Support Operation Engineer
D-Source AB
Systemadministratörer

OM JOBBET Vi söker en Support Operations Engineer till kundens avdelning Monitoring & Operation Support (ATS MOS)-team i Sverige. Teamet kommer att bestå av totalt tre personer och arbeta dagtid samt ha beredskap vid behov utanför ordinarie kontorstid  OM FÖRETAGETEtt ledande globalt företag inom transportlösningar som utvecklar och tillverkar tunga fordon, motorer och relaterade tjänster med fokus på hållbarhet, innovation och teknik i framkant. Verksamheten drivs av en stark ingenjörskultur och ett nära samarbete mellan olika kompetensområden. Här kombineras avancerad teknik med ett tydligt kundfokus för att skapa effektiva, pålitliga och miljövänliga lösningar för framtidens mobilitet. Organisationen präglas av mångfald, långsiktighet och en stark vilja att driva utvecklingen framåt. ARBETSUPPGIFTERVi söker en nyfiken och analytisk problemlösare med en gedigen teknisk grund och ett starkt intresse för driftsäkerhet. Du trivs i en snabb supportmiljö, gillar att ta dig an komplexa tekniska utmaningar och har ett proaktivt, kundfokuserat arbetssätt för att säkerställa en stabil och pålitlig drift.  Huvudsakliga arbetsuppgifter: Analysera trender och upptäcka avvikelser genom att förbättra system för realtidsövervakning, loggning och larm. Automatisera driftuppgifter för att öka effektivitet, konsekvens och skalbarhet. Minimera fel orsakade av manuella processer och mänskliga ingripanden. Hantera och lösa komplexa incidenter som eskalerats från Customer Success Support-teamet (2nd line), särskilt de som rör det intelligenta styrsystemet (ICE) och drift av autonoma fordon utanför fordonet. Begära, hantera, genomföra och rulla ut akuta förändringar när ingen tillfällig lösning finns för incidenter med hög prioritet. Samarbeta nära med Customer Success Support och involvera relevanta resurser (t.ex. produktutvecklare, leverantörer) för att lösa tekniskt komplicerade problem. Kommunicera effektivt med intressenter och ge regelbundna uppdateringar om incidentstatus och lösningsförlopp. Leda rotorsaksanalyser för att förhindra återkommande eller kritiska incidenter i ICE-systemet eller i off-board-driften. Dokumentera och dela kunskap med team på plats och Customer Success Support. Hålla utbildningar för att bygga en djupare förståelse av ICE och autonoma fordonssystem utanför fordonet. Delta i granskningar av större incidenter och bidra med detaljerade underlag till incidentrapporter. Aktivt förbättra incidenthanteringsprocesser, med särskilt fokus på ICE och off-board autonoma fordonslösningar. ERFARENHETER OCH EGENSKAPER  Examen i datavetenskap eller liknande område DevOps-profil med relevant bakgrund, gärna med erfarenhet av arbete i teknisk supportmiljö Engelska (flytande), svenska (meriterande) MERITERANDE Infrastruktur & moln: Terraform, Terragrunt, IAM, ArgoCD, Karpenter, Crossplane Observability: Grafana, Prometheus, Tempo, Loki, OpenTelemetry Meddelanden & data: Apache Kafka, Redis, DynamoDB Språk & verktyg: Python, Bash, Go, GitLab Pipelines Nätverk & säkerhet: Cilium ÖVRIGT  Plats: Stockholm / Södertälje (Onsite/Hybrid) Start: 1 sep OM D-SOURCE Your source to IT D-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer. Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans? INGET JOBB FÖR DIG?  Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Piggt och energifyllt kallskänka/cafebiträde till Danderyd
Fraiche Bra Mat i Sverige AB
Kockar och kallskänkor

I vår välbesökta restaurang på Vendevägen har vi även ett härligt litet cafe. Härifrån förser vi de kringliggande företagen och deras gäster med finkaffe, magiska bakverk, läckra sallader, varma och kalla goda drycker, matlådor och takeaway. Inom några veckor öppnar vi också upp vår sköna utomhusterass som är populär. Hit söker vi nu en pigg, energifylld medarbetare som kvickt och serviceminded ser till att våra gäster får det som de önskar. Vi lägger stor vikt vid att man är flexibel och har lätt att anpassa sig utefter företagets behov. Du kommer att vara en del av ett härligt gäng som trivs och har kul tillsammans. Ett plus är om du gillar att baka och fixa i köket Tjänsten är deltid och vi ser gärna att den tillsätts asap. Vänta inte, utan skicka in ditt CV med bild på dig själv till oss och beskriv gärna varför det just är du som är lämpad för tjänsten! Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Förskollärare till förskolan Eurenii vikariat
Stockholms kommun
Förskollärare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Förskolan Eurenii är naturskönt belägen nära Vita Bergen och andra grönområden Förskolan har 75 barn inskrivna som är fördelade på sex grupper Eurenii ligger i ett äldre hus i tre våningar Vi erbjuder Vi erbjuder dig möjlighet att utvecklas som förskollärare i en härlig miljö tillsammans med engagerade kollegor pedagogisk lunch, friskvård samt rabatterade priser på Stockholms stads simhallar Din roll Förskollärare har ett särskilt ansvar för att läroplanens mål och intentioner uppfylls, samt ett ansvar för att leda arbetslaget Som förskollärare förväntas du tillsammans med arbetslaget arbeta kontinuerligt med undervisning, uppföljning, utvärdering och utveckling för att skapa kvalitét på enhetens förskolor Du förväntas vara en del i vårt arbete med den pedagogiska miljön som är i ständig förändring och av stor betydelse för barnens lärande där fantasi, kreativitet och mångfald är viktiga byggstenar. I din yrkesroll är du engagerad, professionell och nytänkande. Du är också ansvarstagande och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt och andras arbete på ett effektivt sätt. Din samarbetsförmåga är mycket god och du är tillmötesgående i ditt bemötande av barn, vårdnadshavare och kollegor. Du hanterar konflikter på ett lyhört och konstruktivt sätt. Vidare har du god förmåga att kommunicera i såväl tal som skrift. Du leder och motiverar andra, och delar med dig av dina erfarenheter och kunskaper. Du har ansvar för introduktion för nya barn och vårdnadshavare, föräldramöten och utvecklingssamtal samt att informera vårdnadshavare om förändringar sker i barngrupp/personalgrupp. I de dagliga kontakterna med vårdnadshavarna är du professionell, engagerad, barnfokuserad och serviceinriktad. Du har även ett övergripande ansvar över svåra samtal med vårdnadshavare där din utbildning och expertis ligger till grund i samtalet som alltid har barnet i fokus. Du har kunskap och en idé om hur du tillsammans med dina kollegor ska förverkliga läroplanens mål och värdegrund. Ditt barnfokus är tydligt och återspeglas i ditt förhållningssätt i vardagen. Du har även kunskap om hur du synliggör, vidareutvecklar och analyserar barns lärprocesser med hjälp av pedagogisk dokumentation. Du har en stark drivkraft att hålla utvecklingen av den pedagogiska miljön levande där digitalisering är en självklar del i arbetet. Du handlar i enlighet med fattade beslut, skollagen, läroplanen, Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som är legitimerad förskollärare och som brinner extra mycket för att arbeta med de yngsta barnen Du förväntas bland annat arbeta med pedagogisk dokumentation som en del i vårt systematiska kvalitetsarbete. Du förväntas tillsammans med arbetslaget driva verksamheten framåt utifrån barnens intressen, tankar och funderingar, som en medforskande pedagog. Din kompetens och undervisningsstrategier är viktiga för att kunna utveckla verksamheten. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Välkommen till Södermalms stadsdelsförvaltning! Södermalm är en kulturell och levande stadsdel i innerstaden med engagerade invånare och ett stort hjärta. Hos oss kan du verkligen göra skillnad. Tillsammans med våra Södermalmsbor utvecklar vi en ännu bättre stadsdel att leva, verka och bo i. Som medarbetare hos oss har du en trygg anställning med schyssta villkor, där vi tror att mångfald och jämn könsfördelning bidrar till att stärka vår verksamhet. Vi gillar att tänka nytt – vi hoppas att du som söker vill utveckla Södermalm tillsammans med oss! https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/södermalm/ kan du läsa mer om Södermalms stadsdelsförvaltning och du får även gärna besöka vår https://facebook.com/södermalmsdf.

19 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Finance Manager till Serwent
The Place AB
Ekonomi- och finanschefer

Har du gedigen erfarenhet av controlling och redovisning – och är redo att ta nästa steg i karriären? Nu söker vi en driven Finance Manager till ett Serwent - ledande inom kritisk VA-struktur. Vi söker dig som har mycket god erfarenhet av controlling och redovisning samt några års erfarenhet av ledarskap. I rollen kommer du att vara med på en tillväxtresa som ställer krav på att du är datadriven, proaktiv och vill jobba affärsnära. Du kommer att ingå i Serwents ledningsgrupp, agera strategisk partner till VD samt ha ansvar för ett ekonomiteam på sex personer. Vi går löpande igenom urvalet - så skicka din ansökan redan idag! Övergripande ansvar Finance Manager, Sweden har det övergripande ansvaret för bolagets finansiella funktion i Sverige, med särskilt fokus på controlling, affärsstöd och lönsamhetsstyrning. Rollen säkerställer att ekonomistyrning, redovisning och rapportering håller hög kvalitet och att ekonomifunktionen aktivt bidrar till företagets tillväxt, effektivitet och finansiella mål. Rollen är även en strategisk partner till VD i beslutsfattande och affärsutveckling, men omfattar också gemensamma initiativ och leveranser över landsgränserna. I det dagliga arbetet rapporterar du till VD i Sverige, och inom ramen för vår matrisorganisation rapporterar du funktionellt till koncernens CFO. Huvudsakliga arbetsuppgifter Leda, stötta och utveckla ekonomiteamet i Sverige. Säkerställa korrekt, proaktiv och regelbunden rapportering av KPI:er, månadsutfall, avvikelser och prognoser till ledning, styrelse och koncernfunktioner. Utveckla och driva processer för budget, prognoser och flerårsplaner i nära samarbete med region- och segmentschefer. Vara ett ekonomiskt bollplank till affärsverksamheten – identifiera förbättringspotential, analysera risker och möjligheter. Ta ett helhetsansvar för ekonomifunktionen i Sverige – redovisning, controlling, fakturering och kundreskontra. Initiera och leda förbättrings- och automatiseringsprojekt inom ekonomiprocesser. Säkerställa efterlevnad av legala krav, interna regelverk och god redovisningssed (K3). Ansvara för relationer med externa parter som revisorer och myndigheter. Mer om dig och det vi söker Kvalifikationer Ekonomexamen från universitet eller högskola. Minst 8–10 års erfarenhet från liknande roll, gärna inom ett medelstort eller internationellt bolag. Erfarenhet av att stötta affärsverksamheten genom analyser, kalkyler och lönsamhetsarbete. God förståelse för redovisning (K3), rapportering och finansiella processer. Van att arbeta nära ledning och vara en aktiv del av beslutsfattandet. Erfarenhet av koncernrapportering och arbete i internationell miljö är meriterande. Mycket god systemvana – gärna större ERP-system och BI-verktyg (ex. Power BI). Flytande svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper Du är en analytisk och strategisk person med stark kommersiell förståelse och högt driv. Trygg i att både utmana och stötta affären med skarpa ekonomiska insikter, samtidigt som du är prestigelös och operativ när situationen kräver det – hands-on och lösningsorienterad. Som kommunikativ ledare skapar du förtroende, engagerar och utvecklar ditt team. Du är proaktiv, tar ansvar och trivs i en föränderlig miljö där du gärna driver förbättringar. Vad erbjuder Serwent dig? En stimulerande arbetsmiljö där entreprenörsandan genomsyrar allt de gör En unik chans att vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt och framgång Kul tillsammans! Frukostar, sommar- och julfester m.m. En trygg anställning med kollektivavtalad pension, försäkringar och semester Friskvårdsbidrag och olika hälsoaktiviteter Förmånsbil Om Serwent Serwent har lång erfarenhet inom branschen och har varit verksamma sedan 1996. Under dessa år har vi byggt upp ett brett utbud av tjänster, med huvudfokus på vatten- och avloppslösningar. Serwent samlar åtta framstående företag under en enhetlig plattform och befäster därmed sin position som den näst största aktören inom sektorn för underhåll av underjordisk infrastruktur i Skandinavien. Företaget omsätter cirka 350 MSEK och har ett engagerat team på ca 180 medarbetare som är baserade i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Västerås och Gävle. Vi befinner oss i en mycket positiv utveckling och har en stor efterfrågan på våra tjänster. Vi har nu ett behov av fler kvalificerade medarbetare som vill vara med i vår tillväxtresa och utveckla oss vidare som bolag. Serwent - ledande inom vatten- och avloppsindustri The Place – Sveriges enda Worklife Partner För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Sjuksköterska sökes till äldreomsorgen i Stockholm i sommar!
Dedicare Sverige AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Nu söker vi sjuksköterskor till uppdrag inom äldreomsorgen i Stockholm under perioden juni-augusti. Heltid och deltid. Önskvärt om du har erfarenhet av äldreomsorgen och arbetat i journalsystemet Vodok. Kvalifikationer Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen Personliga egenskaper God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo. Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag Möjlighet att välja mellan veckolön och månadslön Du får en lön som är synonym med dina prestationer Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”.På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sjuksköterska sökes till privat hemsjukvård i Stockholm!
Dedicare Sverige AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Nu söker vi sjuksköterska till hemsjukvården i Stockholms. Uppdraget är under perioden 14/7och framåt  Kvalifikationer Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet. Erfarenhet av hemsjukvården.  Körkort krävs Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag Möjlighet att välja mellan veckolön och månadslön Du får en lön som är synonym med dina prestationer Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”.På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Flyttpersonal i Stockholm
Submit AB
Ramppersonal, flyttkarlar och varupåfyllare m.fl.

Vi på Submit söker nu efter flyttpersonal till våra samarbetspartners!Arbetsuppgifter: Som flyttpersonal hos oss kommer du att vara en viktig del av vårt team som hjälper våra olika partners, vi arbetar med de främsta flyttbolagen i Stockholm både stora som mindre. Där det handlar om att hantera kunders ägodelar på ett säkert och effektivt sätt. Dagarna är väldigt varierande och utspelar sig runt om i Stockholm. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att inkludera: Packning och emballering av möbler och andra gods Lasta och lossa flyttbilar Montering och demontering av möbler vid behov Kundkontakt och service Vi söker dig som: Har god fysisk kondition och kan hantera tunga lyft Är pålitlig, noggrann och ansvarsfull Har en positiv attityd och är serviceinriktad God samarbetsförmåga Krav: Svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande: Tidigare erfarenhet av flytt Tidigare erfarenhet av montering B-körkort Plats: Stockholm med omnejd Start: Omgående  Lön: Enligt överenskommelse  Arbetstid: Heltid/deltid Om oss:Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Låter detta som något för dig? Ansök idag!

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Fordonsingenjör med inriktning elkraft till SJ
SJ AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vi gör nu våra största investeringar någonsin på våra fordonsflottor för att fler ska kunna välja tåget för ett hållbart resande. Vi erbjuder nu en möjlighet att vara en del av detta otroligt spännande arbete där du kommer som fordonsingenjör ha en nyckelroll. Som en del av dessa investeringar genomför vi ett omfattande arbete att ta fram SJs nya regionaltåg Zeta & Delta. Din kommande roll I rollen som Fordonsingenjör i Team Zeta får du en viktig roll i arbetet med SJs nya regionaltåg. Du kommer att vara en del av ett härligt team och tillsammans med dina kollegor genomföra det omfattande, utmanande och spännande projektet hela vägen till lansering och därefter förvaltning. Du kommer bland annat att arbeta med att: Granska internationella leverantörens uppfyllanden av kravställningar inom el/elkraft Granska funktioner samt beräkningar mot gällande krav Följa upp SJs krav mot leverantören, vilket innebär ett proaktivt arbete med leverantören i alla verifierings- och valideringsaktiviteter av elkraftinstallationer/drivsystem på fordonet (propulsion) Genomföra tekniska utredningar inför interna beslut Tätt samarbete med underhållsleverantören i förvaltningsfasen Utreda/analysera felutfall Team Zeta ingår i Division Fordon som ansvarar för fordonsflottans livscykel och säkerställer att hela, rena och säkra tåg levereras i rätt tid. Division fordon har ca 900 medarbetare med blandade kompetenser, till exempel tekniska specialister, fordonsingenjörer, komfortoperatörer, säkerhetskoordinatorer, fordonsoperatörer och produktionsutvecklare. Förväntningar på den vi söker Vi söker självgående medarbetare som gillar problemlösning och vill lära sig om både beprövade och nya tekniska lösningar. Som person är du van att arbeta i team, bra på att samarbeta och har god kommunikativ förmåga, är driftig och tar gärna eget ansvar. Du är socialt kompetent och van att knyta samt vårda kontakter, gärna i internationella miljöer. Komplexa frågeställningar är inget du ryggar för och du förstår helheten såväl som detaljer. Du är prestigelös, nyfiken och generös i relation till dina kollegor och bidrar till stark förbättringskultur. Starkt intresse för teknisk utveckling och av att bygga framtidens klimatsmarta resande på järnväg. Vi ser att du har: Teknisk generalistkompetens och mycket hög kompetens inom elkrafts området. Civilingenjör eller motsvarande med god erfarenhet inom järnvägsbranschen. God svenska och engelska i både tal och skrift. Minst 5 års erfarenhet inom järnvägsindustri främst inom elektriska system på spårfordon, drivsystemet/propulsion, elkraftsberäkningar. God IT-kunskap (MS Office-miljö). Ansökan och information Vi gör urval löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 15 augusti. Observera att intervjuer kan komma att påbörjas efter semesterperiod. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta vår Maria Rosenblad, [email protected].

19 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Superuser till AutoStore lager i Rosersberg
Insitepart AB
Lager- och terminalpersonal

Dina Arbetsuppgifter och Profil Vi söker en driven och engagerad lagermedarbetare med utökat ansvar som Superuser till vår kund i Rosersberg. Ansvaret innefattar att du skall fungera som en stödfunktion på lagret gällande frågor som berör WMS-systemet (NYCE Logic) samt ha en bra förståelse för hur Autostore fungerar och utföra dagligt underhåll. Huvudsakliga arbetsuppgifter; Fungera som en "first line support" på lagret och vara länken mellan operations och lagret Ansvara för den dagliga skötseln av AutoStore Vara kontaktperson för servicepartner av automation Vidareutbilda personal för att höja kunskapen inom WMS-systemet (NYCE Logic) och eManager (AutoStore) Arbeta inom lagerprocesserna (plock och pack av e-handelsordrar) Vi söker dig som ... har tidigare kunskap och erfarenhet av lager- och logistik samt en genuin nyfikenhet av lagersystem och AutoStore. Du har ett gott ordningssinne samt arbetar strukturerat, noggrant och effektivt. Du har en god kommunikationsförmåga, är lösningsorienterad och är inte rädd för att ta egna initiativ. Villkor Flexibilitet krävs gällande arbetsuppgifter och arbetstider, förskjuten arbetstid och övertid kan förekomma Flytande svenska i tal och skrift är ett krav Insitepart tillämpar utdrag ur belastningsregistret på samtliga kandidater i process Meriterande om du har truckkort A1-A4 + B1-B4 Meriterande om du tidigare har arbetat med WMS-systemet NYCE Logic, Elements eManager, TA-systemets Nshift  Är detta din nästa utmaning?På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater.

19 juni 2025
Sista ansökan:
2 september 2025
Regeringskansliet söker en it-säkerhetsarkitekt
Regeringskansliet
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Sektionen för it-säkerhet, Förvaltningsavdelningen Är du intresserad av att arbeta med it-säkerhet i en komplex och geografiskt spridd miljö? Vill du bidra till att Sveriges regering, Regeringskansliet och ambassader har it-system med rätt säkerhet? Vi söker nu en erfaren it-säkerhetsarkitekt. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som it-säkerhetsarkitekt arbetar du brett med it-säkerhetsfrågor och vidareutvecklar vår it-säkerhetsarkitektur för att stödja digitalisering och möta omvärldens snabba förändringar. Du samarbetar med it-säkerhetschef, specialister, team, projekt och leverantörer för att skydda information enligt överenskomna nivåer. Du håller dig uppdaterad om vad som händer i omvärlden, både vad gäller hotbilder, arbetsmetoder, teknologier och produkter och utvecklar it-säkerhetsarkitektur genom att skapa en roadmap för att stärka och säkerställa it-säkerhetsförmågor i både on prem och molnmiljöer. Följande arbetsuppgifter ingår bl a: • Vidareutveckla och förvalta it-säkerhetsarkitektur • Delta i arbetet med design av och implementation av säkerhetslösningar och leda krav- och lösningsworkshoppar • Stödja tvärfunktionella team och projekt • Bidra till att strategi, styrande principer och riktlinjer för it-säkerhetsarkitektur efterlevs och kontinuerligt utvecklas Din bakgrund Vi ser att du uppföljer följande krav: • Högskoleexamen inom relevant område för rollen eller motsvarande arbetslivserfarenhet • Erfarenhet som it-säkerhetsarkitekt för on prem och molnmiljöer • Erfarenhet av it-säkerhet i miljöer med höga säkerhetskrav • Kunskap om molnlösningar och deras säkerhetsfunktioner Följande kunskaper och erfarenheter är meriterande: • Certifieringar inom it-säkerhet/arkitektur • Erfarenhet av riskhantering, sårbarhetshantering, kontinuitetsplanering och kravställning mot leverantörer • Erfarenhet av projektledning, M365 och Azure Security-funktioner, DevSecOps • Erfarenhet av arbete vid myndighet, offentlig sektor eller global verksamhet • Erfarenhet av ackreditering för säkerhetsskyddsklassade informationssystem • Kunskap om föreskrifter och standarder inom informations- och it-säkerhet (CIS, NIST, ISO 27000) • Kunskap om NATO-regelverk och tekniska lösningar för säkerhetsskyddsklassadinformation • Goda kunskaper inom design av IT-infrastruktur, nätverk, kryptering, åtkomst/behörighetshantering, applikationsdrift och operativsystem Dina egenskaper Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som motiveras av komplexa utmaningar. Du har förmåga att kommunicera säkerhetsrelaterade frågor på ett tydligt och pedagogiskt sätt och kan arbeta mot uppsatta mål med efterfrågat resultat. Din analytiska förmåga och strategiska tankesätt gör att du självständigt och initiativtagande kan drivakomplexa projekt framåt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är ansvarsfull, noggrann och strukturerad, och har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Då arbetet utförs i nära samarbete med dina kollegor är viktigt att du har god samarbetsförmåga, uppskattar teamarbete och har lätt för att skapa förtroende och bygga goda relationer. För att lyckas i rollen är det viktigt att hålla sig uppdaterad om aktuella hot och risker inom it-säkerhet. Du har god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift. Övrigt Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Våra anställningar är placerade i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare. Beredskapstjänstgöring, resor till utlandsmyndigheter och visst arbete utanför ordinarie arbetstid kan förekomma. Är du intresserad? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 10 juli 2025. Ansökan och personligt brev ska vara på svenska. Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta sektionschef Lena Andersson Nordgren eller rekryteringsspecialist Carl Garellick. Fackliga representanter är Johan Strokirk (Saco) och Jan Wahlström (ST). Samtliga nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025