Vill du vara med och forma framtidens medicin och förbättra vården för framtidens patienter? Du kommer att få samarbeta med några av Sveriges främsta forskare, driva projekt från start till mål och bidra till kompetenshöjning i Region Stockholm. Du erbjuds ett spännande och omväxlande arbete, som möjliggör konstant utveckling inom många olika områden ett spännande och meningsfullt uppdrag där du arbetar med ett brett spektrum av studier en plats i ett erfaret och engagerat team på KTA – en välfungerande enhet med 10 medarbetare ett självständigt ansvar i en nyckelroll där du driver egna projekt och stöttar forskare från idé till genomförande och avslut balans i vardagen genom flextid, friskvårdsbidrag och tillgång till internutbildningar samt introduktionsprogram och kompetensutveckling anpassad till din roll. Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten Att arbeta som Klinisk prövningsledare och utbildare hos oss är omväxlande. Det är ett brett uppdrag som rör klinisk forskning inom alla typer av terapiområden i primär, öppen och den högspecialiserade vården i Region Stockholm. I rollen som klinisk prövningsledare kommer du i nära samarbete med forskare stötta i planering och koordinering av kliniska studier. Du kommer att ta fram och granska viktiga dokument såsom studieprotokoll, forskningspersonsinformation och myndighetsansökningar till bland annat EPM, LV, CTIS och Biobank. I rollen ingår även monitorering av studier, vilket innebär resor inom Sverige. Uppdragen varierar i omfattning, och kan innebära att du följer forskaren genom hela processen – från idé till avslutad studie. I rollen som utbildare ingår du i vårt utbildningsteam som bedriver omfattande utbildningsinsatser inom GCP och kliniska studier, och står för en stor del av den utbildning som genomförs i Region Stockholm. Det innebär att du kommer koordinera och föreläsa kortare och längre kurser, samt vara delaktig i att planera och utforma våra utbildningar. Vi söker dig som er engagerad, strukturerad och van att ta ansvar har ett intresse för kliniska studier och brinner för att driva projekt framåt är en god pedagog, lyhörd och trivs med att prata inför folk är noggrann, kvalitetsmedveten och trivs både i team och när du arbetar självständigt har god kommunikationsförmåga och ett positivt förhållningssätt som bidrar till god stämning och samarbete är noggrann och har god analytisk förmåga delar Karolinskas värderingar: Ansvar, Medmänsklighet och Helhetssyn. Kvalifikationer Krav: naturvetenskaplig universitets/högskoleutbildning inom något medicinskt relaterat ämnesområde eller är utbildad sjuksköterska tidigare erfarenhet som klinisk prövningsledare, monitor, CRM eller CRA du behöver ha ett tydligt intresse för undervisning och trivas med att tala inför andra goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: tidigare erfarenhet av att ha undervisat tidigare erfarenhet av medicintekniska prövningar och kvalitetsarbete erfarenhet av myndighetsansökningar och projektledning Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor på svenska samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Forskning och Utbildning För att stödja sjukhusets alla kliniska verksamheter arbetar jurister, ekonomer, kommunikatörer, HR, Inköpare och IT för att vi tillsammans ska generera vård i världsklass och vara en verkligt Attraktiv Arbetsgivare! https://www.karolinska.se/om-oss/om/organisation/Administrativa-verksamheter/ Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Strategisk Inköpare – En nyckelroll inom kollektivtrafikens framtid Vill du vara med och forma framtidens spårbundna kollektivtrafik i Stockholm? Vi söker en strategisk inköpare som vill ta plats i ett tekniskt framåtlutat företag med djupa rötter i kollektivtrafiken. Här får du arbeta i en verksamhet som präglas av professionalism, engagemang och en tydlig känsla för tradition, omtanke och respekt – både för våra medarbetare och de samhällen vi verkar i. Verksamheten omfattar trafik på flera av stadens mest trafikerade spårvägslinjer samt regionala banor, med drift och underhåll från fyra depåer runtom i Stockholmsområdet. Om rollen Vi söker dig som vill arbeta strategiskt med att utveckla och säkerställa inköpsprocesser som håller hög kvalitet, är kostnadseffektiva och hållbara. Som strategisk inköpare kommer du att spela en central roll i arbetet med att säkerställa material- och tjänsteleveranser till vår fordonstekniska verksamhet – en funktion som är avgörande för trafikens tillförlitlighet och våra långsiktiga mål inom hållbarhet och innovation. Huvudsakliga ansvarsområden: -Strategisk och taktisk upphandling: Genomföra upphandlingar av komponenter, material och tjänster med fokus på fordon och tåg. -Leverantörshantering: Bygga starka och långsiktiga relationer med leverantörer för att säkerställa tillförlitlighet och kvalitet i leveranskedjan. -Förhandling: Driva förhandlingar kring pris, kvalitet och leveransvillkor. -Kvalitet och regelefterlevnad: Säkerställa att inköp uppfyller tekniska krav och följer lagar, regler och interna standarder. -Riskhantering: Identifiera och hantera risker i leveranskedjan. -Kostnads- och marknadsanalyser: Utföra analyser för att identifiera besparingsmöjligheter och följa marknadsutveckling inom relevant teknikområde. -Kategori- och leverantörsstrategier: Utveckla strategier inom olika produktkategorier i nära samarbete med teknik och underhåll. Vi söker dig som har: -Eftergymnasial utbildning inom inköp, teknik eller motsvarande område. -Erfarenhet av upphandling, gärna inom tekniskt komplexa miljöer som transport, infrastruktur eller fordon. -God förståelse för avtal, leveransstandarder och internationella handelsvillkor (t.ex. Incoterms). -Meriterande är erfarenhet från tåg-, fordons- eller processindustrin. -Förmåga att analysera tekniska lösningar och leverantörskapabiliteter. Vi tror att du är en person som: -Kommunicerar tydligt på både svenska och engelska, i tal och skrift. -Har god förhandlingsvana och arbetar långsiktigt med leverantörsrelationer. -Tänker strategiskt och är inte rädd för att ta initiativ eller föreslå nya lösningar. -Är analytisk, strukturerad och drivs av att hitta kostnadseffektiva lösningar. -Är en samarbetsorienterad lagspelare som gärna arbetar över avdelningsgränser. Vi erbjuder: -En central roll i ett företag med stark samhällspåverkan och teknisk bredd. -Möjlighet att påverka framtidens inköpsstrategier inom kollektivtrafiken. -En arbetsmiljö där utveckling, innovation och hållbarhet står i centrum. -Ett dedikerat team med hög kompetens och starkt engagemang. Är du redo att ta nästa steg i karriären? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig.
Är du tekniskt kunnig, lösningsorienterad och vill bidra till en tryggare vardag för våra hemtjänstkunder? Då kan du passa bra hos oss! Om tjänsten Som larmansvarig är du en nyckelperson i vårt arbete med att erbjuda säkra och fungerande trygghetslarm för våra kunder runtom i Sollentuna. Du ansvarar för att installera, felsöka och åtgärda eventuella problem med trygghetslarm i kundens hem. Du håller ordning på verksamhetens larmlager och ser över behov av beställningar. Tjänsten innebär mycket kontakt med både kunder och omsorgspersonal, då du även ansvarar för att upprätta riskbedömningar hos nya kunder i samband med larminstallation. Det är därför viktigt att du har ett gott bemötande, empatisk förmåga samt är lyhörd för kundens önskemål. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och provanställning kan komma att bli aktuellt. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag till fredag. Vi erbjuder en arbetsplats med glädje, engagerade medarbetare, god gemenskap och närvarande ledare. Som anställd hos oss erbjuds du även förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag och Edenred lunchkortet (subventionerad lunch). Självklart har vi också kollektivavtal. Om dig Vi söker dig som har: - Teknisk bakgrund eller erfarenhet av liknande arbete (t.ex. installation, el, IT eller larmsystem) - God vana av datorer, appfunktioner och hantering av andra digitala verktyg. - B-körkort är ett krav för tjänsten Meriterande är tidigare erfarenhet från arbete inom vård och omsorg och/eller kunskap om trygghetstekniska lösningar inom omsorgen, gärna Careium. Personliga egenskaper Vi söker dig som är lösningsorienterad med god teknisk kunskap och datorvana samt med hög känsla för service. Du arbetar självständigt och kan hantera flera uppgifter samtidigt, då arbetsmängden kan variera över tid. Att du har ett gott bemötande och arbetar efter våra värdeord (glädje, engagemang och respekt) är avgörande – då du behöver kunna förmedla trygghet när du arbetar i kundens hem. Det är också ett krav att du uttrycker dig väl på svenska, i både tal och skrift. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning behöver du lämna in ett utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation. Du behöver själv begära ut utdraget via polisens hemsida: Utdraget vi behöver heter "Kontrollera egna uppgifter". Detta ska lämnas in i oöppnat kuvert vid en ev. anställning. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till vår HR-enhet för vägledning i hur du ansöker. Du når HR via växeln på 08-128 240 00. Om SOLOM SOLOM är Sollentuna kommuns största utförare inom äldreomsorg och LSS. Vi bildades 2013 och är något så unikt som ett kommunägt vård- och omsorgsföretag. SOLOM är en av Sollentunas största arbetsgivare och finns idag på ett 30-tal platser i kommunen. Med glädje, engagemang och respekt arbetar vi varje dag för att hjälpa våra kunder att ha huvudrollen i sina liv. Läs mer om oss på http://www.solom.se
Systems Engineering & Product Design Choosing Capgemini means choosing a company where you will be empowered to shape your career in the way you’d like, where you’ll be supported and inspired by a collaborative community of colleagues around the world, and where you’ll be able to reimagine what’s possible. Join us and help the world’s leading organizations unlock the value of technology and build a more sustainable, more inclusive world. Your role You will be part of our team of systems engineers & product design and carry out projects for our clients within different industries such as defense, automotive, telecom etc. Your profile You have previously worked with requirements management, system design, technical project management or architecture. You're comfortable in roles such as Component Owner, System Owner, Architect or System Engineer. You're also capable of combining these roles with either hands-on software development or verification. You have previously worked within the automotive industry with heavy-duty vehicles, cars, mining or rail. You know C/C++, MATLAB, Simulink and are familiar with MBSE. You are a socially strong team member, who likes to have a wide view of the product/system and can clearly communicate this view to others. You're a technical specialist within one or several specific domains such as: Powertrain Design Infotainment Design Functional Safety Cyber Security ADAS Embedded Architecture Languages: English, Swedish is a plus What we believe you will enjoy about working here We recognize the significance of flexible work arrangements to provide support. Be it remote work, or flexible work hours, you will get an environment to maintain a healthy work life balance. At the heart of our mission is your career growth. Our array of career growth programs and diverse professions are crafted to support you in exploring a world of opportunities. Equip yourself with valuable certifications in the latest technologies such as AWS and Microsoft Azure. Application Your local office will be in Stockholm, Kungsholmen - but travelling to the client when needed is necessary Start date: Flexible What we offer you Capgemini Engineering is one of the world's leading consulting companies in R&D. We work in most industries globally. In Scandinavia, we focus mainly on Automotive, Industry, Telecom and Life Science. We deliver, together with our global centres of expertise, solutions for both large global customers and smaller local start-up companies. Today we are part of the Capgemini group, which gives us even more opportunities to find the right clients and projects. Based on the clients' needs, we provide expert competence, entire project groups, services and overall commitments. Always based on what best suits the client’s own organization and challenges. Capgemini Engineering offers you a work environment that is characterized by innovation. As a consultant at Capgemini Engineering, you are part of something bigger. We care about you as a colleague and offer you a safe and favourable employment. For us, the community is important and in addition to professional development, we offer you a variety of activities. We work to promote participation by continuously arranging lunches, breakfasts, after works, sports events and more. Join us and Get the Future You Want!
EMJ Installation & Bemanning AB söker flera Elinstallatör med allmän behörighet för flera stora och unika projekt inom el entreprenader. Arbetsplatserna ligger oftast centralt i Stockholm. Arbetsbeskrivning Som Elinstallatör med allmän behörighet på projekten kommer du utföra olika typer av elinstallationer, både för låg- och högspänning, tillsammans med ditt arbetslag eller själv. Utbildning och Intyg Krav: Elsäkerhets verkets Behörighetsbevis för Elinstallatör med allmän behörighet Flytande svenska i tal och skrift Meriterande utbildningar: ESA, SoS-ledare, tillsyningsman (TSM), elsäkerhetsledare (ESL), B-körkort. Vi söker för kunds räkning flera drivna, självgående Elinstallatör med allmän behörighet som har god erfarenhet inom ny produktion, entreprenad, kontorsanpassningar, unika el projekt.
VEM VI ÄR Vi är Napractiva – ledande, topprecenserad naprapatklinik i Stockholm & Storstockholm som tillhandahåller bl a topprankad: naprapati, massage, idrottsmassage, akupunktur, terapeutisk stretching, samt friskvård för personal i hela Stockholm & Storstockholm. En naprapatklinik som konstant får toppbetyg av våra patienter och är kända för vårt helhetstänk, våra framgångsrika behandlingar och vårt genuina engagemang. Hos oss arbetar du i hjärtat av Stockholm – med allt från naprapati och massage till terapeutisk stretching och friskvård. VARMT VÄLKOMMEN TILL TEAM NAPRACTIVA Vi utvidgar nu vårt team och söker en högst proffsig och kompetent naprapat. VAD VI ERBJUDER Vi är ett varmhjärtat, professionellt team. Här finns bland annat: Ett stadigt växande inflöde av patienter tack vare nyskapande, målmedveten och fullständigt unik marknadsföring i absolut framkant. Moderna kliniker på bästa platser i Stockholm & Sollentuna. Möjlighet till kreativt samarbete med Julian Benitez – en av Sveriges främsta naprapater. Frihet att fokusera på det du älskar: behandla och hjälpa människor. Möjlighet till framtida franchisepartnerskap för rätt person. Hos oss är varje dag meningsfull – och varje patientmöte ett tillfälle att förändra någons liv till det bättre. KÄNNER DU IGEN DIG? Toppen! Då ser vi fram emot att höra från dig! Läs mer och ansök här: https://www.napractiva.se/kompetent-professionell-naprapat-till-napractiva-stockholms-naprapat-2025/ Är du personen vi beskriver där skrivs ett avtal mellan oss och du börjar arbeta hos Napractiva strax därefter – från och med det datum vi tillsammans kommer överens om, samt konkret fastställer. Tillträde är möjligt omgående. HITTA HIT https://www.napractiva.se/hitta VARMT VÄLKOMMEN Tack och vi önskar dig varmt välkommen till Team Napractiva! 😊 Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Är du redo att ta nästa steg i säljkarriären och komma in en kombinerad sälj och chefsroll? Nu söker vi en Team Lead och Technical Sales Manager till Billecta. Här kommer du att vara en nyckelposition där du driver försäljningsresultat, både genom eget exempel och genom att lyfta teamet. Bolaget är på en spännande resa som du inte vill missa! Om Billecta Billecta är en ledande leverantör av avancerade systemlösningar som automatiserar fakturaflödet. Vi bearbetar årligen över 6 miljoner fakturor och hanterar en total summa på 75 miljarder kronor. Billecta sitter på Kammakargatan 7 i Stockholm tillsammans med övriga kollegor i bolagsgruppen. Stämningen är driven och välkomnande med högt i tak. Företaget är väletablerat men har mycket start up-känsla kvar. De springer snabbt och har väldigt kul ihop! Billecta erbjuder Som en del av vårt team, kommer du att njuta av: Att vara med och bygga nästa fas i ett framgångsrikt, växande och lönsamt företag Ett förmånligt baspaket och en väldigt förmånlig provisionsmodell. Karriärmöjligheter med varierande och utmanande arbetsuppgifter samt frihet under ansvar. Generöst friskvårdsbidrag. Ett glatt och härligt gäng fantastiska kollegor och en inkluderande kultur. Om teamet & rollen Säljteamet växer och möter allt mer komplexa processer, både i försäljning och i samspel med andra delar av organisationen. Det ställer ökade krav på coachning, struktur och kontinuerligt stöd. För att möta en föränderlig marknad, säkerställa datakvalitet i CRM och stötta teamet i en längre och mer lösningsfokuserad säljprocess, rekryterar vi nu en Team Lead. Som Team Lead och Technical Sales Manager kommer du att ha en kombinerad roll där ledarskap med operativt säljarbete ingår. Du kommer att leda Billectas försäljningsteam och rapportera till Chief Commercial Officer. Teamet är resultatinriktat och varje individ har en central roll inom sin specialitet. I denna roll kommer stor fokus att ligga på på dessa ansvarsområden: Säljprocessens ägande Du ansvarar för hela säljprocessen, inklusive nykundsbearbetning, prospektering och hantering av både utgående och inkommande leads. Ledarskap och Inspiration Implementera tydlig målstyrning och uppföljning för att ge tydlighet och riktning åt teamet. Inspirera genom dina egna säljfärdigheter och metoder. Utveckling och Lärande Erbjud kontinuerlig utveckling och lärande för teamet och dig själv. Resultat och Effektivitet Uppfyll dina egna säljmål och budget samtidigt som du balanserar incitament och förväntningar i teamet. Affärsutveckling Identifiera och engagera potentiella kunder för att bygga långsiktiga affärsrelationer. Optimering och Analys Förfina effekten av befintliga metoder och tillhandahåll analyser för förbättringar. Säkerställ att vi utnyttjar systemstöd och externa resurser på bästa sätt för att effektivt bygga och underhålla din kundportfölj. Tekniskt Samarbete Samarbeta med våra teknik- och produktteam för att säkerställa att kundens behov och förväntningar möts genom våra produkter och lösningar. Vi söker dig som Har minst 5 års erfarenhet av B2B-försäljning med dokumenterat goda resultat Erfarenhet av säljledarskap, gärna med någon form av metod. Trivs i en miljö där du får vara med och bygga upp verksamheten och bidra till långsiktig utveckling Har förmåga att kombinera teknisk förståelse med ett starkt affärssinne Brinner för innovation, teknik och att hitta lösningar som skapar värde för kunder Har erfarenhet av SaaS-, komplex lösnings- eller fintech-försäljning (meriterande, men inte ett krav) Som person har du säljdrivet i blodet samt en förmåga att lyfta andra. Du är strukturerad och ansvarsfull – en som gillar att ha koll på läget, följer upp, och ser till att saker blir gjorda. Du är nyfiken, vill ständigt utvecklas och delar gärna med dig av din kunskap till teamet. Du trivs i en miljö där samarbete står i centrum, där man peppar varandra framåt och firar framgångar tillsammans. Som team lead är du den som inspirerar, men också den som stannar upp och lyssnar. Du har lätt för att skapa relationer, älskar kunddialoger och är som mest engagerad när du får kombinera försäljning, kommunikation och teamkänsla. Välkommen med din ansökan! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vi söker nu dietist för en tillsvidareanställning till vår mottagning på Ekerö. Vill du bli en i vårt fantastiska gäng på vackra Ekerö? Mottagningen är belägen på Ekerö som är en av våra öar på Mälaröarna. Ekerö Ligger ca 15 min med buss från Brommaplan eller 15 minuter med bil via Ekeröleden från Slagsta Hos oss finns det möjlighet att arbeta med mottagningsarbete, inom hemrehab och delvis digitalt hemifrån när verksamheten så tillåter. Vi erbjuder en arbetsplats med kompetenta, positiva och drivna arbetskamrater som tillsammans skapar förutsättningar för att förbättra våra patienters livskvalité. Vårt arbete präglas av arbetslust och stort engagemang! På Ekerö Rehab arbetar förutom dietist även arbetsterapeuter och fysioterapeuter/sjukgymnaster. Vi är en lagom stor grupp på 10 personer. Rehab Västra är en egen resultatenhet inom Stockholms läns sjukvårdsområde med uppdrag att bedriva primärvårdsrehabilitering (basuppdrag) samt ett tilläggsuppdrag för neuroteam i öppenvård. Våra mottagningar finns i Bromma, Ekerö, Kista och Spånga och tillsammans är vi ca 70 medarbetare varav 7 dietister. I dietistgruppen har en av dietisterna ett samordningsansvar som yrkesföreträdare för gruppen. Du kan läsa mer om oss på Ekerö rehab (regionstockholm.se) Vi erbjuder: En hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv är för oss en självklarhet! I vår verksamhet arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö och en utvecklande lärandemiljö. En hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv är för oss en självklarhet! Därför satsar vi på flexibla arbetstider, ett generöst friskvårdsbidrag, möjlighet till friskvård på arbetstid samt fri sjukvård. Du kan läsa mer om det på Förmåner hos Stockholms läns sjukvårdsområde (regionstockholm.se) Arbetsuppgifter: Dietisten inom Primärvårdsrehab möter patienter i alla åldrar och du kommer att arbeta med patienter som har livsstilsrelaterade sjukdomar som diabetes, hjärt-kärlsjukdom, övervikt samt mag-tarmsjukdomar, undernäring eller allergi/intolerans. Arbetet sker genom bedömning, behandling och rådgivning både på mottagningen och vid hembesök. Du förskriver och ordinerar nutritionsprodukter och speciallivsmedel. Arbetet kräver god samarbetsförmåga då du ibland kommer arbeta i team med andra yrkeskategorier på mottagningen och samverka med anhöriga, hemtjänst och andra vårdgivare kring dina patienter. I arbetet ingår även gruppbehandling för olika diagnosgrupper och handledning av studenter. Anställningsform: Tillsvidareanställning med placering i Bromma med start enligt överenskommelse. Heltid 100%, 40 tim/ vecka, deltid kan eventuellt diskuteras. Provanställning kan komma att tillämpas. Kvalifikationer: Legitimerad dietist Erfarenhet av primärvård är meriterande liksom kandidatexamen, magisterexamen eller annan vidareutbildning B-körkort är ett krav Personliga egenskaper: Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet, vilket innebär att du: Tycker om att arbeta i team och har lätt för att samarbeta över yrkesgränserna Är ansvarstagande och förenar självständigt arbete med god samarbetsförmåga Är flexibel och har god samarbets- och kommunikativ förmåga Är lyhörd, stresstålig, serviceinriktad Har en positiv attityd till utveckling och förnyelse av arbetet När du arbetar i patientens hem måste du klara av att vistas i miljöer med husdjur/pälsdjur och inte vara känslig för röklukt. Övrig information: Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Information om tjänsten lämnas av: Enhetschef: Malin Åkerljung, Tel: 08-123 390 85 Fackliga företrädare: Naturvetarna Namn: Gunilla Häll , Tel: 08-12367641 Vi kommer löpande att gå igenom ansökningar och kan kalla till intervju innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Om företaget Solaris Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Solaris Bus & Coach, en av Europas ledande tillverkare av elbussar för kollektivtrafik. Företaget är aktivt i 33 länder och driver utvecklingen framåt inom hållbar mobilitet. Det svenska teamet har sitt huvudkontor i Malmö och arbetar nära både kunder och den europeiska organisationen för att leverera högkvalitativa lösningar för framtidens kollektivtrafik. Läs mer på www.solarisbus.com. Om rollen Nu söker vi en driven och affärsinriktad Spare Parts Sales Specialist till Solaris svenska och norska verksamhet. I denna nyetablerade roll får du ett övergripande ansvar för att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter inom reservdelsförsäljning, med fokus på hela Sverige och på sikt även Norge. Du utgår hemifrån och spenderar ungefär hälften av din arbetstid på resande fot för att besöka potentiella och befintliga kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Identifiera nya affärsmöjligheter hos servicepartners, verkstäder, återförsäljare, grossister och bussoperatörer - Genomföra kundbesök och möten med både partners och slutkunder - Ta fram offerter, hantera beställningar och säkerställa hög kundnöjdhet - Arbeta nära pricing manager och supply chain-organisationen - Följa upp försäljningsresultat och genomföra marknadsanalyser - Delta i mässor och offentliga upphandlingar vid behov I tjänsten ingår förmånsbil samt arbetsverktyg. Om dig Vi söker dig som har starkt säljdriv och erfarenhet av B2B-försäljning av reservdelar, gärna från fordon, entreprenadmaskiner, jordbruksmaskiner eller liknande. Du är en typisk "hunter", trivs med att skapa nya relationer och drivs av att stänga affärer. Du har en teknisk förståelse och ett professionellt tillvägagångssätt i dialog med olika typer av kunder. Följande är krav för tjänsten: - Dokumenterad erfarenhet av försäljning av reservdelar inom B2B - God förståelse för marknaden och kundernas behov - Tekniskt intresse och/eller relevant utbildning - Erfarenhet av prisdialog, offerthantering och CRM-system - Goda kunskaper i svenska och engelska (norska är meriterande) - Körkort och vilja att resa regelbundet inom Sverige och Norge Övrig information Placeringsort: Flexibel, du utgår hemifrån och reser regelbundet Lön: Fast månadslön med möjlighet till årlig bonus Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Helena Lork på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Nyckelord: reservdelar, B2B, teknisk försäljning, spare parts, account manager, nykund, buss, elbuss, automotive, fältförsäljning, servicepartners, OEM, Sverige, Norge
CareDx, Inc. is a leading precision medicine solutions company focused on the discovery, development, and commercialization of clinically differentiated, high-value healthcare solutions for transplant patients and caregivers. CareDx offers products, testing services, and digital healthcare solutions along the pre- and post-transplant patient journey, and is the leading provider of genomics-based information for transplant patients. The QA team in Stockholm is currently looking for a dedicated Senior QA Specialist to support their mission build a robust quality culture and ensuring product compliance. The position: As Sr QA Specialist, you will also be deputy QA Manager in the group. You will have a senior position including great responsibility in decisions and critical QA tasks. You will take on a diverse QA role, including a wide range of quality assurance activities and collaboration with several functions and Quality stakeholders in the company. This position has focus on maintaining and enhancing the Quality Management System (QMS) to ensure ongoing excellence as well as document control. The role combines both strategic and hands-on responsibilities throughout all stages of the product lifecycle. Key Responsibilities include but not limited to: Work with the implementation, oversight, and continuous improvement of quality management system (QMS). Create and update QMS documentation in accordance with CareDx procedures and applicable regulations, ISO/IEC standards and MDSAP guidelines. Manage non-conformances, corrective and preventive actions. Review and approve technical documents. Responsible for overall training in quality standards. Perform evaluation and audit of distributors and suppliers. Participate, as Quality representative, in products development projects. Support daily QA activities (e.g., product release, review change control requests). Qualifications: M.Sc. in Life Sciences, biomedical engineering, or related field. 5+ years of experience in RA/QA role within medical device. Extensive understanding in Quality Management for medical device. Extensive knowledge in ISO 13485. Strong collaboration- and organizational skills. Excellent communication skills in English, both spoken and written. Good skills in Swedish, both spoken and written. Why Join Us: CareDx offers a senior role where you will work with both tactical and operational responsibilities. You will join a dynamic team and work with frontline diagnostic products. Application: In this recruitment CareDx is collaborating with SallyQ. If you are interested in the position and want further information, contact Senior Recruitment Consultant Ellinor Crafoord 079-3554257 or [email protected] Application deadline is 5th of June 2025. About CareDx CareDx is a global medical technology company specializing in diagnostic solutions and services for transplant care. The company focuses on improving outcomes for organ transplant patients by offering innovative products that help doctors monitor transplant health and detect early signs of organ rejection. At the Stockholm site they develop and produce pre-transplant diagnostic kits for a global market.
Välj ett jobb för att visa detaljer