Säkerhetsspecialist - Biträdande Säkerhetsskyddschef - Securitas Technology
Securitas Technology Sverige AB
Övriga administrations- och servicechefer

På Securitas Technology drivs vi av viljan att skapa trygghet – med hjälp av den senaste tekniken och genom människorna bakom den. Med över 70 års erfarenhet och en ledande position på marknaden är vi en av de största aktörerna inom säkerhetsteknik – både i Sverige och globalt. Som medarbetare hos oss får du utvecklas tillsammans med engagerade kollegor och vara en del av lösningar som verkligen gör skillnad. Har du erfarenhet inom säkerhetsområdet och vill utvecklas i rollen som Biträdande Säkerhetsskyddschef/Säkerhetschef? Vi söker nu dig som vill spela en nyckelroll i att förbättra och stärka vår säkerhetsfunktion. I denna breda och varierande roll kommer du att arbeta både högt och lågt, strategiskt och operativt, för att säkerställa att vår organisation ligger i framkant inom säkerhetsskydd. Är du en driven och pålitlig person med stort engagemang och vilja att ta ansvar? Då kan detta vara nästa steg i din karriär! OM ROLLEN I den här rollen kommer du att vara en viktig stöttepelare för vår säkerhetsskyddschef tillika säkerhetschef, och bidra till att både utveckla långsiktiga strategier såväl som hantera det dagliga arbetet inom säkerhetsområdet. Du blir en del av ett litet tight team som förutom dig och säkerhetschefen även består av två säkerhetskoordinatorer. För att komplettera teamet ser vi gärna att du tar mer ansvar för samt brinner lite extra för fysisk säkerhet samt informationssäkerhet.   Ditt uppdrag – i korthet: • Utveckla och förbättra vårt säkerhetsarbete – både på strategisk nivå genom att sätta långsiktiga planer och strategier, samt operativt genom att hantera den dagliga driften och incidenter. • Genomföra djupgående riskanalyser och säkerhetsbedömningar, identifiera svagheter och skapa åtgärdsplaner. • Utveckla arbetet inom informationssäkerhet och fysisk säkerhet. • Utföra säkerhetsprövningsintervjuer. • Utbilda och engagera kollegor i säkerhetsfrågor och säkerhetsskydd, bygga säkerhetskultur och öka medvetenheten i organisationen, samt samverka med myndigheter. • Säkerställa efterlevnad av lagar, regelverk och interna policys. OM DIG För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet inom säkerhetsområdet – gärna med fokus på fysisk säkerhet och/eller informationssäkerhet. Men det viktigaste är att du har nyfikenhet och vilja att fortsätta utvecklas. Mer konkret ser vi gärna att du har: • Goda kunskaper inom fysisk säkerhet och informationssäkerhet. • Grundläggande kunskaper inom säkerhetsskydd och personalsäkerhet. • Djup kunskap om säkerhetsmetoder, riskhantering och säkerhetslagstiftning samt förmåga att omsätta dessa i praktiken. • Relevant akademisk utbildning inom säkerhetsskydd, riskhantering eller säkerhet, alternativt erhållit motsvarande kompetens genom väl meriterat praktisk arbete kombinerad med teoretiska utbildningar/kurser. Certifieringar/diplomeringar inom risk- och säkerhetsområdet är meriterande. Vi ser att det är meriterande om du har: • Erfarenhet av krishantering och kontinuitetsplanering. • Fördjupad kunskap inom fysisk säkerhet och/eller informationssäkerhet. • God förståelse för dataskydds- och integritetsfrågor samt compliance-regler inom säkerhetsområdet. • Tidigare erfarenhet i en ledande befattning och goda ledaregenskaper. Som person: Vi tror att du som söker trivs med ett brett ansvarsområde, är stresstålig och drivs av att skapa trygghet och struktur i en dynamisk miljö. Vidare är du handlingskraftig, leveranssäker och motiveras av att driva förändring. Du trivs med att ta ansvar och ta dig an ledarrollen när det behövs. Vi tror även att du känner igen dig i nedan: • Strukturerad med god prioriteringsförmåga. • Lösningsorienterad, analytisk och hög strategisk förmåga. • Förmåga att bygga relationer med såväl interna som externa samarbetspartners. • Hög personlig mognad, stark integritet och mycket god kommunikationsförmåga. Därför ska du välja oss: • Du får vara med och bidra till att skapa en tryggare miljö för människor runt om i världen.  • Du får möjlighet till stort ansvar och utvecklas i rollen på ett ledande säkerhetsbolag. • Du erbjuds en trygg anställning, med kollektivavtal, tjänstepension och förmåner. • Du erbjuds frihet under ansvar och möjligheter till hybridarbete. ANSÖKAN Tveka inte att höra av dig om du har några frågor. Vi hanterar ansökningar löpande, så vänta inte utan skicka in din ansökan redan nu! För att bli anställd hos oss krävs svenskt medborgarskap, godkänd bakgrundskontroll samt referenstagning. En förutsättning för att bli anställd av oss är ett du blir godkänd av Länsstyrelsen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket föranleder att du som kandidat skall genomgå en säkerhetsprövning enl 3kap 1§ Säkerhetsskyddslag (2018:585). Säkerhetsprövningen består av en grundutredning, en säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll hos Säkerhetspolisen. En godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för befattningen. Du blir stationerad på vårt kontor i Stockholm. Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef Emilie Backlund på [email protected], samt rekryteringsansvarig, Sara Andersson på [email protected]. Välkommen in med din ansökan! #LI-DNI

23 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Jour- och Familjehemskonsulent
Deltagruppen AB
Socialsekreterare

Deltagruppen erbjuder kvalitativa insatser till barn, unga och deras familjer. Deltagruppen AB har inga externa vinstintressen eller ägare. Våra tjänster präglas av kvalitét, flexibilitet och vi har alltid barnens perspektiv i centrum. Vi erbjuder familjebehandling på hemmaplan, intensivutredning, omsorgsutredningar, träningslägenheter för ungdomar, särskilt kvalificerade kontaktpersoner, umgängesstöd, HVB, specialinsatser, jour och familjehem samt familjerådgivning och privata terapier. Deltagruppen har ramavtal med samtliga av Stockholms stads stadsdelar samt flertalet av länets kranskommuner. Inom Deltagruppen värdesätter vi personalen och anser att en god arbetsmiljö är en framgångsfaktor för att hålla en hög kvalitét i våra ärenden. Som medarbetare har du även ständig tillgång till erfarna handledare. Vi finns i trevliga lokaler i Danvikstull/Nacka samt på Markvardsgatan i Vasastan. Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla och vara en del av Deltagruppens tillväxt. Hos oss får du göra skillnad, på riktigt! Vi söker nu en erfaren Jour- och Familjehemskonsulent till Deltagruppen som vill vara med och bygga upp en verksamhet från grunden. Vi erbjuder stora utvecklingsmöjligheter då ditt ansvar kan växa i takt med att verksamheten växer. I aktuell tjänst ansvarar du för helheten när det gäller arbete med våra jour- och familjehem. Det innebär bl.a. att du rekryterar familjehem, bistår våra familjehem med stöd och handledning samt deltar vid matchningar av förfrågningar. Du har en hög service och tillgänglighet gentemot vår uppdragsgivare och ett nära samarbete med ansvarig handläggare. Dina kvalifikationer Socionomexamen eller motsvarande utbildning. Handledarutbildning gärna med inriktning mot arbete med familjehem. Utbildning för att utreda familjehem, Kälvesten. Erfarenhet av arbete inom familjehemsvård Kunskap om relevanta lagar och regler. Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team. Flexibel och har lätt att anpassa dig till nya förutsättningar. Förstår vikten av bra bemötande och kvalitativa, individanpassade insatser. I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet kräver att du har körkort.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Ekonomiansvarig till Konkurrensverket
Konkurrensverket
Övriga ekonomer

Vill du arbeta med frågor som berör alla medborgare och utvecklas i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö? Är du ekonom med gedigen erfarenhet av statlig förvaltning och ekonomistyrning och vill ansvara för en funktion med kvalificerade medarbetare? Då är Konkurrensverket någonting för dig. Arbetsuppgifter Ekonomi- och inköpsfrågorna omfattar ekonomistyrning, årsredovisning, intern styrning och kontroll, ekonomiadministration och inköp. Funktionen är (i dagsläget) placerad vid enheten för ekonomi och HR och ekonomiansvarig rapporterar till utvecklingschefen. Du har personalansvar över en verksamhetscontroller, en ekonomihandläggare och tre upphandlare. Din roll innebär ett övergripande ansvar för följande områden: - stöd till verksamheten i frågor som rör ekonomi, inköp och budget, - utarbetande av riskanalyser och uppföljning av verksamhetsplan, - ekonomiska frågor kopplade till Konkurrensverkets forskningsanslag, - genomförande av Konkurrensverkets inköp samt - årsredovisning och stöd rörande budgetunderlag. Du samordnar, effektiviserar och utvecklar de olika områdena tillsammans med dina medarbetare. Du leder och utvecklar medarbetarna, vilket innebär uppgifter som lönesamtal, utvecklingssamtal, planering och fördelning av arbetsuppgifter. Du samarbetar med Konkurrensverkets chefsgrupp i gemensamma arbetsprocesser och driver ett ständigt förbättringsarbete avseende arbetsformer och kompetens. Ditt engagemang i ledarskapet är stort och den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete.   Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk examen i ekonomi med inriktning mot företagsekonomi och minst fem års statlig aktuell erfarenhet av  - ekonomistyrning, - redovisning, - årsredovisningsarbete samt - forskningsfinansiering. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad och tydlig. Eftersom rollen innebär mycket samverkan och kontaktytor är det viktigt att du är samarbetsorienterad och prestigelös. Du har god förmåga att anpassa ledarskapet efter vad situationen och uppdraget kräver. Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av - ledarskap med personalansvar, - inköp till statlig myndighet, - avgiftsfinansierad verksamhet, - ärendeuppföljning och ärendeanalys samt - riskanalyser. Vi erbjuder en stimulerande och ansvarsfull roll i en verksamhet med kompetenta och engagerade medarbetare. Vi är en organisation med korta beslutsvägar där utveckling och ständiga förbättringar är i fokus.    Jobba på Konkurrensverket Konkurrensverket är en kunskapsintensiv och spännande arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag. Vi arbetar i trevliga lokaler vid Skanstull i Stockholm. Hos oss får du flexibla arbetstider och möjlighet att teckna en individuell överenskommelse om distansarbete två dagar i veckan. Du har generösa semestervillkor, 28-35 dagar per år beroende på ålder och goda möjligheter till individuellt anpassad utbildning. Vi erbjuder även ett generöst friskvårdsbidrag samt en friskvårdstimme i veckan. Läs mer om Konkurrensverket och vad vi erbjuder på vår webbplats: https://www.konkurrensverket.se/om-oss/jobba-hos-oss/   Ansökan Låter det här som en tjänst som passar dig? Då är du välkommen med din ansökan senast 2025-07-10. Bifoga ditt CV samt ett ansökningsbrev där du berättar på vilka sätt du passar för tjänsten. Bifoga även examensbevis och eventuella betyg/intyg som visar vilka kurser du har läst och dina studieresultat. Arbetsprov och/eller tester kan förekomma under rekryteringsprocessen. Du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem Varbi. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll och i vissa fall, en särskild personutredning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.   Information och kontakt Läs mer om Konkurrensverket och vad vi har att erbjuda på vår webbplats. www.konkurrensverket.se. Anställningen avser en tillsvidareanställning på heltid. Konkurrensverket tillämpar individuell lönesättning samt i normalfallet 6 månaders provanställning. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till vår rekryteringskonsult från Randstad, Kristina Rostedt, 070-1464185. Du kan också kontakta Hanna Witt, utvecklingschef och stf GD på 08-700 16 00. Fackliga företrädare är Patrik Lundström (Saco) och Åsa Lövström (ST) som även nås på 08-700 16 00.   Inför rekryteringsarbetet har Konkurrensverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Ekonomiassistent i Stockholm
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en noggrann och lösningsorienterad ekonomiassistent som trivs i ett högt tempo? Vill du vara en del av ett mindre engagerat team i ett växande företag där dina insatser verkligen gör skillnad? Då kan detta vara rollen för dig! Vi söker nu en driven ekonomiassistent till ett företag i stark utveckling, med kontor i Stockholm. Här blir du en viktig del av ekonomiavdelningen och får möjlighet att arbeta brett inom redovisning och ekonomiadministration i en dynamisk miljö där initiativ värderas högt. Om rollen Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom: • Leverantörs- och kundreskontra • Löpande bokföring och kontoavstämningar • Fakturering och hantering av in- och utbetalningar • Assistera vid månads- och årsbokslut • Övrig ekonomiadministration och stöd till ekonomiavdelningen Vi söker dig som • Har minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter • Har goda kunskaper i Excel och ekonomisystem  • Är självgående, strukturerad och noggrann • Har ett prestigelöst förhållningssätt och gillar att hugga i där det behövs • Trivs i en miljö där saker händer snabbt och förändring är en naturlig del av vardagen Du erbjuds  En utvecklande roll i ett dynamiskt och värderingsstyrt företag. Du arbetar i en hybrid miljö med möjlighet till flexibilitet. Tjänsten är inledningsvis en konsultuppdrag med stor möjlighet till anställning hos företaget därefter. Ansökan Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Kaponen på [email protected] Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
HR & QHSE Manager till Serwent
The Place AB
Personal- och HR-chefer

Serwent är ett ledande företag inom den samhällskritiska vatten- och avloppsbranschen och befinner sig i stark tillväxt. Nu söker vi en erfaren och engagerad HR & Qhse Manager Sweden till vårt svenska team. Du blir en nyckelperson i både HR- och KMA-arbetet, ingår i ledningsgruppen och får personalansvar. Du samarbetar nära med våra befintliga specialister – en HR Business Partner, en HR-administratör och en KMA-specialist. Företagskulturen präglas av högt i tak, entreprenörsanda och en öppenhet för nya idéer. Här får du påverka, göra skillnad och utvecklas. Som HR- och KMA-ansvarig i Sverige ingår du även i vårt nordiska HR- och HSE-nätverk tillsammans med kollegor från Norge och Danmark. Rollen har ett tydligt nationellt fokus men omfattar också gemensamma initiativ och leveranser över landsgränserna. I det dagliga arbetet rapporterar du till VD i Sverige, och inom ramen för vår matrisorganisation rapporterar du funktionellt till koncernens CHRO. Start omgående – urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Dina huvudsakliga ansvarsområden HR-stöd till chefer: Coachning, rådgivning och utbildning i HR-frågor samt stöd i HR-processer och arbetsrätt. Arbetsrätt och fackliga relationer: Hantera arbetsrättsliga frågor, avtalstolkning, förhandlingar och facklig samverkan. Arbetsmiljö och hälsa: Driva systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM), samt arbeta förebyggande med hälsa och sjukfrånvaro. HR-administration: Säkerställa korrekt HR-data, löner, anställningsavtal och pensionsfrågor. Strategiskt HR-arbete: Implementera HR-policys, driva mångfaldsarbete, uppföljning av medarbetarundersökningar, succession, statistik och ledarskapsutveckling. Delta i nordiska HR-projekt. Rekrytering: Ansvara för en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess och stöd till chefer. KMA (Kvalitet, Miljö, Arbetsmiljö): Säkerställa att KMA-arbetet följs, utveckla ledningssystem, stötta i ISO- och lagkrav samt driva hållbarhetsinitiativ i samverkan med KMA-specialist. Kvalifikationer – Mer om dig som söker Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom HR och trivs i en bred roll där du får arbeta både operativt och strategiskt. Högskoleutbildning inom HR, arbetsmiljö, juridik, eller motsvarande Minst fem års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna i en ledande roll Erfarenhet av KMA-ansvar eller nära samarbete med KMA-funktion God kunskap i arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning Vana att arbeta med HR-system och Officepaketet B-körkort (resor mellan kontor förekommer) Personliga egenskaper Du är trygg, lyhörd och tydlig. Du trivs i en bred roll där du växlar mellan strategi och operativt genomförande. Du är strukturerad, förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta med olika delar av organisationen. Du driver förändring med energi och professionalism – alltid med människan och hållbarhet i fokus. Hos Serwent värderas engagemang och öppenhet högt – vi söker dig som vill vara nära verksamheten, bygga relationer och bidra med idéer även inom ramarna för globala riktlinjer. Placering är med fördel i Stockholm, men samarbete sker även med kollegor i Uppsala. Vad erbjuder Serwent dig? En stimulerande arbetsmiljö där entreprenörsandan genomsyrar allt de gör En unik chans att vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt och framgång Vidareutveckling i form av interna och externa utbildningar Kul tillsammans! Frukostar, sommar- och julfester m.m En trygg anställning med kollektivavtalad pension, försäkringar och semester Friskvårdsbidrag och olika hälsoaktiviteter Förmånsbil Omfattning och placering Detta är en direktrekrytering till Serwent, med 6 mån inledande provanställning. Tjänsten är på heltid med arbetstider 7-16, med flexibilitet. Du kommer att utgå från kontoret i Rotebro eller Uppsala med möjlighet att ibland arbeta på distans. Start så snart som möjligt! Alkohol- och drogtester genomförs vid nyanställning. Om Serwent Serwent har lång erfarenhet inom branschen och har varit verksamma sedan 1996. Under dessa år har vi byggt upp ett brett utbud av tjänster, med huvudfokus på vatten- och avloppslösningar. Serwent samlar åtta framstående företag under en enhetlig plattform och befäster därmed sin position som den näst största aktören inom sektorn för underhåll av underjordisk infrastruktur i Skandinavien. Företaget omsätter cirka 350 MSEK och har ett engagerat team på ca 180 medarbetare som är baserade i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Västerås och Gävle. Vi befinner oss i en mycket positiv utveckling och har en stor efterfrågan på våra tjänster. Vi har nu ett behov av fler kvalificerade medarbetare som vill vara med i vår tillväxtresa och utveckla oss vidare som bolag. Serwent - ledande inom vatten- och avloppsindustri The Place – Sveriges enda Worklife Partner För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Infrastrukturtekniker – Linux & Windows
ConsultingIT Stockholm AB
Drifttekniker, IT

Är du en Infrastrukturtekniker med stark kompetens inom Linux-serverdrift och ett öga för stabila, säkra och framtidssäkrade IT-lösningar? Då har vi rollen för dig! Vår kund i Stockholm söker nu en erfaren och drivande tekniker till sitt Operations & Delivery-team. Du kommer att spela en central roll i att utveckla, underhålla och säkra infrastrukturen som stödjer både administrativa och produktionsnära system. Arbetet sker i en dynamisk miljö med både Linux- och Windows-servrar, där du förväntas ta lead i teknikval, förbättringsinitiativ och implementationer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Drift, underhåll och optimering av Linux- och Windows-servrar i lokal (on-prem) miljö. Linux: installation och konfiguration av distributioner, nätverk, användarhantering, brandväggar och applikationstjänster. Du ser till att loggning, övervakning, backup och redundans fungerar sömlöst, och automatiserar gärna arbetet via skript. Kubernetes är ett plus. Windows: ansvar för serverinstallation, integration i AD-miljö, samt konfiguration av vanliga roller som filserver, WSUS, RDS m.m. Du hanterar GPO:er, rättigheter, säkerhetsinställningar och dokumenterad förändringshantering. Administration av virtuella miljöer i VMware och Nutanix, inklusive livscykelhantering. Automatisering via Bash eller PowerShell. IT-säkerhetsarbete med fokus på brandväggar, patchning och rättighetstilldelning. Stöd vid nätverksrelaterad felsökning (LAN/WLAN – främst Cisco), incidenthantering samt 2nd line-support. Medverkan i infrastrukturprojekt med fokus på nya system, modernisering och effektivisering. Kvalifikationer: Flerårig erfarenhet av Linux-serverdrift i produktionsmiljö (t.ex. RHEL, CentOS, Ubuntu). God kunskap inom Windows Server, Active Directory, GPO och säkerhetsinställningar. Erfarenhet av virtualisering (VMware, Nutanix) samt nätverk. Vana av att skripta och automatisera arbetsmoment. Relevant utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: Certifieringar inom Linux, Microsoft, VMware eller Cisco. Erfarenhet från reglerade miljöer, såsom läkemedelsindustrin eller produktionsverksamhet. Kunskap inom Kubernetes. Språk: Flytande svenska och engelska i tal och skrift Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Projektchef till Gnesta Bergbyggare i Stockholm
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Projektchef till Gnesta Bergbyggare i Stockholm Vill du leda spännande anläggningsprojekt och jobba nära både beställare och platsledning? Gnesta Bergbyggare växer och söker nu en trygg projektchef som vill vara med på resan framåt. Ditt uppdrag Hos Gnesta Bergbyggare får du driva tunga projekt där teknik, säkerhet och noggrannhet står i centrum. Som projektchef leder du hela processen från första kalkyl till färdig leverans med fullt ansvar för personal, kundrelationer och resultat. Du planerar och leder entreprenader inom bergsprängning, borrning, injektering och markarbete, ofta i komplexa miljöer där erfarenhet och beslutsamhet gör skillnad. I nära dialog med våra beställare – från stora till små – ser du till att vi levererar det vi lovar: kvalitet, punktlighet och precision. Du får stort handlingsutrymme, korta beslutsvägar och ett team som vet vad det innebär att leverera. I ditt ansvar ingår att:Driva och följa upp projekt mot mål för tid, budget och kvalitet Leda arbetslag och samordna underentreprenörer på plats Vara kundens huvudkontakt under projektets gång Upprätta och förhandla avtal samt hantera ekonomiska uppföljningar Optimera resurser som maskinpark, utrustning och verkstadsstöd Säkerställa att arbetsmiljö och säkerhet alltid har högsta prioritet Vem vi söker Vi söker dig som är trygg i rollen som projektchef inom mark- eller anläggning och som gillar att ta ansvar. Du har ett tydligt ledarskap, skapar struktur och gillar att bygga goda relationer både internt och externt. Du trivs i en roll där du får ta egna initiativ, men där laget alltid går först. Du är lösningsorienterad, har en god affärsförståelse och gillar att få saker att hända. Har du dessutom erfarenhet från bergarbeten är det ett stort plus, men inget krav. Kvalifikationer Minst 10 års erfarenhet från produktion i rollen som platschef eller projektchef Erfarenhet av att leda personal och skapa fungerande team Erfarenhet av produktion inom mark och berg Van att hantera avtal, kontrakt och förhandlingar Erfarenhet av att ta fullt ekonomiskt ansvar i projekt Goda kunskaper i ekonomi kopplat till entreprenad God förhandlingsvana och trygg i kontraktshantering B-körkort Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av maskinpark och verkstadsdrift. Kontakt och ansökan Rekryteringen hanteras av Isaksson Rekrytering för Gnesta Bergbyggares räkning. Har du frågor om tjänsten? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonas Bessing på 073‑626 47 50 eller via e-post: [email protected]. Skicka in din ansökan via vår hemsida – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Bakgrundskontroll via 2Secure Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Kontrollen utförs i samarbete med 2Secure och kan omfatta CV-verifiering, rättsärenden, ekonomisk granskning samt andra relevanta kontroller beroende på tjänstens krav. För mer information, besök https://www.2secure.se

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Seriöst Storåkeri med 80 bilar Söker Taxiförare UBER / BOLT

Stockholm Tyre & Autocenter AB är ett snabbt växande seriöst taxiåkeri med mycket stark ekonomi. Vi är största åkeriet anslutet till UBER / BOLT och söker taxiförare i hela stor Stockholm till våra 80 stycken taxibilar. Du som söker ska ha taxilegitimation (TFL). Möjlighet att ha egen bil vid heltidstjänst. Taxibranschen är inte ett 09 till 17 jobb utan man jobbar mot en dagskassa. Kunder finns det gott om då UBER och BOLT har expanderat explosivt den senaste året. Vi har alltid fler kunder än tillgängliga bilar. Så det betyder att om du har som ett mål att få ut en lön mellan 20,000 kr och 40,000 kr så är det helt möjligt och du är villig att jobba hårt. Arbetsuppgifter Köra kunder till olika adresser från APP beställningar som kommer från UBER / BOLT 1. Inga taxi köer utan konstant med körningar i alla förorter. Alltså möjlighet till returer överallt i stor Stockholm 2. Inga kort eller kontant hanteringar. Snabbt, enkelt och tryggt för föraren 3. Ingen spring taxi, inga Bom körningar eftersom kunden får betala en Bom peng vid avbeställning eller ej resa 4. Trevliga kunder då alla kunder betygsätts utav föraren. Kunderna uppför sig bättre än i vanlig taxi pga av detta Rullande bilar i Stockholm AB söker personer, som vill jobba hårt och tjäna mycket pengar! Att jobba som taxiförare är jätte kul då man träffar många trevliga kunder och hör många olika historier. Så man bör vara social och tycka om att träffa nya människor. Har du kört för en traditionell taxiföretag som Taxi kurir, Taxi Stockholm,Taxi 020, Sverige Taxi eller Top Cab, så kommer du att tycka att det är mycket mer roligare att jobba med UBER/BOLT. Det är mindre stressigt eftersom du behöver inte jaga kunder utan de jagar dig. Inget strul med betalning eller springnota alla körningar är förbetalda. Har du Energi och viljan att jobba hårt och tjäna mycket pengar, så vill vi träffa dig idag!

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Största åkeriet med 80 bilar söker Taxiförare UBER/BOLT Heltid/Deltid/Extra

Rullande bilar i Stockholm AB är ett snabbt växande seriöst taxiåkeri med mycket stark ekonomi. Vi är största åkeriet anslutet till UBER / BOLT och söker taxiförare i hela stor Stockholm till våra 80 stycken taxibilar. Du som söker ska ha taxilegitimation (TFL). Möjlighet att ha egen bil vid heltidstjänst. Taxibranschen är inte ett 09 till 17 jobb utan man jobbar mot en dagskassa. Kunder finns det gott om då UBER och BOLT har expanderat explosivt den senaste året. Vi har alltid fler kunder än tillgängliga bilar. Så det betyder att om du har som ett mål att få ut en lön mellan 20,000 kr och 40,000 kr så är det helt möjligt och du är villig att jobba hårt. Arbetsuppgifter Köra kunder till olika adresser från APP beställningar som kommer från UBER / BOLT 1. Inga taxi köer utan konstant med körningar i alla förorter. Alltså möjlighet till returer överallt i stor Stockholm 2. Inga kort eller kontant hanteringar. Snabbt, enkelt och tryggt för föraren 3. Ingen spring taxi, inga Bom körningar eftersom kunden får betala en Bom peng vid avbeställning eller ej resa 4. Trevliga kunder då alla kunder betygsätts utav föraren. Kunderna uppför sig bättre än i vanlig taxi pga av detta Rullande bilar i Stockholm AB söker personer, som vill jobba hårt och tjäna mycket pengar! Att jobba som taxiförare är jätte kul då man träffar många trevliga kunder och hör många olika historier. Så man bör vara social och tycka om att träffa nya människor. Har du kört för en traditionell taxiföretag som Taxi kurir, Taxi Stockholm,Taxi 020, Sverige Taxi eller Top Cab, så kommer du att tycka att det är mycket mer roligare att jobba med UBER/BOLT. Det är mindre stressigt eftersom du behöver inte jaga kunder utan de jagar dig. Inget strul med betalning eller springnota alla körningar är förbetalda. Har du Energi och viljan att jobba hårt och tjäna mycket pengar, så vill vi träffa dig idag! #jobbjustnu

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Vårdenhetschef till avdelning 32/GAVA, Danderyds sjukhus
Danderyds Sjukhus AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi söker en vårdenhetschef till vår blivande GAVA på Danderyds Sjukhus. Välkommen med din ansökan och var med och utveckla vår verksamhet! Vårt anställningserbjudande Kliniken består av två geriatriska vårdavdelningar med 13 vårdplatser vardera, en akut dagvårdsavdelning och minnesmottagning. Geriatriska kliniken ingår i verksamhetsområde Medicinska Specialiteter som utöver geriatriken innefattar Hudkliniken, Infektionskliniken, Internmedicin, Njurmedicin samt Specialistmedicin. Totalt arbetar cirka 900 personer inom verksamhetsområdet, varav cirka 100 på geriatriska kliniken. Geriatriken på Danderyds Sjukhus befinner sig i en förändringsresa där arbetet mot en mer akutinriktad geriatrisk vård pågår. Vi öppnade GADVA (geriatrisk akut dagvårdsavdelning) i anslutning till akuten under 2024 och under hösten 2025 kommer arbetet med att ställa om avdelning 32 och 37 till akutgeriatriska avdelningar fortsätta. Avd 32 kommer ställas om till GAVA. Kliniken planerar flytt till nya lokaler under hösten 2025 med målsättning att placeras mer centralt på sjukhuset. Förutom omvårdnadspersonalen arbetar här även engagerade läkare, fysioterapeuter och arbetsterapeuter. Läkarna är anställda på kliniken men är direkt underställda klinikchef. Fysioterapeuter och arbetsterapeuter tillhör organisatoriskt ett annat verksamhetsområde, men de är kontinuerligt placerade på vår klinik då samarbete i team är en grundförutsättning för vår verksamhet. Som anställd på Danderyds sjukhus får du ersättning för sjukvård, ett friskvårdsbidrag på 5000 kr per år och tillgång till det välutrustade personalgymmet Lyftet för endast 540 kr per år. Du erbjuds personalparkering till förmånligt pris samt personalbostad vid behov. Vi har förmånliga ersättningar för dig som är föräldraledig. Utöver det finns pension, semester, företagshälsovård, försäkringar och löneväxling. Allt om dina förmåner Arbetsbeskrivning   Som vårdenhetschef på avdelning 32 har du en medarbetargrupp på cirka 35 medarbetare. Uppdraget innefattar ansvar för omvårdnad, personal, arbetsmiljö, FoUU och ekonomi. Till din hjälp har du en bemanningsassistent som delas med avdelning 37 och en biträdande vårdenhetschef. På kliniken arbetar även vårdsamordnare, kvalitetsutvecklare och utbildningsledare som driver och bistår i arbetet med att utveckla omvårdnaden på avdelningarna. Du har ett nära samarbete med dina chefskollegor där ni arbetar tillsammans med både operativa och strategiska frågor. Du ingår i geriatrikens ledningsgrupp och är underställd klinikchefen. Kvalifikationer   Vi söker dig som är sjuksköterska med flerårig erfarenhet från geriatrisk eller akutsomatisk slutenvård. Tidigare chefserfarenhet är meriterande. Även utbildning inom ledarskap och specialistsjuksköterskeutbildning med fokus på äldre ses som styrkor. Personliga egenskaper   Du är en tydlig, ödmjuk och närvarande chef som skapar förtroende. Du har god självinsikt med förmåga att hålla dig professionell även under perioder av hög belastning. Du har förmåga att leda, stärka och utveckla dina medarbetare och är engagerad i ditt ledarskap. Du har god förmåga att samarbeta med olika personer och yrkesroller, är prestigelös och har förmåga att se olika perspektiv. Du är flexibel, men har förmåga att fatta beslut och tar ansvar för resultatet. Du har vidare helhetsperspektiv på verksamheten och är en god förebild i organisationen. Tillsammans med din ledningsgrupp kan du skapa utveckling av både verksamhet och medarbetare och se möjligheter i förändringar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Tillsvidareanställning som sjuksköterska med ett tidsbegränsat förordnande som vårdenhetschef. Förordnandet löper på fyra år med möjlighet till förlängning. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! På Danderyds sjukhus har vi en gedigen chefsrekryteringsprocess, med olika steg och tester. Den första intervjun sker med rekryterande chef och HR-partner. Om du går vidare i processen får du genomföra en personlighetstest och ett logiskt analytiskt test. Återkoppling från testerna genomförs i samband med att du träffar vår chefsrekryteringsgrupp på en djupintervju. Testerna används som ett komplement till dina erfarenheter och kompetenser med syfte att göra vår urvalsprocess kvalitetssäker och transparent. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

23 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025