Om tjänsten Tjänsten som Jurist innebär att du både jobbar självständigt och tillsammans med andra. Det kräver att du är flexibel, tar ansvar och kan ta egna initiativ. Du har kontakt med både kollegor, allmänheten och företag inom media och distribution. Därför är det viktigt att du kan uttrycka dig tydligt och bra i både tal och skrift. Eftersom tjänsten innehåller myndighetsutövning behöver du också ha kunskap om regler och praxis. Tjänsten omfattar följande arbetsuppgifter: - Utföra juridiska uppgifter såsom att fatta beslut, rättsutredningar, arbeta med föreskrifter och konsekvensutredningar, besvara remisser, föredra ärenden och hantera ärenden om offentlighet och sekretess. - Analysera och arbeta med tillämpningen av befintlig och ny reglering inom medieområdet. - Delta i arbete inom myndighetens kärnverksamheter såsom tillståndsutlysningar, tillsyn och granskning samt mediestöd. - Delta i arbete med myndighetens utredningsuppdrag. - Upprätta och granska kontrakt och andra rättsliga handlingar. - Följa rättsutvecklingen och bistå med rådgivning på för området gällande rätt. - Föra processer i domstol, exempelvis överprövningsärenden. Uppdragsperiod och omfattning: Denna annons avser två (2) vakanser för konsultuppdrag som Jurister på heltid med start 2025-06-30 och beräknas pågå till och med 2025-12-31 med möjlighet till förlängning till och med 31 juli 2026. Arbetet sker de första månaderna på Mediemyndighetens lokaler i Stockholm och därefter kan arbetet eventuellt utföras på distans 2 dagar/vecka. Krav för tjänsten: • Juristexamen eller likvärdig utbildning. • Tre (3) års arbetslivserfarenhet som jurist, varav minst ett år som jurist på statlig myndighet. • Mycket god förmåga att utföra rättsliga analyser och att snabbt kunna sätta sig in i nya sakområden och tillämpa ny kunskap. • Du är samhällsorienterad och uppdaterad i samhällsfrågor. • Goda kunskaper i förvaltningsrättsliga frågor. • Aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. • Goda kunskaper i MS office. • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Om dig Du är flexibel, tar ansvar och har lätt för att samarbeta men trivs också med att arbeta självständigt. Du tar egna initiativ och anpassar dig snabbt vid förändringar. Du uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift och är van att kommunicera med kollegor, allmänhet och externa aktörer. Du har också kunskap om myndighetsutövning, regler och praxis. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-06-15. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Om rollen Vi söker en operativt skicklig VD och visionär som vill axla ett brett ansvar i ett bolag med hög utvecklingspotential. Som VD ansvarar du för att vidareutveckla positionen på marknaden, stärka erbjudandet och leda teamet med tydlighet, energi och affärsfokus. Du rapporterar till bolagets styrelse och har det övergripande ansvaret för lönsamhet, tillväxt och kultur. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och utveckla bolaget strategiskt och operativt med fullt resultatansvar Ansvara för tillväxtmål – både via nya kundrelationer och utveckling av befintliga samarbeten Vidareutveckla byråns tjänsteerbjudande och positionering i nära samarbete med sälj, strategi och produktion Driva och forma en stark kultur som attraherar och behåller topptalanger Coacha och bygga ett högpresterande och hållbart team Säkerställa ekonomisk styrning, rapportering och uppföljning Vem vi söker Vi söker dig som är både affärsdriven och närvarande – en person som vill leda ett bolag genom att vara mitt i verksamheten, nära både kunder och team. Du har ett starkt kommersiellt fokus, ett naturligt och prestigelöst ledarskap och trygghet i att ta ansvar för både riktning och resultat. Vi tror att du; Har gedigen erfarenhet inom digital marknadsföring – gärna från byråsidan Är affärsdriven och van att bidra direkt i säljprocesser och kundutveckling Är en trygg ledare med förmåga att skapa engagemang och leda i förändring Förstår hela affären – från intäkter till lönsamhet – och har vana vid att ta fullt budgetansvar Är strategisk och långsiktig, men gillar också att vara operativ när det behövs Det här är en roll för dig som är redo att ta ett helhetsansvar i en miljö där entreprenörskap, kommersiellt driv och operativ närvaro är avgörande för framgång. Vi erbjuder Vi erbjuder en ledarroll med stort inflytande i ett bolag i stark utveckling. Du kliver in i ett erfaret team med hög kreativ höjd, bred kompetens och stark vilja att göra skillnad. Bolaget har ett väletablerat kundunderlag inom både e-handel och B2B, och du får goda förutsättningar att lyckas – med marknadsmässig lön, incitamentsprogram och attraktiva förmåner. Utöver det får du stöd från engagerade ägare med lång erfarenhet inom tillväxt, affärsutveckling och bolagsstyrning. Placering & start Tjänsten är placerad i Stockholm. Startdatum är enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. Kontakt & ansökan Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sanny Malmberg på [email protected]. Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan!
Har du erfarenhet av kundbemötande eller försäljning och har ett starkt intresse för bilar och att jobba med människor? Nu har du chansen att ta nästa kliv i karriären och utvecklas i en roll som junior bilsäljare. Vi söker just nu drivna juniora säljare till vår kund inom fordonsbranschen, med start i augusti. Rollen inleds som trainee, där du får en gedigen introduktion till försäljning och bilbranschen genom interna utbildningar, praktiskt lärande och daglig stöttning från coachande chefer. Du får därmed rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. Som bilsäljare arbetar du med uppsökande försäljning via telefon och har en viktig roll i att driva affärer framåt. Du kontaktar både nya och befintliga kunder, kartlägger deras behov och presenterar passande lösningar, där du har ett starkt fokus på kvalitet och långsiktiga relationer. Du är med i hela säljprocessen och får möjlighet att jobba med ett av marknadens främsta bilmärken. Du kommer att vara placerad på någon av vår kunds anläggningar i norra Stockholm. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag samt varannan helg. Din profil Vi söker dig som är i början av din karriär och som har viljan och drivet att ta dig an en roll inom försäljning. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är kommunikativ, engagerad och trivs bra i en kundnära roll. Du bör vara målinriktad, självgående och ha ett starkt driv. Bilintresse är ett stort plus. Du har god telefon- och datorvana och har lätt för att sätta dig in i nya system. Du talar och skriver obehindrat på svenska samt innehar B-körkort. Ansökan och tillträde Detta är en tjänst på heltid, med start i augusti. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Frida Eriksson, 076-009 65 02. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar till tjänsten tas endast emot via annonsen. Vi ser fram emot din ansökan! Starfinder är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag, vi har kollektivavtal och är medlemmar i Svenskt Näringsliv och Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag.
Arbetsuppgifter Vi söker dig som trivs i ett högt tempo och är noggrann, strukturerad samt har ett respektfullt arbetssätt. Som person är du en lagspelare som lätt kan kommunicera och samarbeta med dina kollegor. Du behärskar svenska flytande, och tidigare erfarenhet är meriterande men inget krav – vi värdesätter dina personligaegenskaper och arbetsvilja högt. Arbetsuppgifter: I rollen som truckförare kommer du att arbeta med truckkörning (skjutstativtruck). Vi söker dig som är: • Noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, med förmåga att följa arbetsrutiner • En lagspelare som är prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra • Uthållig och trivs i ett högt arbetstempo Krav: • Flytande svenska i tal och skrift • Erfarenhet av att köra skjutstativtruck. Meriterande:et • Tidigare erfarenhet av lagerarbete eller liknande arbetsuppgifter. Omfattning och arbetstider: Deltid, måndag till fredag Observera att en bakgrundskontroll kommer att genomföras då tjänsten är säkerhetsklassad. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
We are looking for Software Engineers to join our engineering teams in Stockholm. Our Engineering teams have clear ownership and room to make decisions and priorities for our product. They need great teammates who can help to drive the success even further. This is where we need you! Our engineering department We put a strong emphasis on team collaboration, we work in cross-functional teams, where you are not handed requirements, but rather problems to solve. You engage and take responsibility for your part of the product with your peers. Learning is central to us. We work with small iterations and deploy to production several times a day. Our tech stack consists of: Python JavaScript/TypeScript React Node Microservice architecture in AWS What you will do You will work with both frontend and backend and be responsible for everything from implementation to deployment and monitoring and we expect you to follow engineering best practices. We currently have several openings across the organization, focusing on areas like product navigation, onboarding, and platform connections. The whole product development department works from our central office in Stockholm to make it easier to collaborate. Who you are You have a strong drive for customer satisfaction, and you want to contribute to the success of your team! You understand how things work together and you can figure out solutions when things get complicated. You are good at solving problems and making sure everything runs smoothly and efficiently, using the proper data structures and algorithms. You approach tasks with pragmatism, favoring incremental progress. Furthermore, you are comfortable in a pair or mob programming environment where you openly share your knowledge, and mistakes and ask for help. Experience & Skills: At least 5 years of experience in software engineering. Skilled in both frontend and backend. Cloud infrastructure experience (we use AWS). Hands-on experience in agile teams and ways of working. Fluent in English. Note: Industry research shows that women and those in traditionally underrepresented groups generally don’t apply to jobs unless they check all the boxes for the role. If you feel you have what it takes for this role but don’t check 100% of the boxes—that’s okay—we encourage you to apply anyway and highlight what you can bring to the table. Who we are We offer a competitive salary along with great benefits. → Take a look at our Funnel benefits here! We are building a global, category-defining, SaaS company on our mission to empower marketers to be truly data-driven. With the ambition to “Make Data Easy”, Funnel provides a no-code SaaS solution that helps business users work with reporting data. The product offers instant access to data from some 500 platforms in the areas of Online Marketing, E-commerce, and CRM, and the capability to create a unified model of all this data without asking users to learn SQL or write scripts. Among the 2000 customers, there are small and medium e-commerce companies as well as some of the world's largest brands. There is a strong focus on providing a world-class user experience and it’s not uncommon to hear some of our 8000 users tell us we’re making their work easier and more fun. Since its launch in 2015, Funnel has continued to grow rapidly and in the organization are currently 300+ employees with about one-third focused on building the product. Other information This role is located in Stockholm. We value in-person collaboration in the office, and as such we work the majority of the time from our offices. We are not able to sponsor relocation and therefore we will take into consideration only applicants who are located in Stockholm.
Vi söker en ny stjärna till vårt team! Vårt härliga team söker nu en tandsköterska som tillsammans med oss vill arbeta för verksamhetens och patienternas bästa. Lagom stor klinik med 7 behandlingsrum med toppläge på Kungsgatan 29 i centrala Stockholm. Vi strävar efter att bedriva modern tandvård till extremt hög kvalitet med personlig koppling till våra patienter för att särskilja oss från de stora kedjorna. Dina personliga egenskaper: Vi ser gärna att du fungerar bra tillsammans med andra i grupp och siktar på goda resultat och återkommande patienter. God social förmåga, är trygg i din yrkesroll, trivs i högt tempo, initiativrik och lyhörd är några av de egenskaper vi vet att du bemästrar. För oss är det viktigt att du får ta plats i teamet och våra tandläkare delegerar gärna arbetsuppgifter som t.ex. intraoral röntgen, CBCT/OPG, anestesi, scanning etc. Arbetslivserfarenhet är meriterande, men inget krav. Tjänsten är på heltid och provanställning förekommer. Tjänstepension och friskvård är en självklarhet. Vi ser fram emot att träffa dig! Mejla gärna personligt brev och CV med bild till [email protected]
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 5+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Uppdragsbeskrivning: Uppdraget omfattar att vara systemutvecklare i IT-förvaltning och/eller i utvecklings- och implementeringsprojekt. Uppdraget kan även innebära arbete i andra projekt och förvaltningar där utveckling och hantering av befintliga system och webbapplikationer ingår. Uppdraget kan medföra arbete både i större och mindre team. Beroende på teamets storlek kan även arbete med allt från krav och UX-delar till test och koordinering med andra intressenter ingå. Vi arbetar agilt och leveranser sker ofta i sprintar. Systemen som utvecklas och förvaltas ska också möta högt ställda krav på IT-säkerhet. Du anställs av Techster Solutions och jobbar ute på uppdrag hos kund. Bakgrund: Mycket händer inom elmarknads- och kraftsystemområdena, bl.a. genom energiomställning och utökat nordiskt och europeiskt samarbete. Ett flertal spännande projekt och initiativ pågår hos oss där vi utvecklar bl.a. olika stödsystem för att möta nya behov. Arbetsuppgifter: Rollen som systemutvecklare i projekt och förvaltningar kan innehålla följande arbetsuppgifter: Design, implementation och test av systemlösningar Ta fram eller uppdatera dokumentation i form av krav- och designdokument Ta fram eller uppdatera systemdokumentation Samarbete inom teamet men även med andra delar av organisationen. Hantera incidenter, där felsökning och buggrättning kan ingå, samt bistå i övrigt i IT-förvaltningen av våra applikationer. KRAV - Högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp inom IT, alternativt yrkeshögskoleutbildning omfattande minst 400 yrkeshögskolepoäng inom IT där systemutveckling i .NET-har ingått - Minst 5 års arbetslivserfarenhet av systemutveckling med ASP.NET - Minst 5 års arbetslivserfarenhet av systemutveckling med .Net Core - Minst 2 års arbetslivserfarenhet av systemutveckling mot MS-SQL databaser - Minst 2 års arbetslivserfarenhet av systemutveckling med HTML, CSS och JavaScript - Minst 2 års arbetslivserfarenhet av systemutveckling med Entity Framework Core - Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att utveckla REST API:er - God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska MERIT - Minst två års erfarenhet av arbete med IT-arkitektur och design av mjukvarusystem. - Deltagit i minst två projekt där CI/CD Pipelines har implementerats i Azure DevOps. - Arbetat med Git som versionshanteringssystem i minst 2 år. - Erfarenhet av minst 2 års arbete inom elmarknads- och/eller kraftsystemområdet. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Torö Varv ligger på Torö, söder om Nynäshamn. Du bör ha körkort och tillgång till bil för att göra transporten till och från arbetsplatsen praktiskt möjlig. Vi är auktoriserad återförsäljare och verkstad för Volvo Penta, Suzuki, Solé, Faster, Linder, Terhi samt Tiki. Vi utför: Motorbyten, installation av båttillbehör och plastarbeten Sjösättning och upptagning, vinterförvaring med tillhörande tjänster Motorkonservering, service på utombordare och inombordare Bottenmålning, vaxning, tvätt och polering Du ska vara noggrann och effektiv. Har du grundläggande teknisk motorutbildning är det en fördel. Vi säljer service till våra kunder och därför är det viktigt att man är serviceinriktad och sätter kunden i fokus. Vi är ett sammansvetsat gäng där respekt för varandra är viktig. Samarbete är jätteviktigt då vi är en liten arbetsplats och alla ska kunna hjälpa varandra Vi söker en Allt i Allo till vårt båtvarv. Det innebär att du ska vara ansvarig vid sjösättning och upptagning, städ, tvätt, polering och vaxning av båtar. Grund och bottenmålning av båtar. Täckning av båtar inför vinterförvaring. Allmän städning och underhåll av lokaler och varvsytor. Enklare mekaniker uppdrag. Det är meriterande att kunna köra Sublift
Arbetsuppgifter Vi söker dig som trivs i ett högt tempo och är noggrann, strukturerad samt har ett respektfullt arbetssätt. Som person är du en lagspelare som lätt kan kommunicera och samarbeta med dina kollegor. Du behärskar svenska flytande, och tidigare erfarenhet är meriterande men inget krav – vi värdesätter dina personligaegenskaper och arbetsvilja högt. Arbetsuppgifter: I rollen som lagermedarbetare kommer du att arbeta med plock och pack av olika artiklar, där noggrannhet och effektivitet är avgörande för att säkerställa hög kvalitet och leveranssäkerhet. Arbetet är förlagt på både dag- och kvällstid, vilket kräver god flexibilitet. Vi söker dig som är: • Noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, med förmåga att följa arbetsrutiner • En lagspelare som är prestigelös och har lätt för att samarbeta med andra • Uthållig och trivs i ett högt arbetstempo Krav: • Flytande svenska i tal och skrift Meriterande: • Tidigare erfarenhet av lagerarbete eller liknande arbetsuppgifter är ett plus men inget krav – vi värdesätter din arbetsvilja och personlighet. Omfattning och arbetstider: Deltid, måndag till fredag Observera att en bakgrundskontroll kommer att genomföras då tjänsten är säkerhetsklassad. Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Välj ett jobb för att visa detaljer