Verksamhetschef
Clevry Sweden AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Nytida – Stöd genom hela livet Nytida är en av Sveriges ledande aktörer inom stöd till barn, unga och vuxna med funktionsnedsättning eller psykosocial problematik. Genom insatser som boende, daglig verksamhet, individ- och familjestöd samt skola, erbjuder Nytida ett livslångt stöd på cirka 400 enheter runt om i landet. Med visionen att göra världen lite bättre – en människa i taget – präglas verksamheten av ett starkt värderingsdrivet arbete där kvalitet, trygghet och individens behov alltid står i centrum. Nytida är en del av Ambea, en av Nordens största omsorgskoncerner. Läs mer på www.nytida.se Din roll Som verksamhetschef hos Nytida har du en nyckelroll i att säkerställa att våra boenden håller hög kvalitet – varje dag. Du leder med närvaro och delaktighet och är fysiskt på plats i verksamheten, där du bygger starka relationer med medarbetare, klienter, anhöriga och myndigheter. I ditt uppdrag ansvarar du för att Nytidas värdegrund, pedagogiska ramverk och gällande lagstiftning genomsyrar hela verksamheten. Du driver utveckling både operativt och strategiskt och har ett nära samarbete med gruppchef, sjuksköterska och andra viktiga funktioner i den lokala ledningsgruppen. Du har ett övergripande ansvar för planering, inskrivningar, matchningar, utskrivningar och bemanning – med ett helhetsperspektiv på både individens behov och verksamhetens resurser. Genom ett aktivt och lyhört ledarskap motiverar du medarbetarna och skapar en struktur där både människor och kvalitet får växa. I rollen ingår budget- och resultatansvar, och du rapporterar till regionchef samt ingår i dennes ledningsgrupp. Huvudsakliga arbetsuppgifter Säkerställa god kvalitet och följsamhet i det dagliga arbetet Planera och optimera bemanning tillsammans med gruppchef Ansvara för inskrivningar, matchningar och utskrivningar Arbeta långsiktigt och strategiskt med ekonomisk uppföljning och måluppfyllelse Driva det systematiska kvalitetsarbetet, inklusive avvikelsehantering och förbättringsåtgärder Leda verksamheten enligt Nytidas värderingar, pedagogiska ramverk och gällande lagstiftning Din profil Du är säker i din chefsroll och trivs med att kombinera ett närvarande ledarskap med strategiskt ansvar. Du har ett utvecklingsorienterat synsätt och drivs av att se både medarbetare och verksamhet växa. Med din förmåga att skapa struktur, engagemang och tydlig riktning får du teamet att nå gemensamma mål – och att trivas på vägen. Krav Minst 180 högskolepoäng inom relevant område (exempelvis socionom eller social omsorg) Minst 2 års dokumenterad chefserfarenhet inom verksamhet enligt SoL 7.1.2 och 7.1.3 Flerårig erfarenhet av arbete inom socialpsykiatrisk verksamhet Goda kunskaper om aktuell lagstiftning Meriterande erfarenheter och kompetenser Personal-, budget- och kvalitetsansvar Förmåga att leda en verksamhet med ekonomi i balans Vana vid samverkan med myndigheter, anhöriga och andra intressenter Erfarenhet av att bygga och leda team med fokus på arbetsglädje, struktur och utveckling Trygg och tydlig kommunikation – både internt och externt Vana att arbeta målstyrt med resultatfokus Vad erbjuder vi? Hos Nytida får du ett meningsfullt arbete i en värderingsstyrd organisation med tydliga ramar och starkt stöd. Du erbjuds ett gediget introduktionsprogram och vår interna ledarskapsutbildning genom Läras ledarprogram, som ger dig verktyg att växa både som ledare och människa. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Nytida med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. När du har ansökt kommer du att få tillgång till ett självskattningstest samt ett färdighetstest. Vi rekommenderar att du genomför båda testerna i samband med din ansökan. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer testresultaten att gås igenom mer ingående. I denna process kommer vi även att genomföra referenstagning samt bakgrundskontroll på slutkandidaten. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår plattform och kommer inte svara på ansökningar som kommer in via mejl. Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

4 juli 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
Interimsuppdrag enhetschef till myndighetskund i Stockholm
Devotum AB
Personal- och HR-chefer

För vår kunds räkning söker vi just nu en senior enhetchef till en myndighetskund i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 2025-09-01 och pågå till och med 2026-03-31, med möjlighet till förlängning.  Om uppdraget Uppdraget omfattar att vara interrimschef för en enhet inom division Nät. Du kommer arbeta i en matrisorganisation där enheten ansvarar för bemanning av vissa roller i anläggningsprojekt. Enheten kommer bestå av både anställda medarbetare som inhyrda konsulter med stationering i olika delar av landet. På grund av pågående omorganisation är det i dagsläget ej beslutat vilken enhet som uppdraget kommer avse. Som enhetschef rapporterar du till Sektions- eller avdelningschef. Exempel på arbetsuppgifter Leda (planera, genomföra, följa upp och återrapportera) arbetet inom den egna verksamheten Säkerställa att kundens uppgifter genomförs och att övergripande strategi och mål omsätts till mål, planer och resultat inom den egna verksamheten Hålla fastställd budget och ram för antalet anställda enligt personalstaten Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar) Följa utveckling inom det egna ansvarsområdet Bevaka att lagar och regler efterlevs inom den egna verksamheten Genomföra utvecklingssamtal och lönesättande samtal med varje medarbetare Verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö Ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvaret för medarbetare inom sin verksamhet Tillse att verksamhetsområdets information klassificeras samt hanteras säkert och rätt Övrigt: Start: 2025-09-01 Slut: 2026-03-31 Omfattning: 80-100% Placering: Göteborg, Sundbyberg eller Västerås. Distansarbete erbjuds upp till 50% av arbetstiden. Resor kan förekomma (in- och/eller utrikes). Bakgrundskontroll: Säkerhetsprövning och registerkontroll krävs. Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: - Högskole-/universitetsexamen - Minst 10 års erfarenhet som chef där ovanstående exempel på arbetsuppgifter har ingått - Dokumenterad erfarenhet inom verksamhetsutveckling och förändringsledning - Dokumenterad erfarenhet inom processtyrning/-utveckling och projektstyrning - Mycket goda kunskaper i svenska/engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: - Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ledarskap inom myndighet. - Minst 2 års arbetslivserfarenhet av beslutsfattande roll där rekrytering och konsultupphandling ingår som betydande del av arbetsuppgifter - Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att samarbeta med olika interna och externa kontaktytor som t ex beställare, sakägare, leverantörer, entreprenörer och myndigheter - Minst 2 års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med infrastrukturprojekt Önskade personliga egenskaper: - God samarbetsförmåga och initiativförmåga - Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning - Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation - Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende - Arbetar självständigt och målinriktat - Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11 eller [email protected].  Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

4 juli 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Granskare / Kvalitetsvärderare / QA till Läkemedelsföretag

Academic Resource söker efter en Granskare / Kvalitetsvärderare till ett läkemedelsföretag i Stockholm. Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag, med start under juni. I tjänsten kommer ditt primära ansvarsområde vara granskning av batchdokument. Exempel på arbetsuppgifter: • Granskning och kvalitetsvärdering av batchdokumentation • Kvalitetssäkring av tillverkningsmetoder för produkter, enligt ansvarsområdeslista. • Att i enlighet med gällande GMP och gällande delegat från QP fatta batchdispositionsbeslut i LIMS. • Att godkänna/underkänna tillverkningsmetoder och interna specifikationer ur kvalitetssynpunkt. • Delta/bidra till avvikelseutredningar. • Delta i Change Control arbete (process/produkt ändringar) samt vid behov driva ändringar kopplade till A&R verksamhet. • Delta i kvalitetsförbättrande åtgärder. • Medverka i avdelningens LEAN-arbete. • Medverka i projekt inom ansvarsområdet samt QA/QC relaterade projekt. • Medverka i gruppens utveckling samt vid utarbetande av rutiner/instruktioner för gruppens arbete. • Vid behov granska tillverkningsprocessen genom närvaro i produktionslokalerna • Stödja "Complaints and Adverse events officer" vid utredning av produktreklamationer eller biverkningar. • I samarbete med berörda funktioner utarbeta/revidera/remissbehandla instruktioner. Kvalifikationer: • 5 års eftergymnasial utbildning inom naturvetenskap eller apotekarexamen. • Tidigare erfarenhet inom industri samt att arbeta enligt GMP. • Flytande svenska och engelska i tal och skrift Det anses meriterande med tidigare erfarenhet av granskning av batchdokument. Som konsult hos Academic Resource erbjuds du: • Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön. • Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. • En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats! • Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag. Vi gör sedvanlig bakgrundskontroll på de kandidater som går vidare. I slutskedet av rekryteringsprocessen kommer även drogtester tas. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev på svenska i PDF/Word format. Klicka nedan på ”sök tjänsten” och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: OG0525 Vid frågor kontakta: [email protected] Observera att vi tar ej tar emot ansökningar via mail/e-post. we take you further!

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Är du vår nya jurist inom verksamhetsområde Bank?
Finansinspektionen
Planerare och utredare m.fl.

Är du i början av din karriär och vill arbeta med offentlighetsprincipen och utlämnanden av allmänna handlingar inom Bankområdet? Sök då det här jobbet hos oss på Finansinspektionen (FI)! Om jobbet Som jurist på enheten Tillstånd, Bank inom avdelningen Bankrätt arbetar du i huvudsak med att hantera begäran om utlämnande av allmänna handlingar. Du arbetar i den särskilda sekretessgrupp som hanterar utlämnandeärenden för verksamhetsområde Bank och verksamhetsområde Betalningar. Arbetet innebär en del rutinarbete men till stor del ingår även komplexa rättsliga bedömningar och utredningar som bland annat ställer krav på goda juridiska kunskaper, analysförmåga och ett gott omdöme. Arbetet innebär ett tätt samarbete internt, både inom den egna gruppen och med andra avdelningar inom FI. Du har dessutom en nära och frekvent kontakt med allmänheten och andra myndigheter. Din utbildning och erfarenhet Vi söker dig som • har en jur.kand. eller juristexamen • uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du                                                                                • har kunskap om tryckfrihetsförordningen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen • tidigare har arbetat med utlämnande av allmänna handlingar • har akademisk utbildning med inriktning mot offentlighet och sekretess eller förvaltningsrätt • har akademisk utbildning inom statsvetenskap • har erfarenhet av arbete på myndighet. Om dig I det här jobbet behöver du • bidra till ett gott samarbete • planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt • driva ditt arbete framåt och ta egna beslut inom ditt ansvarsområde • ha en god analytisk förmåga och kunna lösa komplexa uppgifter.   Om oss FI bidrar till ett stabilt finansiellt system, välfungerande marknader, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden. På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans. För mer information om vår organisation: https://www.fi.se/sv/om-fi/organisation/   Bra att veta Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen. Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder:  https://www.fi.se/sv/om-fi/lediga-jobb/vi-erbjuder/ En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen. Sök jobbet Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv och relevanta intyg eller examensbevis. Vi använder urvalsfrågor för en objektiv bedömning på lika villkor och du kan på så vis enkelt söka tjänsten. Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering.   Anställningsform: Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid Kontaktperson: Freddy Nyberg, Enhetschef, 08-408 98231 Sista ansökningsdag: 2025-07-18

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Customer Support Team Manager
Remote Technology Sweden AB
Övriga administrations- och servicechefer

Role Description: As a Customer Support Team Manager, you will lead and oversee the customer support team to ensure exceptional service delivery and customer satisfaction. Your responsibilities will include developing and implementing support strategies, managing team performance, and providing training and guidance to team members. You will be the primary point of contact for escalated customer issues, ensuring timely resolution and maintaining high standards of service. Additionally, you will analyze support metrics to identify areas for improvement and implement best practices to enhance the customer experience. Your role will also involve collaborating with other departments to align support efforts with company goals and objectives. Strong leadership, communication, and problem-solving skills are essential for success in this position. Skills: React, NodeJS SQL, Python, PowerBI Heroku, Jira, Git, Figma Kibana, Hubspot, Grafana Project Management Methodical approach Detail-oriented Research driven

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Bästa jobbet som personlig assistent i Sundbyberg
Ramp Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Lite om mig Jag är en 32-årig kille som bor i Sundbyberg och jag söker en ny assistent då en av mina nuvarande ska börja studera. Jag har ett omfattande rörelsehinder och som min assistent stöttar du mig med allt praktiskt i min vardag som jag inte kan göra själv. Det innebär bl a att hjälpa mig när jag ska äta, med hygien och förflyttning mellan hjälpmedel. Jag åker rullstol och har andra hjälpmedel, men jag är trots mina fysiska begränsningar ganska självständig och vill klara så mycket som möjligt själv. Jag kan prata men för den som inte känner mig är det lite svårt att förstå vad jag säger så du är också mitt stöd i kontakten med omgivningen. Jag bor i egen lägenhet i Sundbyberg och är också mycket hos mina föräldrar som även de bor i Sundbyberg. Som person är jag glad och intresserad av många olika saker. Jag går på en daglig verksamhet några gånger i veckan. Där gör vi allt möjligt kul och de flesta av mina arbetskamrater har också personlig assistans så du kommer få träffa andra assistenter när du är med mig där. På min fritid gillar jag att åka runt på stan i kollektivtrafiken, fika, äta gott och hänga med familj och vänner. När jag är hemma lagar jag gärna mat, tittar på TV och lyssnar på musik. Vem är du? Jag söker dig som är kille och runt 25-45 år. Du är en flexibel person som gillar att ha kontakt med människor. Du är noggrann och kan ha koll på många saker samtidigt. Jag hoppas att du är en person med humor eftersom jag gillar att skoja och skratta tillsammans med mina assistenter. Du talar flytande svenska utan för mycket brytning eftersom du och jag måste kunna förstå varandra obehindrat och för att jag behöver mycket stöd i att kommunicera med min omgivning. Har du erfarenhet av arbete som personlig assistent är det en fördel, men det allra viktigaste är att vi trivs ihop. Om tjänsten Tjänsten är på ca 85 procent (motsvarande 35 timmar i veckan) och arbetstiden är schemalagd dag och kväll och ungefär varannan helg. Du kommer starta som vikarie för en ordinarie personal som är tjänstledig för studier under ett års tid men om samarbetet fungerar bra finns goda möjlighet till vidare anställning. Du startar med en introduktion som sträcker sig under ca tre veckors där du följer ordinarie assistenter i arbetet innan du börjar arbeta självständigt. Vi är ett sammansvetsat team assistenter som trivs tillsammans och ser fram emot att få en ny kollega. Vi utför löpande rekrytering och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi kommer även behöva ett utdrag från ditt belastningsregister och ett personbevis innan en eventuell anställning. Varmt välkommen med din ansökan! Ramp personlig assistans Ramp är en idéburen assistanssamordnare med en radikal profil bortom vård och vinstmaximering. Vi har ett långsiktigt perspektiv på vår verksamhet där pengarna inte är ett mål - utan ett medel för att skapa en personlig assistans med god kvalitet och goda arbetsvillkor. Vi följer kollektivavtal med Kommunal-Fremia.

4 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Elektroniktekniker Täby
Thalamus IT Consulting AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Din nya tjänst Nu vill en av våra äldsta kunder Teledyne FLIR komplettera sin grupp med en Elektroniktekniker.  Detta är ett uppdrag hos världens ledande företag inom termisk och infraröd teknik. På Teledyne FLIR får du en unik möjlighet att uppleva hur spjutspetsutveckling, mjukvaru- och hårdvaruutveckling samlas under ett tak. Teledyne FLIR gör sin forskning, sin utveckling och sin montering av produkterna i Täby. Vara en del av ett marknadsledande företag med 50 års erfarenhet. Vänlig kultur med fokus på samarbete, problemlösning och kreativitet.  På Teledyne FLIR finns ett stort antal aktivitetsgrupper med allt ifrån jogging på lunchen, innebandy, fotoklubb och gemensamma skidresor.  Dina arbetsuppgifter kommer bestå av flera delar. Du kommer primärt att jobba med test av kretskort men även med tillverkning och modifiering av kablage och elektronikdetaljer så de följer respektive underlag.  Du kommer ha följande huvudsakliga arbetsuppgifter:  Testa kort enligt instruktioner  Bedöma kvalitet och acceptans på lödningar och utförande på kretskort och kablar  Bedöma utförande mot IPC, väl förtrogen med standarden  Löda kretskort, genomföra reparationer och modifieringar mot IPC standarden  Tillverkning av kablage enligt underlag med diverse olika typer av kontaktdon  Det finns goda möjligheter till egna initiativ genom ständiga förbättringar som är en central punkt i verksamheten.  Du som söker tjänsten kommer att genomgå en bakgrundskontroll innan anställning. Din bakgrund Du som söker bör ha studerat teknik och/eller elektronik på gymnasienivå som lägst och ha yrkeserfarenhet av liknande arbete. Du har god kunskap och erfarenhet av att läsa, tolka samt följa elektriska underlag och instruktioner. Du bör även ha kunskap om mätteknik, datoriserade mätsystem och okulärkontroll. Du får gärna vara certifierad/tidigare certifierad inom följande områden: Lödning enligt FSD 5115 Kontaktpressning/crimpning Det är meriterande om du även har kunskap om analog och digital elektronik. Det blir även allt viktigare att ha goda kunskaper om nätverkslösningar och dess kommunikation. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Du som person Du behöver vara mycket noggrann, tålmodig och ha analytisk förmåga både vad gäller teknik och administration. Du anser dig vara praktiskt lagd, trivs med stort eget ansvar där planering och arbeta både i grupp och självständigt är mycket viktiga egenskaper.  Teledyne FLIR strävar efter mångfald och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Din ansökan Hjärtligt välkommen med din ansökan till denna spännande tjänst. Vid frågor är du välkommen att kontakta Ida Sebitli på 073 856 53 74 eller Sanja Kolar på 070 860 82 52. Intervjuer kommer ske fortlöpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, som är 2025-07-09. Vi ser fram emot att få läsa din ansökan! Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på Thalamus erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal (TechSverige), friskvårdsbidrag, fast månadslön, pension mm. På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Då brukar alla konsulter dela erfarenheter och glädje med varandra och oss på kontoret. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är nu ett stadigt växande lönsamt  konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?

4 juli 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Geomatikk söker fälttekniker till Stockholmsområdet
Experis AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Vill du ha ett jobb där du gör skillnad - varje dag? Är du en person som trivs med att arbeta självständigt, ta ansvar och vara ute i fält? Då kan rollen som fälttekniker hos Geomatikk vara helt rätt för dig - oavsett om du har erfarenhet inom området eller inte. Har du rätt inställning och en vilja att lära dig, ser vi till att du får all den utbildning du behöver för att lyckas i rollen. Vi är i en spännande tillväxtfas och expanderar vår verksamhet inom ledningsanvisning och inmätning - viktiga uppdrag som bidrar till att samhällets infrastruktur fungerar säkert. Vi söker just nu flera fälttekniker till Stockholmsområdet som vill vara med och ta ansvar i fält, arbeta med modern teknik och bidra till vårt viktiga samhällsuppdrag. Ditt uppdrag: Skydda nedgrävd infrastruktur Varje dag pågår markarbeten över hela Sverige - och varje dag riskerar viktiga ledningar för el, fiber och vatten att skadas. Skador som kan få allvarliga konsekvenser för samhällsfunktioner, företag och kritiska tjänster. På Geomatikk arbetar vi för att skydda denna viktiga infrastruktur som får samhället att fungera. Som fälttekniker hos Geomatikk har du en viktig roll i att förebygga dessa störningar, både längs med järnvägen, vägar och övriga platser där markarbeten utförs. Med hjälp av GPS och moderna mätinstrument lokaliserar och markerar du exakt var de nedgrävda kablarna ligger - så att markarbeten kan utföras säkert utan att skada infrastrukturen. Din vardag som fälttekniker Rollen innebär stort personligt ansvar och mycket frisk luft! Du spenderar arbetsdagen ute i fält med bilen som ditt rullande kontor. Dina dagar varierar, men gemensamt är att du rör dig mellan olika platser och bidrar med din kompetens och ditt säkerhetstänk. Det är därför viktigt att du är serviceinriktad, tydlig i din kommunikation och gillar att ta eget ansvar. Du kommer att: * Lokalisera, markera och mäta in kablar med avancerad mätteknik både längs med järnvägen, vägar och övriga platser där markarbeten utförs * förebygga kabelskador * ha kontakt med kunder och entreprenörer på fältet Vi skyddar samhällets infrastruktur På Geomatikk arbetar vi varje dag för att skydda den viktiga infrastrukturen som får samhället att fungera. Med lokal närvaro i hela landet och tusentals ärenden varje dag ser vi till att ledningar inte skadas vid markarbeten. Vi arbetar proaktivt, effektivt och med ett tydligt mål: att säkerställa en störningsfri infrastruktur för ett väl fungerande samhälle. Vi är ett företag i stark tillväxt som kan erbjuda en spännande och föränderlig arbetsplats. Vi har på kort tid gått från några få till ca 250 medarbetare och blivit den ledande aktören i Sverige. Geomatikk Sverige ingår i den norska Geomatikk-gruppen. Vi söker dig som har Grundläggande krav: * Tekniskt sinne och förmåga att läsa kartor och teknisk dokumentation * God orienteringsförmåga och ett starkt säkerhetstänk * Serviceinriktad och tydlig i kommunikation * B-körkort och gymnasieutbildning eller motsvarande * Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt Meriterande: * Tidigare erfarenheter arbete i järnvägsmiljö * Kunskap om järnvägssäkerhet och regelverket kring spårarbete * Utbildning och erfarenhet som SoS-ledare, SoS-planerare eller TSM * Erfarenhet inom järnvägsunderhåll eller anläggningsarbete * Engelska språkkunskaper Vi erbjuder dig: * Meningsfullt arbete: Bidra till ett säkrare samhälle genom att skydda kritisk infrastruktur * Gedigen utbildning: Omfattande internutbildning och mentorskap från erfarna kollegor * Karriärmöjligheter: Tydliga utvecklingsvägar i en snabbväxande organisation * Modern utrustning: Servicebil, dator, mobil och avancerade mätinstrument * Trygg anställning: Fast anställning hos Sveriges ledande företag inom ledningsanvisning * Kollegialt klimat: Bli en del av ett engagerat team med stark sammanhållning * Frihet under ansvar: Självständigt arbete i varierande miljöer Placering: Stockholmsområdet med omnejd Säkerhetskrav & hälsokontroll Eftersom Geomatikk omfattas av säkerhetsskyddslagen, behöver du som söker tjänsten genomgå en säkerhetsprövning. Den består av en registerkontroll och en särskild intervju, och görs i samband med eller efter din anställningsintervju. Du behöver själv ge ditt samtycke för att vi ska kunna genomföra prövningen. Tjänsten kräver också att du genomgår en hälsokontroll, enligt kundkrav och de arbetsuppgifter som ingår. Anställning kan bara ske om både säkerhetsprövningen och hälsokontrollen är godkända. Ansök redan idag! Låter denna roll intressant, ansök redan idag. Vi startar omgående med rekryteringen och urval sker löpande. I ansökan kommer du att få ladda upp ditt CV och svara på fyra frågor som är starkt kopplade till våra värderingar och vår kultur för att hitta de kandidater som kommer att trivas att arbeta hos oss. Du får gärna skicka med ett personligt brev också, men det är inte något krav. I denna rekrytering samarbetar Geomatikk med Jefferson Wells. Anställningen blir hos Geomatikk. För frågor om tjänsten kontakta Marjo Carlson, Rekryteringskonsult på Jefferson Wells; [email protected] alternativt; 070-377 06 64 Läs mer om oss på: www.geomatikk.se

4 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Teknisk skribent– bidra till en säkrare framtid
Cleverex Bemanning AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Om tjänsten Vår kund i Stockholm fortsätter att växa och söker en engagerad och driven teknisk skribent som vill göra skillnad. I denna roll finns möjligheten att arbeta i spännande uppdrag hos branschledande kunder, framför allt inom försvarsindustrin och inom avancerad IT-infrastruktur. Som teknisk skribent får du en central roll i att skapa struktur och tydlighet inom komplex teknisk information. Arbetet innebär att både ta fram, uppdatera och underhålla teknisk dokumentation för olika system och produkter, vilket kan inkludera allt från monteringsanvisningar och användarmanualer till avancerade instruktioner inom IT och infrastruktur. Du erbjuds • Möjlighet att utvecklas tekniskt i en vardag där ingen dag är den andra lik • Arbeta i ett inkluderande team där kunskapsdelning och kollegialt stöd är en självklarhet • Vara en del av ett företag med ett starkt samhällsuppdrag, där du får göra konkret skillnad Arbetsuppgifter Uppdraget utförs både självständigt och i nära samarbete med tekniska experter och systemadministratörer. Dokumentationen kan rikta sig till både interna användare, myndigheter och externa kunder, vilket ställer höga krav på språklig precision, teknisk förståelse och pedagogisk förmåga. • Skapa och uppdatera teknisk produktdokumentation, exempelvis systembeskrivningar, användarinstruktioner, underhållsmanualer och utbildningsmaterial • Strukturera, enhetliggöra och kvalitetssäkra dokumentationens tekniska nivå • Migrera dokumentation mellan olika verktyg och plattformar • Samarbeta med tekniska experter, systemadministratörer och övriga specialister för att samla in, förstå och verifiera information • Arbeta i verktyg som exempelvis Azure DevOps, Confluence, Visio och Office-paketet Din profil Krav: • Eftergymnasial utbildning inom teknik, exempelvis maskin, elektronik, IT eller motsvarande område • Flera års erfarenhet av arbete som teknisk skribent • Mycket god förmåga att förstå och förklara tekniska lösningar i text • Flytande svenska och engelska i både tal och skrift • Goda kunskaper i Office-paketet Meriterande: • Erfarenhet av standarder som S1000D och ASD-STE • Förståelse för terminologi inom Försvarsmakten och FMV • Tidigare arbete med XML-verktyg • Erfarenhet av dokumentation inom IT-infrastrukturmiljöer (t.ex. servrar, nätverk, databaser, virtualisering) • Erfarenhet från försvarsindustrin eller militär bakgrund, särskilt inom ILS (Integrated Logistics Support) Den vi söker är nyfiken, lösningsorienterad och strukturerad med en naturlig drivkraft att leverera kvalitet. Det är viktigt att kunna organisera sitt arbete effektivt, samtidigt som samarbete och kommunikativ förmåga är avgörande. Tjänsten omfattas av försvarssekretess, vilket innebär att godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll är ett krav. För vissa uppdrag kan krav på visst medborgarskap förekomma. Övrigt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Stockholm Om oss På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
ABF Stockholm söker kursledare i svenska för projekt med asylsökande
Abf-S Avdelning i Stockholm
Övriga utbildare och instruktörer

Om ABF Stockholm ABF Stockholm ska som idé- och värdeburen organisation erbjuda ett brett utbud inom bildning, utbildning, kultur och mötesplatser. Vi gör kunskap tillgänglig – för alla. Våra verksamhetsgrenar Folkbildning, Vuxenutbildning och ELVIRA Kunskapsutveckling AB är olika sätt att bedriva ändamålsstyrd verksamhet och med stockholmare. I ABF-huset bedriver vi en omfattande programverksamhet med seminarier, samtal, kurser, utbildningar och kultur. ABF Stockholm är en kraftskapande folkbildningsfyr som skapar framtidstro, egenmakt och solidaritet sedan 1916. ABF Stockholm är en ideell förening som omsätter 180 miljoner kr och består av ca 150 anställda. Dagligen möts våra tusentals deltagare för att tillsammans lära, växa och förändra. ABF Stockholm söker kursledare i svenska för projekt med asylsökande Vill du vara med och bidra till ett meningsfullt integrationsprojekt med fokus på delaktighet, språk och hälsa? Nu har du chansen att engagera dig i ABF Stockholms projekt "Hello, Stockholm!" – ett initiativ riktat till personer som söker asyl i Sverige. Syftet med projektet är att främja asylsökandes rätt till social delaktighet samt erbjuda en aktiv och meningsfull sysselsättning under asyltiden. Projektet finansieras av Länsstyrelsen. Verksamheten kommer att genomföras både i ABF-huset i centrala Stockholm med omnejd samt på ett av Migrationsverkets boenden i Stockholm. Uppdraget Som kursledare i svenska kommer du att: - Planera och hålla i undervisning i svenska som andraspråk på flera nivåer - Vara kontaktperson för deltagarna och aktivt bidra till att stärka deras språkliga utveckling, sociala samvaro och känsla av delaktighet Vi söker dig som: - Brinner för att göra skillnad för människor i asylprocess - Har dokumenterad erfarenhet av att undervisa svenska för asylsökande eller nyanlända, exempelvis via studieförbund, SFI, SVA eller liknande - Är driven, prestigelös och har god samarbetsförmåga - Är kreativ, pedagogisk och lösningsorienterad Meriterande är om du: - Har en relevant utbildning inom lärarprogrammet eller annan pedagogisk utbildning - Talar något av följande språk: arabiska, persiska, turkiska eller spanska Anställning Arvode: Timlön Omfattning: 23 timmar/vecka (inklusive planeringstid) Anställningsperiod: September 2025 – juli 2026 Intresserad? Skicka in CV och personligt brev. Vi återkopplar efter sommaren. Som medarbetare hos ABF Stockholm förutsätter vi att du bottnar i arbetarrörelsens värderingar och är förankrad i ABFs Idéprogram. Vi strävar efter att skapa ett mer jämlikt samhälle och ser gärna att du har kunskaper och perspektiv som bidrar i det arbetet.

4 juli 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025