Job Description: We are looking for someone ready to take the next step in their career as a forklift driver and to enrich our team with their professional skills. As a forklift operator, you will work in a team to load and unload goods. Job Responsibilities: You will primarily work as a forklift operator Handle inbound and outbound deliveries Quality assure that goods are packed and delivered according to pick lists Complete pick lists within specified timeframes Document and report in ERP systems and freight systems Profile We Are Looking For: Careful and able to count accurately Independent forklift operator who is solution-oriented Ability to follow instructions and meet specified deadlines A team player who is humble and has a positive attitude Engaged with the right mindset Experience with forklift operation, primarily reach trucks and counterbalance trucks Experience working with warehouse systems, ERP systems, or freight systems Requirements: Valid forklift license (Categories A + B) Fluent in Swedish or English Driver's license (B) and access to a car Work Scope and Hours: Start: Immediately Working hours: 07:00-16:00 (weekdays) Scope: Full-time, permanent position Workplace: Södertälje Salary: According to collective agreement About Miljonbemanning: We are an innovative talent supply and competence development company whose mission is to actively work for an inclusive labor market where everyone is assessed on equal terms and given the same opportunities. Therefore, our company culture is characterized by diversity, respect, dignity, and above all, integrity. Through our passion for human capacity for learning and development, as well as the labor market's potential for change and growth, we help create the right conditions for our consultants to realize their dreams and for our client companies to achieve their goals. We look where no one else looks; you are warmly welcome to apply to Miljonbemanni
MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportbolag med ett samhällsviktigt uppdrag. De levererar pålitlig och effektiv varuförsörjning till vården i hela regionen, utifrån vårdens behov och ägardirektiv. Nu rekryterar MediCarrier en IT-chef som vill fortsätta arbetet med att bygga en robust IT-verksamhet. Du är en trygg, närvarande och handlingskraftig ledare med hög kompetens inom IT. Du är en kommunikativ ledare som visar vägen, får saker att hända och leder genom att involvera och engagera. Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Lunda/Spånga. Det finns möjlighet till delvist distansarbete och provanställning kan komma att tillämpas. Här får du en nyckelroll i en samhällsviktig verksamhet som gör skillnad för vården och regionens invånare. Du rapporterar till VD. Vänligen observera att urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti, välkommen med din ansökan! Om tjänsten MediCarrier hanterar logistikflöden som ställer höga krav på robusta och tillförlitliga IT-system. Som IT-chef har du det övergripande ansvaret för att säkerställa en trygg och stabil IT-drift, samordna och vidareutveckla våra IT-tjänster samt erbjuda ett effektivt IT-stöd till hela organisationen. Du är en del av bolagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. I rollen leder du ett team på tio direktrapporterande medarbetare och arbetar både strategiskt och operativt för att driva verksamheten framåt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I rollen som IT-chef är du en ledande, rådgivande och stödjande i MediCarriers digitala utveckling. Du har ett helhetsansvar för IT-staben, inklusive personal, budget och arbetsmiljö. Ditt uppdrag handlar både om att säkerställa en stabil och säker IT-drift och att arbeta strategiskt för att förstå, möta och utveckla organisationens samlade IT-behov. Genom ett nära samarbete med övriga delar av verksamheten bidrar du till att skapa hållbara, effektiva och verksamhetsnära IT-lösningar som möjliggör MediCarriers uppdrag. Arbetet inom IT-området inkluderar: - Leda IT-utvecklingen i nära samarbete med affärsområden och staber - Ansvara för leverantörsstyrning och säkerställa en strukturerad, framåtblickande dialog med externa samarbetspartners - Utveckla och förvalta den strategiska IT-planen i linje med verksamhetens behov och övergripande mål - Leda arbetet med systemarkitektur tillsammans med specialister och säkerställa en stabil och behovsanpassad systemförvaltning (exempelvis AOM, IMI, Warehouse, Opter) - Driva IT- och informationssäkerhetsfrågor Som chef inom MediCarrier behöver du vara en agerande ledare: du är en förebild; du visar vägen; du Involverar och engagerar; du levererar resultat. Vem är du? Du har akademisk examen inom för rollen relevant område, samt aktuell arbetslivserfarenhet inom verksamhetsområdet. Du behöver också ha tidigare erfarenhet som IT-chef med personal, - arbetsmiljö -och budgetansvar. Det är meriterande med erfarenhet inom offentlig sektor. Kurser som ITIL, 3PL, agilt arbetssätt och ledarskapsträning ses också som meriterande. Du har en stark kravställarkompetens och en sund affärsmässighet i samarbetet med externa leverantörer. Du är van vid att navigera i komplexa IT-miljöer med flera parallella system och leverantörsrelationer. Du har god förmåga att skapa struktur i en dynamisk vardag. Du har också dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och drivs av att leda organisationer genom förändring med både strategisk höjd och operativ närvaro. Om verksamheten MediCarrier AB är Region Stockholms logistik- och transportbolag. Bolaget distribuerar sjukvårds- och förbrukningsartiklar samt utför transporttjänster åt verksamheter inom Region Stockholm. Bolaget ansvarar även för Region Stockholms beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. På MediCarrier i Lunda/Spånga arbetar omkring 200 medarbetare. MediCarrier omsätter cirka 1,5 miljarder kronor. Då MediCarrier är en del av Region Stockholm arbetar vi med värdeorden kompetens, pålitlighet samverkan och öppenhet. Dessa ord genomsyrar hela verksamheten. När du börjar hos oss får du ett genomtänkt introduktionsprogram för att snabbt komma in i rollen och förstå både din del och vår del i Region Stockholm. Vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag på 5?000 kr, löneväxling, företagsgym och möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov. Det här är ett uppdrag för dig som vill bidra med din kompetens där den verkligen gör skillnad. Varmt välkommen med din ansökan. Vänligen observera att urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti, ansök genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.
Är du redo för nästa utmaning? Vi söker en erfaren TechOps-specialist till vårt leveransteam. Brinner du för teknik och vill vara med och göra skillnad i människors vardag? Gillar du utmaningar och vill hjälpa Sveriges kommuner att digitalisera sitt samhällsbyggnadsarbete? Då kan detta vara rätt roll för dig! Om rollen För oss på Sokigo är ett starkt samspel mellan våra utvecklings- och leveransteam en avgörande pusselbit för vår framgång! I den här rollen är du länken som säkerställer ett smidigt och effektivt samarbete mellan teamen, dels genom att hantera tydliga kravställningar mellan teamen och dels genom att identifiera och implementera förbättringar i arbetssätt och processer. Att ständigt utveckla och effektivisera vår leverans är en nyckelfaktor för oss och kommer vara en central del av din roll. Du kommer att jobba med att installera, konfigurera och optimera våra IT-lösningar, så att de fungerar smidigt för våra kunder. Din vardag kommer bland att bestå av: Installera och konfigurera Sokigos produkter i OnPrem-miljöer. Leda tekniska införanden och uppgraderingar. Analysera, identifiera och lösa problem vid driftstörningar. Driva utveckling utav vår leverans, gällande effektivitet och automation Dokumentera konfigurationer, processer och lösningar. Säkerställa tydlig kravställning och kommunikation mellan leverans- och utvecklingsteam Det är en varierande roll som ställer krav på förmåga till både självständigt arbete och lagarbete i team med engagerade kollegor och kunder. Vem är du? Du är en nyfiken och lösningsorienterad person som gillar att lösa tekniska problem. Du har en analytisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i kunders behov för att leverera värdeskapande lösningar. Vi tror att du har: Minst 5 års praktisk erfarenhet som tekniker inom IT, med fokus på OnPrem och Windowsmiljöer. Goda kunskaper om Windows Server (2016, 2019 och senare versioner). Kunskap om scripting, främst PowerShell men även motsvarande i Linux är meriterande. Meriterande om du har kunskaper och erfarenhet att arbeta med OnPrem/Azure Devops eller GitHub. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Active Directory, DNS, DHCP och andra nätverksfunktioner. God kännedom inom containerisering, t.ex. Docker eller ContainerD. Goda kunskaper inom virtualisering (t.ex. Hyper-V eller VMware). Viktiga egenskaper för rollen: God kommunikationsförmåga och en serviceinriktad attityd. Förmåga att analysera och lösa komplexa problem utifrån kundens behov. Flexibilitet och en positiv inställning till varierade uppgifter. Samarbetsförmåga i team och drivkraft att arbeta självständigt. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Sundbyberg. Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater. Om Sokigo: Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater runt om i landet. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group.Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till att kunna arbeta hemifrån och strävar efter att hitta rätt balans utifrån respektive roll och person.
MediCarrier är Region Stockholms logistik- och transportföretag, och vårdens externa lager. Från 1 januari 2021 ansvarar MediCarrier även för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. Vi är ett dynamiskt och växande bolag med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi omsätter cirka 1,4 miljarder kronor, hanterar 9 000 orderrader per dag och gör 30 000 angöringar per månad. Nu rekryterar vi en IT-chef som vill fortsätta arbetet med att bygga en robust IT-verksamhet. Du är en trygg, närvarande och handlingskraftig ledare med hög kompetens inom IT. Du är en kommunikativ ledare som visar vägen, får saker att hända och leder genom att involvera och engagera. Rollen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Lunda/Spånga. Det finns möjlighet till delvist distansarbete och provanställning kan komma att tillämpas. Hos oss får du en nyckelroll i en samhällsviktig verksamhet som gör skillnad för vården och regionens invånare. Du rapporterar till VD. Om rollen MediCarrier hanterar logistikflöden som ställer höga krav på robusta och tillförlitliga IT-system. Som IT-chef har du det övergripande ansvaret för att säkerställa en trygg och stabil IT-drift, samordna och vidareutveckla våra IT-tjänster samt erbjuda ett effektivt IT-stöd till hela organisationen. Du är en del av bolagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Du ingår även i Region Stockholms olika nätverk för IT-chefer. I rollen leder du ett team på tio direktrapporterande medarbetare och arbetar både strategiskt och operativt för att driva verksamheten framåt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak: I rollen som IT-chef är du ledande, rådgivande och stödjande i MediCarriers digitala utveckling. Du har ett helhetsansvar för IT-staben, inklusive personal, budget och arbetsmiljö. Ditt uppdrag handlar både om att säkerställa en stabil och säker IT-drift och att arbeta strategiskt för att förstå, möta och utveckla organisationens samlade IT-behov. Genom ett nära samarbete med övriga delar av verksamheten bidrar du till att skapa hållbara, effektiva och verksamhetsnära IT-lösningar som möjliggör MediCarriers uppdrag. Arbetet inom IT-området inkluderar: - - Leda IT-utvecklingen i nära samarbete med affärsområden och staber - - Ansvara för leverantörsstyrning och säkerställa en strukturerad, framåtblickande dialog med externa samarbetspartners - - Utveckla och förvalta den strategiska IT-planen i linje med verksamhetens behov och övergripande mål - - Leda arbetet med systemarkitektur tillsammans med specialister och säkerställa en stabil och behovsanpassad systemförvaltning (exempelvis AOM, IMI, Warehouse, Opter) - - Driva IT- och informationssäkerhetsfrågor Som chef inom MediCarrier behöver du vara en agerande ledare: du är en förebild; du visar vägen; du Involverar och engagerar; du levererar resultat. Vem är du? Du har akademisk examen inom för rollen relevant område, samt aktuell arbetslivserfarenhet inom verksamhetsområdet. Du behöver också ha tidigare erfarenhet som IT-chef med personal, - arbetsmiljö -och budgetansvar. Det är meriterande med erfarenhet inom offentlig sektor. Kurser som ITIL, 3PL och agilt arbetssätt samt ledarskapsträning ses också som meriterande. Du har en stark kravställarkompetens och en sund affärsmässighet i samarbetet med externa leverantörer. Du är van vid att navigera i komplexa IT-miljöer med flera parallella system och leverantörsrelationer. Du har god förmåga att skapa struktur i en dynamisk vardag. Du har också dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och drivs av att leda organisationer genom förändring med både strategisk höjd och operativ närvaro. Om verksamheten MediCarrier AB är Region Stockholms logistik- och transportbolag. Bolaget distribuerar sjukvårds- och förbrukningsartiklar samt utför transporttjänster åt verksamheter inom Region Stockholm. Bolaget ansvarar även för Region Stockholms beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. På MediCarrier i Lunda/Spånga arbetar omkring 200 medarbetare. MediCarrier omsätter cirka 1,5 miljarder kronor. Då MediCarrier är en del av Region Stockholm arbetar vi med värdeorden kompetens, pålitlighet samverkan och öppenhet. Dessa ord genomsyrar hela verksamheten. När du börjar hos oss får du ett genomtänkt introduktionsprogram för att snabbt komma in i rollen och förstå både din del och vår del i Region Stockholm. Vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag på 5 000 kr, löneväxling, företagsgym och möjlighet till distansarbete utifrån verksamhetens behov. Det här är ett uppdrag för dig som vill bidra med din kompetens där den verkligen gör skillnad. I den här rekryteringen samarbetar vi med Poolia. VI ser framemot din CV och ett personligt brev på svenska. Varmt välkommen med din ansökan. Vänligen observera att urval och intervjuer kommer att påbörjas i augusti, ansök genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se/. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Vi hoppas att du kontaktar Poolia för en vidare dialog om rollen. Välkommen!
Jag behöver en vietnamesisk kock som vet hur man lagar traditionella vietnamesiska rätter, är social och ivrig att lära sig, och kan ha minst 2 års erfarenhet av matlagning. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG! Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se Vi söker nu en ny Account Manager till vår kund. Vår kund är ett av landets större finansbolag och arbetar med att hjälpa företag att får en bättre ekonomi. Företaget hjälper till med fakturering och indrivning av fakturor för små och medelstora bolag. Företaget har nytt fräscht kontor med en härlig arbetsmiljö. Vill du arbeta med en produkt som alla företag behöver hjälp med och samtidigt få erfarenhet inom finansbranschen som du kan ha nytta av resten av ditt liv. Då är detta rätt jobb för dig! Du kommer arbeta som säljare mot företag. Du kommer att gå på möten runt om din region för att sälja fakturahanterings tjänster. Du kommer att arbeta i ett team med glada och drivna kollegor, i en atmosfär som andas positivitet. Företaget satsar mycket på trivsel och arrangerar ofta after worker, resetävlingar och annat som ökar trivsel och motivation. Arbetet sker 8- 17 måndag till fredag. Du kommer att få en gedigen utbildning inom faktura hantering och lättare bokföring för att enklare förstå kundens situation. Du kommer även få vidareutbildningar i sälj och marknadsföring om så önskas. Lön: 25 000 fast + Provision Ingen tidigare erfarenhet krävs, utbildning sker på plats. Rekryteringen sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Apolloniosskolan är en F-9 skola som utmanar elevens utveckling och lärande med inspiration av Montessoripedagogiken. Vi sätter alltid de individuella förutsättningarna i centrum – genom alla årskurser. När eleven lämnar vår skola i årskurs 9 ska hen därmed vara redo för en högskoleutbildning. Vi skapar förutsättningar att få alla motiverade att arbeta mot gemensamma mål. Att sätta upp långsiktiga mål är viktigare än att ta genvägar till snabba resultat. Vi har en trygg och öppen stämning som gör att alla vågar säga sin mening, lyfta fram sina idéer och prova nya idéer. I förtroende ska barn/elever, föräldrar och personal samverka kring jämställdhet, demokrati och allas lika värde. Vår värdegrund ska hållas levande genom att vara ständig diskussionspunkt för alla på skolan. Vi söker dig som har gedigna kunskaper i ämnena och är engagerad och kan skapa förutsättningar för eleverna att nå målen med goda resultat. Du har goda kunskaper om skolans styrdokument och är noggrann i din dokumentation. Du har datavana och vilja/erfarenhet av att arbeta med datorn som verktyg i det pedagogiska lärandet. Du arbetar målinriktat och har en god struktur i arbetet. Du har god kännedom om Lgr22 och arbetar medvetet för att dina elever ska nå målen. Du vill arbeta i arbetslag, är initiativrik och flexibel och har lätt för att samarbeta samt har förmåga att skapa trygghet och goda relationer med elever och föräldrar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. tillträde: HT 2025
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Följ med på äventyret: Underhållschef sökes 🚌 Är du redo att styra din karriär i en spännande riktning och besitter en passion för ledarskap och en talang för affärsutveckling? Hoppa ombord - vi har den perfekta platsen för dig! 🔧 Om oss: Transdev är ett företag som är stolt över att leverera tjänster av högsta kvalitet till våra kunder. Vi söker en dynamisk och strategisk underhållschef som vill leda vår underhållsverksamhet till nya höjder. Som en nyckelspelare i vår organisation kommer du att driva process- och affärsutveckling och se till att vi upprätthåller en hög standard för excellens och effektivitet i vår underhållsverksamhet. Vi finns över hela Sverige men denna roll avser en regional roll i Stockholm Nord med ansvar över områdena Norrort, Märsta och Norrtälje. Utöver fordon kommer du även ha ansvar för Fastighet och hållplatsunderhåll, vilket gör denna roll bred och strategisk. 🚀 Rollen: Du kommer stå vid rodret för en dynamisk underhållsverksamhet med över 100 engagerade anställda. Du kommer att leda och inspirera en grupp på 6 personer, som rapporterar direkt till dig. Underhållschefen ska driva underhållsverksamheten framåt och omvandla den till en modell för effektivitet och excellens. Du är hjärnan, strategigurun och den drivande kraften bakom vår underhållsverksamhets tillväxt. 🌐 Huvudsakliga ansvarområden: Process- och affärsutveckling: Leda utvecklingen och förbättringen av processer för underhållsverksamheten Garanti- och felhantering: Övervaka garantier och uppföljning av systemfel, och se till att dessa frågor hanteras effektivt i samarbete med våra leverantörer. Standardisering och effektivitet: Implementera standardisering, främja hög effektivitet och söka nya lösningar för att uppfylla de kvalitets-, kostnads- och trafikmål som anges i våra avtal. Strategiskt beslutsfattande: Fatta kritiska affärsbeslut för att ständigt utveckla och styra underhållsverksamheten i rätt riktning. Regionalt ansvar – Säkerställa hög standard och långsiktig hållbarhet för fordon, fastighet och hållplatsunderhåll inom regionen. 🎓 Kvalifikationer: Utbildning som civilingenjör eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Starkt affärsmannaskap med fokus på kvalitet som en drivkraft för effektiv verksamhet. Förmåga att känna av situationer och prioritera effektivt. Strukturerad, analytisk och skicklig på att skapa hållbara planer. Självgående, målinriktad och erfarenhet av att leda större team. Goda kunskaper i ekonomistyrning med kunskap om budgetering och ekonomisk uppföljning. Utmärkt kommunikationsförmåga på både svenska och engelska. 🌟 Vad vi erbjuder: Du erbjuds en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du är placerad på någon av våra depåer som finns i Täby, Vallentuna, Åkersberga, Märsta och Norrtälje men du förväntas att resa mellan hela vår underhållsverksamhet i regionen. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett generöst förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP, gruppförsäkringspaket och Rikskortet. Vi anordnar jul- och sommarfester, subventionerad massage, fri parkering vid kontoret samt flera andra trivselaktiviteter ------------------ Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du är en strategisk tänkare, en underhållsexpert och en ledare som letar efter en roll där du kan göra en betydande inverkan, uppmuntrar vi dig att söka tjänsten som underhållschef. Följ med oss på denna spännande resa för att lyfta vår underhållsverksamhet till nya höjder! 📈 📝 Vi sköter processen löpande och kan komma att stänga annonsen innan sista ansökningsdag som är den 2025-06-30 Har Du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Joshua Pineda, HR Business Partner, [email protected] 🌐 Läs mer om oss på: https://transdev.se/ Välkommen att söka!
Vill du vara med och forma framtidens infrastruktur? Hos vår klient får du möjligheten att arbeta med ett av Sveriges största infrastrukturprojekt! OM TJÄNSTEN Bas-U handläggare följer upp och säkerställer att arbetsmiljö- och säkerhetskrav uppfylls ute i fält på samtliga arbetsplatser. Inom vissa arbetsområden kan arbete pågå av uppemot 10 olika entreprenörer samtidigt. Bas-U handläggare deltar i arbetet med att samordna arbeten så att dessa entreprenörer inte påverkar varandra ur ett arbetsmiljöperspektiv. Bas-U handläggare leder möten, granskar arbetsberedningar samt leder/deltar på skyddsronder mm. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Inledningsvis kommer inte junior BasU-handläggare självständigt att utföra samtliga av nedanstående arbetsuppgifter. Kund avser att BasU-handläggare junior då ska arbeta tillsammans med mer erfarna medarbetare för att successivt öka antalet arbetsuppgifter samt att de kan utföras på egen hand. Uppdraget som Bas-U handläggare innebär bland annat att: * Genomföra egna ronderingar på arbetsplatsen * Initiera omfattning och intervaller för rondering av övriga medarbetare * Vid behov deltaga på leverantörers skyddsronder samt leda skyddsronder i egen regi * Hålla i och deltaga i möten kring byggarbetsmiljösamordning * Se till att allmänna skyddsanordningar inrättas och underhålls och allmänna skydds- regler för arbetsstället tas fram och implementeras * Delta i planeringen av arbetet och medverka till att gemensamma arbetsmiljösyn- punkter beaktas när arbetsmetoder och arbetsutrustning väljs, när de olika arbetena samplaneras och när tidsplaneringen görs. Delta i leverantörers riskhantering angå- ende arbetsmiljö * Vid behov kontrollera dels att tekniska anordningar är behörigen besiktigade och pro- vade, dels att förare har tillräcklig kompetens och i förekommande fall tillstånd VI SÖKER DIG SOM - Har en arbetsmiljöutbildning för Bas-U enligt Arbetsmiljöverkets riktlinjer (max 5 år gammal) - Har minst 3 års erfarenhet av bygg-, anläggnings-, eller installationsbranschen, varav minst 1 år i anläggnings- eller installationsbranschen - Har minst 1 års erfarenhet av arbetsmiljöarbete - Hög kunskap om partsförhållande i branchen För att lyckas i rollen har du: - Hög grad av personlig mognad och samarbetsförmåga - Hög grad av social förmåga Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Vill du ta nästa steg i din ekonomikarriär och arbeta i ett internationellt bolag med starka varumärken och snabba flöden? Nu söker vi en Junior Business Analyst till ett globalt företag inom livsmedelsbranschen. Uppdraget startar i augusti och sträcker sig till årsskiftet – med möjlighet till förlängning. OM TJÄNSTEN Vår slutkund är ett globalt konsumentvaruföretag med starka varumärken inom livsmedel, hemvård och personlig hygien. Bolaget har en lång historia, finns representerat i över 190 länder och har ett tydligt fokus på hållbarhet och innovation. Du får chansen att bli en del av ett dynamiskt och internationellt bolag med starka varumärken och högt tempo. Ekonomifunktionen är slimmad och effektiv, vilket ger dig möjlighet att påverka och utvecklas. Här värdesätts samarbete, ansvar och prestigelöshet – och du får arbeta i en miljö där din insats gör skillnad. I rollen som Junior Business Analyst kommer du att stötta nordiska finansfunktioner i Sverige, Finland och Danmark, samt samt samarbeta med internationella team inom ekonomi och analys. Du arbetar nära Finance Leads och bidrar med analys, uppföljning och stöd i affärsbeslut. Rollen är bred och innefattar både operativa och strategiska delar – från kostnadsanalys och budgetuppföljning till förbättringsarbete och processoptimering. Uppdraget sker på plats i Solna och dina arbetstider sträcker sig mellan 08-17.00 måndag till fredag. Vi tror att du kommer trivas i den här rollen om du är analytisk, självgående och har en positiv "can do"-attityd. Det är ett plus om du gillar att jobba i högt tempo och internationell miljö! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Stödja Finance Leads i de nordiska marknaderna med analys och uppföljning * Arbeta med kostnadskontroll, budgetprognoser och performance management * Delta i S&OP-processen och bidra till förbättrad forecast-precision * Hantera trade terms, overdue management och processförbättringar inom overhead * Vara ett affärsnära stöd till nordisk CFO VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet inom business partnering eller kommersiell ekonomi - Har en relevant och avslutad utbildning inom ekonomi, finans eller redovisning - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet från FMCG, nordisk organisation eller globalt bolag - Erfarenhet av SAP - Kunskaper inom projektledning - Erfarenhet av att arbeta i agila team För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten & ansvarstagande - Lyhörd och hjälpsam Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Välj ett jobb för att visa detaljer