Socialchef till Simrishamns kommun
Poolia Sverige AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Om tjänsten Välkommen till Simrishamns kommun - känd som Österlens huvudstad en genuint vacker stad med sin marina historia och tradition. Detta är kommunen där natur, kultur och samhällsutveckling möts. Simrishamn kommun arbetar med hållbarhet som ledstjärna och tillit som metod. Hos oss blir du en del av någonting stort. Bor du inte redan här eller i närheten? Då kanske det är dags att göra slut med längtan! Vi är många som förälskat oss i Österlen, flyttat hit och fortsatt karriären här. Vi söker nu en Socialchef till socialförvaltningen, en förvaltning som spelar en central roll i att forma framtidens Simrishamn. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Socialförvaltningen är kommunens största förvaltning. Här arbetar bland annat vårdbiträden, socionomer, omsorgsassistenter, sjuk-och undersköterskor m.fl. I din roll ingår: • Kombinera ett strategiskt helhetsperspektiv med ett närvarande och operativt ledarskap i det dagliga arbetet. • Vara en tydlig och inspirerande ledare som engagerar och utvecklar chefer och medarbetare. • Driva förändrings- och utvecklingsarbete inom socialförvaltningen. • Representera kommunen i olika sammanhang och bygga förtroendefulla relationer internt och externt. • Bidra aktivt till samhällsutvecklingen i Simrishamns kommun med fokus på samverkan och långsiktig kvalitet. • Säkerställa invånarnas möjlighet till inflytande och delaktighet i frågor som rör vård och omsorg. • Skapa goda samarbeten med politiken och andra aktörer för att nå gemensamma mål. • Rapportera direkt till kommundirektören och delta i kommunens ledningsgrupp. Responsibilities Som Socialchef i Simrishamns kommun får du ett övergripande ansvar för att vård- och omsorgsverksamheten bedrivs på ett professionellt, rättssäkert och hållbart sätt. Du ser till att invånarnas behov av stöd och omsorg möts med hög kvalitet, omtanke och respekt. I rollen kombinerar du strategiskt tänkande med ett närvarande och operativt ledarskap. Vi söker dig som leder tillitsbaserat. Du är den som sätter riktningen, skapar engagemang och driver utveckling tillsammans med verksamhetens chefer och medarbetare. Du är chef över fem drivande och utvecklingsorienterade avdelningschefer som i sin tur arbetsleder cirka 30 enhetschefer. Du blir också en nyckelperson i den nära samverkan med politiken – där din förmåga att bygga förtroende och skapa ett smidigt samarbete blir avgörande. Genom ditt ledarskap är du med och formar framtidens sociala arbete i Simrishamn. Du bidrar aktivt till kommunens övergripande utveckling och gör skillnad – både för organisationen och för människorna vi finns till för. Vem är du? · Erfarenhet av övergripande ledning, kommunal verksamhet, gärna tidigare erfarenhet som förvaltningschef · Dokumenterad chefserfarenhet · Relevant akademisk utbildning · Erfarenhet av att arbeta i nära samverkan med politiska beslutsfattare Det är ett krav att man har relevant högskoleutbildning inom t.ex. organisation, ledarskap, ekonomi, juridik och förståelse för socialtjänstens uppdrag Your profile Vi söker dig som leder tillitsbaserat. Du är den som sätter riktningen, skapar engagemang och driver utveckling tillsammans med verksamhetens chefer och medarbetare. Du är chef över fem drivande och utvecklingsorienterade avdelningschefer som i sin tur arbetsleder cirka 30 enhetschefer. Du blir också en nyckelperson i den nära samverkan med politiken – där din förmåga att bygga förtroende och skapa ett smidigt samarbete blir avgörande. Genom ditt ledarskap är du med och formar framtidens sociala arbete i Simrishamn. Du bidrar aktivt till kommunens övergripande utveckling och gör skillnad – både för organisationen och för människorna vi finns till för. Vi tillämpar tester som en del av processen och för slutkandidat krävs godkänd bakgrundskontroll före anställning. Varmt välkommen med din ansökan!

3 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Projektledare med arbetsledaransvar till INAB Mekaniska i Nyköping
Thread AB
Produktionschefer inom tillverkning

INAB Mekaniska är en väletablerad verkstad i Nyköping med anor från 1998. Vi arbetar med byggsmide, mekanisk verkstadstillverkning, ritningskonstruktion och projektstyrning. Vi är certifierade enligt ISO 3834 och EN 1090 – med kvalitet i varje steg. Det som särskiljer oss är erfarenhet, kapacitet och ett lösningsorienterat arbetssätt. Många av våra kunder väljer oss för att vi kan ta hela kedjan – från konstruktion till färdig leverans. Just nu växer vi och söker därför en nyckelperson till vårt team. Rollens ansvarsområdenSom projektledare hos oss ansvarar du för att: Leda projekt från start till mål – inklusive kalkyl, planering, ritningsgranskning, materialbeställning och uppföljning Hålla i byggmöten och säkerställa att budget och tid hålls Driva smidesprojekt och vara tekniskt bollplank Arbetsleda teamet – både i verkstad och ute på projekt Arbeta självständigt såväl som i grupp, med god överblick och samarbetsförmåga Krav & meriterande Kompetenser: Teknisk utbildning, gärna ingenjörsutbildning i grunden (men rätt erfarenhet kan väga upp) Förmåga att läsa ritningar och räkna på projekt Dokumenterad erfarenhet från liknande roll, helst inom smide eller byggprojekt God materialkännedom B-körkort (krav) Meriterande: Certifikat, truckkort, svetsvana, erfarenhet från entreprenad- eller verkstadsmiljö Arbetsvillkor & förmåner Arbetstid: 07.00–16.00 Anställningsform: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning) Kollektivavtal: Ja Förmåner: Friskvårdsbidrag, företagshälsovård, fritt och varierat arbete Arbetsplatsen Geografisk placering: Nyköping Kontor och verkstad finns i samma byggnad Verkstaden är modern och välutrustad, med hög maskinkapacitet Vem söker jobbet? Vi tror att du är ordningsam, stabil och trygg i dig själv. Du är noggrann, initiativrik och van att jobba nära både kunder och kollegor. Du gillar struktur, men är också social och har lätt att skapa kontakt. Tidigare erfarenhet från liknande bransch är meriterande – men det viktigaste är att du har rätt driv, rätt värderingar och vilja att ta ansvar. Varför vill du ha det här jobbet? Du vill ha en fri roll med ansvar – där du får leda projekt och påverka resultatet Du söker ett jobb där både kontor och produktion kombineras Du vill jobba i ett företag där beslutsvägarna är korta och där din insats märks Du vill vara del av ett team med yrkesstolthet och en stark kultur Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.

3 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
Projektledare med arbetsledaransvar till INAB Mekaniska i Nyköping
Thread AB
Produktionschefer inom tillverkning

INAB Mekaniska är en väletablerad verkstad i Nyköping med anor från 1998. Vi arbetar med byggsmide, mekanisk verkstadstillverkning, ritningskonstruktion och projektstyrning. Vi är certifierade enligt ISO 3834 och EN 1090 – med kvalitet i varje steg. Det som särskiljer oss är erfarenhet, kapacitet och ett lösningsorienterat arbetssätt. Många av våra kunder väljer oss för att vi kan ta hela kedjan – från konstruktion till färdig leverans. Just nu växer vi och söker därför en nyckelperson till vårt team. Rollens ansvarsområdenSom projektledare hos oss ansvarar du för att: Leda projekt från start till mål – inklusive kalkyl, planering, ritningsgranskning, materialbeställning och uppföljning Hålla i byggmöten och säkerställa att budget och tid hålls Driva smidesprojekt och vara tekniskt bollplank Arbetsleda teamet – både i verkstad och ute på projekt Arbeta självständigt såväl som i grupp, med god överblick och samarbetsförmåga Krav & meriterande Kompetenser: Teknisk utbildning, gärna ingenjörsutbildning i grunden (men rätt erfarenhet kan väga upp) Förmåga att läsa ritningar och räkna på projekt Dokumenterad erfarenhet från liknande roll, helst inom smide eller byggprojekt God materialkännedom B-körkort (krav) Meriterande: Certifikat, truckkort, svetsvana, erfarenhet från entreprenad- eller verkstadsmiljö Arbetsvillkor & förmåner Arbetstid: 07.00–16.00 Anställningsform: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning) Kollektivavtal: Ja Förmåner: Friskvårdsbidrag, företagshälsovård, fritt och varierat arbete Arbetsplatsen Geografisk placering: Nyköping Kontor och verkstad finns i samma byggnad Verkstaden är modern och välutrustad, med hög maskinkapacitet Vem söker jobbet? Vi tror att du är ordningsam, stabil och trygg i dig själv. Du är noggrann, initiativrik och van att jobba nära både kunder och kollegor. Du gillar struktur, men är också social och har lätt att skapa kontakt. Tidigare erfarenhet från liknande bransch är meriterande – men det viktigaste är att du har rätt driv, rätt värderingar och vilja att ta ansvar. Varför vill du ha det här jobbet? Du vill ha en fri roll med ansvar – där du får leda projekt och påverka resultatet Du söker ett jobb där både kontor och produktion kombineras Du vill jobba i ett företag där beslutsvägarna är korta och där din insats märks Du vill vara del av ett team med yrkesstolthet och en stark kultur Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.

3 juni 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Projektledare med arbetsledaransvar till INAB Mekaniska i Nyköping
Thread AB
Produktionschefer inom tillverkning

INAB Mekaniska är en väletablerad verkstad i Nyköping med anor från 1998. Vi arbetar med byggsmide, mekanisk verkstadstillverkning, ritningskonstruktion och projektstyrning. Vi är certifierade enligt ISO 3834 och EN 1090 – med kvalitet i varje steg. Det som särskiljer oss är erfarenhet, kapacitet och ett lösningsorienterat arbetssätt. Många av våra kunder väljer oss för att vi kan ta hela kedjan – från konstruktion till färdig leverans. Just nu växer vi och söker därför en nyckelperson till vårt team. Rollens ansvarsområdenSom projektledare hos oss ansvarar du för att: Leda projekt från start till mål – inklusive kalkyl, planering, ritningsgranskning, materialbeställning och uppföljning Hålla i byggmöten och säkerställa att budget och tid hålls Driva smidesprojekt och vara tekniskt bollplank Arbetsleda teamet – både i verkstad och ute på projekt Arbeta självständigt såväl som i grupp, med god överblick och samarbetsförmåga Krav & meriterande Kompetenser: Teknisk utbildning, gärna ingenjörsutbildning i grunden (men rätt erfarenhet kan väga upp) Förmåga att läsa ritningar och räkna på projekt Dokumenterad erfarenhet från liknande roll, helst inom smide eller byggprojekt God materialkännedom B-körkort (krav) Meriterande: Certifikat, truckkort, svetsvana, erfarenhet från entreprenad- eller verkstadsmiljö Arbetsvillkor & förmåner Arbetstid: 07.00–16.00 Anställningsform: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning) Kollektivavtal: Ja Förmåner: Friskvårdsbidrag, företagshälsovård, fritt och varierat arbete Arbetsplatsen Geografisk placering: Nyköping Kontor och verkstad finns i samma byggnad Verkstaden är modern och välutrustad, med hög maskinkapacitet Vem söker jobbet? Vi tror att du är ordningsam, stabil och trygg i dig själv. Du är noggrann, initiativrik och van att jobba nära både kunder och kollegor. Du gillar struktur, men är också social och har lätt att skapa kontakt. Tidigare erfarenhet från liknande bransch är meriterande – men det viktigaste är att du har rätt driv, rätt värderingar och vilja att ta ansvar. Varför vill du ha det här jobbet? Du vill ha en fri roll med ansvar – där du får leda projekt och påverka resultatet Du söker ett jobb där både kontor och produktion kombineras Du vill jobba i ett företag där beslutsvägarna är korta och där din insats märks Du vill vara del av ett team med yrkesstolthet och en stark kultur Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.

3 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
HVDC Valve Site Supervisor
Hitachi Energy Sweden AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

HVDC is a product group in Hitachi Energy, which develops, manufactures, and sells DC transmission systems on a global market. HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables. It is also used to connect power systems.  The HVDC technology has been on the market for the past 60 years and is an enabler for renewable energy integration, and supports the energy transition for a sustainable future. Please find out more about our world leading technology at www.hitachienergy.com/HVDC. You will be part of the Hitachi Energy HVDC Installation Department, which is responsible for execution of all mechanical and electrical installation activities in our delivery projects across the world. The department also support tendering and sales in providing technical input, and the department aids the engineering office in developing the design. As HVDC Valve site supervisor you must be willing to travel far, frequently and on short notice. You also must be a European citizen. We are interested to learn more about you and what you can contribute with, so please apply even if you don’t meet all requirements!  How you will make an impact Your main mission will be to supervise installation of HVDC Valve and Valve Cooling system on site in high voltage global projects Hands-on work in terms of Maintenance and Service on the HVDC Valves Preparation and planning of installation activities in early project stages Manage and guide subcontractors on site to ensure completion of all installation activities efficiently and cost-effectively, in accordance with contract specifications, quality standards, and safety requirements Contribute to planning and implementation of installation activities on site and maintain good relationships to internal and external suppliers Coordinate the installation activities with the Site Manager/Installation Manager and other internal and external stakeholders on site Coordinate with engineering office to assure needed documentation is used at site during execution and provide mark-ups for as-built project documentation You will be living Hitachi Energy’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business   Your background  You have a technical education, preferably with a degree in Electrical or Mechanical Engineering. Or have acquired previous experience in electrical- or mechanical installation work in large scale projects You have several years of work experience within relevant field Experience from previous supervision position is advantageous Previous experience in electrical and/or mechanical installation is required Previous experience from HVDC, FACTS or Substation projects are preferred Proficiency in English is must, written and spoken alike, whereas additional languages are a plus  What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development​ Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply for this position! Recruiting Manager Anton Bihl, [email protected] will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions should be directed to Talent Partner Ingrid Schjelderup, [email protected]

3 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Verksamhetschef
Apelgårdens Hvb i Blekinge AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Verksamhetschef / Föreståndare Apelgårdens HVB i Blekinge AB erbjuder vård och behandling till ungdomar. Bolaget har sitt huvudkontor i Nättraby. Till vår enhet för unga tjejer vid Svalbo utanför Holmsjö söker vi nu en verksamhetschef/Föreståndare. Mer information om bolaget, ledningen och våra enheter hittar du på www.apelgarden.com. Arbetsuppgifter En förutsättning för arbetet är god förmåga att samverka, såväl internt med personal och klienter som externt med olika myndigheter. God dokumentationskunskap är viktigt. Du har ett stort intresse för människor och för relationsbyggande och som person är du social, noggrann och strukturerad. Du är en god kommunikatör med ett tydligt ledarskap och har förmågan att få dina medarbetare att växa och ta ansvar. Dina personliga egenskaper värderas högt. Till ditt stöd finns en bitr. verksamhetschef och stödfunktioner såsom schema och bemanning, HR, lön, IT och vaktmästeri. Du ingår i VD:s ledningsgrupp tillsamman med övriga verksamhetschefer. Kvalifikationer Din utbildningsbakgrund måste stämma överens med IVO:s bedömning av dig som Verksamhetschef/föreståndare för HVB-hem. Vi söker dig som har en högskoleutbildning med minst 180 högskolepoäng. Vi ser gärna att du är socionom, beteendevetare eller annan som bedöms likvärdigt. Det är ett krav att ha goda kunskaper om socialtjänstlagen. Tidigare chefserfarenhet inom vård och behandling och att ha arbetat med ungdomar är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Heltid, förtroendearbetstid med beredskap ingår. Tillträde enligt överenskommelse. Krav på B-körkort. Vid en eventuell anställning kommer registerutdrag från polisens misstanke-och belastningsregister att krävas. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och mångfald. Vi undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande.

3 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Operations Manager till Hemfrid
Hemfrid i Sverige AB
Personal- och HR-chefer

Är du en erfaren ledare som vill kombinera strategi, resultat och människors utveckling? Välkommen till Hemfrid – här börjar nästa kapitel i din ledarskapsresa. Operations Manager till Hemfrid – led och utveckla en hel region i tillväxt Hemfrid är inne i en stark tillväxt- och förändringsresa, och vi söker nu en erfaren ledare till rollen som Operations Manager för region Syd-Öst. Det här är en nyckelroll för dig som vill kombinera strategiskt arbete med operativt ledarskap – och samtidigt ha stor möjlighet att påverka, utveckla och driva förändring i en hel region. Du blir en viktig del av vår fortsatta framgång, men framför allt får du möjlighet att göra verklig skillnad i den verksamhet du leder.  Om rollenSom Operations Manager har du det övergripande ansvaret för Hemfrids verksamhet i region syd-öst – en geografiskt spridd region med hög potential och stort strategiskt värde. Du leder och utvecklar verksamheten med fokus på tillväxt, effektivitet, kvalitet och starkt medarbetarengagemang. Du rapporterar till affärsområdeschef och är en del av den operativa ledningsgruppen för affärsområdet. Givet ditt övergripande ansvar för regionen så förekommer även regelbundet resande till regionens olika kontor, åtminstone cirka tre dagar i veckan, beroende på behov.  I rollen har du fullt resultat- och budgetansvar för din region, inklusive uppföljning av nyckeltal kopplade till tillväxt, lönsamhet och personal. Du driver såväl daglig styrning som långsiktig utveckling och leder förbättringsarbete, implementering av nya arbetssätt och andra verksamhetskritiska initiativ. Du har personalansvar för Area Managers och är ett nära stöd till dem i både operativa och strategiska frågor. Ett gott samarbete inom regionen är avgörande för framgång, och du förväntas skapa struktur, riktning och förutsättningar för att hela teamet ska kunna prestera och utvecklas – tillsammans. Vem vi sökerVi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att leda större team med fullt personal- och resultatansvar – och som är van att driva förändring i komplexa miljöer. Du har en stark strategisk förmåga och ser till helheten, men du har också tillräcklig operativ erfarenhet för att kunna stötta ditt team i vardagen och förstå deras utmaningar. Du är en tydlig, trygg och kommunikativ ledare som bygger engagemang genom riktning, struktur och närvaro. Du trivs med att leda i förändring och har förmåga att omsätta mål och planer till konkreta resultat. Vi tror att du har: Minst 5–7 års erfarenhet av att leda större team med fullt personal- och budgetansvar Stark förmåga att leda genom andra chefer och bygga välfungerande organisationer Erfarenhet av att driva förändrings- och förbättringsarbete med tydliga resultat Förmåga att växla mellan strategiskt ledarskap och operativ närvaro En inkluderande och utvecklingsorienterad ledarstil med fokus på långsiktighet B-körkort  Meriterande är akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi, management eller organisationsutveckling.  Vi erbjuder Ett strategiskt och operativt helhetsansvar för en geografiskt betydelsefull region Möjlighet att påverka, driva förändring och bygga något långsiktigt En viktig roll i ett företag med starkt varumärke, tydligt syfte och ambitiösa tillväxtmål Nära samarbete med kollegor inom försäljning, HR, ekonomi och andra stödfunktioner En dynamisk arbetsmiljö där du får växa tillsammans med bolaget

3 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
Regeringen söker generaldirektör och chef till Jordbruksverket
Regeringskansliet
General-, landstings- och kommundirektörer m.fl.

Statens jordbruksverk (Jordbruksverket) är Sveriges förvaltningsmyndighet inom jordbruk, fiske och landsbygd och arbetar bland annat med att utveckla livsmedelsproduktionen i landet och att skydda djur och växter. Jordbruksverket har det övergripande ansvaret för att genomföra EU:s gemensamma jordbrukspolitik, Sveriges landsbygdsprogram, Sveriges strategiska plan för den gemensamma jordbrukspolitiken och havs-, fiskeri- och vattenbruksprogrammet och förvalta det nationella stödet till jordbruket i norra Sverige. Inom myndigheten finns även organisationen för Distriktsveterinärerna. Vidare arbetar Jordbruksverket för en god djurhälsa genom att bekämpa och förebygga spridning av smittsamma djursjukdomar. Myndigheten ansvarar också för att bekämpa växtskadegörare. Som miljömålsansvarig myndighet ska Jordbruksverket även skapa förutsättningar för så liten belastning som möjligt på miljön från jordbruket Jordbruksverket arbetar även för en konkurrenskraftig och hållbar livsmedelsproduktion genom att beakta behovet av stärkt konkurrenskraft för företag, tillhandahålla god service och lättillgänglig information samt verka för förenkling och administrativa lättnader och medverka till att främja och utveckla fiskenäringen, vattenbruket och fisketurismen. Myndigheten har också en viktig roll i genomförandet av regeringens livsmedelsstrategi. Jordbruksverket är även beredskapsmyndighet inom ramen för civilt försvar och totalförsvaret. Myndigheten är till stor del styrd av EU-regelverk och deltar också i andra internationella sammanhang såsom FN:s livsmedels- och jordbruksorganisation (FAO), Världshandelsorganisationen (WTO) och Världsorganisationen för djurhälsa (OIE) m.m. Jordbruksverket har ca 1700 anställda och huvudkontoret är lokaliserat till Jönköping. Myndigheten har också regionala kontor i Landskrona, Göteborg, Kalmar, Linköping, Skara, Söderhamn och Uppsala. Inom myndigheten finns även distriktsveterinärorganisationen som är spridd över hela landet. Jordbruksverket leds av en styrelse som ska bestå av högst nio ledamöter. Generaldirektören är myndighetschef. Kvalifikationer Vi söker dig som är en dokumenterat god chef och ledare med • Erfarenhet av lednings- och förändringsarbete i förvaltningsmyndighet. • God kunskap om och erfarenhet av statsförvaltningen och dess beslutsprocesser. • Förståelse för den politiska struktur som myndigheten verkar i. • God förståelse för det ekonomiadministrativa regelverk som myndigheten har att hantera. • Förståelse för vikten av totalförsvars-, säkerhets- och beredskapsfrågor samt systematiskt säkerhetsskyddsarbete. • Akademisk examen eller motsvarande. • Utmärkta kunskaper i svenska och engelska. Du ska också ha förmåga att • Utveckla, organisera och förvalta myndighetens verksamhet så att uppsatta mål nås. • Leda och utveckla verksamheten inom ramen för en god förvaltningskultur. • Driva utvecklings- och förändringsarbete resurseffektivt som svarar mot kundens behov samt utveckla verksamheten på ett strategiskt och rättssäkert sätt. • Skapa förutsättningar för god kontroll av myndighetens finanser samt bidra till att resurserna används effektivt. • Se helheten i en bred och komplex verksamhet. • Kommunicera och företräda myndigheten internt och externt, även internationellt. • Samarbeta, samverka och skapa förtroendefulla relationer med myndigheter och andra aktörer. • Engagera och motivera medarbetare. • Vara drivande, lösnings- och resultatorienterad. • Företräda arbetsgivarintresset och tillsammans med övriga myndighetschefer utveckla den statliga arbetsgivarpolitiken. • Arbeta strategiskt med kompetensförsörjning. Det är meriterande om du har • Kunskap eller erfarenhet från något av myndighetens verksamhetsområden. Övrigt Endast den som är svensk medborgare kan anställas som generaldirektör och chef för Jordbruksverket. Anställningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före beslut om anställning. Mer information Mer information om befattningen lämnas av Tobias Olsson, enhetschef och Daniel Liljeberg, statssekreterare. Frågor om anställningsvillkoren och rekryteringsprocessen besvaras av Michael Östervall eller Frida Ragnhäll, Kansliet för ledningsförsörjning till myndigheter. Du når dem via Regeringskansliets växel 08-405 10 00. Intresseanmälan Välkommen att registrera din intresseanmälan inklusive cv i vårt rekryteringsverktyg senast den 7:e augusti 2025. Svensk statsförvaltning består av cirka 200 myndigheter som lyder omedelbart under regeringen. Regeringen anställer myndighetscheferna och beslutar om deras anställningsvillkor. Lönen är individuell och bestäms mot bakgrund av de krav som ställs på befattningen och chefens kvalifikationer och erfarenheter. De flesta myndighetschefer anställs för en bestämd tid – normalt är den första anställningsperioden sex år.

3 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Driftchefer till Arctic Paper Grycksbo
Adecco Sweden AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vi på Arctic Paper Grycksbo står inför en spännande förändringsresa där vi går från skiftgående till dagtidsgående driftchefer på papperstillverkningen. Därför söker vi nu fyra dagtidgående driftchefer – viktiga nyckelpersoner som vill vara med och forma framtidens pappersproduktion. Är du en trygg och närvarande ledare som vågar ta ansvar och får andra att följa med? Då kan tjänsten som Driftchef vara din nästa utmaning! Varmt välkommen till en arbetsplats med stort hjärta, mycket tradition och tydligt framtidsfokus! Om tjänsten Som Driftchef kommer du driva, utveckla och leda papperstillverkningen in i framtiden tillsammans med övriga driftchefer och ditt team om ca 15 medarbetare. En dag på jobbet kan innebära allt från att leda ett förbättringsprojekt till att stötta en ny kollega i laget. Du är med andra ord hands-on när det behövs, men har alltid blicken lyft mot horisonten. Du samarbetar nära de andra driftcheferna och produktionschefen. Du är en viktig del av vår långsiktiga plan för kompetensförsörjning och effektivisering. Du leder ett driftområde inom vår papperstillverkning och har det övergripande ansvaret för att: • Leda, coacha och utveckla teamet i linje med våra värderingar: Tillsammans, Engagemang och Hållbarhet • Säkerställa att arbetsmiljö, drift, resultat och rutiner håller högsta standard inom ditt processavsnitt • Följa upp nyckeltal, driva förbättringsarbete och agera på avvikelser • Bidra till strategiska beslut, inom produktionen • Driva rekrytering, bemanning och kompetensutveckling i nära samarbete med andra chefer Om dig Vi söker dig som är en naturlig ledare och som har förmåga att fatta beslut, skapa struktur och samtidigt bygga en kultur där människor växer och utvecklas. Ditt ledarskap präglas av tydlighet, prestigelöshet och nyfikenhet. Du har förmågan att se helheten vilket ger dig förutsättningar att hantera komplexa situationer på ett självständigt och effektivt sätt. Vi söker dig som har: •Utbildning inom teknik, produktion, industriell ekonomi eller liknande alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig •Tydlig teknisk erfarenhet, gärna från processindustri så att du kan förstå och utveckla verksamheten tillsammans med teamet •Du är en trygg och närvarande ledare •Du har ett genuint intresse för människor •God förmåga att kommunicera på svenska och engelska, i tal och skrift Det är meriterande om du har: •Ledarerfarenhet från industrin eller annan jämförbar verksamhet där samarbete och effektivitet står i fokus •Dokumenterad erfarenhet av att leda team i förändring För oss är ditt ledarskap viktigare än vilken utbildning du har på pappret och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om anställningen Tjänsten som Driftchef är en direktrekrytering där du blir anställd av Arctic Paper med placeringsort Grycksbo. Tillträde enligt överenskommelse. För rätt person erbjuder vi en individuellt anpassad utbildnings- och utvecklingsplan samt stora utvecklingsmöjligheter i ett internationellt företag med stor framtidstro. Vi är den största privata arbetsgivaren i Falu kommun, och vårt mål är att skapa en inkluderande arbetsmiljö där alla har möjlighet att blomstra. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco. Om Arctic Paper Arctic Paper Grycksbo är ett av tre pappersbruk som ingår i ARCTIC PAPER S.A och har ca 340 anställda. I Grycksbo produceras bestruket träfritt papper för kvalitetsmedvetna kunder som tryckerier, bokförlag, tidningsutgivare, reklambyråer, pappersdistributörer och förpackningsföretag. Produktionsflödet är uppdelat i tre huvudsakliga processavsnitt, där papperstillverkningen utgör det mellersta steget . De övriga bruken är placerade i Munkedal, Sverige och i Kostrzyn, Polen. Koncernen som helhet producerar både bestruket och obestruket träfritt papper. Produktportföljen inkluderar välkända varumärken som Amber, Arctic, G-Print och Munken. Produktionskapaciteten för de tre bruken är cirka 700 000 ton papper per år. Huvuddelen säljs genom 14 av bolagets egna försäljningskontor i Europa. Arctic Paper S.A. är noterat på börsen i Warszawa sedan oktober 2009 och december 2012 på NASDAQ i Stockholm. Kontaktuppgifter/Ansökan Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ulrika Struve via [email protected] alt. 073-684 70 83. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jan-Erik Karlsson, produktionschef Arctic paper via [email protected] alt 010-451 81 25. Då vi står inför semestertider kan svar dröja. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]. Registrera din ansökan via länken senast 2025-08-15. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi behandlar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

3 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Logistikledare
Frontpac AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Om Frontpac FrontPac är Skandinaviens mest kompletta tillverkare av tryckta well- och kartongförpackningar. Företaget finns i Arlöv, Simlångsdalen och Gävle och är idag cirka 200 experter som arbetar målmedvetet med att tillgodose sina kunders alla förpackningsbehov. Med kompetens, flexibilitet och omtanke utmanar FrontPac det förväntade, förenklar köpupplevelsen och levererar – här och nu. Rollen som logistikledare Är du en engagerad ledare som trivs med att kombinera coachande ledarskap med operativt arbete? Då kan du få möjlighet att bli en viktig roll i ett växande företag Som logistikledare får du en nyckelroll i ett växande företag, där du ansvarar för att planera, leda och följa upp det dagliga arbetet på logistikavdelningen. Utöver att leda teamet arbetar du själv aktivt i verksamheten. Du kör truck, lastar och lossar gods, och är med och säkerställer ett effektivt flöde genom hela logistikkedjan. Du ansvarar bland annat för: · Planera, leda, fördela och övervaka det dagliga arbetet på logistikavdelningen, inklusive inkommande och utgående leveranser samt lagerhantering. · Leda, utveckla och stötta direktrapporterande medarbetare och vid behov hålla medarbetarsamtal. · Delta i rekrytering, utveckling och avslut av medarbetare i samråd med ansvarig chef. · I samråd med ansvarig chef identifiera och genomföra eventuella förbättringar i logistikprocessen. · Arbeta kontinuerligt för att uppnå uppsatta företagsmål. · Ansvara för att sammanställa, analysera och kommunicera rapporter inom ansvarsområdet. · Optimera lagernyttjande och säkerställa korrekt inventering av färdigvarulager. · Boka frakter på ett så kostnadseffektivt sätt som möjligt. · Säkerställa att allt arbete bedrivs i enlighet med arbetsmiljölagen, interna rutiner, livsmedelskrav och kollektivavtal. Är du den vi söker? Vi värderar driv och ambition högt och du bör vara noggrann, strukturerad, ansvarstagande och trivas med ett högt tempo. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av logistik och lagerhantering, gärna i en ledande position. Du är en tydlig och lyhörd ledare som har lätt för att skapa engagemang och samarbete i ett team. Du trivs med ansvar, har god systemvana och en god förståelse för logistikflöden. För denna tjänst krävs goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande. Truckkort A1-A4, B1-B4 och B körkort är ett krav för tjänsten. Vi erbjuder en heltidstjänst på Skandinaviens ledande företag inom branschen. Vår målsättning är att vara det självklara valet för såväl anställda som kunder. Ansök idag via www.frontpac.com/jobba-hos-oss/ Ansökningarna hanteras löpande. Som ett sista steg i rekryteringsprocessen genomför vi obligatoriska bakgrundskontroller på våra kandidater. Alla former av telefonsamtal och mejl som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.

3 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025