Är du en erfaren lagermedarbetare på jakt efter en ny utmaning under sommaren? Då kan detta vara rollen för dig! Om tjänsten Vi söker nu lagermedarbetare för sommarbehov! Som lagermedarbetare arbetar du i ett mindre team där du främst kommer att plocka varor, ta emot inkommande gods och delta i löpande inventeringsarbete. Eftersom du arbetar nära dina kollegor, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. Vi hjälps åt där det behövs, så du bör vara flexibel och beredd att stötta andra avdelningar vid behov. Tjänsten gäller främst under sommaren, och vi söker dig som är tillgänglig för arbete under denna period. Om dig Vi söker nu dig med tidigare erfarenhet av lagerarbete. Du arbetar effektivt men med stort fokus på god kvalitet och varsamhet kring produkterna. Vidare är du en problemlösare och är inte rädd för att ta i när det behövs. Krav för tjänsten - Truckkort A1-4 - Goda kunskaper i svenska - Tidigare lagererfarenhet, meriterande om du tidigare har arbetat med pick by voice - Erfarenhet av att jobba på godsmotagning. Övrigt Arbetstiderna är varierande, där det finns möjlighet att jobba både dag, kväll och natt. Vi ser gärna att du som söker är flexibel med arbetstider. Tjänsten är en extraanställning, där behovet kan variera från vecka till vecka. Start omgående! Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Nu söker vi SKIFTLEDARE till vår restaurang som med servicen i sitt DNA och med sitt eget unika jag skapar personliga gästupplevelser och arbetsglädje. Du arbetar på ett strukturerat sätt, är en stark lagspelare och tar dig an arbetsuppgifterna med driv & kraft. Har öga för kvalité samt de små detaljerna. En förmåga att snabbt ställa om vid oförutsedda händelser och en förmåga att behålla lugnet under stressiga situationer är en grundförutsättning för att lyckas i denna fartfyllda verksamhet. I restaurangen serveras frukost, lunch och middagar. Vi ansvarar även för baren samt servering av för- och eftermiddagsfika till våra konferensgäster. Arbetet som skiftledare innebär att du är arbetsledare för teamet under ditt pass men också delaktig i de dagliga arbetsuppgifterna på avdelningen. Du är delaktig i planering av avdelningens arbete. Du både leder och säkerställer en god servicenivå samt entusiasmerar och utvecklar arbetsgruppen. Vana att leda ett team både på den mindre middagen och den stora banketten. Våra gäster kan vara allt från den lilla arbetsgruppen till det stora företagseventet med galamiddag i Runöhallen vilket ger stor variation i arbetsuppgifterna. Till viss del även privata tillställningar och arrangemang. Tjänsten innebär: Att ansvara för driften i restaurangen under ditt arbetspass. Att leda det dagliga servicearbetet och säkerställa en hög servicenivå. Driva försäljning och gästnöjdhet. Introducera och motivera nya medarbetare. Se till att företagets standards och rutiner efterföljs. Varierade arbetstider. Kvalifikationer och kompetens: Tre års erfarenhet av matsalsarbete och erfarenhet av bankett- och konferensverksamhet. Kunskap och intresse för mat- och dryck. Utbildning inom hotell och restaurang eller liknande. Genuin känsla för service och värdskap. God samarbetsförmåga och flexibilitet. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskap. Målmedveten och driven gällande merförsäljning. Kvalitets och varumärkestänk som ger trygghet åt medarbetare och gäst. Vi rekommenderar att du har B-körkort och tillgång till bil (då vi ligger en bit från kommunala färdmedel). Vi erbjuder: Ett variationsrikt arbete. Pension, försäkring och schyssta villkor genom kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och träningsmöjligheter. En arbetsplats vackert belägen där utveckling av verksamhet och medarbetare är viktigt. Har du klipp i steget, brinner du för service, god mat och dryck och vill utvecklas med oss, tveka inte att söka. Tjänsten är på heltid med varierade arbetstider. Tillträde enligt överenskommelse men gärna nu under hösten. Ansökan: Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV. Ansökningar tas endast emot till e-post [email protected] senast den 30 augusti. Ange Skiftledare restaurang i ärenderaden. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande varför vi ber dig att ansöka snarast. Du som söker samtycker i samband med din ansökan till att Runö Möten & Events får nyttja dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbetet kopplat till detta rekryteringsärende i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Personuppgifter sparas i upp till 24 månader.
Vi söker nu Lastbilschaufför / C-chaufför i Stockholm. Då vi vet att lång erfarenhet av arbetet gör att vi på bästa möjlighet sätt kommer in i arbetet dock är det inget skall krav, däremot krävs viss erfarenhet av lastbilskörning. Vårt mål är att alltid leverera det bästa resultatet, vilket är av stor vikt för oss. Att besitta kompetens inom yrket är bra, vilket innebär att dels ha arbetat med det tidigare, samt merit att även ha erfarenhet av att bära och lyfta saker och självklart att samarbeta med andra. Kundbemötande är även av stor vikt för att på bästa sätt förmedla ett professionellt förhållningssätt. Just detta distributions arbete som lastbilschaufför innefattar minimum 4-8 veckor, och för rätt person kan även förlängning ske med en tillsvidare anställning. Meriter: Kört lastbil på ett noggrant och ansvarsfullt sätt. Arbetat med distribution tidigare. Har någon typ av erfarenhet av att ha kört lastbil ihop med distribution. Krav: Lastbilskörkort / C-kort samt YKB Svenska eller engelska i tal och skrift Kompetens inom yrket och erfarenhet väger tungt. Ytterligare en viktig del är såklart personligheten, den positiva inställningen till att arbeta ihop med andra, och viljan att samarbeta för att skapa bättre förutsättningar för alla inblandade. Stämmer detta inpå dig eller vill du veta mer? Hör gärna av dig direkt till mig eller skicka din ansökan omgående då vi rekryterar omgående. Mejla mig gärna för att visa på ett ännu tydligare intresse - [email protected] Platser: Stockholm / Norra Sthlm / Södra Stockholm / Sundbyberg / Centrala stan / Täby / Bromma / Märsta / Uppsala / Årsta / Älvsjö / Huddinge / Haninge / Södertälje Arbetstider: Oftast normala arbetstider som vardagar 7-16 alternativt 8-17, kan bli både kortare och längre arbetspass ibland. Även helger kan erbjudas om helgarbete önskas. Vill du veta mer om tjänsten? Skicka in din ansökan och mejla gärna: [email protected] Välkommen in med din ansökan!
Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss! Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som lagerarbetare hos en av våra kunder i Västberga Exempel på arbetsuppgifter: Arbeta i produktionen med att förbereda och bearbeta livsmedel Hantering av färska råvaror Städning och upprätthållande av en ren och säker arbetsmiljö Om dig: Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Eftersom du är vårt ansikte utåt hos våra kunder är det utav oerhörd vikt att du är kvalitetsmedveten. Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är stresstålig, punktlig och ansvarsfull. Meriterande: Kniv och eller erfarenhet av arbete på restaurang Körkort Truckkort A+B Arbetstider: Flexibel schemaläggning mellan 06-18 Start: Så fort som möjligt med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: 40h/vecka Plats: Västberga Lön: Enligt ök Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Supportmedarbetare till Constant Clean – Bli en del av vår supportsatsning Vill du ha ett viktigt uppdrag där du hjälper kunder, löser problem och är en nyckelperson i ett helt nytt team? Constant Clean söker Supportmedarbetare till vårt nystartade supportcenter – en modern kundtjänst med fokus på teknisk support och problemlösning inom biltvättsystem. Om oss Constant Clean är ett specialistföretag inom biltvättsystem, med cirka 50 medarbetare. Vi arbetar med allt från försäljning och projektering till montering, akutservice och underhåll. Med miljötänk i fokus och service över hela landet, levererar vi hög kvalitet med snabb respons. Med huvudkontor i Skogås och personal över hela landet erbjuder vi marknadens mest tillgängliga och kunniga service. Nu startar vi ett supportcenter där vi ska hantera kundärenden och teknisk support under kvällar, nätter och helger – och söker dig som vill vara med och bidra till företagets expansion. Din roll - Supportmedarbetare Som Supportmedarbetare på supportcentret är du en av våra första kontaktpunkter när kunder hör av sig utanför ordinarie arbetstid. Ditt jobb är att ta emot samtal, hjälpa till med enklare felsökning, hantera ärenden i system och se till att kunden känner sig trygg och omhändertagen. Arbetsuppgifter: · Ta emot inkommande samtal från kunder (främst inom biltvättsystem och reningsverk) · Felsöka och guida kunden steg för steg – eller eskalera ärendet vidare · Registrera och följa upp ärenden i vårt system · Utföra viss administration och dokumentation · Samarbeta med driftledare och tekniker i fält Du arbetar på plats i vårt driftcenter i Skogås Arbetstider Supportcentret är bemannat kl. 16:00–08:00, uppdelat på två skift per dygn. Tjänsten innebär schemalagt kvälls- och nattarbete, samt viss helgtjänstgöring. OB-ersättning tillkommer enligt avtal. Om dig Du är en lugn, serviceinriktad och lösningsorienterad person som gillar att hjälpa andra. Du är noggrann, van att arbeta strukturerat och trivs i en roll där du får kombinera teknik och kundkontakt. Kvalifikationer Krav: · Tidigare erfarenhet av kundservice, support eller driftarbete · God förmåga att kommunicera i tal och skrift (svenska & engelska) · Van vid att hantera IT-system och administrativa uppgifter · Kunna arbeta kvälls- och nattpass enligt schema Meriterande: · Erfarenhet från drift, larmcentral, teknisk support eller serviceyrke · Erfarenhet av ärendehantering · Kännedom om biltvätt, service eller teknisk utrustning Vi erbjuder · Varierande arbetsdagar med stort eget ansvar · Tydliga rutiner, god stöttning från teknik- och serviceorganisationen · Lunchförmån · Arbetstidsförkortning · Friskvård och företagshälsovård · Tjänstepension · Ett engagerat bolag med stark sammanhållning och framtidsfokus Fakta om tjänsten Titel: Supportmedarbetare – Supportcenter Ort: Stockholm (Skogås) Omfattning: Heltid/deltid/timma, skiftarbete kväll/natt Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare (med provanställning) Lön: Enligt överenskommelse, OB tillkommer Redo att vara med från början? Vi intervjuar löpande – skicka din ansökan redan idag och bli en nyckelspelare i vårt nästa stora steg! Vid frågor om tjänsten kontakta servicechef Therese Berntsson [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga? Försvarsmakten är i stark tillväxt och så även Marinstaben. Marinstaben söker en materielsamordnare med inriktning behovstäckning, krigsplacering samt materielavveckling till Marinstabens Materielkontor avseende den materiel Marinen är materielområdesansvarig för. Om enheten Som materielsamordnare är du en del av Mtrl/GRO/KRO-detaljen inom Marinens Materielkontor i Marinstaben. Marinens Materielkontor ska stödja ansvariga chefer med att skapa förutsättningar för att materielen är tillgänglig, systemvärdig och säker. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Utföra och bereda uppgifter tillställda TVA Marin med tyngdpunkt på behovstäckningsprocessen och krigsplacering av marin materiel • Utgöra beredningsstöd inom Marinstabens olika funktioner • Vara sammanhållande för marinens logistikenheter på Berga, Göteborg och i Karlskrona, gällande krigsplacering av marinens materiel • Delta i Högkvarterets arbetsgrupper rörande behovstäckning, krigsplacering samt materielavveckling gällande bl a utvecklande av processerna • Ha ett nära samarbete med Marinstabens Krigsförbandsansvariga (KFA) men även med övriga försvarsgrenars/stridskrafters KFA samt FM SLS • Utgöra kontaktyta mot övriga TVK/TVA inom Försvarsmakten • Kunna utbilda aktörer inom marinen inom krigsplacering • I befattningen ingår frekvent tjänsteresor, främst inom Sverige, samverkan med andra delar av Försvarsmakten sker bland annat i Karlskrona och i Enköping KRAV Kvalifikationer • Gymnasieutbildning med godkända betyg • Tidigare dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete • God kunskap inom delar av Officepaketet (Word, Excel, Powerpoint, outlook) • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift i såväl svenska som engelska • Dokumenterad erfarenhet av arbete med affärssystemet SAP • B-körkort Personliga egenskaper Arbetet kräver att du har hög integritet och är initiativtagande med gott omdöme. Du är noggrann och prestigelös, vilket också innebär att du är en god lagspelare. Du har förmåga att uttrycka dina åsikter i tal och skrift, är tydlig och kommunikativ. Flexibilitet och anpassningsförmåga är eftersträvansvärda egenskaper. Vid urval kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper, lämpligheter och uppnådda resultat inom tidigare verksamhetsområden. MERITERANDE • Utbildning i system IOR • Utbildning i Lift C • Utbildning i BS/BT i system PRIO • Utbildning i ISUndSäk • Minst tre års erfarenhet av arbete i FM stödsystem Lift och/ eller PRIO • Erfarenhet av FM stödsystem Lift och PRIO gällande behovstäckning och krigsplacering • Erfarenhet av Vidar • Erfarenhet av processer och roller avseende behovstäckning och krigsplacering • Erfarenhet av materielavveckling • Kunskap om marina tekniska system För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Muskö. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Peggie Olkerud Petra Denebo Upplysningar om rekryteringsprocessen Magnus Olsson Fackliga företrädare SACO-S Åsa Zackrisson OFR/S Björn Engren OFR/O Fredrik Lambert SEKO Lenny Johansson Samtliga ovanstående nås via FM växeln 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. Inom ramen för detta arbete har Försvarsmakten organiserat en Marinstab för ledning av de Marina förbanden. Marinstaben är etablerad på Muskö i Haninge kommun. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Nacka tingsrätt är en domstol med ca 155 medarbetare och är förutom allmän underrätt också en av landets fem mark- och miljödomstolar. Vid tingsrättens allmänna avdelningar handläggs bland annat brott- och tvistemål samt samtliga utsöknings- och exekvaturärenden i Stockholms län. Vid mark- och miljödomstolen handläggs miljömål, fastighetsmål och mål rörande plan- och bygglagen samt vattentjänstlagen. Är du arkivarie och vill ha ett meningsfullt och varierande arbete i en samhällsviktig verksamhet? Trivs du med att arbeta med både fysiska och digitala handlingar? Välkommen med din ansökan! Vi söker nu en arkivarie till arkivfunktionen som f n består av två arkivarier och en arkivassistent. Arkivarierna ingår i den administrativa avdelningen som även ansvarar för frågor om HR, ekonomi, IT och säkerhet på tingsrätten. Tingsrättens arkiv består av både fysiska och digitala handlingar men även av ett historiskt arkiv från Mark- och miljödomstolen där handlingarna kan vara över 100 år gamla. Det pågår en övergång till ett digitalt e-arkiv och utveckling av nya verktyg som ska stödja den digitala arkiveringen, nya arbetssätt och utlämnande av digital information. Vi finns i moderna lokaler i Sickla, med goda kommunikationer till centrala Stockholm, och lägger stor vikt vid att vara en öppen och modern arbetsplats med engagerade medarbetare. Här kan du läsa mer om Nacka tingsrätt. (https://www.domstol.se/nacka-tingsratt/jobba-hos-oss/) Arbetsuppgifter I rollen som arkivarie kvalitetssäkrar du att tingsrättens arkivbestånd lever upp till gällande lagar och förordningar. Du arkivlägger akter i avslutade mål samt ordnar och förtecknar arkivmaterial. Vidare deltar du i utvecklingsarbete och ser löpande över och reviderar myndighetens styr- och rutindokument som till exempel arkivbeskrivningar, gallringsbeslut och andra rutindokument som rör arkivet. I rollen ingår även att utbilda både nyanställda och befintlig personal i arkivfrågor. Därutöver tillhandahåller arkivet tingsrättens allmänna handlingar och det kan periodvis vara stor efterfrågan på dessa. Du och dina kollegor tar emot förfrågningar och expedierar beställningar både via telefon och e-post från allmänhet, myndigheter, parter i mål med flera. Som arkivarie ingår du också i en regional samverkansgrupp för arkivfrågor där du tillsammans med arkivarier från andra tingsrätter i Stockholmsområdet arbetar med gemensamma frågeställningar. Kvalifikationer Vi söker dig som har; • akademisk utbildning om minst 40/60 hp inom arkivvetenskap • erfarenhet av arbete som arkivarie • aktuella och dokumenterade kunskaper i arkiv- och offentlighetslagstiftningen samt Riksarkivets föreskrifter • hög datamognad och ser digitala lösningar som naturliga arbetsverktyg • god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av att i närtid ha arbetat som arkivarie på domstol. Det kan vara meriterande om du har varit del av framtagandet av styrdokument och/eller rutindokument inom arkivområdet och om du har erfarenhet av att arbeta med e-arkiv. Personliga egenskaper Vi söker dig som driver ditt arbete på ett strukturerat sätt. Som person är du positiv, noggrann och trivs med både att arbeta självständigt och med andra. Du trivs med att arbeta med såväl rutinärenden som mer komplicerade frågor. Du har intresse för utveckling, har lätt att anpassa dig vid verksamhetsförändringar och delar gärna med dig av din kompetens i samarbete med andra. Du är en god kommunikatör och har lätt för att anpassa din kommunikation till olika mottagare och sammanhang. Då rollen innebär mycket kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du är serviceinriktad och att ditt bemötande är sakligt och opartiskt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Innan eventuell anställning genomgår du ett säkerhetssamtal och vi utför registerkontroll. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan, meritförteckning/CV och löneanspråk! Du kommer att få svara på frågor när du fyller i ansökan. Ansök senast: 2025-08-04. Vid frågor är du välkommen att kontakta: • Arja Kimander, administrativ direktör, [email protected] (mailto:[email protected]) • Meg Goldman, arkivarie, [email protected] (mailto:[email protected]) • Marie Vestin, arkivarie, [email protected] (mailto:[email protected]) Tingsrätten eftersträvar mångfald avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Tester inom personlighet samt problemlösning ingår som urvalsmetod i rekryteringsprocessen.
Uppdraget Nu söker Libera efter medarbetare till dagsskiftet hos vår kund i södra Stockholm. Som medarbetare hos vår kund arbetar du med varierade moment inom enklare tillverkning av fordonsdetaljer. Du kommer att utföra montage som även innefattar snickeri, mekanik och elektronik. I rollen som montör arbetar du självständigt utifrån ritningar och arbetsinstruktioner. Arbetstiderna är förlagda på dagtid, 7-16, under vardagar. Tjänsten ingår i Liberas uthyrningsverksamhet mot kund där du blir anställd som konsult. Vem du är Rollen kräver en självgående personlighet med stor ansvarskänsla och noggrannhet. Du är en person med ordningssinne som är nyfiken, intresserad och lyhörd. Vi ser gärna att du är van vid att använda olika handverktyg genom exempelvis snickeribakgrund eller fordonsutbildning. Har du erfarenhet från tillverkande produktion är det meriterande. Du är även i god form då tjänsten innebär fysiskt och praktiskt arbete. De krav vi ställer för att du ska matcha uppdraget är: Goda kunskaper i svenska (tal och skrift) Trygg i att hantera handverktyg I denna rekrytering utför vi ett utdrag ur belastningsregistret vid eventuell anställning. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment vid anställning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, välkommen in med din ansökan redan idag!
Kul extrajobb! Eventligan Sverige behöver en ljudtekniker som vid kris även kan hoppa in och spela en mindre roll i vår teateruppsättning. Vi spelar i centrala Stockholm i närheten av Odenplan. Som ljudtekniker så blir ditt ansvarsområde framför allt att sköta skådespelarnas myggor. Det är relativt enkelt så det krävs egentligen ingen tidigare erfarenhet. Lönen ligger på 200 kr i timmen (ink semesterersättning) och du jobbar 5 timmarspass. Föreställningarna ligger på följande datum: (Det är viktigt att du kan vara med samtliga datum under spelperioden) 2025 November: 1:e, 8:e, 15:e, 22:e December 6:e 2026 Januari 10:e, 17:e Februari 14:e, 21:e Mars 7:e 14:e April 11:e 18:e Maj 16:e, 23:e Juni 13:e September 5:e, 12:e Oktober 3:e, 10:e
Riksdagsförvaltningen är en myndighet som har till uppgift att underlätta riksdagens arbete. Myndigheten har cirka 700 partipolitiskt neutrala medarbetare med många olika typer av arbetsuppgifter. Vill du ha ett unikt och intressant arbete där du stöder den parlamentariska processen? Vi söker nu en ny kollega för ett vikariat till kulturutskottets kansli. Dina arbetsuppgifter Arbetet består huvudsakligen i att bereda ärenden, i regel propositioner och motioner, föredra dem för ledamöterna i utskottet samt utarbeta förslag till betänkanden som utgör underlag för riksdagens beslut. I arbetet kan det också ingå att behandla EU-frågor, att följa upp och utvärdera riksdagsbeslut inom utskottets beredningsområde samt att planera och genomföra resor, besök eller offentliga sammanträden. Som medarbetare inom utskottsavdelningen biträder du samtliga partier. Kulturutskottets kansli är en del av Riksdagsförvaltningens utskottsavdelning och arbetar med frågor om bland annat kultur, kulturarv, civilsamhället inklusive idrott, folkbildning, ungdomspolitik, spelmarknad och radio och tv i allmänhetens tjänst. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk examen i juridik, samhällsvetenskap eller annan relevant inriktning. Du har också flerårig erfarenhet av kvalificerat utrednings- och beredningsarbete, företrädesvis inom Riksdagsförvaltningen, Regeringskansliet eller någon annan statlig myndighet. Kunskaper inom utskottets beredningsområde är meriterande. Vi förutsätter att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift. Arbetet kräver att du snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har en väl utvecklad analytisk förmåga, liksom att du är noggrann och kan arbeta under tidspress. I rollen som föredragande är det viktigt att du har integritet, agerar med gott omdöme och är lyhörd. Det är viktigt att du både kan arbeta självständigt och fungerar bra i grupp. Kansliet är en liten enhet, och arbetet bedrivs tillsammans med kollegorna. Vi kommer därför att lägga extra stor vikt vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga att samarbeta, kommunicera och vara flexibel. Utöver arbetet på kulturutskottets kansli ingår det även att stötta andra delar av utskottsavdelningen vid behov. Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning. • Anställningsform: Tidsbegränsad anställning • Omfattning: Heltid Anställningen är tidsbegränsad till och med juni 2026 men kan eventuellt komma att förlängas. Vi erbjuder dig I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid. Ansökan Ansök via riksdagen.se senast den 31 juli 2025. Referensnummer: 1932-2024/25 Övrigt Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Kontakta oss • Carin Khakee, kanslichef, 08-786 46 67 Fackliga representanter • Peter Stoltz, Saco-S, 08-786 40 00 • Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00 • Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00 Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.
Välj ett jobb för att visa detaljer