Har du koll på el och styrskåp? Hisselektronik Sweden AB söker en montör till sitt team i Tyresö – ett innovativt företag där teknik möter smarta lösningar. Sök idag och bli en del av framtidens hissystem! OM TJÄNSTEN Hisselektronik Sweden AB är en ledande oberoende leverantör av hisskomponenter och kompletta hissystem, baserad i Tyresö, Stockholm. Företaget erbjuder innovativa lösningar med fokus på kort installationstid, snabb driftsättning och stabil drift. Deras avancerade styrsystem är utvecklade i CANopen-Lift, vilket möjliggör flexibel omprogrammering och tillägg av funktioner. Vi söker en montör med kunskaper inom el till Hisselektronik. Rollen innebär montering av apparatskåp, tablå och schaktstam enligt tekniska instruktioner. Du kommer att arbeta i ett team och bidra till att upprätthålla en effektiv arbetsmiljö. Detta är inledningvis ett konsultuppdrag via Academic Work på 6 månader med goda möjligheter till ett långsiktigt arbete för rätt person. Du erbjuds - Arbeta på välkomnande och familjärt företag - Ett spännande arbete med möjligheter till utveckling - En dedikerad konsultchef på Academic Work ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Montera produkter enligt fastställda instruktioner och rutiner. * Kontrollera att utfört arbete uppfyller gällande kvalitetskrav. * Rapportera avvikelser och kvalitetsproblem till närmaste chef. * Hålla arbetsplatsen ren och välorganiserad. * Aktiv i förbättringsarbete inom avdelningen. * Samarbeta med kollegor och andra avdelningar. * Delta i gemensamma möten och bidra med förbättringsförslag. * Hjälpa till med introduktionen av nyanställda. VI SÖKER DIG SOM - Kunna läsa och följa tekniska instruktioner och monteringsanvisningar - Goda kunskaper i svenska och engelska - Montera och installera komponenter efter instruktioner och el-scheman - Kunskap om el scheman och att koppla styrskåp Det är meriterande om du har kunskaper om hissars funktion och delar. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande - Respektfull Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs gärna mer på deras hemsida här.
Tror du på kollegialt lärande och vill främja en god lärmiljö med fokus på elevernas lär- och utvecklingsprocesser? Då kan du vara den vi söker till år 4-5 på Bollstanäs skola i Upplands Väsby. Vi söker en trygg lärare som har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi erbjuder dig Hos oss får du möjligheten att samarbeta med erfarna och behöriga kollegor på en skola med god måluppfyllelse och med spännande utvecklingsarbeten. Vi strävar efter ett gott samarbete och kollegialt lärande. Som lärare på Bollstanäs skola och i Upplands Väsby kommun erbjuds du kontinuerlig kompetensutveckling. Om oss Bollstanäs skola är en kommunal F-5 skola med omkring 500 elever och 60 medarbetare. Vår skola är en blandning av gammalt och nytt. Huvudbyggnaden invigdes redan i början av 1930-talet och tillbyggnaden 2013. Skolan ligger vid Norrvikens strand och ger oss möjlighet till att använda naturen i lärandet. Skolan präglas av trygghet, engagemang och kunskap där vi hoppas att du vill vara med och bidra i vårt fortsatta arbete. Bollstanäs skola har fått utmärkelsen Skola för hållbar utveckling för vårt arbete kring hållbar utveckling. Vi arbetar med hållbarhet inom miljö, socialt och ekonomiskt, bland annat genom utbildning, praktiska åtgärder och samhällsengagemang. En av våra förstelärare driver detta arbete tillsammans med lärare och elever, till sin hjälp har hon Elevrådet. Vi arbetar för att eleverna ska bli ansvarstagande och medvetna medborgare. Om tjänsten Vi söker dig som vill arbeta som ämneslärare med mentorskap i år 4-5. Ett krav är att du är behörig och vill undervisa i svenska och SO. Utöver det så ser vi gärna att du har en bred behörighet, gärna i matematik och engelska. Dina blivande kollegor är behöriga, erfarna och kompetenta. Arbetslaget har också en speciallärare knuten till sig samt ett antal resurser. Du har möjlighet att få stöd och handledning av skolans elevhälsoteam som består av speciallärare, skolpsykolog, skolsköterska och skolledare. Dina blivande kollegor är behöriga, erfarna och kompetenta. Arbetslaget har också resurser knutna till sig som stöd för grupper/elever. Du behöver kunna börja din anställning hos oss senast den 12 augusti 2025. Är du den vi söker? Vi söker dig som: - Är behörig lärare i svenska och SO, gärna även matematik och engelska för år 4-6 eller 1-7 - Har god förmåga att undervisa och arbeta med grupprocesser - Har erfarenhet och kunskap av att använda IKT (informations- och kommunikationsteknik) i undervisningen - Har goda kunskaper om barns lärande och utveckling och är väl insatt i läroplanens mål och kan omsätta det i ditt dagliga arbete Det är meriterande om du har: - Utbildning och erfarenhet inom området specialpedagogik - En bred ämnesbehörighet - Erfarenhet av att undervisa elever i årskurs 4-6 Vi söker dig som har förmåga att skapa en trygg och stimulerande lärandemiljö för eleverna. Du är en tydlig och strukturerad ledare i klassrummet. Du skapar goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor och har en vilja att vara med och utveckla skolans verksamhet och är väl insatt i skolans styrdokument. Du ser olikheter som en tillgång och det är självklart för dig att kunna göra anpassningar av arbetssätt och aktiviteter utifrån de behov du identifierar i din elevgrupp. Du är en duktig kommunikatör i både tal och skrift och känner dig bekväm med att ta alla typer av samtal och möten. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker nu en självgående moderniseringstekniker för ALT Hiss i Stockholm. Du blir en del av ett expansivt företag med en öppen och positiv arbetsmiljö, där du ges stor frihet att planera och genomföra ditt arbete. Om du är en praktiskt lagd och erfaren tekniker som vill arbeta med att modernisera hissar i olika omfattningar och fabrikat – och trivs med ett självständigt arbete där du får ta stort eget ansvar – då kan detta vara en fantastisk möjlighet för dig! Om jobbet: Som moderniseringstekniker hos ALT Hiss kommer du att arbeta med att byta ut större delar av hissar, såsom dörrar, motorer, linor och hisskorgar. Du kommer även att uppdatera elstyrningar och vid behov byta ut maskineri och dörrvagnar. Arbetet är både fysiskt och tekniskt krävande och innebär stort ansvar – därför söker vi dig som är trygg i att fatta beslut och lösa problem på plats. Du behöver kunna planera, utföra och slutföra arbetet självständigt, samtidigt som du har ett gott samarbete med både kollegor och kunder. Du kommer att arbeta med hissar av olika fabrikat, vilket gör jobbet både varierande och utvecklande. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har erfarenhet av både el och mekanik, gärna med ett par års erfarenhet inom hissmodernisering, installation eller reparation. Du är en självgående, lösningsorienterad och ansvarstagande person som kan ta egna initiativ och driva arbetet framåt – även när förutsättningarna förändras. Du trivs i en roll där du får mycket frihet, samtidigt som du är noggrann, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta i team. För att lyckas i rollen är det också viktigt att du är strukturerad, kommunikativ och har ett högt säkerhetstänk. Vad erbjuds: -Ett omväxlande och fritt jobb med stor frihet under ansvar -En arbetsplats i ett expansivt företag med en positiv och öppen kultur -Kollegor i världsklass, bra villkor och stora möjligheter till både personlig och professionell utveckling -Ett företag där personalen är en av våra största tillgångar – vi satsar på långsiktig trivsel och engagemang. Om du är intresserad av att arbeta med hissmodernisering och vill vara en del av ett professionellt och växande team – tveka inte att skicka in din ansökan! Vi ser fram emot att höra från dig. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vi söker en erfaren och driven kvällschef till DHLs lager i Väsberga, där du leder ett team på 13 personer och säkerställer effektivt arbetsflöde samt uppfyller kvalitetskrav. Nu har du chansen att ta ansvar för ett engagerat team och driva det dagliga arbetet framåt hos ett av världens ledande logistikföretag. DHL Västberga söker nu en Supervisor till sitt kvällsskift – en viktig roll med både operativa och strategiska inslag. Som Supervisor ansvarar du för att leda ett team på cirka 13 personer under kvällsskiftet (13:00–22:00). Du fördelar arbetsuppgifter, säkerställer att flödena fungerar optimalt och ser till att både produktivitet och kvalitet håller hög nivå. Rollen kombinerar ledarskap med praktiska arbetsuppgifter – du förväntas också delta operativt vid behov, bland annat genom truckkörning. Varför DHL? DHL Freight (Sweden) AB är inte bara en global logistikledare – de är också en Top Employer Sweden 2025, certifierade av Top Employers Institute för sitt starka ledarskap, fokus på utveckling, arbetsmiljö och engagemang. Här får du möjlighet att växa i en trygg, inkluderande och professionell miljö. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har: Erfarenhet av att leda personal inom lager/logistik eller liknande miljö God kommunikativ förmåga och struktur i ditt arbetssätt Ett lösningsorienterat mindset och ett tryggt ledarskap Truckkort och vana av att arbeta i ett operativt flöde Förmåga att skapa god stämning och engagemang i teamet Vana vid att använda IT-system, särskilt MS Office och Power BI för rapportering och uppföljning. Ett starkt intresse för siffror och datadriven uppföljning. Erfarenhet av ADR-gods (farligt gods). OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Är du tekniskt intresserad och vill arbeta med montering och felsökning? Söker du ett flexibelt heltidsarbete? Då kan denna tjänst vara något för dig! Är du tekniskt lagd och gillar problemlösning? Open Up söker dig! Open Up är en ledande aktör inom dörrautomation och erbjuder tjänster som konsultation, installation samt förebyggande underhåll för olika dörrar, portar, jalusier, samt enklare lås och passersystem. Deras produkter används i både kommersiella och industriella miljöer. Huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Montering, felsökning och underhåll av slag- och skjutdörrsautomation. Montering och service av entrékaruseller, portar och speedgates. Tjänsten är på heltid och kan börja omgående eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är måndag-fredag, 07:00-16:00 med möjlighet till flexibilitet. Du utgår hemifrån och kommer att resa till andra orter vid behov ca 4-5 ggr/mån. DETTA SÖKER VI För att trivas i denna roll hos Open Up ser vi att du har ett tekniskt intresse och gillar att lösa problem. En bakgrund inom tekniska hantverksyrken är meriterande. Du är självgående, ansvarstagande och kan arbeta både självständigt och i team. Eftersom tjänsten innebär mycket kundkontakt, ser vi att du har ett gott kundbemötande och förmåga att anpassa dig efter kundens behov. Du bör vara ordningsam, strukturerad och kunna hantera stressiga situationer. Krav för tjänsten är att du behärskar svenska i tal och skrift samt har B-körkort. Hos vår kund får du möjlighet till både professionell och personlig utveckling i ett positivt arbetsklimat med ett engagerat team. Det är meriterande om du har erfarenhet inom installation, el, automation eller mekanik – men det viktigaste är din vilja att utvecklas och göra ett bra jobb. Hos Open Up finns mycket att lära, och för rätt person finns stora möjligheter framåt. Välkommen till ett företag där du får vara dig själv, ta ansvar och göra skillnad! Låter detta intressant? Ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Tekniska museet söker två arkivarier för att arbeta med inventering och digitalisering av arkivsamlingar inför en ny basutställning I 100 år har Tekniska museet visat hur nyfikenhet, kreativitet och samarbete kan lösa till synes omöjliga utmaningar. Vi är Sveriges tekniska museum, ett kulturhus för teknik och vetenskap som lockar 400 000 besökare årligen. Vi är också en mobil verksamhet som turnerar ut i landet och har två filialer – The Cell i Hagastan och Tekniska i Tensta. Vi skapar upplevelser där barn och vuxna engageras i att bygga den värld de vill leva i. Välkommen till Tekniska museet – en arbetsplats med visionen om innovationslust för en hållbar framtid och stolt vinnare av Årets museum 2025. Om rollen Under hösten kommer vi att arbeta intensivt med inventering och digitalisering av våra arkivsamlingar för tillgängliggörande i bland annat filmer och bildspel i vår nya basutställning som öppnar i april 2026. Förutom inventering av vårt arkiv, kommer du även att inventera externa arkiv för att vi ska kunna förmedla så många aspekter som möjligt av svensk teknikhistoria. Vid digitalisering av arkivmaterial på Tekniska kommer du att arbeta med hela processen: identifiering, skanning/fotografering och metadataregistrering. Vid behov kommer du även att sköta koordinering inför digitisering av extern aktör. Vissa delar av materialet består av äldre fotografier, vilket kräver särskild varsamhet och förståelse för bildmaterial. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor, men kräver också självständighet och noggrannhet. Projektledare och projektteam finns tillgängliga som stöd under hela processen. Kvalifikationer Då detta är en satsning med statligt stöd i och med regeringens vårändringsbudget 2025, vänder vi oss främst till dig som är nyutexaminerad alternativt arbetssökande. Vi söker dig som har en utbildning inom arkivvetenskap eller motsvarande, gärna med erfarenhet av arbete med historiska arkivhandlingar och digital arkivhantering samt research/inventering av arkivmaterial. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad, noggrann och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Universitets- eller högskoleutbildning inom arkivvetenskap, historia, teknik- och vetenskapshistoria, museologi eller liknande kulturhistoriskt ämne. Praktisk erfarenhet av arkivarbete, särskilt inventering och ordningsarbete. Erfarenhet av att hantera och dokumentera fotografiskt material, inklusive äldre papperskopior och negativ. God materialkännedom och praktiskt handlag med äldre handlingar och dokument. Erfarenhet av digital dokumentation och registrering i arkiv- eller samlingsdatabaser. Om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning på heltid under perioden 1 september – 31 december 2025. Lön enligt överenskommelse. Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund samt olika funktionsvariationer hos personalen. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling. Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare. Skicka din ansökan till [email protected] senast den 18 juli. Vid frågor kontakta Jenny Attemark (intendent/projektledare), e-post [email protected]
Vår dörr öppnar din framtid! Kom in till oss och bygg din karriär som farmaceut. Hos oss finns många möjligheter för dig som med omtanke och engagemang ser till varje individs behov och vill bygga relationer med kunder som varar länge. Om rollenSom farmaceut på vårt apotek Flamingon kommer du arbeta tillsammans med dina kollegor med rådgivning och försäljning av våra produkter och läkemedel. Vi är ett härligt gäng på 7 personer som ger förstklassig service till våra kunder. Som farmaceut förväntas du agera med omtanke och engagemang där du på riktigt sätter kunden i centrum och där du aktivt bidrar till en förstärkt kundupplevelse. Apoteket Flamingon ligger på Skärholmtorget och just nu finns det även möjlighet att anta rollen Farmaciledare hos oss. Till dig som farmaceut på Apoteket vill vi erbjuda en plattform där du kan utvecklas. Precis som du förväntas bygga en långsiktig relation med dina kunder vill vi göra det samma med dig. Hos oss har du möjlighet att växa som individ i roller som t ex läkemedelsansvarig, specialistapotekare eller varför inte en roll som apotekschef? Dina huvudsakliga arbetsområden Arbeta aktivt i dina kundmöten för att skapa mervärde genom rådgivning och sambandsförsäljning Bidra till att vi når våra mål gällande patientsäkerhet, kvalitet och försäljning Aktivt bidra till att stärka ditt team genom att dela med dig av både kunskaper och erfarenheter Hålla dig uppdaterad på våra kampanjer och bidra till att vi når framgång i dem Hålla dig uppdaterad och påläst om nytt sortiment för bästa kundvård Dina kompetenser För den här tjänsten söker vi dig som är legitimerad receptarie eller apotekare med ett genuint intresse för farmaci och läkemedelsanvändning. Du är serviceinriktad med ett genuint intresse för kundmöten och har erfarenhet av att arbeta med rådgivande försäljning Du är lösningsorienterad vilket innebär att du både ser och agerar på utmaningar som uppstår Du har god samarbetsförmåga där du bidrar att skapa ett välfungerande team Du håller dig uppdaterad på omvärldsförändringar kopplade till farmaci- och läkemedelsfrågor Du har erfarenhet av att arbeta med omtänksam merförsäljning ur ett serviceperspektiv När det känns rätt Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta om rollen och om verksamheten så kan du sen avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Arbetstiderna för denna tjänst ligger inom ramarna för det lokala apotekets öppettider: vardagar 09-19, lördagar 10-19 och söndagar 11-18 Välkommen till Apoteket!
Söker en kock som kan tillaga mat enligt menyen, och en resturangbiträde som kan hjälpa till med servering, förbereda mat och dryck, samt assistera kunder. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Har du erfarenhet av operativt inköp och trivs i en roll där du får ta ansvar och vara en viktig kugge i produktionskedjan? Då kan det här vara nästa uppdrag för dig. Vi söker nu en inköpare som vill bli en del av ett engagerat inköpsteam inom kategoribaserad upphandling. Uppdraget är på sex månader med goda möjligheter till förlängning, med start i augusti. Du kommer att arbeta på plats i Järfälla tillsammans med både strategiska och operativa inköpare. Din framtida utmaning Som operativ inköpare ansvarar du för att lägga beställningar, följa upp leveranser och säkerställa att både produktion och projekt når sina uppsatta milstolpar. Det kräver att du arbetar kvalitetsmedvetet och flexibelt – och att du är snabb i din kommunikation både internt och med leverantörer. Du kommer ha ett nära samarbete med bland annat planeringsavdelningen och flera olika projektkontor. Rollen passar dig som gillar att arbeta lösningsfokuserat, prestigelöst och nära affären. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Inköp av material och tjänster utifrån planerade behov - Beställning och orderuppföljning - Ta in kostnadsuppskattningar - Hantera leverantörsfakturor - Ge löpande återkoppling till kundansvariga - Bygga och följa upp leverantörsrelationer - Optimera flöden Låter det som ett uppdrag för dig? Välkommen att skicka in din ansökan! Vi tror att du har: - Erfarenhet av supply chain eller sourcing, gärna som operativ inköpare - Förståelse för vad som styr inköp i en produktionsnära miljö - Förmåga att arbeta självständigt med fokus på leveransprecision - En ansvarstagande och lösningsorienterad inställning Du trivs i förändring, vågar ta beslut även när inte allt är helt färdigt och drivs av att få saker att hända – både på kort och lång sikt. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: - Christian Martinsson: [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Tekniska museet söker två till fyra föremålsantikvarier för arbete med inventering och dokumentation av föremålssamlingar I 100 år har Tekniska museet visat hur nyfikenhet, kreativitet och samarbete kan lösa till synes omöjliga utmaningar. Vi är Sveriges tekniska museum – ett kulturhus för teknik och vetenskap som lockar 400 000 besökare årligen. Vi är också en mobil verksamhet med två filialer – The Cell i Hagastan och Tekniska i Tensta. Vi skapar upplevelser där barn och vuxna engageras i att bygga den värld de vill leva i. Välkommen till Tekniska museet – en arbetsplats med visionen om innovationslust för en hållbar framtid och stolt vinnare av Årets museum 2025. Om rollen Under hösten kommer vi att fokusera på inventering och dokumentation av föremål ur våra teknik- och industrisamlingar. Som föremålsantikvarie kommer du att arbeta med hela dokumentationskedjan: identifiering, beskrivning, fotografering, viss arkivresearch samt registrering i museets digitala samlingssystem. Arbetet sker i både samlingsmagasin och utställningsmiljöer och kan periodvis vara fysiskt krävande. Du arbetar i nära samarbete med kollegor inom samlingsenheten, men behöver också vara självgående, flexibel och noggrann. Projektledare och samlingsspecialister finns tillgängliga som stöd under hela processen. Kvalifikationer Då detta är en satsning med statligt stöd i och med regeringens vårändringsbudget 2025, vänder vi oss främst till dig som är nyutexaminerad eller arbetssökande. Vi söker dig med utbildning inom föremålsantikvariska, museala eller kulturhistoriska ämnen. Du har gärna tidigare erfarenhet av föremålsinventering, dokumentation och arbete i samlingsdatabaser. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper – du är strukturerad, ansvarstagande och har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har: Universitets- eller högskoleutbildning inom exempelvis museologi, etnologi, historia, teknik- och vetenskapshistoria eller motsvarande kulturhistoriskt ämne. Praktisk erfarenhet av musealt föremålsarbete, särskilt inventering och dokumentation. God materialkännedom och handlag med tekniska och industriella föremål. Erfarenhet av digital dokumentation i samlingssystem som Primus eller liknande. Truckkort är meriterande. God svenska i tal och skrift. Om Tekniska museets samlingsenhet Samlingsenheten ansvarar för att förvalta, utveckla och tillgängliggöra museets omfattande föremålssamlingar, arkiv och dokumentation. Med fokus på teknik- och vetenskapshistoria arbetar vi för att levandegöra historien och visa hur tekniska framsteg påverkar vår samtid och framtid. Enheten består av specialister inom dokumentation, konservering, arkiv och samlingshantering. Om tjänsten Tjänsterna är visstidsanställningar på heltid under perioden 1 september – 31 december 2025. Lön enligt överenskommelse. Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund samt olika funktionsvariationer hos personalen. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling. Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare. Ansökan Skicka din ansökan till [email protected] senast den 8 juli. Vid frågor kontakta Christian Stadius (Samlingschef), e-post: [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer