Om Oss Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag förskolor, grundskolor, anpassade grundskolor och öppna förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna, verksamhet finns i stora delar av Sverige. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby. Den första förskolan startas 2003 i den lilla stad där Randi växt upp. Idag driver Dibber mer än 600 skolor i nio länder över hela världen. Välkommen till Dibber – med hjärta för lärande! Vi har en viktig roll och vill att du är med! Dibber International har glädjen att meddela att vi söker en behörig speciallärare som vill bli en del av vårt team! Befattning: Specialärare 80% tjänst Startdatum: Augusti Om skolan: Belägen i Sollentuna, endast ett stenkast från den vackra Norrvikensjön och Stockholms pendeltåg. Vi är en F-9-skola och med vårt fokus på Lgr22 och IB:s pedagogiska program har vi en internationell profil där våra elever kan växa som individer och världsmedborgare. Vi är en skola som lägger grunden för livslångt lärande, med stor vikt på både akademiska och estetiska ämnen, och där modern teknik är en självklarhet. För mer information om skolan, besök www.dibber.se/sv/skola/dibber-international-school-sollentuna/. Vill du bidra till att få alla elever att känna sig värdefulla? Trivs du med ett engagerat team och utvecklande arbetsdagar? Då är det dig vi söker! Är du den vi söker? * Du delar Dibbers pedagogiska förhållningssätt som handlar om att arbeta med omsorg för att utveckla egenvärde, empati och inkludering. * Du uppmärksammar, sätter ord på och stärker situationer som bygger förtroendefulla relationer och arbetar för att bygga en positiv gemenskap såväl kring eleverna i undervisningen och i mötet med vårdnadshavare, som i ditt arbetslag. * Du bidrar med kunskap och kreativitet, engagemang för lärande och visar tålamod. Du firar dina elevers och kollegors framgångar, stora som små och glädjs med deras nya lärdomar och upptäckter. Om rollen Som speciallärare hos oss kommer du att arbeta nära elever i mindre grupper, med fokus på språkutveckling och anpassad undervisning. Rollen är praktiskt orienterad och mindre administrativ, vilket ger dig möjlighet att fokusera på det pedagogiska arbetet. Undervisningen sker främst på svenska, men eftersom vi är en internationell skola är goda kunskaper i engelska en viktig del av arbetet. Vi söker dig som: * Är legitimerad speciallärare eller har motsvarande kompetens. * Brinner för språkutveckling och att stödja elever på deras läranderesa. * Har djup ämneskunskap och är en entusiastisk pedagog som trivs med att arbeta nära elever. * Är positiv, lösningsorienterad och en lagspelare som värdesätter samarbete och engagemang. * Har goda kunskaper i både svenska och engelska.
Är du pizzabagare och gillar att jobba i en schysst miljö i Stockholm Skärgård? Vi tror att du har jobbat något eller några år och är öppen för att flytta på dig för att se andra ställen. Du vet om att kvalitet och tempo är viktigt, likväl som hantverket samt ingredienserna är det som är avgörande för en grym pizza. ROLLEN Som pizzaiolo ser du till att det är rent och snyggt på din station, att preppen är gjord, ser till att maten som levereras är av högsta kvalitet. Du är öppen och anpassningsbar på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv, ser lösningar och potentiella vägar framåt för gäst och medarbetarresan. Du är strukturerad, ordningsam och håller den höga nivå som idag eftersträvas. Du kommer att arbeta aktivt med hållbarhet. Den cirkulära hållbarhetsresan avspeglar vårt fotavtryck både socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Nöjda och motiverade medarbetare driver engagemang. Du är med andra ord en ambassadör för Progressio. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ - Har en god struktur - Öppensinnad - Social DET HÄR FÅR DU - Bra lön - OB - Möjlighet till övernattning - Tjänstepension & försäkringar via Fora ROLLEN Säsongsanställning 100% Tjänsten tillsätts omgående och pågår till 31 augusti OM OSS Progressio är ett rekryteringsföretag som hjälper våra samarbetspartners att lyckas framåt. I de flesta syften handlar det om att någon som slutar och någon ska börja, när man har som mest att göra. Då hjälper vi till att göra det enkelt i syftet att hitta ett nytt gött jobb. Antigen på ett eller flera ställen under ett år. Självklart ser vi anställningen som att den ska bli permanent, om du vill det.
Varmt välkommen till oss på förskolan Barnens MontessoriAkademi Torstenssonsgatan. Förskolan befinner sig i ett vackert sekelskifteshus på Östermalm med närhet till Djurgårdens grönska, parker och muséer. Vi sätter barnen i centrum och vår mångsidiga verksamhet skapar möjligheter för varje barn att utvecklas och hitta sina intressen. Vår verksamhet grundar sig på montessoripedagogiken och Lpfö18. På förskolan finns 40 barn på två avdelningar, Månen 1-3 år och Solen 3-6 år. Kvalifikationer Vi söker dig som... -är utbildad barnskötare med mångårig erfarenhet av montessoripedagogik eller är utbildad montessoripedagog. Vi sätter stort värde på en utbildning inom montessoripedagogiken. Om erfarenhet saknas förväntar vi oss att det finns ett stort intresse av vidareutbildning -är målmedveten och tycker det är roligt med utvecklingsarbete -vill jobba med våra äldsta i förskolan -är ansvarstagande och har erfarenhet av att leda kollegor -med glädje och engagemang aktivt bidrar till förskolans pedagogiska arbete. Ditt fokus ligger på barnens bästa -brinner för barns utveckling och lärande -är trygg i dig själv och som uppskattar en lugn arbetsmiljö -har en god samarbetsförmåga och skapar goda relationer med både barn, kollegor och vårdnadshavare -har stor erfarenhet av att hålla utvecklingssamtal och av systematiskt kvalitetsarbete -har blick för ”ordning” och det lilla extra. Vi värnar om en vacker och välskött inomhusmiljö -har erfarenhet av barn med särskilda behov -har goda datorkunskaper och digital kompetens -kommunicerar mycket väl i tal och skrift i det svenska språket. Om tjänsten -Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. -Tjänsten är på vår äldrebarnsavdelning. -Du får trevliga kollegor som värnar om ett gott arbetsklimat. Vi har ett nära samarbete mellan pedagoger och rektor. Barnens MontessoriAkademi AB (huvudman) erbjuder friskvårdsbidrag, arbetskläder, fortbildning och pedagogiska måltider. Kollektivavtal finns. Anställningsvillkor -Anställningsform: Tillsvidare efter provanställning -Anställningens omfattning: Heltid Tillträde: 4 augusti 2025 Varmt välkommen med din ansökan bestående av CV samt personligt brev via mejl: [email protected]
Vi söker en erfaren och passionerad kock som kan laga traditionell mat från Mellanöstern och bidra med nya rätter till vår meny. Du kommer att arbeta i ett dynamiskt team där kvalitet och smaker står i fokus. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Asiatisk restaurang ligger i centrum Stockholm behöver en köksbiträde. Du kan jobba i ett högt tempo. Du trivs med att samarbeta med andra och har god kommunikationsförmåga. Teamet är litet och alla hjälps åt med alla förekommande uppgifter såsom att kassa, lämna mat till kunder, matlagning, mat förberedning, disk och städning. Vi ser gärna att du är van att ta ansvar och kan arbeta självständigt och noggrann och flexibel. Arbetstid: 10,30-14,30 Startdatum: Så fort som mjöligt Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Asiatisk restaurang ligger i centrum Stockholm behöver en Sushikock. Vänligen respektera och sök enbart denna tjänst om du har tidigare erfarenhet som Sushikock.Du bör ha god erfarenhet inom sushi och japansk matlagningskonst. Du skall vara ambitiös, älska sushi och vara passionerad för det japanska köket. Du har god samarbetsförmåga och en positiv utstrålning. Du kan ta eget ansvar. Du kan hantera stress. Heltid Startdatum:2025-06 Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vi söker en erfaren pizzabagare! Är du en skicklig pizzabagare med ett öga för detaljer och en passion för högkvalitativ matlagning? Vi letar efter en engagerad och driven person för en långsiktig anställning. Krav och kvalifikationer: Erfarenhet av att arbeta som pizzabagare, 2–4 års relevant arbetslivserfarenhet. Flytande i både svenska och engelska, så att du kan kommunicera med kollegor och kunder. Körkort är meriterande. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där kvalitet och teamarbete står i fokus. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av vårt team, skicka in din ansökan redan idag! Välkommen att höra av dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Har du ett skarpt öga för redovisning och vill arbeta i en av Nordens största koncerner inom kollektivtrafik med 15 000 medarbetare, och13bn i omsättning? Hos oss får du chansen att arbeta i en framtidsbransch där din kompetens gör verklig skillnad. Du ingår i Nobinas SSC som består avdelningarna AP, AR, Cash Management, Accounting och Fixed assets, robotics. SSC:et har 24 medarbetare. Om tjänsten Som Accounting Lead för Norge ansvarar du för redovisning och finansiell rapportering för segment Norge (flertalet legala enheter). Du ingår i accounting och fixed assets teamet i SSC-teamet på huvudkontoret i Solna och rapporterar till SSC´s redovisningschef. I din roll ansvarar och säkerställer du kvalitet i bokslut, analys och rapportering i enlighet med både externa regelverk och interna riktlinjer. För att lyckas i tjänsten har du god kännedom om lokal redovisning och koncernmässiga redovisningsprinciper, inklusive IFRS, och du trivs i en miljö där du både får vara operativt aktiv och bidra till utveckling. Du är en viktig samarbetspartner till såväl bolagen samt koncernredovisningsavdelningen, och fungerar som rådgivare inom redovisning och processutveckling. Rollen innebär ett operativt helhetsansvar och nära kontakt med olika intressenter inom koncernen, därför är det viktigt att du känner dig trygg i att kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska. Din vardag Du leder månads-, kvartals- och årsbokslut för de legala enheter du ansvarar för. Du säkerställer att redovisningen uppfyller legala och interna krav, hanterar moms, skatt, bokslutsprocesser och driver förbättringsarbete kring interna kontroller och rapportflöden. Ansvara för årsredovisningar, skattedeklarationer och grupprapportering Säkerställa att redovisningen är i enlighet med lokala och IFRS-standarder Löpande redovisning Genomföra balanskontoavstämningar och analyser Kontroll på balansräkningen Ansvara och planera revisioner Säkerställa efterlevnad av redovisning regler, skatt, moms Om dig Vi söker dig som har en relevant universitetsutbildning inom ekonomi eller redovisning och minst fem års arbetslivserfarenhet inom redovisning på ett Shared Service Center med både svenska och norska legala enheter där du tidigare arbetat med skatterapportering och moms. Vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann och affärsfokuserad. Du trivs i en miljö där samarbete står i fokus och bidrar gärna till teamets gemensamma framgång samtidigt som du är självgående och tar ansvar för dina egna uppgifter. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att leverera vårt resenärslöfte. Vi arbetar med löpande urval – varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Har du ett skarpt öga för redovisning och vill arbeta i en av Nordens största koncerner inom kollektivtrafik med 15 000 medarbetare, och13bn i omsättning? Hos oss får du chansen att arbeta i en framtidsbransch där din kompetens gör verklig skillnad. Du ingår i Nobinas SSC som består avdelningarna AP, AR, Cash Management, Accounting och Fixed assets, robotics. SSC:et har 24 medarbetare. Om tjänsten Som Accounting Lead för Finland ansvarar du för redovisning och finansiell rapportering för segment Finland (flertalet legala enheter). Du ingår i accounting och fixed assets teamet i SSC-teamet på huvudkontoret i Solna och rapporterar till SSC´s redovisningschef. I din roll ansvarar och säkerställer du kvalitet i bokslut, analys och rapportering i enlighet med både externa regelverk och interna riktlinjer. För att lyckas i tjänsten har du god kännedom om lokal redovisning och koncernmässiga redovisningsprinciper, inklusive IFRS, och du trivs i en miljö där du både får vara operativt aktiv och bidra till utveckling. Du är en viktig samarbetspartner till såväl bolagen samt koncernredovisningsavdelningen, och fungerar som rådgivare inom redovisning och processutveckling. Rollen innebär ett operativt helhetsansvar och nära kontakt med olika intressenter inom koncernen, därför är det viktigt att du känner dig trygg i att kommunicera i både tal och skrift på finska, svenska och engelska. Din vardag Du leder månads-, kvartals- och årsbokslut för de legala enheter du ansvarar för. Du säkerställer att redovisningen uppfyller legala och interna krav, hanterar moms, skatt, bokslutsprocesser och driver förbättringsarbete kring interna kontroller och rapportflöden. Ansvara för årsredovisningar, skattedeklarationer och grupprapportering Säkerställa att redovisningen är i enlighet med lokala och IFRS-standarder Löpande redovisning Genomföra balanskontoavstämningar och analyser Kontroll på balansräkningen Ansvara och planera revisioner Säkerställa efterlevnad av redovisning regler, skatt, moms Om dig Vi söker dig som har en relevant universitetsutbildning inom ekonomi eller redovisning och minst fem års arbetslivserfarenhet inom redovisning på ett Shared Service Center med både svenska och finska legala enheter där du tidigare arbetat med skatterapportering och moms. Vi söker dig som är lösningsorienterad, noggrann och affärsfokuserad. Du trivs i en miljö där samarbete står i fokus och bidrar gärna till teamets gemensamma framgång samtidigt som du är självgående och tar ansvar för dina egna uppgifter. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att leverera vårt resenärslöfte. Vi arbetar med löpande urval – varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Nator Personal Idag är vi ett 30-tal medarbetare på Nator Personal som arbetar inom diverse yrkesområden. Att arbeta tillsammans med oss ska vara enkelt, att skapa bra relationer med våra medarbetare och kunder är och har varit nyckeln till vår framgång. Är du en person som brinner för service och är lösningsorienterad i ditt arbete är vi rätt arbetsgivare för dig! För kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta i en varierad roll där ingen dag är sig lik. Du behöver vara duktig på att samarbeta och inte vara rädd för fysiskt arbete. Start omgående. Vem är du? Vi söker dig som är engagerad, noggrann, ansvarstagande och har en hög arbetsmoral. Du är lösningsorienterad, trivs med att arbeta i ett högt tempo och bidrar till god stämning på arbetsplatsen. Du är socialt skicklig och gillar att kommunicera med människor i din omgivning. Din tidigare yrkesbakgrund spelare mindre roll, i denna rekrytering värdesätter vi dina personliga egenskaper. God kommunikativ förmåga på svenska är ett krav. Tjänsten Anställningen är på heltid, arbetstider är 7-16, mån-fre, placering är främst på norra sidan Stockholm. Lön enligt kollektivavtal. Ansökan: Denna rekrytering sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected] Jobb från jobbify.se
Välj ett jobb för att visa detaljer