Analyst
Spotify AB
Redovisningsekonomer

We are looking for an ambitious self-starter to join the Royalty Operations team. This role is based in Stockholm and will be a key player in tackling our operational challenges as Spotify’s business continues to expand and change. This is an exciting opportunity for someone who is interested in the music industry and is looking to take on a big challenge on a growing team at the most innovative company in the business. The Royalty Operations Team is the owner of royalty configuration and reporting and the operations lead for all royalty related processes across Spotify’s music, audiobooks and podcast verticals. The Analyst will be a key part of this team, ensuring our financial systems are up to date, reporting deadlines are hit, and satisfactory responses are provided to our rightsholder’s inquiries. Audition for this role if you are comfortable working independently in a fast-paced environment, thrive in an ambiguous and ever-changing role, and are aligned with Spotify’s “Band Manifesto” values: innovative, sincere, passionate, collaborative and playful! We look forward to hearing from you! What You’ll Do Work closely with the accounting teams to configure Spotify’s music, audiobook, and creator licensing agreements in our royalty system; implement rates and products, run test calculations and summarize findings for sign-off. Responsible for fielding royalty-related questions from rightsholder’s finance teams and coordinating with internal finance and licensing teams to provide timely feedback. Key team member involved in Spotify’s month end close royalty calculation; perform checks to confirm calculations correct, summarize findings, and escalate issues to the team lead. Assist with the monthly reporting process to Spotify’s rightsholder partners, including daily interaction with the offshore technical team responsible for data generation/validation. Participate in projects to enhance Royalty systems, automate manual work and manage other process improvement initiatives. Who You Are BA/BS degree. 2+ years experience in a financial or data analyst role; equivalent experience in a royalty or licensing related role at a record label, digital service provider or music publisher a plus. Excellent writing/communication skills; experience communicating complex concepts to external parties. Solid technical skills and data analysis experience (e.g. SQL). Organized and flexible individual with proven ability to manage multiple projects at once. Coachable self-starter eager to learn new concepts in a fast-paced environment. Where You’ll Be This role is based in Stockholm. We offer you the flexibility to work where you work best! There will be some in person meetings, but still allows for flexibility to work from home. We ask that you come in 2-3 times per week.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Customer Advisor
Northmill Bank AB
Kundtjänstpersonal

Northmill Bank är ett svenskt fintech-bolag som är dedikerad till att revolutionera sättet vi hanterar och skyddar vår ekonomi. Vi skapar en annorlunda bankupplevelse, digital yet personal. Northmill Bank grundades år 2006 och har vuxit till över 200 anställda i 3 länder, 3 500 handlare och 600 000 användare. Vi använder den senaste tekniken för att utveckla säkra, smarta och användarvänliga produkter för våra kunder. Det är våra privat- och företagskunder som är anledningen till varför vi gör det vi gör. Vi är ett 100% molnbaserat produktföretag där teknologi är drivkraften för att skapa smartare bankprodukter. Ta chansen att vara en del av oss och vår resa! Om rollen Det är våra Customer Advisors som är Northmills hjältar. Det är tack vare våra Customer Advisors som Northmill har branschens högsta betyg på Trustpilot och det är deras insikter som gör att vi lyckas utveckla de mest användarvänliga tjänsterna för våra kunder. På kundservice på Northmill kommer du att växa. Här arbetar du tillsammans med härliga kollegor, får utvecklas inom service och lära dig om finansiella tjänster. I rollen som Customer Advisor är ditt jobb att hjälpa Northmills kunder till en bättre personlig ekonomisk situation. Det är Northmills vision. Som Customer Advisor hjälper du våra kunder via telefon, e-post och chatt. Exempel på ärenden som du kommer att hantera är att öppna sparkonto, låna pengar eller att sänka räntan på nuvarande lån och krediter. Som Customer Advisor har du alltid kunden i fokus och med målet att ge bästa möjliga service. Det här är rollen för dig som är duktig på att bygga relationer och som drivs av att hjälpa människor. Om dig För att lyckas rollen tror vi att du är en lagspelare som trivs i ett högt tempo, har goda kommunikationskunskaper och alltid strävar efter att leverera service i världsklass. Vi tror också att du är en flexibel person med stor nyfikenhet, driv och uthållighet. Dessutom talar och skriver du flytande svenska och har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har (men inget krav): Ekonomisk examen Erfarenhet av kundservice, försäljning eller kredithantering Vi erbjuder Fantastiskt kontor på bästa läget i Stockholm med härliga ytor och vyer. Ett självständigt arbete med möjlighet att påverka. Stora utvecklingsmöjligheter. Stöd för sportaktiviteter (5 000 kr i friskvårdsbidrag). Livförsäkring. Frukost och frukt på kontoret varje dag samt helig fika på fredagar. Konferens utomlands vartannat år. Regelbundna AW:s på fredagar och firade framgångar på kontoret. Fun Facts Vårt kontor blev utsett till Stockholms snyggaste kontor 2020. Ta ett gympass två minuter bort eller en joggingrunda i stan. Konferens utomlands vartannat år samt härliga “Northchill”-afterworks under året. Ansök idag och bli en del av Northmill!

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Customer Success Specialist
Northmill Bank AB
Kundtjänstpersonal

Northmill Bank är en svenska utmanarbank som är dedikerad till att revolutionera sättet vi hanterar och skyddar vår ekonomi. Vi skapar en annorlunda bankupplevelse, digital yet personal. Northmill Bank grundades år 2006 och har vuxit till över 200 anställda i 3 länder, 3 500 handlare och 600 000 användare. Vi använder den senaste tekniken för att utveckla säkra, smarta och användarvänliga produkter för våra kunder. Det är våra privat- och företagskunder som är anledningen till varför vi gör det vi gör. Vi är ett 100% molnbaserat produktföretag där teknologi är drivkraften för att skapa smartare bankprodukter. Ta chansen att vara en del av oss och vår resa! Om rollen Som Customer Success Specialist på Northmill får du en nyckelroll i att skapa värde för både företags- och privatkunder. Du blir en del av vårt Customer Success Team som stöttar kunder inom företagsbanken, konsumentbanken och våra betaltjänster. Rollen innebär att du arbetar brett med att stärka kundupplevelsen och driva nöjdhet genom hela vårt tjänsteutbud. Vi söker dig som brinner för service och alltid sätter kunden i centrum. Du spelar en viktig roll i att stötta våra kunder genom hela deras resa, lösa problem, ge proaktiv support och bidra till att stärka relationen mellan kund, teknik och affär. Genom din förståelse för både kundens behov och våra produkter säkerställer du att de får ut maximalt värde av våra tjänster, varje dag. Säkerställa kundnöjdhet och att Northmills företagskunder får ut maximalt värde av våra tjänster Onboarding och teknisk support Merförsäljning Din bakgrund Erfarenhet från kundservice och/ eller försäljning Hög social och kommunikativ kompetens Organiserad och strukturerad Vi erbjuder Fantastiskt kontor på bästa läget i Stockholm med härliga ytor och vyer. Ett självständigt arbete med möjlighet att påverka. Stora utvecklingsmöjligheter. Stöd för sportaktiviteter (5 000 kr i friskvårdsbidrag). Livförsäkring. Frukost och frukt på kontoret varje dag samt helig fika på fredagar. Konferens utomlands vartannat år. Regelbundna AW:s på fredagar och firade framgångar på kontoret. Fun Facts Vårt kontor blev utsett till Stockholms snyggaste kontor 2020. Ta ett gympass två minuter bort eller en joggingrunda i stan. Konferens utomlands vartannat år samt härliga “Northchill”-afterworks under året. Ansök idag och bli en del av Northmill!

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Python-utvecklare
Castra Group AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi utmanar de traditionella konsultbolagen och vi kan med stolthet säga att Castra är konsultbranschens mest utvecklande arbetsplats där allt är möjligt. Känns det här som företaget för dig så läs gärna vidare. Rollen I rollen som Senior Python-utvecklare kommer du att spela en central roll i utvecklingen av innovativa och högpresterande system ute hos våra kunder. Du arbetar nära både teknik och verksamhet för att skapa lösningar.  Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med uppdrag inom både privat och offentlig sektor. Hos oss har du full kontroll över din arbetstid, kompetensutveckling, ersättning, pension, semester och uppdrag! Erfarenhet Minst 8 års erfarenhet av Python-utveckling samt arbetat med Django och / eller Flask Djup förståelse för backend-arkitektur, API:er och mikrotjänster. Van att arbeta med molntjänster som AWS, Azure eller GCP. Arbetat med containerteknologier som Docker eller Kubernetes. Meriterande Erfarenhet av CI/CD-pipelines, testautomatisering och DevOps-processer. Erfarenhet av säkerhetsaspekter och databas.  Varför ska du välja oss? Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att du som medarbetare ska ha möjlighet att utvecklas och forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget genom delägarskap, advisory board och projektgrupper. Att det är viktigt att ha ett sammanhang, känna tillhörighet och att man har kollegor som stöttar, utvecklar och tror på en. Om Castra  Castra är en entreprenörsdriven konsultgrupp inom IT, management och systemutveckling. Bolaget ägs gemensamt av medarbetarna och tillsammans bygger vi det företag vi själva vill jobba på. Vår vision är att vi ska vara Sveriges bästa arbetsgivare för konsulter. Att vi blivit certifierade av Great Place to Work fem år i rad är ett bevis på våra höga mål kring företagskultur. Våra tankar om delaktighet, påverkansmöjligheter och respekt för individens egna val och möjligheter fungerar. Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Örebro och Jönköping. Mer information om Castra-koncernen hittar du på vår hemsida www.castra.se. Har vi lyckats väcka din nyfikenhet? Sök direkt via länken eller kontakta [email protected] Tel: +46 76- 531 45 81

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
CE-chaufförer sökes för fjärrkörning & distribution (Botkyrka)
The Way Bemanning AB
Lastbilsförare m.fl.

Vi söker erfarna och engagerade CE-chaufförer för både fjärrkörning och distribution, med utgångspunkt från Botkyrka. Vi har behov av förare för dag- och nattkörningar och erbjuder ett varierat och självständigt arbete. Om tjänsten: Fjärrkörning inom Sverige Distribution till terminaler och butiker Både dag- och nattpass förekommer Start och avslut i Botkyrka Fordon: dragbil med trailer samt bil och släp Vi söker dig som: Har CE-körkort, giltigt YKB och digitalt förarkort Är punktlig, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga Har tidigare erfarenhet av fjärrkörning eller distribution (meriterande men inget krav) Talar och förstår svenska Vi erbjuder: Kollektivavtalsenliga villkor Trygg och stabil arbetsgivare Möjlighet till heltid eller deltid enligt överenskommelse Lön enligt avtal samt OB-ersättning och övertid Arbetsort: Utgångspunkt Botkyrka, med körningar i hela landet Tillträde: Enligt överenskommelse Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Löneadministratör till Studiefrämjandet
Studiefrämjandet
Löne- och personaladministratörer

Vill du arbeta med lönehantering från ax till limpa och vara med i utvecklingen av Studiefrämjandets administration av löner. Är du en teamspelare med eget driv som uppskattar att ge stöd och service inom löneområdet? Då är det kanske just Dig som vi söker för rollen som Löneadministratör. Arbetsuppgifter och ansvarsområdenTillsammans med vår Lönespecialist kommer du att ansvara för lönehanteringen för hela Studiefrämjandet där ni tillsammans hanterar cirka 1000 löner (en blandning av lön för tjänstemän, förtroendevalda och cirkelledare) per månad. Hanteringen av löner sker i AGDA PS. Rapportering för våra chefer, medarbetare och förtroendevalda sker i AGDA webb samt Visma.net Expense. För våra cirkelledare görs rapporteringen via försystemet GUSTAV (system för verksamhetsrapportering). Som Löneadministratör hanterar du löneprocessens samtliga delar vilket bland annat innebär löneberedning, bokning av semesterskuld, arbetsgivardeklaration, rapportering av tjänstepension, utfärdande av arbetsgivarintyg mm. Du kommer att ha en konsultativ roll och ge kvalificerat stöd till chefer, medarbetare och förtroendevalda i organisationen. I din roll har du även kontakt med externa parter som exempelvis Skatteverket, SCB, Arbetsförmedlingen, Collectum och Försäkringskassan. Din profilDu har minst tre års akademisk utbildning som löneadministratör, löneekonom eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Minst tre års erfarenhet av arbete inom löneområdets samtliga delar. Du har arbetat självständigt i AGDA PS i ett par år och känner dig trygg med systemet och alla delar i löneprocessen. Meriterande med erfarenhet av andra lönesystem, exempelvis Flex HRM. Vi tror att det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbete inom ideell organisation eller civilsamhället. Du har erfarenhet av att tolka och tillämpa kollektivavtal. Kunskap om kollektivavtalen som gäller vår bransch är meriterande - Tjänstepersoner inom Civilsamhället, Arbetare inom Civilsamhället, Cirkelledaravtalet samt Avtalet för Skolor, förskolor och fritidshem. Det är önskvärt att du har grundläggande kunskaper i ekonomi och redovisning. Du är väl förtrogen med Microsoft 365 - i synnerhet Office-paketet och Teams. Du har en stark kommunikativ förmåga och behärskar svenska språket i både tal och skrift. Vidare har du en god pedagogisk förmåga och kan förklara löneområdet på ett tydligt och begripligt sätt för chefer, medarbetare och förtroendevalda. Du har nyfikenhet och intresse för digitalisering och hur det kan nyttjas för att förbättra administrativa processer och rutiner. Som person är du serviceinriktad, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du tar initiativ, är självgående, noggrann och arbetar strukturerat. Du är flexibel och har en god anpassningsförmåga. Du är redo att lära dig nya färdigheter och metoder samt tycker om att dela med dig av dina egna kunskaper och erfarenheter. Om tjänstenTjänsten är placerad i Stockholm, där vi har kontor vid Alvik Strand. Vi har ett generöst förhållningssätt till att arbeta på distans, även om vi förstås är mån om att våra kollegor träffas för att utbyta tankar och idéer eller för den delen ha roligt tillsammans. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande sex månaders provanställning. Tillträde i september/oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Anställning utifrån kollektivavtalet ”Tjänstepersoner inom civilsamhället” tecknat mellan Fremia, Unionen och Akademikerförbunden. För tjänsten tillämpas målstyrd arbetstid med en genomsnittlig veckoarbetstid om 37,5h. Vi erbjuder friskvårdsbidrag där beloppet 2025 ligger på 4000 kr. AnsökanAnsök genom att klicka på "Ansök nu" samt bifoga ditt CV och ett personligt brev. Sista ansökningsdag är 15 augusti 2025, men skicka gärna in din ansökan redan idag då vi löpande kommer att gå igenom inkomna ansökningar. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Awara Bestun Dyarson (Lönespecialist), Oskar Eriksson (HR-specialist) eller Malena Thorsén Svärd (Biträdande Förbundschef).  Facklig kontaktperson för Unionens lokalklubb är Anders Wigren, [email protected]. Om Studiefrämjandet Studiefrämjandet är ett partipolitiskt och religiöst obundet studieförbund som bedriver folkbildningsverksamhet i hela Sverige. Med en särskild inriktning på natur, djur, miljö och kultur arbetar vi med hållbar utveckling som ledstjärna. Utifrån ett demokratiskt synsätt hävdar vi allas lika värde och rätt till kunskap, kultur och bildning. Studiefrämjandet är en ideell förening grundad på våra 19 medlemsorganisationer och deras demokratiska inflytande. Varje år samlas tusentals deltagare i våra studiecirklar och kurser. Vårt stöd kommer från statens och kommunernas anslag till folkbildning.

23 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Dietist till Slutenvårdsrehab Saltsjöbaden och Öppenvårdsrehab Dalens sj...

Dietist Omfattning: Heltid delad tjänst 50% Slutenvårdsrehab Saltsjöbaden och 50% Öppenvårdsrehab Dalens sjukhus Anställningsform: Långtids vikariat med chans till förlängning Om oss på Saltsjöbaden Capio Rehab Saltsjöbaden, beläget på Saltsjöbadens sjukhus, är en av Sveriges ledande aktörer inom rehabilitering av patienter som genomgått thoraxkirurgi, ortopedisk kirurgi eller annan kirurgi. Dessutom rehabiliterar vi multitrauma patienter. Åldern på våra patienter är från unga vuxna och uppåt. Läs mer om kliniken på www.capiorehab.se/saltsjobaden. Capio Rehab Saltsjöbaden är en del av ett större affärsområde - Äldre och Mobil vård. Här i Saltsjöbaden bedriver vi aktiv rehabilitering för patienter som kommer till oss efter vård på akutsjukhus. Enheten har 21 vårdplatser och patienterna är hos oss i snitt 6-7 dagar. De flesta har genomgått någon form av operation. Vill du bli en del av vårat gäng? Arbetet sker i team kring patienten och vi har ett väl inarbetat rehab-tänk med fokus på patientens självständighet. Vi är ett erfaret och glatt gäng som välkomnar både nyutexaminerade och erfarna kollegor. Din roll på Capio Rehab Saltsjöbaden Du kommer träffa patienter med olika behov av nutritionsbehandling och har en viktig roll i teamarbetet med sjuksköterska, läkare och övrig vårdpersonal. Arbetet är självständigt och omfattar behandling av inneliggande patienter. Dietisten hjälper till med förskrivning av näringsdryck, kosttillskott, sondmat och aggregat. Dietisten förmedlar även vidare dietistkontakt efter vårdtiden vid behov. Om oss på Dalen På Capio Rehab Dalen är vi totalt cirka 50 medarbetare: arbetsterapeuter, dietister, fysioterapeuter, kiropraktor, kurator och logopeder som tillsammans arbetar för att patienten ska få den absolut bästa rehabiliteringen, alltid med våra värderingar "kvalitet, empowerment, innovation och socialt ansvar" som grund. Vi bedriver Primärvårdsrehabilitering inom vårdval region Stockholm. Hos oss finns även neuroteam och logopedmottagning. Läs mer om kliniken på www.capiorehab.se/dalen. Din roll på Öppenvårds Rehab DalenVi söker dig som är dietist och vill jobba omväxlande på mottagning och med hembesök, med patienter i alla åldrar och en bredd av diagnoser och besvär. Du kommer att arbeta tillsammans med våra övriga tre dietister som jobbar nära varandra och har ett stort kollegialt utbyte, precis som med övriga kollegor. Dina arbetsuppgifterDu träffar patienter på mottagning, individuellt eller i grupp, eller i deras hem. Du förebygger, utreder, bedömer och behandlar kost- och nutritionsrelaterade problem samt förskriver nutritionsstöd. Vi erbjuder dig • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling, både internt och externt • Friskvårdsbidrag och tillgång till kostnadsfritt gym  En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Om dig Vi söker dig som är legitimerad dietist. Du har positiv inställning och har ett empatiskt förhållningssätt. Du kan ha erfarenhet av sjukvård eller en önskan att prova på att arbeta som dietist inom sjukvården. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och introduktion ingår. Låter detta intressant vill vi gärna veta mer om dig! Varmt välkommen med din ansökan.   Publicerat: 250623 Sista ansökningsdag: 250831

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Polsktalande man söker assistenter
Ren assistans nord AB
Personliga assistenter

Vi söker nu polsktalande kvinna som assistent till en 39-årig rullstolsbunden man i Norsborg. Du som söker behöver kunna polska flytande i tal och skrift. Om tjänsten Som assistent kommer du att vara ett viktigt stöd i brukarens vardag. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Hjälp med personlig hygien, på- och avklädning Deltagande och stöd vid olika aktiviteter som t.ex. inköp, promenad eller läkarbesök Hushållsarbete Erfarenhet av personlig assistans är meriterande, men viktigast är viljan att lära och att du har ett genuint intresse för att arbeta med personer med funktionsnedsättning. Vi söker dig som är: Lugn, trygg och tålmodig Har nära till skratt och humor Gärna har intresse för musik Vi erbjuder: Flexibla arbetstider – vi är måna om att hitta lösningar som fungerar för båda parter Bra lön och schyssta villkor En meningsfull roll där du gör verklig skillnad varje dag Möjlighet till handledning och stöd från en erfaren arbetsgrupp

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Dietist långtidsvikariat Saltsjöbaden

Dietist Omfattning: Deltid Varaktighet: 6 månader eller längre Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Om oss Capio Rehab Saltsjöbaden, beläget på Saltsjöbadens sjukhus, är en av Sveriges ledande aktörer inom rehabilitering av patienter som genomgått thoraxkirurgi, ortopedisk kirurgi eller annan kirurgi. Dessutom rehabiliterar vi multitrauma patienter. Åldern på våra patienter är från unga vuxna och uppåt. Läs mer om kliniken på www.capiorehab.se/saltsjobaden. Capio Rehab Saltsjöbaden är en del av ett större affärsområde - Äldre och Mobil vård. Här i Saltsjöbaden bedriver vi aktiv rehabilitering för patienter som kommer till oss efter vård på akutsjukhus. Enheten har 21 vårdplatser och patienterna är hos oss i snitt 6-7 dagar. De flesta har genomgått någon form av operation. Vill du bli en del av vårat gäng? Arbetet sker i team kring patienten och vi har ett väl inarbetat rehab-tänk med fokus på patientens självständighet. Vi är ett erfaret och glatt gäng som välkomnar både nyutexaminerade och erfarna kollegor. Din roll Du kommer träffa patienter med olika behov av  nutritionsbehandling och har en viktig roll i teamarbetet med sjuksköterska, läkare och övrig vårdpersonal.  Arbetet är självständigt och omfattar behandling av inneliggande patienter.  Dietisten hjälper till med förskrivning av näringsdryck, kosttillskott, sondmat och aggregat. Dietisten förmedlar även vidare dietistkontakt efter vårdtiden vid behov. Vi erbjuder dig • Kollektivavtal • Närvarande chef • Kompetensutveckling, både internt och externt • Friskvårdsbidrag • Som anställd har du fri tillgång till vårt stora moderna gym • En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Tjänstgöringsgrad kan diskuteras.   Eventuellt kan tillsvidareanställning erbjudas efter vikariat. Om dig Vi söker dig som är legitimerad dietist. Du har positiv inställning och har ett empatiskt förhållningssätt. Du kan ha erfarenhet av sjukvård eller en önskan att prova på att arbeta som dietist inom sjukvården. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och introduktion ingår. Låter detta intressant vill vi gärna veta mer om dig! Varmt välkommen med din ansökan.   Publicerat: 250623 Sista ansökningsdag: 250831

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Redovisningsekonom till MUST
Försvarsmakten
Redovisningsekonomer

Vill du ha ett meningsfullt arbete och bidra till ett säkrare Sverige i en osäker värld? Det förändrade omvärldsläget medför att vårt försvar behöver förstärkas och den ökade underrättelseverksamheten mot Sverige och Försvarsmakten är omfattande. Den Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten bedriver verksamhet inom försvarsunderrättelsetjänst, militär underrättelsetjänst och militär säkerhetstjänst.  Vårt erbjudande Vi erbjuder ett viktigt och stimulerande arbete där du dagligen bidrar till Sveriges säkerhet. Vi erbjuder också mycket goda möjligheter till kompetensutveckling. Hos oss finns det friskvårdsmöjligheter som inkluderar träning tre timmar i veckan på arbetstid samt möjlighet att ha balans mellan fritid och arbete. Om enheten och rollen Du kommer att tillhöra redovisningssektionen som består av redovisare och löneadministratörer, och ingår i ekonomiavdelningen. Redovisningssektionen ansvarar för bokföring och lön inom Must. Den kännetecknas av en hög grad av servicenivå och ansvarstagande med engagerade och kunniga kollegor.  Huvudsakliga arbetsuppgifter Rollen är en bred befattning där du kommer att arbeta med samtliga delar av redovisningskedjan; från löpande bokföring (t ex kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, inventarier, avstämningar) till bokslut. Rollen innebär både självständigt arbete, men till stor del att arbeta i team. Du kommer att tillhöra en grupp med engagerade och kompetenta kollegor med olika kompetenser och bakgrund som kompletterar varandra. Teamet är inne i en förändringsfas, så du kommer att få möjlighet att vara med och bygga upp nya rutiner och arbetssätt för att utveckla enheten. Service är vårt arbete, du kommer att stödja och informera kring redovisningsfrågor och ekonomiskt regelverk i verksamheten.  Kvalifikationer - Gymnasieexamen - Flerårig arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom/kvalificerad ekonomiassistent  - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift - Goda kunskaper i Office-paketet  Meriterande - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande som arbetsgivaren bedömer likvärdig - Erfarenhet av arbete med löpande redovisning och bokslut inom offentlig verksamhet - Erfarenhet från förändringsarbete - God förståelse för ekonomiprocessens olika delar - Erfarenhet från Försvarsmaktens verksamhet Personliga egenskaper För att trivas hos oss och i den här rollen ser vi att du behöver ha lätt för att samarbeta och ser till gruppens bästa. Dina arbetsuppgifter behandlar ofta flera olika aspekter och involverar många parter, därför behöver du vara bra på att skapa och upprätthålla förtroendefulla kontakter och tycka om att ge service. Samtidigt är det viktigt att du kan arbeta strukturerat och är noggrant. Det är viktigt för dig att tillsammans med dina kollegor se till att era arbetsuppgifter blir slutförda i tid. Du har ett stort intresse för ekonomi och siffror, och tar ansvar för både arbetsuppgifter och resultat. Du kan självständigt hantera dina arbetsuppgifter och du kan prioritera när det behövs. Vidare kräver tjänsten att du är säkerhetsmedveten och har hög integritet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning Arbetsort: Stockholm. Det finns ingen möjlighet till distansarbete i denna roll Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tillämpar löpande urval i rekryteringsprocessen. För upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen kontakta: [email protected], vänligen skriv ”Redovisningsekonom” i ämnesraden. Fackliga företrädare Fackliga representanter nås via [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-09-01. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Du ansöker via jobb.forsvarsmakten.se Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (Must) är en del av Försvarsmaktens högkvarter i Stockholm. Vi ger regeringen och Försvarsmakten kvalificerade beslutsunderlag om omvärldsutvecklingen och hot mot Sveriges och Försvarsmaktens säkerhet. Vår vision är ”Ett säkrare Sverige i en osäker värld”. Must är en kunskapsorganisation och erbjuder både spännande och för Sverige angelägna arbetsuppgifter. Här arbetar både officerare och civila experter inom olika områden, t ex statsvetenskap, IT, ekonomi, teknik, matematik och HR. En stor del av Must verksamhet omfattas av sekretess och vi ber dig därför att inte berätta att du sökt jobb hos Must för andra personer än dina närmaste. Läs gärna mer om Must och vår verksamhet här Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

23 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025