Dietist till Kista Rehab!

Vi söker nu en dietist till vår mottagning i Kista Rehab. Vill du arbeta inom primärvårdsrehab? Vill du kunna styra ditt schema och ha möjligheten att arbeta på mottagningen, inom hemrehab eller delvis digitalt hemifrån när verksamheten så tillåter? Då är du den vi söker till vårt härliga team! Vi erbjuder en arbetsplats med kompetenta, positiva och drivna arbetskamrater som tillsammans skapar förutsättningar för att förbättra våra patienters livskvalité. Vårt arbete präglas av arbetslust och stort engagemang! På Kista Rehab arbetar förutom dietister även arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster, kiropraktor samt receptionist och vi är en lagom stor grupp på ca. 20 personer. Rehab Västra är en egen resultatenhet inom Stockholms läns sjukvårdsområde med uppdrag att bedriva primärvårdsrehabilitering (basuppdrag) samt ett tilläggsuppdrag för neuroteam i öppenvård. Våra mottagningar finns i Kista, Bromma, Ekerö och Spånga och tillsammans är vi ca 70 medarbetare varav 7 dietister. I dietistgruppen har en av dietisterna ett samordningsansvar som yrkesföreträdare för gruppen. Du kan läsa mer om oss på Kista rehab (regionstockholm.se) I vår verksamhet arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö och en utvecklande lärandemiljö. En hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv är för oss en självklarhet! Därför satsar vi på kompetensutveckling, flexibla arbetstider, ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till distansarbete på deltid, friskvård på arbetstid samt fri sjukvård. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Arbetsuppgifter:   Dietisten inom Primärvårdsrehab möter patienter i alla åldrar och du kommer att arbeta med patienter som har livsstilsrelaterade sjukdomar som diabetes, hjärt-kärlsjukdom, övervikt samt mag-tarmsjukdomar, undernäring eller allergi/intolerans. Arbetet sker genom bedömning, behandling och rådgivning på mottagningen, vid hembesök och/eller via distans. Du förskriver och ordinerar nutritionsprodukter och speciallivsmedel. Arbetet kräver god samarbetsförmåga då du ibland kommer arbeta i team med andra yrkeskategorier på mottagningen och samverka med anhöriga, hemtjänst och andra vårdgivare kring dina patienter. I arbetet ingår även gruppbehandling för olika diagnosgrupper och handledning av studenter. Anställningsform:   Tjänsten är en tillsvidareanställning. Omfattningen är heltid 100%, 40 tim/vecka men även deltid kan eventuellt diskuteras. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Kvalifikationer:   Legitimerad dietist Tidigare erfarenhet av primärvård är meriterande   B-körkort och körvana är ett krav  Önskvärda kompetenser:  Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. För att arbeta i vår verksamhet innebär det att du har följande kompetenser: Är lojal och ansvarstagande för både ditt eget arbete och verksamheten. Är flexibel och har god samarbets- och kommunikativ förmåga Har ett strukturerat arbetssätt och klarar stressiga arbetssituationer När du arbetar i patientens hem måste du klara av att vistas i miljöer med husdjur/pälsdjur och inte vara känslig för röklukt.  Urval sker löpande under annonseringstiden och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag passerat, varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Exploateringsingenjör

Vill du vara med och forma framtidens samhälle? Södertälje kommun befinner sig i en expansiv fas med många spännande och varierande exploateringsprojekt – och vi söker nu en engagerad projektledare som vill göra skillnad!   Uppdraget Som projektledare hos oss blir du en nyckelperson i Exploateringsenheten, en del av Samhällsbyggnadskontoret. Du leder exploateringsprojekt där kommunen är markägare och ansvarar för avtal, förhandlingar och fastighetsrättsliga frågor. Du samarbetar nära andra funktioner i organisationen och bidrar aktivt i detaljplaneprocesser. I uppdraget ingår bland annat: - leda och samordna exploateringsprojekt genom hela samhällsbyggnadsprocessen - säkerställa projektens framdrift vad gäller tid, kostnad och kvalitetf - förhandla och hantera genomförandeavtal kopplade till detaljplaner - förbereda och presentera ärenden inför politiska beslut - företräda kommunen som fastighetsägare - vara kommunens kontakt gentemot allmänhet, näringsliv och byggaktöre Rollen är flexibel och det finns möjlighet att vara med och forma dess innehåll utifrån din kompetens, erfarenhet och intresseområden.   Vem är du? Vi söker dig som brinner för samhällsbyggnad och vill vara med och skapa hållbara miljöer för framtiden. Du är en strukturerad och lösningsorienterad person med god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för utveckling – både din egen och kommunens. Krav: - Civilingenjör eller högskoleutbildning med inriktning mot lantmäteri, väg- och vatten, samhällsplanering/fysisk planering eller annan motsvarandeutbildning som vi bedömer som likvärdig. - Kunskap inom relevant lagstiftning, som till exempel plan- och bygglagen, miljöbalken och fastighetsbildningslagen. - Goda kunskaper i svenska. - Du behöver ha erfarenhet av att driva egna samhällsbyggnadsprojekt med viss komplexitet. Meriterande: - Tidigare erfarenhet som exploateringsingenjör eller projektledare  - Erfarenheter av arbete i politiskt styrd organisation. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du bidrar till samhällsutvecklingen och samtidigt får möjlighet att växa i din yrkesroll. Vi erbjuder: - Trygga anställningsvillkor - Generöst friskvårdsbidrag - Flexibla arbetstider och arbetsformer - Möjlighet till extra lediga dagar genom semesterväxling - Ett brett utbud av utbildningar och ledarskapsutveckling För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner   Välkommen till oss! Vi tillämpar löpande urval. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi välkomnar gärna samtal från dig som är intresserad av tjänsten, men undanber oss kontakt från annons- och rekryteringsföretag.

13 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Servicetekniker inom Medic till Rekal
Bravura Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Har du intresse för teknik och trivs med att ge god service till kunder? Vill du arbeta i en varierad roll med arbetsuppgifter som gör verklig skillnad inom sjukvården? Vi söker nu en servicetekniker till Rekal inom området Medic. Här får du en självständig roll med goda möjligheter att växa i takt med tekniken. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Rekal. Om företaget Rekal är ett av Sveriges ledande företag inom hygien- och rengöringslösningar för professionell användning inom bland annat restaurangbranschen, livsmedelsindustrin och sjukvårdssektorn. Rekal har en lång erfarenhet av att tillhandahålla högkvalitativa produkter och system för hygien och rengöring. I deras moderna produktionsanläggning i Gnesta arbetar teamet med att kontinuerligt utveckla och tillverka innovativa produkter som är noggrant anpassade för den nordiska marknaden och dess höga krav på hygien och kvalitet. Ett av de större affärsområdena på Rekal är Medic, som sedan 1987 har försett sjukvården med system, lösningar och förbrukningsmaterial. Genom lång erfarenhet har Rekal inom detta område byggt upp en djup förståelse för vad vårdpersonal behöver för att kunna arbeta effektivt och säkert. De erbjuder helhetslösningar – från förstudier och behovsanalys till utbildning, service, validering och leverans av marknadens ledande varumärken. Vid start av tjänst ges en gedigen introduktion och utbildning.  Arbetsuppgifter I rollen som servicetekniker inom Medic på Rekal ansvarar du för att installera, underhålla, felsöka och reparera medicinteknisk utrustning. Det inkluderar allt från garantibesök, uppföljningar till diverse serviceärenden. Tjänsten innebär en del resor, både inom Stockholmsområdet och ibland till andra delar av landet. Du utgår från hemmet och har tillgång till tjänstebil. Det kan handla om dagsuppdrag såväl som längre serviceinsatser som kräver övernattning, särskilt vid större installationer eller projekt. Utöver det tekniskt praktiska arbetet ansvarar du för dokumentation, administration samt kundkontakt. Ditt arbete är i ständig utveckling tack vare ny teknik och nya maskiner där du får stora möjligheter att utvecklas och ta mer ansvar. Rollen passar dig som trivs med frihet under ansvar och har en teknisk nyfikenhet. Övergripande ansvar: Installation, felsökning och reparation av medicinteknisk utrustning. Kundkontakt och administrativ dokumentation i form av serviceprotokoll, rapporter och bilder Samarbete internt kring logistik av reservdelar, avrop från lager och koordinering med kundtjänst. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • B-körkort • Minst ett par års arbetserfarenhet med fördel inom tekniskt område • Meriterande med utbildning eller arbetserfarenhet inom service/teknik • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift För att lyckas i rollen som servicetekniker inom Medic ser vi att du är en nyfiken och lösningsorienterad person med ett genuint tekniskt intresse. Du trivs med att arbeta praktiskt, är trygg i att ta egna initiativ och har lätt för att strukturera ditt arbete även när dagarna ser olika ut. Eftersom du ofta arbetar självständigt ute hos kund behöver du vara ansvarstagande, flexibel och bekväm med att fatta egna beslut. Samtidigt är du en lagspelare som samarbetar väl med kollegor inom kundtjänst, lager och teknikteam. Du har ett professionellt bemötande och förstår vikten av god kommunikation i kontakt med vårdpersonal och andra kunder Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholmsområdet Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Förvaltningsledare verksamhet
Poolia Sverige AB
Systemförvaltare m.fl.

Vill du vara med och bygga framtidens systemförvaltning hos Förvaltaren? Vi har precis upphandlat ett helt nytt fastighetssystem och står nu inför ett spännande arbete med att bygga upp vår systemförvaltningsorganisation från grunden. Därför söker vi en nyfiken, social och drivande Förvaltningsledare verksamhet som vill vara med och forma hur vi arbetar med systemförvaltning framåt. Tjänsten är placerad på förvaltningsavdelningen och du rapporterar direkt till förvaltningschefen. Du får chansen att bidra aktivt i en organisation i förändring, där dina idéer och ditt driv kan göra avtryck. Vi ser fram emot din ansökan! Om tjänsten I rollen som förvaltningsledare verksamhet har du ett övergripande koordineringsansvar för förvaltningsobjektet Fastighet, där du fungerar som en central kontaktpunkt både internt och gentemot leverantör. Du ansvarar för att följa upp leveranser och avtal, vilket innefattar att leda både operativa och taktiska möten för att säkerställa att leveranser sker enligt överenskommelse och att avtalen efterlevs. Tillsammans med Förvaltningsledare IT och olika specialister planerar, samordnar och följer du upp verksamhetens behov, med målet att optimera användningen av det aktuella systemstödet. I uppdraget ingår även att samordna och vid behov hålla i utbildningsinsatser för att säkerställa att användarna har rätt kunskap för att arbeta effektivt i systemen. Vidare ansvarar du för uppföljning av avtal och budget kopplat till förvaltningsområdet. Du säkerställer att ekonomiska mål och planer hålls, samt bidrar till en långsiktigt hållbar och effektiv systemförvaltning. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Skapa och genomföra en årlig förvaltningsplan i samråd med förvaltningsledare it, som stödjer verksamhetens mål på ett kostnadseffektivt sätt. • Kontinuerligt statusrapportera förvaltningsplanen samt eventuella övriga ärenden till Objektsägare och styrgruppen. • Säkra verksamhetens behov och önskemål utifrån ett helikopterperspektiv – dvs systemet nyttjas enligt ”best practice” och så effektivt som möjligt. • Leda förvaltningsgruppsmöten. Vem är du? För att lyckas i rollen som förvaltningsledare så ser vi att du har kunskap och erfarenhet av följande: • Gymnasial utbildning • Förståelse för systemuppbyggnad • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet av att leda workshops • Erfarenhet av att hålla utbildningar • Eftergymnasial utbildning är meriterande • Erfarenhet av PM3 modell meriterande • Flerårig erfarenhet av liknande arbete inom ett fastighetsbolag – meriterande • Erfarenhet av Vitec är meriterande Som person är du engagerad och självgående, tar ansvar och har förmåga att driva dina uppgifter i mål. Med ett serviceinriktat förhållningssätt och ett helhetsperspektiv ser du till att arbetet blir både effektivt och kvalitativt utfört. Du är strukturerad, organiserar ditt arbete väl och har lätt för att prioritera och hålla deadlines. Din kommunikativa förmåga är god – du uttrycker dig tydligt och enkelt på svenska i både tal och skrift. Du samarbetar bra med andra, är lyhörd och visar respekt i mötet med kollegor och samarbetspartners. Vidare är du driven, handlingskraftig och noggrann, särskilt när det gäller dokumentation och uppföljning. Om verksamheten Förvaltaren är Sundbybergs stads eget fastighetsbolag och har sedan 1947 spelat en nyckelroll i stadens utveckling. Genom att bygga, förvalta och utveckla bostäder och lokaler skapar vi attraktiva och trygga miljöer där människor kan bo, arbeta och trivas. Vi är en av Storstockholms största hyresvärdar och en självklar del av Sundbybergarnas vardag. I dag bor ungefär var tredje invånare i en av våra fastigheter. Läs gärna mer på www.forvaltaren.se. För oss är det viktigt att kunna kombinera karriär med ett privatliv där det finns utrymme för dina prioriteringar. Vi erbjuder därför en flexibel arbetsvardag med möjlighet att välja var du vill jobba tre dagar i veckan och en uppskattad arbetstidsförkortning på sommarhalvåret. På Förvaltaren blir du en del av en arbetsgemenskap med sunda värderingar och en mångfald av medarbetare som tillsammans skapar attraktiva och trygga bostadsområden där människor trivs och mår bra. Att vi har stolta, nöjda och engagerade medarbetare som gärna rekommenderar Förvaltaren som arbetsgivare – det visar vår medarbetarundersökning år efter år. Vi har också uppskattade ledare och ett ledarskapsindex som ligger långt över Sverigesnittet. Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Rekryteringen görs i samarbete med Poolia och du är varmt välkommen att höra av dig till Jennifer Nilsson, rekryteringskonsult, vid frågor och funderingar. Urvalet sker löpande och vi har som ambition att tillsätta tjänsten inom kort, så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig!

13 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Stabsassistent
Försvarsmakten
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vill du vara med och påverka Sveriges försvarsförmåga, och dessutom befinna dig mitt i händelsernas centrum? Är du intresserad av stabsarbete på strategisk nivå och har erfarenhet av lednings-, stabs- och samordningsverksamhet? Försvarsstabens materielavdelning vid Försvarsmaktens högkvarter söker en handläggare/stabsassistent med placering vid stabssektionen. Välkommen med din ansökan! Om enheten Försvarsstaben stödjer överbefälhavaren med att handlägga och bereda ärenden på militärstrategisk nivå, samt säkerställer att beslut som fattas av myndighetens ledning genomförs, följs upp och återredovisas. Försvarsstaben ansvarar även för att omsätta regeringens styrning av Försvarsmakten till strategiska planer och för att inrikta försvarsgrens- och stridskraftschefer. Vidare har Försvarsstaben ett övergripande ansvar för att samordna infrastruktur- och materielförsörjning. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som stabsassistent på Försvarsstabens materielavdelning har du ett helhetsperspektiv och är med i förberedelser, genomförande och uppföljning av arbetsmöten och beredningar. Du har en stödjande roll i avdelningens arbete och utveckling. Detta stöd utgörs av administrativa uppgifter såsom upprättande av skrivelser och protokoll, bokningar, beställningar, kundvagnar, uppdaterande av samarbetsytor, beredning och sammanställning av underlag i olika ledningssystem. KRAV Kvalifikationer • Fullständig gymnasieutbildning med godkända betyg • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • God datorvana och vana av att använda delar av Microsoft Office-paketet • Erfarenhet av serviceinriktat administrativt arbete • Genomförd värnplikt (eller GMU) i svenska Försvarsmakten Personliga egenskaper För att både trivas och passa i rollen som stabsassistent ser vi att du är positiv, strukturerad och med en välutvecklad förmåga att ta ansvar och initiativ. Du är vetgirig och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Du är också prestigelös och en utpräglad lagspelare som uppskattar arbete såväl självständigt som i grupp. Sist men inte minst så trivs du med att arbeta i en miljö som präglas av både högt tempo och komplexa ärenden. Du delar Försvarsmaktens värdegrund och uppförandekod som beskriver de värden, förmågor samt de uppträdande vi anser vara avgörande för att vi ska lösa vårt uppdrag med framgång. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet som stabsassistent, underrättelseassistent eller säkerhetsassistent • Genomförd stabstjänstutbildning • Erfarenhet av och kunskap om Försvarsmaktens IT-system • Erfarenhet av tidigare eller nuvarande anställning inom Försvarsmakten För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Stockholm. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Carola Nordlund Lena Ringberg Fackliga företrädare OFR/O HKV Arne Nilsson SACO HKV Camilla Robertsson Försvarsförbundet. OFR/S HKV Kjell Tetzlaff SEKO Liselott Larsson Ovanstående kontaktpersoner nås via växeln på telefon 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

13 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Skyliftsoperatör till Höjdlift
Svenska Höjdliftar AB
Lastbilsförare m.fl.

SHL söker Skyliftsoperatör Om du trivs med ett omväxlande arbete på höga höjder och har service i dig då har SHL jobbet för dig. SHL växer och behöver en medarbetare till vår Depå i Vallentuna I arbetet ingår att köra lastbilsburen skylift och att köra liften från korgen samt vara behjälplig vid olika typer av arbeten. Krav: C-kort, erfarenhet från chaufförs yrket eller ska du ha kört maskiner/skylift. Du ska vara självgående, ansvarstagande och lösningsorienterad samt behärska svenska och- eller engelska i tal och skrift. Du ska klara av att arbeta på höga höjder i alla väder året runt. Meriterande: Hantverkarbakgrund, maskin vana. Nämn i ansökan varför du är rätt person för jobbet och varför du söker jobbet på SHL. Varmt välkommen med din ansökan!

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
JENSEN förskola Zinkensdamm söker barnskötare

JENSEN förskola Zinkensdamm på Södermalm i Stockholm slog upp portarna 2015. Vi är en fristående och således en relativt nystartad förskola men som under två år utvecklat en stabil verksamhet med tydliga rutiner och en trygg grundverksamhet. Atmosfären vuxna och barn emellan karaktäriseras av trygghet, respekt, nyfikenhet och glädje. Nu söker vi en engagerad barnskötare som vill bli en del av vårt härliga team!  Träning för verkligheten och bildning som mål är den röda tråden i hur vi utbildar våra elever/barn. Vår företagskultur präglas av höga ambitioner, professionalitet, hälsoprofil och även en uttalad dresscode. Vi har en positiv teamkänsla där alla medarbetare bidrar i att ta ansvar för helheten. På vår senaste nationella medarbetarenkät rekommenderar hela 93% JENSEN som arbetsplats! Bildningsresan börjar här  På JENSEN förskola står barnens kunskap, hälsa och trivsel i centrum och vår ambition är att barnens bildningsresa börjar hos oss. Trygghet & självkänsla är grunden för hur vi arbetar med alla barn och vår egen utbildningsmodell med minilektioner sätter barnens kunskaper i fokus. Vi arbetar med en uttalad hälsoprofil och rikligt med utepedagogik –  för barnens välmående. Vi är mycket stolta över att 96% av våra tusentals föräldrar under de senaste fem åren har rekommenderat JENSEN förskola i regelbundna enkäter.  Vi erbjuder dig Hos oss får du ett tydligt och närvarande ledarskap, två timmars reflektionstid varje vecka samt möjlighet till extra lediga dagar från 40 års ålder - allt för att ge dig så goda förutsättningar som möjligt i ditt arbete. Du får även arbetskläder. Kvalifikationer Vi ser gärna att du är utbildad barnskötare eller har erfarenhet av pedagogiskt arbete. Vi söker dig som trivs med att jobba i team och ger energi till både barn, vårdnadshavare och kollegor för att skapa en positiv arbetsmiljö för alla. Kunskaper inom idrott, konst, musik eller hantverk är meriterande. Vi lägger stor vikt vid att alla pedagoger bidrar till barnens språkutveckling, därför är mycket goda kunskaper i svenska språket ett krav i såväl tal som skrift. Eftersom vi har en tydlig hälsoprofil är du troligtvis inne på samma spår. Anställningsform Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid (100%) under perioden 2025.08.04 - 2026.06.30. Placering på JENSEN förskola Zinkensdamm. Din ansökan Du ansöker genom att registrera din profil och bifoga ett personligt brev och CV i vårt rekryteringssystem via vår hemsida. Där kan du också hitta mer information om vår rekryteringsprocess. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer hålls löpande. Vi tar enbart emot ansökningar via webben; ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte.  Inom förskolan måste du enligt lag (2000:873) visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget görs via polisen.se med digitalt BankID. Om du inte har BankID, så kan du beställa hem blanketten, gör detta så snart som möjligt då manuell hantering av blanketten tar lång tid.   Första steget i vår rekryteringsprocess är att genomföra två tester (Mint och Matrigma). Testlänkar skickas på mail direkt efter inskickad ansökan och du får återkoppling på testerna direkt efter att du har genomfört dem. Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta rektor Therese Sporrong på [email protected] alt. på 073-773 18 27. JENSEN education är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med förtroendet att utbilda drygt 17 000 elever inom fem olika områden – förskola, grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt yrkeshögskola. JENSEN grundades 1996 av Håkan Jensen, företagets vd och ägare, och står för långsiktighet, kvalitet och ansvarstagande. Utbildningskonceptet ”Träning för verkligheten och bildning som mål” genomsyrar all verksamhet.

13 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Sjuksköterska till inneliggande rehabilitering
Reaktivering Furuhöjden AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Är du ute efter ett arbete där förutsättningar finns för att bedriva den bästa omvårdnaden och rehabiliteringen för varje enskild individ? Önskar du kunna påverka och göra skillnad i ett interprofessionellt team?  Välkommen att söka en av tjänsterna som sjuksköterska hos oss på Furuhöjden! Om Furuhöjden Vi är ett privat vårdföretag som består av fyra verksamheter; rehabilitering, rehabcenter, husläkarmottagning och företagshälsa. Denna tjänst är förlagd på vår inneliggande rehabilitering. Vår vision är att vara ett personligt och sömlöst val för hälsa, vård och rehabilitering. Vår filosofi är att tillhandahålla personcentrerad vård och rehabilitering, alltid med individen i centrum. Hos oss samarbetar vi med kollegor över olika kompetensområden och hjälper på så sätt individer att bibehålla och återfå sin hälsa och livskvalitet. Vi tror på att minimera kontaktytor och stuprör inom vården så att individen får just den allmänna vård, specialistvård, rådgivning och rehabilitering som denne behöver. Vi kallar det för personlig och sömlös vård – vår vision. Furuhöjden Rehabilitering är en av de största vårdgivarna inom inneliggande rehabilitering efter akutsjukvård i Stockholm och har 44 vårdplatser. Vi har avtal med Region Stockholm för specialiserad rehabilitering efter vård på akutsjukhus inom ortopedi, thoraxkirurgi, allmän kirurgi och neurologi. Vi har även planerad neurologisk rehabilitering. Om tjänsten Vi utökar nu vår inneliggande rehabiliteringsverksamhet och söker 2 till 3 sjuksköterskor som önskar arbeta i en verksamhet där fokus ligger på att, genom rehabilitering, göra skillnad för varje individ. Som sjuksköterska hos oss möter du gäster som nyligen genomgått en operation, fått medicinska komplikationer eller av annan anledning är i behov av rehabilitering. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat administrering av läkemedel, omvårdnad, medicinska kontroller, sårvård och social planering. Som sjuksköterska hos oss ansvarar du för att rätt omvårdnadsinsatser utförs och att dessa sker på ett patientsäkert sätt. Vi arbetar i team där många olika yrkesgrupper samarbetar för att ge våra gäster ”Precis den rehab du behöver”. Du har huvudansvar för att lägga upp en omvårdnadsplan genom att identifiera patientens omvårdnadsbehov och du deltar aktivt i patientens vård- och rehabprocess tillsammans med dina kollegor. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Du får gärna ha arbetat som sjuksköterska ett tag men önskar nu att få arbeta med att stärka det friska och utifrån din omvårdnadsprofession bidra till den bästa helheten i ett engagerat team bestående av fysioterapeuter, undersköterskor, arbetsterapeuter, rehabassistenter, läkare, psykolog, kurator, dietist och logoped. Du är trygg i dig själv och tar ansvar för att bidra till helheten. Du arbetar gärna i team med gästen i centrum, och självständigt när det behövs. Du trivs med att ha en samordnade funktion med en god förmåga att prioritera och fördela arbetet. Att du har en positiv inställning och ett engagemang är viktigt för oss. Furuhöjdens värdeord är; positiv, omtänksam, professionell, prestigelös och idérik. Detta är något vi arbetar aktivt för att efterleva och vi ser förstås att du som sökande också känner att du kan stå bakom våra värderingar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Erfarenhet av att arbeta i journalsystemet TakeCare samt LifeCare är meriterande. Har du erfarenhet av arbete inom neurologi eller ortopedi är även detta meriterande. För att klara arbetet hos oss behöver du behärska svenska i tal och skrift. Krav: - Legitimerad sjuksköterska - Tidigare erfarenhet inom slutenvård - Goda kunskaper i svenska, tal och skrift. Meriterande: - Erfarenhet av att arbeta i TakeCare och LifeCare - Erfarenhet inom neurologi eller ortopedi - Erfarenhet inom rehabilitering Villkor Vi söker i denna annons 2 till 3 sjuksköterskor, där tjänsterna är tillsvidare på 80 % (möjlighet finns att diskutera den procentuella tjänstgöringsgraden) fördelat över dag- och kvällstjänstgöring. Vi använder rullande sexveckorsschema med helgtjänstgöring två helger på sex veckor. Vi har kollektivavtal genom Almega/Vårdföretagarna och tillämpar individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tillämpar provanställning i sex månader och genomför registerkontroller i samband med denna tillsättning. Svarstiden för denna tjänst kan komma att påverkas av sommarsemestrar, och därför kan återkoppling ta längre tid än vanligt. Tjänsterna planeras att tillsättas under hösten.

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Bolagsekonom till Fastighetsägarna Service
Eclipse Sverige AB
Redovisningsekonomer

Hos Fastighetsägarna Service arbetar vi mot tydliga mål och söker nya vägar för att nå nya höjder. Hos oss finns alla förutsättning för att prestera, trivas och växa. Vi söker en serviceinriktad, lösningsorienterad och erfaren Bolagsekonom som vill vara en del av vårt dynamiska team. Du har en passion för ekonomi och vill arbeta i en miljö där du kan påverka och driva förbättringar. Om rollen: I rollen utgör du ankaret för just dina kunder och drivs av hög kundnöjdhet. Du kommer i nära samarbete med kunden hantera avancerade redovisningsfrågor, bokslut och årsredovisningar samt rapportering till kund och myndigheter. Vidare är du del i att utveckla befintliga system och processer. Du trivs att jobba mot deadlines och att ansvara för egna arbetsuppgifter samtidigt som du delar med dig av dina kunskaper till teamet. Vi söker dig som: Flera års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete inkl. årsredovisning Har erfarenhet från fastighetsbranschen eller arbete från redovisningsbyrå Är en initiativrik person som trivs med frihet under ansvar Är en god kommunikatör och teamspelare Har erfarenhet av koncernredovisning och K2/K3/RFR2 Har du erfarenhet av Unit4/UBW är det meriterande. Flera av våra kunder har internationell prägel varför du behöver hantera engelska mycket bra i tal och skrift. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och förändra. Du får frihet under ansvar och möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett engagerat och stöttande team med kontor på Kungsholmen. Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt framgångsrika team! I denna rekrytering samarbetar vi med Eclipse och hänvisar alla frågor till Anders Tegman, telefon 0709-481788. Om Fastighetsägarna Service Vi på Fastighetsägarna Service är experter på fastighetsförvaltning och vår passion är att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande. Med 150 år i branschen vet vi vad som ska göras, och framför allt hur det ska göras på bästa sätt. Hos oss jobbar vi med hela förvaltningen, som juridiska konsultationer, ekonomisk och teknisk förvaltning samt försäljning av fastighetsprodukter. Vi omsätter i dagsläget 300 miljoner kronor per år och är 280 medarbetare. Vi sitter alla samlade på Alströmergatan 14 på Kungsholmen och det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra – varje vecka finns ledarledda träningspass i samarbete med SATS i våra egna lokaler och vi har fullt utrustat och nyrenoverat gym. Du har dessutom tillgång till Fastighetsägarnas utbildningar.

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025
Kundtjänstmedarbetare till Svea Bank
Svea Bank AB
Kundtjänstpersonal

Välkommen att arbeta med oss på Svea Inkasso, som är en del av Svea Bank! En härlig arbetsplats med mycket energi där arbetet genomsyras av en "vi-känsla" och vi alla jobbar tillsammans för att skapa den bästa kundupplevelsen. I rollen möts du av nya frågor och utmaningar varje dag vilket gör att du hela tiden utvecklas. Om du är en serviceinriktad person som vill att din arbetsdag ska innehålla rådgivning, ett högt tempo och mycket dynamik så är detta en perfekt arbetsplats för dig. Om rollen I rollen som Kundtjänstmedarbetare blir du del av ett härligt team som dagligen besvarar ett stort antal telefonsamtal från Svea Banks kunder, gäldenärer och myndigheter. Du kommer att ha telefonen som ditt främsta arbetsverktyg och hantera många inkommande samtal av olika karaktär. Du kommer bland annat att besvara frågor kring inkasso, faktura- samt parkeringsärenden. Hos oss får du arbeta i en händelserik miljö tillsammans med engagerade kollegor som har nära till skratt, stöttar och uppmuntrar varandra. Tjänstens omfattning är heltid, kontorstid och på vardagar. Vi sitter i ljusa lokaler belägna vid Mall of Scandinavia i Solna nära kommunikationer som pendeltåg, tvärbana, bussar och T-bana. I Mall of Scandinavia finns många affärer och restauranger, och vi har ett eget gym i anslutning till kontoret som du hinner att besöka på lunchen, eller före/efter jobbet. Vem söker vi? Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus och som har ett genuint intresse för service. Det är viktigt att du snabbt förstår kunden och att du har starka kommunikativa egenskaper i både tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande. Utöver detta ser vi gärna att du: Är öppen för förändringar och bidrar med en positiv attityd Har god datorvana och förmåga att lära dig nya system relativt snabbt Är intresserad av och vill lära dig mer om finansiella lösningar Är prestigelös och kavlar upp armarna när och där det behövs Arbetar aktivt med att utveckla dina kompetenser och delar med dig av dina kunskaper Tar ansvar för ditt arbete och har lätt för att samarbeta med andra Du tycker om att arbeta i ett högt tempo med många kontakter, då du dagligen kommer att besvara och hantera ett stort antal telefonsamtal och mejl. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller kundservice, men även annan arbetslivserfarenhet och rätt inställning är en bra förutsättning för att ta dig an denna roll. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterare Mira Leppänen på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan redan idag!

13 juni 2025
Sista ansökan:
30 november 2025