverka teknisk riktning i en global tech-miljö. Samarbeta med ett passionerat och kompetent utvecklingsteam. En inkluderande kultur där ansvar, innovation och humor värderas högt. Tillgång till moderna verktyg, flexibla arbetsformer och en internationell vardag. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Vi intervjuar löpande, så vänta inte för länge. Har du frågor om rollen? Tveka inte att höra av dig till Country Manager Emily Lindqvist, [email protected]
Hej! Är du en engagerad och driven lokalvårdare som söker nya möjligheter? Vi på JobYard Sverige AB söker nu lokalvårdare till en av våra kunder. Om tjänsten I denna roll kommer du bland annat arbeta med maskiner och mycket kundkontakt. Exempel på arbetsuppgifter inkluderar: Rengöring av toaletter Använda maskiner vid rengöring av golv Fönsterputs Du kommer att vara en viktig del av ett team som värdesätter service, samarbete och noggrannhet. Vem vi söker Vi letar efter dig som: ✅ Har minst 3 års erfarenhet ✅ Kan jobba skift, även natt ✅ Svenska på minst SFI D nivå ✅ Vara villig att genomgå en säkerhetskoll som går 5 år tillbaks i tiden EXEMPEL PÅ INTYG INFÖR SÄKERHETSKONTROLL Sysselsättningsintyg för de senaste 5 åren, till exempel: Arbetsgivarintyg (om du arbetat), Studieintyg (om du studerat; samt ev. CSN-utbetalningar - dessa kan skrivas ut / sparas från Mina Sidor på CSN), A-kasse-intyg (och utbetalningar, om du fått sådana; dessa kan skrivas ut / sparas från Mina Sidor på din A-kassa), Utbetalningsavier från Försäkringskassan (kan skrivas ut / sparas från Mina Sidor på Försäkringskassan), Inskrivningsintyg Arbetsförmedlingen (kan skrivas ut / sparas från Mina Sidor på Arbetsförmedlingen), 2st referenser (gärna från tidigare arebtsgivare), Om du bodde utomlands under de senaste 5 åren, behöver vi också få utdrag från ett belastningsregister i det landet där du bodde Giltigt pass (svenskt eller hemlandets), Uppehålls- och Arbetstillstånd (utländsk medborgare). Rätt till Nystartsjobb? Om du har rätt till Nystartsjobb kan detta vara en extra bra möjlighet för dig! För att vara berättigad till Nystartsjobb behöver du uppfylla vissa kriterier som sätts av Arbetsförmedlingen, exempelvis: Har varit arbetslös och inskriven på Arbetsförmedlingen en längre tid. Är nyanländ i Sverige och har uppehållstillstånd. Har nyligen avslutat en längre sjukskrivning eller har en funktionsnedsättning som påverkar arbetsförmågan. Om du är osäker på om du har rätt till Nystartsjobb kan du kontakta Arbetsförmedlingen för mer information. Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande och uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du matchar vår kunds behov, kontaktar vi dig för en intervju. 📩 Skicka in din ansökan idag! Om JobYard JobYard Sverige AB hjälper talangfulla individer att hitta rätt arbetsplats. Vi samarbetar med företag inom [bransch] som värdesätter kompetens och utveckling och arbetar för att skapa långsiktiga möjligheter för både kandidater och arbetsgivare.
Company Description At Turner & Townsend we’re passionate about making the difference. That means delivering better outcomes for our clients, helping our people to realize their potential, and doing our part to create a prosperous society. Every day we help our major Pharmaceutical clients deliver ambitious and highly technical projects worldwide. Are you interested in working for the world’s leading pharma corporations, delivering their world class, large scale complex projects? Job Description The Planner / Scheduler is responsible for advanced planning, scheduling, progress measurement, change management implementation and analysis that may involve a major project or several smaller projects. A thorough understanding is required of policies, methods, and procedures that includes advanced Planning and Scheduling techniques, Risk Analysis, Risk Management, and support of project objectives. Implement Project Planning/Scheduling strategy, plans and procedures, reflecting both Company and contractor roles, responsibilities and expectations. Coordinate the development and implementation of project Work Breakdown Structures (WBS) and Cost Breakdown Structures (CBS) in conjunction with Project Lead, Project Cost Engineer and Contractor project controls leads, and in conjunction with Project Execution Plans. Preparing Staffing, Engineering, Construction progress and customized reports. Perform probabilistic analysis on integrated schedules and contractor schedules. Conduct the required project schedule analysis, critical path analysis and schedule risk analysis for the project as a whole. Analyze deviations from the baseline in the Project Master schedule highlighting bottlenecks / delays and propose corrective actions. Prepare the Integrated Planning / Scheduling contribution to the Monthly Project Report and specific reports / presentations. Analyze and highlight the overall schedule impact of any variance / change order. Prepare resourcing plans for the overall and individual project phases, identifying any excessive peak numbers and making recommendations for peak leveling. Qualifications Expertise in project controls and time/schedule management is required preferably within the Life Sciences / Pharma or associated sectors. Expert experience level using project scheduling tools (MS Project, Primavera P6), Word, Excel, PowerPoint. Experience in coordinating multiple sources of schedule performance data into a master schedule platform and deliver project status reports required for large scale projects. Excellent communication and interpersonal skills Develops good working relationships with project team The tenacity and drive to inject value and create solutions Familiarity with project management software in the area of cost controlling and Excel. Additional Information Our people share our Purpose and Values. Turner & Townsend provides a great place to work, where everyone can make change happen and influence a better world. We champion our people to succeed in both work and life. To support this we promote a healthy, productive, and flexible working environment that respects work-life balance. Turner & Townsend is an equal opportunity employer. We celebrate diversity and are committed to creating an inclusive environment for all employees. We actively encourage applications from all sectors of the community. It is strictly against Turner & Townsend policy for candidates to pay any fee in relation to our recruitment process. No recruitment agency working with Turner & Townsend will ask candidates to pay a fee at any time. Any unsolicited resumes/CVs submitted through our website or to Turner & Townsend personal e-mail accounts, are considered property of Turner & Townsend and are not subject to payment of agency fees. In order to be an authorised Recruitment Agency/Search Firm for Turner & Townsend, there must be a formal written agreement in place and the agency must be invited, by the Recruitment Team, to submit candidates for review.
Blomsterfonden är en ideell förening som har funnits sedan 1921. I Blomsterfonden arbetar vi tillsammans för att ge våra boende, medlemmar och kunder en trygg och värdig ålderdom utifrån deras behov och önskemål. Vi arbetar huvudsakligen inom två verksamhetsområden: seniorboende och vård- och omsorg. Inom ramen för vård och omsorg driver vi fyra äldreboenden och egen hemtjänst i Stockholm och Danderyd. Vårt dagliga arbete genomsyras av medmänsklighet, tydlighet, delaktighet och ärlighet. Vi är väldigt glada över de fina resultaten vi fått i både Socialstyrelsen nöjd kund enkäten och i medarbetarenkäten. Vi finns i Storstockholm och som medarbetare blir du en del av vår gemenskap på cirka 500 medarbetare. Vi söker dig som är färdigutbildad undersköterska och har några års arbetslivserfarenhet i yrket. Det är extra meriterande är om du har erfarenhet av demensvård. Vi erbjuder en arbetsplats som är välkomnande, inkluderande och där ditt engagemang gör skillnad. På Blomsterfondens arbetar vi utifrån en värdegrund och arbetsretorik så att boendes önskemål, integritet och självbestämmande respekteras. Tillsammans ska vi tillhandahålla ett tryggt hem, en värdig vård och en kärleksfull omsorg med en meningsfull tillvaro utifrån de äldres individuella behov. I omvårdnadsarbetet arbetar du nära den boende vilket innebär att utifrån beviljade insatser enligt SoL stödja den boende med ADL-träning, rehabilitering, sociala kontakter, personlig hygien, måltidsstöd mm. Saltsjösten är ett helt nytt vård- och omsorgsboende i Fisksätra centrum . Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! Kvalifikationer; Du ska vara utbildad undersköterska 1500p samt kunna uppvisa bevis från Socialstyrelsen gällande skyddad yrkestitel. Har du erfarenhet av demensvård är det starkt meriterande. Du är en person som visar ett gott bemötande mot boende, närstående och kollegor. Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska obehindrat i tal och skrift samt har god datavana.Övrigt; • Arbete dag/kväll samt varannan helg enligt schema. • Tillträde enligt överenskommelse • Lön enligt överenskommelse. Blomsterfonden tillämpar individuell lönesättning. • Arbetsplatsen omfattas av kollektivavtal.
Är du trött på att jobba i enformiga miljöer? Vill du ta nästa steg med de hetaste teknologierna och de mest välrenommerade företagen? Då har du hittat rätt. På SwedQ sätter vi våra konsulter först. Din karriärresa är vår prioritet. Vi lyssnar på dina ambitioner och hjälper dig nå dit du vill. Vill du certifiera dig i AWS? Vi löser det. Vill du leda ett team? Kör! Drömmer du om att bli arkitekt? Låt oss skapa en roll som matchar dina mål – tillsammans. SwedQ är ett konsultbolag som strävar efter att bli det självklara valet inom utveckling och digitalisering genom att leverera konkreta resultat baserat på våra kunders behov och affärsmål. Hur lyckas vi? Med vårt unika know-how, gedigna erfarenhet och knivskarpa kompetens. Vi förverkligar digitala visioner – varje dag. Vad får du?Vi söker nu en Data Engineer som vågar tänja på gränserna. Hos SwedQ får du inte bara ett jobb – du får möjligheten att forma din egen framtid. Vi jobbar med spjutspetsteknik, unika utmaningar och en mängd olika branscher – men alltid med ett laserfokus på IT. Tillsammans med dig skräddarsyr vi uppdraget utifrån din erfarenhet och dina intressen. Våra konsulter arbetar idag med allt från att bygga molnarkitekturer till att sätta upp backend-system för självkörande fordon. Våra kunderVi samarbetar med både snabbväxande fintech-startups och internationella giganter. Våra konsulter finns idag hos företag som Spotify, H&M, Scania, Ericsson, Schibsted – för att nämna några. Den digitala världen är vår lekplats, och vi letar ständigt efter nya samarbeten där vi kan tänja på gränserna för innovation. Vad du tar med dig: Minst 5 års erfarenhet som Data Engineer Starka analytiska och problemlösningsförmågor God kommunikativ förmåga Flytande engelska i tal och skrift Svenska – krav Erfarenhet av molnlösningar som Azure, AWS eller GCP Erfarenhet av att bygga datapipelines i molnmiljö God kunskap i minst ett programmeringsspråk (t.ex. Java, Python, C++) Erfarenhet av Big Data: Hadoop Ecosystem, HortonWorks, Cloudera, Spark Erfarenhet av ETL-verktyg som SSIS, DataFactory, Informatica, ODI, Talend Erfarenhet av moderna arbetssätt: mikrotjänster, serverless, containerisering (Docker & Kubernetes) Förståelse för olika databasstrukturer: NoSQL, SQL, MongoDB m.fl. Erfarenhet av DBT (Data Build Tool) är ett stort plus Obs! Du behöver inte uppfylla alla krav ovan – vi värderar hela din profil och erfarenhet. Vår kultur På SwedQ är kulturen helig. Vi river hierarkier, uppmuntrar självledarskap och fokuserar på att skapa verkligt värde – samtidigt som vi har kul på vägen. Mångfald och jämlikhet är inget vi bara pratar om – det är en självklarhet. Så oavsett om du föredrar flip-flops eller klackar – kom som du är. Vi gillar att ha roligt tillsammans – fotbollsturneringar, resor och middagar är bara början. Men vi nöjer oss inte med kul – vi satsar på excellens. Därför har vi vårt interna Excellence Program, ett initiativ där våra mest drivna konsulter får möjligheten att ta nästa steg – inte bara i projekt, utan i karriär, ledarskap och personlig utveckling. Programmet innebär konkret stöd för att: - Bli certifierad inom ledande teknologier (vi betalar, du växer) - Ta lead-roller i uppdrag, interna initiativ eller som mentor - Bidra strategiskt till SwedQ:s utveckling och erbjudanden - Hålla i tech talks, delta i konferenser eller publicera artiklar Det är inte ett prestigeprojekt – det är en motor för tillväxt och gemenskap där varje deltagare både lyfter och lyfts. Oavsett om du siktar på att bli arkitekt, ledare eller expert inom din nisch, så bygger vi vägen tillsammans. Förmåner Konkurrenskraftig lön Flexibla arbetstider Friskvårdsbidrag Generös utvecklingsbudget Tjänstepension med extra insättning varje månad Privat sjukvårdsförsäkring Privatvård via samarbetspartners Kontor i centrala Stockholm – nära kollektivtrafik & lunchställen Stöd för open-source och community-engagemang Avsatt utvecklingstid under arbetstid Grymma kollegor och mentorer i varje hörn Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Stockholm
Välj ett jobb för att visa detaljer