Redovisningsekonom till tillväxtbolag inom en expansiv koncern Är du en driven och analytisk redovisningsekonom med byråerfarenhet som vill ta nästa steg i din karriär? Vi söker en engagerad person som vill utvecklas i en offensiv och växande koncernmiljö. Om rollen I denna roll som redovisningsekonom kommer du att arbeta i ett bolag med en omsättning på cirka 200 MSEK och som är en del av en större koncern. Du blir en nyckelspelare i redovisningsteamet och kommer att få möjlighet att arbeta med: Löpande redovisning och bokslut Stödja på koncernnivå i finansiella frågor Medverka i förvärvsprocesser Vara en del av en kompetent och samarbetsorienterad ekonomifunktion Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via Linck under de första sex månaderna, med mycket god möjlighet till fortsatt anställning hos vår kund. Vem är du? Vi söker dig som har: 2–5 års erfarenhet av redovisning En analytisk ådra och en stark vilja att utvecklas Driv och ambition att på sikt växa in i en roll som ekonomiansvarig Trivs i en dynamisk och expansiv miljö Vad vi erbjuder Du blir en del av ett bolag med mycket kompetenta kollegor och stora utvecklingsmöjligheter. Här får du chansen att arbeta i en stimulerande och lärorik miljö där du kan växa i din yrkesroll. Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen att skicka in din ansökan!
Är du en passionerad redovisningsekonom som vill göra skillnad för företag på landsbygden? Hos HS konsult AB får du chansen att kombinera din expertis med vår vision om en blomstrande och hållbar landsbygd. Är du dessutom en utpräglad siffermänniska med intresse för redovisning? Då kan det här vara tjänsten för dig! Om tjänsten Vi söker två engagerade och drivna personer, en till vårt kontor i Storvik och en till vårt kontor i Bollnäs. Som redovisningskonsult får du ett omväxlande arbete där du agerar konsult och hjälper våra kunder med olika arbetsuppgifter inom ekonomi. Hos HS Konsult AB får du en självständig och dynamisk arbetsdag där du samarbetar nära med våra kunder. Du bidrar med expertis och rådgivning samtidigt som du hjälper dem att stärka och utveckla sina verksamheter. Låter detta som en spännande utmaning för dig? Skicka in din ansökan redan idag. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består bland annat av: Löpande redovisning Upprättande av bokslut Årsredovisning Inkomstdeklaration, moms- och arbetsgivardeklaration Uppdragsansvar Budget och Prognos Vi söker dig som Har akademisk utbildning inom ekonomi. Är analytisk och lösningsorienterad. Har några års erfarenhet inom ekonomi. Vi värdesätter dina personliga egenskaper och tror att de spelar en stor roll för din trivsel i tjänsten. Som ekonomirådgivare hos oss är du en lagspelare som uppskattar samarbete. START: Enligt överenskommelse ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning OMFATTNING: Heltid STAD: En tjänst i Bollnäs och en i Storvik URVAL: Sker löpande HS Konsult AB är Hushållningssällskapets rådgivningsbolag i Örebro län, Västmanlands län, Stockholms län, Södermanlands län, Uppsala län samt Dalarna och Gävleborgs län. Utöver rådgivning arbetar vi med forsknings- och utvecklingsprojekt på både nationell och regional nivå. Hos HS Konsult är vi engagerade i att integrera traditionella metoder med det senaste inom teknologi och vetenskapliga rön. Läs mer om HS Konsult här. Kunskap för landets framtid är vårt löfte. Hushållningssällskap består av 15 fristående Hushållningssällskap med målet att främja landsbygdens utveckling. Hushållningssällskapet är en oberoende, icke vinstdrivande organisation som verkar för kunskap, forskning och utveckling av landsbygdens gröna näringar och en ökad försörjningsgrad inom svenska livsmedel. Vi är en medlemsstyrd organisation vilket innebär att det är våra medlemmars behov som utgör ryggraden i vår verksamhet. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Daniel Mazmanian, Ekonomichef [email protected], 076-860 43 30
Är du redovisningskonsult med ett par års arbetslivserfarenhet? Är du intresserad av att arbeta med ekonomirelaterade arbetsuppgifter på deltid i en utvecklande miljö på ett fastighetsbolag? Är du engagerad, nyfiken och gillar att arbeta i team samtidigt som du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter? Om så kanske du är rätt kandidat för detta konsultuppdrag? Om kunden Fastighetsbolaget beläget i centrala Stockholm förvaltar och utvecklar social infrastruktur. Bolagets hyresgäster finns främst inom kategorierna rättsväsende, högre utbildning och sjukvård. Bolaget präglas av en entreprenöriell anda med starkt fokus på tillväxt, hållbarhet och innovation. Totalt arbetar drygt 50 medarbetare i koncernen. Arbetsbeskrivning I rollen som redovisningskonsult ingår du i ett team om fem kollegor samt ekonomichefen. Varje redovisningsekonom hanterar ekonomin för ett antal större och mindre bolag inom koncernen. Rollen är bred och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta avstämningar & löpande bokföring. Har du en strategisk höjd är det positivt, men det viktigaste är en prestigelöshet då ditt uppdrag består i att stötta koncernredovisningsekonomen och övriga bolagsekonomer med allehanda olika uppgifter. Utöver de löpande, återkommande arbetsuppgifterna uppstår ad hoc frågor och projekt som du och dina kollegor är involverade i. Din profil Vi söker dig med relevant utbildning och erfarenhet inom ekonomi/redovisning. Du har några års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete. Har du erfarenhet från fastighetsbranschen är det meriterande men det är viktigare att du är en ansvarstagande person som är noggrann, strukturerad och gillar att arbeta mot satta deadlines. För att trivas i rollen och företaget är det viktigt att du gillar att arbeta tillsammans med andra, förstår vikten av service samt uppskattar att arbeta i ett kreativ och entreprenöriellt företag där affärsmässighet och en trevlig arbetsmiljö står i fokus. Kontakt & Ansökan Låter detta som ett intressant och passande konsultuppdrag, ansök gärna direkt då urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Ollert på [email protected] eller 070-752 48 16. Välkommen med din ansökan! Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos Capega Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Är du en driven redovisningskonsult som trivs med kundkontakt och vill utvecklas i en expansiv och globalt inriktad redovisningsbyrå? På Global Redovisning får du chansen att arbeta med kunder i olika branscher, samtidigt som du utvecklar din kompetens i en inspirerande och stödjande arbetsmiljö. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Global Redovisning. Om företaget Global Redovisning är en familjär byrå som erbjuder redovisningstjänster till främst fåmansföretag men även till större internationella koncerner. De arbetar i nära samarbete med sina kunder för att vara en Trusted Business Advisor – alltså kundens första kontaktpunkt kring allt som beror företagets ekonomi. De sköter redovisning för aktiebolag, handelsbolag och kommanditbolag, stiftelser, ekonomiska och ideella föreningar samt för enskilda firmor. Global har en nisch i den tjänst som benämns ”Ekonomisupport”, som praktiskt går ut på att vara kundens ekonomiavdelning med allt vad det innebär. Avdelningen har i stort sett daglig kontakt med kunderna, med ett dedikerat team som sköter hela funktionen. Global Redovisning har funnits i drygt 20 år och består av ett ungt team med fokus på service mot sina kunder. Tillsammans sitter de i ljusa och fräscha kontorsmiljöer i Norrtull i Stockholm. Arbetsuppgifter I rollen som redovisningskonsult ansvarar du för årsredovisning, års- och månadsbokslut samt inkomstdeklarationer. Du är kundansvarig och ser till att de olika kundprojekten flyter på som det ska. I rollen ingår även till viss del den löpande bokföringen, fakturaattestering och hantering av månadsrapporter. Global Redovisning arbetar nära sina kunder och värdesätter en helhetssyn på ekonomiarbetet. Du agerar rådgivande och tillsammans med kunden driver deras ekonomiarbete framåt. Vidare får du i tjänsten möjlighet att vara en del av en personlig byrå och påverka både framtiden och företagskulturen. Beslutsvägarna är korta, vilket gör det lätt att fatta beslut och göra skillnad. Driva månads- och årsbokslut Upprätthålla årsredovisningen Kundansvar där du sammanställer underlag och bistår kund Löpande redovisning, månadsrapporter och fakturaattestering Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande Minst fem års arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå, med god förståelse för samtliga delar i redovisningsprocessen. Meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult Erfarenhet av kundansvar God dator- och systemvana, erfarenhet av Fortnox är meriterande Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift För att lyckas i denna roll är du en kommunikativ person som inte tvekar att ta initiativ till samtal. Eftersom du har daglig kontakt med kunder är du social och skicklig på att bygga långsiktiga relationer. Du har erfarenhet från redovisningsbyrå och vet vad det innebär att arbeta som konsult. Vidare är du en person som har struktur och ordning i ditt arbete och ser alltid till att leverera noggrannhet. Du arbetar självgående och driver ditt arbete på egen hand samtidigt som du fungerar bra i teamet. Tempot i arbetet är stundtals högt och därför är det även viktigt att du är stresstålig och trivs med ett varierande arbetstempo. Slutligen drivs du av att arbeta mot resultat och strävar efter utveckling. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Norrtull, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Det krävs enastående människor för att erbjuda enastående tjänster inom ekonomi. Vi på Mpya Finance älskar det vi gör och det tror vi att du också kommer att göra! Har du hjärtat på rätta stället och vill vara med och fortsätta att bygga upp det nya vardagsrummet för ekonomer i Jönköping? Vår ambition är att definiera vår nisch, inte att följa den. Vi söker nu ännu fler fantastiska konsultkollegor! Är du redo för Mpya? Mindre decimalkomma, mer hjärta En del arbetsgivare ser en medarbetare som inventarier. Andra ser en kostnad eller en beläggningsgrad. Vi ser en människa med unika behov och en livssituation som måste funka både privat och professionellt. Tanken med bolaget är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta, utvecklas och umgås. På Mpya Finance tar vi hand om varandra, vi ser varandra och vi jobbar för laget. En för alla – alla för en. Våra värderingar skapades inte av en grupp i ett styrelserum långt från verksamheten. Vår kultur är istället något som ägs utav oss alla. Vi har siktet inställt… Har utmaningarna tagit slut och är du redo för en annorlunda morgondag? Som ekonomikonsult på Mpya Finance är du med och levererar interimslösningar, projektstöd och rådgivning inom redovisning och controlling. Våra kunder är allt från små till stora företag med välkända varumärken, både börsnoterade och internationella koncerner. Arbetsuppgifterna består av allt från löpande bokföring, månatliga avstämningar, upprättande av bokslut, årsredovisningar, ekonomisk rådgivning och analyser till uppföljning samt rapportering. Vi arbetar både självständigt och i team hos våra kunder och har uppdrag på alla nivåer, allt från redovisningsekonom till CFO. Vem är du? Sannolikt är du Redovisningsekonom, Redovisningsansvarig, Ekonomiansvarig, Ekonomichef, Financial Controller eller Business Controller. Du har jobbat några år med ekonomi och är trygg i dina kunskaper. Du har med fördel arbetat i större bolag och koncerner men förstår samtidigt skillnaden mellan storbolagets komplexitet och den mindre organisationens särprägel. Vi söker en kollega som värdesätter att vara en del av ett starkt och ambitiöst team - vi tar hand om varandra! Du delar gärna med dig av din kunskap och kompetens till kollegorna och har samtidigt möjlighet att vara med och utveckla både dig själv och Mpya. Vi håller våra ledstjärnor delaktighet, enkelhet och engagemang högt och vill tro att vi också lever som vi lär. Bli en av oss - det blir roligare så! Investera lite tid – det är sannolikt värt det oavsett vad det leder till. Ett förutsättningslöst första möte kan bli en spännande början! Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Sofia Molinder på 0729-98 87 55 eller [email protected] eller Paulina Jutnäs på 0729-98 87 66 eller [email protected].
Om företaget och tjänsten Furlands Redovisningsbyrå är en kundfokuserad och mångsidig byrå som erbjuder tjänster inom redovisning, löneadministration och rådgivning. Med kontor i både Mjölby och Linköping hjälper vi kunder inom olika branscher genom skräddarsydda och smidiga lösningar. Sedan 2024 är vi en del av Klara Consulting, en av Sveriges ledande och snabbast växande koncerner inom ekonomitjänster, med kontor runt om i hela landet. Nu söker vi en driven och engagerad Redovisningskonsult till vårt kontor i Linköping. Vi erbjuder stora utvecklingsmöjligheter, där du själv kan styra din riktning – oavsett om du skulle vilja ta dig an en chefsroll eller växa i din nuvarande position. Hos oss väntar en inspirerande och stöttande arbetsmiljö där du får vara med och forma framtiden! Vi erbjuder: Möjlighet att påverka och bidra till både teamets och koncernens utveckling En trygg arbetsgivare med stora kontaktytor Goda förmåner och balans mellan arbete och fritid Nytt hemtrevligt kontor i centrala Linköping En trevlig arbetsmiljö med engagerade kollegor Roliga och givande gemensamma aktiviteter Arbetsuppgifter I rollen som Redovisningskonsult kommer du att arbeta med ett brett spektrum av kunder i olika branscher och storlekar. Vårt fokus på ägarledda bolag gör att du får en nära relation till kunderna och deras verksamhet. Du kommer att ha ett helhetsansvar för din kundstock, arbeta med avancerade delar av redovisningen och rådgivning. En stor del av ditt arbete kommer att kretsa kring bokslutsarbete, årsredovisningar och deklarationer. Dessutom får du möjlighet att coacha och stötta juniora kollegor och hjälpa dem att växa. Om du har intresse av att ta dig an en roll som gruppchef finns också möjlighet till detta, vi anpassar tjänsten utifrån dina önskemål och erfarenheter! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Bokslut, årsredovisningar, inkomstdeklarationer och rapportering Avstämningar, skatt, moms- och arbetsgivardeklarationer samt kvalitetsgranskning Rådgivning och strategisk vägledning till kunder Viss hantering av löpande redovisning Stötta och coacha juniora kollegor Vem är du? För att trivas i denna roll är du en självgående och kommunikativ person som brinner för konsultrollen. Du har ett starkt driv, en positiv inställning och ser förändring som en möjlighet till utveckling. Vi söker dig som: Har flera års erfarenhet av redovisning Självständigt hanterar hela redovisningsflödet inklusive löpande redovisning, inkomstdeklarationer, årsbokslut och årsredovisning enligt K2-regelverket Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Behärskar svenska flytande och har grundläggande kunskaper i engelska Meriterande: Erfarenhet av arbete på redovisnings- eller revisionsbyrå (det är extra meriterande om du har tidigare erfarenhet av eget kundansvar) Erfarenhet av K3-regelverket Erfarenhet av Fortnox och/eller Capego Låter detta som något för dig? Ta chansen och skicka in din ansökan! Praktisk information Start: Efter överenskommelse Placering: Linköping Anställningsform: Tillsvidare Lön: Fast enligt överenskommelse I samband med rekryteringsprocessen kan kunskaps- och personlighetstester komma att användas. Denna rekrytering hanteras av Klara Consulting. Vid frågor om processen, kontakta Lina Granåstedt på [email protected]. Om Klara Consulting Klara Consulting är en flerfaldigt prisbelönt koncern med cirka 480 medarbetare och kontor i hela Sverige. Vi skapar unika erbjudanden för både kunder och medarbetare genom vår expertis inom digitalisering och ekonomisk styrning. Som en del av Klara Consulting får du tillgång till en bred kompetensbas, spännande karriärmöjligheter och ett stödjande nätverk av experter inom ekonomi och redovisning. Läs mer på klaraconsulting.se
Vi på Sway Sourcing ser ett ökande behov av ekonomikompetens och letar efter nya talanger till vår kandidatbank. Är du intresserad av att jobba som konsult? Läs vidare! Varför konsultlivet? Som konsult får du prova olika branscher, bygga värdefulla kontakter och utvecklas både i kompetens och flexibilitet. Många uppdrag leder dessutom till förlängning eller fast anställning hos våra kunder. Vem söker vi? Du har minst en gymnasieutbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning, fakturering eller lön. Du har minst ett års relevant erfarenhet inom ekonomi. Du är flytande i svenska och gärna duktig på engelska. Du vill jobba i Malmö eller Lund. Vanliga konsultroller hos oss: Ekonomiassistent Redovisningsekonom Controller Ekonomichef eller CFO Lånehandläggare eller kredithandläggare Har du erfarenhet av liknande roller? Perfekt! Vi söker både bredd och djup i vår kandidatbank och välkomnar dig med strukturerat tänkande, analytisk förmåga och ett öga för detaljer. Vad kan du förvänta dig? Våra kunder finns inom många olika branscher, och uppdragen varierar i längd, ansvar och placering. För att hitta den bästa matchningen ber vi dig fylla i våra enkätfrågor när du skickar in ditt CV. Hur ansöker du? Skicka in ditt CV och dina löneförväntningar – både din mållön och den lägsta nivå du kan acceptera. Alla ansökningar granskas noggrant, och vi återkopplar till dig – vare sig möjligheten finns nu eller längre fram i tiden.
Är du en erfaren redovisningskonsult som trivs med helhetsansvar för kunder? Vill du arbeta i en mindre, sammansvetsad organisation med stort kundfokus? Vi söker nu en senior redovisningskonsult som trivs i en mindre kontext och vill arbeta med redovisning från ax till limpa! Om företaget Vår kund är en redovisningsbyrå med specialistkompetens inom vin- och spritbranschen, där man arbetar med små och medelstora bolag. De är idag ca 35-40 anställda, varav redovisningsteamet består av sex personer. Kulturen är öppen och samarbetsinriktad. Om rollen Som redovisningskonsult kommer du att ansvara för 5–10 kunder, där du sköter hela deras ekonomiska flöde. Kunder varierar i storlek och komplexitet, vilket gör att vi söker en person som trivs i en miljö där man får arbeta brett med alla delar av redovisningen. Arbetet utgår från kontoret som ligger centralt i Stockholm. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Löpande bokföring och avstämningar Månadsbokslut, moms- och skattedeklarationer Årsbokslut och årsredovisningar Lagerredovisning Rådgivning och nära kundkontakt Hantering av löner Vem är du? För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har: Utbildning inom ekonomi/redovisning Har minst 3 års erfarenhet inom redovisningsrelaterade arbeten Erfarenhet av att arbeta som redovisningskonsult, gärna på byrå Goda kunskaper i månadsbokslut, moms- och skattedeklarationer Erfarenhet av att arbeta självständigt med egna kunder Grundläggande förståelse för årsredovisningar (du får stöd vid behov) Erfarenhet av lagerredovisning är starkt meriterande Erfarenhet av Visma Business och Visma Net (eller annat större ekonomisystem) Erfarenhet av att hantera löner är meriterande Vi söker dig som trivs i en mindre organisation där man har nära relationer både med kunder och kollegor. Du är social, serviceinriktad och har en naturlig fallenhet för att prioritera och strukturera ditt arbete. Vad vi erbjuder En roll med stort eget ansvar och möjlighet att påverka En familjär och hjälpsam arbetskultur Kundkontakt och möjlighet att skapa långsiktiga relationer Möjlighet att arbeta med spännande och nischade kunder inom vin, sprit och andra branscher En arbetsplats som prioriterar sammanhållning och håller kontinuerliga AW:s. Tjänsten är en heltidstjänst och vi behöver tillsätta rollen snarast möjligt. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Välkommen med din ansökan! Hur söker du? Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryterande konsultchef på [email protected]. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! “We are heart working” Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av flera gemensamma aktiviteter, spännande utmaningar och smarrig frukost varje dag! Bara ett stenkast bort från Brunnsparken hittar man Klara Consulting Göteborgs härliga kontor. Här sitter idag ett socialt gäng på 9 personer som just nu söker en ny och engagerad kollega som är redo att ta sig an rollen som Redovisningskonsult. Här får du möjligheten att arbeta brett med redovisning samtidigt som du har ett helhetsansvar för ett flertal kunder. Du erbjuds: En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling Trevliga gemensamma aktiviteter och ett fräscht kontor i centrala Göteborg Flexibla arbetstider och hybridmöjligheter Arbetsuppgifter I rollen som Redovisningskonsult har du ett helhetsansvar för dina kunder. Du är aktiv i att attrahera nya kunder och bidrar till att fördela ansvar inom teamet. Du erbjuder rådgivning av högsta kvalitet och säkerställer en kontinuerlig och god kundkontakt. Du arbetar självständigt genom hela redovisningsflödet och ser till att alla processer genomförs effektivt och noggrant. I rollen stöttar du även juniora medarbetare och finns tillgänglig för att ge vägledning och stöd i deras arbetsuppgifter, vilket bidrar till teamets gemensamma framgång. En vanlig arbetsdag arbetar du exempelvis med: Löpande redovisning Bokslut och årsredovisning Bolagsdeklarationer och kunders privata deklarationer Rådgivning till kunder Kommunikation och leverans mot kund Rapportering samt hantering av skatt och moms Vem är du? För att trivas i denna roll ser vi att du är serviceminded, social och engagerad. Du har en stark drivkraft och förmåga att arbeta strukturerat och målinriktat, samtidigt som du känner till dina egna begränsningar och är prestigelös i ditt arbete. Du är resultatinriktad och strävar alltid efter att leverera korrekta och välgrundade svar till våra kunder, och tvekar inte att be om hjälp när det behövs för att säkerställa bästa möjliga resultat. Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Har erfarenhet av att ha arbetat i hela redovisningsprocessen, dvs: löpande redovisning, inkomstdeklarationer, årsbokslut och årsredovisning i K2- regelverk Har minst 3 års erfarenhet av arbete inom redovisning Tidigare har arbetat på redovisnings-eller revisionsbyrå Är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska Det är extra meriterande om du: Har erfarenhet av lönearbete Har erfarenhet av K3 - regelverk Låter detta som rätt steg för dig? Sök rollen redan idag och få chansen att bli en del av det här härliga teamet! Praktisk information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Placering: Centrala Göteborg, Hybrid Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta [email protected] Om Klara Consulting Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 480 medarbetare och kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se.
”Det bästa med att jobba här är att man hela tiden blir utmanad till att bli bättre”. Är du redo för att ta nästa steg i karriären som redovisningskonsult? Nu finns möjligheten att bli en del av ett engagerat redovisningsteam centralt i Stockholm Vi värderar en arbetsplats med gemenskap, glädje och stora utvecklingsmöjligheter. Gör du också det? I din roll som junior redovisningskonsult Som redovisningskonsult hos oss arbetar du i tätt samarbete med ditt team i spännande kunduppdrag med företag från olika branscher runt om i Sverige. Våra kunder är främst inom tjänstebolag, ideella föreningar och fastigheter och är medelstora till stora bolag. Hos oss arbetar du med digitala och moderna processer, vilket för oss är en självklarhet. Ansvarar för specifika uppgifter i kunduppdrag Löpande bokföring Fakturering för kunds räkning Periodiseringar Momsdeklarationer Arbeta i Fortnox & Capego Du är med och utvecklar interna processer och gör oss bättre Samarbetar med ett härligt kompetent team Kundservice och relationsbyggande mot kunder Vi söker dig som Har relevant utbildning inom redovisning Är en lagspelare Kunskaper inom Fortnox Du är innovativ och kommer med utveckling och förbättringsförslag Engagerad och hög förståelse för kundservice Meriterande Tidigare erfarenhet på byrå genom arbete eller praktik Studerat yrkeshögskola Ekonomiassistent Praktiskt Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Gästrikegatan 12, St: Eriksplan Stockholm Rekryteringsprocessen hanteras av Keeper och frågor specifikt kring tjänsten mailas till ansvarig rekryterare [email protected] Vi erbjuder dig En stabil arbetsplats under tillväxt där du får utvecklas med bolaget. I vardagen på Keeper förespråkar vi gemensamma aktiviteter i form av frukostar, AW, middagar, sportsclub och teambuildning löpande varje månad. Tjänstepension Friskvård Prisbelönad företagskultur från Visma Hög påverkansgrad och inkludering Möjlighet till hybridarbete efter inarbetningsperiod Om Keeper Keeper är ett innovativt tillväxtföretag inom ekonomibranschen, beläget i Vasastan, som erbjuder tjänster inom redovisning, lönehantering och rådgivning för medelstora och stora företag. Med ett starkt team och en prisbelönt företagskultur är vi en erkänd aktör på marknaden, utnämnda till Gasellföretag 2024 av Dagens Industri. Våra kunder får en effektiv ekonomifunktion och rådgivning från branschens bästa konsulter, med tydliga och prisvärda tjänstepaket som skapar värde och långsiktiga relationer. Att arbeta hos Keeper innebär att bli del av en spännande resa med goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om oss på Keeper på http://www.keeperab.se Ansök idag för att bli en del av vårt team på Keeper!
Välj ett jobb för att visa detaljer