Brinner du för skolutveckling och vill vara med och göra skillnad för eleverna på Hedängskolan? Vill du leda och driva verksamheten framåt mot ökad måluppfyllelse? Sök då tjänsten som biträdande rektor i Västra skolområdet med placering på Hedängskolan åk 6-9. Skolan ligger i centrala Storvik och har nära till bad, idrottsanläggning med skidspår och skog. I årskurs 8 finns sedan mer än 30 år tillbaka traditionen att åka till Grövelsjön på fjällvandring. I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Sandvikens kommuns förskolor och skolor styrs av både nationella och kommunala mål. Varje enhet följer upp och utvärderar sin verksamhet, gör en resultatanalys och formulerar utvecklingsåtgärder. Det är av yttersta vikt att var och en i organisationen ser och tar sitt ansvar för det gemensamma uppdraget att åstadkomma ett utbildningssystem av god kvalitet, där barn och elever, oavsett bakgrund, kan utvecklas så långt som möjligt. Under rubriken Utbildning& förskola, www.sandviken.se finns ytterligare information om förskolan och skolan. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Som biträdande rektor för Hedängskolan 6-9 tillhör du Västra grundskoleområdets ledningsteam som består av 6 andra biträdande rektorer. Du kommer att ha rektor för Västra grundskoleområdet som närmaste chef. Du är pedagogisk ledare för Hedängskolan åk 6-9 och du leder arbetet med en tydlig inriktning mot elevers lärande, utifrån vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Du brinner för skolutveckling- planerar, följer upp och utvärderar verksamheten kontinuerligt. I ditt uppdrag leder du arbetet, vilket innefattar både elev-, personal- och utvecklingsfrågor. Du ansvarar för skolans ekonomi och deltar i det övergripande budgetarbetet i området. Vidare ansvarar du för det systematiska arbetsmiljöarbetet, MBL och schemaläggning, rekrytering och genomförande av medarbetar- och lönesamtal. Som nyanställd skolledare får du god introduktion till Sandvikens kommun och Kunskapsförvaltningen. Du får även stöd från våra stödfunktioner inom ekonomi, HR, juridik och IT. Du får löpande kompetensutveckling för att utveckla ett långsiktigt, hållbart och kvalitetssäkrat ledarskap. KVALIFIKATIONER Låter detta som ett intressant uppdrag? Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning; * Du har pedagogisk högskoleexamen och flerårig erfarenhet av ledarskap inom skola. Meriterande är om du genomgått den statliga rektorsutbildningen. Om inte så kommer denna utbildning planeras för dig. * Du har god pedagogisk insikt, är engagerad i och intresserad av pedagogiska frågor och är väl förtrogen med skolans uppdrag. Erfarenhet från arbete på högstadiet är meriterande. * Du är välstrukturerad i det systematiska kvalitetsarbetet och har en god och tydlig kommunikation med dina medarbetare. * Du är väl förtrogen med skolans styrdokument samt övrig relevant lagstiftning. * Du har kunskaper om, insikt i och vilja till samverkan och arbete med arbetsmiljöfrågor. * Du är en tydlig ledare som är van att fatta beslut, vågar se och hantera konflikter, och har förmåga att entusiasmera, förankra och leda verksamhetsutveckling. * Du arbetar nära och tillitsfullt tillsammans med personalen och har förmåga att tillvarata elevers och medarbetares idéer, kompetens och engagemang * Du ska ha ett positivt bemötande av vårdnadshavare och kunna ta tillvara deras engagemang och intresse av skolans utveckling. * Som ledare har du en tydlig målsättning och arbetar strukturerat, långsiktigt och uthålligt för att uppnå skolans vision. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort och tillgång till bil kan underlätta i arbetet. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, då vi gör urval löpande. ÖVRIGT Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb
Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Vi söker inte en vanlig elevhälsochef! Det vi däremot söker är någon som både kan elevhälsans uppdrag och som också har både vilja och kraft att bidra till nya och bättre arbetssätt. Vi söker någon som tror att det finns nya (eller bortglömda) svar på gamla och nya utmaningar och som är beredd att söka de svaren tillsammans med oss andra. Vår centrala elevhälsa är tänkt att utvecklas till en delvis ny avdelning, avdelningen för elevhälsa och lärande. Utvecklingen kommer att ske tillsammans och i samspel med verksamheten och förvaltningens övriga stödavdelningar. Inom ramen för avdelningen har skolsköterskor, skolläkare, skolpsykologer och ett litet antal specialpedagoger sin hemvist. Du representerar skolhuvudmannen i sitt ansvar för alla elevers tillgång till elevhälsa i den omfattning som de har rätt till enligt skollagen. Du följer upp elevhälsans arbete och verkar för likvärdig kvalitet inom hela elevhälsoorganisationen. På avdelningen fattas vissa myndighetsbeslut och du har ansvar för att avdelningens processer löper på enligt rutin. Arbetet sker verksamhetsnära, tillsammans med skolornas rektorer och elevhälsoteam och du personligen står axel mot axel med våra verksamhetschefer och resten av förvaltningens ledningsgrupp, vilken du också är en viktig del i. Väl fungerande rutiner och processer är grundstommen för arbetet, men det behövs mer än så. Våra barn och elever har behov av effektivt arbete där många olika parter med fördel bidrar. Ditt ansvar är att initiera, driva och hålla samman initiativ som möter behov i verksamheten. Du har ett särskilt ansvar för det arbete som syftar till att få externa parter att arbeta tillsammans med oss inom de områden där samarbete krävs för att eleverna ska lyckas. Genom omvärldsbevakning och intresse för både nationella och internationella framgångsrika sätt att arbeta, bidrar du till för förvaltningen nya, men bevisat effektiva, gemensamma synsätt och arbetssätt. I din roll som avdelningschef på utbildningsförvaltningen ingår även att du samarbetar med fackliga organisationer och tillsammans med dem verkar för en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Ytterligare uppgift är att bistå utbildningsnämnden med relevanta underlag. KVALIFIKATIONER För att trivas i rollen som chef för avdelningen Elevhälsa och lärande behöver du vara en målmedveten person, med ett självklart resultatfokus. Du är kreativ, och finner nya lösningar på problem. En förutsättning för att passa för tjänsten är att du självmant håller dig ajour med den utveckling som sker inom utbildningsväsendet, och att du omvärldsbevakar och kritiskt granskar ogrundade sanningar och förgivettaganden. Du har god analytisk förmåga och vet att det krävs kunskap och förståelse för helheter och att de bästa besluten fattas på goda grunder. Självklart trivs du i samarbete med andra och för dig är det naturligt att ha ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är en lagspelare, samtidigt som du är trygg och kan stå upp för dina åsikter. Du har förmåga att skilja på sak och person. Din kunskapssyn präglas bland annat av tron på att lärarens roll behöver vara instruerande och därför kräver goda ämneskunskaper. Du vet att elevernas grundläggande kunskaper behöver befästas tidigt - att lära sig läsa, skriva och räkna är avgörande för fortsatt lärande. Din kunskapssyn präglas också av tron på att barn och elever kan lära sig, och att lärande ibland kräver ansträngning. Så klart med vuxenvärlden som stöd. Du har intresse för vad kognitionsvetenskapen kan bidra med till svenskt skolväsende och välkomnar en del av de troliga förändringar som läroplan och andra nationella regleringar står inför. Formella kompetenser: Du har för tjänsten relevant högskoleutbildning, erfarenhet av att leda pedagogisk verksamhet samt relevant och flerårig chefserfarenhet. Du har med stor sannolikhet erfarenhet av att arbeta som rektor, och har därför god kunskap om rektors hela uppdrag. Du har god kunskap om elevhälsans uppdrag och är väl insatt i, och har erfarenhet av att leda, elevhälsans arbete. Du har erfarenhet av att leda i pedagogisk verksamhet, med fördel inom grundskolan. Erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet underlättar förståelsen för det system som du kommer att verka inom. ÖVRIGT Intervjuer kommer att genomföras fredag den 15/8, måndagen den 18/8 och fredag 22/8. Arbetsgivarinformation: https://www.landskrona.se/jobbailandskronastad För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp. Om du som sökande har skyddade personuppgifter skickar du in ansökan till HR-avdelningen via post eller lämnar in den i receptionen, ställd till HR-enheten där du också anger vilket referensnummer annonsen har. I din ansökan behöver du ange hur du vill bli kontaktad av rekryterande chef. Din ansökan kommer sekretessmarkeras och bevaras i två år även om du inte blir anställd hos oss. Därefter gallras handlingarna. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://www.landskrona.se/kommun-och-politik/sa-behandlar-landskrona-stad-personuppgifter/.
Är du en trygg och inspirerande ledare med ett modernt, modigt och tillitsfullt ledarskap? Drivs du av utveckling, arbetsglädje och att göra skillnad - då kan det här vara en tjänst för dig! Hos oss på Folktandvården får du möjlighet att leda två kliniker - Haga och Lekeberg - där arbetsmiljö, samarbete och kvalitet står i centrum. Båda klinikerna är nyrenoverade med hög standard och har rymliga behandlingsrum. Kliniken i Haga har 12 behandlingsrum och Lekeberg har 5 behandlingsrum. Tillsammans är vi cirka 25 engagerade medarbetare som tar hand om drygt 15 500 patienter vi utför både barn- och vuxentandvård. Som verksamhetschef har du det övergripande ansvaret för verksamhet, personal och ekonomi. Vi söker dig som är positiv, ger det där lilla extra och tillsammans med övriga medarbetare vill driva enhetens utveckling in i framtiden. Här finns möjligheter för dig att vidareutvecklas och bidra med ditt engagemang. Hos oss får du ett omväxlande arbete och ett kunskapsutbyte med erfarna och nya kollegor. Vi arbetar tillsammans i team och i olika former av samarbetspass för att ge bästa möjliga tandvård för våra patienter. Då en god arbetsmiljö är ett prioriterat område inom Folktandvården arbetar vi aktivt med friskfaktorer. Utifrån våra värdeord: samarbete, utveckling och professionalism jobbar vi för att skapa en positiv arbetsmiljö. Folktandvården Region Örebro län arbetar aktivt med förebyggande tandvård och Frisktandvård, allt för att våra länsinvånare ska få en så bra munhälsa som möjligt. Vi erbjuder tandvård på 21 allmäntandvårdskliniker och 8 specialisttandvårdkliniker. Vi har ett tandtekniskt laboratorium, en folkhälsoenhet, en utbildnings- och forskningsenhet som är nära knuten till Örebro universitet. Totalt arbetar cirka 600 medarbetare inom Folktandvården Region Örebro län. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Verksamhetschef till Folktandvården Haga och Lekeberg Arbetsuppgifter Vi söker dig som har förmåga att leda och entusiasmera, ta tillvara samtliga medarbetares kompetens samt utveckla deras professionella kunskaper. Du ansvarar för att leda, planera och utveckla verksamheten på båda klinikerna. Du ansvarar för vård- och personalplanering där du samverkar med klinikens ledningsstöd, du är också ansvarig för klinikens arbetsmiljöarbete, budget samt uppföljning. Du bidrar till Folktandvårdens utveckling tillsammans med dina kollegor, samt verkar för Folktandvården och regionen som helhet. Du är en förebild och kulturbärare av Region Örebro läns vision och värdegrund samarbete, utveckling och professionalism. Du arbetar aktivt för att dessa värderingar ska genomsyra hela verksamheten. I din roll är du direkt underställd Folktandvårdsdirektören. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Odontologisk utbildning. Meriterande: Meriterande är om du har erfarenhet som tidigare chef med personal- och budgetansvar. Ledarskapsutbildning och vana att driva verksamhetsutveckling, förändringsarbete och arbetsmiljöarbete är också meriterande. Personliga egenskaper vi ser är viktiga för att lyckas i rollen är goda ledaregenskaper och samarbetsförmåga både inom kliniken, mellan yrkesgrupperna och tillsammans med övriga verksamheter, för att på så sätt se till patientens bästa. Du tvekar inte att anta utmaningar och förmedlar inspiration och energi när du kommunicerar. Som verksamhetschef behöver du även vara strategisk, driven, kreativ, analytisk samt ha en god ekonomisk medvetenhet. Personliga egenskaper värderas högt. Ansökan Intervjuer kan ske löpande. Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig Välkommen till Folktandvården https://www.regionorebrolan.se/folktandvarden
Ref: 20251608 Arbetsuppgifter Vill du vara med och göra Malmö bättre? Sök då tjänsten som sektionschef på Allaktivitetshusen! Som sektionschef har du det övergripande ansvaret för sektionens verksamhet, arbetsmiljö, personal och ekonomi. Du leder, organiserar och utvecklar verksamheten utifrån uppsatta mål och strategier. I rollen ingår att motivera och stödja dina medarbetare genom att skapa engagemang och delaktighet, samt säkerställa att verksamheten uppnår sina mål. Som sektionschef ingår du i avdelningens ledningsgrupp och arbetar aktivt med förvaltningens utvecklingsprocesser. Du driver ett strategiskt arbete för att stärka verksamheten och skapa en trygg och positiv arbetsmiljö för alla. Din förmåga att inspirera och leda genom dialog och samarbete är avgörande för att verksamheten ska lyckas nå sina mål. Kvalifikationer Vi söker dig som har en, för uppdraget, relevant akademisk utbildning om minst 180 högskolepoäng. Det är meriterande om du även har gått en ledareutbildning. Du har minst 3 års sammanlagd dokumenterad erfarenhet av både en chefsroll, där du haft ansvar för personal och budget, samt av arbete med målgruppen barn och unga. Du har god förmåga att kommunicera på både svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med barn och ungas fritid. Erfarenhet från en politiskt styrd organisation är meriterande. Som person är du en lösningsfokuserad och modig ledare som kan motivera och engagera medarbetare. Du har god samarbets- och samverkansförmåga då arbetet kräver relationsbyggande med interna och externa aktörer. Du kan se helheten samtidigt som du har en strategisk förmåga. Du är handlingskraftig, strukturerad och stresstålig, och du har en tydlig uppfattning om vad det innebär att leda andra. Då uppdraget i allaktivitetshusen främst riktar sig mot målgruppen barn och unga och rätten till en meningsfull fritid är det en förutsättning att du har ett intresse för dessa frågor. Du är också noggrann, driven och serviceinriktad, med förmåga att se individers styrkor och omsätta dem till bästa resultat för verksamheten. Dessutom har du god kommunikativ och administrativ förmåga. Om arbetsplatsen Kulturförvaltningen bedriver i dagsläget fem Allaktivitetshus: ett på Hermodsdal, ett på Lindängen, ett på Munkehätteskolan, ett i Apelgård och ett i Stenkula. Allaktivitetshusen är på en spännande tillväxtresa och under året så har verksamheten redan utökats med ett hus och under 2025/2026 kommer verksamheten att utökas med ytterligare ett allaktivitetshus så att det blir totalt sex stycken i Malmö stad. Allaktivitetshusen använder sig av skolans lokaler på eftermiddagar, kvällar och helger och erbjuder gratis aktiviteter till boende i alla åldrar. Verksamheten grundar sig på Malmöbons behov och önskemål och arbetet sker i nära dialog med de boende, med ett rättighetsbaserat förhållningssätt vid varje möte. Vi arbetar efter synen att Malmöbon är kompetent och vi har tillit som ledord. Verksamheten präglas av mångfald, människors lika värde, ansvarstagande och möjlighet till påverkan. Stor vikt läggs vid människors möjligheter till inflytande och delaktighet. Allaktivitetshusen är en del av Kulturarrangemang och Mötesplatser inom Kulturförvaltningen, vilken är den avdelning som har förmånen att jobba nära och ofta tillsammans med medborgarna. För mer information om vår verksamhet, gå in på länken nedan: Allaktivitetshusen - Malmö stad (malmo.se) Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100% Antal tjänster: 1 Tillträde: Enligt överenskommelse Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Beskrivning Vår klient i teknikintensiv miljö söker nu en engagerad och strukturerad Release Manager som vill ta en nyckelroll i ett affärskritiskt systemlandskap. I den här rollen får du möjlighet att arbeta nära tekniken samtidigt som du driver struktur och förbättring i en organisation som värdesätter tydlig kommunikation och samarbete. Du blir en central spelare i utvecklingsarbetet och en viktig del av att säkerställa kvalitativa och välplanerade releaser. Arbetsuppgifter Som Release Manager har du det övergripande ansvaret för planering, koordinering och uppföljning av releaser för en eller flera centrala produktplattformar. Du arbetar aktivt med att säkerställa att varje release sker enligt etablerade processer, med korrekt dokumentation och tydlig kommunikation genom hela kedjan. Du använder Azure DevOps som ett naturligt verktyg i ditt dagliga arbete, där du hanterar och följer upp arbetspaket tillsammans med teamen. Rollen innebär nära samarbete med andra utvecklingsteam, projektledare och intressenter, där du fungerar som en samlande kraft i releaseprocessen. Kvalifikationer Tidigare erfarenhet av arbete som Release Manager Mycket god kunskap inom Azure DevOps Gedigen erfarenhet av att arbeta med dokumentation God kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt Van vid att arbeta självständigt såväl som i team Förmåga att skapa struktur och ta egna initiativ Villkor Plats: Huskvarna Uppdragsperiod: 8 november 2025 tom 31 december 2026 Sysselsättningsgrad: Heltid Om du är redo att ta dig an en roll som Release Manager inom en teknikintensiv miljö och bidra till att skapa en strukturerad och effektiv releaseprocess – tveka inte att skicka in din ansökan. Vi rekryterar löpande och ser fram emot att höra från dig! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Vill du vara med och forma framtidens kommunikationsstrategi i ett växande företag med höga ambitioner? Cyclife söker nu en strategisk och operativ Teamchef inom Kommunikation som vill ta ett helhetsansvar för Cyclifes interna och externa kommunikation. Vad erbjuder vi? Stort miljöperspektiv Förskottssemester 48 arbetsfria timmar per år utöver de röda dagarna Arbetstidsförkortning 24 timmar per år Maximerat friskvårdsbidrag på 5000 kr Fri tillgång till lokalt gym Subventionerat pris på lunchkuponger på lokal restaurang Laddstolpar för laddning av elbil eller laddhybrid Flexibla arbetstider/ Hybrid. Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen (Électricité de France), en av världens största arbetsgivare och en tung aktör inom energisektorn. Cyclife är i en stor tillväxtfas och bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping och är dag ett bolag med drygt 220 anställda. Företaget har världsunik specialistkompetens rörande avveckling av radiologiska anläggningar och hjälper sina kunder att minimera miljöpåverkan från deras radiologiska verksamhet. Den svenska anläggningen är belägen i skärgården utanför Nyköping. Cyclifes ambition är säkerhet kombinerat med långsiktigt ansvar för människor och miljö samt att skona våra naturresurser genom en hög grad av återvinning. Mer information ges vid personlig kontakt. Vem söker vi? Relevant akademisk utbildning inom kommunikation, PR, marknadsföring eller liknande Flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete Erfarenhet av att arbeta med både intern och extern kommunikation God förståelse för digitala kanaler och sociala medier Förmåga att bygga relationer och samarbeta med olika delar av organisationen Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, på svenska och engelska Förmåga att arbeta proaktivt och självständigt samt driva flera processer parallellt God datorvana och kunskap i MS Office och Adobe Creative Cloud (CC) B-körkort. Det är meriterande om du: Har erfarenhet av ledande roll på en kommunikationsavdelning Har erfarenhet av fotografering och filmning samt foto- och videoredigering Har erfarenhet av att planera och samordna mässor/event God franska i tal och skrift. Vi söker dig som är en trygg och självgående ledare med erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete. Du har ett starkt intresse för både intern och extern kommunikation och trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med långsiktig utveckling. Som person är du relationsskapande, strukturerad och flexibel. Du har ett positivt mindset och motiveras av att göra skillnad, både i det dagliga arbetet och i organisationens övergripande utveckling. Du hanterar ett högt tempo och många kontaktytor med trygghet och engagemang. Du är van att ta initiativ, arbeta proaktivt och driva frågor framåt. Vad innebär rollen? Strategiskt ansvar för företagets kommunikation, både internt, externt och mot kund. Utveckla och implementera PR- och kommunikationsstrategier. Säkerställa tydlig, konsekvent och målgruppsanpassad kommunikation. Leda och utveckla internkommunikationen för att stärka kultur och informationsflöde. Ansvara för medierelationer, varumärkesbyggande, marknadsföring och kriskommunikation. Driva digital kommunikation och närvaro i sociala medier. Företräda företaget i externa sammanhang och driva initiativ framåt. Som Teamchef Kommunikation leder du och har personalansvar för kommunikationsteamet som består av en kommunikatör. Du arbetar nära affärsområdeschefen och ledningen för att säkerställa att kommunikationsinsatserna stödjer företagets övergripande strategi och mål. I rollen rapporterar du till affärsområdeschef för HR & kommunikation och ansvarar för att bygga upp en proaktiv, samordnad och målgruppsanpassad kommunikationsstruktur. Detta är en rekrytering med start omgående eller enligt överenskommelse. Denna rekryteringsprocess innehåller bakgrundskontroll som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt samt en säkerhetsintervju där ekonomisk stabilitet är ett krav. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Cyclife Sweden AB. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande.
Site Manager Concrete There is now an exciting opportunity to join one of Europe’s largest construction companies in building the new metro system in Stockholm! At Itinera, we are currently looking for a site manager concrete to contribute to the construction of the Arenastaden–Södra Hagalund and Hammarby Kanal stations. Site Manager Concrete Role requires meticulous coordination and strategic thinking to ensure the successful execution of the project. Main Responsibilities As Site Manager Concrete: Lead the preparation and ensure compliance with both short-term and long-term schedules for the concrete. Attend meetings with subcontractors and relevant stakeholders to discuss construction methods, progress, quality, safety, and resource issues. Ensure the completion of works as per the schedule and technical specifications, optimizing resource use Prepare modifications and additional work in consultation with project management. Oversee material management, interfacing with the procurement department to manage supplies like shotcrete, bolts, and cement. Coordinate resources, including employees and subcontractors, within their area. Lead the documentation and quality control flows, ensuring all processes comply with contract requirements. Ensure the effectiveness and efficiency of resources in line with the operational requirements and project schedule. Support the production manager in verifying the progress of works against the schedule and budget, analyzing deviations and proposing corrective actions. Qualifications: Engineering/technical degree or equivalent. 7–8 years of experience in infrastructure or construction projects, with at least 3–5 years as a site manager. What We Offer: We are an international company, and our international atmosphere is clearly felt across both our offices and project sites. You’ll work with colleagues from around the world and have the opportunity to grow both professionally and personally. We foster a strong culture of support and collaboration at all levels of the organization, and we value new ideas on how we can improve and grow together. Information And Application: If you have any questions regarding the position, feel free to contact us at [email protected]. Does this sound like the right opportunity for you? If so, apply today! The application deadline is 30 June 2025, but selection is ongoing, and the position may be filled before the final date. About Itinera S.p.A: Itinera is an international construction company based in Italy, specializing in large-scale infrastructure and civil engineering projects. Founded in 1938, Itinera is part of the ASTM Group, which operates in more than 15 countries, employs over 17,000 people, and recorded a turnover of €3.1 billion in 2021. We are currently the largest foreign construction company in the Nordic region, with several major infrastructure projects ongoing in Sweden. Our aim is to integrate sustainability into all aspects of our business, and development initiatives are carried out in every market where we operate. In Sweden, we have approximately 170 employees, with our Swedish headquarters located in Solna. Please Note: We are managing this recruitment process internally and kindly ask that advertising agencies or recruitment firms do not contact us.
Är du en kommunikativ, utvecklingsdriven och engagerad ledare som skapar förutsättningar för andra att växa och utvecklas? Vill du ha en roll där du får stor möjlighet att bygga upp ny verksamhet som påverkar samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig! Vi söker nu en enhetschef till enheten Utredning inom sektionen Uppdrag och samverkan. Om tjänsten Som enhetschef är du med och formar den nya avdelningen, Hälsa, vård och omsorg som ansvarar för myndighetens uppdrag att stödja den digitala transformationen inom sektorn. Avdelningen utvecklar produkter och digitala tjänster som underlättar för invånare och medarbetare inom hälso- och sjukvård, tandvård, socialtjänst, leder utrednings- och utvecklings-uppdrag samt samverkar med externa parter i taktiska och operativa frågor. Vi är en organisation i tillväxt och förändring och som enhetschef i vår linjeorganisation är du en nyckelperson i att skapa trygghet i riktningen framåt. Du leder 15-20 medarbetare och skapar förutsättningar för att dina medarbetare skapar värde i vår agila nätverksorganisation. Du arbetar nära dina chefskollegor och ni ger och får stöd av varandra. Inom avdelningen Hälsa, vård och omsorg drivs utvecklingsarbetet genom agila tåg. Som ledare i gränslandet mellan linje- och nätverksorganisationen är ditt viktigaste uppdrag att skapa förutsättningar för dina medarbetare, både som individer och som team, att arbeta och utvecklas i rätt riktning. Du behöver vara flexibel i din roll och ha förmågan att skapa förtroendefulla samarbeten både internt och med externa parter inom sektorn. För att bli framgångsrik i rollen behöver du ha god insikt i och förståelse för vilka krav som ställs inom statsförvaltningen och dess beslutsprocesser. Du har personal-, verksamhets- och budgetansvar för enheten. Du rapporterar till sektionschefen och är en självklar del i ledningsarbetet för avdelningens utveckling och riktning framåt. Om enheten Du blir chef över enheten Utredning. Arbetsuppgifterna på enheten omfattar allt från att uppdragsleda, bedriva utredningsarbete och skriva rapporter, svara på remisser samt strategiutformning. Enheten Utredning tillhör Sektionen Uppdrag och samverkan. Inom sektionen finns ansvar för verksamhetsområden som: • att utreda behov av nya verksamhetsnära tjänster inom hälsa, vård och omsorg och skapa beslutsunderlag baserade på dessa • ärendehantering och kundservice för digitala tjänster riktade mot medborgare • samverkan internt och externt med kunder och intressenter inom sektorn inklusive att facilitera externa möten, föredrag och workshops. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk examen inom relevant område • erfarenhet som ledare • flerårig erfarenhet av att utveckla och förändra verksamhet • erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet inom område som är relevant för rollen • goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har: • erfarenhet av utredningsarbete och rapportframställan • erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsstyrning • erfarenhet av digital utveckling i en agil organisation • erfarenhet av myndighetssamverkan. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Enhetschef Sofie Neckmar Arvidsson: 010-175 37 31 (tillgänglig fr o m 14/7) Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98 Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 10 augusti 2025. Då det är semestertider kommer du ha möjlighet att söka tjänsten hela sommaren, dock senast den 10/8. Vi uppskattar om du skickar din ansökan så snart du har möjlighet då vi tittar på ansökningar löpande. Rekryteringsprocessen kommer att återupptas i augusti. Observera att under sommarperioden kommer vi att ha begränsad möjlighet att svara på telefon och mail. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Isolerab växer och söker nu en driven Försäljningschef till vår expanderande säljorganisation! Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling. Vår affärsidé är att erbjuda friskare inomhusklimat och lägre energikostnader till våra kunder - och vi har verkligen lyckats. Med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro, Östergötland, Värmland och Stockholm är vi mycket stolta över våra första 14 år. Vi har haft en snabb tillväxt i företaget – och den fortsätter. Nu ser vi fram emot en mycket ljus framtid, både på existerande och framtida marknader. Jobbet som försäljningschef på Isolerab Nu söker vi dig som vill vara vår representant i Göteborg - som brinner för affärer och som drivs av utmaningar. Rollen som försäljningschef innebär i huvudsak uppsökande försäljning, coaching och utbildning av personal. Vi erbjuder dig en härlig företagskultur med glädje och energi. För oss är det viktigt med gemenskap och att ha roligt på jobbet. Som försäljningschef får du: Kontinuerlig utbildning inom ledarskap, kundbemötande, försäljningsteknik och personlig utveckling. Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt växande företag Förmånsbil Kollektivavtal Roliga event och motiverande tävlingar i form av utlandsresor mm En attraktiv lönemodell Vem söker vi? Med fokus på att anställa rätt medarbetare vill vi positionera oss som en av de stabilaste spelarna i branschen. Och när vi säger rätt medarbetare menar vi dig som har initiativförmåga, energi, positiv inställning till livet, vill utveckla dina ledaregenskaper och ha möjligheten att ansvara över ditt eget team Vi söker dig som gillar människor, att ge service och göra kunden nöjd. Om du också har en god kommunikativ förmåga och kan strukturera och organisera ditt arbete för att nå uppsatta mål så vill vi gärna träffa dig. Din tidigare erfarenhet och utbildning är mindre viktig för oss. Har du rätt inställning så ger vi dig verktygen för att lyckas. Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande så ansök redan idag för din chans till att bli en del av vår framgångsrika organisation! Hos oss ansöker du snabbt och enkelt genom mobilen eller dator. Krav • B-körkort
Vill du vara med och leda Holmsunds församling in i framtiden? Är du en trygg, närvarande och lyhörd ledare med hjärta för både människor och struktur? Då är det kanske dig vi söker som vår nya kyrkoherde. Holmsunds församling står inför en ny fas. Efter en period av förändring vill vi nu skapa tydlighet, arbetsro och riktning – tillsammans. Vi söker en kyrkoherde som med stabilitet och mod kan leda oss vidare. En som ser styrkan i det som varit, men som samtidigt vill blicka framåt med engagemang och klokhet. Hos oss blir du en del av en verksamhet där ditt ledarskap gör skillnad – inte bara för medarbetare och organisation, utan också för församlingsbor i livets olika skeden. Ett uppdrag med både hjärta och riktning Som kyrkoherde i Holmsunds församling är du ytterst ansvarig för verksamhet, personal och arbetsmiljö. Du är ledamot i kyrkorådet och arbetar nära både förtroendevalda och din ledningsgrupp för att leda församlingen framåt. Uppdraget kräver att du är stabil i din roll som ledare och van att lyssna in både människor och sammanhang. Du behöver kunna skilja på det personliga och det professionella, vara flexibel när det behövs – och samtidigt ha förmåga att skapa struktur och fokusera på det som är viktigast. Vi ser att du: - är en närvarande ledare som skapar förtroende och bygger relationer - har förmåga att prioritera, sätta riktning och ta ansvar för utveckling - bidrar till en god arbetsmiljö och uppmuntrar engagemang och delaktighet - trivs i samverkan med medarbetare, förtroendevalda och andra aktörer Vem är du? Du är präst i Svenska kyrkan och har genomfört behörighetsgivande kyrkoherdeutbildning, eller är på väg att göra det. Du kan ha arbetat som kyrkoherde, arbetsledande komminister eller haft ett chefsuppdrag i annan verksamhet – vi välkomnar olika vägar till ledarskapet. Det viktiga är att du vill ta ansvar för helheten, trivs med att leda i förändring och har förmåga att analysera, kommunicera och fatta beslut med församlingens bästa i fokus. Om Holmsunds församling Holmsund och Obbola är två livfulla kustsamhällen strax utanför Umeå. Här bor människor nära både havet, skogen och en växande storstad. Församlingen är en viktig del av det lokala livet – med bred verksamhet för alla åldrar, ett stort diakonalt arbete och god kontakt med församlingsborna. Arbetslaget består av cirka 20 personer och präglas av värme, engagemang och vilja att göra skillnad. Vi har två kyrkor, en i Holmsund och en i Obbola. Församlingen har en stabil ekonomi och tillhör en växande region där utvecklingsmöjligheterna är stora. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %, med tillträde enligt överenskommelse. Församlingen värnar om ditt välmående och erbjuder både friskvårdsbidrag och möjlighet till friskvårdstid. Vi är öppna för dialog kring hur vi tillsammans kan hitta lösningar och förmåner som passar just dina behov. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag 24 augusti. Bifoga CV, personligt brev samt prästbrev.
Välj ett jobb för att visa detaljer