Senior Redovisningsekonom vikariat
Stockholm Vatten AB
Redovisningsekonomer

Vill du jobba för att Stockholm ska bli världens mest hållbara stad? Vi är Sveriges största vatten- och avfallsbolag som tar ansvar för stockholmarnas och miljöns bästa i allt vi gör, både nu och för kommande generationer. Hos oss får du jobba med samhällsviktiga frågor som är viktiga för både människa och miljö. Ta chansen att axla en nyckelroll som senior redovisningsekonom – där ditt arbete verkligen gör skillnad för hela organisationen. ARBETSUPPGIFTER Som senior redovisningsekonom arbetar du övergripande med bokslut, rapportering och skatter. Vi är ett team som tillsammans säkerställer att vår redovisning håller hög kvalitet. Rollen innefattar ansvar för bolagets likviditet och lån inklusive framtagande av budget och prognos för räntor. Du kommer också involveras i vårt CRSD/Taxonomi arbete.  Du blir en del av redovisningsenheten som består av 13 medarbetare, varav fem är redovisningsekonomer. Enheten tillhör ekonomiavdelningen på Stockholm Vatten och Avfall, där även controlling, inköp och juridik ingår totalt cirka 50 medarbetare. Tjänsten är ett vikariat på sex månader med möjlighet till förlängning. Placering är på vårt huvudkontor i Ulvsunda, Bromma.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat innebära följande: • Löpande arbeta och stödja verksamheten i olika redovisningsfrågor, inte sällan kvalificerade redovisningsfrågor inklusive anläggningsredovisning • Utföra beräkningar/analyser kring kapitalkostnader • Analysera balansräkning och ta fram underlag till rapportering • Delta i månad, tertial och årsbokslut • Ansvara för koncernens års och hållbarhetsredovisning • Upprätta finansiella likvidrapporter som efterfrågas av staden • Hålla sig uppdaterad och stödja andra medarbetare i skatt och redovisningsfrågor • Delta och verka för teamets utveckling • Specifika uppdrag, ansvar och uppgifter som tilldelas av närmsta ledare KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och har en stark förmåga att arbeta självständigt. Du tar initiativ, driver arbetet framåt och har lätt för att se både detaljer och helhet. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga gör att du kan förklara komplexa samband på ett tydligt sätt, både muntligt och skriftligt. Noggrannhet är en självklarhet för dig, liksom att bidra till en positiv arbetsmiljö. Du trivs i ett öppet klimat där samarbete, engagemang och humor värderas högt. För att kunna tackla rollen söker vi dig som har en gedigen erfarenhet av redovisning, skatt och kunskaper i regelverket K3. Vi vill att du tidigare arbetat med stora ekonomiska flöden och du har stor vana av breda interna kontaktytor.  Vi söker dig med följande bakgrund och erfarenhet: • Högskoleutbildning med inriktning redovisning • Minst 7 års arbetslivserfarenhet inom redovisning och redovisningsprocessens olika delar • Erfarenhet av likvidrapportering i större företag • Goda skattekunskaper • Erfarenhet av att analysera resultat och balansräkning hos stora företag • Erfarenhet från ett ekonomisystem i stora företag • Mycket god kunskap i Excel  Meriterande är om du har kunskaper i ekonomisystemet Agresso, ÖVRIGT Låter det här som en spännande utmaning för dig? Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-06-30. Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För ytterligare information om tjänsten kontaktar du rekryterare Naomi Korang på telefon: 0739142383 eller via mejl [email protected]. Våra fackliga representanter för Kommunal, Vision, Saco och Ledarna når du via Stockholm Vatten & Avfalls kundtjänst på telefon  08-522 120 00.  För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi valt att jobba med rekryteringstester i vår urvalsprocess. Eftersom vi strävar efter en trygg arbetsmiljö och har en samhällsviktig funktion genomför slutkandidater ett drogtest. Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat. Dessutom erbjuder vi goda anställningsvillkor, digitala och flexibla arbetssätt, kontinuerlig kompetensutveckling samt en rad hälsofrämjande fördelar. Läs mera om oss och träffa några av våra medarbetare på svoa.se/jobb  Vi ser fram emot din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Försvarsmaktens militärpolisenhet söker planeringsofficer
Försvarsmakten
Officerare

Om Försvarsmaktens militärpolisenhet Försvarsmaktens militärpolisenhet är en central funktionsenhet för utbildning av militärpoliser samt för ledning, utveckling och uppföljning av militärpolisens verksamhet, såväl nationellt som internationellt. Försvarsmaktens militärpolisenhet utgör en kontaktyta mellan militärpolisen, Högkvarteret, Polismyndigheten och centrala militärpolisfunktioner i andra länder. Försvarsmaktens militärpolischef är chef för enheten. Militärpoliser finns idag vid samtliga garnisoner och flottiljer i Sverige. Krigsförbanden, 1.Militärpolisbataljon och 13:e Säkerhetsbataljon är förlagda på Livgardet i Kungsängen. Från årsskiftet 2025-2026 ska militärpolisenheten genomgå en omorganisation med anledning av militärpolisfunktionens tillväxt. Ansvaret för ledning, utveckling, uppföljning och utbildning ska därmed delas mellan Armestaben och Operationsledningen samt en militärpolisskola. Som planeringsofficer inom militärpolistjänst kommer du, vid någon av dessa enheter, bland annat att: -Medverka i utveckling av militärpolistjänsten nationellt och inom NATO. - Medverka i utveckling av utbildningsmaterial avseende lagar och förordningar samt egna föreskrifter och instruktioner i samråd internt med Försvarsmaktens olika delar och externa intressenter. -Genomföra tillsyn av militärpolisorganisationen, exempelvis genom samverkan med bl.a. polis- och åklagarmyndigheten. - Stödja militärpolisbefäl vid planering och genomförande av militärpolisens verksamhet vid insats och övningar såväl nationellt som internationellt. - Stödja och genomföra kompetenshöjande utbildningar för militärpolisofficerare och militärpolismän. - Arbeta med i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom enheten. Detta är möjligt för dig som fyller kvalifikationerna nedan,  - Officersexamen (yrkes- eller reservofficer). - Du har flerårig militär och/eller polisiär bakgrund och erfarenhet av operativ verksamhet, t ex arbetat som militärpolis eller polis. - Erfarenhet av att planera och leda projekt. - Hög kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska. - Goda kunskaper i programvara Officepaketet. - God förmåga att utrycka sig i tal och skrift. - Körkort B. Meriterande - Godkänd och genomförd grundutbildning till polisman alternativt funktionsinriktad polisutbildning. - Juridisk kandidatexamen/juristexamen. - Mångårig erfarenhet av militärpolistjänst. - Dokumenterad pedagogisk erfarenhet av såväl framtagning av utbildningsmaterial som i utbildningssituation. - Erfarenhet av stabsarbete och liknande tjänst. - Erfarenhet från internationell verksamhet vid militär och/eller civil insats. Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarsfull, strukturerad och noggrann. Du har hög personlig integritet och förmåga att skapa och bibehålla förtroende. Du är självgående och har god initiativförmåga likväl som hög ansvarskänsla och god självkännedom. Du tycker om att arbeta i grupp såväl som självständigt och tar då initiativ till handling samt har hög kapacitet att driva och utveckla dina uppgifter. Du levererar mycket goda resultat både enskilt och i grupp. Du är ett föredöme med mycket gott omdöme. Försvarsmakten eftersträvar en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället och arbetar aktivt för mångfald och jämställdhet, vi ser gärna sökande som bidrar till detta. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet. Övrigt Arbetsort: Stockholms län Befattningen är i nivå OF2 och en tillsvidareanställning, lön enligt överenskommelse. Vid nyanställning i Försvarsmakten tillämpas 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Resor i tjänsten förekommer. För anställning i Försvarsmakten krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs före anställning. Frågor om tjänsten kan ställas till Försvarsmaktens Militärpolischef, övlt Rikard Bengtsson. Kontaktas via växeln 08-584 540 00 Fackliga representanter Samtliga nås via växeln: 08-584 540 00. OFR/O Orry Finnermark OFR/S Kenneth Hartikainen SACO Johan Gillemyr SEKO Lise-Lotte Larsson Bifogas till ansökan: - CV - Personligt brev - Kopia på betyg av relevans Välkommen med din ansökan senast 2025-08-12! Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vårt huvudsäte är i Kungsängen utanför Stockholm, men vi finns också i Sollentuna, i centrala Stockholm, Uppsala, Göteborg och Karlskrona. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
MAX Odenplan söker medarbetare
Max Burgers AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vem är du? Vill du ha roligt på jobbet? Är du sugen på en karriär inom snabbmatsbranschen eller ett extra jobb vid sidan av studierna? Oavsett vilket mål du har för framtiden så tror vi att du kommer att trivas hos oss!   Du är en riktig lagspelare och tycker om att jobba i team. Du ser dig själv som serviceinriktad och gillar ett högt arbetstempo. Du är noggrann men samtidigt effektiv och tummar aldrig på kvalitet. Att arbeta i team är något du trivs bra med, och du delar våra värderingar mod, passion och gemenskap. MAX utgångspunkt är alla människors lika värde. För oss betyder det lika möjligheter, rättigheter och skyldigheter oavsett vem du är. Det är dina egna ambitioner och resultat som avgör hur långt du kan gå. Vi hjälper dig på vägen med en tydlig plan, interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter på Sveriges godaste burgarkedja. En dag på MAX Som restaurangbiträde är dina arbetsuppgifter varierande. Du serverar våra gäster och ser till så att det är fint och rent ute i restaurangen, jobbar i köket där du bland annat tillreder burgare, smoothies och friterar pommes. Du ansvarar för kassan där du tar emot beställningar och ser till så att gästerna får rätt varor, allt detta tillsammans med dina kollegor.  Arbetet innebär varierande arbetstider på dagar, kvällar, nätter och helger. Under handledning av restaurangchefen eller en erfaren kollega lär du dig jobbet steg för steg på de olika stationerna samt genom våra digitala utbildningar. Nästan alla våra chefer har börjat i den här rollen! Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig ett fartfyllt jobb i ett sammansvetsat team med väldigt goda möjligheter att växa och utvecklas. Vi erbjuder en rad olika internutbildningar för dig som är intresserad av att växa tillsammans med oss. Lön och villkor enligt kollektivavtal samt friskvårdsbidrag. MAX är Sveriges näst största burgarkedja och vi är i dagsläget strax över 7000 anställda. Vi befinner oss i en spännande expansion både i Sverige såväl som internationellt och vill ha med dig på resan. Smak, kvalitet och renlighet är värden vi aldrig tummar på. Vi är väldigt stolta över våra värderingar MOD, PASSION OCH GEMENSKAP. Vi lägger också mycket stor vikt och fokus på hälsa, miljö och socialt ansvar. Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället.    Hur går processen till? Vi har valt att slopa CV och personligt brev till våra tjänster som restaurangmedarbetare. Istället för att skicka in ditt CV och personliga brev svarar du på ett antal urvalsfrågor och gör ett Servicetest. Vi ber dig att svara utförligt på urvalsfrågorna. Efter att du har skickat in din ansökan kommer du att få ett test skickat till din mail, detta är ett Servicetest och går ut på att du svarar hur du hade agerat i en situation som kan uppstå i det dagliga arbetet på MAX. Genom testet får du som kandidat ett smakprov på hur det är att arbeta på MAX. Testet tar max 15 minuter. Efter att du har gjort testet går vi igenom din ansökan och återkopplar till dig så snart vi kan. Går du vidare i processen får du en inbjudan till intervju, går du inte vidare återkopplar vi till dig via Mail. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Observera att Servicetestet är ett obligatoriskt steg i vår rekryteringsprocess, vi tar därför inte vidare kandidater som inte genomför Servicetestet. Varmt välkommen med din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Kock sökes dagtid till Stockholms populäraste brunchställe!
Birdieberridge AB
Kockar och kallskänkor

STHLM Brunch Club söker brunchkockar! Vi är en institution i Stockholms krogvärld och är, efter snart 10 år, fortfarande en av stans absolut populäraste brunch och frukostrestauranger. Menyn är inspirerad av frukostkulturen i England, Australien och USA; med pannkakor, Eggs Benedict och Full English breakfast, men här finns också smoothies, färska juicer och stans bästa milkshakes. Allt serverat i en charmig lokal i Vasastan där köerna ringlar ner för gatan de flesta dagarna. Vi är ett litet men naggande gott team med många olika nationaliteter och kulturer. Stället är litet men vi har mycket att göra, så det krävs att man jobbar över avdelningsgränserna och hjälper varandra där det behövs. Vill du bli en av oss? Bra, för vi har 2st kockar som är på väg bort på föräldrarledighet (ja, du läste rätt: här kan man kombinera jobb i kök med familjeliv!)! Utbildning/Erfarenhet: Vi vill att du har jobbat som kock i ett par år och har dokumenterad erfarenhet, från Sverige eller utomlands. Då vi är en internationell arbetsplats ser vi det som positivt om du har erfarenhet från utlandet. Vi ser framför oss att du är: Pålitlig Snabb Stabil Självständig Kreativ Positiv! Nu söker vi pigga, alerta och erfarna kockar som vill bli en del av köksteamet på Brunch Club. V lagar allt på beställning i vårt lilla kök, vi jobbar oftast i team på 2 och man turas om att köra service eller prepp. Vi tror att du: älskar mat, jobbar snabbt och rent, gillar när det är fullt ös samt tar hand om dig själv och din hälsa! På helgerna är det högt tempo och man måste dels ha en viss fysikalitet samt kunna klara av den stressen och tycka att det är kul att få ut maten snabbt och snyggt. Om du har viljan att lära dig och har rätt attityd i grunden, så kan vi i vissa fall ha överseende med brist på erfarenhet. Vi erbjuder: Dagtidsjobb i olika skift 07-15:30, 09-17, helger 07.30-1700 Individuell lönesättning utifrån kollektivavtal (personalen tjänar även dricks vilket är en trevlig bonus) Tjänstgöringsgrad kan diskuteras men de flesta jobbar ca 80%. Anställning i ett litet företag där vi jobbar nära varandra och över avdelningsgränserna! En rolig och omväxlande arbetsmiljö med anställda från bla Frankrike, USA, Sydamerika, Polen och Sverige!

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Fältvärdar sökes till Projekt Rätt Väg - Sundsvall
K Win Sales AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Vill du ha ett jobb i sommar – eller året runt – där du träffar människor och gör något meningsfullt? Vi på Projekt Rätt Väg söker fältvärdar som vill jobba utomhus i norra Storstockholm – ibland även inne i stan. Tillsammans möter vi människor, berättar om vårt projekt och säljer produkter som finansierar aktiviteter för barn och unga. Vi arbetar aktivt för att motverka och förebygga nyrekryteringen av barn och unga till kriminalitet och kriminella miljöer. Vårt nya initiativ heter SLUTA SKJUT – ett projekt med fokus på trygghet, samtal och lösningar. Vi söker dig som vill jobba heltid, deltid, sommarjobb eller extra – du väljer själv hur mycket du vill jobba. Vad går jobbet ut på? Du jobbar i team ute bland människor – till exempel i parker, på torg eller vid olika evenemang. Din uppgift är att: prata med folk berätta vad Projekt Rätt Väg gör sälja produkter som finansierar barnens fritidsaktiviteter Du får alltid stöd, en kort introduktion och jobbar aldrig ensam. Arbetstider och lön: Vardagar kl. 15.00–19.30 → 120 kr i timmen + bonus Helger kl. 10.00–18.00 → 135 kr i timmen + bonus Du kan jobba så mycket du vill – från några pass i veckan till heltid. Vill du ta mer ansvar? Efter två veckor med bra närvaro kan du bli teamledare: Teamledarlön: → 130 kr i timmen + bonus (vardagar) → 150 kr i timmen + bonus (helger) Vem söker vi? Vi letar efter dig som: gillar att prata med människor kommer i tid och tar ansvar vill ha ett enkelt men engagerande jobb trivs med att jobba utomhus Du behöver ingen tidigare erfarenhet – vi lär dig allt du behöver. Om Projekt Rätt Väg: Vi ser till att barn och unga får möjlighet att delta i fritidsaktiviteter. Överskottet från försäljningen går till: medlemskap i föreningar utrustning och kläder transport till träningar, matcher och läger Vi arbetar också aktivt för att motverka och förebygga nyrekryteringen av barn och unga till kriminalitet och kriminella miljöer. Vårt nya initiativ heter SLUTA SKJUT – ett projekt med fokus på trygghet och lösningar. Det måste ta ett slut med alla skjutningar och sprängningar! Förövarna och offren är 10-25 år gamla! Så söker du: Kontakta mig på instagram @johan_projektrattvag eller skicka ett kort mejl till: [email protected] Berätta lite om dig själv och varför du är intresserad av jobbet , samt om det är deltid, heltid eller extra som du önskar arbeta . Vi anställer löpande – sök så snart som möjligt! Följ oss & läs mer: TikTok: @projektrattvag Hemsida: www.projektrattvag.se

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Leg. Optiker till Synsam Nacka Forum, hel- eller deltid

Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du:  Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.

12 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Sales Development Representative - Spanish Speaking
Kognity AB
Företagssäljare

🚀 Ignite the Future of Education as our next SDR at Kognity 🚀 Do you speak fluent Spanish? Do you have a talent for sales and building rapport? Are you passionate about revolutionising education? We’re searching for our next SDR to join us at Kognity and be a driving force behind the evolution of education. This is an ideal position for those looking to start a career in SaaS sales. To set you up for success, we have a structured SDR onboarding & training program, and you will be provided with call strategies & messaging that is proven to work. Why Kognity is the place to be: ✨ Educational Impact: Be a part of a trailblazing EdTech company committed to reshaping the future of learning. Your expertise will directly contribute to increasing the number of teachers and students benefiting from Kognity in their teaching and learning. ✨ Collaborative Culture: Work alongside a passionate team dedicated to leveraging technology to radically improve learning. ✨ Career Growth Opportunities: Seize the chance to grow professionally in a dynamic environment. We invest in our team members' development, providing resources and opportunities for continuous learning and advancement. Responsibilities: 📊 Drive Kognity’s growth by identifying and engaging new schools and educational institutions. 🤝 Build relationships with key decision-makers and convert those leads into opportunities by scheduling demos with qualified prospects for our team of Account Executives. 🌐 Represent Kognity at Events; conferences, trade shows, and other industry events. 🧑‍🏫 Maintain accurate and up-to-date reports on calling activities, as well as inbound and outbound lead management. Requirements: 🗣️ Native-level Spanish and excellent English. You’re a strong communicator who can write clear, engaging messages with spot-on grammar and tone. 📈 Proven sales experience. You know how to prospect, qualify leads, and spot opportunities. You’re confident in uncovering customer needs and pitching the right solution. 🏫 Skilled at building rapport. You can quickly connect with key decision-makers in schools and educational institutions. 🔥 Driven and energetic. You’re goal-oriented, persistent, and see every “no” as one step closer to a “yes.” 🧠 Growth mindset. You’re always testing and tweaking your approach — from workflows to email copy — to get better results. Interview process 📞 Discovery Call with a Recruiter: A friendly chat with a Recruiter to explore if the role is your perfect match. 🤝 Hiring Manager Hangout: Connect with the team lead for a laid-back conversation. Uncover more details of the role and let them get to know you. 💡 Case study collab: Showcase your sales skills with real-world scenarios. 🌟 Values Interview: Share your journey by engaging in a lively discussion about your experiences, aligning them with the heartbeat of our company values. 🚀 Leadership discussion: Elevate the excitement with a chat with a member of our sales leadership team. It's the ultimate chance to understand our vision. Our Values 🚀 We maximise progress - We're not just dreamers; we're doers! We dive deep, reflect, and craft strategies that propel us toward our vision. If it means maximum progress, we make it happen, no holding back! 👊 We take ownership - We take initiative and solve problems we see. 🤝 We drive customer value - Success for our customers drives our progress. We create customer value in everything we do. 🗣️ We are transparent - No secrets, no mysteries. We're the open book of opinions and feedback. Radical transparency is our thing, and we're not shy about sharing information far and wide. Let the truth shine! 💙 We take care of ourselves and each other - We work hard and passionately. We also prioritise our well-being and that of our colleagues. We think long-term. Every qualified person will be evaluated regardless of age, gender, identity, nationality, ethnicity, sexual orientation, disability status or religion. Benefits ⏰ Flexible hours – Work in a way that fits around your personal life. 🏢 Hybrid working – A few times a week in our vibrant Stockholm office. 💰 ITP Pension Plan – With Nordnet. 🧘 5,000 SEK yearly wellness allowance – To spend on health-related services. 🌴 30 days of paid vacation – Every year. 🤒 Full pay sick leave – Starting on day 1. 💼 Modern work equipment – MacBook and iPhone provided.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Speciallärare ( Vikariat HT25)
Rosholmen Education Academy AB
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Vi söker en speciallärare till vår grundskola i Vårberg Vill du arbeta på en trygg och engagerad F–9-skola där varje elevs utveckling står i fokus? Vi söker nu en speciallärare som vill vara en nyckelperson i vårt elevhälsoarbete. Om skolan Vår skola ligger i Vårberg, Skärholmen, och har cirka 200 elever från förskoleklass till årskurs 9. Här arbetar vi i nära samverkan mellan personal, elever och vårdnadshavare. Vår skola är liten men ambitiös, med ett starkt fokus på trygghet, studiero och höga förväntningar. Om tjänsten Tjänst: Speciallärare (vikariat) Omfattning: Enligt överenskommelse Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse Anställning: Vikariat med möjlighet till förlängning Du kommer att arbeta nära skolledning, elevhälsoteam och undervisande personal. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat: Stöd i arbetet med åtgärdsprogram, pedagogiska kartläggningar och uppföljningar Individuellt stöd till elever i behov av särskilt stöd Rådgivning till lärare kring anpassningar och särskilda stödinsatser Dokumentation i enlighet med gällande styrdokument Vi söker dig som: Har speciallärarexamen – i första hand Alternativt: Har relevant pedagogisk utbildning och dokumenterad erfarenhet av specialpedagogiskt arbete Har god kännedom om styrdokument, åtgärdsprogram och elevhälsoarbete Är strukturerad, lösningsfokuserad och samarbetsinriktad Har en inkluderande syn på lärande och elevutveckling Tjänsten kan utökas till 100% om du även har möjlighet att undervisa i franska för årskurs 6–9 inom ramen för språkval. Skicka din ansökan och CV till [email protected] så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Juniora Administratörer till välkänt bolag
Clevry Sweden AB
Backofficepersonal m.fl.

Om företaget Bolaget presenteras vid det första intervjutillfället av ansvarig rekryterare. Huvudsakliga arbetsuppgifter Är du i början av din karriär och letar efter din första erfarenhet inom arbetslivet? Vi söker nu 8–10 noggranna och motiverade konsulter till ett längre uppdrag hos en av våra kunder i Kista, Stockholm. Du kommer att vara en del av ett team som arbetar med enkla, repetitiva uppgifter av administrativ karaktär. Exempel på arbetsuppgifter kan vara: Publicering av avtal Grundläggande administrativa rutiner Övriga enklare kontorsgöromål Din profil Du besitter avklarad gymnasial utbildning Är noggrann, strukturerad och pålitlig Har god datorvana Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska Är tillgänglig för heltidsarbete i Kista Har möjlighet att påbörja ett uppdrag inom kort Omfattning: Heltid Plats: Kista, Stockholm Start: Enligt överenskommelse Längd: 12 månader, med möjlighet till förlängning Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill bygga erfarenhet och skapa en stark grund för framtida karriärsteg. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar bolaget med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.  Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Systemtekniker till vår kunds IS/IT-avdelning
IT-Bemanning Sverige AB
Systemadministratörer

Vår kund söker nu en systemtekniker till sin Group IS/IT-avdelning. Group IS/IT ansvarar för att leverera system- och teknikstöd samt tillhörande support till hela koncernen. Arbetet sker huvudsakligen i en Windowsmiljö med fokus på Microsoft-teknologi. System Center och Intune är centrala verktyg i miljön, tillsammans med Hyper-V och nätverksbaserade lagringslösningar. IT-avdelningen har ansvar för den tekniska plattformen, systemdriften, infrastrukturen och den dagliga driften – både på land och ombord på fartyg. Rollen innebär därför även resor utomlands samt deltagande i beredskapstjänst. Som systemtekniker inom Group IS/IT – IT Operations kommer du att arbeta både med den dagliga driften och med utveckling av den befintliga Microsoft-plattformen, i nära samarbete med verksamheten och externa leverantörer. Vi söker dig som har djup teknisk kompetens inom Microsofts produkter, där erfarenhet av systemintegration är en viktig del av rollen. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har 3–5 års erfarenhet av liknande arbete på motsvarande nivå, samt erfarenhet av drift och komplexa installationer med höga krav på tillgänglighet. För att lyckas i rollen bör du ha god kompetens inom: - Windows Server och Windows klientoperativsystem - Active Directory (AD) och PKI - Citrix VDI/Virtual Apps - Exchange on-prem och Exchange Online - Office365 - Intune/EMS - Powershell och scripting - Backuphantering med Veeam - Grundläggande nätverkskunskap Meriterande är även erfarenhet av: - Fortinet - Hyper-V - NetApp - Dell-hårdvara och administration Personliga egenskaper Vi söker dig som är lösningsorienterad, har ett stort eget driv och en vilja att ständigt utvecklas inom tekniken. Du har god social förmåga och samarbetar lätt med både kollegor och externa parter. Då arbetet sker i en internationell miljö krävs mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025