Dollarstore Svenstavik söker butikschef!

Om oss: Dollarstore är en av Sveriges ledande lågprisaktörer och strävar ständigt efter att erbjuda våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Med över 130 butiker i både Sverige och Danmark och över 2000 engagerade medarbetare fortsätter vi att växa och utvecklas. Sedan augusti 2023 är vi en del av finska Tokmanni Group och tillsammans är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden. Om rollen: I rollen som butikschef ansvarar du för butikens försäljning, drift och skötsel. Du är den drivande kraften bakom att skapa en utvecklande miljö för dina medarbetare och säkerställer att varje dag på jobbet är meningsfull och produktiv. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Försäljnings- och resultatansvar: Du är ansvarig för att uppnå och överträffa försäljningsmål samt säkerställa en lönsam verksamhet. Personalansvar: Du vägleder, coachar och motiverar dina medarbetare för att maximera deras potential och bidra till teamets framgång. Budgetarbete: Du arbetar aktivt med att upprätthålla och följa upp budgetar samt vidtar åtgärder för att säkerställa lönsamhet och effektivitet. Ledarskapsfrågor: Du är en naturlig ledare som trivs med att bygga och utveckla ett starkt och engagerat team. Kundservice i världsklass: Du säkerställer att varje kund får en exceptionell serviceupplevelse och att deras behov och förväntningar överträffas. Dina kompetenser: För att trivas och lyckas som butikschef hos Dollarstore är vi på jakt efter personer med följande kompetenser: Erfarenhet inom detaljhandeln: Du har gedigen erfarenhet av att arbeta inom retailbranschen och förstår dess unika utmaningar och möjligheter. Ledarskap och motivation: Du är en inspirerande ledare som älskar att bygga en positiv anda och peppa dina kollegor till att göra det bästa av varje arbetsdag. Resultatorientering: Du är driven av att uppnå och överträffa försäljningsmål och har förmågan att arbeta strategiskt för att maximera resultatet. Kundfokus: Du har en stark kundorientering och strävar alltid efter att leverera enastående kundservice. Flexibilitet: Du är beredd att arbeta på kvällar och helger och trivs med en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö. Varför Dollarstore: Som en del av Dollarstores team får du möjlighet att arbeta i en spännande och dynamisk arbetsmiljö där du dagligen får möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi erbjuder också möjligheter till personlig och professionell utveckling samt förmåner och belöningar för ditt engagemang och din prestation. Är detta rätt utmaning för dig? Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt ök. Du bli anställd direkt av Dollarstore som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. Välkommen till DollarStore och en rolig resa! Om oss: Dollarstore är en av Sveriges ledande lågprisaktörer och strävar ständigt efter att erbjuda våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Med över 130 butiker i både Sverige och Danmark och över 2000 engagerade medarbetare fortsätter vi att växa och utvecklas. Sedan augusti 2023 är vi en del av finska Tokmanni Group och tillsammans är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden.

19 februari 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Lager- och logistikchef till Dafo Vehicle
Bravura Sverige AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Är du en erfaren ledare inom lager- och logistik som vill ta nästa steg i din karriär? Är du också en utvecklingsorienterad, framåtsträvande person med erfarenhet av att optimera processer och driva förändringsarbete? Dafo Vehicle befinner sig i en expansiv fas och söker en engagerad Lager- och logistikchef som vill spela en nyckelroll i företagets fortsatta utveckling. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs hos Dafo Vehicle. Om företaget Dafo Vehicle är en ledande leverantör av avancerade brandskydds- och släcksystem för fordon inom högriskindustrier såsom bussar, gruvdrift, byggnation, skogsbruk, jordbruk och materialhantering.. Företaget erbjuder innovativa brandskyddslösningar anpassade för både traditionella förbränningsmotorer och elfordon, med system utformade för att skydda liv, kritisk utrustning och miljön. Dafo Vehicle befinner sig på en spännande tillväxtresa med målet att bli det självklara valet för fordonstillverkare globalt. I december 2024 förvärvades företaget och integration tillsammans med United Safety pågår, vilket stärker den geografiska närvaron och positionen på marknaden för mobila brandskyddslösningar. Genom partnerskapet kombineras Dafo Vehicles expertis med United Safetys erfarenhet, vilket skapar en global ledare inom miljövänliga brandskyddslösningar och driver utvecklingen av branschstandarder. Med huvudkontor i Stockholm och en internationell räckvidd genom kontor i Finland, Estland, Frankrike, Malaysia och USA samt ett globalt nätverk av partners och serviceleverantörer, erbjuder Dafo Vehicle en dynamisk arbetsplats med spännande möjligheter för utveckling och lärande. Arbetsuppgifter I rollen som Lager- och logistikchef har du det övergripande ansvaret för att säkerställa en effektiv och välfungerande lagerverksamhet samt ett optimerat logistikflöde. Du leder och utvecklar lager- och logistikteamet, säkerställer noggrannhet i inventeringen och implementerar säkerhetsrutiner för att upprätthålla en trygg arbetsmiljö. Rollen är både operativ och strategisk vilket innebär att du aktivt arbetar med att och säkerställa att leveranser sker i tid och enligt kundens önskemål. Samt att du tillsammans med ditt team, kontinuerligt optimera processer och förbättrar resursplaneringen. Du driver förändrings- och förbättringsarbete med fokus på effektivisering och anpassning till verksamhetens behov. Dina primära ansvarsområden: Leda och utveckla lager- och logistikpersonal samt säkerställa rätt bemanning och kompetensutveckling. Säkerställa hög leveransprecision och servicegrad till kund genom effektiv planering och resursfördelning. Optimera lagerprocesser och implementera förbättringar inom logistikflöden. Planera och genomföra förändringsarbetet inom lager- och logistikfunktionerna för att möta ökade volymer och kapacitetskrav. Säkerställa efterlevnad av säkerhetsföreskrifter och arbetsmiljörutiner. Budgetansvar och kostnadskontroll för lager- och logistikverksamheten. Samverka med övriga avdelningar såsom kundservice, produktion, inköp och teknik för att optimera hela försörjningskedjan. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Minst avslutad gymnasieutbildning, meriterande med relevant eftergymnasial utbildning. Minst några års erfarenhet av en ledande roll inom lager och logistik. God förståelse för ekonomi, inklusive budget- och kostnadskontroll. God dator- och systemvana samt erfarenhet av att arbeta i affärssystem och Officepaketet. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Erfarenhet från en producerande verksamhet är meriterande. Vi söker en prestigelös ledare som har ett öga för förbättringar och som motiveras av att inspirera andra mot gemensamma mål. Du trivs med förändringsarbete och att arbeta både strategiskt och operativt. Din positiva inställning engagerar och skapar framgångsrika resultat, samtidigt som du är handlingskraftig och lösningsorienterad när utmaningar uppstår. Flexibilitet och proaktivitet är nyckelord för dig – du säkerställer att allt är på rätt plats i rätt tid och utforskar ständigt nya lösningar. Dina starka kommunikativa färdigheter och förmåga att bygga relationer gör att du trivs med att samarbeta över olika kontaktytor. Dessutom präglas ditt arbete av struktur och noggrannhet, även under pressade situationer. I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. Om du är redo att göra skillnad på en specialiserad marknad, följ med oss på vår resa mot en säkrare värld och hjälp oss att leverera marknadsledande brandskydd för fordon världen över. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Haninge kommun Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

19 februari 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Ekonomichef till Livsmedelsverket
Bemannia AB (Publ.)
Ekonomi- och finanschefer

Har du erfarenhet av strategiskt ekonomiarbete och ett stort engagemang för ledarskap? Om uppdraget Vi söker nu en Ekonomichef (interim) till Livsmedelsverket i Uppsala. Uppdraget sker med start omgående och pågår fram till den 30 juni. Uppdraget sker på plats hos kunden. Dina arbetsuppgifter Leda och utveckla ekonomifunktionens verksamhet och medarbetare. Ansvara för budgetprocess, ekonomisk uppföljning, prognoser och rapportering. Säkerställa regelefterlevnad och intern kontroll. Tillhandahålla beslutsunderlag och ekonomiska analyser. Driva projekt för att modernisera och digitalisera processer. Representera Livsmedelsverket i ekonomirelaterade sammanhang. Dina kvalifikationer Som ekonomichef leder och utvecklar du Livsmedelsverkets ekonomiprocesser. Du ansvarar för budget, prognoser, redovisning, upphandling och ekonomisk uppföljning. Med din expertis stöttar du organisationen i ekonomiska frågor och bidrar till strategiska beslut. Enheten för ekonomi är en del av avdelningen för myndighetsstöd och består av 18 medarbetare inom redovisning, controlling och inköp/upphandling. Tillsammans verkar ni för att effektivisera och utveckla ekonomiarbetet. Du har även: Högskoleutbildning inom ekonomi, finans eller motsvarande Flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete Dokumenterad erfarenhet av att leda team och driva verksamhetsutveckling Erfarenhet av ekonomiarbete inom statlig myndighet Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-02-20. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

19 februari 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Transport Manager till CEVA Logistics
Insitepart AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Till CEVA Logistics söker vi nu en Transport Manager som ska leda teamet inom transportplanering på Zalandos lager i Kungsängen. Har du erfarenhet av att skapa struktur och skapa en effektiv och hög kvalitet för transporter och bokningar så är detta en roll för dig! Som Transport Manager har du personal och budgetansvar, ditt team består av 9st direktrapporterande fördelade på 3 skift (dag, kväll, natt). Du leder och planerar i det dagliga för ditt team samt är med och sätter en standard för hur transportbokning och planering ska fungera för att säkerställa ett kostnadseffektivt och strukturerat arbetssätt på avdelningen. Tillsammans med ditt team jobbar du kontinuerligt med ständiga förbättringar för att transporter kommer och går i rätt tid. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Personal, budgetansvar samt arbetsmiljöansvar. Skapa struktur på avdelningen. Leda skiftet mot uppsatta mål och övergripande strategi. Ansvarig för leveranskvalitet och uppnå mål för avdelningen Ansvarig för förbättringsarbete inom avdelningen. Leda förändringsarbeten kopplade till sitens övergripande plan. Säkerställa kvalitet på lasting/lossning. På/avbokning av transporter. Mottagning samt lastning av tom pall. Uppföljning av transporter samt de avvikelser som uppstår. Samarbeta med produktion då det krävs för att kunna boka eller avboka bilar. Vi söker dig med erfarenhet av Transportplanering, meriterande är att ha arbetat i ett bolag med stort varuflöde. Som ledare är du trygg och kommunikativ, du trivs att jobba verksamhetsnära och är duktig på att bygga relationer både internt och externt. Vidare behöver du ha en hög servicenivå och vara van vid att hantera många stakeholders både nationellt och internationellt. För denna roll är svenska och engelska flytande och i skrift ett krav. I rollen rapporterar du till Operations Manager och ingår i avdelningens ledningsgrupp.

19 februari 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Gruppchef Eskilstuna
Arena Personal Sverige AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vill du leda vårt professionella och engagerade team av konsultchefer i Eskilstuna? Arena Personals framgångsrika team i Eskilstuna söker nu en ny gruppchef med inriktning leveranssäkerhet och internt personalansvar. Hos oss erbjuds en omväxlande vardag där relationer till såväl kunder, konsulter och kandidater ligger till grund för en stor del av arbetet. Du kommer i samråd med vår befintliga gruppchef att arbeta mot såväl nya som befintliga kunder. Då vårt kontor tagit stora steg framåt ser vi ett behov av att dela upp tjänsten ''Gruppchef'' i två lika viktiga delar. Denna tjänst kommer främst att fokusera på att leda leveransavdelningen, samt att säkerställa hög leveranssäkerhet och kundnöjdhet. Hos oss blandas skratt och en härlig stämning med ett högt tempo, vi firar våra framgångar tillsammans och stöttar varandra vid utmaningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Internt och externt personalansvar med betydande coaching Daglig kundkontakt Hantera rekryteringsprocesser från start till mål Matchning mellan konsult och kunduppdrag Ansvar för merförsäljning på befintliga kunder Kort- och långsiktig bemanning/schemaläggning Ansvar för att gruppens fastställda mål efterlevs och följs upp Ansvara för upprättande av resultatbudget för kontoret i samråd med driftchef Introduktion av nyanställda Genomförande av kontinuerliga gruppmöten för uppföljning, information och aktiviteter Vi är en arbetsplats som värnar om teamwork och har högt i tak där vi tillsammans jobbar för att expandera och utveckla våra affärer. Vi söker därför dig med stort engagemang och driv som naturligt smittar av sig på både kollegor och konsulter. Detta för att vi på ett professionellt och smidigt sätt ska kunna leverera en service i toppklass till våra kunder. Du bör vara trygg i din roll som ledare och kunna fatta snabba och smarta beslut. För att passa i denna roll ser vi att du: Har tidigare erfarenhet inom branschen, gärna som gruppchef/platschef Är en driven och engagerad lagspelare så väl som teamleader Besitter relevant erfarenhet av personalansvar och kundkontakt Lösningsorienterad med förmågan att kunna fånga snabba bollar Är kommunikativ mot båda kunder och kollegor Har vana av att besitta resultatansvar Innehar B-körkort Har god systemvana, meriterande om du tidigare arbetat i Intelliplan eller liknande CRM-system Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande om du innehar eftergymnasial utbildning inom Personal/Ledarskap Omfattning / Placering Denna roll som gruppchef är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är en heltidstjänst och har förlagd arbetstid mellan 08:00-17:00. Du kommer att utgå från vår härliga kontor i Eskilstuna på Rademachergatan 1. Som anställd hos oss erbjuder vi bland annat: Friskvårdsbidrag Marknadsmässig lön 28 semesterdagar Friskvårdstimmar 2h/veckan Kollektivavtal Tjänstepension Kontinuerliga AW:s och workshops Fantastiska kollegor Om Arena Personal Hos Arena Personal finns goda utvecklingsmöjligheter inom koncernen där vi gärna ser att du vill vara med och utvecklas tillsammans med oss. Med det sagt är dina tankar och idéer varmt välkommet för att bidra till vår gemensamma företagsutveckling. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemannings marknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Hos oss får du möjlighet att växa, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.

19 februari 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Regional Operationschef för region mitt!
Isolerab AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Isolerab växer och söker nu en driven Regional Operationschef för region mitt! Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling. Vår affärsidé är att erbjuda friskare inomhusklimat och lägre energikostnader till våra kunder och vi har verkligen lyckats. Med flera tusen nöjda kunder i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro, samt både Södra och Norra Stockholm är vi stolta över våra första 14 år. Vi har haft en snabb tillväxt och ser fram emot en fortsatt positiv utveckling på både befintliga och framtida marknader. Om tjänsten: Vi söker vi nu en engagerad och erfaren Regional Operationschef. I denna nyckelroll kommer du att vara ansvarig för att leda och utveckla våra installationsavdelningar i region mitt. Du är ytterst ansvarig för all installation, kundhantering & fakturering som sker i dina 4 lokala kontor. Du ansvarar för att leda & följa upp företagets uppsatta faktureringsmål, nyckeltal och värdegrund. Du är personalansvarig & därmed säkerställer du medarbetarnas trivsel & arbetsmiljö genom ett systematiskt arbetsmiljöarbete. Du ansvarar för processen on-off- re-boarding av dina medarbetare. Vi erbjuder dig: Kontinuerlig utbildning inom ledarskap och personlig utveckling. Stor utvecklingspotential inom vårt växande företag Förmånsbil Kollektivavtal Roliga event och motiverande tävlingar Friskvårdsbidrag Vem söker vi? Vi söker en person med erfarenhet av att leda och driva team. Vi ser gärna att du har erfarenhet från en liknande bransch. Som person är du en naturlig ledare med goda kommunikativa egenskaper och besitter förmågan att skapa resultat genom andra Du tycker om att se andra lyckas/ växa i sin roll och teamets resultat och mående är viktigt för dig. Du har en positiv inställning, är lyhörd & ser utmaningar som något positivt där du använder ditt driv till att vilja lösa dem. Vi ser att du är kommunikativ, målmedveten och har en god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete. Du har förmågan att bygga långsiktiga relationer och motivera dina team till att uppnå sina mål. Vi söker dig som trivs med att jobba i ett högt tempo där dagen inte alltid blir som man planerat. Du har en strävan efter att få utvecklas och ta ansvar och ser dig som en del av Isolerabs ansikte utåt. Kriterier: Mångårig erfarenhet av ledande befattning inom byggbranschen Erfarenhet av ekonomisk analysering Starka ledarskapsförmågor och erfarenhet av coaching och personalutveckling B-körkort (obligatoriskt) Flytande svenska i tal och skrift Merit om du har erfarenhet & förståelse av B2C direktförsäljning eller B2B-försäljning Goda kunskaper av rekrytering Utbildning i ledarskap Goda kunskaper i Officepaketet Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande, så ansök redan idag för din chans att bli en del av vår framgångsrika organisation! Hos oss ansöker du snabbt och enkelt via mobil eller dator. Vi ser fram emot att höra från dig!

19 februari 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Ekonomichef till Livsmedelsverket
Bemannia AB (Publ.)
Ekonomi- och finanschefer

Har du erfarenhet av strategiskt ekonomiarbete och ett stort engagemang för ledarskap? Om uppdraget Vi söker nu en Ekonomichef (interim) till Livsmedelsverket i Uppsala. Uppdraget sker med start omgående och pågår fram till den 30 juni. Uppdraget sker på plats hos kunden. Dina arbetsuppgifter Leda och utveckla ekonomifunktionens verksamhet och medarbetare. Ansvara för budgetprocess, ekonomisk uppföljning, prognoser och rapportering. Säkerställa regelefterlevnad och intern kontroll. Tillhandahålla beslutsunderlag och ekonomiska analyser. Driva projekt för att modernisera och digitalisera processer. Representera Livsmedelsverket i ekonomirelaterade sammanhang. Dina kvalifikationer Som ekonomichef leder och utvecklar du Livsmedelsverkets ekonomiprocesser. Du ansvarar för budget, prognoser, redovisning, upphandling och ekonomisk uppföljning. Med din expertis stöttar du organisationen i ekonomiska frågor och bidrar till strategiska beslut. Enheten för ekonomi är en del av avdelningen för myndighetsstöd och består av 18 medarbetare inom redovisning, controlling och inköp/upphandling. Tillsammans verkar ni för att effektivisera och utveckla ekonomiarbetet. Du har även: Högskoleutbildning inom ekonomi, finans eller motsvarande. Flera års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Dokumenterad erfarenhet av att leda team och driva verksamhetsutveckling. Erfarenhet av ekonomiarbete inom statlig myndighet. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-02-20. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

18 februari 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Arbetsmiljö- och Säkerhetschef
Jobbusters AB
Personal- och HR-chefer

ArbetsuppgifterVi söker nu en Arbetsmiljö- och Säkerhetschef för att leda ett team av HSE-specialister inom vår lokala division, affärsenhet eller projekt. Du kommer att spela en central roll i att förbättra vår Hälsa, Säkerhet och Miljö (HSE)-prestanda och bidra till en föredömlig säkerhetskultur samt ett starkt miljöfokus. Du stödjer verksamheten genom att tillhandahålla djupgående HSE-kunskap, erbjuda lösningar och rådgivning samt säkerställa effektiv riskhantering genom HSE-excellens längs hela värdekedjan. I rollen rapporterar du HSE-incidenter, förmedlar erfarenheter och best practice både inom din enhet och till ledning och medarbetare. Ansvarsområden: - Fungera som HSE-expert inom fastighetsprojekt. - Samarbeta nära med HSE-specialister, chefer, skyddsombud, leverantörer, entreprenörer och andra intressenter för att säkerställa efterlevnad och skydda både människor och miljö. - Hålla dig uppdaterad om trender, lagändringar och standarder inom HSE och aktivt följa upp så att organisationen uppfyller gällande föreskrifter. - Rapportera HSE-prestanda och implementering av hållbarhetsmål samt nyckeltal (KPI:er) till koncernen. Kvalifikationer Du har flera års erfarenhet av HSE-roller, gärna inom industriföretag eller liknande. Du har erfarenhet av projektledning. Det är högt meriterande om du har erfarenhet inom byggprojekt, Seveso-lagstiftning, avfallshantering, entreprenörshantering och/eller elsäkerhet Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker en strukturerad och självgående person med stark problemlösningsförmåga och hög grad av professionalism. Du har en utmärkt kommunikativ förmåga och kan bygga förtroende på alla nivåer i organisationen. Dessutom är du engagerad i hållbarhet och drivs av att skapa en säker och hälsosam arbetsmiljö. Företagspresentation Vår kund utvecklar världens energisystem till att bli mer hållbart och flexibelt. De hjälper i sin tur kunder inom energi- och industrisektorn med innovativa lösningar och tjänster över hela världen. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Ludvika. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

18 februari 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Varuhuschef till nyetablering av Åhléns Västerås
Åhléns AB
Verkställande direktörer m.fl.

Även om vi funnits i 125 år, händer det mer än någonsin hos oss på Åhléns just nu. Vårt löfte är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare. Nu söker vi en Varuhuschef till Åhléns i Västerås! Vi erbjuder dig Som Varuhuschef på Åhléns är du ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet i varuhuset, samt säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs med hög kvalitet. Du samarbetar framförallt inom ditt varuhus med Säljare, Säljledare och Visual Merchandiser och till din hjälp har du förutom medarbetarna i varuhuset även HR Business Partner och Regionchef. Våra kunder ska mötas av engagerade och serviceorienterade Säljare med god produktkunskap. I rollen som Varuhuschef ingår att: - Vara ambassadör för företaget och skapa en kundupplevelse i världsklass - Genom ett coachande och närvarande ledarskap utveckla ett väl fungerande team som brinner för Åhléns och försäljning - Utifrån ett affärsmannaskap leverera resultat i enlighet med varuhusets mål och nyckeltal - Aktivt ta del av, värdera, tolka och förmedla relevant information och kommunicera den inom varuhuset gentemot medarbetarna - Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset - Arbeta i enlighet med Åhléns hållbarhetsmål Du arbetar mot års-, månads- och dagsmål för försäljning och kundnöjdhet och sammankallar och driver arbetsplatsmöten, säljplanering och facklig samverkan. Vem är du? Som Varuhuschef på Åhléns Västerås får du ansvar över ett av våra nyaste varuhus och blir en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Till oss tar du med dig - Minst några års erfarenhet från ledande befattning inom försäljning, gärna från detaljhandeln - Dokumenterad framgångsrik erfarenhet av att leda andra och utveckla team - Erfarenhet av att med goda resultat driva arbete mot uppsatta mål Rollen som Varuhuschef innebär mycket självständigt arbete och vi lägger stor vikt vid ditt ledarskap och din personliga mognad. Vi ser att du är initiativrik och har förmågan att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete. För att lyckas i rollen krävs att du har starkt kundfokus och ett genuint intresse för människor. Du förstår värdet av olikheter och skapar resultat genom att få andra att utvecklas. Du är affärsmässig, har ett stort sälj- och resultatfokus samt ett personligt driv som yttrar sig i engagemang och handlingskraft med ett coachande förhållningssätt. Du är van att arbeta i ett högt tempo och är tydlig, kommunikativ och inspirerande i din ledarroll. Utmaningar är något som triggar och motiverar dig. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag! Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns. Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 50 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,6 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. www.ahlens.se

18 februari 2025
Sista ansökan:
16 augusti 2025
Konsult inom Projektledning och Verksamhetsutveckling!
Nethouse Sverige AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vi på Nethouse växer! Vi söker nu en konsult inom projektledning och verksamhetsutveckling till vårt sammansvetsade och trevliga kontor i Sundsvall. På Nethouse är vi mer än bara kollegor – vi är en del av samma gemenskap. Vi vet att för att vara en riktigt bra arbetsgivare måste vi ständigt utvecklas, och vår ambition är att skapa en arbetsplats där våra medarbetare trivs och känner sig motiverade varje dag. Nu letar vi efter dig som är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en viktig Nethousare till vårt team i Sundsvall. Om rollen Vi söker dig som vill utvecklas i rollen som konsult och som kan leda eller delta i uppdrag där du lyssnar in och analyserar kundens behov och utmaningar, tar fram underlag till beslut eller förslag till lösningar som du sen tar vidare i samarbete med andra roller/aktörer. Nethouse är vi mer än bara kollegor – vi är en del av samma gemenskap. Vi vet att för att vara en riktigt bra arbetsgivare måste vi ständigt utvecklas, och vår ambition är att skapa en arbetsplats där våra medarbetare trivs och känner sig motiverade varje dag. Nu letar vi efter dig som är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en viktig Nethousare till vårt team i Sundsvall. Du kommer att ingå i affärsområdet Verksamhetsutveckling som Projektledare. Det övergripande syftet med affärsområdet är att hjälpa verksamheter att konkretisera vad som behöver förändras och hur det ska genomföras för att den önskade verksamhets- och kundnyttan ska kunna realiseras. Du kommer arbeta i en roll där förmågan att arbeta både strategiskt och operativt är viktig. Uppdragen varierar i karaktär – från verksamhetsanalys och processutveckling till genomförande av komplexa projekt där digitalisering är i fokus. Du kommer både att driva egna uppdrag/projekt samt jobba i team med kunden eller andra kollegor. Om dig Du är kommunikativ, affärsmässig och vill ständigt utveckla dig i ditt arbete. Du arbetar strukturerat och har erfarenhet av att driva och utföra uppdrag i samarbete med chefer, andra ledande roller mot uppsatta mål. Du inger förtroende och har en god förmåga att lyssna, samtidigt som du inte är rädd att reda ut eventuella frågetecken som uppstår längs vägen. Vidare har du: Minst fem års erfarenhet av att arbeta med projektledning och verksamhetsutveckling, gärna utifrån ett behovsorienterat synsätt Kunskap om IT-utveckling och digitalisering Erfarenhet av processledning/workshopledning Lätt för att uttrycka dig i både muntlig och skriftlig form så att du kan tillgodose olika mottagares behov och de kanaler som kunden väljer Det är meriterande om du har erfarenhet av att implementera nya arbetssätt och processer, samt att arbeta enligt innovativa metoder och utifrån agila principer och arbetssätt. I grunden har du relevant akademisk utbildning eller motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet. På sikt vill vi även hitta dig som ännu inte uppfyller alla ovan kriterier, men som vill utvecklas vidare i den riktningen. Så tveka inte att höra av dig om du är osäker huruvida du uppfyller alla krav eller inte. Vårt erbjudande Vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar kollektivavtal och har goda anställningsvillkor och förmåner. På Nethouse möts du av en platt och öppen organisation som ser till individens behov. Som Nethousare får du möjlighet att prova på nya saker och fortsätta din personliga utveckling. Vi tror på att om vi har roligt på jobbet så bidrar det till att fantastiska saker händer. Din ansökan Vi jobbar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan. Vill du veta mer om Nethouse och tjänsten är du välkommen att höra av dig till Erik Sonesson, Konsultchef, [email protected]. Har du frågor om processen vänligen kontakta Mathilde Branth, [email protected]. Om oss på Nethouse Vi är experter på att hjälpa verksamheter att utvecklas, effektivisera processer och driva framgångsrika projekt. Genom våra konsulter och kundanpassade team skapar vi strukturer och arbetssätt som stärker organisationer och gör dem mer hållbara och lönsamma. Vi arbetar nära våra kunder för att identifiera utmaningar, driva förändringsarbete och säkerställa att rätt beslut fattas för att nå långsiktiga mål. Nethouse startade sin verksamhet 1998 och är idag ca 130 medarbetare som jobbar på något av våra kontor i Örebro, Karlstad, Karlskoga, Göteborg och Sundsvall. Nethouse förvärvade det välkända företaget Why 2024, som nu är enheten Nethouse Sundsvall. Nethouse är en del av den börsnoterade digitaliseringskoncernen CombinedX.

18 februari 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025