Lastväxlarchaufför omgående CE Återvinning-Norra Stockholm
WeStaff Sweden AB
Lastbilsförare m.fl.

WeStaff Sweden söker nu nya medarbetare till nya konsultuppdrag! Vår kunds verksamhet utgår från Norra Stockholm, och dem är en ledande aktör inom återvinningsbranschen.  Vår kund är ett familjeföretag i tredje generationen med erfarenheten i ryggen och blicken mot morgondagens innovationer.  Har du ett CE-körkort och erfarenhet från att köra lastväxlare då kan detta jobbet passa dig! Ditt nya jobb Vi söker nu återvinnings chaufförer Lastväxlarchaufför till vår kund i Norra Stockholm. Detta är en attraktiv arbetsplats där det självklart erbjuds kollektivavtal och en bra lön. Vi söker till detta uppdrag heltidschaufförer, och även ett övertagande av kundföretaget på sikt.  Skynda dig att söka! Platserna kommer tillsättas och schemaläggas snarast.  Arbetsuppgifter Huvudsaklig arbetsuppgift är att köra CE-liftdumper runt om i norra Stockholm. Framföra fordonet på ett säkert sätt Lasta och hämta/lämna container med hjälp av lastväxlarchaufför Arbeta med ett miljö och säkerhetstänk Heltid 40 h/veckan.  Start omgående. Körningen utgår och avslutas i Åkersberga eller Norra Stockholm  Arbetstid. Dagtid måndag-fredag kl. 06:00-15:00  Företaget har kollektivavtal. Din bakgrund Du har yrkesrelaterad utbildning. Vi ser gärna att du arbetat som renhållnings-chaufför tidigare, dock är det inget krav. Språkkunskaper i Svenska är ett krav då det förekommer mycket kundkontakt, och kommunikation internt mot transportledning. CE-körkort YKB Digitalt förarkort Körvana från lastväxlarchaufför eller andra återvinningsfordon Du som person Att ta eget ansvar och planera ditt arbete är inte några problem för dig. Du ska vara hjälpsam, noggrann, driftsäker och seriös. Vi ser gärna att du gillar att ta eget ansvar och att lösa problem tillsammans med andra. Du är positiv och förstår vikten av nöjda kunder.  Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige.  Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. Vi är ett kunskapsdrivet team som har över 30 års erfarenhet från branschen. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och ett personligt engagemang. Jobba med oss! ansök nu och bli vår nästa medarbetare.

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Tech Lead - D2C Fulfillment
AB Electrolux
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

Solve complex problems. Decode the future. At Electrolux Group, as a leading global appliance company, we strive every day to shape living for the better for our consumers, our people, and our planet. We share ideas and collaborate so that together, we can develop solutions that deliver enjoyable and sustainable living. Come join us as you are. We believe diverse perspectives make us stronger and more innovative. In our global community of people from 100+ countries, we listen to each other, actively contribute, and grow together. All about the role: As the Tech Lead within the Digital Commerce Domain at CDI XO, your role will be pivotal in establishing processes related to e-commerce and Marketplace technology. You will be responsible for improving the overall solution for the D2C Fulfillment Product area. The D2C Fulfillment area is responsible for providing a seamless delivery experience, securing an effective order orchestration and traceability. Our mission is to secure consumer satisfaction in the E2E shopping experience. Your work includes leading the solution design of system integrations and architecture as well as coordinating the cross-functional collaboration between our core systems and functional areas. Operating within a scaled agile product teams framework, you will play a crucial role in supporting Product Owners and Engineering Managers through tasks such as solution design, configuration and development of a solution. As we are accelerating the rollout of our Consumer Solutions landscape throughout the globe, now is the perfect time for you to join the Electrolux Global Engineering team. Here you are given the autonomy to solve complex problems, advance your skills, deliver next-generation intelligent solutions and all of this while having fun and interacting with a high-performance team. What you'll do: As a Digital Commerce Tech Lead, you have solid hands-on implementation and consulting experience in the digital commerce area. You will be focused on solution design and help the Engineering team create a scalable solution using your expertise from one or many of the platforms SAP WM, SAP SD, OTM, SAP CCv2 and Logistics aggregators. Your main tasks include: Leading the design and implementation work to ensure the E2E solution and processes are aligned Lead technical implementation of the product team backlog Lead design of system integrations and architecture Cross functional coordination Monitoring & executing technical spikes, PoCs and analysis Providing code reviews and feedback to developers and testers where relevant Presenting system and technical designs in architecture boards Planning technical capacity of the developers and assigning tasks Acting on production issues in collaboration with support team Identify & implement architecture patterns and development practices Maintaining alignment with other tech leads Hands-on coding and configuration when team needs support Actively participating in the system roadmap definition providing technical depth Competences: You demonstrate: Collaboration– You contribute to a highly collaborative environment that enables a cross-functional team to flourish. Communication – You communicate clearly and persuasively, confidently partnering with stakeholders at all levels in the company. You are tactical and have a strategic ability to communicate, build relationships with key stakeholders, and influence others Problem-Solving – You are able to connect the dots between insights, strategy, and conceptual direction; is outcome - as opposed to task - orientated. Who you are: University graduate in Engineering, Management Information Systems, Business or related areas. 5-10 years of experience as a functional lead with integrated eCommerce Fulfillment solutions in large transformation projects Hands-on systems implementation experience in SAP ECC (WM/SD), and OTM, as well as detailed working knowledge of EDI integrations, including API's. You have very good analytical and conceptual skills paired with a pronounced ability to structure to simplify complex relationships. Experience working alongside Cloud platforms like Azure and SAP CCv2. Where you'll be: This is a full-time position in one of our Electrolux Office in Stockholm, Sweden. You will be part of a dynamic international team where English is the natural language. Benefits highlights: Flexible work hours/hybrid work environment. Discounts on our award-winning Electrolux products and services Family-friendly benefits Extensive learning opportunities and flexible career path. As part of Electrolux, we will continuously invest in you and your development. There are no barriers to where your career could take you.

2 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Hammerstaskolan söker biträdande rektor F-5
Botkyrka kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium samt anpassad grund- och gymnasieskola. Vi har drygt 3 200 medarbetare vid 45 förskolor, 22 grundskolor och fyra gymnasieskolor. Här finns ett stort engagemang för att alla barn och elever ska få undervisning av hög kvalitet, möjlighet att utvecklas och att nå sin fulla potential. I Botkyrka ser vi att framgång i skolan är nyckeln till ett gott liv och den starkaste skyddsfaktorn för framtiden. Tjänsten och arbetsuppgifterna Som biträdande rektor är du en viktig del i att bidra till att Botkyrka kommun blir Sveriges bästa skolkommun, där elever lyckas i skolan och får utvecklas utifrån sin unika förmåga. Detta gör du genom att leda det operativa pedagogiska arbetet samt planera och organisera arbetet på skolan tillsammans med ledningsgruppen för att säkerställa att elever möter trygga och kompetenta vuxna i en välstrukturerad verksamhet. Som biträdande rektor får du stora möjligheter att göra skillnad.  Rollen som biträdande rektor innebär att på rektors uppdrag leda, utveckla och förankra det pedagogiska arbetet på skolan. Arbetet kan innebära att leda reflektioner med arbetslag samt organisera för och hålla i pedagogiska utvecklingsgrupper. I ditt uppdrag har du personalansvar och utgår ifrån Botkyrka kommuns kompetensförsörjningskedja ARUBA (attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och avsluta). Hammerstaskolan söker nu en bitr. rektor som vill bli en del av Hammerstaskolans ledningsgrupp tillsammans med rektor och ytterligare en bitr. rektor.. Där ett viktigt fokusområde kommer att vara höja andel gymnasiebehöriga elever, genom ett relationellt förhållningssätt. Du kommer att ha ansvar för elever i årskurserna F-5 samt för fritidshemmet och du är närmaste chef till dessa medarbetare. I det ingår personaladministrativa arbetsuppgifter såsom exempelvis medarbetarsamtal och löneöversynsarbete. Du har verksamhetsansvar för av rektor tilldelade områden där du implementerar och följer upp det systematiska kvalitetsarbetet och det systematiska arbetsmiljöarbetet. Beroende på Hammerstaskolans behov och dina tidigare erfarenheter och kompetenser kan du också komma att tilldelas specialistområden såsom kommunövergripande särskilda undervisningsgrupp, schemaläggning, brandsskyddsansvarig, ansvar för särskilt stöd, administrativt stöd i olika system eller fastighetsansvar. Intervjuer kommer ske fortlöpande. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas och att ingen övertalighet föreligger. Vi erbjuder dig Hammerstaskolan ligger naturskönt uppe på Eriksbergsåsen och är omgiven av grönområden med gångavstånd till tunnelbana och bussar. Hammerstaskolan är en tvåparallellig F-9 skola med 480 elever. Vi har även en kommunövergripande särskild undervisningsgrupp för elever med språkstörning. I vår skola arbetar ett en mycket stabil lärarkår som har lång erfarenhet och hög kompetens. Vi har en mycket hög andel legitimerade och engagerade lärare som ger eleverna förutsättningar för att lyckas i skolan. Det är en skola där både elever och personal trivs tillsammans. Du som söker till oss Krav: Du har högskoleutbildning med pedagogisk inriktning för grundskolan. Du har dokumenterad erfarenhet som skolledare med personalansvar. Du är van att driva elevhälsoarbete och systematiskt kvalitetsarbete i kommunal grundskola. Meriterande: Det är meritrande om du har genomgått rektorsprogrammet alternativt påbörjat rektorsprogrammet. Du är samarbetsorienterad och arbetar för att skapa sammanhållning och samsyn i den egna arbetsgruppen och i den ledningsgrupp du ingår i. Du sätter upp höga mål för dig själv och den verksamhet du leder och arbetar för att uppnå goda resultat. För att göra det krävs att du arbetar strukturerat, att du planerar ditt arbete väl och håller deadlines. Ditt uppdrag innebär att se möjligheter, leda och inspirera till förändring och utveckling utifrån mål och verksamhetens behov, med medborgarens fokus. Som person är du trygg, stabil och prestigelös. Du har en solid pedagogisk bakgrund och intresse för dessa frågor. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För tjänster på Utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande   Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.

2 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Social Media Manager till snabbväxande skönhetsvarumärke 🚀
Wrknest AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Om tjänsten För vår kunds räkning söker vi nu en Social Media Manager som är lika delar kreativ doer som strategisk tänkare. Du kommer in i ett bolag med ett starkt varumärke på TikTok och Instagram – och du ska nu ta det till nästa nivå. Rollen är en nyckel i teamet där du till en början kommer ha större operativt ansvar, men till hösten gå in i en mer strategisk roll då teamet växer. Till att börja med är du främst operativ genom att producera innehåll, klippa, publicera, och leda tonaliteten. Därefter blir du mer strategisk och kommer bygga upp ett mindre team under dig. Du får stort utrymme att sätta din prägel, arbeta med starka kreatörer och vara en central del av bolagets digitala röst i världen. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen får du både arbeta hands-on med content och sätta strategin för hur varumärket fortsätter växa online. Ditt ansvar sträcker sig från produktion till communitybyggande. Ansvara för och skapa content för främst TikTok och Instagram Klippa, redigera och anpassa material från kreatörer och events Planera, publicera och optimera inlägg i realtid baserat på trender Driva och följa upp strategin för sociala medier Bygga upp ett mindre team inom sociala medier Leda externa frilansare för contentproduktion Arbeta nära community coordinators och andra kreativa team Resa för att dokumentera events, möta kreatörer och skapa live-innehåll Du erbjuds generösa förmåner och en arbetsplats med stort fokus på hållbarhet – bland annat genom B Corp-certifiering. Här får du ta del av årliga hälsoinitiativ, företagsresor till internationella events och arbeta i ett toppmodernt kontor i hjärtat av Stockholm. Vi söker dig som Har minst 3+ års erfarenhet från en liknande roll i ett D2C-varumärke inom skönhet eller mode. Du har bevisad erfarenhet av att skapa och växa sociala kanaler – särskilt TikTok och Instagram. Du är bekväm framför kameran, kan skapa innehåll själv och har öga för tonalitet, varumärkesidentitet och "desireability". Du har arbetat med varumärken som har en stark närvaro i sociala medier och en aktiv online-community. Du har också erfarenhet av att skapa innehåll, redigera video och driva kampanjer som en del av ett team. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du social, initiativrik, självständig, gillar att jobba nära andra människor och har koll på vad som är hett just nu. Intresse inom skönhet och mode är ett stort plus. Övrig information Start: September Plats: Stockholm, med möjlighet att jobba hemifrån en dag i veckan. Omfattning: Heltid, med flexibla arbetstider och resor inom och utanför Sverige. Anställningsform: Tillsvidare Om kunden Vår kund är ett svenskt varumärke med global närvaro i över 40 länder och 250 anställda. De har haft en stark tillväxtresa – från 100 MSEK till nära 1 miljard i omsättning på bara åtta år. Produkterna är 100 % veganska och de har ett tydligt hållbarhetsfokus. Kulturen präglas av passion, innovation och en stark känsla för community – och du kommer att vara en nyckelspelare i nästa steg på deras resa. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Sorteringspersonal sökes för extrajobb till terminal vid Arlanda!
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Lager- och terminalpersonal

Trivs du med fysiskt arbete och gillar att arbeta strukturerat? Vill du ha ett flexibelt extrajobb i en spännande logistikmiljö? Då kan detta vara jobbet för dig! I denna roll arbetar du med sortering och hantering av paket hos vår kund DHL Express som har en stor terminal vid Arlanda flygplats. De har avancerade system och det krävs att du har en viss förmåga att jobba tekniskt. Vi erbjuder arbetstider på morgonen (05:30–09:30), och letar efter personer som kan jobba minst 3 pass i veckan med start omgående. Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och trivs i ett team med högt arbetstempo. Eftersom tjänsten är placerad på Arlanda flygplats, ett säkerhetsklassat område, krävs en omfattande bakgrundskontroll. Som ansökande behöver du kunna styrka dina sysselsättningar de senaste 5 åren. Anställningen kommer vara en konsultanställning, vilket innebär att du är anställd av StudentConsulting men jobbar ute hos vår kund. DETTA SÖKER VI · Är studerande eller har en annan sysselsättning på minst 50% och kan uppvisa intyg på detta. · Anmärkningsfritt belastningsregister · Mycket goda kunskaper i svenska och engelska · En positiv attityd och en förmåga att hantera stress · Inga skador eller hinder för att jobba fysiskt · Flexibelt schema – möjlighet att arbeta 3-4 pass per vecka Meriterande: · Truckkort och erfarenhet av lagerarbete sedan tidigare. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Systemintegratör
Nordomatic AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Vill du bidra och verka i en framtidsbransch där megatrender som IoT, hållbarhet, energibesparing och digitalisering är vardag? I rollen som Systemintegratör arbetar du med att utveckla och förbättra den tekniska infrastrukturen och fastighetsdriften i några av samhällets viktigaste byggnader. Hos oss får du: Arbeta med innovativ teknik i ett etablerat bolag med stort fokus på hållbarhet  Goda utvecklingsmöjligheter där du själv äger din egen utveckling i bolaget  Ett sammansvetsat team med hög teknisk kompetens med ett gemensamt mål att lyckas tillsammans Arbetsbeskrivning I denna roll samarbetar du nära våra automationsingenjörer och projektledare inom PLC/DUC-programmering. Du kommer att arbeta med ett brett spektrum av fabrikat och kommunikationsprotokoll och ha en ledande roll i projekt där du ansvarar för tekniken och att kundens förväntningar på kvalitet och ekonomi uppnås. Eftersom arbetet är kundnära, kommer du även att spela en aktiv roll i att bygga och utveckla kundrelationer samt leda projekt mot slutkund. Kvalifikationer  För att lyckas i rollen ser vi att du har:  Akademisk examen inom teknik eller motsvarande kompetens som vi bedömer som likvärdig Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom en liknande roll, gärna inom fastighetsautomation, industriell automation eller relaterat IT-område Erfarenhet av att arbeta med nätverk och IP-konfigurationer B-körkort Flytande svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande   Erfarenhet av att serva och underhålla teknisk utrustning, särskilt inom fastighetsautomation och SCADA-system. Erfarenhet av att programmera, konfigurera och integrera SCADA- och PLC-system, inklusive datamodellering, signalmappning, felsökning och arbete med vanliga nätverksprotokoll (t.ex. BACnet, Modbus, TCP/IP). Tidigare arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen, industriarbete eller som drifttekniker samt kunskap inom VVS och fastighetsteknik Som person är du lösningsorienterad, analytisk och noggrann. Du identifierar snabbt problem och hittar effektiva lösningar samtidigt som du säkerställer hög kvalitet. Du är kommunikativ och samarbetar lätt med både kollegor och kunder. Vidare är du strukturerad, arbetar effektivt mot deadlines och kan hantera dokumentation noggrant och korrekt.   Observera att rekryteringsprocessen kan ta lite längre tid än vanligt under sommaren på grund av semestrar. Vi återkommer så snart vi kan! Att vara anställd hos Nordomatic kan innebära att behöva ge samtycke till sekretessbevis och registerkontroll.

2 juli 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Vi söker Butikschef till Glitter Fältöversten
Svenska Glitter AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Är du en naturlig ledare som älskar att få både människor och resultat att växa? Som butikschef på Glitter kliver du in i en roll där du inte bara driver butik – du leder, inspirerar och bygger ett starkt team med fokus på säljglädje, gemenskap och utveckling. Du har fullt ansvar för både personal och resultat, och din vardag handlar om att skapa en energifylld butik där ni tillsammans jobbar mot högt uppsatta mål och har kul på vägen. Självklart arbetar du också efter våra kärnvärden: Vi tar eget ansvar, vi är engagerade, vi bryr oss och allt är möjligt! Vad kommer du att göra hos oss? Som butikschef på Glitter kommer du att ha en varierad och ansvarsfull roll med fokus på både försäljning och personalansvar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Arbeta aktivt med försäljning genom att erbjuda marknadens bästa kundupplevelse Ansvara för den dagliga driften av butiken Leda, coacha och utveckla butiksteamet Säkerställa att försäljningsmål och nyckeltal uppnås Planera och schemalägga personal utifrån verksamhetens behov Ansvara för att följa riktlinjer för varuhantering, exponering och kampanjer i butik Är det här du? Du har tidigare erfarenhet inom handel, sälj eller service  Du har ledarerfarenhet Du är en engagerad säljare som älskar kundmötet och drivs av att uppnå resultat Du har ett brinnande engagemang och ett starkt intresse för mode och trender Du har ett affärsmannaskap och ekonomisk förståelse och intresse Du leder och entusiasmerar dina medarbetare Du har en positiv inställning som smittar av sig på omgivningen Som person är du självständig, arbetar strukturerat och målinriktat Vi erbjuder dig  En inspirerande och kul arbetsplats med trevliga kollegor Ledaransvar med bra stöd God introduktion, utmaningar och fina möjligheter till utveckling Goda arbetsförhållanden och bra personalrabatt Vi söker dig som vill jobba heltid med tillträde 1/9 eller enligt ök. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Glitter tillämpar 6 månader provanställning. Ansökningarna behandlas fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.glitter.se, ansökan görs via länken nedan senast 31 juli. Vi kan tyvärr inte ta emot förfrågningar på telefon.  Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Observera att Glitter genomför en kontroll av utdrag från belastningsregistret i urvalsprocessen för att säkerställa att kandidater uppfyller tjänstens krav. Utdraget hanteras enligt gällande lagstiftning och integritetspolicy.

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Senior Analyst Finance SE
Mondelez Sverige Production AB
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.

Are You Ready to Make It Happen at Mondelēz International? Join our Mission to Lead the Future of Snacking. Make It Uniquely Yours. You will be an integral part of a team responsible for the overall financial integrity and performance of a country, category, Supply Chain or FP&A. You will support the Senior Manager or Director in data collection to prepare business proposals, verify assumptions, check daily execution and support delivery of overall objectives and ensure the integrity and timeliness of reporting. How you will contribute You will: Manage and execute aspects of finance planning and performance management process and related financial decisions potentially including Strategic Plan and Annual Contract planning/forecasting, target development, financial performance reporting/analysis, financial modeling and decision support for a focused scope within a region, business unit, country, Supply Chain, Mondelēz International Business Services or Corporate Finance team. You will own data collection and verify data integrity Ensure a strong controls and compliance environment in your area of scope and ensure full compliance with our policies Help the senior manager and the business prepare critical financial data and insight that enable perspectives for business strategies and decisions Lead projects to improve efficiencies and improvements to ways of working and embrace a mindset of continuous improvement Contribute to a high-performing Finance team. You will also invest in personal development and the development of Finance peers and drive our Finance talent agenda within the organization, with a focus on local FP&A pipeline What you will bring A desire to drive your future and accelerate your career. You will bring experience and knowledge in: TECHNICAL EXPERTISE in financial planning and performance management including data collection and structuring, analyzing, planning and reporting company financial performance across all financial KPIs and investment decisions and cost management to achieve financial targets BUSINESS ACUMEN and understanding of our business, consumer packaged goods industry, and local snacking market dynamics. Relevant experience in a regional/local business LEADERSHIP SKILLS including experience with business partnering and communication skills across a large regional or local public company GROWTH/DIGITAL MINDSET and the ability to identify/execute opportunities and leverage technology to improve operational efficiency and effectiveness INTEGRITY and sound judgement in all decisions and interactions aligned with our values and policies and external regulations More about this role In the role as Senior Analyst Finance SE you will be part of a passionate team responsible for the overall financial integrity and performance of our brands and products in Sweden. You will work closely with marketing, sales, and the other teams in Finance. You will provide business partnering in financial planning, developing business plans, building forecasts, analyzing actuals, assessing projects and business proposals. You will report into, and work with the Commercial Finance Manager in data collection to prepare business proposals, verify assumptions, check daily execution and support delivery of overall objectives and ensure the integrity and timeliness of reporting. How you will contribute: You will: Manage and execute finance planning and performance management processes. Business partner in financial decisions and strategic planning. Play a key role in forecasting and financial modelling. Ensure strong controls and compliance environment in your area of scope and ensure full compliance with our policies. Support the manager and wider finance team as well as the business prepare critical financial data and insight that enable perspectives for business strategies and decisions. Lead projects to improve efficiencies and improvements to ways of working and embrace a mindset of continuous improvement. Contribute to a high-performing Finance team. You will also invest in personal development and the development of Finance peers and drive our Finance talent agenda within the organization, with a focus on local FP&A pipeline. What you need to know about this position: You will be part of our Nordic Commercial & Category Finance team, working mainly with our Swedish business unit to drive profitable growth for Mondelez International, and to ensure a high level of financial control and compliance. There will be a wide range of opportunities to work with the commercial business from systems to strategic decision making. What extra ingredients you will bring: Proactive drive for results, energy and passion in order to support the business to achieve our targets. Strong influencing and communication skills, with an ability to simplify the complex to non-finance stakeholders Proactively drives and embraces change, and feels comfortable with ambiguity Analytical – ability to translate complex data into understandable basis for decision-making Education / Certifications: Finance qualifications preferred, a finance related degree and relevant work experience P&L understanding Advanced Excel knowledge System skills preferred - Experience working with SAP, SAC, Power BI & Tableau Fluent in English is a requirement, Swedish is preferred This role within Finance offers experience of driving growth and managing a full P&L of a Swedish FMCG category within the context of a Northern European business and a global company. In this role you will have plenty of opportunities for making real impact on our business by analyzing data, making recommendations, and presenting options for discussion and decision making. You will also have great opportunities for personal development and professional growth. We look forward to hearing from you!

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Hammerstaskolan söker musiklärare
Botkyrka kommun
Grundskollärare

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium samt anpassad grund- och gymnasieskola. Vi har drygt 3 200 medarbetare vid 45 förskolor, 22 grundskolor och fyra gymnasieskolor. Här finns ett stort engagemang för att alla barn och elever ska få undervisning av hög kvalitet, möjlighet att utvecklas och att nå sin fulla potential. I Botkyrka ser vi att framgång i skolan är nyckeln till ett gott liv och den starkaste skyddsfaktorn för framtiden. Tjänsten och arbetsuppgifterna Som lärare är du en viktig del i att bidra till att Botkyrka kommun blir Sveriges bästa skolkommun, där elever lyckas i skolan och får utvecklas utifrån sin unika förmåga. I ditt uppdrag bedriver du undervisning och därtill hörande arbetsuppgifter såsom för- och efterarbete av undervisningen samt betygssättning. Du ingår i ett arbetslag och deltar i arbetslagets gemensamma arbete. Du bidrar i ett kollegialt samarbete till en god lärmiljö genom ett aktivt arbete i arbetsgrupper. Tillsammans har ni elevernas kunskapsutveckling i fokus. Du samverkar även med övrig personal på skolan. Du deltar aktivt i skolans värdegrundsarbete och arbetar inkluderade. Du är mån om att hålla dig uppdaterad som lärare och i dina ämnen genom omvärldsbevakning, fortbildning och det kollegiala lärandet. Mentorskap är en central del i din roll genom sociala kontakter kring elever och klasser, kontakt med vårdnadshavare, frånvarohantering och utvecklingssamtal samt samarbete med myndigheter och socialtjänst. I din roll samverkar du med elevhälsoteamet. Du förutsätts kunna arbeta med digitala verktyg i din undervisning. Som musiklärare hos oss har du en central roll och är ansiktet utåt när det kommer till traditioner såsom skolstart, FN-samling, lucia, öppet hus och skolavslutningar. Du är väl förtrogen med skolans uppdrag och styrdokument. - Du har förmågan att utgå ifrån varje elevs behov och förutsättningar. - Du är en tydlig ledare och en vuxen förebild. - Du har lätt för att samarbeta, skapa goda relationer, och vara tydlig i dialog med elever, vårdnadshavare och medarbetare. - Du är positiv och ser möjligheter istället för hinder. - Du har god digital kompetens. - Du har förmågan att självständigt planera och organisera ditt arbete. - Du har kompetens inom området språkstörning. - Stort vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas och att ingen övertalighet föreligger. Vi erbjuder dig Hammerstaskolan ligger naturskönt uppe på Eriksbergsåsen och är omgiven av grönområden med gångavstånd till tunnelbana och bussar. Det är en tvåparallellig F-9 skola med cirka 480 elever som inkluderar en kommunövergripande särskild undervisningsgrupp med inriktning språkstörning. I vår skola arbetar ett en mycket stabil lärarkår som har lång erfarenhet och hög kompetens. Vi har en mycket hög andel legitimerade och engagerade lärare som kommer att jobba tillsammans med dig för att ge eleverna rätt förutsättningar för att lyckas i skolan. Du som söker till oss Krav: Lärarlegitimation med behörighet i musik för grundskolan. Meriterande: Erfarenhet av att arbeta som lärare. (I första hand i det som tjänsten avser) IKT-kunskap (Google) Erfarenhet av V-Klass Som person är du intresserad av att hålla dig uppdaterad och ligger i framkant i din yrkesroll. Du är relationsskapande och samarbetsorienterad för att se till individens och verksamhetens behov. Du behöver även vara strukturerad för att kunna bedriva en undervisning av hög kvalitet. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För tjänster på Utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande   Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.

2 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Vi söker Butikschef till Glitter Västermalmsgallerian
Svenska Glitter AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Är du en naturlig ledare som älskar att få både människor och resultat att växa? Som butikschef på Glitter kliver du in i en roll där du inte bara driver butik – du leder, inspirerar och bygger ett starkt team med fokus på säljglädje, gemenskap och utveckling. Du har fullt ansvar för både personal och resultat, och din vardag handlar om att skapa en energifylld butik där ni tillsammans jobbar mot högt uppsatta mål och har kul på vägen. Självklart arbetar du också efter våra kärnvärden: Vi tar eget ansvar, vi är engagerade, vi bryr oss och allt är möjligt! Vad kommer du att göra hos oss? Som butikschef på Glitter kommer du att ha en varierad och ansvarsfull roll med fokus på både försäljning och personalansvar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Arbeta aktivt med försäljning genom att erbjuda marknadens bästa kundupplevelse Ansvara för den dagliga driften av butiken Leda, coacha och utveckla butiksteamet Säkerställa att försäljningsmål och nyckeltal uppnås Planera och schemalägga personal utifrån verksamhetens behov Ansvara för att följa riktlinjer för varuhantering, exponering och kampanjer i butik Är det här du? Du har tidigare erfarenhet inom handel, sälj eller service  Du har ledarerfarenhet Du är en engagerad säljare som älskar kundmötet och drivs av att uppnå resultat Du har ett brinnande engagemang och ett starkt intresse för mode och trender Du har ett affärsmannaskap och ekonomisk förståelse och intresse Du leder och entusiasmerar dina medarbetare Du har en positiv inställning som smittar av sig på omgivningen Som person är du självständig, arbetar strukturerat och målinriktat Vi erbjuder dig  En inspirerande och kul arbetsplats med trevliga kollegor Ledaransvar med bra stöd God introduktion, utmaningar och fina möjligheter till utveckling Goda arbetsförhållanden och bra personalrabatt Vi söker dig som vill jobba 80 % med tillträde 1 september eller enligt ök. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Glitter tillämpar 6 månader provanställning. Ansökningarna behandlas fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Du kan läsa mer om oss på vår hemsida www.glitter.se, ansökan görs via länken nedan senast 31 juli. Vi kan tyvärr inte ta emot förfrågningar på telefon.  Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Observera att Glitter genomför en kontroll av utdrag från belastningsregistret i urvalsprocessen för att säkerställa att kandidater uppfyller tjänstens krav. Utdraget hanteras enligt gällande lagstiftning och integritetspolicy.

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025