Har du några års erfarenheter från rollen som receptionist där du även arbetat med fakturahantering? Söker du en ny roll där du får arbeta tillsammans med härliga och engagerade kollegor i en spännande bransch? Då kan det här vara möjligheten för dig! Arbetsbeskrivning Till en av våra kunder i city söker vi en glad och energifylld receptionist som även kommer ha ett tätt samarbete med ekonomiavdelningen där du stöttar dem i fakturahantering. En spännande roll där du får träffa nya människor, supportera kollegor och tillsammans med ekonomiavdelningen utveckla fakturahanteringen framåt! Vanligt förekommande arbetsuppgifter: Reception • Ansvara för växeltelefonen och receptionen. • Ansvara för posthantering; dela ut post i postfack och samla ihop fakturor som kommer med post och via mail • Ta emot besökare och förbereda inför externa möten med kaffe och ibland lunch. • Generell överblick och koll på kontoret • Support till kollegor på kontoret; beställa bud, luncher, olika typer av inköp etc. • Ansvara för den dagliga frukosten vi erbjuder på vårt kontor • Veckobeställning av mat och dryck • Kontakt mot IT-avdelningen, beställningar av dator/mobil i och med on- och offboarding • Kontakt mot fastighetsägaren om parkeringsplatser och passerbrickor etc. Fakturahantering • Hantera fakturor som kommer in via mail och post; ta emot leverantörsfakturor, skicka på attest samt kontera fakturorna • Lägga upp nya leverantörer i systemet • Arbeta för förbättringar gällande fakturahantering och vårt nya system Vem är du? Vi söker dig som har något/några års erfarenhet från en liknande roll där du arbetat med service och receptionsarbete som även inneburit hantering av inkommande fakturor. Som person ser vi att du är en framåt och serviceinriktad person som trivs i en roll där du får supportera både dina kollegor som externa besökare. I rollen får du gärna komma med nya idéer och tillsammans med oss utveckla vårt arbetssätt rörande fakturahanteringen och vi ser därför att du är en nyfiken och driven person som har förmågan att komma med förbättringsåtgärder. Du är flytande i svenska och har mycket goda engelskkunskaper. Vi erbjuder Vår kund är belägen i Stockholm city och har precis flyttat in i helt nyrenoverade och mycket fina lokaler. Ett familjärt och trevligt bolag som präglas av energi och samarbete där du får arbeta tillsammans med trevliga kollegor i en intressant och rolig bransch. I denna roll kommer du arbeta som konsult via Jurek men arbeta hos vår kund och som konsult på Jurek är du med i vårt konsultnätverk och har tät dialog med din närmsta konsultchef. Uppdraget planeras att starta i augusti och löpa på under 12 månader. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Hedda Grenlöv på [email protected]. Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek
At Alstom, we understand transport networks and what moves people. From high-speed trains, metros, monorails, and trams, to turnkey systems, services, infrastructure, signalling and digital mobility, we offer our diverse customers the broadest portfolio in the industry. Every day, more than 80 000 colleagues lead the way to greener and smarter mobility worldwide, connecting cities as we reduce carbon and replace cars. Could you be the full-time Project Verification & Validation Manager in Stockholm we’re looking for? Your future role Take on a new challenge and apply your technical expertise in a new cutting-edge field. You’ll report to the Engineering Group Manager, and work alongside driven teammates. You'll be the technical interface between the solution and the project with the aim to provide fluidity in the implementation of the delivered systems. We’ll look to you for: * Develop the project Verification Plan * Check the adequacy of the documented evidence from review, integration and testing with the specified verification objectives * Identify anomalies, evaluate these in risk (impact) terms, record and communicate these to the project change management body for evaluation and decision * Manage the verification process (review, integration and testing) and ensure independence of activities as required * Develop and maintain records on the verification activities * Develop the project Verification Report stating the outcome of the verification activities All about you We value passion and attitude over experience. That’s why we don’t expect you to have every single skill. Instead, we’ve listed some that we think will help you succeed and grow in this role: * Degree or passion in engineering. * Experience or understanding of software requirements, data and code. * Knowledge of various verification approaches/methodologies. * Able to identify the most suitable method or combination of methods in a given context. * Familiarity with deriving the types of verification from given specifications. * Understanding of CENELEC standard EN 50128. * Analytical thinking ability and good observation skills. * Very good English skills. Swedish is an advantage. Things you’ll enjoy Join us on a life-long transformative journey – the rail industry is here to stay, so you can grow and develop new skills and experiences throughout your career. You’ll also: * Enjoy stability, challenges and a long-term career free from boring daily routines * Collaborate with transverse teams and helpful colleagues * Contribute to innovative projects * Utilise our agile working environment * Steer your career in whatever direction you choose across functions and countries * Benefit from our investment in your development, through award-winning learning * Progress towards senior roles. * Benefit from a fair and dynamic reward package that recognises your performance and potential, plus comprehensive and competitive social coverage (life, medical, pension) All about you We value passion and attitude over experience. That’s why we don’t expect you to have every single skill. Instead, we’ve listed some that we think will help you succeed and grow in this role: * Degree or passion in engineering. * Experience or understanding of software requirements, data and code. * Knowledge of various verification approaches/methodologies. * Able to identify the most suitable method or combination of methods in a given context. * Familiarity with deriving the types of verification from given specifications. * Understanding of CENELEC standard EN 50128. * Analytical thinking ability and good observation skills. * Very good English skills. Swedish is an advantage.
Välkommen till oss på Praktikertjänst Västervården Husläkarmottagning i Vällingby. Nu söker vi en sjuksköterska eller distriktssköterska till vårt team! Information om arbetsplatsen Västervården Husläkarmottagning är en väletablerad läkarmottagning inom Praktikertjänst med cirka 9.000 listade patienter. Vi har stabil bemanning med drygt 20 medarbetare som arbetar tillsammans. Vi är ett glatt gäng där arbetsglädje, korta beslutsvägar och ett bra bemötande ligger i fokus. Här arbetar sex sjuksköterskor/distriktssköterskor, tre undersköterskor, sex specialister i allmänmedicin, fyra ST-läkare och en AT-läkare. I teamet finns också psykolog, rehabkoordinator och sekreterare. Vi har en separat hemsjukvård som sitter i egna lokaler. Mottagningen karaktäriseras av hög medicinsk kvalitet och vi bedriver ett kontinuerligt förbättringsarbete. Vårt fokus ligger på hög kvalitet i patientarbetet men även på personalens arbetsmiljö och trivsel. Vi värdesätter värme och humor! Vi finns i moderna och ljusa lokaler högst upp i Vällingby Läkarhus i Vällingby centrum, med tunnelbana och bussar alldeles intill. Dagarna inleder vi med ett kort gemensamt morgonmöte hela mottagningen. Vi har bra förmåner med möjlighet till fortbildning, gemensam frukost, eftermiddagsfika, fruktkorg och generöst friskvårdsbidrag. Vi byter inom kort namn till Västervårdens vårdcentral. Arbetsuppgifter Vi erbjuder varierade arbetsuppgifter. Vi har sjuksköterskeledda mottagningar inom diabetes, sår, hypertoni och astma/KOL. Utöver detta tar vi emot patienter för exempelvis öronspolning, livstilssamtal, PICCline-omläggningar, MMSE, infusioner och injektioner. Vi arbetar med telefonrådgvning och med rådgivning och hänvisning i vår digitala plattform (Doctrin). Praktikertjänsts digitala plattform är den primära kontaktvägen till oss för våra patienter. Sjuksköterskorna har huvudansvaret för plattformen och arbetet sker i team med läkare och övriga professioner på mottagningen. Kvalifikationer - Legitimerad sjuksköterska eller distriktssköterska, gärna med erfarenhet av primärvård. - Flytande svenska i tal och skrift. - Kunskap inom journalsystemet TakeCare. - Erfarenhet av/intresse av att arbeta digitalt. - Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper Vi önskar att du är en person som sätter patienten i fokus, har ett professionellt förhållningssätt och ett bra bemötande. Du tycker om att arbeta självständigt men det är viktigt att du även har en bra samarbetsförmåga. Du trivs med förbättringsarbete och är positiv. Då arbetsuppgifterna skiftar från dag till dag så är det viktigt att du är flexibel och kan hantera eventuell stress. Övrig information - Tjänsten är heltid, 100 %. - Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen. Vi ser fram emot din ansökan! Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Are you a meticulous and analytical student with a sharp eye for numbers and structure? Do you want to gain practical experience in data analysis alongside your studies? We are now looking for a dedicated Junior Data Analyst who wants to grow in a dynamic and educational environment. Here, you'll get the opportunity to work with real data challenges, sharpen your Excel skills, and contribute to key business decisions – all while building valuable experience for the future. Examples of Daily Tasks: Conduct checks to ensure data quality Analyze large data sets in Excel Assist with various administrative tasks Requirements: Preferably a student interested in working approximately two days a week Excellent skills in Excel Basic to intermediate skills in systems and tools Detail-oriented and analytical personality with a solution-focused mindset Fluent in English, both spoken and written Please submit your CV in English. Start and Application Details:Start date: July 14, 2025 End date: June 30, 2026 Application deadline: June 15, 2025 Scope: 50% (2-3 days per week) Location: Stockholm Contact person: 0790 062 711 Selection and interviews will be conducted on a rolling basis! Sway Sourcing is an innovative recruitment partner specializing in quickly and efficiently matching the right talent with the right company. Our primary focus areas are Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, but we also have the broad expertise and flexibility required to deliver customized recruitment solutions across all industries. Despite being a relatively new player, we have already earned the trust of many of Sweden’s largest companies and operate both nationally and internationally. With bases in Sweden and Spain, we offer a unique combination of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us a natural partner for companies that want to stay ahead in their recruitment efforts.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du en fena på administration, kundservice och lagerarbete? Då kan du vara den vi söker till Ahlsell Norsborg! Vi söker dig som är sugen på något mer än bara vanligt orderplock eller packning. De är ett litet team och tillsammans ska ni kunna utföra alla funktioner som krävs av ett lager i sin helhet. Det innebär en hel del administrativa uppgifter som inte ingår i sedvanliga lageruppgifter. I arbete ingår; • Kontroll av inkommande gods. Godset ska stämma med följesedel • Skriva produktbeskrivningar • Orderplock • Inventering • Mellanlagring. Ahlsell har gods som kund äger, de hör av sig när grejerna ska ut. Detta innebär mejl/telefonkontakt mellan lagerarbetare, säljare och kund • Mejl och telefonsupport. Om gods försvinner ska man genom datorsystem och lite snabbt tänk kunna lokalisera vart gods tagit vägen • Lossning/lastning av lastbilar Personprofil Noggrann och strukturerad – Behöver ha detaljsinne och god förmåga att hålla fokus, då det sker noggranna kontroller samt registrering av gods. God datorvana – En stor del av arbetet sker administrativt i deras datasystem. Har du arbetat i WMS (Warehouse Management System) samt Excel är det meriterande. Serviceinriktad och kommunikativ – Löpande kundkontakt, främst via mejl och telefon men även fysiska möten. Kommer att vara ansiktet utåt för Ahlsell. Initiativtagande och kan ta egna beslut – Kommer att arbeta under stort eget ansvar och kunna svara för ett helt artikellager. Stresstålig – Klarar snabba vändningar och att arbeta under tidspress. Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Meriter: Erfarenhet och truckkort för skjutstativ- och motviktstruck. Ska kunna vara behjälplig vid orderplock samt lastningar/lossningar. Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos kunden. Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i denna roll. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan! Övrigt Start: Augusti Omfattning: Heltid Plats: Norsborg Arbetstid: 8-17
I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Här arbetar du i verksamheter med goda resultat, i en vacker och trygg miljö. I undersökningar rankar medarbetare oss som en av Sveriges bästa kommuner att arbeta i. Vår värdegrund, Samspel, Engagemang och Respekt, skapar gemenskap och hjälper oss med vårt samhällsviktiga uppdrag. Barn- och utbildningsförvaltningen i Vaxholm kännetecknas av goda skolresultat, hög andel behöriga lärare och en förskola som bidrar till en bra start i livet. Här ges du goda möjligheter att utvecklas i din roll samtidigt som du har närhet och stöd av kollegor och chefer. Beskrivning Ungdomsgården i Vaxholm är öppen för ungdomar som går i högstadiet och gymnasiet. Vi håller till i Storstugans lokaler och ungdomsgården har öppet tre kvällar i veckan. På onsdagar och torsdagar är arbetstiden klockan 15:45-20.15 och på fredagar klockan 15.15-23.00. Vi har även öppet en lördag i månaden, då är arbetstiden 15:45-23. Nu behöver vi utöka personalgruppen med fler timanställda ungdomsledare! Arbetsuppgifter Tjänsten som timanställd ungdomsledare på ungdomsgården Storstugan ligger under utbildningsförvaltningen. I uppdraget ingår att arbeta på ungdomsgården, genomföra planerade aktiviteter och delta i regelbundna personalmöten. Som timledare är du en vuxen förebild som är ansvarstagande, trygg i dig själv och tycker om att arbeta med ungdomar. På ungdomsgården träffar du ungdomar och hittar på aktiviteter utifrån deras önskemål. Det kan exempelvis vara pingis, spela spel, pyssla, baka eller tillaga lättare måltider. Vi arbetar med att skapa engagemang och erbjuda ett brett utbud av aktiviteter i en trygg miljö fri från alkohol och droger. Vi söker dig som kan arbeta hos oss regelbundet, främst på fredagar, antingen varje eller varannan vecka under skolterminen. Det kan även finnas möjlighet till andra veckodagar. Vi är medlemmar i branchorganisationen KC (Kunskapscentrum för ungdomsledarskap) och erbjuds att gå deras utbildningar när tillfälle ges. Kvalifikationer Din arbetsinsats grundas utifrån ett stort engagemang, arbetsglädje och där du tar initiativ och vill vara med och bidra till en utvecklande ungdomsgård. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar. Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område. Villkor Med hänvisning till skollagen måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas. Beställning av ett sådant kan göras på www.polisen.se Välkommen med din ansökan via länk i annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Vaxholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om Vaxholm Vaxholms stad är en skärgårdskommun med 12 000 invånare och stora naturområden inom gång- och cykelavstånd. Varje år har Vaxholm nära en miljon besökare Vaxholm. Enligt undersökningar är Vaxholm länets tryggaste kommun. En utvecklad kollektivtrafik med goda buss- och båtförbindelser möjliggör god och naturskön pendling från centrala Stockholm och närliggande orter. Inom kommunens verksamheter är vi idag ca 500 tillsvidareanställda som jobbar med våra invånares, näringsidkares och medarbetares bästa för ögonen utifrån våra värdeord Samspel, Engagemang och Respekt – SER.
Vi söker en engagerad och serviceinriktad växeltelefonist med hög ansvarskänsla. I denna roll är du en av de första kontakterna för besökare, medarbetare och externa parter, vilket ställer krav på ett professionellt bemötande, stor noggrannhet och hög integritet. Du kommer att arbeta som konsult, vilket innebär att du är anställd av oss på Manpower men arbetar på plats hos vår kund i Stockholm. Arbetsuppgifter Som växeltelefonist är du en viktig del av vår dagliga servicefunktion. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: * Koppla inkommande samtal till rätt funktion eller medarbetare * Hänvisa och ta emot besökare i receptionen * Hjälpa till med lättare IT-ärenden * Utlämning och mottagning av IT-produkter * Felanmälningar till interna funktioner eller externa leverantörer * Påfyllnad och enklare skötsel av kaffemaskiner * Övriga administrativa och praktiska serviceuppgifter Kvalifikationer * Fullständig gymnasieexamen * Minst 6 månaders erfarenhet av roll som receptionist och/eller växeltelefonist * God datorvana och Microsoft Office * Erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem * Talar och skriver svenska och engelska obehindrat * Har du liknande erfarenhet av arbete inom statlig myndighet/universitet eller högskola anses det som meriterande För att lyckas i den här rollen ser vi att du är person som är lösningsorienterad med ett starkt sinne för service och bemötande av människor. Du har även en fallenhet för att prioritera arbetsuppgifter. 📨 Intresserad? Skicka in ditt CV. Ditt CV behöver tydligt visa vart du har jobbat samt vilka system du arbetat i. Specificera vilka uppdrag som den efterfrågade erfarenheten har uppnåtts, inklusive tidsperioden i formatet ÅÅ-MM och om det rörde sig om en heltid- eller deltidsanställning. Arbetsplats: Stockholm Uppdragslängd: tom 17 november med chans till förlängning Omfattning: Heltid Tillträde: Omgående Ansökan Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Reideborn via e-post: [email protected]. Urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Som konsult hos oss får du en personlig konsultchef som finns där för dig och tillsammans arbetar ni för att du ska utvecklas i din yrkesroll. Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över ett flertal interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Big Care x Medpeople söker SSK som vill jobba inom hemsjukvården i Södertälje till sommar 2025. Ladda ned Medpeople-appen - Medpeople Information om uppdraget: Som sjuksköterska hos oss arbetar du i basala hemsjukvården. Arbetet är varierat och självständigt. Du kommer att arbetsleda ett färgstarkt team av undersköterskor. I huvudsak har du larmansvar främst från Vårdguiden men även planerade besök förekommer. Arbetsuppgifterna handlar bland annat om administrering av läkemedel, medicinska bedömningar, katetersättning/spolning, hantering av picc-line och CVK, trachvård och omläggningar. Arbetet innebär såväl direkt- som telefonkontakt med patienter, anhöriga och medarbetare samt dokumentation i vårt patientjournalsystem. Du har jourläkare som stöd vid behov. Du kommer under arbetet använda dig av PR Vårds egna miljöklassade bilar. Din bakgrund Du är legitimerad sjuksköterska. Är du distriktssköterska är det en merit liksom erfarenhet från hemsjukvård. Du är trygg i din yrkesroll och har tidigare erfarenhet av att arbetsleda andra. Du är flexibel som person och ser inte förändringar som ett hinder utan som en möjlighet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift samt B-körkort. Du ansöker om uppdraget i vår app Medpeople. Där kan du även se arvode för uppdragen. Ladda ned Medpeople-appen - Medpeople
Vi söker dig som vill ingå i det svenska försvaret av huvudstaden, arbeta centralt i Stockholm och vara Försvarsmaktens ansikte utåt! Livbataljon huvuduppgifter är att försvara Sveriges stats- och försvarsmaktsledning i händelse av krig samt bedriva statsceremoniell tjänst. Nu söker vi yrkesofficerare för tjänstgöring på skyttepluton eller stab. Krav Godkänd officers- eller specialistofficersutbildning. Meriterande Tidigare tjänstgjort i Försvarsmakten. B-körkort. Personliga egenskaper Dina personliga egenskaper bör kännetecknas av ett gott ledarskap med en god utvecklad pedagogisk förmåga. Du har initiativkraft, förmåga att självständigt fatta beslut, individuellt ansvarstagande och förmågan att bygga ömsesidigt förtroende. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan ska innehålla CV, betyg/intyg på yrkesofficersexamen, kopia på ID samt personligt brev där du beskriver varför just du passar för tjänsten. Annonsen stänger 2025-08-08. Anställningsstart enligt överenskommelse. Upplysningar [email protected] Fackliga representanter vid LG OFR/O Sven Lundberg OFR/S Örjan Jansson SACO Per Textorius SEKO Lise-Lotte Larsson Samtliga nås via växeln: 08-584 540 00 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vårt huvudsäte är i Kungsängen utanför Stockholm, men vi finns också i Sollentuna, i centrala Stockholm, Uppsala, Göteborg och Karlskrona. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
SYNLAB Sverige AB är en del av SYNLAB-koncernen, Europas ledande leverantör av medicinsk diagnostisk service. På SYNLAB känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. Vi jobbar hela tiden med respekt för individen och med patienten i fokus, samt med förbättringsarbete för att kunna ligga i framkant inom den diagnostiska verksamheten. Möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Vill du utveckla ditt ledarskap och tycker om nya utmaningar, då har vi en tjänst för dig. Om företaget SYNLAB Sverige AB är en del av SYNLAB International och är en av Sveriges största privata leverantörer av laboratoriemedicinska tjänster inom klinisk kemi, klinisk mikrobiologi och klinisk patologi/cytologi. Vi driver även ett antal närlaboratorier runt om i Stockholmsregionen, Uppsala och Göteborg. Verksamheten genomsyras av ett starkt engagemang och ett ständigt pågående arbete för ökad kvalitet. Du kan hitta mer information om oss på vår hemsida https://www.synlab.se Vi söker nu en verksamhetschef till avdelningen Klinisk kemi. SYNLAB utvecklas ständigt och vi vill att du utvecklas tillsammans med oss. Om arbetet och din utveckling Vi erbjuder dig ett roligt arbete där du dagligen jobbar med att driva verksamheten på avdelningen, har kontakt med våra kunder och leverantörer. Här finns stora möjligheter för dig att utvecklas tillsammans med oss. Vi investerar långsiktigt i varandra och erbjuder dig förutom viktiga, varierande arbetsuppgifter även utbildning på och utanför arbetsplatsen samt möjligheter att skapa nätverk med kollegor, kunder och våra leverantörer. Arbetsuppgifter Som verksamhetschef är du ytterst ansvarig för avdelningens ledning, uppföljning och utveckling, vilket omfattar: • Personal, ekonomiskt och tekniskt ansvar • Utveckling av verksamheten, bla analyssortimentet • Arbetsmiljö • Samarbete inom SYNLAB koncernen. Som verksamhetschef har du ett antal medarbetare som direktrapporterar till dig; läkare, kemister och sektionschefer. Du kommer även att sitta med i förtagets operativa ledning. Vilket innebär att medverka i framtagning av strategier och mål utifrån ägarnas ambitioner, samt sätta ramar och riktning för organisationen. Du stödjer affärsområdets kvalitets- och miljösamordnare i den övergripande samordningen av kvalitets- och miljösäkringsarbetet. Medverkar i framtagande av anbud vid kundupphandlingar, samt medverka vid upphandling av leverantörer. Om dig vi söker Du ska ha erfarenhet av ledarskap, gärna inom hälso- och sjukvård. Vi söker dig som har en relevant utbildning med ett stort intresse för att utvecklas och lära dig nya arbetsuppgifter. Då ingen dag är den andra lik, behöver du ha god organisationsförmåga samt uppskatta att växla mellan olika arbetsuppgifter. Du ska vara förtrogen med ISO standarder som styr laboratoriearbetet, ISO 15189 och ISO 14001. Då tjänsten är inom en ackrediterad verksamhet där stor vikt läggs på standardiserade arbetssätt, söker vi dig som är strukturerad, noggrann, kvalitetsmedveten, självgående och driven inom ditt område samt håller en hög professionell nivå i din yrkesroll. Laboratoriets arbete styrs av dokument som är författade på svenska och du behöver därför ha goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift. Eftersom vi arbetar i en internationell miljö behöver du även behärskar engelska i tal och skrift. Du har även god samarbetsförmåga och ser att erfarenhetsutbyte bidrar till verksamhetens lärande. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom laboratoriemedicin, då främst som tekniskt ansvarig inom klinisk kemi. I denna rekrytering läggs även stor vikt vid personlig lämplighet och vi söker dig som har ett bra driv, ett medvetet mål- och resultattänk, är strukturerad och kvalitetsmedveten och kan prioritera och agera utefter nya förutsättningar. Du behöver även ha en bra lösningsförmåga och kunna tänka utanför ramarna samt kunna genomföra större förändringsprojekt. Du har en kommunikativ förmåga och kan skapa goda relationer med samtliga medarbetare och våra kunder. I utbyte erbjuder vi en dynamisk verksamhet som arbetar med korta beslutsvägar, långsiktighet och hög kvalitet. Övrigt • Anställningsform: tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning. • Tillträde sker snarast, enligt överenskommelse. • Vi tillämpar individuell lönesättning. • Vi har kollektivavtal. Ansökan och kontakt Vi hoppas att du tycker att denna tjänst låter spännande och att du är nyfiken på att arbeta med oss. Ansök genom att fylla i formuläret nedan. Sista ansökningsdag är 2025-06-30 men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta nuvarande verksamhetschef Cecilia Gälman, på tel. 010-251 42 70 eller administrativ chef Marié Carlsson, på tel. 010-251 42 11. Hoppas att vi hörs! SYNLAB är representerad i fler än 20 länder över fyra kontinenter och har en ledande position på de flesta marknader. Över 24 000 anställda bidrar varje dag till koncernens framgångar i alla länder, i närapå >350 laboratorier och mer än 1 800 närlaboratorier. SYNLAB erbjuder ett komplett utbud av innovativ och pålitlig medicinsk diagnostik för hälso- och sjukvården samt läkemedelsindustrin. I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.
Välj ett jobb för att visa detaljer