Hej vi söker dig som stresstålig kan jobba med team Scheman kan skilja vardag till helg. Du ska sköta dig och ha respekt mot ditt job
Om jobbet 🧼 Vi söker en fönsterputsare till heltidstjänst i Stockholm! Mickes Fönsterputs växer – och nu söker vi en ny kollega som vill bli en del av vårt team! Vi är ett företag med högt kundfokus, stark teamkänsla och stolthet i vårt arbete. Har du erfarenhet av fönsterputs och söker en trygg och trivsam heltidstjänst i Stockholm? Då kan du vara den vi letar efter! 🪟 Om tjänsten Som fönsterputsare hos oss kommer du att arbeta med både privatkunder och bostadsrättsföreningar i Stockholmsområdet. Vi erbjuder varierade arbetsdagar där du får ta eget ansvar och samtidigt vara en del av ett sammansvetsat team. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Fönsterputs hos privatpersoner och företag. Kundkontakt på plats Planering av egna arbetsdagar vid behov ✅ Vi söker dig som: Ingen erfarenhet krävs Har B-körkort (krav) - Automat funkar Är noggrann, självständig och pålitlig Talar svenska Trivs med fysiskt arbete och att arbeta utomhus året om Är inte höjdrädd Du är allmänt händig och har en stark vilja att lyckas och lösa problem. Som person har du ett stort driv, gillar inte att sitta stilla och har lätt för att se vad som behövs göras. Du är social, lösningsorienterad och har inga problem att prata med nya människor eller hålla en god kundkontakt. Söker du ett nytt jobb med nya utmaningar – och gillar frisk luft året om? Då tycker vi att du ska fortsätta läsa! 💼 Vi erbjuder: Heltidstjänst med fast månadslön Trevliga kollegor och en positiv arbetsmiljö Tjänstebil 📍 Placering: Stockholm med omnejd 📩 Ansökan: Måste skriva Fönsterputsare som rubrik i mejlet Skicka din ansökan med CV och en kort presentation till vårt andra varumärkes mejl på [email protected] .Urval sker löpande – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Måste skriva Fönsterputsare som rubrik i mejlet Välkommen till Mickes Fönsterputs – där kvalitet och trivsel går hand i hand!
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. Vill du vara med och skapa förståelse och struktur för den information som kommunens verksamheter har att hantera och förvalta? Då vill vi gärna att du söker till oss och det vikariat som startar efter sommaren. Du blir under ett år en del av kanslienheten på kommunstyrelseförvaltningen i Haninge kommun. Som en del av demokratiuppdraget är ansvaret som informationscontroller att vägleda, utbilda och ge service kring hur vi säkrar vår informationshantering internt i hela organisationen men också i kontakten med medborgarna. Ditt uppdrag Ditt huvudsakliga ansvar innebära att säkerställa en rättssäker, effektiv och transparent informationshantering. Dina ansvarsområden inkluderar: - Utveckla och implementera strategier för informationshantering som främjar transparens och tillgänglighet. - Genomföra pedagogiska insatser för att stärka medvetenheten kring informationshantering inom organisationen. - Arbeta strukturerat och målmedvetet med att främja en hållbar struktur för att samla in, bedöma, förvara och dela handlingar. - Bidra till ett helhetsperspektiv genom att integrera digitala verktyg och lösningar i våra processer. - Fungera som en kontaktpunkt för frågor och stöd kring informationshanteringsfrågor från olika avdelningar och förvaltningar. Dina arbetsuppgifter omfattar även: Som informationscontroller ingår det att vara aktiv som stöd i arbetet med samtliga informationshanteringsplaner och lämna information om registrering, förvaring och arkivering till förtroendevalda och medarbetare. Med en fot i både registraturen och arkivet kan det också innebära att bedöma, klassificera, registrera och arkivera alla typer av handlingar enligt uppsatt klassificeringsstruktur. Vidare ingår i dina arbetsuppgifter att hjälpa i hanteringen av allmänna handlingar och ärenden till medborgare. Vi arbetar aktivt med att utveckla och förbättra vårt digitala diarieföringssystem och i det arbetet kommer du att vara en central del. Det här söker vi hos dig Du arbetar bra med andra människor och har förmågan att förstå andras perspektiv. Du har en stark samarbetsförmåga och trivs med att bygga relationer, både internt och externt. Ditt pedagogiska förhållningssätt hjälper dig att tydligt och strukturerat förmedla kunskap, samtidigt som du alltid har en helhetssyn på verksamheten. I arbetet krävs att du är stabil, strukturerad, självgående och har en vilja och förmåga att ta egna initiativ. Med din digitala kompetens och verksamhetsfokus bidrar du till att driva vårt arbete framåt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, vi tror att din positiva inställning och din noggrannhet kommer ta dig långt. Du som söker har - Relevant utbildning inom registratur eller arkiv. - Erfarenhet av databaserad ärendehantering samt god allmän data- och systemvana. - God kommunikativ förmåga och goda kunskaper i tal och skrift. Det är meriterande om du har - Utbildning eller erfarenhet som informationscontroller. - Erfarenhet från motsvarande arbete i offentlig verksamhet. - Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där du kan växa och göra skillnad. Om du tycker att informationshantering är toppen och du har de egenskaper vi söker, ser vi fram emot att få din ansökan! Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.
Cravings Mediterranean Vi på Cravings Mediterranean har utvecklats snabbt. Från att börja med endast ett Cloud Kitchen har vi nu vår egen restaurang lokal vid Odenplan. Vi fokusera mer på sittande gäster men även på leverans och take away. Vi har blivit en populär kvarters krog med bra service, bra mat och goda viner. Om Tjänsten (75% - 100%) Lön 145 sek/tim I din roll som kock/köksbiträde ser vi gärna att du är lika driven som oss och vill va del av att skapa något nytt. Du gillar högt tempo, brinner för matlagning, kompromissar inte på kvalite och vill vara med på vår resa. Hos oss kommer du få jobba med fina råvaror och fokusera på att erbjuda kunderna hälsosam, näringsrik och god mat. Arbetsuppgifter Prepp Laga mat på service Ta hand om disken Städa Du som person: Du kompromissar inte på kvalite Följer standarder, är noggrann och ser till att maten alltid smakar likadant Självgående, ansvarstagande och dedikerad Flexibel och stresstålig Trivs att arbeta nära med dina kollegor Öppet tider 11:00 - 22:00 Tjänst: Kock/Köksbiträde Anställningsform: 75% - 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Ansökningar behandlas löpande. Ange ämne "köksbiträde" i mail ansökan Cravings Kitchen (English) We at Cravings Mediterranean have developed rapidly. From starting with only a Cloud Kitchen, we now have our own restaurant premises at Odenplan. We focus more on seated guests but also on delivery and take away. We have become a popular neighborhood pub with good service, good food and good wines. About the Service (75%-100%) Salary 145 sek /hour In your role as a chef/ kitchen assistant, we would like to see that you are as driven as we are and want to be part of creating something new. You like a fast pace, are passionate about cooking, do not compromise on quality and want to join our journey. With us, you will get to work with fine ingredients and focus on offering customers healthy, nutritious and tasty food. Job duties Prep Cook on service Take care of the dishes Clean You as a person: You do not compromise on quality Follows standards, is meticulous and makes sure the food always tastes the same Self-motivated, responsible and dedicated Flexible and stress-resistant Enjoy working closely with your colleagues Open times 11:00 - 22:00 Position: Chef/ Kitchen assistance Type of employment: 75% - 100% Start date: per agreement Applications are processed on an ongoing basis. Enter the subject "kitchen assistant" in the email application
Miniforskarna är en liten enhet med plats för 22 barn, belägen nära vattnet mittemot Sjöstaden och grönområdena på Södermalm (Danvikstull). Vi arbetar projektinriktat utifrån LpFö-18 rev.25 med naturvetenskapliga fenomen, natur och det fria sinnet via dans, lek och personliga uttryckssätt i centrum för de kompetenta barnet. Vi har 2 barngrupper, Eken och Kastanjerna, och som leg.förskollärare har du det pedagogiska ansvaret för båda grupperna. Vi söker dig, glada, sprudlande förskollärare som älskar barn och har hjärtat på rätta stället och alltid nära till skratt. För oss är det viktigaste att få en glad och driven kollega, då vi är en liten enhet och arbetar så nära varandra. Du skall inneha förskollärarlegitimation och vara varmt engagerad i ditt uppdrag, vara en trygg och tydlig ledare, flexibel, ansvarsfull och ha mycket god samarbetsförmåga. Vi erbjuder dig en underbar liten enhet med max 22 barn, i vackra ljusa lokaler med fantastiskt ljusinsläpp i närheten av vatten, grönområden och nära till såväl lugnet i Sjöstaden som ett rikt kulturliv på Söder. Hos oss forskar vi om myror, lyssnar till klassisk musik i ateljéhörnan, leker och busar varvat med upptäcktsfärder och undervisning i parker och besöker Stockholms kulturutbud. Du ska alltid sätta barnet i centrum och ha förmågan att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv. Som förskollärare arbetar du utifrån LpFö-18 rev.25 samt övriga styrdokument satta för verksamheten. Du har ansvaret över att planera, utvärdera och kvalitetssäkra den pedagogiska verksamheten för förskolan samt ha det yttersta pedagogiska ansvaret på plats. Du planerar för pedagogiska teman och projekt, dokumenterar och utvärderar dem enskilt och tillsammans med arbetslaget regelbundet via våra arbetsplaner. Du leder våra arbetsplatsträffar 1/gång i månaden, föräldramöten 1 gång/år, föräldrafikan varje termin samt visning för vårdnadshavare som ömskar plats hos oss. Du arbetar efter vårt årshjul och har en god och nära kontakt med vårdnadshavare, kollegor och rektor. Du ska ha förmåga att fatta beslut med långt eller kort varsel samt ansvara fullt ur över ditt uppdrag. Du skriver månadsbrev samt har hand över pedagogisk dokumentation via barenns digitala portfolior och förskolans förskoleapp. Tjänsten är på deltid, ev 83% eller enl. ök. Tillträde från 1 september 2025 alt. enl. ök. Vi erbjuder dig nu möjligheten att delta i vårt härliga arbetslag, varmt välkommen med din ansökan! Vi önskar få ett personligt brev, CV samt ungefärligt löneanspråk. Vi sköter rekryteringen själva och önskar ej bli kontaktade av bemannings- eller rekryteringsfirmor, tack.
Role – Principal Consultant Technology – Azure, ADF, Snowflake, ETL (preferably Informatica) Location – Stockholm, Sweden Compensation – Competitive (including bonus) Job Description: We are looking for skilled Data Architects to join our team in Sweden. The successful candidates will have expertise in Azure, Azure Data Factory (ADF), Snowflake, and ETL (preferably Informatica). Responsibilities include designing data architecture, developing data models, and ensuring the scalability and performance of data solutions. Key Responsibilities: •Design and implement scalable data architectures that meet business requirements •Develop and maintain data models in Snowflake to support analytical and operational needs •Optimize data workflows using Azure, ADF, ETL and Snowflake to ensure efficient data processing. •Collaborate with stakeholders to understand data requirements and translate them into technical solutions. •Ensure data security and compliance with relevant regulations. •Provide technical leadership and mentorship to junior team members. Qualifications: •Experience in migration projects •Extensive experience with Azure, ADF, Snowflake and ETL •Strong analytical and problem-solving skills. •Excellent communication and leadership abilities. •Experience with data governance, data quality, and data integration. •Knowledge of cloud computing Overview Infosys is a global leader in next-generation digital services and consulting. We enable clients in more than 50 countries to navigate their digital transformation. With over four decades of experience in managing the systems and workings of global enterprises, we expertly steer our clients through their digital journey. We do it by enabling the enterprise with an AI-powered core that helps prioritize the execution of change. We also empower the business with agile digital at scale to deliver unprecedented levels of performance and customer delight. Our always-on learning agenda drives their continuous improvement through building and transferring digital skills, expertise, and ideas from our innovation ecosystem. All aspects of employment at Infosys are based on merit, competence and performance. We are committed to embracing diversity and creating an inclusive environment for all employees. Infosys is proud to be an equal opportunity employer.
Role – Lead Consultant Technology – Azure, ADF, Snowflake, ETL (preferably Informatica) Location – Stockholm, Sweden Compensation – Competitive (including bonus) Job Description: We are looking for skilled Data Architects to join our team in Sweden. The successful candidates will have expertise in Azure, Azure Data Factory (ADF), Snowflake, and ETL (preferably Informatica). Responsibilities include designing data architecture, developing data models, and ensuring the scalability and performance of data solutions. Key Responsibilities: •Design and implement scalable data architectures that meet business requirements •Develop and maintain data models in Snowflake to support analytical and operational needs •Optimize data workflows using Azure, ADF, ETL and Snowflake to ensure efficient data processing. •Collaborate with stakeholders to understand data requirements and translate them into technical solutions. •Ensure data security and compliance with relevant regulations. •Provide technical leadership and mentorship to junior team members. Qualifications: •Experience in migration projects •Extensive experience with Azure, ADF, Snowflake and ETL •Strong analytical and problem-solving skills. •Excellent communication and leadership abilities. •Experience with data governance, data quality, and data integration. •Knowledge of cloud computing Overview Infosys is a global leader in next-generation digital services and consulting. We enable clients in more than 50 countries to navigate their digital transformation. With over four decades of experience in managing the systems and workings of global enterprises, we expertly steer our clients through their digital journey. We do it by enabling the enterprise with an AI-powered core that helps prioritize the execution of change. We also empower the business with agile digital at scale to deliver unprecedented levels of performance and customer delight. Our always-on learning agenda drives their continuous improvement through building and transferring digital skills, expertise, and ideas from our innovation ecosystem. All aspects of employment at Infosys are based on merit, competence and performance. We are committed to embracing diversity and creating an inclusive environment for all employees. Infosys is proud to be an equal opportunity employer.
Vi söker en erfaren bilmekaniker som kan ta sig an alla typer av bilar - lyxiga som enklare. Fast lön erbjudes. Start omgående.
Role – Senior Consultant Technology – Azure, ADF, Informatica IDMC (ETL), Teradata Location – Stockholm, Sweden Compensation – Competitive (including bonus) Data Engineer Job Description: We are seeking experienced Data Engineers to join our team in Sweden. The ideal candidates will have a strong background in Azure, Azure Data Factory (ADF), Informatica Intelligent Data Management Cloud (IDMC), and Teradata DB. Responsibilities include designing, developing, and maintaining data pipelines, ensuring data quality, and collaborating with cross-functional teams to deliver data solutions. Key Responsibilities: •Design and implement data pipelines using Azure and ADF, Informatica IDMC •Manage and optimize data workflows in IDMC •In depth knowledge of Teradata DB platform, scripting (BTEQ), and its utilities •Ensure data quality and integrity through robust testing and validation processes. •Collaborate with data scientists, analysts, and other stakeholders to understand data requirements and deliver solutions. •Monitor and troubleshoot data pipeline issues to ensure smooth operations. Qualifications: •Experience in migration projects •Proven experience with Azure, ADF, Informatica IDMC, Teradata •Strong problem-solving skills and the ability to work independently •Excellent communication and teamwork abilities •Experience with data modeling, ETL processes, and data warehousing •Familiarity with data governance and compliance standards Overview Infosys is a global leader in next-generation digital services and consulting. We enable clients in more than 50 countries to navigate their digital transformation. With over four decades of experience in managing the systems and workings of global enterprises, we expertly steer our clients through their digital journey. We do it by enabling the enterprise with an AI-powered core that helps prioritize the execution of change. We also empower the business with agile digital at scale to deliver unprecedented levels of performance and customer delight. Our always-on learning agenda drives their continuous improvement through building and transferring digital skills, expertise, and ideas from our innovation ecosystem. All aspects of employment at Infosys are based on merit, competence and performance. We are committed to embracing diversity and creating an inclusive environment for all employees. Infosys is proud to be an equal opportunity employer.
Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka. Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad. Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid. Så här säger Thua-Maria Johem, chef Entreprenad: ”Det här är en spännande tjänst där du har möjlighet att utvecklas vidare kunskapsmässigt i hela inköpsprocessen. Du får ta ett stort eget ansvar och bli del av vårt gäng med humor och god sammanhållning. Vi jobbar med affären i fokus – här vågar vi prova nytt. Vi på Telge Inköp jobbar tillsammans för att skapa ett öppet och kreativt klimat – vi delar kunskaper och utvecklas tillsammans. Välkommen till ett upphandlingsbolag med affären och samhällsnyttan i fokus. ” Arbetsuppgifter och ansvar Som Entreprenadupphandlare får du en central roll i hela inköpsprocessen, från analys och strategi till upphandling och uppföljning. Du leder, driver, utvecklar och förbättrar inköpsprocessen och kundernas affärer, samt representerar Telge Inköp i olika interna och externa forum. I ditt uppdrag ligger att driva utveckling internt för att vässa oss att bli ännu bättre på det vi gör. Du arbetar i Entreprenadgruppen (fastigheter, anläggningar, markentreprenader och tjänster) och ger stöd och råd till våra kunder. Prognos- och planeringsarbete, marknads- och omvärldsbevakning och uppföljning med leverantörer är andra arbetsuppgifter som kommer att fylla din vardag. För rätt person är det här en chans att växa i rollen som upphandlare. Vi är Telge Inköp På Telge Inköp jobbar idag drygt 35 engagerade kollegor, alltid med affären och nytta för kunden i fokus. Vi har en inköpsvolym på cirka fyra miljarder kronor och många intressanta kunder inom samhällets alla branscher. Om du vill driva affärer och växa med oss, vår region och våra kunder är du varmt välkommen med din ansökan. Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. Vi söker en driven upphandlare som tycker att samarbete är nyckeln till framgång. Vi tror att du som söker har relevant högskoleutbildning inom ekonomi/juridik/teknik/bygg- och anläggning eller motsvarande utbildning (yrkeshögskola inom inköp) alternativt flerårig relevant arbetslivserfarenhet inom inköp eller entreprenad. Du har med största sannolikhet arbetat med både inköp och upphandling inom näringsliv och offentlig sektor, och vill nu ta steget att arbeta tillsammans med verksamheten, med målet att bli en av de mest progressiva inköpsaktörerna. Ett bra alternativ kan vara att du har gedigen erfarenhet av anbudslämning till offentlig sektor inom bygg- eller markentreprenad. Om du har erfarenhet av projektledning, är affärsmässig, analytisk och strukturerad är detta ett jobb för dig. För att trivas hos oss behöver du också tycka om att arbeta resultatinriktat, både självständigt och i team. Du känner igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som behövs för den här tjänsten. Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: Du kan ha arbetat i en organisation inom fastighet/anläggning, som tekniker, ingenjör, inköpare eller liknande, erfarenhet från politisk styrd organisation. Erfarenhet och kunskap i lagstiftningen, regelverk och avtal på området (Upphandling: LOU, LUF. Regelverk för entreprenad: AB04, ABT06, ABK09. Avtal för fastighetsförvaltning: AFF. Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare. Sista ansökningsdatum 10 augusti 2025 Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Thua-Maria Johem du ska kontakta, på 08-550 212 48. Facklig kontaktperson för SACO är Magnus Enderin som du når på 08-550 220 00. Visions fackliga kontakt når du på [email protected]. Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål. Vår bas finns i Södertälje – här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.
Välj ett jobb för att visa detaljer