En förskola i vår tid, en demokratisk mötesplats för hopp och kreativitet är vår vision som ligger till grund för alla våra verksamheter. Vår verksamhetsidé bygger bland annat på de värden vi inspirerats av från de kommunala förskolorna i staden Reggio Emilia, Italien. För att lyckas med detta blir vår barnsyn och kunskapssyn en viktig del i arbetet. Vi vill ge barnen meningsfulla sammanhang, få möjlighet att komma samman kring gemensamma angelägenheter och se värdet av att lyckas tillsammans. Detta gör vi med stöd av bland annat aktivt närvarande pedagoger, en inspirerande och variationsrik lärmiljö, reflektionskultur och ett projekterande arbetssätt. Vi söker nu dig som är FÖRSKOLLÄRARE och som är sugen på att vara med och utveckla våra verksamheter på Bågen och Eknäs förskolor som båda ligger i Saltsjö-Boo, Nacka. Vi önskar att du som vi tror på; Barnsyn – kunskapssyn – syn på lärande Demokratiska ställningstaganden Pedagogens roll Olikhet Hållbarhet Lyssnandet Reflektionen Dokumentationen Vi önskar att du är nyfiken på och vill arbeta med våra ställningstagande; Superstruktur Projektinriktat arbetssätt Pedagogisk dokumentation Pedagogiska lärmiljön Vi förutsätter att du delar vår värdegrund och ser positivt på en organisation där delaktighet och ansvar utgör grunden. Vi erbjuder dig: -Ett litet företag där organisationen ger dig stora möjligheter till delaktighet och ansvar. -Ett tydligt uppdrag där vårt arbetssätt för att nå målen i läroplanen är pedagogisk dokumentation. -Ett tydligt systematiskt kvalitetsarbete i vår utbildning. -Ett tydligt systematiskt arbetsmiljöarbete för allas välmående. -Att ingå i ett professionellt arbetslag och nära till ledning. -Att få stöd i ditt arbete av rektor, pedagogisk handledare, ateljerista och IKT pedagog. -Att kontinuerligt delta i pedagogiska nätverk och olika workshops som leds av ovan proffessioner. -Friskvårdsbidrag -Arbetskläder -Pedagogiska måltider Blir du nyfiken och vill veta mer så gå in på vår hemsida: www.unike.se eller maila till Bågens rektor Marianne Taxén, [email protected] eller till Eknäs rektor Pernilla Wahlberg, [email protected]. Tjänsten kommer att tillsättas under rekryteringstiden.
Är du en strukturerad person med öga för detaljer? Trivs du i en varierad roll med stort ansvar? Vill du arbeta tätt med en visionär ledare i ett framgångsrikt och designfokuserat bolag? Om företaget Företaget är en väletablerad aktör som gjort sig känd för sin höga kvalitet, stilrena uttryck och förmåga att ligga steget före i en kreativ och krävande marknad. Med ett globalt perspektiv, ett starkt varumärke och en passion för innovation, är bolaget idag en självklar partner för kunder som söker det där lilla extra. Arbetskulturen präglas av engagemang, tempo och en stark gemenskap. Om tjänsten som Personal Assistant Som Personal Assistant till VDn har du en nyckelroll i att underlätta och effektivisera hans arbetsdag och privatliv. Du kommer att vara hans närmsta stöd och arbeta både operativt och strategiskt med uppgifter som varierar mellan det dagligt praktiska till att delta i ledningsarbete och projekt. Du kommer att ha ett stort inflytande i planering, struktur och genomförande av aktiviteter. Rollen kommer att innefatta resor och arbete utanför normala arbetstider. Detta är en unik möjlighet att jobba med designsveriges ledande personer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:Delta vid och dokumentera lednings- och styrelsemöten Hantera e-post och kalender på ett proaktivt och strukturerat sätt Vara ett bollplank till VDn och stötta i daglig struktur Koordinera och boka resor, möten och event Om dig Du har några års erfarenhet från en liknande roll, gärna som Personal Assistant eller Executive Assistant. Erfarenhet från service- eller resebranschen ses som meriterande. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, har mycket goda kunskaper i Officepaketet och är van att arbeta i en digital miljö.Som person är du prestigelös, flexibel och lösningsorienterad. Du har ett naturligt sinne för ordning och prioritering. Du är trygg i dig själv, har hög integritet och förstår vikten av diskretion i alla lägen. Din sociala skicklighet och professionella framtoning gör dig till en självklar länk mellan VD och övriga organisationen. Viktigt för tjänsten är:Tidigare erfarenhet av liknande uppgifter i en assisterande roll Hög organisatorisk förmåga och öga för detaljer Mycket god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska Förmåga att arbeta proaktivt och självständigt Meriterande är:Intresse för design, estetik eller exklusiva livsstilsprodukter Erfarenhet från internationellt arbete Företagets erbjudande Du erbjuds en varierad och spännande roll i en verksamhet med hög ambitionsnivå och mycket kreativitet. Här finns en tydlig vision, korta beslutsvägar och en kultur som uppmuntrar initiativ, ansvar och samarbete. Du får möjlighet att utvecklas professionellt i en miljö där kvalitet, innovation och design står i centrum. Övrigt Start: Enligt överenskommelseOmfattning: HeltidPlacering: Stockholm Finner du tjänsten som Personal Assistent intressant? Skicka in din ansökan idag, vi på Needo ser fram emot att höra från dig!
Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster. Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med drygt 550 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad. Vårt grundläggande mål är att alltid tillvarata våra kundens intressen genom att bidra med hög kompetens, kvalitet och god service. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god lokal service. Är du en erfaren Lönespecialist som vill ta nästa steg i karriären? Vi söker en Senior Lönespecialist som vill vara med och utveckla lönefunktionen i en dynamisk och föränderlig organisation. I den här rollen får du möjlighet att arbeta med komplexa löneprocesser, driva förbättringsinitiativ och bidra med din kompetens i en miljö där din erfarenhet gör skillnad. Om tjänsten Som Senior Lönespecialist har du det övergripande ansvaret för löneprocessen för flera bolag inom Säkras koncern och sköter självständigt lönearbetet. Du arbetar i lönesystemet Flex HRM, och då Säkra kontinuerligt förvärvar nya bolag kommer du att spela en viktig roll i att integrera dessa i lönehanteringen och säkerställa en smidig övergång till våra rutiner och system. Vidare ansvarar du för systemhanteringen i Flex HRM och finns till hands för organisationens sedvanliga lön- och systemfrågor. Du tillhör HR-avdelningen och rapporterar till HR-chef och samarbetar nära med andra interna funktioner samt externa leverantörer för att säkerställa att löneprocesserna fungerar korrekt och effektivt. Du fungerar som rådgivare i mer komplexa lön- och systemfrågor och är aktiv i förändringsprojekt. Vem är du? Vi söker dig som har minimum 7–10 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete, gärna från större organisationer eller som konsult med ansvar för komplexa löneflöden. Vi ser gärna att du har en utbildningsbakgrund inom lön. Eftersom vi arbetar i lönesystemet Flex HRM ser vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i systemet samt ett gediget systemintresse. Du har även goda kunskaper i svensk lönehantering och arbetsrätt. Du har en förändringsbenägen inställning, lätt för att ta till dig information och trivs i miljöer där processer utvecklas och förbättras. Du har tidigare varit verksam i bolag som genomgått förändring och har god förmåga att prioritera och behålla fokus även i perioder med högt tempo. Vidare har du en god samarbetsförmåga, ett lösningsorienterat arbetssätt och trivs i en konsultativ roll där du får bidra med din expertis. Utöver din erfarenhet och kompetens värdesätter vi personlig lämplighet högt, vi tror att rätt personlighet är lika viktig som rätt kunskap. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en strategisk och operativ roll där du får möjlighet att påverka och utveckla lönefunktionen tillsammans med engagerade kollegor. Hos oss blir du en del av en organisation i förändring, där samarbete och kvalitet står i fokus. Du får chansen att sätta din egen prägel på lönearbetet och växa i takt med att verksamheten utvecklas. Vi erbjuder flexibla arbetsformer, möjlighet till hybridarbete samt konkurrenskraftiga villkor. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Skicka CV och personligt brev via länken. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rebecka på [email protected]. Omfattning: Heltid Placeringsort: Stockholm Startdatum: Snarast möjligt Välkommen med din ansökan!
Gillar du att leverera hög kvalité och att arbeta i ett högt tempo? Då vill vi på Simplex gärna att du söker dig till oss! Vi söker efter dig som vill ta nästa steg inom logistik och arbeta som lagerarbetare hos en av våra kunder i Älvsjö. Som lagerarbetare arbetar du både självständigt och i grupp med att samordna och föra in/ut produkter ur lagersystem. Arbetet innebär att packa varor utifrån en plocklista samt att arbeta nära med ut- och inleverans. Varje lagerarbetare arbetar utifrån sin egna plocklista, där plockningen sker utifrån en given tidsram. Det är ett varierande och spännande jobb där man har chansen att utvecklas utifrån sin vilja och kompetens. Exempel på arbetsuppgifter: Ansvara och arbeta med returer och mottag Scanna in produkter i affärssystem Samordna produkter utifrån en plocklista Truckkörning Om dig: Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Eftersom du är vårt ansikte utåt hos våra kunder är det utav oerhörd vikt att du är kvalitetsmedveten. Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är stresstålig, punktlig och ansvarsfull. Krav: Truckkort Svenska i tal & skrift Meriterande: Erfarenhet av lagerarbete, specifikt returerhantering och mottag Erfarenhet av arbete vid AutoStore Arbetstider: Måndag-fredag 07.00-16.00 Start: Så fort som möjligt med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: Heltid, 40h/vecka Plats: Älvsjö Lön: Enligt GFL Vi tillsätter tjänsten så fort rätt kandidat kommit på plats, tveka inte på att skicka in din ansökan. Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
För Howdens räkning söker vi nu en erfaren rådgivare som vill ta en nyckelroll i att bygga upp och leda ett nytt tjänsteerbjudande inom Employee Benefit advisory. Du blir en del av ett växande bolag med internationell förankring, där du får möjlighet att forma och utveckla verksamheten från grunden. Om rollen Inom denna roll förväntas du från Sverige driva Howdens rådgivningstjänster inom förmånsprogram och pensionsrådgivning, med fokus på företagskunder. Arbetet innebär både operativ rådgivning och strategisk utveckling, samt samarbete med såväl svenska som internationella aktörer. Du kommer att arbeta nära kollegor i Europa och bygga upp ett rådgivningsteam i Sverige i takt med att verksamheten växer. Inom tjänsten kommer du att: Utforma och implementera rådgivningsmodeller inom pension och företagsförmåner. Identifiera målgrupper och utveckla relevanta kundlösningar. Rådgivning kring tjänstepensioner och förmånsprogram. Etablera samarbeten med pensions- och kapitalförvaltare. Driva affärsutveckling, kundmöten och presentationer. Säkerställa regelefterlevnad enligt t.ex. TGL, ITP, IDD, och GDPR. Analysera kunders existerande pensionsscheman och föreslå förbättringar. Om dig Vi ser att du är en person som har drivet och rätt kunskap att bygga ett nytt affärsområde i Sverige inom förmåner och pension. Du besitter strategiskt tänkande och förmåga att identifiera marknadstrender och positionera verksamheten för framgång. Du är en person som är bra på att inspirera och bygga ett högpresterande team med ett kundfokuserat angreppssätt och engagemang för att tillgodose kundernas behov. Vidare ser vi att du har: Minst 8–10 års erfarenhet av rådgivning till företagskunder inom pension och andra förmåner. Djup kunskap om svenska pensionssystemet, skatteregler och relevant lagstiftning. Erfarenhet av att bygga kundrelationer och driva affärer. Förmåga att arbeta självständigt och strategiskt i en växande organisation. Flytande i svenska och engelska, skriftligt och muntligt. Det är meriterande om du har: SwedSec-licens, certifierad Finansiell Planerare (CFP) eller motsvarande. Tidigare erfarenhet av att leda rådgivningsteam. God kännedom om EU-direktiv som IDD och deras tillämpning i Sverige Om Howden Howden är en global försäkringsmäklare med rötter i London, grundad 1994. Företaget har växt till att bli en av världens största oberoende mäklare med över 20 000 anställda i mer än 90 länder. Howden erbjuder specialiserade försäkringslösningar, riskhantering och skadehantering för både företag och privatpersoner. Medarbetarna är delägare i företaget, vilket skapar en kultur präglad av entreprenörskap och engagemang. I Sverige finns Howden representerat i Stockholm, Göteborg och Malmö, där man erbjuder lokalt anpassade tjänster med global räckvidd. Här kan du läsa mer om Howden Om anställningen Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt av Howden. Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Placering: Centrala Stockholm Ersättning: Konkurrenskraftig lön och möjlighet till delägarskap. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Vi söker en engagerad lärare i Biologi och Naturkunskap för att inspirera och vägleda eleverna i deras förståelse inom naturprogrammet, tjänsten tillsätts i augusti 2025. Din roll innebär att utmana och stödja eleverna att utveckla kritiskt tänkande och skriftliga samt muntliga kommunikationsfärdigheter. Med din passion och kreativitet skapar du en inkluderande och dynamisk lärmiljö där eleverna trivs och utvecklas. Kom och bli en del av vårt team där du inte bara formar kunskap utan också framtida samhällsmedborgare. Tibble Gymnasium Campus Kista är en framstående utbildningsanläggning som ligger i Kista, en pulserande stadsdel i Stockholm. Skolan välkomnar elever från olika bakgrunder och jobbar ständigt för att erbjuda en inspirerande och inkluderande lärmiljö. I skolan finner man moderna faciliteter och resurser som främjar elevernas lärande och välbefinnande. Biblioteket och studiecentret är utrustade för att stödja elevernas studier, medan klassrummen och laboratorierna är utformade för att underlätta experiment och utforskning inom olika ämnen. Tibble Gymnasium Campus Kista är stolt över sitt kompetenta och engagerade pedagogiska team som strävar efter att stödja elevernas akademiska framsteg och personliga utveckling. Skolan kombinerar traditionella undervisningsmetoder med moderna lärandestrategier för att skapa en stimulerande lärmiljö där varje elev kan uppnå sin fulla potential. Förutom det akademiska erbjuder Tibble Gymnasium Campus Kista ett brett utbud av extracurricular aktiviteter och kulturella evenemang. Genom idrottsdag, utställningar och föreläsningar från aktörer utifrån främjas elevernas kreativitet och gemenskapssinne. Sammanfattningsvis är Tibble Gymnasium Campus Kista en levande och dynamisk skola som strävar efter att skapa en stimulerande och inkluderande lärmiljö för eleverna. Med sitt moderna utbildningsutbud och rika kulturella aktiviteter spelar skolan en viktig roll i att förbereda eleverna för framgång i dagens samhälle.
Bemannia AB söker en affärsdriven Chief Operating Officer (COO) Uppdraget Bemannia är en av de marknadsledande aktörerna för bemanning och rekrytering inom offentlig sektor. Vi har över 150 aktiva ramavtal med kommuner, regioner och myndigheter samt ramavtal med fem av landets största och mest betydelsefulla inköpscentraler. Som COO är du ansvarig för den operativa verksamheten. Du blir en nyckelperson i bolaget och sitter med i ledningsgruppen. Du samverkar och rapporterar till CEO. Tillsammans med övriga ledningsgruppsmedlemmar ansvarar du för att förverkliga företagets övergripande strategier och mål. Dina arbetsuppgifter Tillsammans med ett team av ca 25 interna medarbetare bestående av teamledare, konsultchefer, rekryterare och bemanningskoordinatorer arbetar du för att nå uppställda mål och formulera nya. Din huvuduppgift är genom ett tydligt ledarskap omsätta övergripande strategier och visioner till handlingsbara arbetssätt och mål för prestation och tillväxt. Du ska aktivt planera, analysera och följa upp verksamheten. Utreda behov och komma med förslag på insatser för att säkerställa bolagets fortsatta expansion. I egenskap av COO kommer du aktivt att presentera våra anbud direkt hos kunden när det krävs. Det är viktigt att du kontinuerligt skapar goda kundrelationer och följer upp kundnöjdheten över tiden. Vidare ska du förvalta och utveckla Bemannias redan starkt inkluderande och öppna kultur. Dels för att säkerställa att medarbetarna fortsatt trivs och utvecklas i sina roller, men även för att bolaget ska vara attraktivt för potentiella nya stjärnor. Helt enkelt stärka Bemannias ställning som en attraktiv arbetsgivare i branschen. Till din hjälp har du bolagets teamledare som arbetat vid sidan om nuvarande COO i flertalet år, men även dina ledningsgruppskollegor i form av VD, CFO, och Bid Manager. Bemannias bolagsjurist finns som stöd i alla juridiska frågeställningar som kan uppkomma. Dina kvalifikationer Vi utgår ifrån att du har en akademisk examen och arbetar eller tidigare varit verksam inom bemannings- och rekryteringsbranschen eller konsultbranschen. Du har bred erfarenhet av ledande positioner och är en "naturbegåvning" på att bemöta och utveckla människor. Du är prestigelös och tar dig an komplexa frågeställningar och avtalstext med samma engagemang som när du planerar en gemensam frukost för kontoret för att peppa igång en ny vecka. Vidare trivs du i roller där du får arbeta varierat och brett i en atmosfär där det händer mycket. Du räds inte för snabba förändringar, har skinn på näsan, lätt för att inspirera andra och vill ha möjlighet att påverka. Vad vi erbjuder dig Som COO på Bemannia får du glädje i att arbeta med ett gäng kompetenta och engagerade kollegor. Vi lovar dig en arbetsplats som inte lämnar en tråkig stund. Utöver förtroende och ansvar att utveckla din egen roll sitter vi i nyrenoverade, fräscha lokaler vid Norrtull. Om ansökan Stämmer detta in på dig? Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jan Snellman på [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du mig under kontorstid på 072-194 5000. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är auktoriserat samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:22 Ledningssystem för informationssäkerhet. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Letar du efter en arbetsplats för framtiden? Sedan 2024 har Telenor drivit ett unikt Shop in Shop-koncept inne på Costco i Stockholm – en butik där kundupplevelse, engagemang och innovation står i fokus. Nu söker vi en ny kollega till vårt etablerade team som tillsammans skapar en butik i absolut toppklass. Här får du chansen att växa, utvecklas och göra skillnad – varje dag. Är du vår nya säljare? Vi behöver dig som är på tårna! Du har en genuin vilja att lära och utvecklas så att vi kan möta kunders ständigt föränderliga behov – idag och imorgon. Driv och engagemang är något vi värderar högt, och vi ser det som en grund för att skapa resultat och långsiktig framgång. Vi söker dig som har disciplin i ditt arbete – tar ansvar och arbetar strukturerat och pålitligt, även när ingen annan ser. Du ser möjligheter där andra ser hinder och tar initiativ för att skapa de bästa förutsättningarna – både för kunden, teamet och dig själv. Har du tidigare erfarenhet av kundkontakt, exempelvis inom kundservice eller försäljning i butik eller via telefon, är det meriterande och grundläggande kunskaper i säljteknik är ett stort plus. Våra löften till dig Vi är bättre tillsammans. Hos oss möts du av en familjär och inkluderande kultur, en stark gemensam värdegrund och ett ledarskap som ger dig frihet och handlingskraft. Vi tror på att ge varandra förtroende och frihet att agera och fatta beslut, samtidigt som vi är där för varandra i med- och motgångar. Vi stöttar relationer och samhällen. Telenor är ett samhällsbärande företag och här får ditt arbete ett större syfte. Vi skapar värde för miljoner människor varje dag och har ett kundnära förhållningssätt där mänskliga relationer står i centrum. Vi ger plats för livet. Vi finns där genom livets alla faser och erbjuder trygghetspaket i form av bl.a. kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet att skräddarsy försäkringslösningar som passar just dig, för ditt behov här och nu. Som tillsvidareanställd får du dessutom två give-me-a-break-days per år som ger dig en extra paus med möjlighet till återhämtning och välmående. Vi bjuder in till en spännande karriärresa. Din utveckling står i centrum och hos oss är lärande en del av kulturen. I butikerna fokuserar vi på att coacha, utveckla och ge dig rätt verktyg för att trivas och växa. Telenor erbjuder både fysiska och digitala utbildningar anpassade för just din utvecklingsresa. Genom Växa, vår utbildningsplattform, och andra lärandeinitiativ får du därmed möjligheten att utvecklas och forma din egen karriär. Majoriteten av våra tjänster tillsätts internt så när du vill vidare väntar möjligheterna här. Sök till oss idag Vill du ta ditt nästa steg i karriären med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi träffar kandidater löpande så hör av dig redan idag. Anställningsform: Visstidsanställning, deltid vid behov på uppskattningsvis 50% Frågor? Kontakta Malek Aho på 0700531721 eller [email protected] (vi tar ej emot ansökningar via mejl). Bra att känna till Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du få göra tre tester som fokuserar på din personlighet och dina färdigheter. Syftet med testerna är att vi på ett rättvist och objektivt sätt ska bedöma dina kompetenser i förhållande till tjänsten. Enligt Telenors policy genomför vi även bakgrundskontroll på slutkandidat i samtliga rekryteringar.
Vi söker en engagerad lärare i Geografi, Ledarskap, Religion, Filosofi, Sociologi och Rätten och Samhälle för att inspirera och vägleda eleverna i deras förståelse för samhället och språket tjänsten tillsätts i augusti 2025. Du kommer att leda diskussioner om samhällsfrågor, demokrati och kulturella uttryck samtidigt som du främjar språkutvecklingen. Din roll innebär att utmana och stödja eleverna att utveckla kritiskt tänkande och skriftliga samt muntliga kommunikationsfärdigheter. Med din passion och kreativitet skapar du en inkluderande och dynamisk lärmiljö där eleverna trivs och utvecklas. Kom och bli en del av vårt team där du inte bara formar kunskap utan också framtida samhällsmedborgare. Tibble Gymnasium Campus Kista är en framstående utbildningsanläggning som ligger i Kista, en pulserande stadsdel i Stockholm. Skolan välkomnar elever från olika bakgrunder och jobbar ständigt för att erbjuda en inspirerande och inkluderande lärmiljö. I skolan finner man moderna faciliteter och resurser som främjar elevernas lärande och välbefinnande. Biblioteket och studiecentret är utrustade för att stödja elevernas studier, medan klassrummen och laboratorierna är utformade för att underlätta experiment och utforskning inom olika ämnen. Tibble Gymnasium Campus Kista är stolt över sitt kompetenta och engagerade pedagogiska team som strävar efter att stödja elevernas akademiska framsteg och personliga utveckling. Skolan kombinerar traditionella undervisningsmetoder med moderna lärandestrategier för att skapa en stimulerande lärmiljö där varje elev kan uppnå sin fulla potential. Förutom det akademiska erbjuder Tibble Gymnasium Campus Kista ett brett utbud av extracurricular aktiviteter och kulturella evenemang. Genom idrottsdag, utställningar och föreläsningar från aktörer utifrån främjas elevernas kreativitet och gemenskapssinne. Sammanfattningsvis är Tibble Gymnasium Campus Kista en levande och dynamisk skola som strävar efter att skapa en stimulerande och inkluderande lärmiljö för eleverna. Med sitt moderna utbildningsutbud och rika kulturella aktiviteter spelar skolan en viktig roll i att förbereda eleverna för framgång i dagens samhälle.
En teknikers drömtjänst! Välkommen till Kulturhuset Stadsteatern i Skärholmen. Här erbjuder vi dig en visstidsanställning på heltid, med få kvällar och helger på schemat och ett helt kulturhus med fokus på barn och unga. Mitt på Skärholmens torg ligger ett kulturhus för barn och unga. Här finns teater, en biograf och ungdomsverksamheten Stationen. Vi finns här för att Stockholms unga ska upptäcka allt kulturen har att ge – på sina villkor. Vårt fokus ligger helt på vår unga publik, men självklart är alla åldrar välkomna! Det här är vår verksamhet Kulturhuset Stadsteatern Skärholmen är en del av Kulturhuset Stadsteatern. Vårt uppdrag är att producera och spela scenkonst men också att visa film och ge utrymme för eget skapande för barn och unga. Vi arbetar med lokal förankring och har täta samarbeten med organisationer i vår stadsdel. Idag är vi cirka 20 personer som arbetar i olika funktioner och tillsammans med tillfälligt anställda är vi periodvis upp emot 40 personer. Det här innebär arbetet som tekniker hos oss Vi letar efter en teatertekniker med bred kompetens. Du som söker tjänsten ska ha erfarenhet av i första hand ljud- och ljusteknik men helst också scenteknik. Du kommer tillhöra den föreställningstekniska enheten där 5 personer arbetar idag. I enheten ingår ljud-, ljus-, scen- & kostymteknik. Då vi är ett kulturhus så arbetar alla våra tekniker gränsöverskridande och utöver det som ingår i en teaterprocess kan du förväntas göra andra uppgifter. Ena dagen kanske du bygger en kuliss och kör en föreställning, andra dagen spikar du upp en utställning i Galleri Skäris eller skapar en sagoläsningshörna för den yngsta publiken. Eftersom vi även driver en biograf så kommer du arbeta löpande med biografen. Vi utbildar dig i vad du behöver kunna för detta. Din bakgrund och erfarenhet Vi söker dig som har erfarenhet av arbete som teatertekniker inom professionell scenkonstverksamhet. Du är kunnig i teaterteknikens process och förutsättningar, såväl i det tekniska som det konstnärliga. Vad du som söker bör kunna Du förväntas kunna hantera ljud-, ljus- och scentekniskutrustning under föreställningar, repetitioner och evenemang. Du ska kunna vara delaktig i bygge och hantera rekvisita Du förväntas kunna köra föreställningar via Qlab. Det är meriterande om du också kan programmera i Qlab. Vi använder i dagsläget EOS Apex ljusbord och mixerbord från Yamaha. Det är meriterande om du har erfarenhet av just denna utrustning men det är inget krav. Du har erfarenhet av scenkonstverksamhet, gärna institutionsbunden Du har ett engagemang för vår målgrupp Du är självständig och lösningsinriktad samtidigt som du tycker om att arbeta i team. Du behöver kunna förstå talad och skriven svenska och till viss del även kunna tala svenska och gärna kunna kommunicera på engelska. Information om tjänsten Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med start så snart som möjligt i augusti tom 31 december 2025 eller enligt överenskommelse. Arbetet är schemalagt och utförs främst på dagtid samt vissa kvällar och helger. Kulturhuset Stadsteatern vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Fackliga företrädare Scen och Film avd 3 Urban Riismark [email protected] Akademikerföreningen når du via [email protected] Vi kommer att läsa ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut. De flesta av oss är på semester under juli månad varför vi med stor sannolikhet inte kommer svara förrän vi är tillbaka i augusti.
Välj ett jobb för att visa detaljer