Vi söker dig som har ett genuint intresse för barn och gillar ett flexibelt och socialt extrajobb. Just nu söker vi bland annat en barnvakt till en familj i Spånga som behöver hjälp HELTID. Familjen har två barn (1 och 2 år) Med start omgående. Som barnvakt ser vi att du har: Erfarenhet som barnvakt eller Nanny och alltid tycker det är roligt att vara med barn. Som person ser vi att du är ansvarsfull, social och kreativ för att komma på nya lekar med barnen. Viktigt att du känner dig trygg som barnvakt och kan ta stort ansvar samt att du kommunicerar flytande på svenska. Då barnen vanligtvis är i åldrarna 0-5 år är det viktigt att du har erfarenhet av dessa åldrar sen tidigare. Jobbet är optimalt för dig som: Vill jobba som barnvakt på flexibelt schema med där man känner att man har tid för minst 10 timmar per vecka. Stort plus om du är tillgänglig på eftermiddag/kväll. Vi ser att man helst har en parallell sysselsättning som studier eller annat deltidsjobb. Vill du även jobba som timvikarie på förskola finns den möjligheten. Om våra barnvaktstjänster: Du väljer själv vilken familj du vill jobba för utifrån var de bor, arbetstider och åldrar på barnen. Vi hjälper dig att hitta den perfekta familjen utifrån dina önskemål. Vi som arbetsgivare erbjuder dig: Konkurrenskraftig lön, mellan 110-150 kronor per timme, Barnvaktscertifiering utformad av specialpedagoger med tillhörande hjärt och lungräddningsutbildning. Toppservice från kontoret som hjälper dig vid frågor eller funderingar och såklart ett väldigt roligt extrajobb med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Ansökan: Känner du att du är rätt person att jobba som barnvakt hos oss? Tveka inte att söka! Skicka in din barnvaktsansökan eller ställ frågor till rekryteringansvarig. Mejladress [email protected] Vi jobbar med professionell barnpassning i hela Stockholm och hjälper familjer med allt från hämtning på förskola till passning i hemmet på eftermiddagar, kvällar och helger. Vi erbjuder våra barnvakter ett flexibelt extrajobb där du kan fokusera på dina studier samtidigt som du får möjligheten att arbeta med barn och utvecklas som person. Vi satsar mycket på trivsel, internutbildning och personlig utveckling för att du ska trivas och vara nöjd. Vi är övertygade om att de bästa barnvakterna är de som trivs sin anställning.
We are now helping Samsung Nordics to find a driven Influencer Marketing Coordinator for an exciting full-time position based in their Stockholm office (Kista). Help Us Create What Can’t Be Done At Samsung, we believe in building genuine connections — not just campaigns. As our Nordic Influencer Marketing Coordinator, you’ll be a key part of our mission to lead with relevance, authenticity, and community. We believe in creating tailored, long-term partnerships rooted in shared values, co-creation, and passion points. From curating brand experiences and community events to coordinating high-impact campaigns, you’ll help bring our influencer strategy to life across the Nordics. PURPOSE OF THE JOB To support the execution and coordination of Samsung’s value-driven influencer marketing activities across the Nordic region — focusing on long-term partnerships, co-created campaigns, and community building. KEY ACCOUNTABILITIES Campaign Coordination: Support the planning and execution of influencer campaigns — from product collaborations and photo shoots to brand trips and offline events. Relationship management: Build and maintain meaningful partnerships with influencers, based on shared values and long-term collaboration. Event & Experience Execution: Coordinate logistics for influencer activations, including brand trips, events, and other community meet-ups. Creative Briefing: Producing campaign briefs, ensuring influencer content aligns with our brand tone, visual identity, and campaign objectives. Community Building: Help nurture our local influencer network, ensuring they feel like a valued part of the Samsung community. Reporting & Follow-Up: Campaign performance tracking, data collection, and recap presentations for events and activations. Operational & Admin Support: Handle logistics, product send-outs, contracts & NDA’s, invoicing, and internal coordination to ensure smooth and timely campaign delivery. JOB SCOPE The role supports Samsung’s influencer marketing across all product categories (mobile, TV, home appliances) and all Nordic markets. It involves close collaboration with agencies, content creators, and internal teams to ensure high-quality and impactful campaign execution. QUALIFICATIONS REQUIRED: Bachelor's degree in Marketing, Communications, Media, or similar field (or equivalent experience). Excellent organizational skills and attention to detail Fluency in English, knowledge of an additional Nordic language is an asset EXPERIENCE: 2-3 years of experience in influencer marketing, events, PR, or social media Experience with creator outreach, campaign coordination, or event logistics Strong knowledge of the Nordic influencer landscape SKILLS & ATTRIBUTES Passion for creators, culture, and brand storytelling Strong interpersonal and communication skills Commercial acumen — able to interpret campaign data, evaluate ROI, and contribute to budget planning and tracking Highly organized and detail-oriented — thrives in a fast-paced, ever-changing environment A team player with a proactive mindset and “no task too small” attitude Curious, creative, and eager to grow within influencer marketing Driven by relationships, not just results — but understands how the two connect This job description summarizes the main aspects of the job, but does not cover all the duties that the jobholder may be required to perform. This document is intended to enhance understanding between the Manager and the employee and may be changed/amended as the job/business needs require. About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.
Farmaceut till Apotek Hjärtat, Ica Maxi Solna Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar Som anställd farmaceut hos oss är du välkommen till vårt fina apotek i Solnas företagsområdet Business Park. Vi är ett team som består av fem farmaceuter och tre tekniker. Du kommer att jobba med erfarna medarbetare som har jobbat på detta apotek sedan starten i över 10 år. I vårt dagliga arbete har vi kunden i starkt fokus samtidigt som vi utför våra andra viktiga uppgifter. Våra kunder kommer både från närliggande bostadsområdena, anställda från olika företag i området samt Ica Maxis kunder som är både stamkunder och kunder från andra områden som storhandlar på Ica Maxi . Tjänsten är en tillsvidareanställning på hel- eller deltid. Du kan starta omgående eller enligt överenskommelse Vi har öppet 7-22 alla dagar i veckan vilket uppskattas väldigt mycket av våra kunder. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-09-30 Kontaktperson: Hayedeh Mirghaffari Mailadress: [email protected] Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Vi söker dig som har ett stort teknikintresse och vill arbeta praktiskt i en varierande roll som el/teknisk montör. Du kommer att vara en viktig del av ett engagerat team och bidra med att bygga, installera och felsöka teknisk utrustning med el- och elektronikkomponenter. Arbetsuppgifter : Montering av el- och elektronikkomponenter enligt ritningar och instruktioner Kabeldragning och inkoppling Testning och felsökning av utrustning Samarbete med tekniker, ingenjörer och produktionsteam Din profil Vi söker dig som är praktiskt lagd och har ett öga för detaljer. Du är nyfiken på teknik, självgående och gillar att arbeta med händerna. Gymnasieutbildning med inriktning el/teknik eller motsvarande kunskaper Erfarenhet av elinstallationer, montage eller liknande (meriterande) Förmåga att läsa elscheman God svenska och engelska i tal och skrift Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal (TechSverige), friskvårdsbidrag, fast månadslön, pension mm.) Hos Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Då brukar alla konsulter dela erfarenheter och glädje med varandra och oss på kontoret. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är nu ett stadigt växande lönsamt konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?
Vill du jobba som montör? Vi söker dig som är i början av arbetslivet. Är du händig, gillar att jobba med händerna och vill komma in på arbetsmarknaden? Vi söker nu flera juniora montörer. Perfekt för dig som är nyexaminerad, har jobbat lite grann eller bara vill komma igång. Om jobbet: Du kommer att arbeta praktiskt med montering – det kan vara allt från enklare delar till att bygga ihop färdiga produkter. Arbetet sker i team och du får upplärning på plats. Vi söker dig som: Är arbetsvillig och pålitlig Har en positiv inställning och vilja att lära dig Trivs med att jobba fysiskt och i ett högt tempo Inte nödvändigtvis har erfarenhet – rätt attityd räcker långt Meriterande men inget krav: Teknikintresse Vana av verktyg (från skola, hobby eller hemmaprojekt) Körkort Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal (TechSvergie), friskvårdsbidrag, fast månadslön, pension mm. På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Då brukar alla konsulter dela erfarenheter och glädje med varandra och oss på kontoret. Din nya arbetsgivareThalamus har funnits i 20 år och är nu ett stadigt växande lönsamt konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?
Brinner du för att lösa problem och trivs i en roll där du får möjligheten att interagera med kunder dagligen? Då kan det vara dig vi letar efter! Kylslaget AB har en gedigen erfarenhet av arbete med luft-luftvärmepumpar sedan 2007 och söker nu en engagerad servicetekniker för att ta nästa steg i företagets utveckling. Om Tjänsten Som servicetekniker hos oss kommer du att arbeta med luft/luftvärmepumpar och luft/vattenvärmepumpar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar rengöring, felsökning, reparation och installation av dessa system. Arbetet sker ute hos våra kunder, och dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på deras behov. Vi söker dig som har en flexibel inställning och trivs med varierade arbetsdagar. Arbetsområdet sträcker sig huvudsakligen över Stockholms län, men mycket serviceuppdrag sker på andra platser i Sverige. Därför är det viktigt att du känner dig bekväm med flera tjänsteresor och har möjlighet att övernatta. Det finns möjlighet att utgå från hemmet, och vi ser gärna att du bor i Stockholm med omnejd (max en timmes körning). För den här tjänsten krävs att du har B-körkort. Vi utbildar på plats! Vi Erbjuder - En positiv arbetsmiljö med ett entusiastiskt team. - En teamkänsla utöver det vanliga. - Kollegor som stöttar varandra oavsett tidpunkt på dygnet. - Kontinuerlig teknisk utbildning och kompetensutveckling. Övrig Information - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid -Inledande provanställning på 6 månader - Placering: Stockholm (arbete på annan ort kan förekomma) Kontaktuppgifter och ansökan: Välkommen med din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och intervjuer, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Bee Bemanning för vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Kylslaget AB. Har du frågor om rollen är du varmt välkommen att kontakta vår ansvariga rekryteringskonsult Philip Börjesson på [email protected]. Bee Bemanning är ett specialiserat kompetensbolag inom HVAC, teknik och energi. Vi löser löpande rekryterings- och bemanningsuppdrag till små som stora företag över hela landet.
Varje år vårdas ca 1 600 personer som drabbats av stroke hos oss och därmed är vi en av Sveriges främsta experter inom strokevård. Vid en stroke är varje sekund avgörande för hur mycket livet för den drabbade kommer påverkas. Strokeenheten tillhör verksamhetsområde Internmedicin och är en av de största klinikerna på Södersjukhuset med 45 vårdplatser, varav 4 trombolysplatser, 6 telemetrier och dagvårdsplatser för akutneurologi. Här behandlar vi patienter med stroke och TIA. Arbetsbeskrivning I rollen som sjuksköterska på strokeenheten har du en central uppgift i att planera, leda och genomföra omvårdnadsarbete. För att rädda hjärnan är det särskilt viktigt med snabba insatser, därför arbetar vi i nära samverkan inom tvärprofessionella team för att säkerställa bästa möjliga vård. Vi erbjuder stora möjligheter till påverkan och personlig utveckling, och vi uppmuntrar dig som har intresse för vidareutbildning och forskning. Medarbetarnas engagemang är en nyckel till vår framgång, och därför kommer du aktivt delta i vårt arbete med att förbättra och utveckla verksamheten. Kvalifikationer Vi söker dig som är ödmjuk, har förmåga att sätta sig in i någon annans perspektiv eller situation och har ett respektfullt bemötande. Du är även intresserad av att bidra med din kunskap och entusiasm, du tar egna initiativ och ser möjligheter till utveckling inom verksamheten. Du förenar självständigt arbete med god förmåga att samarbeta. Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kompetenskrav Legitimerad sjuksköterska Minst 2 års erfarenhet av arbete inom akutsjukvård på akutsjukhus och/eller akut strokevård Svenskkunskaper motsvarande minst nivå C1 Det är meriterande om du har vidareutbildning inom akutsjukvård, neurologisk sjukvård eller internmedicin Erbjudande Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och därför månar vi om att du ska ha ett utvecklande, tryggt och hållbart arbetsliv. Vi erbjuder många olika förmåner och fördelar oavsett var du befinner dig i livet och i karriären. Några av dessa förmåner är: Vidareutbildning. Vi erbjuder regelbundna, kompetenshöjande aktiviteter utifrån medarbetarens och verksamhetens behov. Ett generöst friskvårdsbidrag Personalgym och hälsoteam med fysioterapeuter, ergonomer och hälsopedagoger som kan stötta dig i din träning. Föräldrapenningtillägg och föräldralön. Läs mer om vårt erbjudande här Vi som arbetar på Södersjukhuset har ett viktigt uppdrag, varje medarbetares insats behövs. För att kunna utföra vårt arbete på bästa möjliga sätt och hantera de utmaningar vi möter, arbetar vi tillsammans med att stärka vår kultur och arbetsmiljö. Läs gärna mer om vår Ledar- och medarbetarsyn Övrigt Södersjukhuset tillämpar kontroll i belastningsregistret före beslut om anställning. I denna rekrytering arbetar vi löpande med urval och intervjuer. Välkommen med din ansökan! Södersjukhuset är ett av Nordens största akutsjukhus, vi finns i hjärtat av samhället, dag som natt för våra patienter. Hos oss står akutsjukvården i centrum och utgör tillsammans med de stora folksjukdomarna vår specialitet. Vi bedriver omfattande klinisk forskning och utbildning, för oss är det viktigt att kombinera det stora sjukhusets möjligheter med den nära och personliga patientkontakten. På Södersjukhuset är alla en del i en större helhet där vi tillsammans skapar morgondagens vård. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Company Description Vattenfall is one of Europe’s largest producers and retailers of electricity and heat. Our main markets are Sweden, Germany, the Netherlands, Denmark, and the UK. The Vattenfall Group has approximately 21 000 employees. We have been electrifying industries, powering homes and transforming life through innovation for more than 100 years. We now want to make fossil free living possible within one generation and we are driving the transition to a sustainable energy system. Job Description Är du redo för din nästa utmaning – kanske finns den inom Vattenfall? Om du, liksom vi vill göra skillnad genom att möjliggöra fossilfrihet, så kanske denna öppning är något för dig? Uppdraget för vårt team, är att skapa värde till våra kunder, dels genom att erbjuda decentrala lösningar bestående av solenergi- och energilagringslösningar – dvs ren, distribuerad och förnybar energi – dels tjänster kopplade till dessa produkter. Ett annat nyckelområde för vårt team är att koppla samman och optimera energisystemet där anslutna decentraliserade energiresurser (DER) skapar värde i form av flexibilitet som behövs för att stabilisera det nationella nätet, hantera obalanser i energihandel, överbelastning av elnätet mm dvs stor nytta för samhället. Vårt bidrag till Vattenfalls syfte att möjliggöra ett fossilfritt liv. Som Product Area manager inom Customers & Solutions (C&S) Nordics kommer du tillsammans med vårt team att utveckla DES-verksamheten i Sverige och Finland. Speciellt fokus för dig kommer att vara att ansvara för ett produktområde vilket inkluderar hela produktlivscykeln från strategi och planering till genomförande, inklusive go-to-market och lansering, samt efteranalys, till kontinuerlig utveckling och underhåll samt eventuell avveckling framgent. Om rollen I rollen som Product Area manager arbetar du tillsammans med resten av teamet och är experten rörande ditt produktområde, alltså för de idag existerande produkterna och de som är under utveckling. Rollen syftar till att uppnå intäkts- och kundnöjdhetsmålen inom givna budget och tidsramar. Balans mellan affärsmål, kundbehov och tekniska överväganden å ena sidan och å den andra säkerställandet av att långsiktiga mål nås. I ansvaret ingår att definiera produktstrategin och visionen inklusive go-to-market-strategi inom produktområdet vilken skall vara i linje med DES övriga produktportfölj och Business Unit Customer Nordics strategi och mål. Samarbete med externa partners samt andra delar av DES och Vattenfall är en viktig del av det dagliga arbetet som inkluderar människor, processer och teknik. I rollen ingår bland annat att: Ansvar och hantering av DES-portföljens produkter genom produktens livscykel för att säkerställa förmågan att erbjuda kunderna konkurrenskraftiga, CSR- och juridiskt godkända säljbara och fakturbara produkter vid alla tidpunkter. Definiera produktstrategi och vision inklusive go-to-market-strategi inom produktområdet. Ansvara för produktens lönsamhet vilket inkluderar att beräkna och ange golvpris för nyutvecklade produkter Skapa och upprätthålla roadmap för utveckling och lansering av produkter och funktioner inom produktområdet Kontinuerligt samla in marknads-/regulatorisk/konkurrentinput samt kundfeedback från olika källor, och definiera krav på nya/förbättrade produkter/funktioner Hantera prioritering i olika forum inom DES samt produktbacklogg för produktområdet Aktivt ge stöd till DES Market Operations inom produktrelaterade ämnen Utveckla och upprätthålla relationer med externa partners som grossister och tekniska partners, samt interna intressenter inom BU/BA/Vattenfall inkl upprätthålla ägande av kontrakt med tekniska partners inom produktområdet Övervaka produktprestanda från relevanta perspektiv och vidta åtgärder vid behov Bidra till verksamhetsutveckling: utveckla och förbättra de metoder som krävs för produktledning samt säkerställa efterlevnad av Vattenfalls regler och föreskrifter Qualifications Akademisk examen som Civilingenjör eller motsvarande Minst 7-9 års erfarenhet från liknande befattning Erfarenhet av att arbeta som produktchef eller leda stora projekt med många intressenter God förståelse för energilandskapet God förståelse för möjligheterna inom det snabbt framväxande digitala området God förståelse för affärslogiken i olika affärssegment Flytande muntligt/skriftligt på svenska och engelska. Finska är en merit. Som person behöver du följande förmågor En förmåga att inte bara förstå kundernas behov utan också att omvandla till relevanta erbjudanden, tjänster och lösningar med hög kvalitet "Få saker gjorda"-mentalitet; förmåga och mod att arbeta med ämnen av både operativ och strategisk karaktär med siktet inställt på helhetsbilden Äkta laganda; att stödja och sparra med varandra är avgörande för nå framgång och är något du skriver under på och gärna gör Förmåga att driva förändring och arbeta i stora och komplexa organisationer och att effektivt hantera interna och externa gränssnitt och samarbeten vilket ibland kräver flexibilitet, tänkande utanför boxen och en förmåga att behålla lugnet oavsett situation. Övriga kvalifikationer Driven, affärsmässig och med hög grad av uthållighet Analytiskt tänkesätt Strukturerad och självständig och samtidigt flexibel och pragmatisk Additional Information Vi erbjuder Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här. Placeringsort Solna För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Julia Norberg, [email protected]. Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00 Rolf Olsson (Akademikerna), Simon Salomonsson (Unionen), Cecilia Bodin (Ledarna), Mikael Mukka (SEKO) Välkommen med din ansökan senast 29-06-2025. Vänligen ansök enbart med ditt CV, vi tar inte emot Personligt Brev. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.
Att det är människorna som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är. Vi söker nu förstärkning i form av extra personal som kan jobba vid behov på vår största stationArlanda flygplats, i rollen som Bilvårdare/Hiker. Det är en varierande roll där ditt huvuduppdrag är att ta hand om våra bilar. Du har en viktig roll i kundens upplevelse av sin hyra, i form av säkerställandet av hel och ren bil samt ge en bra kundupplevelse. Självklart agerar du alltid förebild för vårt varumärke. I rollen kommer du bland annat att: -Vara behjälplig i garage/parkering för eventuella frågor kring bilens funktioner -Rengöra och färdigställande av bil efter hyra -Skadehantering -Kontrollera att bilarna uppfyller våra säkerhetskrav -Montering/demontering av extra utrustning För att trivas hos oss tror vi att du är en person som gillar högt tempo, har ett hjärta för service med kunden i fokus, flexibel och vilja att lära dig nya saker. Du gillar att ta egna initiativ, strukturera, planera och utmaningar är något du inspireras av. Du har goda kunskaper i engelska och svenska samt B-körkort. Klyschan ”laget före jaget” passar oförskämt bra in hos oss på Hertz. Respekt för varandra, trygghet och glädje är grunden i allt vi gör. Arbetet på en station är ett "teamwork", det är därför speciellt viktigt att alla medarbetare uppmuntrar och bidrar till att främja samarbete, lyfta varandra och en trivsam arbetsmiljö. För oss är flexibilitet gentemot våra kunder mycket viktigt, på Arlanda är vi bemannade mellan 06:00 – 23:00 under veckans alla dagar. Detta innebär att du som person trivs med varierande arbetstider. Vi på Hertz ser mångfald, jämställdhet och inkludering som en självklarhet och arbetar aktivt med dessa frågor. Vi tror på individen och hur olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper bidrar till en bättre arbetsplats. Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal. Urval sker löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt! Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden. Observera att bakgrundskontroller kan komma att göras på slutkandidater. Det här är Hertz 💛 Hertz är ett familjärt företag med det gula hjärtat i allt vi gör. Vi har ett stort samhällsengagemang och vill göra gott på riktigt varav vi bland annat stöttar flertalet organisationer runtom i landet (Red Locker, Maskrosbarn, Childhood & Röda Korset för att nämna några). För oss är det viktigt att vår organisation ska återspegla samhället, våra kunder och är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften samt ökar vår interna kollektiva kompetens. Hos oss kallas och är alla våra anställda Medansvariga med möjlighet att ta ansvar och påverka både sin utveckling och i viss mån arbetssituation. Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.
Just nu söker vi en assistent för en timanställning, men som även kan arbeta mer under sommaren då ordinarie personal har semester. Ett arbete som kanske kan passa dig som pluggar vidare? Vår kund bor med sin familj i Hölö/ Södertälje. Han är en 23 årig kille med flera funktionsnedsättningar, han har EP och har inget talande språk. Vi behöver stärka upp arbetslaget runt kunden och söker dig som är ansvarsfull och omtänksam. Det dagliga arbetet består av att hjälpa till med det han inte klarar att göra själv. Du kommer främst att jobba i hans hem så du behöver vara ödmjuk och lyhörd för både honom och hans familj. Arbetet består mycket av att finnas för kunden. Du behöver också kunna anpassa dig till alla de miljöer han befinner sig i. Kunden har många intressen, så som ridning, gå på bio, bowling, musik, surfa och titta på tv. Vi söker en flexibel och kreativ person som kan motivera kunden i lämpliga aktiviteter, utifrån hans dagsform. Assistentens roll och erfarenhet Som assistent för vår kund förväntas du vara trygg, ansvarstagande, positiv, inkännande och initiativrik. Du bör se möjligheter och kunna guida och motivera kunden när det behövs, samtidigt som du förstår när det är lämpligt att ta ett steg tillbaka. Vi arbetar lågaffektiv, vilket innebär att du behöver vara lugn och empatisk i ditt bemötande. Du som assistent behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra. Vi arbetar tillsammans för att göra kundens vardag så bra som möjligt. Du behöver vara rökfri under din arbetstid. Meriterande erfarenheter och krav Krav • Svenska i tal och skrift. • Ej allergisk mot pälsdjur. Meriterande • Erfarenhet av personlig assistans. • Erfarenhet av teckenkommunikation. • Finska i tal. • B-körkort. • Erfarenhet av EP. Arbetstid/tjänstgöringsgrad • Start omgående eller enligt överenskommelse. • På timmar- extra vid behov. • Semestervikarie juni- augusti. Kontaktperson Kundansvarig: Wenche Iskander E-post: [email protected] Märk din ansökan med referens: HÖLÖ På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
Välj ett jobb för att visa detaljer