Om tjänsten Som interimchef till Skolverket kommer du att vara interim enhetschef för Skolverkets nya enhet för planering och styrning inom avdelningen för verksamhetsstöd. Enheten ansvarar för att driva och samordna myndighetens styrprocesser, planering, uppföljning, remisshantering och kontakt med bl.a. Utbildningsdepartementet. Rollen innefattar även verksamhetsutveckling, förändringsledning, uppbyggnad av enhetens arbetssätt samt ansvar för portföljkontoret och strategisk IT-utveckling. I din roll som interimchef kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Leda den nyinrättade enheten för planering och styrning inom avdelningen för verksamhetsstöd - Driva och samordna arbetet med myndighetens styrprocesser för att säkerställa en sammanhållen intern styrning - Ansvara för planering och uppföljning av myndighetens verksamhet, inklusive hantering av remisser, beredning och samordning av ärenden - Samverka med verksledningskansliet och fungera som stöd i arbetet med generaldirektören - Ansvara för myndighetsövergripande verksamhetsutveckling samt hantera externa kontakter och kontakt med Utbildningsdepartementet - Bygga upp enhetens arbetsformer, strukturer och arbetssätt från grunden - Etablera goda samarbetsformer och relationer med myndighetens övriga chefer i styrningsfrågor - Leda förändringsarbete i syfte att utveckla en organisation som effektivt stödjer och samordnar intern styrning - Driva arbetet med portföljkontoret och utvecklingsportföljen, inklusive att ta fram strategiska beslutsunderlag och samordna objektledare Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som interimchef är ett konsultuppdrag på heltid med start i mitten av augusti och beräknas pågå tom. 28 februari 2026 med möjlighet till förlängning upp till 12 månader. Tjänsten kommer huvudsakligen att vara på plats i Solna business park. Du förväntas att vara på plats på kontoret, evenutellt distansarbete tillåts upp till 50%. Krav för tjänsten: - Akademisk utbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, ekonomi, alternativt annan inriktning som Skolverket bedömer som likvärdig - Minst fem års chefserfarenhet med verksamhets-, personal- och budgetansvar inom offentlig sektor - Fem års aktuell erfarenhet av arbete med myndighetsstyrning, planering och uppföljning på statlig myndighet - Aktuell erfarenhet av förändringsledning och verksamhetsutveckling på myndighetsövergripande nivå - Erfarenhet av att med dokumenterat gott ledarskap arbeta med förändringsledning och omorganisationer på myndighet - God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska - Kunna komma in med ett referensuppdrag från liknande uppdrag, detta behöver vara slutfört/pågående under de senaste (3) åren och behöver vara utfört inom statlig sektor För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Om dig Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Du är flexibel, serviceinriktad och har en stabil och mogen personlighet som bidrar till ett tryggt och professionellt arbetsklimat Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via [email protected] eller via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Om verksamheten Region Värmland befinner sig i en spännande utvecklingsfas där planerings- och ekonomiavdelningen spelar en central roll i arbetet med att skapa ekonomisk balans. Avdelningen är mitt uppe i en förändringsresa med målet att bygga en effektiv ekonomiorganisation och stärka styrningen av regionens resurser. Planerings- och ekonomiavdelningen är ansvarig för ekonomi och verksamhetsuppföljning samt inköp för Region Värmland. Totalt jobbar cirka 90 personer inom avdelningen. Regioninköp är en väl fungerande verksamhet inom Planerings- och ekonomiavdelningen och har nu startat en spännande förändringsresa. Verksamhetens ansvar är att strategiskt, taktiskt och operativt samordna, kvalitetssäkra och utveckla inköps- och e-handelsprocessen inom regionen. Regionen arbetar med kategoristyrt inköp och för närvarande arbetar drygt 25 personer inom Regioninköp. Regioninköp ansvarar för hela inköpsprocessen och är uppdelade på tre funktionsområden- Upphandling, verksamhetsstöd och Inköpsutveckling. Regioninköp söker nu en engagerad enhetschef till Verksamhetsstöd Inköp som vill vara med oss och driva verksamheten framåt. Arbetsbeskrivning Som enhetschef för verksamhetsstöd inköp samordnar och leder du arbetet med enhetens supportansvar och avtalsuppföljning tillsammans med medarbetarna, för närvarande sju personer. I ditt chefsuppdrag stöttar du dina medarbetare och arbetar för att enheten ska vara ett professionellt stöd till regionens verksamheter i inköpsfrågor. Du och dina medarbetare kommer bland annat att ansvara för att utvecklingen av e-handel, support, avtalsuppföljning, leverantörsdialoger samt inköpsanalyser drivs framåt. Du har ekonomi-, verksamhets-, personal- och arbetsmiljöansvar samt leder och fördelar arbetet inom enheten. Du arbetar nära enhetschefen för Upphandling och du har en nyckelroll i Regioninköps ledningsgrupp. I rollen ingår att självständigt och tillsammans med övriga medarbetare inom Regioninköp medverka till att utveckla kategoristyrt inköp. Utveckling av arbetssätt och långsiktig planering utgör en viktig del av arbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk examen med för tjänsten relevant inriktning som ekonomi, inköp, analys eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du har flera års erfarenhet av arbete som chef eller ledare. Du ska ha erfarenhet av att självständigt leda projekt och du har gjort positiva avtryck i de organisationer du arbetat. God datavana krävs, du uttrycker dig väl i både tal och skrift och du är självgående inom Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av uppföljning- och analysarbete och arbete med elektronisk handel. Som person är du positiv, resultat- och målinriktad och har förmåga att leda och delegera. Du har lätt för att fatta beslut samt har ett konsultativt förhållningssätt. Du är van att hitta lösningar på uppkomna problem och ser möjligheter i förändringar. För dig är det en självklarhet att motivera och inspirera dina medarbetare till goda resultat och bidra till en god och hållbar arbetsmiljö. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper. Varmt välkommen med din ansökan! Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Huvuduppdrag Samhälle har som syfte att öka invånarnas livskvalitet och möjlighet att påverka sina levnadsförhållanden. Gemensamt skapar huvuduppdragets verksamheter förutsättningar för god hälsa, en attraktiv, tillgänglig och levande stadsmiljö, landsbygd och natur, en trygg och hälsosam inomhus- och utomhusmiljö, ett rikt utbud av kultur, idrott, fritid samt en god infrastruktur. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och utveckla en hållbar måltidsupplevelse för grundskoleelever i Ängelholms kommun? Då kan detta vara jobbet för dig. Vi söker en enhetschef till våra 12 tillagningskök inom grundskolan. I uppdraget ingår alla förekommande arbetsuppgifter som enhetschef med verksamhets-, budget- och personalansvar. Enheten måltid grundskola består av ett 50-tal medarbetare. Du arbetar tillsammans med dina närmaste kollegier enhetschef måltid förskola och enhetschef måltid vård/gymnasium för att skapa en god måltidsupplevelse. Du rapporterar till verksamhetschef Utförarservice och ingår i ledningsgruppen som tillsammans verkar för helheten inom verksamheten Utförarservice och Ängelholms kommun. I rollen krävs struktur, logistik och förmåga att se helhet, jobba över gränserna, vara kommunikativ och strateg. Vi söker dig som är en närvarande och coachande ledare. Du brinner för teknisk utveckling och är skicklig i att driva förändrings- och utvecklingsprojekt. Du är en trygg beslutsfattare och har uthållighet och energi att stå bakom dem hela vägen till genomförande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som stimuleras av att arbeta med måltidsupplevelsen och kan identifiera samarbeten för bästa möjliga resultat. Veta vad kunden behöver innan kunden. Drivas av att vara en del av helhetens bästa. Vidare är du är en person som har ett strukturerat arbetssätt men som har lätt att anpassa dig till nya förutsättningar i en händelserik miljö. Du är en problemlösare och ser möjligheter till utveckling i det dagliga arbetet. Du är också ansvarstagande, noggrann, serviceinriktad och har förmåga att agera snabbt. Det här är en roll för dig som tycker om att arbeta både strategiskt och operativt. För att lyckas i denna roll tror vi att du har följande kvalifikationer: • Minst eftergymnasial utbildning, med inriktning mot Kostekonomi eller motsvarande, alternativt mångårig erfarenhet av arbetsledande befattning i storkök. • Minst tre års erfarenhet från måltidsverksamhet, gärna som måltidschef eller annan arbetsledande befattning • Erfarenhet i ledande befattning inom servicebranschen med personal-, verksamhets- och budgetansvar Meriterande är • Erfarenhet från kommunal verksamhet med god kunskap om hur en politiskt styrd organisation fungerar • Erfarenhet från medverkan i upphandlingar enligt LOU, lagen om offentliga upphandlingar Vi söker dig som är en närvarande och coachande ledare med stor tillit till medarbetarna och som kan förstärka och utveckla självstyrande team. Du brinner för teknisk utveckling och är skicklig i att driva förändrings- och utvecklingsprojekt. Du är en trygg beslutsfattare och har uthållighet och energi att stå bakom dem hela vägen till genomförande. Du kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Vi har avsatt den 13 augusti, eftermiddagen den 14 augusti, samt förmiddagen den 20 augusti för intervjuer, ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Då detta är en tjänst som arbetar i en verksamhet nära barn och ungdomar kommer vi att kräva ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? Vi söker nu en biträdande chefsjurist. På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv miljö där du får vara med och göra skillnad varje dag. Ditt uppdrag Som biträdande chefsjurist stödjer du chefsjuristen i dennes arbete. Chefsjuristen rapporterar direkt till myndighetens generaldirektör och har det övergripande ansvaret för att myndighetens verksamhet bedrivs i enlighet med lag och annan författning. Chefsjuristen ska också verka för att myndigheten har ett ändamålsenligt författningsstöd och ansvarar för det rättsliga stödet till myndigheten. I ansvaret ingår att svara för den rättsliga tolkningen av författning, praxis och doktrin i myndigheten. Chefsjuristen företräder vidare myndigheten i rättsliga frågor gentemot Regeringskansliet, andra myndigheter och organisationer, både nationellt och internationellt. Du rapporterar till chefsjuristen. När chefsjuristen inte är i tjänst ersätter du denne. Inom chefsjuristens kansli finns för närvarande två enheter. Biträdande chefsjuristen har personal- och arbetsmiljöansvar för enhetscheferna inom kansliet, samt för kansliets stabshandläggare. Du kan Vi söker dig som är hovrätts- eller kammarrättsassessor och är en mycket skicklig jurist. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på förvaltningsmyndighet. Du har vidare erfarenhet av att arbeta med komplexa rättsliga frågor och verksamheter och har vana att företräda dessa i olika sammanhang. Du har mycket goda kunskaper om statlig förvaltning och om lagstiftningsprocessen. Du har erfarenhet av att leda andra. Du har också en mycket god förmåga att uttrycka dig muntligen och skriftligen. Du har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har chefserfarenhet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Regeringskansliet eller inom försvars- eller säkerhetsområdet. Du är Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, ett mycket gott omdöme och hög integritet. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och en mycket god analytisk förmåga. Du är van att bryta ner komplexa frågeställningar och problem. I perioder bedrivs arbetet med hög intensitet och under tidspress vilket ställer krav på din förmåga att arbeta snabbt utan att göra avkall på den rättsliga kvalitén. Fokus kan ändras snabbt vilket ställer krav på flexibilitet. Som person är du stabil och har lätt för att skapa, upprätthålla och utveckla relationer. Du har även förmåga att leda, engagera och motivera medarbetare. Om FRA FRA har omvärlden som sin arena där varje arbetsuppgift är en del av något större. På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi skyddar det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning samt en larmklocka för militära hot. FRA leder sedan 2024 Nationellt cybersäkerhetscenter, NCSC vars uppdrag är att utveckla och stärka Sveriges förmåga att förebygga, upptäcka och hantera cyberhot. Som nyanställd på FRA får du en omfattande introduktionsutbildning och kontinuerlig kompetensutveckling, vilket ger dig möjlighet att utveckla dina färdigheter och bli ännu bättre på det du brinner för. Vår organisation är mångfacetterad och består av olika kompetenser och personligheter, där varje individ har unika egenskaper och förutsättningar. Vi strävar efter att skapa en miljö där alla känner sig välkomna och trygga. Utöver en stimulerande arbetsmiljö erbjuder vi också ett attraktivt förmånspaket, som du kan läsa mer om på www.fra.se . För mer information om Nationellt cybersäkerhetscenter besök www.ncsc.se För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om. Mer information Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta biträdande chefsjurist Jessica Sjöstrand (t.o.m. den 8 juli) eller chefsjurist Michaela Dráb (fr.o.m. den 14 juli) på nummer 010-557 46 00. Fackliga företrädare nås via samma nummer. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2025-08-17. Referensnummer 2025FRA1350-2. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer. Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en enhetschef till vår nya enhet Planering och samordning inom verksamhetsområdet Uppföljning och stöd på avdelning Drift och underhåll. Enheten består av cirka 20 medarbetare och ansvarar för att planera, samordna och följa upp drift- och underhållsåtgärder inom Göteborgs offentliga miljöer exempelvis grönområden, renhållning, vinterväghållning, badplatser, friluftsanläggningar, lekplatser och toaletter. Som enhetschef leder du arbetet med att ta emot uppdrag från olika delar av staden, både från den egna förvaltningen och från andra förvaltningar och bolag. Du har ett helhetsansvar för beställning, upphandling och uppföljning av både interna och externa avtal, för hantering av ärenden och för kommunikation med externa aktörer. Du ansvarar även för frågor som rör GIS-data, betalplaner, metodutveckling och driftgranskning, och ingår i både verksamhetsområdets ledningsgrupp. Uppdraget innebär ett nära ledarskap med fullt personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. Du leder enheten i det dagliga arbetet men bidrar också till verksamhetens långsiktiga utveckling i en stad som befinner sig i ständig förändring. Rollen ger dig möjligheten att arbeta i gränslandet mellan teknik, hållbarhet, styrning och samverkan där du har stor möjlighet att påverka riktningen framåt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning, till exempel inom samhällsplanering, offentlig förvaltning, teknik eller motsvarande, alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av att vara chef med personal-, budget- och arbetsmiljöansvar, och har god förståelse för hur en kommunal organisation fungerar. Du är van vid att arbeta med uppföljning och utveckling, både strategiskt och operativt, och har förmågan att leda i förändring och samverka med olika aktörer. Det är meriterande om du har erfarenhet från teknisk förvaltning, samhällsbyggnad eller närliggande områden, liksom tidigare arbete inom Göteborgs Stad eller annan större kommun. Har du dessutom kunskap om verksamheter kopplade till parkdrift, renhållning, vinterväghållning, friluftsområden eller liknande ser vi det som en stor tillgång. Utbildning eller certifiering inom arbetsmiljö eller ledarskap är också meriterande, liksom B-körkort. Som ledare är du trygg och tydlig, med förmåga att engagera och skapa delaktighet. Du har ett helhetsperspektiv och kan växla mellan att tänka strategiskt och agera operativt. Du är nyfiken, drivande och har lätt för att skapa goda relationer både internt och externt. Välkommen att vara med och göra skillnad, skicka in din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Trafik och gata Park- och trafikavdelningen ansvarar för frågor som rör parker, grönområden, trafik och gata, offentlig platsmark, kollektivtrafik samt Region Gotlands fordonsorganisation. Uppdraget sträcker sig från planering och utveckling till drift och underhåll. Avdelningen består av fem enheter: park, trafik och gata, kollektivtrafik, offentlig plats och avdelningsstöd samt fordon och anläggning. Tillsammans bidrar de till samhällsbyggnadsprocessen och utvecklar arbetssätt och samverkan för att ge bästa möjliga service till medborgare och besökare. Avdelningen är ständigt i stort mediafokus och hanterar ett stort inflöde av frågor från allmänhet, näringsliv och besöksnäring. Vi ger politiken beslutsunderlag och stöd i komplexa frågor. Trafik- och gatuenheten ansvarar för allt från strategisk planering till förvaltning och underhåll, inklusive styrdokument som Teknisk Handbok, Mobilitetsplan och investeringsplaner. Arbetet omfattar bland annat beläggningsprogram, trafiksignaler, hastighetsöversyn och parkeringsfrågor. Vi arbetar tillitsbaserat med fokus på ständiga förbättringar och helhetssyn. Enheten har 24 medarbetare, varav tre är arbetsledare. Dina arbetsuppgifter Som enhetschef har du det strategiska och operativa ledningsansvaret inom enheten. Du har medarbetar- ekonomi och arbetsmiljöansvar för din enhet och i detta ingår att du leder och utvecklar dina medarbetare. I din roll som enhetschef genomför du medarbetar- och lönesamtal, kompetensplanerar och har ansvaret för att medarbetarna trivs och för att verksamheten fungerar väl. Du är direkt underställd avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp där du aktivt bidrar till att hela avdelningen utvecklas. Den enhetschef vi söker får möjlighet att bidra till hela Gotlands utveckling och framtid genom att jobba aktivt i samhällsbyggnadsprocessen tillsammans med andra chefer och medarbetare. Din och dina blivande medarbetares kompetens behövs i alla skeden från hållbarhetsprogram och översiktsplan till akuta händelser här och nu i det offentliga rummet. Vi arbetar för långsiktig hållbarhet, tillgänglighet, trafiksäkerhet, upprustning, renovering, drift och den övergripande upplevelsen av Gotland som geografisk plats och av Region Gotland som arbetsgivare och serviceleverantör till våra medborgare. Vem är du? Vi söker dig som har ingenjörsexamen eller examen inom samhällsbyggnad, alternativt annan akademisk utbildning motsvarande examen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har utbildning inom ledarskap samt b-körkort. Du har sakkunskap inom trafikplanering, mobilitetsplanering, hållbarhet samt god förståelse för vad väghållaransvar innebär. För att lyckas i rollen behöver du ha tidigare chefserfarenhet. Det är även viktigt att du har goda projektkunskaper och erfarenhet av hur man styr och leder projekt. Det är meriterande om du har examen inom samhällsbyggnad, stadsplanering eller trafik och gata, samt om du har genomgått arbetsmiljöutbildning och arbetsrättsutbildning. Andra önskvärda meriter är erfarenhet av upphandlingar samt god kännedom om LOU. Även god mediavana, erfarenhet av komplexa trafikfrågor och trafiklösningar, kunskap om parkeringsverksamhet samt erfarenhet av vägunderhåll och vägbyggnation är meriterande. Vi ser även gärna att du har god kännedom om förutsättningar för myndighetsutövning samt att du har erfarenhet från politiskt styrd organisation. Vi söker dig som är trygg, tydlig och modig i ditt ledarskap, med förmåga att coacha, strukturera och skapa en god arbetsmiljö. Du är affärsmässig, kommunikativ och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du ser helheten och har ett medborgarperspektiv i ditt arbete. Varmt välkommen med din ansökan! Om teknikförvaltningen Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle. Vi erbjuder även försörjningstjänster för Region Gotlands verksamheter. Tillsammans arbetar vi med medborgare, näringsliv och regionens verksamheter i centrum. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Enheten för medier och demokrati, Kulturdepartementet Är du en erfaren ledare som främjar samarbete och initiativ till utveckling och vill bidra till att förverkliga regeringens politik inom medier och demokrati tillsammans med skickliga medarbetare? Vi erbjuder dig en bred enhetschefsroll med ett ansvarsfullt och händelserikt uppdrag i händelsernas centrum. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som chef på enheten för medier och demokrati ansvarar du bland annat för frågor om nyhetsmedier, radio och television, andra medietjänster, allmänna val och frågor om valdeltagande, medborgarnas deltagande och delaktighet i demokratiska beslutsprocesser, insatser mot skadlig mediepåverkan samt att värna det demokratiska samtalet mot hot och hat. I uppdraget ingår att axla de tre roller som chefskapet i Regeringskansliet innebär, ledare, verksamhetsföreträdare och arbetsgivarföreträdare med målet att fortsätta utveckla myndighetens förmåga att vara ett effektivt och kompetent instrument till regeringen i dess uppdrag att styra riket och förverkliga sin politik. Du kommer att ha personalansvar för enhetens medarbetare som du leder och motiverar i det dagliga arbetet. Du utvecklar verksamheten mot uppställda mål och ansvarar för att organisera och planera arbetet på enheten samt för enhetens budget. Du ingår i departementets lednings- och chefsgrupp. Du företräder verksamheten i många olika sammanhang, såväl internt som externt och det är viktigt att du agerar som god företrädare för myndigheten. Du kommer att möta en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där du befinner dig i händelsernas centrum. Tillsammans med professionella och kunniga kollegor arbetar du mycket nära politiken utan att vara politiker. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se Din bakgrund Du har relevant akademisk examen och har aktuell och relevant chefs- eller annan ledarerfarenhet. Du har erfarenhet av arbete i statlig förvaltning och har goda kunskaper om statsförvaltningen och dess beslutsprocesser. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i Regeringskansliet och har chefs- och ledarerfarenhet inom offentlig förvaltning. Erfarenhet av internationellt arbete, särskilt EU-arbete, är meriterande liksom goda kunskaper inom enhetens ansvarsområde. Dina egenskaper Som chef har du helhetssyn och kommunicerar övergripande mål, involverar andra tidigt och främjar samarbete för en enhetlig ledning. Du driver utveckling av verksamhet och arbetsmiljö, leder förändring med mod och uppmuntrar lärande och initiativ till utveckling, samtidigt som du utvecklar din egen kompetens och ditt ledarskap. Du har fokus på resultatet genom att prioritera, fatta beslut och visar tillit till medarbetares kompetens genom att stötta och coacha samt hantera problem i tid. Vi ser även att du har integritet och har förmåga att agerar konsekvent enligt dina värderingar och principer. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Läs mer på: Medarbetarskap och ledarskap i Regeringskansliet - Regeringen.se Övrigt Du anställs tillsvidare som departementsråd med ett tidsbegränsat förordnande som chef. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder? Frågor om tjänsten besvaras v 29 av Ida Wettervik, som är expeditions- och rättschef, och v. 32-34 av Åsa Finnström, som är administrativ chef. Du är också välkommen att kontakta t.f HR-ansvarig Jennifer Hill. Fackliga kontaktpersoner är Dennis Wiklund för Saco och Karina Åbom-Engberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 20 augusti 2025. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Kulturdepartementet ansvarar för frågor som rör kultur, demokrati, medier, de nationella minoriteterna och det samiska folkets språk och kultur.
Som enhetschef inom barn- och ungdomspsykiatrin får du leda engagerade team i ett meningsfullt utvecklingsarbete. I en lärande och framåtblickande miljö bidrar du till att göra verklig skillnad för barn, unga och deras familjer. Välkommen att söka till oss! Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det handlar om att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. På Barn- och ungdomspsykiatriska kliniken i Linköping bedrivs kvalificerat psykiatriskt utrednings- och behandlingsarbete. Kärnverksamheten består av öppen-, sluten- och mellanvård samt av flera subspecialiserade enheter. På kliniken eftersträvar vi ett varmt och öppet arbetsklimat. Vi ser positivt på viljan och kraften i personlig och professionell utveckling varför vi erbjuder goda utbildnings-möjligheter. Förbättrings- och utvecklingsarbete är en del av vår vardag och vi bedriver även undervisning och forskning. Läs gärna mer om dina förmåner hos oss på Region Östergötland. Arbetsbeskrivning Som enhetschef har du budget-, personal- och arbetsmiljöansvar för dina verksamheter. I rollen ingår att leda och fördela arbetsuppgifter samt följa upp verksamheten. Tillsammans med medarbetarna omsätter du övergripande mål i dagligt arbete och har fokus på utveckling och förbättring. Du ingår i klinikens ledningsgrupp där du, tillsammans med verksamhetschef samt övriga kollegor, bidrar till att leda klinikens verksamhet enligt våra riktlinjer och uppdrag. Du arbetar nära dina enhetschefskollegor för att utveckla och ge klinikens team goda förutsättningar. Rollen passar dig med helhetsperspektiv och driv att utveckla snarare än att förvalta. Om dig Du har en högskoleexamen inom för verksamheten relevant område. Särskilt meriterande är om du har erfarenhet från en arbetsledande befattning och gärna erfarenhet och kunskap av arbete inom Hälso- och sjukvård. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar, samt har erfarenhet av att arbeta med samverkan då vi har många kontaktytor såväl internt inom regionen som med externa parter. Goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift, är en förutsättning då stora delar av arbetet innebär att kommunicera med medarbetare, samarbetspartner, patienter och närstående. Vi ser gärna att du har erfarenhet av, eller intresse för, forsknings- och utvecklingsfrågor. Vi förutsätter engagemang och intresse för barnpsykiatri samt arbete med barn och familjer. Du är en person som leder, motiverar och förser andra med befogenheter samt skapar engagemang och delaktighet. Du är målinriktad och strukturerad med god förmåga att prioritera och organisera arbetet. Du har god samarbetsförmåga och kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du har också förmågan att anpassa dig till ändrade omständigheter. I ditt ledarskap kommunicerar du på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet och ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan och anställning Chefsuppdraget är tidsbegränsat (4 år) och du kommer att erbjudas en tillsvidareanställning i din grundprofession. För denna process planerar vi intervjuer till eftermiddagen den 21 och 26 augusti. Rekryteringstester kan komma att bli aktuellt för denna tjänst. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Är du sugen på att ta nästa steg som ledare och har ett coachande förhållningssätt samt vill jobba i en verksamhet med en tydlig säkerhetskultur? Vill du vara med att bidra till en säker och effektiv flygtrafiktjänst i alla beredskapslägen? Vill du vara med att utveckla och förändra flygtrafiktjänsten mot en spännande framtid? Då är denna tjänst något för dig! Beskrivning av jobbet Flyginformation är avgörande för att kunna planera och genomföra en flygning. I LFV är det enheten Aeronautical Information Management (AIM) som har till uppgift att producera och tillhandahålla flyginformation. Vi är ca 65 medarbetare fördelat på tre tjänsteställen; Norrköping, Arlanda och Stockholm. Vi söker nu en gruppchef till Flight Planning Centre på Arlanda som är en del av AIM. Flight Planning Centre (FPC) är en spännande arbetsplats som genom flera varierande tjänster är ett viktigt nav i svensk luftfart. Verksamheten står inför flera förändringar och du erbjuds att arbeta i en dynamisk miljö i stark utveckling, ofta med nya utmaningar och ibland med snäva tidsramar. Verksamheten bedrivs dygnet runt, året runt. Din roll Som gruppchef leder du en grupp Briefing Officers (BO) utifrån bemannings-och personalansvar och kommer att medverka i många delar av verksamheten. Du behöver ha en god kunskap om personalansvarsfrågor men också förstå sammanhanget i vilket BO arbetar. Rollen innebär att du svarar för att säkerställa den operativa personalens leverans och utveckling mot verksamhetens uppställda mål. Du bidrar till att våra operatörers kompetens och arbetssituation utvecklas genom att identifiera behov av förändring samt initiera förbättringar. Uppgifterna handlar såväl om uppföljning av den operativa driften som taktisk planering. Du kommer dessutom att stödja Chef FPC och Biträdande chef FPC i andra ledningsfrågor. Rollen tillhör FPC Ledning och rapporterar till Chef FPC samt ingår i AIM Ledningsgrupp. Vi söker dig som; • Har en för tjänsten relevant utbildning gärna inom ledarskap eller likvärdig arbetslivserfarenhet i en ledarroll • Har en förmåga att förstå personalens behov och förutsättningar med bibehållet verksamhetsperspektiv • Förstår vikten av att aktivt kommunicera och tydliggöra förväntningar på medarbetares prestation i syfte att skapa delaktighet och engagemang • Har en mycket god administrativ förmåga med goda kunskaper att arbete i IT-system • Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Det är meriterande om du; • Har erfarenhet och kunskap i att ansvara för personal såsom arbetsmiljö och resursplanering etc • Har erfarenhet från flygbranschen eller statlig verksamhet • Har erfarenhet från operativ verksamhet med skiftgående personal • Har erfarenhet och kunskap om budgetering, prognos och uppföljning av ekonomi för ett ansvarsområde • Har kompetens gällande arbetstidslagstiftning och kollektivavtalsrelaterade regelverk, gärna inom statlig förvaltning • Har erfarenhet från facklig samverkan • Har erfarenhet av totalförsvar Kompetenser Du har ett naturligt driv, är strukturerad och van att arbeta självständigt under eget ansvar. Arbetet innebär många kontaktytor vilket förutsätter att du har mycket god samarbetsförmåga. Du har god kommunikationsförmåga, är lyhörd och har hög integritet. Med ett tydligt ledarskap och en pedagogisk framtoning säkerställer du förståelse hos dina medarbetare för hur deras roll och prestation hänger ihop med funktionens gemensamma leverans och LFVs övergripande mål. Du förstår vikten av att aktivt kommunicera och tydliggöra förväntningar på medarbetares prestation i syfte att skapa delaktighet och mening. Som person är du robust och agerar samlat i pressade situationer. Du har mod att leda i förändring och har ett lösningsfokuserat angreppssätt på de utmaningar som kommer i din väg. Du är medveten om dina styrkor och svagheter och tvekar inte att be om hjälp från andra för att få jobbet gjort på ett effektivt sätt. Övrig information Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100 % med placering på FPC Stockholm Arlanda. Arbetstid är kontorstid med oregelrad arbetstid. Tillträde enligt överenskommelse. Innan anställning genomför LFV en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest. Denna tjänst kräver svenskt medborgarskap. Vi har en kompetensbaserad rekryteringsprocess som innehåller urval, tester och intervjuer. Testerna innehåller ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga och är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Om LFV Vi leder flyget - i takt med tiden, i alla lägen. LFV är Sveriges ledande aktör inom flygtrafikledning för civil och militär luftfart med tillhörande tjänster. Vi erbjuder flygtrafikledning och relaterade tjänster både nationellt och internationellt. Våra flygledare leder dagligen cirka 2 000 flygplan i svenskt luftrum. LFV var först i världen med flygtrafikledning på distans och vi driver digitaliseringen inom flera områden. Genom olika samarbeten är vi med och effektiviserar det europeiska luftrummet. Läs mer om LFV här
Vi är stolta över Trollhättans stads över 5 000 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre. Enhetschef till Miljökontoret i Trollhättans stad Vill du vara med och leda ett engagerat team i framkant av modern miljötillsyn, klimatarbete och biologisk mångfald? Trollhättans miljökontor söker en enhetschef som vill göra verklig skillnad – i en organisation som satsar på tillit, service och drömarbetsplatsen som mål. Om Miljökontoret Miljökontoret är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen i Trollhättans stad och har ett viktigt uppdrag – att bidra till en hållbar och trygg livsmiljö för invånare, företag och kommande generationer. Vi arbetar med rådgivning, tillsyn och myndighetsbeslut inom bland annat miljöskydd, livsmedelssäkerhet och tillståndsprövning. Vår organisation består av tre enheter: - Miljöbalksenheten - Livsmedels- och Tillståndsenheten - Strategiska enheten Inom den strategiska enheten finns ett projektkontor för klimatomställning, som samordnar viktiga satsningar inom stadens klimat- och energiomställning. Här arbetar även våra kommunekologer och vår rådgivning för biologisk mångfald, som tillsammans stärker Trollhättans arbete med naturvård och ekosystemtjänster. Vi strävar efter att vara ett modernt miljökontor där service, bemötande och dialog är centrala delar av tillsynsarbetet. Genom tillitsbaserat ledarskap och utvecklingsdriven myndighetsutövning vill vi skapa ett mer tillgängligt, rättssäkert och lösningsorienterat arbetssätt – i nära samverkan med invånare, näringsliv och andra aktörer. Om rollen Som enhetschef har du ansvar för att leda, utveckla och följa upp enhetens arbete utifrån uppdrag och mål. Du skapar förutsättningar för dina medarbetare att lyckas – genom ett tillitsfullt, coachande och närvarande ledarskap. I rollen ingår att: - Planera, följa upp och utveckla verksamheten - Ha personalansvar och aktivt bidra till vår strävan att vara en drömarbetsplats – där engagemang, arbetsglädje, balans och utveckling är självklara delar av vardagen - Samverka med andra delar av kommunen samt med externa myndigheter och aktörer - Säkerställa rättssäker och effektiv myndighetsutövning - Bidra till hela miljökontorets gemensamma utveckling Du fungerar också som bollplank och kunskapsstöd och företräder verksamheten i interna och externa sammanhang. Som enhetschef är du en nyckelperson i vår satsning på att stärka service och bemötande inom tillsynen, där vi vill möta både medborgare och verksamhetsutövare med tydlighet, respekt och förståelse. Kvalifikationer Vi söker dig som är en trygg och engagerad ledare – med förmåga att se både individen och helheten. Du är stabil, tydlig och kommunikativ i ditt ledarskap, och du har ett intresse för hållbar samhällsutveckling. Vi ser att du har: - Akademisk examen inom miljöområdet eller annan relevant utbildning - Flera års ledarerfarenhet - God förmåga att arbeta målinriktat och strategiskt - Kunskap om Miljöbalken genom utbildning och/eller arbetsliv Vi önskar att du har: - Erfarenhet av offentlig verksamhet - Erfarenhet av tillitsbaserat ledarskap - Erfarenhet inom miljöområdet är meriterande - Erfarenhet av utvecklingsarbete Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För oss är det viktigt att du delar våra värderingar och vill bidra till en utvecklingsinriktad och hållbar organisation. Vi erbjuder Hos oss får du en roll med stort ansvar – och stora möjligheter att påverka. Du blir en del av ett engagerat och kunnigt team, där vi stöttar varandra och har roligt tillsammans. Vi erbjuder: - En organisation i framkant av hållbarhetsfrågor - Ett tydligt uppdrag och starkt samhällsengagemang - Ledarskapsutveckling och möjlighet till kompetensutbyte - En arbetsplats där tillit, utveckling och balans i livet är grundläggande värden - Ett aktivt arbete mot att vara en drömarbetsplats – både för dagens och morgondagens medarbetare Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag är vi ca 59 000 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är över 5 000 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Trollhättans stad tillämpar rökfri arbetstid.
Välj ett jobb för att visa detaljer