Kickstarta karriären i rollen som kundtjänstmedarbetare
Hirely AB
Kundtjänstpersonal

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du arbetssökande och vill kickstarta våren med ett nytt arbete? Vill du utvecklas inom service och ta del av stora utvecklingsmöjligheter? Då har vi tjänsten för just dig! Vi på Sprio söker nu nya kundservicemedarbetare till olika uppdrag hos Teleperformance med placering i Solna, Stockholm. Som kundservicemedarbetare kommer du att: Leverera högkvalitativ kundservice med tålamod & förståelse för kunden Registrera, logga och lösa kundernas problem under pågående samtal Hantera mjukvara, verktyg och använda dator & telefon som dina främsta arbetsverktyg Vi söker dig som: Är serviceminded och sätter kunden i fokus Trivs med kundkontakt över telefon Är villig att lära dig och utvecklas Är flytande i tal och skrift på svenska och engelska Har en fullständigt gymnasieexamen Kan arbeta heltid Vi erbjuder dig: Stora möjligheter att växa såväl privat som professionellt Ett glatt team med en stark gemenskap Fullt betald utbildning i början av din anställning Fräscha kontorslokaler Lön och förmåner enligt kollektivavtal Tjänsterna är på 80-100% och du kommer att arbeta varierande tider förlagda inom kundtjänstens öppettider där även helger kan förekomma. Inför anställning genomförs en bakgrundskontroll.  Observera att detta är en tillsvidareanställning – alltså ingen tjänst för dig som planerar att börja eller återuppta studera i höst. Låter detta intressant och skulle du vilja veta mer? Tveka då inte på att inkomma med din ansökan redan idag!

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Lärare i Företagsekonomi 100% till Österåkers gymnasium
Österåkers kommun
Gymnasielärare

I Österåker arbetar vi mot att bli länets bästa skolkommun. I arbetet mot den målbilden har vi tre ledord: kunskap, professionalism och trygghet. Kunskap innebär att fler elever ska nå målet och nå bättre skolresultat. Professionalism innebär att vi ska ha kunnig personal som också kan växa och utvecklas i sina roller. Trygghet innebär att personal och elever ska få arbetsro, uppleva skolmiljöerna som trygga och vara delaktiga i beslut som påverkar deras vardag.Om Österåkers gymnasium Österåkers gymnasium är en mindre gymnasieskola (ca 600 elever) med stora skolans möjligheter. Det ger oss bra förutsättningar för att aktivt arbeta med goda relationer och att möta våra elever med höga förväntningar. Vi erbjuder Ekonomiprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskapsprogrammet, Teknikprogrammet och två Introduktionsprogram. Vi har säkrat sju års finansiering från EU för våra Erasmus-projekt och utlandssamarbeten. Skolan har också många UF-företag som konkurrerar med sina affärsplaner och samverkar med vårt lokala näringsliv. Att vara i en kommun med tydlig företagsprofil ger stora möjligheter. Elever kan även kombinera sina studier med profiler inom idrott och estetiskt skapande. Vår Golf-profil är en NIU - nationellt godkänd idrottsutbildning och tar emot sökande från hela regionen.Vi har en mycket hög andel behöriga lärare (96%) och låg personalomsättning. ÖG har bland annat lärare som avlagt doktorsexamen, lärare som fått sina litterära verk publicerade och lärare som arbetat med kompetensutveckling på nationell nivå inom undervisning. Vi har också sex förstelärare som arbetar med skolutveckling genom lektionsdesign. Elever som vill studera mer eller ha extra tid med sina lärare ges möjlighet till det, bland annat genom många bemannade studietider.Skolans trygghetsteam har ett särskilt uppdrag att öka tillgängligheten för eleverna och att vara närvarande i lokaler och på lektioner. Trygghetsteamet och mentorerna samarbetar genom att regelbundet samtala om trygghetsfrågor och hur man ska bete sig mot varandra. Vid senaste trygghetsmätningen angav 91% av eleverna att de känner sig trygga i vår skola. Ditt nya jobb Vill du inspirera och utbilda framtidens ekonomer? Vi söker en engagerad lärare som brinner för undervisning och entreprenörskap.Som gymnasielärare kommer du att undervisa i ekonomiska ämnen, entreprenörskap och juridik. Det är ett långtidsvikariat med stor möjlighet till förlängning. Du blir en del av vårt engagerade arbetslag och ämneslag. Din profil • Legitimation som gymnasielärare. • Djupa ämneskunskaper inom ekonomiska ämnen och entreprenörskap. Behörighet i juridik är meriterande. • Du ska vara mycket kunnig i digitala system som Teams, olika hjälpmedelsprogram och metoder för att främja inlärning och engagemang. • Du ska ha erfarenhet av att planera och genomföra spännande och engagerande aktiviteter som ökar elevernas motivation och stärker deras självförtroende. • Du ska ha ett undersökande, lösningsinriktat och kritiskt förhållningssätt inför de utmaningar skolan står inför när AI gör insteg i skolan. Anställningens omfattning 100% Anställningsform Tillsvidare Tillträde 12 augusti eller enligt överenskommelse  Sista ansökningsdag 1 augusti   Visst låter det spännande? Registrera din ansökan via knappen ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på något annat sätt. Gå gärna in och läs mer på osteraker.se/jobbaiösteråker Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Precis som vi har du också ett barnrättsperspektiv i ditt dagliga arbete, i enlighet med barnkonventionen. Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni på vår webbplats. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka.

19 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
HR-strateg inom personalförsörjning
Försvarsmakten
Personal- och HR-specialister

Vill du bidra till Försvarsmaktens långsiktiga personal- och kompetensförsörjning? Personalens kompetens och tillgänglighet är avgörande för Försvarsmaktens operativa förmåga. Vårt uppdrag är att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats vid rätt tidpunkt. Våra medarbetare är viktiga för oss och du ges god möjlighet att förena det professionella och det privata. Vi ger dig även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Personalförsörjningssektionen på Högkvarteret Sektionen arbetar på strategisk nivå i myndigheten och tar fram underlag för personaldelarna i Försvarsmaktens strategiska planverk och budgetunderlag. Sektionen arbetar även med uppföljning, prognoser och studier på kort sikt samt hur Sveriges försvar kommer att se ut mot år 2050. Arbetet är i många fall datadrivet och framtagning och uppföljning av statistik samt flödesanalyser är en viktig del i sektionens arbete. Utöver detta svarar sektionen på remisser från bland annat regeringskansliet, tar fram underlag till högre chef samt bistår som sakkunniga i interna stabsarbeten. Huvudsakliga arbetsuppgifter Tjänsten innebär att du initialt kommer att stötta i sektionens olika arbeten. För rätt individ finns möjlighet att successivt ta mer ansvar och självständigt bereda och leda strategiska arbeten inom personalförsörjningsområdet. Arbetet innebär att du kommer att skriva centrala planeringsunderlag varför du behöver vara en god skribent. Arbetet innefattar även chefsföredragningar varför du även behöver vara bekväm med muntlig framställning. Vidare behöver man i arbetet förvärva en systemförståelse för lagstiftning och interna regelverk. KRAV Kvalifikationer • Relevant akademisk examen inom ex. HR, statsvetenskap alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren kan bedöma som likvärdig • Minst två års arbetslivserfarenhet inom ett för arbetet relevant arbetsområde • Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska • Mycket goda kunskaper i Office-paketet (Outlook, Word, Excel, PowerPoint) Personliga egenskaper För att lyckas i rollen krävs det att du är resultatorienterad och kan säkerställa att uppgifter fullföljs och avslutas i tid. Du är analytisk och har en god förmåga att samarbeta såväl med kollegor på sektionen som tvärfunktionellt inom myndigheten. Vid urval kommer mycket stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Aktuell och relevant erfarenhet från arbete inom Försvarsmakten eller annan statlig myndighet • Arbetslivserfarenhet av personal- och kompetensförsörjning • Erfarenhet av utredningsarbete • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet av statistiska analyser och / eller personalcontrolling Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Stockholm. Befattningen är civil. Tjänsteresor kan förekomma. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Kontaktas via växel 08-788 75 00 Karin Brunn Lundgren 18/6-27/6 Sven Andersson 27/6-2/7 Carl Magnus Svensson 3/7- 9/7 Fackliga företrädare Kontaktas via växel 08-788 75 00 Stefan Ungerth (SACO) Monika Danielsson (SEKO) Kjell Tetzlaff (Försvarsförbundet) Arne Nilsson (Officersförbundet, OFR/O) Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-09. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Bilsäljare Ford till Hedin Automotive Södertälje
Svensk Autorekrytering AB
Butikssäljare, fackhandel

Arbetsbeskrivning Hedin Automotive söker nu en engagerad, målinriktad och affärsdriven säljare till vår anläggning i Södertälje. Här får du chansen att arbeta med bilmärket Ford och vara en del av ett team som brinner för försäljning, kundrelationer och affärer. I rollen som bilsäljare hos oss ansvarar du för hela försäljningsprocessen – från första kundkontakten till att överlämna nycklarna till en nöjd kund. Du säljer både personbilar och transportbilar och arbetar proaktivt med att identifiera och kontakta potentiella kunder via telefon. Uppföljning, kundmöten och skräddarsydda lösningar är en central del av din vardag. Vi erbjuder en provisionsbaserad lönemodell där ditt driv och din prestation direkt påverkar din ersättning. Helgarbete förekommer som en del av tjänsten. Din Profil Vi söker dig som älskar försäljning och trivs med att arbeta i en affärsdriven miljö. Du har ett starkt kundfokus och brinner för att skapa långsiktiga relationer. Med en självgående inställning tar du initiativ, hittar nya affärsmöjligheter och drivs av att nå och överträffa dina mål. Eftersom uppsökande försäljning via telefon är en stor del av jobbet, behöver du vara bekväm med att aktivt kontakta och bearbeta kunder. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet av uppsökande försäljning • Ett starkt affärssinne och förmåga att driva hela säljprocessen från start till avslut • Förmåga att arbeta självständigt och strukturerat • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • B-körkort • Tidigare erfarenhet av bilbranschen är starkt meriterande men inget krav Vi ser fram emot din ansökan! Inkludera gärna ett personligt brev där du motiverar varför just du passar in på beskrivningen ovan. Om företaget Hedin Automotive är ett dotterbolag till Hedin Mobility Group som är en av Europas största privatägda mobilitetsleverantörer. Hedin Automotive är en av Sveriges största marknadsplatser för fordon och fordonstjänster med 124 anläggningar runt om i landet och ca 3000 medarbetare. Visionen är att bli branschens ledande bilföretag med de bästa produkterna och den bästa servicen. Hela koncernen sysselsätter fler än 13000 personer och har cirka 350 anläggningar i 14 länder. Hedin Mobility Group representerar över 50 varumärken och är importör/distributör för ett antal märken på flera europeiska marknader. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult June Pärnänen på tel. 070 622 60 19 eller mail [email protected]. Ansökningar kommer att behandlas i augusti. Varmt välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Kundsupport till bolag med hållbarhetsprofil
OIO Väst AB
Kundtjänstpersonal

Om tjänsten Vi söker nu en engagerad kundsupportmedarbetare för omgående start till vår partner i Stockholm. Du kommer bli en del av ett tätt sammansvetsat team med stort engagemang för både kund och kollegor. I rollen kommer du att arbeta med direkt kundkontakt via telefon och mejl, samt hantera ärenden och orderläggningar i företagets system. Det rör sig om att ta emot och administrera beställningar, svara på prisfrågor och offerter, frågor kring avtalade uppdrag samt allmänna frågor om företagets tjänster. Sammanfattningsvis kommer du att: Ta emot samtal och mejl där du hanterar kundärenden Hantera inkommande order och lägga bokningar i affärssystemet Arbeta aktivt i bolagets kundportal Agera rådgivande kring företagets tjänster och identifiera merförsäljningsmöjligheter Samarbeta med kollegor på andra avdelningar för att lösa dina ärenden Vi söker dig som Arbetat minst två år i liknande roll inom kundservice där du haft både telefon och mejl som redskap Är tillgänglig för arbete hela sommaren (begränsade möjligheter till semester) Har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem Besitter förmågan att hantera flera uppgifter parallellt och arbeta strukturerat Talar och skriver flytande svenska och engelska i både tal och skrift Rätt person för denna roll är nyfiken, initiativtagande och trivs i en miljö där tempot varierar. Du är en serviceinriktad person med god förmåga att kommunicera och kan snabbt sätta dig in i kundens behov. Du har en naturlig fallenhet för att ställa frågor, ta ansvar och framför allt kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. Om anställningen Detta är ett konsultuppdrag på initialt 6 månader med möjlighet till förlängning, där du blir anställd som konsult hos OIO. Förutsatt att du trivs väl och båda parter är nöjda i samarbetet finns möjlighet till förlängning av uppdraget. Anställningen kommer att inledas med en introduktion där du som ny får en gedigen introduktion av dina kollegor och stöd för att komma in i rutiner och system. Omfattning: Heltid, kontorstider 07:00-16:00 Start: Omgående Placering: Stockholm, på plats. Distansarbete ej möjligt. Kontaktperson: Hanna Lundblad Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

19 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Redovisningsekonom till konsultuppdrag i centrala Stockholm - Start omgå...
Newr AB
Redovisningsekonomer

Vi söker en redovisningsekonom till ett konsultuppdrag med start omgående och under 4-6 månader framåt. Fokuset i uppdraget kommer att ligga på att arbeta med faktureringar och betalningar. Du blir del av en större ekonomiavdelning och ett reskontra-team samt rapporterar till en redovisningschef.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantering och avstämning av kund- och leverantörsreskontra Felsökning av felaktiga fakturor och betalningsflöden Säkerställa att betalningar sker korrekt och i tid Arbeta med self-billing och konteringar Bokföra inbetalningar på rätt konton Hantera stora volymer och komplexa flöden Din profil Vi söker dig som: God erfarenhet av reskontra och löpande redovisning Är trygg i konteringar och bokföringsprinciper Är lösningsorienterad, noggrann och gillar att ta tag i problem Är van att arbeta självständigt i en roll med högt tempo  Har erfarenhet av NetSuite – meriterande, men inte ett krav Kommunicerar väl på svenska och engelska Välkommen med ansökan! [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Massör hos Sthlm Physique i Stockholm
Sp Massage AB
Massörer och massageterapeuter

Om oss: Sthlm Physique är ett framstående massageföretag med flera massagemottagningar runt om i Stockholm. Vi är stolta över att vara Sveriges största arbetsgivare inom massagebranschen och är kända för vår höga standard och engagemang för våra anställda. Vi söker duktiga massageterapeuter för att ansluta sig till vårt team. Kom in i ett team där du värderas som person och blir en del av en positiv arbetsmiljö. Vår specialitet är ordentlig och bra massage. Ca 70% av alla behandlingar är fokuserade på mer behandlande massage där du som massör får använda all din kunskap och kreativitet. Vi har mottagningar på följande platser: Bandhagen, Barkarby, City (Hötorget), Farsta, Norra Djurgårdsstaden, Odengatan, Solna, St Eriksplan, Södermalm, Täby och Älvsjö.  Vår idealiska kandidat brinner för att hjälpa andra, är skicklig i anatomi, punktlig och har en positiv attityd.  Dina kvalifikationer: Relevant utbildning inom massage.  God kommunikationsförmåga och en positiv inställning. Förmåga att samarbeta med kollegor i en mottagnings miljö. Dedikerad, ansvarstagande och passionerad kring ditt yrke. Gillar utmaningar och ska även känna dig trygg att bygga relationer och skapa ett förtroende hos dina klienter som gör att de vill komma tillbaka.    Vi erbjuder: Tillsvidareanställning med möjlighet till antingen deltid eller heltid. En heltidsanställning motsvarar 30 timmars massage i veckan. (75% tjänst, 126 timmar månaden). Vi kan anpassa anställningsgraden efter dina behov och önskemål. En trygg grundlön med tillägg av provision.  Fasta scheman som ger dig förutsägbarhet i din vardag. Utbildning för att säkerställa att du alltid är på toppen av ditt yrke. En möjlighet att arbeta på någon av våra mottagningar eller ute hos företag. Ett team som verkligen bryr sig om och värdesätter ditt välbefinnande och professionella utveckling. Lön och ersättning Sthlm Physique har år efter år några av de högsta lönerna i branschen om man mäter med jämförbara arbetsgivare. Grundersättningen för ingångslönen baserat på en 75% (126 h/m) är minst 25200 kr om du arbetar 126 h. Lönen är timbaserad för att maximera flexibiliteten i din anställning. Därefter kan man som anställd välja att gå in på mer provisions- och bonusbaserade löneupplägg. Månadslönerna för massörer uträknat på 126h/m varierar från 25200 kr - 35500+ kr Vi jobbar alltid på att förbättra anställningen och belöna utförandet av bra massage. Viktigt att understryka är att det är ingen press på att sälja något, eller boka om. Det enda du behöver fokusera på är att utföra den bästa massage du kan och se till att kunden är så nöjd som möjligt med sin upplevelse. Ansök nu och bli en del av vårt dedikerade team på Sthlm Physique

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Massör hos Sthlm Physique i Täby
Sp Massage AB
Massörer och massageterapeuter

Om oss: Sthlm Physique är ett framstående massageföretag med flera massagemottagningar runt om i Stockholm. Vi är stolta över att vara Sveriges största arbetsgivare inom massagebranschen och i 5 år+ har vi varit det företag i Sverige som totalt betalat ut mest totalt lön till massörer. Vi söker duktiga massageterapeuter för att ansluta sig till vårt team. Kom in i ett team där du värderas som person och blir en del av en positiv arbetsmiljö. Vår specialitet är ordentlig och bra massage. Ca 70% av alla behandlingar är fokuserade på mer behandlande massage där du som massör får använda all din kunskap och kreativitet.  Vi letar nu efter massörer till vår mottagning Täby park i Täby.  Vår idealiska kandidat brinner för att hjälpa andra, är skicklig i anatomi, punktlig och har en positiv attityd.  Dina kvalifikationer: Relevant utbildning inom massage.  God kommunikationsförmåga och en positiv inställning. Förmåga att samarbeta med kollegor i en mottagnings miljö. Dedikerad, ansvarstagande och passionerad kring ditt yrke. Gillar utmaningar och ska även känna dig trygg att bygga relationer och skapa ett förtroende hos dina klienter som gör att de vill komma tillbaka.    Vi erbjuder: Tillsvidareanställning med möjlighet till antingen deltid eller heltid. En heltidsanställning motsvarar 30 timmars massage i veckan. (75% tjänst, 126 timmar månaden). Vi kan anpassa anställningsgraden efter dina behov och önskemål. En trygg grundlön med tillägg av provision.  Fasta scheman som ger dig förutsägbarhet i din vardag. Utbildning för att säkerställa att du alltid är på toppen av ditt yrke. En möjlighet att arbeta på någon av våra mottagningar eller ute hos företag. Ett team som verkligen bryr sig om och värdesätter ditt välbefinnande och professionella utveckling. Lön och ersättning Sthlm Physique har år efter år några av de högsta lönerna i branschen om man mäter med jämförbara arbetsgivare. Grundersättningen för ingångslönen baserat på en 75% (126 h/m) är minst 25200 kr om du arbetar 126 h. Lönen är timbaserad för att maximera flexibiliteten i din anställning. Därefter kan man som anställd välja att gå in på mer provisions- och bonusbaserade löneupplägg. Månadslönerna för massörer uträknat på 126h/m varierar från 25200 kr - 38000 kr Vi jobbar alltid på att förbättra anställningen och belöna utförandet av bra massage. Viktigt att understryka är att det är ingen press på att sälja något, eller boka om. Det enda du behöver fokusera på är att utföra den bästa massage du kan och se till att kunden är så nöjd som möjligt med sin upplevelse. Ansök nu och bli en del av vårt dedikerade team på Sthlm Physique

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Avlösare sökes till flera uppdrag
Vallentuna kommun
Personliga assistenter

Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Brinner du för att stödja människor i deras vardag? Då ska du söka tjänsten som avlösare eller ledsagare.   Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet. Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar.     Om verksamheten: Kompassen - ledsagning & avlösning är en verksamhet som bedrivs enligt lagen om LSS. Vi har enbart timavlönade, varav flera anhöriganställda. Verksamheten riktar sig till barn och vuxna som behöver stöd för att komma ut i sociala sammanhang eller för att avlasta föräldrar till barn med funktionsvariationer.      Arbetsuppgifter: Avlösning: Insatsen innebär att du som avlösare arbetar med yngre barn i deras hem eller närområde. Insatsen syftar till avlasta barnets föräldrar så att föräldrarna kan vila, handla eller umgås med syskon.  Ledsagning: Insatsen innebär att du som ledsagare följer med kunden på vardagliga aktiviteter. Det kan vara som stöd på bussresan till högskolan eller för att kunden ska klara av att utföra sina fritidsintressen. Du kan ha flera olika uppdrag, både som avlösare och ledsagare.  Uppdragen är baserade på antal timmar per månad. För tillfället finns det uppdrag från 6 timmar i månaden och upp till 33 timmar i månaden.     Kvalifikationer: • Kunskap och erfarenhet inom autismspektrat • Erfarenhet från arbete med personer med olika funktionsvariationer eller från vård och omsorg • Pedagogisk utbildning inom barn- och funktionsvariationer     Personliga egenskaper: • Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete. • Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information. • Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ. • Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar. • Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande. • Flexibel, tillmötesgående och inkännande • Lugn och kan arbeta utifrån ett lågaffektivt bemötande     Information: Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg. Anställningen är en tidsbegränsad anställning på deltid med start så snart som möjligt. Vi tillämpar individuell lönesättning. Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll. Alla som anställs för arbete med barn och ungdomar ska lämna ett registerutdrag ur polismyndighetens belastningsregister. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss enligt nedan.  Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 250830.     För mer information kontakta: Janita Frisk Blomberg, Kvalificerad administratör mail: [email protected]   Mer information och fackliga representanter hittar du på  www.vallentuna.se/ledigajobb.

19 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Legitimerad lärare i svenska och SVA, åk 4-6, Fryshuset Grundskola i Akalla
STIFTELSEN FRYSHUSET
Grundskollärare

Fryshuset gör det möjligt för unga att genom sina passioner förändra världen. Vi skapar gemenskaper där unga syns, hörs och räknas. På denna grund bedriver vi ett 60-tal olika verksamheter på flera orter runt om i Sverige. Vi är ca 730 anställda och arbetar inom områdena; skola, ungdomskultur, arbete & entreprenörskap samt föredöme & framtidstro. Fryshusets verksamheter sträcker sig från kultur och nöjen till projekt som direkt adresserar vår tids svåraste sociala problem. Vi tror att alla kan lyckas och är värda en chans till. Stiftelsen Fryshuset är en ideell organisation som är religiöst och politiskt oberoende. Fryshusets Grundskola Akalla är en F–6-skola som stöttar elevernas dagliga lärande i en trygg och kreativ miljö. Här får varje barn möjlighet att växa, utvecklas och känna sig sedd.  Om tjänsten: Tillsammans med oss övriga strävar du efter att bibehålla en trygg skola där våra elever kan starta sin läranderesa i en miljö som inbjuder till kreativitet och nyfikenhet. På Fryshuset grundskola omgärdas du av kompetenta kollegor som har en positiv inställning till både sitt yrke och till att utveckla vår verksamhet för att ständigt ge våra elever de bästa förutsättningarna för lärande. I din roll bidrar du som lärare i svenska som andraspråk (sva), svenska med ditt professionella perspektiv i arbetet på skolan. Du undervisar våra elever utifrån deras förutsättningar till att nå så långt som möjligt i sin sva utveckling. I tjänsten ingår att kartlägga och undervisa elever med olika utmaningar både på individ och gruppnivå, samt att stötta kollegor i undervisning och bedömning av olika ämnen. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad lärare i svenska som andraspråk och/eller svenska och brinner för ditt uppdrag. Du är trygg och erfaren i att undervisa eleverna. En av dina styrkor är att bygga goda relationer till elever och vårdnadshavare. Att hitta nycklarna till varje elevs lärande är något du motiveras särskilt av. Du arbetar och använder olika kartläggningsmaterial och metoder för analys av elevernas behov. Du kan planera, stötta kollegor i arbetet med sva/sv undervisningen och fungerar som stöd i implementeringen av sva insatser på såväl individ-, grupp- som skolnivå. Du arbetar systematiskt utifrån data och resultat. Du har god pedagogisk förmåga och är skicklig i att motivera och entusiasmera dina elever. Naturligtvis så har du ett positivt förhållningssätt och möter elever, vårdnadshavare och kollegor med kompetens och värme. Precis som dina blivande kollegor så tycker du att ditt arbete är roligt, utmanande och spännande. Du har höga förväntningar på dina elever samt ett starkt engagemang. Du arbetar för ett inkluderande förhållningssätt och främjar elevers delaktighet i sitt lärande. Du är driven i att utveckla undervisningen tillsammans med dina kollegor. Du ska ha undervisat elever i åk 2-6. Vi lägger stor vikt vid personlig lämpligt och värderar goda referenser. Meriterande är flespråkighet och legitimation i flera ämnen. Tjänsten kan komma att tillsättas under annonsering. Tjänsten är en ferietjänst som ett föräldravikariat tom april-25, på 100%, med placering i Akalla. Tillträde i augusti. Vi omfattas av kollektivavtal via Fremia och skolavtalet. Uppvisande av belastningsregister är ett krav för anställning. Varmt välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025