Vill du vara med och forma framtidens molnlösningar – och samtidigt sätta din egen prägel på ett växande företag? Om rollen Som Azure Cloud Architect hos oss kommer du att designa, implementera och underhålla avancerade Azure-lösningar för våra kunder. Du blir en del av ett litet, agilt team där dina idéer och beslut gör verklig skillnad. I rollen får du ett stort ansvar och en central position i att driva Cloudiums utveckling framåt – både tekniskt och strategiskt. Du samarbetar nära kunder och interna team för att skapa lösningar som är både smarta, skalbara och säkra. Vi söker dig som Har stark teknisk kompetens och entreprenörsanda – du ser möjligheter, tar initiativ och vågar tänka nytt. I ett mindre team trivs du med att ha inflytande och ta ägandeskap över projekt. Som problemlösare hittar du de bästa lösningarna för komplexa utmaningar och navigerar smidigt mellan teknik och kunddialog. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Flera års erfarenheter att arbeta med Azure och dess tjänster. Praktisk erfarenhet av infrastruktur, scripting, automatisering och/eller utveckling. Erfarenhet av att designa och implementera molnlösningar inom stora organisationer. Förmåga att arbeta självständigt och driva projekt framåt. Om Cloudium Med över 35 års samlad erfarenhet inom IT har vi på Cloudium specialiserat oss på infrastruktur, SQL Server och Azure. Vi förstår de utmaningar företag möter vid övergången till molnet och erbjuder skräddarsydda lösningar som optimerar drift, säkerhet och prestanda. Vårt mål är att leverera exceptionell service och överträffa förväntningar. Med djup expertis och ett kundfokuserat arbetssätt guidar vi dig genom hela processen – från strategi till en effektiv, säker och skalbar molnlösning. Är du vår nästa kollega? Hos oss får du mer än bara ett jobb – du får en nyckelroll i ett växande företag där dina insatser verkligen gör skillnad. Vi kombinerar teknisk spetskompetens med en innovativ och framåtdrivande kultur där vi vågar testa nytt, utvecklas och ha kul på vägen. Vill du vara med och forma Cloudiums framtid tillsammans med oss? START: Enligt överenskommelse PLATS: Stockholm OMFATTNING: Heltid LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Talent Manager Gusti Johansson [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Är du en person som gillar att bredda dina kunskaper inom IT, brinner för service, vill utvecklas i hög hastighet inom teknik och ledarskap och vill jobba som konsult för ett av Nordens största Tech-företag? Då är det här rollen för dig! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på Tietoevry i Stockholm med goda möjligheter till överrekrytering på sikt. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det finns god möjlighet att Tietoevry har möjlighet att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Tietoevry en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget Tietoevry är ett ledande företag inom digital transformation och levererar helhetslösningar inom IT till företag inom näringslivet och offentlig sektor. De har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder sin mjukvara och deras tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor. De hjälper företag att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem. Vi söker nu en Servicedesk Support Specialist som vill bidra till en förstklassig support för en av Tietoevry Tech Services största kunder. När du jobbar för Tietoevry Tech Services som Servicedesk Support Specialist: Du kommer att ingå i ett team med 48 kollegor som levererar support till en av Tietoevrys största kunder. Du kommer att arbeta med erfarna och seniora kollegor och ledare. Tietoevry Tech Service arbetar nära varandra och delar kontinuerligt med oss av erfarenheter och kunskaper. De är kända för en bra teamsammanhållning och ett öppet och prestigelöst arbetsklimat. Arbetsuppgifter Som supporttekniker kommer du att ingå i ett stort och sammansvetsat team hos en av Tietoevrys största kunder. Tillsammans med erfarna kollegor levererar du högkvalitativ support via telefon, mejl och chatt, med målet att lösa majoriteten av ärendena redan vid första kontakt. Du arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow och använder fjärrstyrnings- och automationsverktyg för felsökning. Arbetet bygger på kunskapsdelning enligt KCS-metodiken och inkluderar även deltagande i incident-, förändrings- och problemhanteringsprocesser. Rollen kräver tekniskt kunnande, servicefokus och god samarbetsförmåga i en öppen och prestigelös miljö. Vidare ingår följande arbetsuppgifter i rollen: Högkvalitativ support till kundens slutanvändare via telefon, mail och chatt. Parallelt hantera incidenter i backlogg via ärendehanteringssystemet Service Now Felsökning och avhjälpning av tekniska problem med hjälp av fjärrstyrnings-, och automationsverktyg. Med hjälp av en gemensam kunskapsdatabas baserad på Knowledge Centered Support (KCS)-metodiken samt dina egna erfarenheter. Deltagande i incident-, förändrings- och problemhanteringsprocesser. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av teknisk förstalinjesupport eller kundtjänstarbete. Stort kundfokus, är serviceinriktad, starkt lösningsfokuserad, social och har en positiv attityd. Goda kommunikativa egenskaper, flytande språkkunskaper i svenska och engelska. I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tekniska intresse. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll. Du är nyfiken på att lära dig mer och kan hitta lösningar på problem. Du är en person som drivs av att jobba i team och att lösa tekniska problem. För att du ska trivas i rollen är du även serviceinriktad och motiveras av att ge service i första klass. Övrig information Start: Omgående Plats: Stockholm, nybyggda lokaler i Solna Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia genom att maila till [email protected]. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Vi på Submit söker nu efter en målare till vår samarbetspartner i Stockholm.Om företaget: Vår kund är ett erfaret och förankrat måleriföretag som sätter kvalitet, noggrannhet och kundnöjdhet i första rummet. Bolaget har funnits några år och jobbar främst i norra Stockholm och i Roslagen. Arbetsuppgifter: Vår kund arbetar med allt från invändig målning, fasadarbeten till tapetsering. Deras uppdrag finns främst i Roslagen. Profil: Har erfarenhet av måleri minst 4 år. Är noggrann, punktlig och har öga för detaljer Trivs med att ta eget ansvar men även samarbeta i team Har en positiv inställning och är serviceinriktad Krav: B-Körkort Goda referenser Svenska i tal och Plats: Stockholm/Roslagen Start: Omgående Lön: Enl ö.k Arbetstid: 7-16 vardagar Om oss:Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]
Är du utbildad inom kemi och vill använda din kompetens för att bidra till en mer hållbar framtid? Söker du en roll där utveckling, problemlösning och noggrannhet är en naturlig del av vardagen? Hos Medclair får du chansen att arbeta i framkant med innovativ miljöteknik som gör verklig skillnad – både för klimatet och för arbetsmiljön inom vården. Vi ser fram emot din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Medclair. Om företaget Medclair är ett svenskt cleantech-företag grundat 2013 med en tydlig ambition: att minska klimatpåverkan från lustgas och samtidigt förbättra arbetsmiljön i vårdrelaterade verksamheter. Lustgas är en vanligt förekommande medicinsk gas inom exempelvis förlossningsvård, barnsjukvård och tandvård – men den är också en av de mest klimatpåverkande växthusgaserna. Medclair har därför utvecklat innovativa reningsteknologier som effektivt fångar upp och destruerar lustgas innan den släpps ut i atmosfären. Medclair har etablerat sig som en ledande aktör på området, med kunder inom såväl offentlig som privat vård. Utöver huvudprodukterna tillhandahåller Medclair också eftermarknadsservice, teknisk support och förebyggande underhåll för att säkerställa långsiktig drift och kundnöjdhet. De har sin starkaste marknadsnärvaro i Norden, men har på kort tid byggt upp en imponerande global närvaro med produkter distribuerade i över 20 länder. Arbetsuppgifter I rollen som Laboratoriespecialist hos Medclair ansvarar du för att driva utveckling och analys av funktionella kemiska material kopplade till rening av lustgas. Du arbetar praktiskt i labbmiljö där du utför kemiska analyser, materialframtagning, tester samt felsökning. Du tar fram tekniskt underlag och dokumenterar resultat i samband med labb-, pilot- och produktionsförsök. Du samarbetar nära dina kollegor i R&D-teamet såväl som andra avdelningar som produktion, marknad och kvalitet. Vid behov deltar du även i installationer och validering av system hos partners, till exempel på sjukhus eller i samarbete med universitet. I dessa fall ansvarar du för att genomföra tester och återkoppla resultat för vidareutveckling. Du bidrar också i det löpande kvalitetsarbetet genom att hantera tekniska utredningar, analysera avvikelser och ta fram rapporter. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Högskoleutbildning med inriktning mot oorganisk kemi såsom material- eller processkemi eller kemiteknik • Kunskap och erfarenhet inom följande analysmetoder: SEM, XRD, IR • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift För att passa i rollen som laboratoriespecialist hos Medclair ser vi att du är en självständig och initiativtagande person med stor nyfikenhet. Då du har tätt samarbete med dina kollegor är du en kommunikativ och pedagogisk person som kan förmedla komplex information på ett tydligt och lättförståeligt sätt. Eftersom du arbetar i labbmiljö är du en noggrann och kvalitetsmedveten person samtidigt som du är öppen för nya metoder och är anpassningsbar i ditt arbetssätt. Då rollen även innebär mer administrativa arbetsuppgifter i form av dokumentation och rapportering ser vi att du är en strukturerad person som har förmågan att planera och organisera ditt arbete. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm, Skarpnäck Lön: Enligt överenskommelse
Vill du arbeta med marknadens mest innovativa produkter i ett snabbväxande och internationellt företag? På Steelwrist, världsledande inom tiltrotatorer och snabbfästen, söker vi nu en servicetekniker som vill vara en viktig del av vårt passionerade team inom Service och Support. Om tjänsten Som servicetekniker hos oss får du ett varierande och hands-on jobb där du arbetar både i vår moderna verkstad och ute på fältet. Du kommer att: Utföra service, felsökning och reparationer av våra produkter Arbeta med förebyggande underhåll Vara delaktig i produktutveckling genom att bidra med förbättringsförslag Ge teknisk support till våra kunder och kollegor Vem är du? Vi tror att du är en tekniskt nyfiken problemlösare som gillar att skruva, analysera och förbättra. Du har: Erfarenhet av mekaniskt arbete, gärna med maskiner Kunskap inom hydraulik och elektronik/styrsystem Förmåga att arbeta självständigt och strukturera ditt arbete Datorvana och goda kunskaper i engelska (koncernspråk) B-körkort Det är meriterande om du har gymnasieutbildning med teknisk inriktning och ett genuint intresse för maskinteknik. Vi erbjuder dig Ett spännande jobb i ett växande, internationellt företag med hög innovationstakt Möjlighet att påverka och utvecklas i din roll Ett engagerat team där idéer och initiativ uppmuntras Korta beslutsvägar och ett prestigelöst arbetsklimat Friskvårdsbidrag och hälsoundesökningar Kollektivavtal Redo att göra skillnad? Hos Steelwrist får du inte bara ett jobb – du blir en del av vår resa mot att göra grävmaskiner smartare, effektivare och mer hållbara. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker HUD-läkare för extra- jobb på en liten mottagning på Östermalm i Stockholm. Vi skulle gärna vilja erbjuda våra kunder möjligheten att ha tillgång till en Hudläkare. Det går för närvarande att boka tider på kliniken vardagar dagtid, kvällar och helger finns det tillgång till ett undersökningsrum i vårt kontor på Gyllenstiernsgatan. Det går även att utföra hembesök. Skulle du vara intresserad av att ha några bokningsbara tider per vecka eller t ex per månad hör gärna av dig för mer information. Specialistläkare; hud Nurse & Doctor House är ett tryggt och säkert bemanningsföretag för vårdpersonal och vårdenheter, där ingår också Nurse House Consulting. Vi har lång erfarenhet av att tillsätta rätt person på rätt plats. Vi hjälper er gärna med era personalbehov. Vi är baserade i Stockholm men arbetar med personal och arbetsgivare över hela landet.
Vi på Submit söker nu efter en projektledare till vår samarbetspartner i Stockholm.Om företaget: Vår samarbetspartner är ett engagerat byggföretag som specialiserar sig på kontorsanpassningar, ombyggnationer och renoveringar med hög kvalitet och kundfokus. Då vår kund fått en stor efterfrågan så behöver dom förstärka sitt team med ytterligare en projektledare. OBS: Detta är en Direktrekrytering. Om rollen: Som projektledare hos vår kund kommer du få ett helhetsansvar för kontorsanpassningsprojekt. Du leder projekt från start till mål, koordinerar alla inblandade parter och ser till att tid, budget och kvalitet hålls enligt plan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och samornda byggprojekt inom kontorsanpassning Upprätta tidplaner, kalkyler och budgetar Kommunicera med beställare, underentreprenörer, arkitekter och interna team Följa upp arbetsmiljö, kvalitet och ekonomi Vi söker dig som: Fungerar bra i gruppen Är strukturerad, lösningsfokuserad och trygg i din kommunikation Har god förståelse för byggprocessen och regelverk Kan leda flera projekt parallellt Krav: Har tidigare erfarenhet av projektledning inom bygg Innehar utbildning inom projektledning Innehar B-Körkort Meriterande: Tidigare arbetat med Blue Bim, Vickels och Next Vad vår kund erbjuder: En bra och trygg fastlön Förmånsbil Tjänstetelefon och dator Frihet under ansvar Trevliga kollegor och ett nytt renoverat kontor beläget i Västertorp Tjänstepension Plats: Stockholm Start: Omgående Lön: Enl ö.k Arbetstid: 7-16 vardagar Om oss:Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]
Lemontree letar nu fler härliga kollegor med högt tekniskt intresse! Du kommer att arbeta i varierande projekt och stå inför intressanta utmaningar för att effektivisera våra kunders tekniska vardag och möjligheter. Lemontree tror på en välplanerad kunskapsutveckling för att tillsammans kunna erbjuda det bästa inom automatisering. Genom deras interna utbildningsprogram, Lemontree Academy, kommer du att erbjudas en gedigen utvecklingsresa oavsett erfarenhetsnivå och dina kunskaper kommer omvandlas till nytta som gör skillnad. Du är alltid uppbackad av kollegor och den gemensamma kunskapen som utger kärnan av deras framgångar. Du kommer trivas på Lemontree om du: Älskar teknik i framkant Vill arbeta i ett familjärt företag med teknik och kultur i fokus Drivs av att utveckla dig själv och är generös med dina kunskaper Tycker om frihet under ansvar Du är rätt för rollen om du har erfarenhet av: Relevant utbildning på kandidatnivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet CI/CD pipeline automation (som Jenkins, GitLab, Tekton) Versionshantering (som Git, SVN) Linux Skriptning (som Python, bash, Powershell) Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Meriterande om du har erfarenhet av: Container-teknologier (som Docker, container-d, cri-o) Cloud (som AWS, Azure, GCP) Programmeringsspråk (som Golang, Rust, Java) Configuration as Code Infrastructure as Code (som Terraform) Hos Lemontree får du: Arbeta i utmanande projekt med teknik i framkant Kontinuerlig kompetensutveckling där certifieringar är en självklarhet Vara en del av en stimulerande arbetsmiljö med högt i tak Åka på spännande konferensresor med roliga aktiviteter Privat sjukvårdsförsäkring, pensionsersättning, ett ordentligt friskvårdsbidrag och andra generösa förmåner Ansökan: Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men har du specifika frågor om tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Hanna Liljegren på [email protected].
Vi söker ÖNH-läkare för extra- jobb på en liten mottagning på Östermalm i Stockholm. Vi skulle gärna vilja erbjuda våra kunder möjligheten att ha tillgång till en Öronläkare. Det går för närvarande att boka tider på kliniken vardagar dagtid, kvällar och helger finns det tillgång till ett undersökningsrum i vårt kontor på Gyllenstiernsgatan. Skulle du vara intresserad av att ha några bokningsbara tider per vecka eller t ex per månad hör gärna av dig för mer information. Specialistläkare inom Öron, Näs och Hals Nurse & Doctor House är ett tryggt och säkert bemanningsföretag för vårdpersonal och vårdenheter, där ingår också Nurse House Consulting. Vi har lång erfarenhet av att tillsätta rätt person på rätt plats. Vi hjälper er gärna med era personalbehov. Vi är baserade i Stockholm men arbetar med personal och arbetsgivare över hela landet.
What We Do Swiftly gaining ground as Sweden’s industry leader in battery storage and expanding rapidly in selected European markets, Flower is on a mission to enable the energy system of tomorrow. With an industry-leading AI-powered platform at its core, our service includes stabilizing the energy system by enhancing predictability and flexibility for both energy producers and consumers. By combining pioneering technology with a portfolio of flexible energy assets, we break new ground towards a fossil-free energy system, allowing clean energy to power society. Who We Are Tech company at heart – purpose in our DNA. Flower consists of a diverse group of innovative individuals with a strong desire to improve the state of the world. At Flower, we believe trust, collaboration and diversity are essential to not only create an inclusive work environment, but also drive career growth. By embracing varying perspectives, we allow creativity and progress to flourish. To accelerate towards our goal of becoming the pioneering force powering the energy system of tomorrow, we are now looking for a passionate and skilled Analytics Engineer! About The Role: As an analytics engineer you sit at the intersection of data engineering and data analytics. You’ll be joining the Evaluation & Controlling squad, working closely with other domains, like Trading, Finance and Asset Management. The assignment is to build and maintain the data products that’s used both internally and across the company in both day-to-day operations and longer-term assessments, always keeping in mind transparency and auditability. What You’ll Do: Design, build and maintain high quality data pipelines in Databricks orchestrated with dbt. Model financial, energy-market and asset data to create a fundament for accurate analytics. Enable self-service analytics by publishing clear, well-documented data-products, building dashboards and creating on-demand, automated reports. Implement data-quality and lineage monitoring, acting as a controller who detects anomalies and unwanted behaviour early Who You Are: 5 years experience working with data in a production environment. Some experience as a software developer is a plus. Strong SQL and Python skills, hands on with dbt and/or Databricks/Spark. Used to working with CI/CD, testing and Infrastructure-as-Code. Proven experience with translating business questions into technical solutions and communicating results to non-technical stakeholders. Experience modeling financial, energy-market or trading data is a plus. Interest in energy systems is a plus. Location Our beautiful office is located in the heart of Södermalm just a short walk from Slussen subway station. We encourage in-office collaboration but support a hybrid work model. Apply Our corporate language is English, as we have over 20 nationalities in the office. We therefore appreciate it if you could submit your CV in English. Throughout the recruitment process you will meet with the People & Talent Partner, Head of Evaluation&Controlling, COO and CEO. We look forward to hearing from you! --- We kindly but firmly decline any engagement in recruitment assistance for our hiring processes. This includes partnership offers or the sale of recruitment tools.
Välj ett jobb för att visa detaljer