Är du en kommunikativ, utvecklingsdriven och engagerad ledare som skapar förutsättningar för andra att växa och utvecklas? Vill du ha en roll där du får stor möjlighet att bygga upp ny verksamhet som påverkar samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig! Vi söker nu en enhetschef till enheten Utredning inom sektionen Uppdrag och samverkan. Om tjänsten Som enhetschef är du med och formar den nya avdelningen, Hälsa, vård och omsorg som ansvarar för myndighetens uppdrag att stödja den digitala transformationen inom sektorn. Avdelningen utvecklar produkter och digitala tjänster som underlättar för invånare och medarbetare inom hälso- och sjukvård, tandvård, socialtjänst, leder utrednings- och utvecklings-uppdrag samt samverkar med externa parter i taktiska och operativa frågor. Vi är en organisation i tillväxt och förändring och som enhetschef i vår linjeorganisation är du en nyckelperson i att skapa trygghet i riktningen framåt. Du leder 15-20 medarbetare och skapar förutsättningar för att dina medarbetare skapar värde i vår agila nätverksorganisation. Du arbetar nära dina chefskollegor och ni ger och får stöd av varandra. Inom avdelningen Hälsa, vård och omsorg drivs utvecklingsarbetet genom agila tåg. Som ledare i gränslandet mellan linje- och nätverksorganisationen är ditt viktigaste uppdrag att skapa förutsättningar för dina medarbetare, både som individer och som team, att arbeta och utvecklas i rätt riktning. Du behöver vara flexibel i din roll och ha förmågan att skapa förtroendefulla samarbeten både internt och med externa parter inom sektorn. För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha god insikt i och förståelse för vilka krav som ställs inom statsförvaltningen och dess beslutsprocesser. Du har personal-, verksamhets- och budgetansvar för enheten. Du rapporterar till sektionschefen och är en självklar del i ledningsarbetet för avdelningens utveckling och riktning framåt. Om enheten Du blir chef över enheten Utredning. Arbetsuppgifterna på enheten omfattar allt från att uppdragsleda, bedriva utredningsarbete och skriva rapporter, svara på remisser samt strategiutformning. Enheten Utredning tillhör Sektionen Uppdrag och samverkan. Inom sektionen finns ansvar för verksamhetsområden som: • att utreda behov av nya verksamhetsnära tjänster inom hälsa, vård och omsorg och skapa beslutsunderlag baserade på dessa • ärendehantering och kundservice för digitala tjänster riktade mot medborgare • samverkan internt och externt med kunder och intressenter inom sektorn inklusive att facilitera externa möten, föredrag och workshops. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk examen inom relevant område • erfarenhet som ledare • flerårig erfarenhet av att utveckla och förändra verksamhet • erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet inom område som är relevant för rollen • goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har: • erfarenhet av utredningsarbete och rapportframställan • erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsstyrning • erfarenhet av digital utveckling i en agil organisation • erfarenhet av myndighetssamverkan. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Sofie Neckmar Arvidsson: 010-175 37 31 (tillgänglig fr o m 14/7) Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 10 augusti 2025. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 10/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Vi söker dig som är leg arbetsterapeut och gillar omväxling i ditt arbete. Vi är en arbetsplats med drivna kollegor och högt i tak, som hoppas du vill bli en del av vårt team. Arbetsuppgifter Vi söker en arbetsterapeut med intresse för hemrehabilitering. I denna roll kommer du att samarbeta med ett tvärprofessionellt team bestående av fysioterapeuter och dietister för att ge bästa möjliga vård till våra patienter. Du kommer att utföra hembesök, både individuellt och i team, och möta patienter med varierande besvär och i olika åldrar. Arbetet sker inom ett begränsat geografiskt område och hembesöken kan göras med bil, cykel, till fots eller med kollektivtrafik. På mottagningen förekommer både grupp- och individuella patientbesök. Våra arbetsterapeuter gör många olika bedömningar, t.ex. gällande ADL, arbetsförmågebedömningar och minnesutredningar. Information om arbetsplatsen PTJ Rehab Hallunda ligger nära t-banestationen och har ett nära samarbete med övriga Rehab kliniker inom Praktikertjänst, närliggande vårdcentraler, BVC, BUMM och kommunen. Vi är ca 25 medarbetare på enheten. Arbetsterapeuter, dietister, fysioterapeuter, kiropraktorer, receptionister, klinikassistent och enhetschef, alla arbetar vi tillsammans för att skapa bästa möjliga vård för våra patienter. Verksamheten erbjuder bred kompetens inom rehabilitering och kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap och erfarenhet. Kvalifikationer Du är engagerad och lösningsorienterad legitimerad arbetsterapeut med erfarenhet eller intresse av arbete inom primärvården. Intresse eller erfarenhet av att arbeta med patienter med nedsatt kognition, till exempel vid neuropsykiatriska funktionsnedsättningar som ADHD och autism, är meriterande. Intresse och erfarenhet av arbetsförmågebedömningar är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper Vi söker dig som är professionell i ditt yrke och har ett bra patientbemötande. Du är en team-spelare och det är av stor vikt att du har bra samarbetsförmåga med kollegor. Du är engagerad, nytänkande och lösningsorienterad som person, som vill utvecklas framåt i din yrkesprofession. Du har god förmåga att prioritera. Vi erbjuder Mentorsprogram för våra mer oerfarna arbetsterapeuter Goda möjligheter till kompetensutveckling Stora möjligheter att påverka dina arbetstider Ett generöst flextidsavtal Korta beslutsvägar Ett generöst friskvårdsbidrag på 5000 kr/år Individuell lönesättning Vi är anslutna till Vårdföretagarna och kollektivavtal finns Vi tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning Tillsvidareanställning med provanställning 6 månader Intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Om företaget Torell Pump AB är en specialist inom flödesteknik med över 60 års erfarenhet i branschen. Företaget erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa pumpar och vattenbehandlingsutrustning till industri och VA-verk i Sverige och Norge. Torell Pump samarbetar med ledande tillverkare och har sedan starten byggt upp en stark expertis inom sitt område. Förutom försäljning tillhandahåller de även service, reparationer och förebyggande underhåll av kunders utrustning. Läs mer om Torell Pump här. Sedan 2011 ingår företaget i den börsnoterade koncernen Indutrade. Läs mer om Indutrade här. Vi på Asta Agency samarbetar med Torell Pump i denna rekrytering och söker nu en chef för deras innesäljavdelning med placering på deras kontor i Hammarby Sjöstad i Stockholm. Du kommer ansvara för ett team om fyra personer och du rapporterar direkt till VD. Om tjänstenSom Chef för innesälj har du personalansvar för ett team på fyra personer som arbetar med teknisk försäljning, orderhantering och eftermarknad. Du kommer att ta ett helhetsansvar för innesäljavdelningen, både i det dagliga arbetet, personalen och i dess långsiktiga utveckling av funktionen. Torell Pump är inne i en spännande fas med fokus på tillväxt, och i rollen får du vara med och forma hur ni arbetar framåt, tillsammans med övriga i ledningsgruppen. Därtill är du delaktig i det dagliga arbetet där du ansvarar för att hantera hela kedjan från offert till order, och bidrar till att skapa smidiga, affärsmässiga lösningar tillsammans med både utesälj, leverantörer och interna produktansvariga. Ditt uppdrag: Leda och coacha teamet inom innesälj och eftermarknad Säkerställa tydliga processer för samarbete mellan innesälj, utesälj och projekt Utveckla rutiner och struktur för offertflöden, orderhantering och leverantörsdialog Ansvara för resursplanering och kompetensutveckling inom teamet Vara operativt delaktig i kunddialog, affärsstöd och offerthantering Kvalifikationer och egenskaperDu har förmåga att arbeta självständigt och driva utvecklingsarbete framåt. Med en strukturerad och lösningsorienterad inställning skapar du engagemang genom att vara lyhörd och tydlig i din kommunikation, för att nå gemensamma mål. Du trivs i nära samarbete med både kunder och kollegor och har ett intresse för såväl teknik som affärsutveckling. Samtidigt är du strukturerad och noggrann, med en stark känsla för ordning och uppföljning. Du blir en del av ett sammansvetsat team i en platt organisation där du får mycket eget ansvar, möjlighet till utveckling och en stark sammanhållning. Hos Torell Pump får du arbeta med teknik i framkant och i en vardag där du snabbt ser resultatet av dina insatser. Därtill söker vi dig som har: Eftergymnasial utbildning inom ett tekniskt område, exempelvis från en yrkeshögskola, högskola eller högre utbildning. Tidigare erfarenhet från teknisk försäljning, offertarbete eller projektledning. Flytande kunskaper i svenska och engelska, det är meriterande med kunskaper i tyska. God systemvana, det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Pyramid. B-körkort. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande, men inte ett krav. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Hammarby Sjöstad Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Övriga förmåner: Kollektivavtal, bonus, friskvårdsbidrag, semester och hybrid arbetsplats Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan annonsen avpubliceras. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta AgencyAsta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg. Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.
Vi vill öka tillgängligheten till NPF-utredning och läkemedelsbehandling för barn och unga med neuropsykiatriska frågeställningar! Vill du också jobba med oss? Är du specialistläkare i barn- och ungdomspsykiatri, eller barnläkare med relevant specialistinriktning och har erfarenhet av neuropsykiatriska utredningar? Varmt välkommen med din ansökan! BUP Stockholm Sektion Neuropsykiatri består av BUP En väg in, samt hittills sex neuropsykiatriska mottagningar: Nordost (Mörby), Nordväst (Solna), Sydost (Sickla), Sydväst (Älvsjö) och Väst 1 och 2 (Brommaplan). Uppdraget är angeläget och gemensamt: att utreda och behandla barn och unga med neuropsykiatriska svårigheter. Hos oss samarbetar läkare, psykologer, sjuksköterskor, medicinska sekreterare och chefer för att ge våra patienter tillgänglig, effektiv och patientfokuserad vård. Arbetsklimatet inom BUP Neuropsykiatri präglas av utvecklingsinriktning, hög kompetens och kvalitet. Arbetsuppgifter Som specialistläkare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att tillsammans med en psykolog genomföra neuropsykiatriska utredningar av barn och unga enligt nationella riktlinjer och BUP Stockholms processkartor samt påbörja medicinsk behandling vid avslutad utredning, och följa upp effekter av den i team med sjuksköterska. Du utgör ett stöd för kolleger vid behandlingskonferenser och bedömning av ärenden utifrån din profession som läkare. Du, som alla medarbetare, är en viktig del av teamet och har möjlighet att bidra till kontinuerlig utveckling genom att delta i verksamhetens löpande utvecklingsarbete. Inom sektionen arbetar i nuläget ca 20 andra specialistläkare inom barn- och ungdomspsykiatri. Som specialistläkare inom BUP Stockholm ingår du även, efter sedvanlig introduktion, vid behov i bakjourslinjen. Kvalifikationer Du som söker ska vara specialist inom barn- och ungdomspsykiatri eller specialistläkare inom barn- och ungdomsmedicin med relevant specialistinriktning och ha klinisk arbetslivserfarenhet från området. Du är van vid arbete enligt ny forskning och evidensbaserade metoder. Personliga egenskaper Vi söker en kollega som är trygg och strukturerad i sitt yrkesutövande, med gott omdöme och god samarbetsförmåga som genom sitt arbetssätt kan bidra till en positiv arbetsmiljö som präglas av hög professionalitet. Om du är intresserad av digitalisering av vårdprocesser är detta meriterande, eftersom en del av vården sker digitalt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi erbjuder BUP Stockholm skapar goda förutsättningar för att du som medarbetare ska utvecklas och bli riktigt bra inom din profession. Som medarbetare har du förmåner såsom fri offentligfinansierad sjukvård, extra ersättning vid föräldraledighet, möjlighet till löneväxling, förmånlig tjänstepension samt försäkringar. Vi erbjuder också flexibla arbetstider samt friskvårdsersättning (5.000 kr per år). Det kommer att finnas möjlighet att arbeta på distans en viss del av arbetstiden. Övrig information Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss BUP Neuropsykiatri Sydväst är en del av BUP Stockholm. Barn- och ungdomspsykiatrin i Stockholm (BUP) erbjuder specialiserad psykiatrisk vård för barn och ungdomar under 18 år inom Stockholms län. Vi är en del av Stockholms läns sjukvårdsområde som är en vårdgivare inom Region Stockholm. Tillsammans är vi inom BUP Stockholm drygt 1 200 anställda som varje år möter över 22 000 barn, ungdomar och deras familjer. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Om företaget Torell Pump AB är en specialist inom flödesteknik med över 60 års erfarenhet i branschen. Företaget erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa pumpar och vattenbehandlingsutrustning till industri och VA-verk i Sverige och Norge. Torell Pump samarbetar med ledande tillverkare och har sedan starten byggt upp en stark expertis inom sitt område. Förutom försäljning tillhandahåller de även service, reparationer och förebyggande underhåll av kunders utrustning. Läs mer om Torell Pump här. Sedan 2011 ingår företaget i den börsnoterade koncernen Indutrade. Läs mer om Indutrade här. Vi på Asta Agency samarbetar med Torell Pump i denna rekrytering och söker nu en teknisk innesäljare med placering på deras kontor i Hammarby Sjöstad, Stockholm. Om tjänstenSom teknisk innesäljare är du en viktig del av säljteamet och arbetar med försäljning av pumpar, maskinell utrustning och reservdelar till kunder inom industri och offentlig sektor i Sverige och Norge. Rollen innebär mycket kundkontakt och teknisk problemlösning, då du ofta är den första kontaktpunkten för kunder med tekniska frågor eller behov. Du ansvarar för att hantera hela kedjan från offert till order, och bidrar till att skapa smidiga, affärsmässiga lösningar tillsammans med både utesälj, leverantörer och interna produktansvariga. Du kommer även ges möjlighet till kund- och leverantörsbesök vid behov, det är därför viktigt att du ser möjligheter med att få resa i tjänsten. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Orderregistrering och leveransbevakning Teknisk rådgivning, dimensionering och prissättning av produkter Ta affärer från förfrågan till färdig fakturering Vara en viktig kontaktperson för både kund och leverantör Delta i interna förbättringsprojekt och följa riktlinjer för kvalitet och säkerhet Kvalifikationer och egenskaperDu är en person som sätter kunden i fokus och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Du trivs med att ta eget ansvar, arbetar självständigt och driver dina uppgifter framåt på ett engagerat sätt. Samtidigt är du strukturerad och noggrann, med en stark känsla för ordning och uppföljning. Du kommunicerar tydligt och samarbetar gärna med andra, både internt och externt, för att nå gemensamma mål. Du blir en del av ett sammansvetsat team i en platt organisation där du får mycket eget ansvar, möjlighet till utveckling och en stark sammanhållning. Hos Torell Pump får du arbeta med teknik i framkant och i en vardag där du snabbt ser resultatet av dina insatser. Därtill söker vi dig som har: Eftergymnasial utbildning inom ett tekniskt område, exempelvis från en yrkeshögskola, som högskoleingenjör eller högre utbildning. Tidigare erfarenhet från en roll inom innesälj, gärna med en teknisk inriktning alternativt att du har ett stort tekniskt intresse. Flytande kunskaper i svenska och engelska, det är meriterande med kunskaper i tyska. God systemvana, det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Pyramid. B-körkort. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Hammarby Sjöstad Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Övriga förmåner: Kollektivavtal, bonus, friskvårdsbidrag, semester och hybrid arbetsplats Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan annonsen avpubliceras. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected]. Om Asta AgencyAsta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg. Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.
Vi söker nu en engagerad sjuksköterska för timanställning som vill vara med i vårt härliga team och fortsätta bidra till patientarbetet i Aleris ASIH Nynäshamn. Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt, tar eget ansvar och kan samarbeta i vårt multiprofessionella team Hos oss blir du en del av ett inkluderande team där vi samarbetar för att nå våra gemensamma mål. Vi har roligt tillsammans och har en mycket fin gemenskap. Om oss Inom Aleris ASIH arbetar vi i multiprofessionella team med läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, dietister, kuratorer, undersköterskor, fysioterapeuter för att ge våra patienter den bästa vården. Vi utgår från flera geografiska platser i Stockholms län. Aleris ASIH ingår i Aleris Närsjukvård, där också två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Basal hemsjukvård, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår. Vår verksamhet har stor erfarenhet att bedriva ASIH och idag har vi nio olika ASIH team i Stockholms södra länsdelar. Vi har hög kompetens och ett väl inarbetat arbetssätt, samt driver en väl fungerande palliativ slutenvårdsavdelning med 24 platser som är belägen på Handens Sjukhus. Inom ASIH tar vi hand om svårt sjuka patienter som vårdas i sitt eget hem och behöver avancerade vårdinsatser som annars ges inom slutenvården. Vårt mål är att skapa förutsättningar för en så god livskvalitet som möjligt, oavsett var patienten vårdas. Det omfattar bland annat att vi utifrån patientens egna önskemål och genom hög tillgänglighet dygnet runt, tillhandahåller bästa möjliga symtomkontroll och lindring. Alla i vårt multiprofessionella team har ett nära samarbete med varandra för att tillgodose patienternas behov på bästa möjliga sätt. Vi arbetar personcentrerat och med de 6 S:en som stöd i vårt förhållningssätt. Vi arbetar även aktivt med införande av digitalisering inom sjukvården som videobesök och meddelande mottagning för enheten. I ASIH Nynäshamn är det högt i tak och vi stöttar varandra i det dagliga arbetet. Hos oss arbetar vi tillsammans, även över gränserna mellan våra ASIH enheter om behov av det uppstår. Vår lokal är belägen i centrum i kustnära Nynäshamn med nära avstånd till kollektivtrafik. Rollen I ASIH Nynäshamn erbjuder vi ett stimulerande arbete i en verksamhet som är specialiserad och ligger i framkant inom området. Som sjuksköterska hos oss får du ta del av en arbetsplats med välplanerade lokaler med ett mycket gott arbetsklimat. Inom ASIH tar vi hand om svårt sjuka patienter som vårdas i sitt eget hem och behöver avancerade sjukvårdsinsatser som annars ges inom slutenvården. Vårt mål är att skapa förutsättningar för en så god livskvalitet som möjligt, oavsett var patienten vårdas. Det omfattar bland annat att vi utifrån patientens egna önskemål och genom hög tillgänglighet dygnet runt, tillhandahåller bästa möjliga symtomkontroll och symtomlindring. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Om dig Som person Vi söker dig som värnar om att ge god omvårdnad, ett personligt bemötande och som genom din professionalitet upprätthåller hög kvalitet i patientarbetet. Som sjuksköterska är du van att arbeta självständig och anpassar dig lätt till de olika situationer du ställs inför. Vi ser gärna att du vill engagera dig i verksamhetens utveckling och i samarbete med dina kollegor verka för en modern och effektiv vård. Bakgrund Du är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialist kompetens. Vi söker dig med stort intresse av palliativ vård och specialiserad vård i hemmet. Tidigare erfarenhet av att arbeta inom ASIH och/eller onkologisk vård, gärna hematologi liksom andra relevanta erfarenheter är meriterade för tjänsten Övrigt är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet av arbete inom ASIH eller onkologisk vård, gärna hematologi. Minst fem års erfarenhet som sjuksköterska är kommunikativ och trivs i större sammanhang/är utåtriktad är lyhörd, empatisk och närvarande med integritet och hög lojalitet har ett positivt förhållningssätt, trivs i ett högt arbetstempo och har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete är flexibel och öppen för nya utmaningar, intresserad av utveckling, tänker nytt och finner nya lösningar har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har B körkort, vilket är ett krav Anställningsvillkor Anställningsform: vid behov, allmän visstidsanställning. Omfattning: Vid behov. Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Sista ansökningsdag är 2025-06-20 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Josefin Adolfsson Blomqvist på tel. 070-7375056, eller 08-606 4154.
Vi söker nu en engagerad specialistsjuksköterska inom palliativ vård som vill vara med i vårt härliga team och fortsätta bidra till patientarbetet i Aleris ASIH Värmdö. Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt, tar eget ansvar och kan samarbeta i vårt multiprofessionella team Hos oss blir du en del av ett inkluderande team där vi samarbetar för att nå våra gemensamma mål. Vi har roligt tillsammans och har en mycket fin gemenskap. Om oss Inom Aleris ASIH arbetar vi i multiprofessionella team med läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, dietister, kuratorer, undersköterskor, fysioterapeuter för att ge våra patienter den bästa vården. Vi utgår från flera geografiska platser i Stockholms län. Aleris ASIH ingår i Aleris Närsjukvård, där också två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Basal hemsjukvård, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår. Vår verksamhet har stor erfarenhet att bedriva ASIH och idag har vi nio olika ASIH team i Stockholms södra länsdelar. Vi har hög kompetens och ett väl inarbetat arbetssätt, samt driver en väl fungerande palliativ slutenvårdsavdelning med 24 platser som är belägen på Handens Sjukhus. Inom ASIH tar vi hand om svårt sjuka patienter som vårdas i sitt eget hem och behöver avancerade vårdinsatser som annars ges inom slutenvården. Vårt mål är att skapa förutsättningar för en så god livskvalitet som möjligt, oavsett var patienten vårdas. Det omfattar bland annat att vi utifrån patientens egna önskemål och genom hög tillgänglighet dygnet runt, tillhandahåller bästa möjliga symtomkontroll och lindring. Alla i vårt multiprofessionella team har ett nära samarbete med varandra för att tillgodose patienternas behov på bästa möjliga sätt. Vi arbetar personcentrerat och med de 6 S:en som stöd i vårt förhållningssätt. Vi arbetar även aktivt med införande av digitalisering inom sjukvården som videobesök och meddelande mottagning för enheten. I ASIH Värmdö är det högt i tak och vi stöttar varandra i det dagliga arbetet. Hos oss arbetar vi tillsammans, även över gränserna mellan våra ASIH enheter om behov av det uppstår. Vår lokal är belägen i Gustavsbergs centrum med nära avstånd till kollektivtrafik. Rollen I ASIH Värmdö erbjuder vi ett stimulerande arbete i en verksamhet som är specialiserad och ligger i framkant inom området. Som sjuksköterska hos oss får du ta del av en arbetsplats med fina lokaler och med ett mycket gott arbetsklimat. Inom ASIH tar vi hand om svårt sjuka patienter som vårdas i sitt eget hem och behöver avancerade sjukvårdsinsatser som annars ges inom slutenvården. Vårt mål är att skapa förutsättningar för en så god livskvalitet som möjligt, oavsett var patienten vårdas. Det omfattar bland annat att vi utifrån patientens egna önskemål och genom hög tillgänglighet dygnet runt, tillhandahåller bästa möjliga symtomkontroll och symtomlindring. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Om dig Som person Vi söker dig som värnar om att ge god omvårdnad, ett personligt bemötande och som genom din professionalitet upprätthåller hög kvalitet i patientarbetet. Som sjuksköterska är du van att arbeta självständig och anpassar dig lätt till de olika situationer du ställs inför. Vi ser gärna att du vill engagera dig i verksamhetens utveckling och i samarbete med dina kollegor verka för en modern och effektiv vård. Bakgrund Du är legitimerad sjuksköterska, gärna med specialist kompetens. Vi söker dig med stort intresse av palliativ vård och specialiserad vård i hemmet. Tidigare erfarenhet av att arbeta inom ASIH och/eller onkologisk vård, gärna hematologi liksom andra relevanta erfarenheter är meriterade för tjänsten Övrigt är legitimerad sjuksköterska, gärna specialiserad inom palliativ vård minst fem års erfarenhet som sjuksköterska är kommunikativ och trivs i större sammanhang/är utåtriktad är lyhörd, empatisk och närvarande med integritet och hög lojalitet har ett positivt förhållningssätt, trivs i ett högt arbetstempo och har en god förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete är flexibel och öppen för nya utmaningar, intresserad av utveckling, tänker nytt och finner nya lösningar har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift har B körkort, vilket är ett krav Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: 100 % Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Sista ansökningsdag är 2025-06-30 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Emma Gembäck på telefonnummer 079-071 91 21
Hej Jag är pigg och glad kille på snart 19 år som bor i Tullinge tillsammans med min familj. Eftersom jag har en CP-skada sedan födseln, epilepsi och tilläggshandikapp så har jag behov att assistans dygnet runt för att kunna leva mitt liv. Jag har redan ett gäng fantastiska assistenter vid min sida och söker nu efter ytterligare en assistent till mitt team. Förutom att gå i skolan, tycker jag om att vara hemma och hänga med min familj, spela spel, baka och att gå promenader. Ibland vill jag göra utflykter och då är mina favoritställen Tom Tits och Skansen. Arbetsuppgifter Personlig assistans handlar om att ge service - att assistera mig så att jag kan leva som vilken tonåring som helst, vilket innefattar allt som ingår i mitt vardagliga liv. Mina funktionsnedsättningar gör att jag behöver hjälp med i stort sett allt; så som måltider, hygien, aktiviteter, träning, andningsgymnastik och kommunikation. Jag har slem- och andningsproblem, vilket gör att du måste vara lyhörd och observant för mina behov. På dagarna går jag i skolan och efter skolan åker jag oftast hem och hittar på roliga saker med hjälp av min assistent. En del av ditt arbete innebär att assistera mig vid motorisk träning. Vem är du som söker? Du ska ha hög arbetsmoral och tycka om att ha mycket att göra oavsett tid på dygnet. Jag vill att du engagerar dig i ditt arbete och ställer upp både för mig och teamet, är prestigelös och lyhörd för mina behov samt har en professionell och positiv inställning till arbetet - du är otroligt viktig i mitt liv! Jag söker någon som är social, flexibel, ansvarstagande och som jobbar med hjärtat. Jag ser gärna att du tar initiativ och att du är tydlig i din kommunikation. Jag har lyfthjälpmedel men arbetet innebär ändå fysiska moment, så det är bra om du har en god fysik. Det är ett plus om du har någon slags vårdutbildning eller erfarenhet av inhalering, sondmatning, BPAP och/eller host- och sugmaskin, men det är inget krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av yrket personlig assistent sedan tidigare. Tjänst: Ca 28 tim/vecka (Ca 71%) Huvudsakligen dagtid: kl.07-16:10, kvällar: kl.16-21.40 och helg kl.08-16. Bambi erbjuder: Individuell lönesättning, lång introduktion, friskvårdsbidrag, handledning och kompetensutveckling för att du ska kunna växa i din roll som personlig assistent. Vi har kollektivavtal med Fremia-Kommunal. Glöm inte att beställa utdrag ur belastningsregistret för arbete med barn med funktionsnedsättning! Välkommen med din ansökan!
Hej Jag är pigg och glad kille på snart 19 år som bor i Tullinge tillsammans med min familj. Eftersom jag har en CP-skada sedan födseln, epilepsi och tilläggshandikapp så har jag behov att assistans dygnet runt för att kunna leva mitt liv. Jag har redan ett gäng fantastiska assistenter vid min sida och söker nu efter ytterligare en assistent till mitt team. Förutom att gå i skolan, tycker jag om att vara hemma och hänga med min familj, spela spel, baka och att gå promenader. Ibland vill jag göra utflykter och då är mina favoritställen Tom Tits och Skansen. Arbetsuppgifter Personlig assistans handlar om att ge service - att assistera mig så att jag kan leva som vilken tonåring som helst, vilket innefattar allt som ingår i mitt vardagliga liv. Mina funktionsnedsättningar gör att jag behöver hjälp med i stort sett allt; så som måltider, hygien, aktiviteter, träning, andningsgymnastik och kommunikation. Jag har slem- och andningsproblem, vilket gör att du måste vara lyhörd och observant för mina behov. På dagarna går jag i skolan och efter skolan åker jag oftast hem och hittar på roliga saker med hjälp av min assistent. En del av ditt arbete innebär att assistera mig vid motorisk träning. Vem är du som söker? Du ska ha hög arbetsmoral och tycka om att ha mycket att göra oavsett tid på dygnet. Jag vill att du engagerar dig i ditt arbete och ställer upp både för mig och teamet, är prestigelös och lyhörd för mina behov samt har en professionell och positiv inställning till arbetet - du är otroligt viktig i mitt liv! Jag söker någon som är social, flexibel, ansvarstagande och som jobbar med hjärtat. Jag ser gärna att du tar initiativ och att du är tydlig i din kommunikation. Jag har lyfthjälpmedel men arbetet innebär ändå fysiska moment, så det är bra om du har en god fysik. Det är ett plus om du har någon slags vårdutbildning eller erfarenhet av inhalering, sondmatning, BPAP och/eller host- och sugmaskin, men det är inget krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av yrket personlig assistent sedan tidigare. Tjänst: Ca 28 tim/vecka (Ca 71%) Huvudsakligen dagtid: kl.07-16:10, kvällar: kl.16-21.40 och helg kl.08-16. Bambi erbjuder: Individuell lönesättning, lång introduktion, friskvårdsbidrag, handledning och kompetensutveckling för att du ska kunna växa i din roll som personlig assistent. Vi har kollektivavtal med Fremia-Kommunal. Glöm inte att beställa utdrag ur belastningsregistret för arbete med barn med funktionsnedsättning! Välkommen med din ansökan!
Hej Jag är pigg och glad kille på snart 19 år som bor i Tullinge tillsammans med min familj. Eftersom jag har en CP-skada sedan födseln, epilepsi och tilläggshandikapp så har jag behov att assistans dygnet runt för att kunna leva mitt liv. Jag har redan ett gäng fantastiska assistenter vid min sida och söker nu efter ytterligare en assistent till mitt team. Förutom att gå i skolan, tycker jag om att vara hemma och hänga med min familj, spela spel, baka och att gå promenader. Ibland vill jag göra utflykter och då är mina favoritställen Tom Tits och Skansen. Arbetsuppgifter Personlig assistans handlar om att ge service - att assistera mig så att jag kan leva som vilken tonåring som helst, vilket innefattar allt som ingår i mitt vardagliga liv. Mina funktionsnedsättningar gör att jag behöver hjälp med i stort sett allt; så som måltider, hygien, aktiviteter, träning, andningsgymnastik och kommunikation. Jag har slem- och andningsproblem, vilket gör att du måste vara lyhörd och observant för mina behov. På dagarna går jag i skolan och efter skolan åker jag oftast hem och hittar på roliga saker med hjälp av min assistent. En del av ditt arbete innebär att assistera mig vid motorisk träning. Vem är du som söker? Du ska ha hög arbetsmoral och tycka om att ha mycket att göra oavsett tid på dygnet. Jag vill att du engagerar dig i ditt arbete och ställer upp både för mig och teamet, är prestigelös och lyhörd för mina behov samt har en professionell och positiv inställning till arbetet - du är otroligt viktig i mitt liv! Jag söker någon som är social, flexibel, ansvarstagande och som jobbar med hjärtat. Jag ser gärna att du tar initiativ och att du är tydlig i din kommunikation. Jag har lyfthjälpmedel men arbetet innebär ändå fysiska moment, så det är bra om du har en god fysik. Det är ett plus om du har någon slags vårdutbildning eller erfarenhet av inhalering, sondmatning, BPAP och/eller host- och sugmaskin, men det är inget krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av yrket personlig assistent sedan tidigare. Tjänst: Ca 28 tim/vecka (Ca 71%) Huvudsakligen dagtid: kl.07-16:10, kvällar: kl.16-21.40 och helg kl.08-16. Bambi erbjuder: Individuell lönesättning, lång introduktion, friskvårdsbidrag, handledning och kompetensutveckling för att du ska kunna växa i din roll som personlig assistent. Vi har kollektivavtal med Fremia-Kommunal. Glöm inte att beställa utdrag ur belastningsregistret för arbete med barn med funktionsnedsättning! Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer