Teknikinformatör till Autotech
Framtiden i Sverige AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du arbeta i en roll där du får ta ansvar, jobba självständigt och bidra med teknisk dokumentation som gör skillnad? Som teknikinformatör får du kombinera dokumentation och teknik i ett arbete där din noggrannhet verkligen kommer till sin rätt. Ansök redan idag! Om rollen I rollen som teknikinformatör kommer du att arbeta som konsult hos Autotechs kund med försvarsdokumentation. Du kommer ingå i ett större team där ditt huvudsakliga fokus ligger på att skapa teknisk dokumentation. Det här är ett jobb där struktur, kommunikation och teknisk förståelse är viktiga pusselbitar. Som teknikinformatör kommer du framför allt ta fram tekniska publikationer för försvarsmateriel. Arbetet sker i nära samarbete med ditt team och den interna organisationen. Det är viktigt att kunna jobba metodiskt och följa de riktlinjer och standarder som försvarsdokumentation kräver. Förutom försvarsrelaterade uppdrag kan det också dyka upp projekt för andra industrikunder. Det innebär att man får skapa teknisk information för olika produkter, system och processer. Oavsett kund är det alltid slutanvändaren som står i centrum. Arbetsuppgifter • Skapa teknisk information och uppdatera befintlig information • Skapa och redigera bilder i dokumentationen • Uppdatera text och material för att modernisera innehållet • Redigera och förbättra instruktioner och bilder Krav för tjänsten • Gymnasial – eller eftergymnasial utbildning med fokus på teknik och/eller dokumentation • Minst ett års erfarenhet av liknande arbete, kanske har du en teknisk bakgrund och arbetat med tekniska specifikationer eller dokument • God teknisk förståelse och kunskap • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift) Meriterande för tjänsten • Erfarenhet av att producera information via XML Editor • Arbetserfarenhet som teknikinformatör eller tekniker där använt teknisk information i ditt arbete • En eftergymnasial utbildning som teknikinformatör Mer om dig: Vi söker dig som har tekniskt intresse och god förmåga att förstå hur tekniska processer och produkter är uppbyggda och fungerar. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i skrift på både svenska och engelska så att du kan skapa tydliga tekniska texter, beskrivningar och instruktioner. Vi söker dig som tycker att kombinationen teknik och information känns utvecklande. Som person är du ansvarskännande och engagerad, har stark initiativkraft och god social kompetens. Du är kommunikativ och bekväm i att driva dina egna processer. Du ska kunna sätta dig in i kundens perspektiv och arbeta i enlighet med befintliga rutiner och processer. Självklart har du ett noggrant och strukturerat arbetssätt och en vilja att leverera kvalitativa arbeten inom utsatt tid. Om Autotech Autotech har över 30 års erfarenhet av att ta fram teknikinformation, visualiseringar och digitalt utbildningsmaterial. Autotech förser sina kunder med information som leder till motivation, lärande och utveckling inom alla branschområden. Autotech arbetar med kunder inom små- och medelstora företag, offentliga myndigheter och globala koncerner. Med 35 anställda fördelat på fyra orter kan dom erbjuda konsulter med både bredd och spetskunskap. Bland Autotechs anställda finns ingenjörer, teknikinformatörer, grafiker, illustratörer, pedagoger, beteendevetare och kommunikatörer. Om Framtiden Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att bli anställd hos Autotech. Villkor: Start: Omgående eller enligt överenskommelse Ort: Hos kund i Örnsköldsvik två-tre dagar/veckan initialt, veckopendling är möjlig. På sikt hybrid tjänst. Omfattning: Heltid Övrigt: Detta uppdrag kräver säkerhetsklassning. Under anställningsprocessen kommer du därför genomgå en säkerhetsprövning. Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag.

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Innesäljare/Lagerarbetare Stockholm Länna
Lundagrossisten Bo Johansson AB
Lager- och terminalpersonal

Innesäljare/Lagerarbetare Länna Lundagrossisten grundades år 1977 och bedriver B2B-försäljning av artiklar inom värme, vatten och sanitet. Vi är idag en av Sveriges ledande VVS-grossister med en årlig omsättning på över 1,6 miljarder kronor och fler än 200 medarbetare. Våra kunder är uteslutande professionella rörinstallatörer med ett stort och kontinuerligt materialbehov. Vi finns representerade från Malmö i söder till Gävle i norr, genom våra 20 fullstorterade hämtlager med över 16 000 lagerlagda artiklar. Vi är just nu inne i en expansiv fas och har därför ett stort rekryteringsbehov. Ett omväxlande jobb hos en trygg och långsiktig arbetsgivare! På Lundagrossisten lär du dig en bransch, ett företag och ett yrke från grunden, där praktiskt arbete varvas med interna utbildningar inom bland annat VVS, försäljning och vårt affärssystem. Som Innesäljare/Lagerarbetare förväntas du ge kompetent och trevlig service till våra besökande kunder och administrera deras order, men arbetar även med samtligt förekommande lagersysslor såsom orderplock, inleveranser samt utkörningar av material med B-lastbil. Tjänsten är en heltidstjänst och innebär goda utvecklingsmöjligheter, då Lundagrossistens policy är att internrekrytera till befattningar inom inköp, marknad, IT, utesälj och platschefsansvar. Vi eftersträvar långsiktiga arbetsrelationer och är stolta över att kunna säga att vi sedan starten 1977 aldrig har varslat eller permitterat någon medarbetare! Relevanta egenskaper och förkunskaper VVS-kunskaper är initialt inte ett krav, men du ska däremot vara motiverad att tillgodogöra dig dessa kunskaper i arbetet och via våra interna utbildningar. Som medarbetare på Lundagrossisten krävs det att du har ett strukturerat arbetssätt och tycker om att jobba i ett effektivt tempo och med många kontakter. Egenskaper som är relevanta är engagemang, flexibilitet, prestigelöshet samt en god känsla för service och försäljning. Vi ser gärna att du har ett intresse av teknik, bygg eller mekanik. Omfattning                   Heltid Anställningsform         Tillsvidareanställning efter 6 månaders provanställning Ingångslönen baseras på tidigare, relevant erfarenhet. Vår målsättning är att samtliga nya medarbetare ska ha uppnått kunskapsnivån och kompetensen som teknisk säljare efter ett års arbete och därmed erhålla en månadslön om 36 000 kronor. Därefter sker en individbaserad löneutveckling, som baseras på din ansvarskänsla och prestation i arbetet.   B-körkort är inte ett krav vid ansökningstillfället, men skall innehas inom 6 månader från anställning. Sista ansökningsdag är 2025-07-31, men urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan detta datum.

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sjuksköterska sökes till vårdcentral
Nexkey AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Sjuksköterska sökes till vårdcentral i Kungsängen Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska Har minst 1 års erfarenhet (meriterande) Trivs med att jobba självständigt Är trygg, ansvarstagande och lösningsfokuserad Period: Veckor 30, 31, 32 Måndag till fredag 08.00 - 17:00 Vi erbjuder Konkurrenskraftig lön Flexibilitet kring schema och uppdrag Schyssta anställningsvillkor Trygghet i att jobba med ett professionellt bemanningsföretag Ansök idag! Vi går igenom ansökningar löpande – välkommen till lNexkey i sommar! ARBETA MED OSS – TRYGGHET, FLEXIBILITET OCH RÄTT ERSÄTTNING! Vi erbjuder vårdpersonal en trygg och flexibel arbetssituation där du får konkurrenskraftig lön, goda arbetsvillkor och en arbetsgivare som verkligen bryr sig. Resor och boende – Vi ser till att du kan ta uppdrag där du behövs, utan att hinder som avstånd står i vägen. Försäkringar – Om något händer kan du känna dig trygg med att få det stöd du behöver. Kompetensutveckling – Vi erbjuder utbildningar så att du alltid känner dig säker på din arbetsplats. Konkurrenskraftig lön & skräddarsydda villkor Vi tillämpar individuell lönesättning där din erfarenhet, kompetens och uppdragets karaktär avgör din ersättning. Vårt mål är att ge vårdpersonal de bästa arbetsvillkoren och en arbetsgivare som alltid finns tillgänglig för dig. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta oss! Telefon: 070 775 36 01 [email protected] www.nexkey.se

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
RPA Controller to Swedbank!
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Help us keep Swedbank’s digital processes running smoothly. We’re looking for a RPA Controller who enjoys solving technical issues and wants to grow in a role that combines operations with automation. You’ll work closely with development teams, support daily process execution, and help improve our digital workflows. Experience with troubleshooting, strong communication skills, and familiarity with Blue Prism or similar RPA tools are key to succeeding in this role. OM TJÄNSTEN As an RPA Controller, you will monitor robot performance, troubleshoot issues, and provide first-line support to ensure seamless operation of automated processes within the bank's back-office. You'll be part of a centralized team maintaining our digital workforce. This is a consulting assignment of at least 12 months. For the right person, there will be the possibility of over-recruitment to Swedbank. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Monitor the performance of digital processes and ensure operational continuity. * Take ownership of operational issues, driving them to resolution with a proactive and structured approach. * Collaborate with development teams to escalate and resolve issues, and to drive continuous service improvement. * Administer and support day-to-day process execution, including scheduling and stability assurance. * Analyze performance data to identify trends, inefficiencies, and opportunities for optimization. * Contribute to the evolution of the role by gradually engaging in technical tasks such as bug fixing and automation enhancements. VI SÖKER DIG SOM - Good IT and programming skills - Hands-on experience with troubleshooting and debugging digital processes or systems. - Prior experience in a technical support or operations role is preferred. - Advanced knowledge of Blue Prism Automation - Good knowledge in English. Its meritorious with Swedish. It is meritorious if you have - Advanced knowledge of Python or C#/.NET To succeed in the role, your personal skills are: - Strong communication skills with the ability to explain technical issues to non-technical stakeholders. - Familiarity with change control and defect management processes. - Excellent organizational skills and attention to detail. - Willingness to learn and adapt as the role evolves with the introduction of intelligent orchestration tools. This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
ILS-Specialist till MilDef - var med och forma framtidens försvarssystem
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Har du ett brinnande intresse för teknik och vill arbeta med att utveckla robusta lösningar för framtidens försvar? Om du är en motiverad och erfaren ILS ingenjör som söker en spännande möjlighet att växa och göra skillnad, vill vi gärna höra från dig. Ansök idag och bli en del av vårt innovativa team på MilDef! MilDef är en global ledare inom ruggade IT-lösningar som nu söker en ILS-specialist till sitt växande team i Rosersberg. Här får du en nyckelroll i att säkerställa att företagets produkter fungerar – under hela sin livscykel. Välkommen till ett bolag i stark tillväxt där du får kombinera teknik, struktur och samhällsnytta, ansök idag! OM TJÄNSTEN I rollen som ILS-specialist (Integrated Logistics Support) blir du en viktig länk i arbetet med att säkerställa driftsäkerhet, underhållsstrategier och hållbarhet hos framtidens försvarssystem genom hela livscykeln. Det innebär att du kommer planera, analysera och optimera allt från underhåll och reservdelar till teknisk information och driftsäkerhet. Du kommer att samarbeta med olika verksamhetsområden som systemsäkerhet, inköp och konstruktionsavdelning och du blir en del av ett kunnigt och prestigelöst team där idéer och förbättringsförslag välkomnas. Du erbjuds - En teknisk och strategisk roll i ett ledande företag som bidrar till ett säkrare samhälle - Möjligheten att växa in i rollen och att få ha en stor påverkan – oavsett om du är junior eller mer erfaren - En inkluderande arbetsplats med stark gemenskap och trivsel - Friskvårdsbidrag, kollektivavtal, regelbundna hälsoundersökningar och ett internt "Happiness team" som ordnar sociala aktiviteter ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Leda och utveckla ILS-arbetet i projekt * Utföra analyser som LCC, ARMS, FMECA, LORA m.fl. * Optimera underhållsberedning och reservdelsstrategier * Skapa, uppdatera och kvalitetssäkra teknisk information (ex. enligt ASD S1000D) * Utforma underhållsplaner och hantera förnödenhetsregister (GOF) VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad civilingenjörsutbildning, högskola eller motsvarande erfarenhet. - Viss erfarenhet inom ILS-arbete och god teknisk förståelse. - God IT-vana och kunskap i Office-paketet. - Kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift eftersom båda språken används i arbetet. - Har B-körkort då resor i tjänsten förekommer. Det är meriterande om du har - Erfarenhet inom ILS eller liknande områden. - Kunskap om ILS-standarder och dokumentation. - Arbetat inom försvarsindustrin eller Försvarsmakten. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Flexibel - Strukturerad - Målmedveten - Hjälpsam Rekryteringsprocessen Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. * Personlighets- och problemlösningstest * Telefonintervju med Academic Work * Digital evidensbaserad djupintervju med Academic Work * Första intervju med MilDef * Andra intervju med MilDef * Bakgrundskontroll och drogtest * Referenser + Beslut Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET MilDef- WE ARMOR IT. MilDef is a global systems integrator and full-spectrum provider specializing in rugged IT for military, government and critical infrastructure sectors. MilDef provides hardware, software, and services that shield and protect critical information streams and systems, when and where the stakes are the highest. MilDef’s products are sold to more than 200 customers through companies in Sweden, Norway, Finland, Denmark, United Kingdom, Germany, Switzerland, the United States and Australia, and through partner networks in more than 40 countries. MilDef was founded in 1997 and is listed on Nasdaq Stockholm since 2021. We kindly decline contact from advertising and recruitment sales!

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Säljstjärna med energi och framåtanda sökes till flytt & montageföretag
Future Mobility AB
Telefonförsäljare m.fl.

Arbetsbeskrivning: Vill du jobba i en framåtlutad organisation där du får ta plats, utvecklas och påverka din egen framgång? Då är det här din chans! Vi söker en utåtriktad och ambitiös säljare som brinner för att skapa kontakt, bygga relationer och driva affärer – främst via telefon. Arbetsuppgifter Arbeta proaktivt med telefonen som ditt huvudsakliga arbetsverktyg Kontakta nya och befintliga kunder för att förstå behov och erbjuda rätt lösningar Följa upp leads, boka möten och driva försäljning genom hela processen i företagets system Använda andra kanaler (mail, sociala medier, kundsystem) som komplement vid behov Arbeta mot tydliga mål och ha möjlighet att påverka både din lön och utveckling Samarbeta med interna team för att säkerställa att alla aspekter av flytten är korrekt hanterade. Kvalifikationer: Erfarenhet av försäljning, helst inom flytt- eller logistikbranschen. Utmärkt kommunikations- och presentationsförmåga. Engagerad och målinriktad med en stark förmåga att skapa och vårda kundrelationer. Förmåga att arbeta självständigt och driva egna projekt. Ett högt inre driv och en stark vilja att lyckas. Förmågan att hantera många kontakter och hålla ett högt tempo En ambition att utvecklas inom försäljning och gärna växa tillsammans med oss Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift B-körkort är ett KRAV, sök inte denna tjänst utan det kravet. Vi erbjuder: En utvecklande säljroll med tydlig onboarding och löpande coachning Fast lön + provision Ett sammansvetsat team med högt tempo och mycket energi Möjlighet till karriärutveckling för dig som vill ta nästa steg En arbetsmiljö som präglas av tillit, eget ansvar och stark laganda

10 juni 2025
Sista ansökan:
8 november 2025
Distriktssköterska
Österåkersdoktorn AB
Distriktssköterskor

Österåkersdoktorn söker en till distriktsköterska för sedvanliga arbetsuppgifter på vårdcentral. Distriktsköterska kan vara nyutbildad också. För detaljer och/eller interrese vg kontakta oss på [email protected]

10 juni 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Snickare
Leverans Bygg Fastighet Stockholm AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Om företaget Sedan 1998 har vi på LBF Bygg AB levererat byggprojekt till nöjda kunder. Med gedigen erfarenhet, professionalism och högt kvalitetstänkande utför vi byggentreprenader som överträffar våra beställares förväntningar. Vår personal besitter lång erfarenhet och säkerställer hög kvalitet i allt vi gör. Vi arbetar alltid för att göra det omöjliga möjligt. Vi har genom åren etablerat goda relationer med leverantörer, underleverantörer och samarbetspartners, vilket ger oss fördelar i form av konkurrenskraftiga priser, hög kvalitet och leveranssäkerhet. LBF Bygg AB bedriver både större och mindre byggentreprenader, byggservice och ROT-arbeten. Våra kunder finns inom kommuner, fastighetsbolag, kommersiella affärscenter och statliga verksamheter. Vi tänker långsiktigt och strävar alltid efter att erbjuda de bästa och mest hållbara lösningarna för våra kunder. Att arbeta som snickare hos oss på innebär att du kan arbeta med allt från stora byggprojekt till mindre sniderier. Yrket passar dig som gillar fysiskt arbete, är händig, kreativ och som gillar att jobba i varierade miljöer. Arbetet innebär Byggservice och du befinner dig ofta i kundens närmiljö, som kan vara förskolor, skolor, äldreboenden, kontorsmiljöer samt större projekt. Vi söker dig som är självgående, ansvarstagande och lösningsorienterad. Har fokus på kvalitet, professionalism och kundnöjdhet. Har god kommunikativ förmåga, hög arbetsmoral och positiv drivkraft. Du har god fysisk kondition som kan arbeta effektivt i krävande miljöer. Vi ser gärna att du bor i närområdet då våra arbeten ofta ligger norr om Stockholm.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Sjuksköterska sökes till vårdcentral
Nexkey AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Sjuksköterska sökes till vårdcentral i Kungsängen Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska Har minst 1 års erfarenhet (meriterande) Trivs med att jobba självständigt Är trygg, ansvarstagande och lösningsfokuserad Period: Veckor 30, 31, 32 Måndag till fredag 08.00 - 17:00 Vi erbjuder Konkurrenskraftig lön Flexibilitet kring schema och uppdrag Schyssta anställningsvillkor Trygghet i att jobba med ett professionellt bemanningsföretag Ansök idag! Vi går igenom ansökningar löpande – välkommen till lNexkey i sommar! ARBETA MED OSS – TRYGGHET, FLEXIBILITET OCH RÄTT ERSÄTTNING! Vi erbjuder vårdpersonal en trygg och flexibel arbetssituation där du får konkurrenskraftig lön, goda arbetsvillkor och en arbetsgivare som verkligen bryr sig. Resor och boende – Vi ser till att du kan ta uppdrag där du behövs, utan att hinder som avstånd står i vägen. Försäkringar – Om något händer kan du känna dig trygg med att få det stöd du behöver. Kompetensutveckling – Vi erbjuder utbildningar så att du alltid känner dig säker på din arbetsplats. Konkurrenskraftig lön & skräddarsydda villkor Vi tillämpar individuell lönesättning där din erfarenhet, kompetens och uppdragets karaktär avgör din ersättning. Vårt mål är att ge vårdpersonal de bästa arbetsvillkoren och en arbetsgivare som alltid finns tillgänglig för dig. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta oss! Telefon: 070 775 36 01 [email protected] www.nexkey.se

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Sjuksköterska sökes till vårdcentral
Nexkey AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Sjuksköterska sökes till vårdcentral i Kungsängen Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska Har minst 1 års erfarenhet (meriterande) Trivs med att jobba självständigt Är trygg, ansvarstagande och lösningsfokuserad Period: Veckor 30, 31, 32 Måndag till fredag 08.00 - 17:00 Vi erbjuder Konkurrenskraftig lön Flexibilitet kring schema och uppdrag Schyssta anställningsvillkor Trygghet i att jobba med ett professionellt bemanningsföretag Ansök idag! Vi går igenom ansökningar löpande – välkommen till lNexkey i sommar! ARBETA MED OSS – TRYGGHET, FLEXIBILITET OCH RÄTT ERSÄTTNING! Vi erbjuder vårdpersonal en trygg och flexibel arbetssituation där du får konkurrenskraftig lön, goda arbetsvillkor och en arbetsgivare som verkligen bryr sig. Resor och boende – Vi ser till att du kan ta uppdrag där du behövs, utan att hinder som avstånd står i vägen. Försäkringar – Om något händer kan du känna dig trygg med att få det stöd du behöver. Kompetensutveckling – Vi erbjuder utbildningar så att du alltid känner dig säker på din arbetsplats. Konkurrenskraftig lön & skräddarsydda villkor Vi tillämpar individuell lönesättning där din erfarenhet, kompetens och uppdragets karaktär avgör din ersättning. Vårt mål är att ge vårdpersonal de bästa arbetsvillkoren och en arbetsgivare som alltid finns tillgänglig för dig. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta oss! Telefon: 070 775 36 01 [email protected] www.nexkey.se

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025