SMP Svensk Maskinprovning AB (SMP) söker nu en besiktningsingenjör i Stockholm/Södra Mälardalen. SMP erbjuder en anställning med stor frihet och flexibilitet. Det viktigaste är att du utför ditt jobb med stort engagemang och noggrannhet. I gengäld får du en roll som är lika social som den är teknisk i ett företag med ett uttalat uppdrag. SMP arbetar med rikstäckande besiktning och maskinsäkerhet. Verksamheten är ackrediterad och tjänsterna erbjuds på en konkurrensutsatt marknad där SMP är en oberoende, opartisk aktör. SMP besiktar entreprenadmaskiner, lyftanordningar, mm och gör fältinspektioner av exempelvis arbetsmiljöer och brandsäkerhet. Dina arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är besiktning av entreprenadmaskiner, lyftanordningar, IBC-behållare, mm. på plats hos kund. Du har också ansvar för kontakten med nya och befintliga kunder i det område där du verkar och är SMP:s ansikte utåt. SMP ser till att både nya och gamla maskiner lever upp till gällande säkerhetskrav. Tack vare opartisk provning, besiktning och certifiering av maskiner kan de göra kunder trygga i att all deras utrustning lever upp till de krav som ställs. Din första tid hos SMP innebär en introduktion/utbildning. Under introduktionen får du lära dig om uppdraget och arbetssätt. Du får kompetens inom olika regelverk och besiktningsprogram samt följa med en mer erfaren kollega ut på olika uppdrag hos kund. Tjänsten innebär att du har möjlighet att arbeta flexibla tider. Du reser normalt dagligen med bil, i första hand inom ditt närområde, men resor som innebär övernattning förekommer. Arbetet utförs hos kund och din placering/stationering innebär att du utgår från din bostad. SMP erbjuder tjänstebil eller förmånsbil. Din profil För att bli framgångsrik i rollen som besiktningsingenjör är det viktigt att du har ett brett tekniskt kunnande, uppskattar kundkontakter, är självständig, driven, noggrann och vänlig, samtidigt som du kan ha en fast hand när det krävs. Det är också bra om du tycker om att vara utomhus även om en del av jobbet är administrativt och sköts hemifrån. Vidare ser vi gärna att du är/har: *Gymnasieingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande. *God kunskap inom maskinteknik, el och hydraulik. *Tidigare besiktningserfarenhet. *God social förmåga. *Självständig och strukturerad. *Körkort B. Behörigheter för besiktning av entreprenadmaskiner, lyftanordningar, IBC-behållare, med mera är mycket meriterande. Övrig information *Placeringsort: Utgångspunkt från din bostad med resor, i första hand inom ditt närområde *Omfattning: Tillsvidare med tillämpad provanställning *Lön: Individuell lönesättning *Start: Efter överenskommelse Tycker du att ovan beskrivning passar in på dig? Ansök då till tjänsten redan idag. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Våra fackliga representanter är: Clas Ståhlbom, Unionen, 010-4596188 och Anders Sandberg, SACO, 0725646475. SMP har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jonna Alm på mejl [email protected] alternativt telefon 073 540 59 50. Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR- Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Svensk Maskinprovning erbjuder ackrediterade besiktnings-, certifierings- och provningstjänster, med huvudinriktning mot maskin- och miljösäkerhet. Vi är totalt cirka 90 medarbetare som arbetar inom vår rikstäckande fältorganisation för besiktning eller vid våra provlaboratorier/kontor i Lund, Uppsala och Umeå. SMP Svensk Maskinprovning AB är dotterbolag till AB Svensk Bilprovning som ägs av TÜV Rheinland. Läs gärna mer på: https://svenskmaskinprovning.se
Vi söker en självgående VVS-montör för ROT arbeten med ett öga för service. Detta innebär att man är lyhörd och social för att kunna möta kunden. Dina arbetsuppgifter är varierande och består främst av montering, installationsarbete, felsökning samt reparation inom VVS. Vidare att man är lösnings- och kvalitetsorienterad samt noggrann för att kunna överträffa kundens önskemål. Slutligen att man är framåtsträvande, ansvarstagande med en positiv hållning för att kunna leverera bra resultat tillsammans med sina kollegor. På din meritlista står utbildning i Säker-vatten och Heta Arbeten. Självgående betyder för oss att du har lätt att planera och organisera ditt arbete. Eftersom språket är en viktig del i kommunikationen med både kollegor och ledningsgrupp, därav behöver du kunna tala antingen svenska eller engelska. Du har körkort B men behöver inte ha egen bil. Lön och förmåner Fast lön 5 veckor semester ATK, allmän tidskortning och helglön Servicebil Friskvårdsbidrag Vi avser att tillsätta tjänsten i mars.
Är du en serviceinriktad person som brinner för att skapa minnesvärda upplevelser för gäster? Vi på O'Learys Tolv söker nu engagerade medarbetare som vill arbeta extra som restaurangbiträde, med möjlighet till deltid framåt hösten. O'Learys Tolv Stockholm Eventcenter är inte bara en av de största sportbarerna - det är en destination för nöje och äventyr! Här kan våra gäster äta, dricka och ha kul med en rad unika aktiviteter, från bowling till äventyrsgolf med Stockholmskulisser. Vi erbjuder även en dynamisk konferensmiljö med ett spännande Work & Play-koncept. Om rollen som restaurangbiträde Som restaurangbiträde blir du en del av vårt team och samarbetar med köket för att säkerställa en smidig matleverans. Din insats är avgörande för att ge våra gäster en fantastisk upplevelse. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att: · Förbereda borden genom att duka och placera ut bestick och glas. · Hålla restaurangen och aktivitetsavdelningen ren och välordnad. · Samarbeta med kollegorna för att säkerställa en utmärkt gästupplevelse. Kvalifikationer · En positiv och vänlig attityd, med en passion för att överträffa gästernas förväntningar. · God gästserviceförmåga och professionellt bemötande. · Behärska svenska och engelska i tal och skrift. · Tidigare erfarenhet från servicebranschen är meriterande, men inte ett krav. Vi kan erbjuda dig · Extraarbete vid behov, med möjlighet till deltidstjänst framåt hösten. · Kollektivavtal med Visita-HRF, vilket ger dig trygghet och förmåner. · Personalrabatter och andra förmåner inom restaurangen. · En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. · En välkomnande arbetskultur där lagarbete och gemenskap värdesätts. Övrigt Vi söker 3-5 kollegor till denna roll. Urval sker löpande, vilket innebär att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att återkoppling mellan den 15 juli -10 augusti kan dröja, på grund av semesterledighet. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail samt att videofrågan ska besvaras för att din ansökan ska kunna hanteras.
Vill du vara med och bidra till hållbara fastigheter och smarta tekniska lösningar? Nu söker vi en engagerad projektledare till Infometrics vattenmätarinstallationsprojekt inom teamet för Leverans. Vi söker dig som har erfarenhet av VVS och projektledning – och som också trivs med att samarbeta, kommunicera och utveckla både människor och teknik. Hos Infometric får du vara en del av ett kunnigt och omtänksamt team där de lär av varandra och stöttar varandras utveckling. Om rollen Som projektledare för installationer av individuell mätning och debitering (IMD) ansvarar du för att planera, driva och följa upp projekt i befintliga fastigheter. Det handlar om tekniska lösningar för vattenmätning, och du är navet som får allt att fungera – från planering till färdig installation.Detta är en roll för dig som vill ta nästa steg i din karriär, där du får arbeta mer administrativt, projektleda från kontoret och vara den tekniska länken mellan beställare, entreprenörer och interna funktioner. Du är bara ute i fält om det verkligen behövs – annars leder du arbetet från ett strukturerat och stabilt kontorsläge. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Projektleda installationer av IMD-lösningar (vattenmätning) Planera och koordinera entreprenörer och andra aktörer Hålla koll på tidplaner och ekonomi i projekten Samverka internt med sälj, ekonomi, eftermarknad m.fl. Utveckla och förbättra arbetssätt och tekniska riktlinjer Dela med dig av din VVS-kompetens och bidra till intern kunskapsdelning Vi söker dig som: Har en utbildning som VVS-ingenjör, eller motsvarande erfarenhet Har tidigare erfarenhet av projektledning inom VVS Är strukturerad, nyfiken och gillar att hitta lösningar Trivs med att samarbeta och bidra till andras lärande Har ett professionellt och vänligt förhållningssätt – både internt och externt Kommunicerar tydligt och pedagogiskt Har grundläggande kännedom om lagar och regler inom området Har B-körkort Extra plus om du har erfarenhet av: IMD eller liknande installationsprojekt Offentlig upphandling Styr- och reglerteknik Vi erbjuder En trygg och utvecklande arbetsmiljö där din VVS-kompetens värderas Ett kontorsbaserat arbete med flexibla arbetstider Ett team som präglas av samarbete, respekt och teknisk nyfikenhet Möjlighet att växa vidare inom teknik, ledarskap eller affär Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Infometric under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Praktisk information Start: Omgående, enligt ök Placeringsort: StockholmArbetstider: dagtidOmfattning: heltidKontaktuppgifter: [email protected]
KraftKisarna fortsätter att växa, och nu söker vi en arbetsledare inom elinstallation som vill vara med och driva våra projekt framåt. Är du en erfaren ledande montör som är redo att ta nästa steg? Då vill vi gärna höra från dig. Om tjänsten I rollen som arbetsledare får du en central position i våra uppdrag runt om i Sverige. Du är navet i den dagliga produktionen och arbetar nära projektledare och projektingenjörer för att säkerställa att arbetet på plats flyter enligt plan – med rätt kvalitet, effektivitet och laganda. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och styra produktionen samt ansvara för personalen på plats. Deltagande i projektmöten och samordning mellan olika aktörer. Säkerställa att projektkrav uppfylls enligt uppsatta mål och tidplaner. Hantera egenkontroller och följa upp arbetsmiljö och kvalitet. Skriva och sammanställa dagböcker samt föra protokoll. Upprätta fakturaunderlag och dokumentera ÄTA-arbeten (ändrings- och tilläggsarbeten). Hantera material, planering och administration i Microsoft Office. Din profil Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom elinstallationsyrket, gärna i rollen som ledande montör eller liknande. Du har god datorvana, särskilt i Microsoft Office. Meriterande är om du har eftergymnasial utbildning, t.ex. högskola eller YH med inriktning mot elinstallation. Som person gillar du att ta ansvar, är självgående och strukturerad – men du har också lätt för att samarbeta och kommunicera med både kollegor och kunder. Eftersom våra projekt är spridda över landet ser vi att du är flexibel och har möjlighet att resa vid behov. Fokus hos oss ligger på hög kundnöjdhet med ett ständigt förbättringsarbete. Vi eftersträvar en stadig tillväxt, lönsamhet och att våra anställda är motiverade och trivs på jobbet. Skallkrav: B-körkort, Svenska, Engelska Om företaget KraftKisarna grundades år 2016 av bland annat Thomas Kari som idag är VD för bolaget. Vi utför huvudsakligen el- styr- och brandlarmsintallationer, samt underhåller järnvägar och tågstationer runt om i Sverige. Vi utför även kompletta elinstallationer inom infrastruktur, belysning och kraft inom spår- och spårnära miljöer, tillhörande kringområden så som gång – cykelvägar och välkomnande grönområden. Även bro- tunnel- och plattformsarbeten. Vi är en del av Sparc Group som är en entreprenörsdriven koncern som samordnar och förvärvar bolag inom installationsbranschen. Tillväxten sker utifrån en gemensam drivkraft av ständig framåtrörelse där människans välmående och utveckling sätts i fokus. Visionen är att med stort hjärta skapa Sveriges mest hållbara arbetsplats i installationsbranschen.
Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet. Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar. Om verksamheten: Kårsta Lindholmens rektorsområde består av Gustav Vasaskolan, Kårsta skola, Kårsta förskola och Lindholmens förskola. Skolorna är förskoleklass till årskurs 6. I en stimulerande miljö arbetar välutbildade, engagerade lärare och personal inom skola, fritids och förskola med fokus på barnens och elevernas välmående, förmågor och kunskapsutveckling. Tillsammans arbetar vi för att barn och elever ska få arbetsro. Vi har en varierad undervisning med balans mellan ett digitalt lärande och utomhuspedagogik i kombination med humor och glädje där naturen runt hörnet ger bästa förutsättningar för rörelse och återhämtning. Nu söker vi dig som är behörig lärare i musik. Tjänsten är fördelad mellan Gustav Vasaskolan och Kårsta skola med ett avstånd på cirka 15 kilometer mellan skolorna. Arbetsuppgifter: Som lärare ansvarar du för att på ett tydligt sätt planera, genomföra och utvärdera för att undervisa i musik i årskurs 3–6. Du har ett pedagogiskt uppdrag utifrån gällande styrdokument och tar ansvar för att utbildningen blir trygg, rolig och lärorik för alla elever. Genom ditt engagemang skapar du en kreativ och motiverande miljö där elevens utveckling är i fokus. Du arbetar enligt gällande rutiner för individuella utvecklingsplaner och bedömningsarbete. Kvalifikationer: • Innehar lärarlegitimation och har behörighet att undervisa i åk 3–6. • Är målinriktad och tydlig samt tycker att det är viktigt att du har en bra relation till elever, vårdnadshavare och kollegor. • God planeringsförmåga och lösningsfokuserad inställning är viktigt för att du aktivt ska kunna koppla undervisningen till LGR22. • Kunskaper om hur digitalisering bidrar till skolutveckling och förståelse för det pågående förändringsarbete som digitalisering innebär. • God förmåga att initiera, leda och fullfölja utvecklingsuppdrag. • Du behärskar svenska språket i tal och skrift. Personliga egenskaper: • Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete. • Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information. • Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ. • Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar. • Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande. • Du har en elevsyn som överensstämmer med Barnkonventionen och att du har eleven i fokus. Information: Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg. Anställningen är en tillsvidareanställning på 60% med start 2025-08-11 eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Provanställning kan komma att tillämpas. Alla som anställs för arbete med barn och ungdomar ska lämna ett registerutdrag ur polismyndighetens belastningsregister, e-tjänst för ansökan via digitalt utdrag eller blankett hittar du här; https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss enligt nedan. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast datum. För mer information kontakta: Gunilla Jåfs, rektor, e-post: [email protected] Cecilia Evans, biträdande rektor, e-post: [email protected] Mer information och fackliga representanter hittar du på https://www.vallentuna.se/naringsliv-och-arbete/arbeta-hos-oss/lokala-fackliga-foretradare/
Mottagningssköterska Vi söker en sjuksköterska till mottagning på Fisksätra vårdcentral. Vi är en liten familjär vårdcentral med 15 medarbetare och ca 4200 listade patienter. Fisksätra vårdcentral ligger i Fisksätra centrum. Vi har BVC som har nära samarbete med Familjecentralen och öppna förskolan. Det är lätt att ta sig hit med bil eller buss. Flextid och subventionerad friskvård erbjuds alla månadsanställda. Fisksätra är ett multikulturellt område men en befolkning som ursprungligen kommer från många delar av världen. Vi kan erbjuda stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete hos oss. Styrning och ledning utgår från ett tillitsbaserat ledarskap och engagerad medarbetarskap. Vi driver verksamhetens förbättringsarbete tillsammans, utan prestige och med mycket glädje. Våra medarbetare har hög motivation och låg frånvaro. Telefontillgängligheten är också hög och sjuksköterskorna/distriktssköterskorna har tid för egna mottagningar. Arbetsuppgifter: Mottagningsbesök, hantering av akuta patienter tillsammans med läkare, telefonrådgivning/tidsbokning via TeleQ och chatt. Egen mottagning efter din kompetens. Kvalifikationer: - Legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska. - Kompetens inom diabetes, astma/Kol eller BVC är meriterande. - Erfarenhet från primärvården eller akutsjukvård är meriterande. Personliga egenskaper: Du har god empatisk förmåga och uppskattar det dagliga kliniska patientarbetet. Att ge professionellt och gott bemötande är en självklarhet. Vi tror att du som person har ett positivt förhållningssätt, ser lösningar och är flexibel. Du kan och tycker om att arbeta självständigt såväl som i team. Vidare har du god samarbets- och organisationsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsform: Vikariat 4-6mån. Arbetstid dagtid, måndag-fredag. Övrig information: Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Role – Senior Associate Consultant Technology – EUC / IT Desktop support Location – Finspang, Sweden Business Unit – CISMFG Compensation – Competitive (including bonus) Job Description Today, the corporate landscape is dynamic and the world ahead is full of possibilities! None of the amazing things we do at Infosys would be possible without an equally amazing culture, the environment where ideas can flourish and where you are empowered to move forward as far as your ideas will take you. At Infosys, we assure that your career will never stand still, we will inspire you to build what’s next and we will navigate further together. Our journey of learnability, values and trusted relationships with our clients continue to be the cornerstones of our organization and these values are upheld only because of our people. Your role As a Senior Associate Consultant, you are an expert at contributing to different phases of the consulting lifecycle. You will be intensely involved in; • Managing Microsoft desktop operating system and Windows application deployment, configuration, and management • Windows Client Administration. • Build and install PCs, telephone systems, wireless networks, and peripheral devices (such as printers, scanners, mobile/smart phones) related to desktop infrastructure. • Maintain installed PCs, networks, telephone systems and peripherals with routine maintenance. • Identify, log and resolve technical problems with software applications or network systems. • Identify potential changes and system improvements to present to technical teams for consideration and implementation. • Collaborate with Technology team members to ensure efficient operation of the organization’s desktop computing environment. • Where required, administer, and resolve issues with associated end-user workstation network software products. • Receive and respond to incoming calls, messages, and/or work orders regarding desktop problems. • Expertise in supporting networks devices and servers in business environment. • Ensure that work is carried out within agreed service levels and in accordance with project guidelines. • Explain and document technical issues in a clear way to technical teams, business stakeholders. • Have proven track record of working with technologies from Microsoft SCCM, VMWare Horizon, Intune etc. • Develop in- depth technical knowledge and domain expertise within End User Computing technologies. • Proactive and passionate of the EUC world, with strong interpersonal skills and excellent time management skills • Strong capabilities in Windows 10 support, migration & Deployment. • If necessary, liaise with third-party support and PC equipment vendors. • Perform related duties consistent with the scope and intent of the position. • Hands on Experience End to End Desktop/Laptop life cycle management. • Experience and desire to work in a Global delivery environment. Required • Microsoft Client OS (Win 10, 11) • Azure, Active Directory & it's services, Intune, DHCP, DNS • SCCM • Print and File share services • Hardware Break-fix • Patch Management • IT Desktop support / troubleshooting skills. • Microsoft O365 application issues • Service Now ticket handling. Preferred Azure auto pilot Personal Besides the professional qualifications of the candidates we place great importance in addition to various forms personality profile. These include: • High analytical skills • A high degree of initiative and flexibility • High customer orientation • High quality awareness • Excellent verbal and written communication skills About Infosys Infosys is a global leader in next-generation digital services and consulting. We enable clients in 50 countries to navigate their digital transformation. With over three decades of experience in managing the systems and workings of global enterprises, we expertly steer our clients through the many next of their digital journey. We do it by enabling the enterprise with an AI-powered core that helps prioritize the execution of change. We also empower the business with agile digital at scale to deliver unprecedented levels of performance and customer delight. Our always-on learning agenda drives their continuous improvement through building and transferring digital skills, expertise and ideas from our innovation ecosystem. Visit www.infosys.com to see how Infosys can help your enterprise navigate your next. All aspects of employment at Infosys are based on merit, competence and performance. We are committed to embracing diversity and creating an inclusive environment for all employees. Infosys is proud to be an equal opportunity employer
Enhetschef/Föreståndare till Kricagårdens behandlingshem i Hägersten Vill du göra verklig skillnad för barn och ungas psykiska hälsa? Nu söker vi en engagerad och driven enhetschef/föreståndare till vårt behandlingshem Kricagården Om tjänsten Som enhetschef/föreståndare har du det övergripande ansvaret för att leda, utveckla och kvalitetssäkra behandlingshemmet. Du ansvarar för att säkerställa goda behandlingsresultat, långsiktig kvalitet och hög kundnöjdhet. Du är även formellt ansvarig gentemot Inspektionen för vård och omsorg (IVO) vad gäller tillstånd och verksamhetens efterlevnad av gällande regelverk. Du leder ett engagerat och kompetent team, där varje medarbetare har ansvar för planering och uppföljning av ungdomarnas individuella behandlingsinsatser. Tillsammans skapar ni en trygg, strukturerad och utvecklande miljö där ungdomar ges möjlighet att växa till självständiga och trygga individer. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till verksamhetschefen. Arbetet sker i enlighet med våra värdeord: trovärdighet, kreativitet och mod. Vi söker dig som Är en trygg, tydlig och närvarande ledare med god kommunikationsförmåga. Har ett genuint engagemang för ungdomsvård och drivs av att utveckla både medarbetare som verksamhet. Har förmåga att arbeta såväl strategiskt som operativt, och har god organisationsförmåga. Är prestigelös, lösningsfokuserad och har ett strukturerat arbetssätt. Har ett varmt bemötande, hög integritet och förmåga att skapa förtroende hos både ungdomar och medarbetare. Kvalifikationer: Socionomexamen Minst två års dokumenterad chefserfarenhet inom vård och behandling, gärna från HVB eller liknande verksamhet. Erfarenhet av arbete med ungdomar i utsatta livssituationer. Erfarenhet av personalledning, arbetsmiljöansvar samt verksamhetsutveckling. Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Tillsättning sker enligt överenskommelse. Utdrag ur belastningsregistret enligt HVB-lagstiftning krävs inför anställning. Ansökan: Skicka CV och personligt brev till [email protected] så snart som möjligt. Sista ansökningsdag: 2025-08-01 – vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan.
Work as a Taxi Driver in Sweden – Full-time or Part-time If you have a Swedish taxi driver's license (Taxiförarlegitimation), we can assist you. We offer employment under a collective agreement and provide full insurance through Fora, including pension and TGL coverage. What We Offer: Secure Employment – Fixed 8–10 hour shifts available, with full-time or part-time positions. Modern Fleet – All vehicles are approved by the Swedish Transport Agency and authorized at Arlanda Airport. Safe Work Environment – All payments are cash-free, and you’ll be driving passengers who are known and pre-registered with us. Great Atmosphere – If you're social and enjoy meeting new people, you'll fit right in. Requirements: Valid Swedish taxi driver's license (Taxiförarlegitimation) Location: Stockholm and Gothenburg Salary: A combination of fixed and variable pay, in line with the trade union collective agreement.
Välj ett jobb för att visa detaljer