Hej! Jag är en man på 56 år som bor i Vallentuna med mina två katter och jag söker en personlig assistent som kan hjälpa mig i min vardag vid ordinarie personals frånvaro. Jag är förlamad från axlar och neråt (men helt klar i knoppen) och är rullstolsburen så du kommer att vara mina armar & fötter. Jag behöver hjälp med det grundläggande såsom mat, hygien, aktiviteter etc, så din arbetsplats är där jag befinner mig. Jag tillbringar stor del av min tid i hemmet men ibland är jag ute på resande fot och då följer du med. Mina intressen är pyssla om min trädgård och mitt hus. Jag har även ett stort bil-intresse & spenderar en del tid i mitt garage med olika projekt. Det vore positivt om du har liknande intressen. Jag ser gärna att du som söker är i 30-50 års åldern och kan bra svenska i tal & skrift. Jag utvecklas tillsammans med min assistent så det är viktigt att du är lyhörd, ansvarsfull & har en god människosyn. Beskriv gärna i din ansökan om du har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller något annat som du tror kan vara meriterande. Rätt personkemi är det viktigaste och går före eventuella andra meriter! Tjänsten är ett vikariat på 86% perioden 20250825-20260818, du arbetar dygn var 5:e dag, rullande schema. Finns stor möjlighet att vikariatet leder till en tillsvidareanställning. Varje arbetspass är 26.5 timmar, med start 07:00 och slut 09:30 dagen därpå (aktiv tid 24,5h, sovande jour 2h). Det är viktigt att du är flexibel då gruppen hjälps åt att täcka upp pass/byta med varandra vid sjukom, vab etc. Det är ett plus om du kan hoppa in med kort varsel! OBS! Registerutdrag från Polisens brottsregister krävs och bör tas med till ev intervju. Timlön enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns. Vid intresse mejla ditt CV och Personliga brev till [email protected] Välkommen in med din ansökan!
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor för att stötta upp till vårt team, är det du? Om tjänsten Nu söker vi fler timvikarier som kan arbeta vid behov med våra kunder i Stockholmsområdet. Passa därmed på att söka till oss för en chans till arbete med start nu alternativt till hösten. Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Arbetsuppgifter Som personlig assistent är du en viktig del av din kunds vardag, och du är med och bidrar till en meningsfull och trygg tillvaro. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kunden, men kan till exempel vara: Hjälpa till med dagliga rutiner såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid förflyttningar, personlig hygien, av- och påklädning, samt vid måltider Följa med på aktiviteter, träning eller hitta på roliga saker tillsammans Hjälpa till med förflyttningar och hjälpmedel Meriterande är om du: Har erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Kan arbeta varierande arbetstider För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", vilket vi använder för alla våra anställningar. Omfattning: Timvikarier vid behov eller varierande sysselsättningsgrad utifrån de enskilda uppdragens behov Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och matchas du till någon av våra kunder så kommer du att bli kontaktad. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Vid frågor kontakta oss här via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, god man eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du en fena på administration, kundservice och lagerarbete? Då kan du vara den vi söker till Ahlsell Norsborg! Vi söker dig som är sugen på något mer än bara vanligt orderplock eller packning. De är ett litet team och tillsammans ska ni kunna utföra alla funktioner som krävs av ett lager i sin helhet. Det innebär en hel del administrativa uppgifter som inte ingår i sedvanliga lageruppgifter. I arbete ingår; • Löpande kommunikation mellan lagerarbetare, säljare och kund. Ahlsell har gods som kund äger och kund beställer ut sitt gods med specifika krav på leveransen. • Mejl- och telefonsupport inom och utanför organisationen för orderhantering, leveransplanering och felsökning. • Noggrann kontroll av ankommet gods utifrån följesedel. • Skriva produktbeskrivningar, göra inleveranser, leveransplaneringar och felsökning i flera olika datorsystem parallellt. • Orderplock • Inventering Personprofil Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av administration och service. Du kanske tidigare har arbetat tidigare som administratör, logistiksupport, ordermottagare eller inom ett serviceyrket med administration och kundkontakt. Vidare ser vi att du är: Noggrann och strukturerad – Behöver ha detaljsinne och god förmåga att hålla fokus, då det sker noggranna kontroller samt registrering av gods. God datorvana – En stor del av arbetet sker administrativt i deras datasystem. Har du arbetat i WMS (Warehouse Management System) samt Excel är det meriterande. Serviceinriktad och kommunikativ – Löpande kundkontakt, främst via mejl och telefon men även fysiska möten. Kommer att vara ansiktet utåt för Ahlsell. Initiativtagande och kan ta egna beslut – Kommer att arbeta under stort eget ansvar och kunna svara för ett helt artikellager. Stresstålig – Klarar snabba vändningar och att arbeta under tidspress. Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Meriter: Orderplock sker med truck. Det är en merit om du redan har behörighet för skjutstativ och motviktstruck men inget krav. Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos kunden. Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i denna roll. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan! Övrigt Start: Augusti Omfattning: Heltid Plats: Norsborg Arbetstid: 8-17
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Vällingbyskolan är en trevlig F-9 skola med anpassad grundskola som ligger nära Vällingbys centrum och fina grönområden. Sammanlagt finns här cirka 800 elever och 145 medarbetare. På Vällingbyskolan finns det engagerad och erfaren personal som strävar efter att göra bästa möjliga skola för sina elever. Vi har vi satsat på att förstärka skolans elevhälsoarbete genom att utöka antalet speciallärare, kuratorer och skolsköterskor samt att införa heltidsmentorer i årskurs 4-9. Under de närmaste åren kommer vi tillsammans arbeta med att fortsätta utveckla verksamheten med elevers lärande och undervisningskvalitet i fokus. http://vallingbyskolan.stockholm.se Din roll Du kommer i rollen som lärare i fritidshem ansvara för att undervisningen utformas i överensstämmelse med skollag, läroplan och andra nationella och kommunala styrdokument. I fritidshemmet erbjuder du och dina kollegor eleverna en meningsfull fritid genom att ta utgångspunkt i elevernas behov, intressen och erfarenheter, men också genom kontinuerligt utmana eleverna vidare och inspirera till nya upptäckter. I undervisningen arbetar du för att främja elevernas fantasi, inlevelse och förmåga att lära tillsammans med andra genom lek, rörelse och skapande med estetiska uttrycksformer samt utforskande och praktiska arbetssätt. Tillsammans med dina kollegor verkar ni för ett förtroendefullt, öppet och respektfullt samarbete med hemmen samt genomför utvecklingssamtal, företrädesvis tillsammans med förskoleklass eller grundskola för att ge ett helhetsperspektiv på elevens lärande och utveckling. Din kompetens och erfarenhet Du som söker: - är legitimerad lärare i fritidshem - har erfarenhet av att bedriva undervisning som ger eleven möjlighet att utveckla idéer, lösa problem och omsätta idéerna i handling. Du är trygg, stabil, har god självinsikt och anpassar ditt förhållningssätt beroende på situation. Du uppskattar att arbeta mot mål och fokuserar på ständiga förbättringar av verksamheten och ditt eget yrkesutövande. Du har god samarbetsförmåga med kollegor, elever och vårdnadshavare. Du har god förmåga att lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är strukturerad, genom att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Vällingbyskolan har friskvårdsbidrag på 3000 kr per år. Vi har gemensam fredagsfika varje fredag. Besök gärna https://pedagog.stockholm/ för mer information om hur det är att vara lärare i Stockholm stad Rekryteringen kommer att påbörjas i början av augusti pga av semester. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi över 3500 kollegor som driver tunnelbanan, fordonsunderhållsbolaget MTR Tech och MTR Facility Management. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se. MTR Tech är ett av Sveriges största underhållsbolag och tillsammans är vi över 400 tågtekniker, ingenjörer, rangerare, planerare och många fler som möjliggör människors vardag och äventyr. Vi underhåller och utvecklar Stockholms tunnelbanas fordon i sex depåer runt om i Storstockholm. ARBETSUPPGIFTER I rollen som Operativ planerare kommer du ha en viktig roll i arbetet med att planera och bereda det underhållsarbete som utförs i depån. Detta genom ett nära samarbete med verksamheten. Arbetet innebär: • Ansvara för att detaljplanera depåns produktion i närtid. • Kontinuerligt uppdatera planeringen baserat på utfall och nya förutsättningar. • Deltagande i beredningsarbete för nytt och förändrat underhåll. • Uppföljning av utfört underhåll och utreda avvikelser. • Driva förbättringsarbeten avseende den interna planeringsprocessen och produktionsstyrningen. • Deltagande i för rollen relevanta mötesforum. • Många samarbetsytor med kollegor inom depån samt externt. • Arbeta med övriga planerare för att skapa de bästa förutsättningarna för ett effektivt fordonsunderhåll. • Övriga relevanta arbetsuppgifter för rollen kan förekomma. Tjänsten avser heltid förlagd på dagtid med placering i Hammarbydepån. Du rapporterar till Planeringschef. Viss möjlighet till distansarbete finns enligt överenskommelse med närmaste chef. KVALIFIKATIONER Som person är du strukturerad, kommunikativ och har god prioriterings- och planeringsförmåga. Du har god förmåga att ta egna initiativ och kan självständigt driva arbetet framåt mot flera olika kontaktytor. Du är resultatorienterad och drivs av att arbeta utifrån tydligt uppsatta mål samt av att ständigt söka nya vägar för att förbättra din prestation. Vidare har du: · Högskoleutbildning inom relevant område (logistik eller dylikt) alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet · God datorvana i exempelvis Excel, Microsoft Teams och gärna i något underhållssystem eller liknande · God analytisk förmåga · Mycket goda kunskaper i svenska i så väl tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet. Meriterande för tjänsten: · Erfarenhet från underhållsbranschen inom spårbunden trafik är meriterande · Erfarenhet av att ansvara för att driva projekt eller förbättringsalternativ. ÖVRIGT Med oss på MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi utmanar gamla sanningar och hittar nya lösningar för att utveckla oss själva och de samhällen där vi finns. Det har gjort oss till ett av världens ledande tågbolag. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. De hjälper oss att skapa säkra resor, nöjda kunder och medarbetare som trivs. Vi är ett stort bolag vilket ger dig ett brett nätverk och möjligheter att utvecklas. Förmåner Som anställd hos MTR får du en rad förmåner, som SL-kort med resor i hela Stockholms län och Ticket Rikskortet till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi även erbjuda rabatter hos flera träningsanläggningar och företag inom friskvård. Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR? Välkommen med din ansökan i form av ett CV och besvara ett antal urvalsfrågor. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Häller, Talent Acquisition Partner, via [email protected] eller 0766 411 662. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av urvalstester. Varmt välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande, så vi rekommenderar att skicka in din ansökan relativt snabbt om du är intresserad av tjänsten!
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Gillar du administrativa arbetsuppgifter där vissa är snabba och enkla och andra är långa och kluriga så är det arbetet för dig. Förutom att vara riktigt bra på administration passar rollen dig som är driven och självgående, har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och system plus bidrar positivt i en grupp. Stämmer detta så skicka in din ansökan redan idag. Securitas Customer Care är en serviceorganisation för våra kunder och olika avdelningar inom företaget, inkluderat platskontor runt om i landet. I rollen så kommer det även att vara kontakt internt med säljare, projektledare och tekniker. På Securitas vill vi vara bäst i vår bransch och som Customer Care Agent kommer du ha en viktig roll genom struktur, ditt driv och ditt engagemang i dialogen med kollegor och kunder omkring dig. På 3rd line jobbar vi med fakturering, åtgärder, avtal, storkunder, ramavtal, prisjusteringar, konkurser och administration för Jourmontör med mera. Rollen passar dig som gillar att jobba med människor och hjälpa dem i deras vardag. Tjänsten avser kontorstider helgfria vardagar mellan 8.00-16.30, med möjlighet att börja från kl 7 med placering i Stockholm (ett stenkast från Rålambshovsparken på Kungsholmen). På hela Customer Care så jobbar ett 50-tal kollegor. 3rd line sitter även i Göteborg och Malmö. Efter 6 månader finns möjlighet till hemarbete upp till två dagar per vecka. Friskvårdsbidrag, fredagsfrukost och årlig konferensresa är några av våra förmåner på Customer Care. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning tillämpas. Kravspecifikation För den här rollen krävs det att du Har lätt för att samarbeta i grupp, men har även en god förmåga att kunna arbeta självständigt och effektivt. Krav: Har gymnasieutbildning eller motsvarande med godkänt resultat i svenska, engelska och matematik. Har erfarenhet av administration, utredningsarbete och/eller kundtjänstarbete. Obehindrat behärskar svenska i tal och skrift. Du bör även behärska engelska i tal och skrift då det är Securitas koncernspråk. Meriterande för tjänsten är: Ytterligare eftergymnasiala utbildningar God system- och datorvana Intresse för ekonomi och redovisning Grundläggande kunskaper i Excel Vi vill även att du ska vara ansvarskännande och strukturerad. Securitas värdegrund är ärlighet, vaksamhet och hjälpsamhet, det ska kännas som en självklarhet för dig. Viktigt att du är en person som bidrar till hela Customer Care både socialt som professionellt. Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval och kan komma att avsluta rekryteringsprocessen innan sista ansökningsdatum, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Har du frågor kring rollen är du varmt välkommen att höra av dig till kontaktperson: Fredrik Nyblom Customer Care Manager 3rd line på [email protected] eller 0767-992 964. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är den 29 juni Vi har gjort medieval för samtliga rekryteringar så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster. För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetareförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss hittar du på securitas.se
Förskolan Flygande mattan Förskolan Flygande mattan är en fristående organisation med stor mångkulturell representation och interkulturellt arbete. Du ska därför ha lätt för att aktivt jobba och frodas med kollegor, föräldrar och barn från andra kulturer och religioner. Flygande mattan jobbar som alla förskolor med Läroplanen och kommunens riktlinjer för förskoleverksamhet, samt vår egna verksamhetsplan som grund. Vi har en islamisk värdegrund, interkulturell, språk och hållbar utvecklingsprofil. Vi eftersträvar en hög kvalité i vår pedagogiska verksamhet och vi har höga och unika framtidsambitioner för våra förskolor, där din roll är viktig. Vi har tre förskolor, två i Haninge, i Brandbergen och i Jordbro och en förskola i Skogås, Huddinge. Vi söker förskollärare till våra förskolor i Haninge och Huddinge kommun. Arbetsbeskrivning Med oss har du unik möjlighet och betydelsefulla möjligheter att påverka barnens utveckling och förskoleverksamheten i stort. Som förskollärare medverkar du till en positiv och utvecklande miljö, med en god balans av omsorg och lärande. Som förskollärare leder och utvecklar du det pedagogiska arbetet i samverkan med övriga kollegor. Du är en engagerad och positiv ledare som är villig att bidra till hela verksamhetens framtidsvisioner. Du är inte rädd för att måla “utanför ramarna” och vill gärna bidra med innovativa idéer till verksamheten. Vår pedagogiska idé bygger på ett utforskande arbetssätt med och för barnen. Med hjälp av verktyg som observation, dokumentation och reflektion synliggör vi barns lärandeprocesser och tar ut riktning för nästa steg i det pedagogiska arbetet. Vi ser också den pedagogiska dokumentationen som en självklar del i vårt systematiska kvalitetsarbete och vår verksamhetsutveckling. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetet med barn med särskilda behov och kunskap om lågaffektivt bemötande. Rollen som förskollärare innebär att du ansvarar för undervisningen på förskolan samt säkerställer att utbildningen håller en hög kvalitet. Du har god samarbetsförmåga och backar inte för förändringsarbete eller kvalitetsutveckling som individ eller med ditt arbetslag. Varje vecka avsätts tid för planering och utvärdering. Vi söker dig som: har förskollärarutbildning samt en förskollärarlegitimation. har minst tre - fem års erfarenhet som förskollärare. är engagerad, professionell och initiativtagande. har hög motivation för utveckling, innovation och problemlösning. är villig att bidra positivt till organisationens framtidsvisioner. har hög social förmåga och motivation för att utveckla gott samarbete med kollegor och ledning. kan omsätta förskolans läroplan i det vardagliga arbetet. är ansvarstagande och strukturerad, med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. har kunskap om hur du synliggör och vidareutvecklar barns lärprocesser med hjälp av pedagogisk dokumentation. har en stark drivkraft att hålla utvecklingen av den pedagogiska miljön levande är empatiskt ledare och kommunikatör. har erfarenhet av arbete med barn i behov av särskilt stöd. har stor respekt och nyfikenhet för mångkultur, språk och religioner. har drivkraft för att skapa en bra samverkan mellan förskola och hem. har god digital kompetens och är van att använda digitala verktyg både i undervisningen och för administration, dokumentation och samarbete. uttrycker dig väl i tal och skrift, kan kommunicera förskolans arbete internt och externt väl förtrogen med att leda samtal, aktiviteter och planering har en helhetssyn över verksamheten och kan ta dig uppgifter som “samordnare” i framtiden. Vi erbjuder våra anställda på förmåner som bland annat pedagogisk lunch, friskvårdsbidrag och arbetskläder. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna, arbetserfarenhet är ett krav. Vi söker dig som vill arbeta 80 eller 100 % i vår verksamhet. Vi söker dig som kan börja jobba i augusti 2025. Heltid/deltid. Månadslön. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Inom förskolan måste du enligt lag visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Beställningsblanketten kan hämtas på www.polisen.se. Vid mejl ansökan använd "förskollärare" som referens/ämnesraden.
Södertörns högskola är ett lärosäte i Stockholm som utbildar, forskar och samverkar för en hållbar samhällsutveckling. Här studerar runt 14 000 studenter på cirka 80 program och över 300 kurser. Utbildning och forskning bedrivs inom humaniora, samhällsvetenskap, teknik och naturvetenskap. Högskolan erbjuder också lärarutbildning med interkulturell profil och polisutbildning. Mycket av forskningen handlar om frågor som rör Östersjö- och Östeuropaområdet. På Södertörns högskola blandas ämnen, perspektiv, människor och erfarenheter. Här finns de nyfikna och de ifrågasättande, de som söker oväntade kombinationer, utveckling och utmaningar. Södertörns högskola har sedan 2015 bedrivit polisutbildning på uppdrag av Polismyndigheten, och har idag cirka 800 studenter som läser polisprogrammet. Polisprogrammet ges i dagsläget i två former, en på plats på campus och en funktionsinriktad polisutbildning (FPU) som ges i huvudsak på distans, och från och med hösten 2024 kommer vi även ge möjlighet att läsa det ordinarie programmet på distans. Institutionen för polisiärt arbete (IPA) har idag ca 120 medarbetare, varav merparten är lärare med polisiär kompetens som är utlånade från Polismyndigheten. Vid institutionen samverkar vi även med lärare och forskare från andra institutioner på högskolan. Utbildningen ska vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet, varför vi strävar efter att öka lärarnas och forskarnas vetenskapliga kompetens kontinuerligt. Utöver polisprogrammet finns det också möjlighet att läsa till en kandidatexamen i polisiärt arbete och kriminologi. Hösten 2024 startade samverkansprojektet Sverige mot organiserad brottslighet (SMOB) vid institutionen, ett excellensinitiativ som ska stärka Sveriges förmåga att bekämpa organiserad brottslighet, med särskilt fokus på den kriminella ekonomin. Vi söker nu en handläggare med inriktning på uppföljning och utvärdering till IPA/SMOB. För fullständig information se nedanstående länk: https://www.sh.se/ledigajobb?rmpage=job&rmjob=9022&rmlang=SE Anställningen Anställningen är tidsbegränsad med en omfattning om 100% med varaktighet 12 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Sista ansökningsdag är 2025-07-10. Ytterligare upplysningar Amir Rostami, projektledare: [email protected]
Sambla Group is a fast-growing fintech company with the clear goal of empowering customers to improve their personal finances and provide them with the best consumer finance products in the industry. Backed by a winning mindset and over 350 colleagues in 4 countries, we have successfully helped more than 1 million customers improve their financial situation by consolidating their personal loans and helping them seek better terms. Now, we need you, your ambition and your skills to join us in an exciting opportunity as we launch a brand-new pension advisory service at Sambla Group. You will be joining a team of experts, building a customer-facing product at an early stage of development and making a strong impact on the product and customer experience. What we offer you You will be part of a vertically integrated product team including business development, sales & advisory and design. We need you who enjoys being engaged in the product development process and actively participating in discovery and prioritisation with an ability to balance delivery speed versus technical necessities. We are looking for a skilled and well-rounded senior developer, who is curious about learning new technologies, comfortable researching and implementing sound and scalable technological choices and solutions, and vocal in brainstorming sessions to effectively contribute to the best possible outcome. We specifically appreciate a tinkering and enquiring mindset, willing to experiment with solutions on a small scale as a way to unpack a problem. We expect you to not shy away from interacting with the full team and asking extensive questions as part of the discovery process. We are keen to look into any public repositories you may want to share on your Github. Our primary languages are TypeScript and JavaScript, with Node.js powering our backend, and React (JS/TS) for our frontend framework. Our system consists of AWS lambda services in a serverless architecture defined by AWS CDK stacks that utilize multiple serverless services in the AWS infrastructure. The system is powered by a Neptune graph database. As a department, we continuously strive to enhance our skillsets, tools, and working environment. Parts of achieving this is through our architecture forum and a strong focus on developer experience. Key Responsibilities Collaborate with a cross-functional team to design, develop, and implement the platform for the new product. Participate in all phases of the product development lifecycle, from concept to deployment. Write clean, maintainable, and efficient code. Troubleshoot, test, and maintain the system to ensure good product fit and technical excellence. Contribute to the continuous improvement of the product by actively seeking feedback and providing innovative solutions. Participate in creating efficient development processes in a team that is starting from scratch. Engage in highly mission driven sessions on a daily basis to facilitate rapid development. Qualifications Proven track record as a developer with a minimum of 5 years of relevant experience, preferably with full stack responsibility and high shipping frequency Relevant Computer Science or Engineering Education at least at BA level. Solid understanding of software development principles and methodologies Ability to work effectively in a collaborative, fast-paced environment. Strong problem-solving skills and attention to detail. We value experience or familiarity with our chosen technologies such as Node.js, React, graph databases, Docker, AWS and microservice architecture, but for the right candidate who has shown curiosity in different technologies and architectures, we will provide the necessary learning environment to quickly get up to speed with our stack and ways of working. What you will get Work directly with a senior developer with extensive domain knowledge, gaining valuable insights and mentorship. Be part of a highly motivated and innovative team dedicated to creating the next product offering for Sambla Group. Opportunity to make a significant impact on the development and success of a new product. Engage in a Skunk Works style setting where we do things together to foster creativity, collaboration, and rapid problem-solving. We are looking forward to receiving your application!
Vi är en fristående förskola belägen i Haninge och Huddinge kommun. Vi söker medarbetare till vår enhet i Huddinge och Haninge. Vi arbetar med Läroplanen och kommunens riktlinjer för förskoleverksamhet samt utifrån islamiska värdegrund (i vårt bemötande) interkulturalitet, språkutvecklande arbete och hållbar utvecklingsprofil. Vi erbjuder även en språkavdelning (engelska) på två av våra enheter. Vi söker en engagerad och erfaren barnskötare med särskild kompetens inom pedagogisk miljöutveckling anpassat för de yngre åldrarna. Tjänsten innebär att aktivt bidra till att skapa inspirerande, utvecklande och trygga lärmiljöer för barnen, i linje med förskolans pedagogiska riktlinjer. Det är en fördel om du värdesätter utomhusverksamhet högt, eftersom vi är dagligen ute, i ur och skur och jobbar med den inställningen att lärande sker lika mycket inne som utomhus. Vi värderar personalens utveckling lika högt som barnens, arbetar med både pedagogernas arbetsprocess samt barnens läroprocess samt uppmuntrar och stödjer pedagoger i sin egna utvecklar, söker inspiration och innovation. Anställningsform ca 75%, beroende på befattning och tjänst med en månadslön. Vi söker också dig som är utbildad barnskötare med minst 3 års arbetserfarenhet. Tillsammans med dina kollegor skall du ta ansvar för att planera, genomföra, utvärdera och utveckla barnens utbildning utifrån Lpfö18 på förskolan. Du har goda kunskaper i att implementera läroplanen, arbeta med systematisk kvalitetsarbete och andra styrdokument i verksamheten. Vi söker dig som tycker om att samarbeta med andra, inte rädd för att leda och ta ansvar samt ser kommunikation och bemötande som en viktig del i arbetet med att nå ett gott arbetsklimat på arbetsplatsen. Du har en god skrivkunskaper och social kompetens och ett professionellt bemötande av barn, vårdnadshavare och kollegor. Du är aktiv och närvarande pedagog med barnen. Du som söker är driven, initiativtagare, ansvarsfull med ledaregenskaper, lekfull och samarbetsvillig. Du inspireras av barnens frågor, nyfikenhet och kreativitet. Du ser leken, den pedagogiska miljön och lärandet som en viktig del i utbildningen och undervisningen. Eftersom du arbetar tätt ihop med kollegorna på enheten är det viktigt att du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Vi söker barnskötare till vår förskoleenhet i Huddinge och Haninge, med start i augusti 2025. Anställningen är för ett längre vikariat samt en deltidstjänst. Låter detta som en intressant utmaning? Maila din ansökan till oss snarast. Skriv "barnskötare" i ämnesraden. Rekrytering pågår löpande och omgående anställning.
Välj ett jobb för att visa detaljer