Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du ute efter ett arbete där förutsättningar finns för att bedriva den bästa omvårdnaden och rehabiliteringen för varje enskild individ? Önskar du kunna påverka och göra skillnad i ett interprofessionellt team? Välkommen att söka en av tjänsterna som sjuksköterska hos oss på Furuhöjden! Om Furuhöjden Vi är ett privat vårdföretag som består av fyra verksamheter; rehabilitering, rehabcenter, husläkarmottagning och företagshälsa. Denna tjänst är förlagd på vår inneliggande rehabilitering. Vår vision är att vara ett personligt och sömlöst val för hälsa, vård och rehabilitering. Vår filosofi är att tillhandahålla personcentrerad vård och rehabilitering, alltid med individen i centrum. Hos oss samarbetar vi med kollegor över olika kompetensområden och hjälper på så sätt individer att bibehålla och återfå sin hälsa och livskvalitet. Vi tror på att minimera kontaktytor och stuprör inom vården så att individen får just den allmänna vård, specialistvård, rådgivning och rehabilitering som denne behöver. Vi kallar det för personlig och sömlös vård – vår vision. Furuhöjden Rehabilitering är en av de största vårdgivarna inom inneliggande rehabilitering efter akutsjukvård i Stockholm och har 44 vårdplatser. Vi har avtal med Region Stockholm för specialiserad rehabilitering efter vård på akutsjukhus inom ortopedi, thoraxkirurgi, allmän kirurgi och neurologi. Vi har även planerad neurologisk rehabilitering. Om tjänsten Vi utökar nu vår inneliggande rehabiliteringsverksamhet och söker 2 till 3 sjuksköterskor som önskar arbeta i en verksamhet där fokus ligger på att, genom rehabilitering, göra skillnad för varje individ. Som sjuksköterska hos oss möter du gäster som nyligen genomgått en operation, fått medicinska komplikationer eller av annan anledning är i behov av rehabilitering. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat administrering av läkemedel, omvårdnad, medicinska kontroller, sårvård och social planering. Som sjuksköterska hos oss ansvarar du för att rätt omvårdnadsinsatser utförs och att dessa sker på ett patientsäkert sätt. Vi arbetar i team där många olika yrkesgrupper samarbetar för att ge våra gäster ”Precis den rehab du behöver”. Du har huvudansvar för att lägga upp en omvårdnadsplan genom att identifiera patientens omvårdnadsbehov och du deltar aktivt i patientens vård- och rehabprocess tillsammans med dina kollegor. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Du får gärna ha arbetat som sjuksköterska ett tag men önskar nu att få arbeta med att stärka det friska och utifrån din omvårdnadsprofession bidra till den bästa helheten i ett engagerat team bestående av fysioterapeuter, undersköterskor, arbetsterapeuter, rehabassistenter, läkare, psykolog, kurator, dietist och logoped. Du är trygg i dig själv och tar ansvar för att bidra till helheten. Du arbetar gärna i team med gästen i centrum, och självständigt när det behövs. Du trivs med att ha en samordnade funktion med en god förmåga att prioritera och fördela arbetet. Att du har en positiv inställning och ett engagemang är viktigt för oss. Furuhöjdens värdeord är; positiv, omtänksam, professionell, prestigelös och idérik. Detta är något vi arbetar aktivt för att efterleva och vi ser förstås att du som sökande också känner att du kan stå bakom våra värderingar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Erfarenhet av att arbeta i journalsystemet TakeCare samt LifeCare är meriterande. Har du erfarenhet av arbete inom neurologi eller ortopedi är även detta meriterande. För att klara arbetet hos oss behöver du behärska svenska i tal och skrift. Krav: - Legitimerad sjuksköterska - Tidigare erfarenhet inom slutenvård - Goda kunskaper i svenska, tal och skrift. Meriterande: - Erfarenhet av att arbeta i TakeCare och LifeCare - Erfarenhet inom neurologi eller ortopedi - Erfarenhet inom rehabilitering Villkor Vi söker i denna annons 2 till 3 sjuksköterskor, där tjänsterna är tillsvidare på 80 % (möjlighet finns att diskutera den procentuella tjänstgöringsgraden) fördelat över dag- och kvällstjänstgöring. Vi använder rullande sexveckorsschema med helgtjänstgöring två helger på sex veckor. Vi har kollektivavtal genom Almega/Vårdföretagarna och tillämpar individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tillämpar provanställning i sex månader och genomför registerkontroller i samband med denna tillsättning. Svarstiden för denna tjänst kan komma att påverkas av sommarsemestrar, och därför kan återkoppling ta längre tid än vanligt. Tjänsterna planeras att tillsättas under hösten.
Hej! Vår underbara son Teo insjuknade i en hjärninflammation orsakad av ett fästingbett (TBE) för snart fyra år sedan och blev extremt svårt sjuk. Han gick från att vara en fullt frisk och helt vanlig trettonårig kille till att bli i det närmaste förlamad och sängbunden. Efter mycket rehabilitering och vård lyckades han återfå en del av sina gamla förmågor och började prata, äta själv och var på god väg att lära sig gå igen. Då slog en ovanlig form av epilepsi till och gjorde att han tyvärr åter blev sämre och tröttare. Nu medicineras han mot epilepsin och samtidigt som vi provar nya behandlingar för att lindra hans symptom så kämpar han på med gymnasiestudier och fritidsaktiviteter. Han behöver dock ständigt hjälp för att kunna leva ett så normalt liv som möjligt! Vi söker nu dig som söker ett meningsfullt extrajobb där du stöttar och assisterar vår son i hans vardag. Jobbet är förlagt på eftermiddagar och kvällar under vardagar, samt under helger. Du tar emot Teo när han kommer hem från skolan och är med honom i hemmet en bit in på kvällen. För dig som vill finns möjligheten att bli schemalagd motsvarande en heltidstjänst, alternativt går det att jobba deltid och kombinera det här jobbet med studier eller andra jobb efter överenskommelse. Vi behöver dig som är fysiskt stark och klarar av en del tunga lyft, eftersom du kroppsligen kommer behöva stötta Teo när han går, står och förflyttar sig. Du kommer vara Teos armar och händer i vardagen, eftersom han inte kan greppa och lyfta saker. Du kommer även hjälpa till att både aktivera och motivera Teo till träning så att han håller igång styrka och motorik utifrån sina egna förutsättningar. Du som gör det här kommer få lära känna en smart och varm kille med en stor portion humor som älskar fotboll, djur och historia. Teo har fortfarande lite svårt att prata tydligt, men har all sin mentala kapacitet intakt. Han är en kille på väg in i vuxenvärlden, som fortfarande har väldigt mycket barn i sig. En vanlig eftermiddag/kväll med Teo ska innehålla någon form av fysisk träning och social aktivitet för att hålla igång Teo. Det är därför ett stort plus om du är social och träningsintresserad. Då fotboll är ett av Teos stora sportsliga intressen så ser vi gärna att du delar det intresset med honom, även om det inte är ett måste. Matlagning är också ett av Teos intressen, så ibland kommer du få hjälpa honom i köket med tillagning av mat. En eftermiddag brukar även kunna innehålla en stund framför TV:n där han tittar på någon serie eller spelar lite fotbollsspel på sin Playstation. Vi vill att du är stabil, empatisk och positiv. Du bör gilla utmaningar och se fram emot att dela Teos liv under en period när han som mest behöver någon som kan både hjälpa honom med de dagliga bestyren och kampen med rehabiliteringen. Det innebär inte nödvändigtvis att du behöver ha någon tidigare erfarenhet av liknande arbete, bara du har rätt inställning och driv. I gengäld tror vi att du får ett varierat och roligt jobb och chansen att göra verklig skillnad i en ung killes liv. Låter detta intressant är du varmt välkommen med din ansökan. Tjänsten skall tillsättas omgående och vi har löpande intervjuer. Arbetsgivare: Kavon Care AB, ett litet familjeägt assistansbolag som strävar efter att ge alla möjlighet att leva ett fritt och självständigt liv på sina egna villkor. Vi tillämpar individuell lönesättning och självklart finns kollektivavtal. Observera att alla som arbetar med minderåriga måste presentera ett registerutdrag för HVB-hem från polisen innan anställning kan påbörjas. Plats: Ursvik, Sundbyberg
Vill du vara med och forma framtidens datadrivna beslutsstöd? Till innovativa insurtechbolaget Allina, söker vi nu en nyfiken och teknikintresserad intern som vill bidra till utvecklingen av deras moderna BI-plattform i Microsoft Azure och Power BI. Har du ett brinnande intresse för dataanalys och vill lära dig hur man bygger skalbara och smarta analyslösningar i praktiken? Då är det här internshipet för dig – med start hösten 2025! Om Allina Försäkringar Allina är ett svenskt insurtechbolag i stark tillväxt. Vi bygger digitala försäkringslösningar som skapar kundvärde och affärsnytta för våra partners där försäkringen integreras sömlöst i deras befintliga ekosystem. Vårt team består av branschexperter med djup kunskap inom både försäkring och marknadsföring. Vi stöttar våra partners med den kunskap och expertis de behöver för att lyckas. Vi tror starkt på värdet i att skapa försäkringslösningar under varje företags eget varumärke. Men vi tror också att varje företag har ett ansvar att bidra till en tryggare och mer hållbar framtid för kommande generationer. På Allina samarbetar vi med våra partners för att skapa just det. Vad får du göra? Som BI Intern ansvarar du för att underhålla, förbättra och vidareutveckla vår befintliga business intelligence-plattform. Den används både internt och av våra partners och är en viktig del i vår digitala tjänsteleverans. Ditt arbete kommer bland annat att innebära att: Underhålla och vidareutveckla vår BI-plattform byggd i Microsoft Azure och Power BI Skapa och optimera dashboards och rapporter för olika interna och externa användningsområden Arbeta med datamodellering, integrationer och datakvalitet i Azure-miljö Bygga nya skalbara strukturer som gör vår plattform framtidssäkrad och enkel att vidareutveckla Vara en nyckelperson i att skapa datadrivna insikter både för oss och våra partners Vi söker dig som har Kunskap inom Microsoft Azure och Power BI God förståelse för datamodellering, pipelines och plattformsarkitektur Förmåga att arbeta självständigt och proaktivt inom dataanalys och plattformsutveckling Erfarenhet av att utveckla skalbara lösningar och förståelse för hur man bygger för tillväxt En pågående eller nyligen avslutad utbildning inom t.ex. datavetenskap, systemvetenskap, statistik eller motsvarande God kommunikativ förmåga på svenska och engelska, i både tal och skrift Vad vi erbjuder Ett spännande och tekniskt utvecklande internship i ett snabbväxande insurtechbolag Möjligheten att bygga BI-lösningar på riktigt – som påverkar både våra interna team och våra externa kunder Flexibilitet i arbetstid och delvis distansarbete Ett engagerat och nytänkande team där din kompetens värdesätts Placering på vårt kontor i centrala Stockholm Frågor och kontakt I denna process samarbetar Allina Försäkringar med Amendo Tech. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kiara Bergqvist på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Amendo Tech Amendo Tech är det självklara konsult- och rekryteringsföretaget inom tech, IT och digital utveckling. Amendo Tech är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på executive search och interima tillsättningar av ledare och specialister, samt Amendo Bemanning och Rekrytering som erbjuder rekryterings- och konsultlösningar inom ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Följ gärna Amendo Tech på Linkedin. #LI-KB1 #IT
Vill du ha en nyckelroll på en affärsjuridisk byrå där du får kombinera struktur, service och ansvar? Vi söker dig som vill vara navet i vår verksamhet – den som ser till att allt flyter på, både i det lilla och det stora. Här får du arbeta nära jurister i en dynamisk miljö där din insats verkligen gör skillnad. Arbetsuppgifter Som juristassistent är du en viktig del i teamet och ansvarar för att kontoret fungerar effektivt och professionellt. Du är ofta den första kontakten för våra klienter och har en central roll i det dagliga arbetet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära att: • Ta emot inkommande samtal och hantera växeln • Gå igenom och vidarebefordra inkommande e-post, inklusive från domstolar • Dokumenthantering och korrekturläsning av juridiska dokument • Lägga upp nya ärenden i systemet (vi använder Hogia och ett tidredovisningssystem) • Fakturering och kostnadsräkningar i samarbete med ekonomikonsult • Kontakta domstolar och begära ut domar • Stötta juristerna i deras arbete och hålla koll på det som lätt glöms bort • Boka mötesrum, förbereda konferensrum och ordna med kaffe • Allmänt kontorsfix och ansvar för att kontoret är i toppskick Vem är du? Vi söker dig som är självgående, lösningsorienterad och har ett öga för detaljer. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna från juridisk verksamhet, och trivs i en roll där du får ta ansvar och vara ett stöd för andra. Du har god datorvana och erfarenhet av administrativa system, och det är meriterande om du har arbetat i Hogia. Du uttrycker dig mycket väl på svenska, både i tal och skrift, och har lätt för att ta egna initiativ. Din flexibilitet och vilja att hjälpa till där det behövs gör dig till en ovärderlig del av teamet. Du erbjuds Detta är ett konsultuppdrag på 3 månader med start i augusti. Hos vår kund erbjuds du en varierad och viktig roll i ett engagerat och kunnigt team. Du får möjlighet att påverka och utveckla rutiner och arbetssätt, samtidigt som du arbetar på en arbetsplats med i fina lokaler i centrala Stockholm. Vår kultur präglas av professionalism, samarbete och trivsel – och vi ser fram emot att välkomna dig som en del av vårt team. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Hedda Grenlöv på [email protected]. Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek. Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek
Länsstyrelsens avdelning för rättsliga frågor söker två juriststudenter för tidsbegränsade anställningar med nuvarande placering på enheten för juridiskt verksamhetsstöd och överprövning Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling i Stockholms län? Vi söker juriststudenter som avklarat minst två terminer av sin utbildning. Du kommer att tillhöra avdelningen för rättsliga frågor med nuvarande placering på enheten för juridiskt verksamhetsstöd och överprövning. Länsstyrelsen prövar överklagade kommunala beslut, huvudsakligen enligt plan- och bygglagen, miljöbalken, livsmedelslagen och lagen om skydd mot olyckor. Dessa ärenden handläggs på enheten för juridiskt verksamhetsstöd och överprövning. Dessutom ansvarar enheten för den statliga kontrollen av beviljade kommunala strandskyddsdispenser. Enhetens jurister ger också internt juridiskt stöd till myndighetens egen verksamhet. Främst inom områdena naturvård, jakt- och artskydd, miljöskydd, vatten, plan- och byggrätt samt djurskydd. Vad ingår i rollen? I den här rollen som handläggare hos oss kommer du att förstärka enhetens beredningsgrupp där uppgifterna varierar mellan ärendeadministration till kvalificerad juridisk handläggning. Exempel på arbetsuppgifter är granskning av nyinkomna ärenden, expediering av beslut, rättidsprövning och överlämnande av ärenden till domstol samt hantering av begäran om allmän handling. Utifrån verksamhetens behov och inflödet av ärenden kan du också komma att få skriva fram beslut som föredragande i enklare ärenden inom ett eller flera av de ärendeslag som enheten hanterar. Som medarbetare på Länsstyrelsen kan du behöva arbetsledas till andra arbetsuppgifter inom enheten, avdelningen eller myndigheten. Det är således en förutsättning att du som person är samhällsintresserad och vill jobba med den bredd som Länsstyrelsen har att erbjuda. Är du den vi söker? För den här rollen ska du ha - Pågående studier på juristlinjen (som när den är klar ger 270 högskolepoäng) och ha avklarat minst två terminer av din utbildning - mycket god förmåga att uttrycka dig enkelt och pedagogiskt i tal och i skrift - förmåga att värdera information för att göra korrekta, avvägda och rättssäkra bedömningar och prioriteringar - mycket god samarbetsförmåga, hög integritet och personlig mognad - vilja och förmåga att bidra till en god arbetsmiljö För den här rollen ska du vara - van att prioritera bland flera arbetsuppgifter självständigt och samtidigt ha förmåga att arbeta i grupp - lösningsinriktad och flexibel - lyhörd, prestigelös och hjälpsam Som medarbetare på Länsstyrelsen behöver du - ha förmåga att fatta beslut med hänsyn till flera perspektiv (helhetssyn) - förstå att en central roll för Länsstyrelsen är att göra avvägningar mellan olika intressen - ha förmåga att prioritera och ställa om för att arbeta med nya uppgifter eller i nya sammanhang. Det är meriterande om du har - aktuell erfarenhet av ärendehandläggning, administration, arbetsuppgifter inom servicesektorn eller andra för tjänsten relevanta arbetsuppgifter. Vi fäster avgörande vikt vid personliga egenskaper. Anställning Antal tjänster: 2 Anställningsform: Särskild visstidsanställning 9 månader, september 2025- maj 2026. Omfattning: Deltid, 20 %, med möjlighet att styra upplägget utifrån studiebehov. Mer om oss Vi arbetar i centralt belägna lokaler i Stockholm. Möjlighet till distansavtal finns utifrån verksamhetens behov. På avdelningen för rättsliga frågor arbetar idag ca 110 medarbetare. Avdelningen består av fem enheter där enheten för juridiskt verksamhetsstöd och överprövning är en av dessa. Enheten har i dagsläget ca 35 medarbetare. Så rekryterar vi Du kommer att få svara på ett antal urvalsfrågor. Du behöver inte bifoga något personligt brev till den här ansökan. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Om du har frågor Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef, Lovisa Ristner, 010-223 12 35 Fackliga kontaktpersoner är Mia Askerlund för SACO, 010-223 15 35 Björn Pettersson för ST, 010-223 15 73 Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Referensnummer: 112-32158-2025 Välkommen med din ansökan! Om Länsstyrelsen Länsstyrelsen Stockholm är en samlande kraft för en växande och hållbar huvudstadsregion. Genom att ta ansvar för helheten hittar vi vägar framåt i komplexa samhällsfrågor. Helhetsbilden är en viktig utgångspunkt för oss när vi samverkar med kommuner, myndigheter, näringsliv och andra viktiga samhällsaktörer. På regeringens uppdrag verkar vi också för att nationella mål får genomslag i vårt län. Hos oss finns experter inom många olika sakområden och vår samlade kompetens har en häpnadsväckande bredd. Här lär du dig något nytt varje dag. Läs mer om oss på www.lansstyrelsen.se/stockholm/jobba-hos-oss.
S:t Martins gymnasium -Sundbybergs kommunala gymnasium, söker gymnasielärare i spanska S:t Martins gymnasium är en realtivt liten skola med 290 elever på nationella program (HV-frisör, HV. stylist, FT-personbilsmekaniker, BF-pedagogiskt och socialt arbet, SA- samhällsvetenskap, SA-specialpedagsisk profil) samt introduktionsprogram (IMA- individuellt alternativ, IMA-specialpedagogisk profil, IMY-yrkesintroduktion, samt IMV-programinriktat val). Skolan ligger i Rissne, Sundbyberg i fräscha lokaler. Just nu söker vi en lärare i spanska deltid 50% Vi vill att du är: Legitimerad lärare med ämneskompetens i spanska, gärna med fördjupade kunskaper kring läs-, skriv- och språkutveckling. Du är väl förtrogen med skolans styrdokument och har förmåga att differentiera undervisningen utifrån undervisningsgruppernas behov. Du är en tydlig ledare i klassrummet med förmåga att skapa struktur, sammanhang och goda relationer. Du är lösningsfokuserad och har en positiv inställning till skolutveckling samt förstår vikten av att undervisningen ska vara kreativ och stimulerande samtidigt som den ska vila på forskning och beprövade metoder. Du delar uppfattningen att skolan är till för eleven och att det innebär att vi behöver anpassa arbetet efter elevernas förutsättningar och behov. Du ser det positiva i individerna och är övertyga om att har möjlighet att lära och att ditt bemötande och förmåga att skapa en god lärmiljö är en av de viktigaste faktorerna till elevernas framgång. Du trivs med att arbeta tillsammans med kollegor i arbetslag och andra konstellationer. Stor vikt kommer att läggas vid den sökandes personliga egenskaper som att vara ansvarstagande, intiativrik och ha en god samarbetsförmåga. Befattningen är en tillsvidarestjänst på deltid 50%. Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret.
Haninge Taxi AB söker nu taxiförare i Stockholm. Om du har ett giltigt taxiförarlegitimation från Sverige kan vi hjälpa dig med din ansökan om arbetstillstånd i Sverige. Hos oss får du en konkurrenskraftig lön och omfattande försäkring. Viktiga krav: Giltig taxiförarlegitimation från Sverige. Möjlighet att arbeta heltid eller deltid. Du måste vara beredd att arbeta i fasta 8 - 10 timmars . Bilarna är godkända av Arlanda och Transportstyrelsen. Om tjänsten: Lön: Fast och rörlig lön Arbetsplats: Stockholm, Sverige. Vi erbjuder en stabil arbetsmiljö med fullständiga förmåner, vilket garanterar både säkerhet och arbetstillfredsställelse. Om du har taxiförarlegitimation och söker en meningsfull karriär, ansök nu och börja köra med Haninge Taxi AB !
Bokningsservice i Sverige AB är Sveriges ledande aktör för besöksbokning inom finans och solceller. Vår kundkrets består av banker, försäkringsbolag och försäkringsförmedlare. Vi har även uppdragsgivare som är solcellsleverantörer. Den vi söker ska ha följande bakgrund samt egenskaper: - Du måste ha erfarenhet av besöksbokning och/eller telemarketing/telefonförsäljning - Har du erfarenhet inom Finans eller besöksbokning inom solceller är det en stor merit - Du ska vara självgående och driven - Du bör vara allmänbildad och gilla att ta kontakt med folk Trivs du med att ha ett mål att sträva mot, blir sporrad av utmaningar och har en naturligtävlingsinstinkt är du den vi söker. Vi söker nu en besöksbokare som jobbar hemifrån eller på vårt kontor i Stockholm. Tjänsten är på heltid och månadslönen är fast från 25-35 000:- per månad beroende på erfarenhet och ålder. Du kommer att ta kontakt med potentiella kunder via telefon/sms/mail och bjuda in dem till möten/webinar gällande pensionsutbildning, finansiell rådgivning eller solcellsinstallation.
Bokningsservice i Sverige AB är Sveriges ledande aktör för besöksbokning inom finans och solceller. Vår kundkrets består av banker, försäkringsbolag och försäkringsförmedlare. Vi har även uppdragsgivare som är solcellsleverantörer. Den vi söker ska ha följande bakgrund samt egenskaper: - Du måste ha erfarenhet av besöksbokning och/eller telemarketing/telefonförsäljning - Har du erfarenhet inom Finans eller besöksbokning inom solceller är det en stor merit - Du ska vara självgående och driven - Du bör vara allmänbildad och gilla att ta kontakt med folk Trivs du med att ha ett mål att sträva mot, blir sporrad av utmaningar och har en naturlig tävlingsinstinkt är du den vi söker. Vi söker nu en besöksbokare som jobbar hemifrån på distans. Tjänsten är på heltid och månadslönen är fast från 23-35 000:- per månad beroende på erfarenhet och ålder. Du kommer att ta kontakt med potentiella kunder via telefon/sms/mail och bjuda in dem till möten/webinar gällande pensionsutbildning, finansiell rådgivning eller solcellsinstallation.
Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du undersköterska och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega! Vad innebär jobbet som undersköterska på Norlandia Äldreomsorg? En undersköterska inom Norlandia är en värdefull nyckelperson och vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om att möte människor i olika situationer. Tillsammans i teamet med sjuksköterska, rehab och chef samverkar vi kring den boende för att ge ett gott liv varje dag. Vi söker dig med ett genuint intresse för den äldre människan där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utforma en trygg och säker personlig vård och omsorg. Du stödjer den boende i sin tillvaro och skapar förutsättningar för en trygg och meningsfull vardag. Som undersköterska ansvarar du för att ge de boende en god vård och omsorg av hög kvalitet i enlighet med vad som har överenskommits med boende i genomförandeplanen. Detta omfattar bland annat: Arbete som kontaktman utifrån Norlandias koncept Din dag. Personlig omvårdnad och omsorg och tillvarata boendes egna resurser. Arbete utifrån Norlandias koncept Smaklig måltid för att våra boende ska uppskatta maten och att måltidsupplevelsen ger guldkant i vardagen Dokumentera enligt Socialtjänstlagen; föra social journal och upprätta samt följa upp genomförandeplan. Planera, erbjuda och genomföra dagliga aktiviteter, utevistelse, underhållning, pyssel, kulturaktiviteter, m.m. såväl individuella som gruppaktiviteter Utföra serviceuppgifter såsom städning av lägenhet, tvätt av kläder, ledsagning och inköp med mera. Ta emot och utföra delegerade arbetsuppgifter såsom till exempel läkemedelsdelegering Ta ansvar i ombudsroller. Aktivt medverka i verksamhetens kvalitets- och förbättringsarbete Om Granparkens äldreboende Granparken är ett mysigt äldreboende belägen i Kvisthamra, Norrtälje med närhet till natur. Granparken har 48 boende platser fördelat på 6 avdelningar. En avdelning är med inriktning demens resterande fem är omvårdnad. Varje enhet har gemensamma utrymmen såsom kök, matsal, balkonger samt ett stort allrum där boende umgås, intar måltider, ser på TV eller dricker en kopp kaffe. För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se/Granparken Vi erbjuder dig: Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar samt rabatt på Norwegianflyg Systematiskt arbete för att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som vill göra skillnad och vill bidra till att skapa ett Gott Liv – Varje dag för våra boende. Vi ser gärna att du är flexibel, ansvarstagande, ödmjuk och lyhörd. Du ska trivas med att samarbeta med andra samt ha en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren och skapa förtroende. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund. Du behöver ha bevis om rätt att använda yrkestiteln undersköterska från Socialstyrelsen Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom vård och omsorg Du behöver ha goda kunskaper inom dokumentation Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana Vi vill att du har god kännedom om de nationella kvalitetsregister som är aktuella för verksamheterna Om Norlandia Äldreomsorg Vi är ett familjeägt företag med mer än 15 års erfarenhet av äldreomsorg. Vi erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Malmö i söder. I dagsläget driver vi ett 50-tal äldreboenden med huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Våra ledord Gott liv - varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Övrig information Anställningsform: Tillsvidare anställning Omfattning: 75% enligt överenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning: vi tillämpar 6 månaders provanställning Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-09-01 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Samordnare: Josefine Salmela E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer