Vi söker en senior IT-tekniker!
Academic Work Sweden AB
Nätverks- och systemtekniker m.fl.

Vill du bidra med teknisk kompetens och ett trevligt kundbemötande har vi en passande tjänst för dig! Vår kund söker nu en ny IT-tekniker som kommer arbeta kundnära i tekniska miljöer och hjälpa deras kunder att hitta smarta lösningar. Välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval. OM TJÄNSTEN Vår kund är ett IT-företag som arbetar med helhetsansvar för sina kunders IT-funktioner, infrastruktur och säkerhet. Det vill säga support, drift och förebyggande arbete av såväl verksamhetskritiska system och applikationer, nätverk och datakommunikation, men också det digitala skyddet mot intrång och virus. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Rollen innebär att arbeta med kunders IT-miljöer – på distans och på plats hos kund. Det krävs därför en person som trivs i en roll där teknisk kompetens, service och samarbete står i centrum. Du kommer att ha en varierande vardag där du ibland jobbar tillsammans med kollegor i projekt och ibland tillsammans eller självständigt i drift, felsökning och support. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: - Konfiguration, installation och drift av Windows-servrar och virtualiseringsmiljöer (VMware) - Konfiguration, installation och drift av nätverksinfrastruktur: brandväggar, switchar och trådlösa nätverk - Konfiguration och installation av 3:e parts-applikationer (t.ex. Visma, Hogia, Winserv) på server, inklusive fjärråtkomst/RemoteApp-lösning - Avancerad felsökning och åtgärd - Stödja kollegor i konfiguration, installation och felsökning - Rådgivning till kund gällande IT-säkerhet och förbättringar i IT-miljö VI SÖKER DIG SOM - Har flera års erfarenhet av Microsoft Windows Server och VMware - Har erfarenhet av att installera och konfigurera affärsapplikationer - God förståelse för nätverk, inklusive brandväggar (gärna FortiNet eller Clavister), switchar (HPE/Aruba eller FortiNet) och WiFi - B-körkort Meriterande: * Erfarenhet som Global Admin i Microsoft 365 (säkerhetsinställningar, conditional access, Exchange) * Kunskap inom HPE Storage och drift av lagringsmiljöer * Erfarenhet av att hantera hela VMware-miljöer (server och storage) Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

4 juli 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Bli Spendrups nästa Data Engineer
Academic Work Sweden AB
Drifttekniker, IT

Har du ett agilt mindset, ett brinnande intresse för data och analys, och är nyfiken på AI och dess möjligheter? Då kan detta vara ditt nästa steg! Spendrups söker nu en Data Engineer till sitt team i Stockholm, en roll där du får arbeta med hela kedjan, från rådata till färdig modell, och vara med på en spännande transformationsresa. OM TJÄNSTEN Spendrups är ett riktigt familjeföretag i fjärde generationen, där flera familjemedlemmar är aktiva i verksamhetens hjärta. Med cirka 1100 medarbetare på bryggerier i Grängesberg, Hällefors och Visby, samt kontor och terminaler runt om i Sverige, är Spendrups en av landets ledande dryckesproducenter. Här bryggs öl i världsklass – men även läsk, mineralvatten och mycket mer. Som Data Engineer hos Spendrups blir du en nyckelspelare i ett mindre, tvärfunktionellt team där du arbetar nära både tekniker och verksamhetsrepresentanter, vilket ställer krav på din kommunikativa sida och din affärsförståelse. Du är med och bygger upp en modern dataplattform i Microsoft Fabric och arbetar iterativt med fokus på snabba, värdeskapande leveranser. Du erbjuds - Att jobba i en fantastisk företagskultur med härliga kollegor och god stämning - På Spendrups präglas kulturen av öppenhet, och dina idéer värdesätts. Här får du chansen att inte bara lösa problem utan också aktivt bidra till att förbättra och utveckla IT-supporten - En trygg anställning hos Academic Work under hela din tid på Spendrups, med en ambition att tjänsten ska övergå till en överrekrytering till Spendrups ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter En typisk arbetsvecka kan innehålla allt från att bygga nya pipelines till att optimera befintliga modeller i dbt. Du ansvarar för att säkerställa hög kvalitet genom testning, dokumentation och kodgranskning, och du är med och driver förbättringar i både teknik och processer * Designa, utveckla och underhålla dataintegrationsflöden i Microsoft Fabric * Bygga och underhålla modeller i dbt (data build tool) för att säkerställa strukturerad, testbar och dokumenterad datatransformering * Samarbeta med verksamheten för att förstå databehov och omvandla dem till tekniska lösningar * Säkerställa datakvalitet, spårbarhet och prestanda * Bidra till teamets arbetssätt och tekniska riktning VI SÖKER DIG SOM - Minst 2 års erfarenhet som Data Engineer eller i en liknande teknisk roll - Goda kunskaper i Azure, SQL, DBT, Apache spark och Apache airflow - Erfarenhet av datamodellering och att bygga och underhålla ETL/ELT-processer i molnmiljöer - Vana att arbeta med Git och CI/CD för versionshantering och automatisering - Erfarenhet av att arbeta agilt och iterativt, t.ex. med Scrum eller Kanban - Förmåga att översätta verksamhetsbehov till tekniska lösningar genom nära dialog med användare - En nyfiken, självgående och lösningsorienterad inställning - God samarbetsförmåga och vilja att bidra till teamets gemensamma utveckling - Flytande svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har - Erfarenhet kring AI och maskininlärning, särskilt kopplat till datadrivna beslut - Kunskap om Apache kafka, Kubernetes & Docker - Erfarenhet från mindre team eller startupmiljöer där man ofta kombinerar strategi med praktiskt genomförande För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Social - Ansvarstagande - Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

4 juli 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Redo för nästa steg som utvecklare? Gå med i vårt nätverk!
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du utvecklare och vill ligga steget före nästa karriärmöjlighet? Bli en del av vårt nätverk i Stockholm och få chansen att matchas mot spännande roller – ofta innan de når jobbmarknaden. Ansök redan idag! OM TJÄNSTEN Vill du ligga steget före nästa karriärmöjlighet? Genom att bli en del av vårt nätverk inom fullstackutveckling i Stockholm ökar du chansen att snabbt matchas mot spännande roller inom både frontend och backend – innan de annonseras. Det här är inte en specifik tjänst, utan en möjlighet för dig med erfarenhet inom backend och frontend att visa intresse för kommande uppdrag. Vi kan komma att höra av oss för att lära känna dig bättre – om din bakgrund, dina mål och vart du vill i karriären. Det kan också vara för att bolla en aktuell tjänst vi rekryterar till just nu. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Beroende på tjänst kan rollen som utvecklare hos någon av våra kunder innebära: * Utveckla och underhålla webbapplikationer, både frontend och backend * Delta i kravanalys, design och implementering av nya funktioner * Skriva ren, välstrukturerad och underhållbar kod * Genomföra kodgranskningar och bidra till kontinuerlig förbättring * Felsöka och åtgärda buggar för att säkerställa hög kvalitet * Samarbeta med teamet för att skapa skalbara och effektiva lösningar VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av både frontend- och backendutveckling - Behärskar minst ett frontend-ramverk, gärna React, Angular eller Vue - Har goda kunskaper i backend-språk såsom Java, C#, Python, Node.js eller .NET - Har grundläggande kunskaper i databaser som SQL eller MongoDB - Erfarenhet av API-utveckling och versionshantering (Git) - Kommunicerar obehindrat på engelska och svenska (meriterande) Det är meriterande om du har - Erfarenhet av molnbaserade tjänster som AWS eller Azure - Erfarenhet av DevOps-metoder och verktyg - Kunskaper inom testautomatisering - Erfarenhet av att arbeta i agila team För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Att arbeta som konsult hos Academic Work ger dig möjlighet att utvecklas som fullstackutvecklare samtidigt som du bygger värdefull erfarenhet från olika branscher och projekt. Du representerar inte bara dig själv – utan även oss och våra kunder. Vi söker därför dig som är flexibel, engagerad och snabbt kan anpassa dig till nya tekniska miljöer och team. Du trivs med att ta ansvar, gillar att lösa komplexa problem och har en prestigelös inställning till arbetsuppgifter – oavsett om det handlar om att förbättra användarupplevelsen i frontend eller optimera backend-lösningar. Som konsult är du nyfiken, professionell och ser varje uppdrag som en chans att växa och utvecklas. Vår rekryteringsprocess Det här är inte en traditionell rekryteringsprocess – utan en möjlighet för dig att bli en del av vårt nätverk. Genom att skicka in din ansökan visar du att du är intresserad av framtida möjligheter inom IT, och vi kan komma att kontakta dig för att höra mer om din bakgrund och skapa oss en djupare bild av din kompetens. Syftet är att enklare och snabbare kunna matcha dig mot aktuella jobbmöjligheter när de dyker upp. Observera att vi inte kan garantera återkoppling – men vi sparar din ansökan och hör av oss om din profil matchar ett behov hos någon av våra kunder. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

4 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Söker du nästa steg som IT-tekniker/support? Bli en del av vårt nätverk!
Academic Work Sweden AB
Supporttekniker, IT

Är du IT-tekniker eller jobbar inom support? Genom att bli en del av vårt nätverk får du chansen att bli matchad mot spännande roller – ofta innan de når jobbmarknaden. Ansök redan idag! OM TJÄNSTEN Vill du ligga steget före nästa karriärmöjlighet? Genom att bli en del av vårt nätverk inom IT i Stockholm ökar du chansen att snabbt matchas mot spännande roller inom teknisk support och drift – innan de annonseras. Det här är inte en specifik tjänst, utan en möjlighet för dig med erfarenhet som IT-tekniker att visa intresse för kommande uppdrag. Vi kan komma att höra av oss för att lära känna dig bättre – om din bakgrund, dina mål och vart du vill i karriären. Det kan också vara för att bolla en aktuell tjänst vi rekryterar till just nu. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Beroende på tjänst kan rollen som IT tekniker eller IT support hos någon av våra kunder innebära: * Följa upp och hantera ärenden i driftmiljöer * Installation, konfiguration och felsökning av hårdvara och mjukvara * Användarsupport via telefon, e-post och ärendehanteringssystem * Dokumentation av problem och lösningar * Hantera behörigheter och konton i t.ex. Active Directory VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av IT-support eller IT-teknikerroll - Har god förståelse för tekniska system och felsökning - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Meriterande: AD, Windows, nätverk, Office 365- lista gärna vilka tekniker du har erfarenhet av i ditt CV eller personliga brev. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Att arbeta som konsult hos Academic Work innebär att du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du bygger värdefull erfarenhet från olika branscher och företag. Du representerar inte bara dig själv – utan även oss och våra kunder. Därför söker vi personer som är flexibla, engagerande och snabbt kan sätta sig in i nya arbetsmiljöer. Du trivs med att ta ansvar, gillar att lösa problem och har en prestigelös inställning till arbetsuppgifter – oavsett om det handlar om att hjälpa en användare med ett enkelt ärende eller gräva djupare i tekniska utmaningar. Som konsult är du nyfiken, professionell och ser arbete som en chans att växa. Vår rekryteringsprocess Det här är inte en traditionell rekryteringsprocess – utan en möjlighet för dig att bli en del av vårt nätverk. Genom att skicka in din ansökan visar du att du är intresserad av framtida möjligheter inom IT, och vi kan komma att kontakta dig för att höra mer om din bakgrund och skapa oss en djupare bild av din kompetens. Syftet är att enklare och snabbare kunna matcha dig mot aktuella jobbmöjligheter när de dyker upp. Observera att vi inte kan garantera återkoppling – men vi sparar din ansökan och hör av oss om din profil matchar ett behov hos någon av våra kunder. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

4 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Kontorsassistent till Bain Stockholm
Academic Work Sweden AB
Kontorsreceptionister

Som kontorsassistent på Bain & Companys Stockholmskontor kommer du att vara en nyckelperson inom Functional Professional Staff. Du spelar en avgörande roll i att säkerställa att Bains arbetsplats fungerar smidigt i det dagliga – med ansvar för allt från reception och kontorsservice till interna evenemang och introduktion av nya medarbetare. OM TJÄNSTEN I rollen som kontorsassistent är du en viktig intern servicefunktion och en central del av kontorets dagliga drift. Ditt främsta ansvar är att kontorsytor, reception och lokaler fungerar effektivt och professionellt. Rollen sträcker sig bortom traditionella kontorsuppgifter och kan även inkludera andra förekommande uppgifter, som exempelvis stöd vid rekrytering, marknadsföring, evenemangsplanering, IT-support (TSG) samt andra interna projekt. Du arbetar i receptionen och är ofta första kontaktpunkt för besökare och kollegor. För att lyckas i rollen behöver du vara självständig, noggrann och ha ett starkt fokus på service. Du ansvarar för att upprätthålla Bains höga standard för receptionsmiljön och säkerställa att alla medarbetare och besökare får ett professionellt bemötande. Du har god kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta strukturerat, med ett positivt förhållningssätt även under tidspress. OBS! Alla ansökningar ska bestå av CV och personligt brev på engelska, och ansökningar på svenska kommer inte att övervägas. Delar av rekryteringsprocessen kommer att ske på engelska. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Reception - Ta emot och välkomna besökare - Bemanna receptionen enligt riktlinjer - Svara i telefon på ett professionellt sätt - Beställa bud och taxi - Boka konferensrum och beställa catering - Ha koll på säkerhetssystem, nycklar och larm – samt kunna instruera andra Kundaktiviteter och intervjuer - Förbereda mötesrum för intervjuer och kundmöten - Beställa lunch/middag till team- och kundmöten - Hjälpa till med utskrifter och inbindningar vid behov Kontorsmiljö - Säkerställa att kontoret, bestående av reception, mötesrum, gemensamma ytor, förråd och kök (inkl. diskmaskin och kaffebryggare) är representativa och välutrustade - Beställa kontors- och köksmaterial enligt budget - Underhålla maskiner (kaffemaskin, skrivare etc.), genomföra mindre arbeten (till exempel byta glödlampor eller toner) på egen hand alternativt kontakta service vid behov - Koordinera städleverantörer och hantera eventuella problem - Vara en del av kris- och brandskyddsgruppen Mat och kontorsmaterial - Hålla koll på och beställa mat och förbrukningsvaror - Säkerställa att lagren är välfyllda - Organisera frukostar och middagar vid behov - Beställa mat till interna och externa möten Teknisk support (TSG) - Hantera IT-utrustning i mötesrum Rekrytering, evenemang och introduktion - Stödja vid introduktion av nya medarbetare - Hjälpa till vid rekryterings- och marknadsföringsevent - Andra ad hoc-uppgifter Projektledning - Skapa goda relationer med externa leverantörer VI SÖKER DIG SOM Personliga egenskaper - Representativ och professionell - Serviceinriktad - Proaktiv och självgående - Flexibel och van att hantera flera uppgifter samtidigt - Noggrann med öga för detaljer - En lagspelare Kvalifikationer - God datorvana, särskilt i Microsoft Office (Outlook, Word, Excel, PowerPoint, Teams) - Erfarenhet av reception och ett serviceinriktat arbetssätt - Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift - God kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt - Strukturerad och effektiv Denna rekrytering hanteras av Bain, och vi hänvisar alla frågor om rekryteringen till dem. OBS! Alla ansökningar ska bestå av CV och personligt brev på engelska, och ansökningar på svenska kommer inte att övervägas. Delar av rekryteringsprocessen kommer att ske på engelska. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer och ansök till tjänsten här!

4 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Financial Controller till ledande aktör inom drivmedelsbranschen!

En spännande möjlighet för dig som har tidigare erfarenhet som financial controller och letar efter en ny utmaning! Ta chansen och ansök redan idag - vi jobbar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Financial Control är en central del av företagets rapportering och ansvarar för att samtliga ekonomiska transaktioner följer företagets riktlinjer och gällande lagstiftning. Avdelningen samordnar bokslutsprocessen och arbetar kontinuerligt med att utveckla och effektivisera den. Utöver detta ansvarar avdelningen för att upprätthålla och uppdatera företagets kodplan i enlighet med redovisningsstandarder. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som Financial Controller kommer du att spela en viktig roll i att stötta verksamheten i redovisningsspecifika frågor samt ansvara för delar av den legala rapporteringen. Det dagliga arbetet omfattar bland annat, - Löpande redovisning, periodiseringar och avstämningar - Deltagande i månadsbokslut - Säkerställande av att företaget efterlever lagar och interna krav - Utförande av analyser och utredningar VI SÖKER DIG SOM - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska - Har en ekonomisk högskole- eller universitetsutbildning - Har flerårig erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete enligt K3 - Har erfarenhet av komplexa analyser av finansiella data - God vana av att arbeta i Micorsoft Office Det är meriterande om du har - Erfarenhet från större bolag och hantering av omfattande och komplexa flöden med flera system som tillhandahåller finansiella data. - Erfarenhet att arbeta med lagertransaktioner och IAS2 varulager - Erfarenhet av att arbeta i ERP-systemet M3 Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strukturerad och noggrann med öga för detaljer - God kommunikatör som kan förklara komplexa redovisningsfrågor på ett enkelt sätt - Positiv och prestigelös - Självgående och initiativtagande - Förmåga att snabbt sätta sig in i nya rutiner och processer Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

4 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Office assistant at Bain Stockholm
Academic Work Sweden AB
Kontorsreceptionister

As an Office Assistant based in the Stockholm office, you’ll be a key member of the Functional Professional Staff. You’ll play a critical role in ensuring the smooth day-to-day running of Bain's workplace, supporting everything from reception and facilities management to internal events and onboarding. OM TJÄNSTEN As an Office Assistant at Bain Stockholm, you will be an integral part of the Functional Professional Staff in which you will play a crucial role in supporting the daily operations of the office, acting as a key internal service provider. Your core role is to maintain office spaces, reception, and premises, ensuring everything runs smoothly and efficiently. Your role will extend beyond traditional office assistance and may involve ad-hoc tasks such as supporting local recruiting, marketing, event planning, assisting with TSG, or contributing to other internal projects. You will be based at the reception, where you will be the face of Bain's professional office environment. This role requires an individual who is both highly self-motivated and detail-oriented, with a strong commitment to excellent customer service. You will be required to maintain Bain’s high standards for reception services and all associated duties, ensuring a positive first impression for both visitors and employees. Strong communication and organizational skills are essential, and the ability to work efficiently under pressure while maintaining a positive attitude will contribute to your success in this role. ARBETSUPPGIFTER Work tasks Reception - Meet and greet all visitors who arrive at the reception - Ensure that the reception is manned and works in line with set guidelines - Answer the phone in a professional and accommodating manner - Order couriers and taxis - Booking of conference rooms including catering orders - Should be familiar with office security and safety systems, such as key access, entry systems, etc Client activities & interviews at the office - Prepare meeting rooms for interviews and client meetings - Order lunch and dinners for teams and client meetings - Support with printing and binding jobs when needed Office space - Ensure that all office areas—including reception, meeting rooms, common spaces, storage room, and kitchen (with dishwasher and coffee machines)—are presentable, clean, and properly equipped. - Order kitchen and office supplies in line with budget and guidelines - Ensure the proper functioning of all office equipment, including coffee machines, printers, and similar devices. Perform minor maintenance tasks where possible (e.g., replacing toner or light bulbs), and coordinate with service providers for repairs when necessary. - Assist in coordinating the cleaning contractors and suppliers and deal with any issues that may arise - Be part of the Crisis Management and Fire Warden team in Stockholm Food and office supply - Keep track of and order food and office supplies - Ensure that office supplies and food stocks are consistently maintained, preventing any shortages of essential items - Organise breakfast and dinners when planned - Order food for meetings internal and external Technical Support Group (TSG) - Ability to handle IT relevant equipment in meeting/conf rooms Recruiting, Events & New Starters - Support onboarding of new starters and transfers - Support recruiting and marketing events when applicable - Other ad hoc tasks Project Management - Build successful relationships with external suppliers and vendors as required VI SÖKER DIG SOM Personal Attributes - Representative and professional - Service minded - Proactive by taking and managing own initiatives - Ability to be flexible and to multi-task in a fast-paced environment - Have an eye for details and a stickler for accuracy - Team player Qualifications - Computer literate, Microsoft Office package (Outlook, Word, Excel, PowerPoint, Teams) - Reception experience and a hospitable mindset - Swedish and English, oral and written - Good verbal and written communication skills - Ability to stay organized and manage tasks with accuracy and efficiency This recruitment is managed by Bain and we therefore kindly direct all questions and inquiries to them. Please note: All applications must include a resume and cover letter in English. Applications submitted in Swedish will not be considered. Be aware that parts of the recruitment process will be conducted in English. INFORMATION OM FÖRETAGET Read more and apply to this position here!

4 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Swedbank söker Javautvecklare!
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Har du erfarenhet av SQL och Java samt ett intresse för trading och capital market? Är du även nyfiken, lösningsorienterad och gillar att samarbeta i team - ta chansen och bli en del av Swedbanks team och sök tjänsten redan idag, urval görs löpande! OM TJÄNSTEN Academic Work söker nu för Swedbanks räkning en java-utvecklare. Swedbank en av Sveriges ledande banker som sitter i fina lokaler centralt i Stockholm. Du kommer i denna roll ingå i ett team på 10 personer där det är en stark och genuin teamkänsla. Teammedlemmarna är en mix av individuella stjärnor och starka lagspelare som alla har gemensamma mål. Målen är att ha roligt på jobbet och leverera värde till bankens intressenter. Gruppen hanterar rapportering från Calypso (Swedbanks system F/o till B/o) downstream. Detta är ett konsultuppdrag via Academic Work med en start på 6 månader och om alla parter är nöjda med samarbetet finns det chans till förlängning eller överrekrytering. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Förvaltning, drift och underhåll * Bygga ny funktionalitet med JAVA och SQL * Dokumentation och testning VI SÖKER DIG SOM - Har en relevant examen från högskola, universitet eller liknande - Har några års erfarenhet från liknande tjänster eller bransch - Har tidigare erfarenhet av att arbetat med Java och SQL - Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då det används dagligen internt och externt Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att arbetat med calypso - Arbetat med det agila arbetssättet - Erfarenhet i någon form av ränte- och/eller valutahandel - Erfarenhet från Operations/Backoffice För att lyckas i rollen ser vi att du är lyhörd, flexibel och open minded. Du är ambitiös och vill utvecklas samt vågar komma med egna idéer och ta för sig utan att trampa någon på fötterna. Vidare är du lösningsorienterad och en lagspelare som kan ge och få energi från kollegor. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

4 juli 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Marknadsförare till stor mediekoncern!
Academic Work Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Är du en erfaren marknadsförare som älskar att driva projekt från idé till genomförande? Till en stor mediekoncern söker vi nu en engagerad marknadsförare för ett spännande vikariat där du får möjlighet att arbeta med några av Sveriges starkaste medievarumärken! OM TJÄNSTEN För vår kunds räkning som är en stor mediekoncern söker vi nu dig som vill arbeta som marknadsförare. Vår kund arrangerar varje år ett stort antal event riktade mot näringslivet och den offentliga sektorn. På avdelningen Möten & Koncept är de i dag ett 50-tal personer som arbetar med att skapa Sveriges bästa B2B-event för ledande medievarumärken som Dagens industri, Dagens Samhälle, Resumé, Dagens Media, Dagens Medicin, Aktuell Hållbarhet, Dagens Samhälle, Market och Dagligvarunytt. I tjänsten som marknadsförare kommer du att tillhöra marknadsteamet som idag består av 13 personer. I teamet ingår marknadsförare, AD-formgivare och målgruppsspecialister. Med starka varumärken och en stark organisation bakom dig kommer du som marknadsförare arbeta för att få in deltagare till och synliggöra Bonnier News spännande event. Tjänsten är ett vikariat fram till den 31 maj 2026 och du kommer bli anställd som konsult via Academic Work. Vår kund sitter i trevliga lokaler på Gjörwellsgatan 30 i Stockholm. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som marknadsförare är du en del av marknadsteamet och är ansvarig för ett eller flera varumärken/områden med flera event pågående samtidigt. Du arbetar från start till mål med varje event, från att sätta upp en hemsida för eventet till att få in deltagare. Du tar fram en övergripande kommunikationsplan för varje event i syfte att öka synlighet och konverteringsgrad. Du är även ansvarig för att ta fram content till våra olika kanaler från underlag du får från projektledaren. Vår främsta kanal är e-postutskick i marketing automation systemet Eloqua, men vi använder även andra marknadskanaler som sociala medier, banners och printannonser. Vi arbetar nära varandra i korsfunktionella team runt varje event - allt för att skapa Sveriges bästa B2B mötesplatser. * Skapa webbsidor för respektive event i vår eventplattform * Sätta marknadsplan för event * Skriva och skapa content utifrån olika underlag * Skapa e-postutskick med relevant innehåll * Koordinerande uppgift mot våra grafiska formgivare * Lägga upp kampanjer på sociala medier * Uppföljning och analys av våra kampanjer * Tänka strategiskt för den övergripande kommunikationen för ditt varumärke VI SÖKER DIG SOM - Minst 3 års arbetslivserfarenhet av marknadsföring och koordinering. - Relevant utbildning inom marknadsföring eller motsvarande. - Vana av att skriva säljande text till olika kanaler. - Förståelse för datadriven marknadsföring. - God kunskap om digital kommunikation och vad som driver konvertering. - God systemvana, gärna med erfarenhet av eventplattformar. Det är meriterande om du har * Erfarenhet av att arbeta med Eloqua * Om du tidigare arbetet med eventmarknadsföring. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: För att trivas i rollen som marknadsförare hos oss tycker du om när det går fort och du gillar att jobba hands on i flera projekt samtidigt. Du är prestigelös, ansvarstagande, driven och tycker om att arbeta i team. Vi har kommit långt i utvecklingen av vårt marketing automation-arbete, vilket betyder att du i rollen som marknadsförare ska gilla att arbeta digitalt och ta dig an nya system. Du ska även vara duktig på att skriva och skapa content som du anpassar efter olika kanaler. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

4 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Ekonomiassistent till växande techbolag inom hälsa
Academic Work Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Studerar du ekonomi och söker ett deltidsjobb, eller är du i början av din karriär och vill bygga erfarenhet inom kund- och leverantörsreskontra? Vi söker nu en noggrann och nyfiken ekonomiassistent med ett öga för detaljer till ett snabbväxande SaaS-bolag. OM TJÄNSTEN I rollen som ekonomiassistent kommer du att ha en nyckelroll inom både kundreskontra och leverantörsreskontra. Tjänsten passar dig som gillar struktur, är självgående och har ett intresse för bokföring och ekonomiprocesser. Det är en deltidsroll på 75 % med flexibla arbetstider, vilket gör det möjligt att kombinera med annan sysselsättning. Vi söker dig som kan börja i augusti eller september. Uppdraget är initialt på sex månader med ambition om överrekrytering därefter. Vår kund har kontor centralt i Stockholm, men du erbjuds även möjlighet att arbeta hemifrån ibland. Du blir anställd som konsult via Academic Work och arbetar på uppdrag hos vår kund. För denna tjänst krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vänligen beställ i samband med att du söker tjänstenhär. Du erbjuds - En flexibel roll som kan kombineras med annan sysselsättning - Konsultanställning via Academic Work med chans till överrekrytering - Möjlighet till distansarbete ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter i rollen som ekonomiassistent är följande: * Hantering av kund- och leverantörsreskontra * Skicka betalningspåminnelser och hantera inkassoprocessen * Bankkontoavstämningar * Stöd vid månadsbokslut och balansavstämningar VI SÖKER DIG SOM - Har grundläggande kunskaper i bokföring (debit/kredit, baskontoplan) - Har en utbildning inom ekonomi på gymnasienivå eller motsvarande - Har god struktur och gillar att arbeta med siffror - Är nyfiken, självgående och villig att lära dig nytt - Talar och skriver svenska obehindrat Det är meriterande om du har - En pågående eller avslutad kandidatexamen i ekonomi, gärna med inriktning redovisning - Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, specifikt kundreskontra - Erfarenhet av ekonomisystem, gärna MS Business Central För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ansvarstagande - Noggrann - Ambitiös - Samarbetsvillig Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

4 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025