Admin support
Cool Company Skandinavien AB
Systemadministratörer

Admin support/ coordinator for Architecture and Implementation. Supporting Architecture team and Implementation team with coordination and administration of meetings and activities. What you will do: Support with administrative tasks Admin support/ coordinator for Architecture and Implementation. Supporting Architecture team and Implementation team with coordination and administration of meetings and activities. Requierd skills: 1-2 years experience in administrative work Excellent skills in MS Excel and MS Powerpoint Ability to work with a multicultural team Good written and communication skills in English. We believe you are: Teamplayer Structured and likes order and tidiness Humble with an open mindset

2 juli 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Städare/Cleaner till Stockholm - Hello Clean

Välkommen till Hello Clean i Stockholm. (eng. below) Välkommen till Hello Clean i Stockholm! Du kanske har sett vår reklam på bussen eller på TV4. Vi på Hello Clean letar efter fler stjärnor till vårt härliga team av städproffs. Om du älskar att skapa skinande resultat och att ge det lilla extra, då är vi rätt arbetsplats för dig! 👉 Ansök här: https://helloclean.se/jobba-som-stadare/ Vem är du? Du är en erfaren städare🧹 Du kan kommunicera på Svenska eller Engelska Du är noggrann och gillar att ge dina kunder det lilla extra✨ Viktigt att veta: Du måste ha giltigt arbetstillstånd i Sverige. Meriterande: Erfarenhet från serviceyrken Vi erbjuder: Startlön på 150kr/h + betald semester Jobb måndagar-fredagar Nära samarbete med teamleader och chef👋 Möjlighet att ta svenska lektioner Vi förväntar oss mycket av våra anställda, men du kan förvänta dig mycket av oss också. Dina chefer på huvudkontoret kommer att göra allt som står i deras makt för att stödja dig i ditt arbete och för att du ska trivas på ditt jobb. Om Hello Clean: Hello Clean är ett snabbt växande städbolag med fokus på kvalitet och kundnöjdhet. Vi är en del av Familjo, som också driver välkända företag som Hey Kiddo, Studybuddy och My Academy. Sedan 2004 har vi hjälpt tusentals familjer att lösa vardagspusslet – och vi växer snabbt. Welcome to Hello Clean in Stockholm. Welcome to Hello Clean in Stockholm! You might have seen our ads on buses or on TV4. At Hello Clean, we’re looking for more stars to join our amazing team of cleaning pros. If you love delivering sparkling results and going the extra mile for customers, we’re the perfect workplace for you! 👉 Apply here: https://helloclean.se/jobba-som-stadare/ Who are you? You are an experienced cleaner🧹 You can communicate in Swedish or English You need to be thorough and like to give your customers that little extra ✨ Importante to note: You must have a valid work permit in Sweden. Nice to have: Experience from service-related jobs We offer: A starting salary of 150SEK/hour + paid vacation. Monday to Friday work schedule – perfect for keeping your weekends free. Close collaboration with your team leader and manager. 👋 The opportunity to take Swedish language lessons. We expect a lot from our employees, but we also give a lot in return. We’re a supportive team, and your managers at the head office will do everything they can to make you feel valued and appreciated. About Hello Clean Hello Clean is a rapidly growing cleaning company with a strong focus on quality and customer satisfaction. We are part of Familjo, which also operates well-known brands such as Hey Kiddo, Studybuddy, and My Academy. Since 2004, we have helped thousands of families solve their everyday challenges – and we’re expanding fast.

2 juli 2025
Sista ansökan:
24 oktober 2025
Payroll Specialist
Blocket AB
Löne- och personaladministratörer

THE OPPORTUNITY IN A NUTSHELLYou? A payroll expert with strong knowledge of Swedish legislation and a sharp eye for detail — ready to ensure outsourced payroll runs smoothly and compliantly.Role? Own the payroll delivery for Sweden by managing the vendor relationship, securing data quality, and continuously improving the process in collaboration with HR and Finance.Company? Vend, home of Tori, Oikotie, FINN, Blocket, DBA & Bilbasen, where millions of people across the Nordics connect to find what they need, whether it’s a job, a home, a way to move, or a fresh start.Location? Join us in our Stockholm office! We have the flexibility to work remotely 2-3 days a week: your choice, your balance.Why us? In this role, you’ll make a meaningful impact by shaping the payroll delivery and experience and ensuring compliance in a dynamic, cross-Nordic environment. We offer a collaborative culture, development opportunities, and the chance to work with purpose.Sounds like your cup of tea? Check out the details below! WHO ARE YOU? -Experienced in payroll delivery — you have solid knowledge of Swedish payroll legislation and practices, and experience working with or alongside payroll vendors. Experience with payroll in other Nordic countries is a strong plus-Detail-oriented and structured — you care about accuracy, deadlines, and getting things right, even when processes are complex or time-sensitive.-Great at collaborating — you’re comfortable working cross-functionally with HR, Finance, external providers, and managers to make things run smoothly.-A proactive problem-solver — you see challenges as opportunities to improve, and you don’t hesitate to flag risks or suggest better ways of working.-Tech-savvy — you’re familiar with digital tools like Workday and ServiceNow (or similar systems), and understand how data flows between systems.-Fluent in Swedish and English — essential for working with local legislation, vendors, and Nordic teams. WHAT’S THE JOB LIKE?As Payroll Specialist, you’ll be responsible for the end-to-end oversight of payroll delivery in Sweden, working closely with our external payroll provider, internal stakeholders, and your team.Your week will typically include: - Coordinating and validating payroll input and output, ensuring correct and timely salary payments - Acting as the main point of contact for payroll-related questions from employees and managers in Sweden - Collaborating with HR, Finance, and our external vendor to solve cases, improve processes, and ensure compliance - Maintaining data accuracy in Workday and making sure HR and payroll information flows seamlessly If you have experience with payroll in other Nordic countries, that’s a strong advantage — we work closely across borders, and your insights can help us create more unified and efficient ways of working across the region.You’ll be part of the Nordic People Operations team, a supportive and collaborative group of Payroll and HR specialists working together to deliver great employee experiences. The team spans Sweden, Norway, Denmark, and Finland, and we meet regularly to align, improve, and support each other. GOT YOUR ATTENTION? Let us hear from you!If you are looking for a workplace and a role in which you could share your knowledge and expertise, learn and grow, get inspired, and make a difference, let us hear from you by the 3rd of August. QUESTIONS? TA Partner Cecilia Bergerståhl is happy to provide information together with Marthe Lønsjø (Head of People Operations) about the daily work and answer any questions you may have. Please note that due to the upcoming vacation times, we won’t start to process candidates until August. At Vend, our mission is simple: Smart choices made easy. We’re here to make sustainable living effortless through seamless digital experiences. As part of a dynamic family of marketplaces, including FINN, Blocket, Tori, Bytbil, Oikotie, Bilbasen, and DBA, we connect people with services and products that matter. Driven by purpose and curiosity, we constantly evolve to meet today’s needs and shape a smarter, more sustainable tomorrow. At Vend, your time matters. We want you to explore new paths to smarter. Be curious with technology and lean forward. Dare to try, learn, and try again, as we innovate, grow and succeed together. Because your time matters. And when spent wisely, it creates value for you, for Vend, and society as a whole.

2 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Senior Data Engineering- Rebtech
Aliby Consulting AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Skala upp din karriär inom Data Analytics! Har du en passion för datadrivna lösningar och en vilja att göra skillnad? Vi är ett innovativt konsultföretag inom Data Analytics som kombinerar ett team av erfarna experter och ett starkt europeiskt partnernätverk för att skapa mervärde för våra kunders befintliga och framtida lösningar inom Data Analytics. Vår filosofi bygger på att vara starkare tillsammans och vi är stolta över att erbjuda en miljö där det är tryggt att utmana sig själv och lära av misstag, det är lärande och utveckling som driver oss framåt. Varför Rebtech? Bli en del av ett erfaret team – Arbeta med några av branschens mest kompetenta experter inom Data Analytics. Hos oss står lärande och kunskapsutbyte i fokus. Kultur som prioriterar gemenskap – Hos oss råder en prestigelös atmosfär där laget alltid går före jaget. Förmåner utöver det vanliga – Marknadsmässig fast lön, bonus, möjlighet till delägarskap samt generös pensionsavsättning, friskvårdsbidrag och regelbundna teamaktiviteter gör att du både kan växa och trivas på jobbet. Data Engineer på Rebtech Som Data Engineer på rebtech har en central roll i att designa, bygga och underhålla kundernas dataplattformar och pipelines. Du vill arbeta brett och hantera hela leveranskedjan – från dataintegration till att skapa värdefulla insikter för kunderna. Rollen ger dig utrymme att vara innovativ och proaktiv i att möta kundernas specifika behov och utmaningar. Du besitter flera av följande egenskaper Har en problemlösande attityd med förmåga att arbeta självständigt Är lösningsorienterad, driven, vill lära och lära ut Har fyra eller fler års erfarenhet inom Business Intelligence och Data Warehousing Har programmeringskunskaper i ett eller flera språk (Python, Scala, Java eller liknande) Har erfarenhet av bygga ETL/ELT-pipelines Har erfarenhet Azure och MS FAbric Van att arbeta med DevOps: GIT, CI/CD Har erfarenhet av containerteknologier och IaC (Kubernetes, Docker, Terraform eller liknande ) Arbetat med moderna verktyg som Databricks, DBT, Power BI och Airflow Flytande kunskaper i svenska och engelska Relevant universitetsexamen Personliga egenskaper Analytisk och problemlösningsorienterad. Förmåga att arbeta både självständigt och i team. Nyfikenhet och vilja att lära sig nya teknologier. God kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Vad vi erbjuder Möjlighet att arbeta med cutting-edge teknologi och spännande projekt. En arbetsmiljö som främjar kreativitet och innovation. Kontinuerlig kompetensutveckling och karriärmöjligheter. Flexibla arbetsvillkor och bra arbetslivsbalans. Ansökningsprocess I denna rekrytering samarbetar vi med Aliby - The Pink Company. Då intervjuer och urval sker löpande ber vi dig att inte vänta med din ansökan. Vid intresse vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thandi Schüler på [email protected] 0730-742503 Vi ser fram emot att höra från dig!

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Lärare i NO/ Matematik åk 4-6 till Kunskapsskolan Spånga

Kunskapsskolan i Sverige har grundskolor och gymnasieskolor under namnen Kunskapsskolan och Kunskapsgymnasiet. De första skolorna startades år 2000. Idag går det cirka 14 600 elever i de 30 grundskolorna och sju gymnasieskolorna. Kunskapsskolan ägs av grundare Peje Emilsson med familj. Kunskapsskolan Spånga söker en legitimerad lärare i NO/ Matematik till årskurs 4-6 Vill du arbeta i en skola där varje elev ges något unikt – en personligt utformad utbildning – som utgår från elevens individuella mål och förutsättningar? Då har vi jobbet för dig! På Kunskapsskolan har vi en pedagogik som är personligt utformad och utgår från varje individ. Genom vårt arbetssätt skapar vi nära relationer mellan lärare och elev, vilket ger förutsättningar för att varje elev ska nå längre än de själva tror är möjligt. I en miljö där eleven får vara sig själv och får rätt stöd och utmaningar skapar vi en skola där både elever och medarbetare trivs och utvecklas. Kunskapsskolan Spånga är en grundskola för årskurs 4-9 och har idag cirka 620 elever. Skolan startade 2005 och ligger på promenadavstånd från Spånga station. På vår skola har vi nöjda elever som trivs och som har höga studieresultat.” För att varje elev ska nå så långt som möjligt behövs yrkesskickliga lärare med ett stort engagemang för eleven. På Kunskapsskolan sätter vi alltid individen i centrum och söker därför dig som alltid arbetar aktivt för att dina elever ska lyckas. Förutom att vara ämneslärare är du också personlig handledare åt ett tjugotal elever och du har varje vecka ett individuellt handledningssamtal med var och en av dina elever. Du hjälper dem att planera och sätta mål för sina studier och följer upp målen tillsammans med både eleverna och deras vårdnadshavare. På Kunskapsskolan har vi ett utpräglat lagarbete. Du är aldrig ensam med utmaningar och frågeställningar. Vi hjälps åt att planera arbetet i arbets- och i ämneslag. Öppenheten mellan lärare är stor och vi har ett gemensamt ansvar för våra elever. För att underlätta för dig i ditt arbete och möjliggöra för dig att fokusera din tid på eleverna har vi samlat en stor del av våra läromedel på vår digitala portal Kunskapsporten. För varje ämne finns förslag på arbetssätt, uppgifter och läromedel. Kvalifikationer Vi söker en lärare i NO/ Matematik årskurs 4-6. Du ska vara väl förtrogen med LGR-22 och formativ bedömning. Meriterande kvalifikationer Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av undervisning och handledning eller mentorskap. Vi vill att du har lätt för att samarbeta med kollegor, elever och vårdnadshavare och är lösningsfokuserad. Vi sätter stort värde vid ditt engagemang, din pedagogiska kompetens och din handledarförmåga. Vi vill att du ska vara en stabil och trygg person som kan skapa förtroende hos eleverna. Tjänstens utformning Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillsättning augusti-25 Rekryteringsprocessen Ansökan sker via länken nedan senast den 17 juli 2025. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att arbeta i skola krävs utdrag ur belastningsregistret. Blankett finns på Rikspolisstyrelsens webbplats. Vid frågor kontakta rektor Gunilla Persson på [email protected] Mer information på om oss och vår pedagogik hittar du på vår hemsida, kunskapsskolan.se / kunskapsgymnasiet.se Säljare av rekryteringstjänster gör sig icke besvär.

2 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
HEMBO HEMTJÄNST SÖKER SAMORDNARE
Hemma och Bo Hemtjänst i Sverige AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Nu söker vi en samordnare/undersköterska till HEMBO hemtjänst i Upplands-Väsby. HEMBO har funnits sedan 2005 på olika platser i Sverige. För oss på HEMBO är det viktigt att våra brukare känner sig sedda och hörda. Varje individ är unik! Tjänsten är på heltid (ca 50 % omvårdnad och 50% administration). Som undersköterska arbetar du med omvårdnad hemma hos våra brukare. Du ska ha stor servicekänsla och tycka om att arbeta med människor. Du ska kunna arbeta självständigt och erbjuda brukarna en god kvalité i arbetet som utförs. Som samordnare är du en nyckelperson i verksamhetens dagliga arbete. Du är flexibel, noggrann, har ett öga för detaljer och ett kvalitetstänk! Uppdraget som samordnare innebär bl a att planera, schemalägga, ta emot uppdrag, planera in insatser tillsammans med brukarna, upprätta och göra uppföljningar av genomförandeplaner m.m. Som samordnare ingår du i verksamhetens kvalitetsråd samt deltar på arbetsplatsträffar. Du ska ha god datorvana och behärska det svenska språket i tal och skrift samt att du är utbildad undersköterska och har erfarenhet av att arbeta som samordnare inom hemtjänsten. Vi använder oss av planeringssystemet Carefox, vi tar emot uppdrag i Pulsen Combine och registrerar kundbesök i Phoniro Home Care.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Architect, Oracle
Cognizant Technology Solutions Sweden AB
Systemanalytiker och IT-arkitekter m.fl.

What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a Desk Side Support to join our CIS DWP Digital support\DSS Team. What will you be doing As part of a DevOps team you will be building, supporting, migrating and automating the Oracle environment on Exadata Cloud at Customer(ExaCC). Products supported within that environment include Oracle databases, Oracle Enterprise Manager, Oracle Key Vault and ExaCC. You engineer the solution to build ExaCC platform to be complaint to regulatory requirements. You will be extensively working on Oracle Database migrations to ExaCC. A part of the workload will be developing the infrastructure as code to support CI/CD pipeline based on products such as Git, Jenkins, Ansible and Python. Your day-to-day activities range from actual engineering the Database migrations and coding automation scripts, but also engineering new or adapted solutions for customer organization. As part of the migration delivery team you will also be responsible for configuration of monitoring, maximum availability architecture(MAA) and support during and after the cutover window. Role sometimes will need to work outside office hours . You work closely together with other teams and the Product Owner. Who are you You are an experienced (at least 5 years) Oracle DBA with Exadata/ExaCC knowledge and like to work in a DevOps team in a complex environment You love challenges and really motivated to achieve the project You love automation challenges You understand that the “Oracle Cloud & Engineered Systems” will be a very large part of any infrastructure solution You see the big-picture but like to go in the details to solve complex integration issues You are a team player, but also a self-starter/self-organizing and resilient You love to give and receive constructive feedback, since continuous improvement is one of your drivers. What you bring Required skills: Extensive experience of Oracle RDBMS Technology stack products Extensive experience in Oracle Database migrations Extensive experience of MAA Extensive experience of Oracle Exadata and ExaCC Extensive experience of Oracle Enterprise Manager Extensive experience of Oracle Enterprise Linux and virtualization Good experience with CI/CD Pipeline, automation (Ansible, Git, Jenkins and Python) Good experience and knowledge on Oracle Performance Tuning Good experience and knowledge on Oracle Key Vault Good experience of Oracle Cloud Infrastructure Nice to have: Knowledge of SSO Authentication & Authorization, LDAP Knowledge of Networking Knowledge of Python And the following competence related qualities: Experience with DevOps, Scrum, working in an agile way Client focused Result-oriented Compliancy and standards focused Taking Initiative Being critical/contentious Collaborative attitude Willing to work on-site as part of a team sharing knowledge and experience You possess good communication skills and are transparent about your work within the team English language needs to be at proficient level Ready to travel couple of times in a quarter if required. The Cognizant community: We are a high caliber team who appreciate and support one another. Our people uphold an energetic, collaborative and inclusive workplace where everyone can thrive. Cognizant is a global community with more than 300,000+ associates around the world. We don’t just dream of a better way – we make it happen. We take care of our people, clients, company, communities and climate by doing what’s right. We foster an innovative environment where you can build the career path that’s right for you. About us: Cognizant is one of the world's leading professional services companies, transforming clients' business, operating, and technology models for the digital era. Our unique industry-based, consultative approach helps clients envision, build, and run more innovative and efficient businesses. Headquartered in the U.S., Cognizant (a member of the NASDAQ-100 and one of Forbes World’s Best Employers 2024) is consistently listed among the most admired companies in the world. Learn how Cognizant helps clients lead with digital at www.cognizant.com Cognizant is an equal opportunity employer. Your application and candidacy will not be considered based on race, color, sex, religion, creed, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, genetic information, pregnancy, veteran status or any other characteristic protected by federal, state or local laws. If you have a disability that requires reasonable accommodation to search for a job opening or submit an application, please email [email protected] with your request and contact information. Disclaimer: Compensation information is accurate as of the date of this posting. Cognizant reserves the right to modify this information at any time, subject to applicable law. Applicants may be required to attend interviews in person or by video conference. In addition, candidates may be required to present their current state or government issued ID during each interview.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Taxi förare Dag/kväll
MONTANA TAXI AB
Taxiförare m.fl.

Montana taxi AB nu söker Taxiförare på heltid eller deltid för både Uber och Bolt. Krav - B körkort samt taxiförarlegitimation. (ingen erfarenhet krävs) Ring: 0702205641 eller 0702183685 Ni som har ett mål att få ut en lön på 20.000 till 40.000 kronor i månaden så är det helt möjligt. Möjlighet för både dagtid & kvällstid. Ring gärna för mer information och ansökan (har lite dålig koll på mejlen) Område endast: Kista, Sollentuna, Upplands Väsby, Bromma, Solna, Märsta, Täby, Hägersten

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Museivärdar med butiksfokus till Stadsmuseet i Stockholm
Stockholms kommun
Butikssäljare, fackhandel

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Kultur är en viktig del av Stockholms nervsystem och berör miljontals människor varje år. På Kulturförvaltningen arbetar vi tillsammans för att stärka kulturlivet i Stockholm. Vi skapar möjligheter för stadens invånare och besökare att ta del av och själva skapa kultur. Hos oss råder ett öppet arbetsklimat där medarbetarna i allra högsta grad är delaktiga i utvecklingen. Var med och bidra till att Stockholm växer med kultur! Välkommen till oss Kulturförvaltningen arbetar på uppdrag av kulturnämnden och omfattar avdelningarna Kulturskolan, Liljevalchs konsthall, Stadsbiblioteket, Evenemang och avdelningen Museer och konst. Kulturförvaltningen har ca 900 anställda och eftersträvar jämställdhet och mångfald. Stadsmuseet är en del av Avdelningen Museer och konst. Stadsmuseet berättar Stockholms historia från 1527 och framåt. Här upplevs Stockholms historia genom utställningar, visningar och programverksamhet både i och utanför museet. I museet finns också en butik, en konferenslokal samt ett kafé som vi driver i egen regi. Vi söker en engagerad och serviceinriktad museivärd som vill vara en nyckelperson i vårt publika team på Stadsmuseet vid Slussen och som gärna vill lägga lite extra fokus på butiksarbete. I denna roll kommer du att vara med och skapa ett minnesvärt, inspirerande och tryggt museibesök för våra besökare. Vi söker 2 kollegor på 60% fördelat främst på tisdag till fredag, kvälls- och helgpass kan förekomma i relation till bokningar och behov. Vi erbjuder Hos oss kommer du till en arbetsplats med engagerade och stresståliga kollegor. Vi har god sammanhållning och är måna om personalvård. Vidare erbjuder vi dig: • friskvårdsbidrag • semester • OB-ersättning på kvällar och helger • möjlighet att kostnadsfritt deltaga i museets aktiviteter som t.ex. vandringar, visningar, föreläsningar & internutbildningar • möjlighet att ta del av Stockholm stads interna kurser och kompetensutvecklingsprogram • en central arbetsplats nära till goda kommunikationer, shopping och träningsanläggningar Din roll Vi söker dig som är flexibel, kulturintresserad, har ett genuint intresse för service och trivs i en dynamisk miljö. Med ditt engagemang och din noggrannhet gör du varje möte och varje gästs upplevelse unik och minnesvärd. Då vår butik är en stor del av besökarnas upplevelse vill vi att du är en entusiastisk försäljare med intresse för litteratur, display och inköp av varor. Dina arbetsuppgifter: • skapa en professionell och välkomnande atmosfär för alla besökare • ge besökare praktisk information om staden, huset och museets evenemang & program • förbereda och iordningställa utställningar, gård och museets publika lokaler för öppning samt stänga ner vid stängning • planera och utveckla butikens aktiviteter och inköp tillsammans med butiksansvarige • lagerarbete, uppackning & prismärkning av varor, underhåll av kassasystem, inventering av varulager. • vara en del i vårt säkerhetsarbete med tex utrymning och första hjälpen vid behov • hålla i en kort gratis-visning av huset enligt ett schema • vara arbetsledare för 3-4 kollegor enligt ett schema • ta emot leveranser och besök till museet innan museets öppettider • assistera och hantera teknisk utrustning och möblemang vid större program och event Din kompetens och erfarenhet Din kompetens och erfarenhet: • eftergymnasial utbildning eller relevant arbetserfarenhet • erfarenhet av bemötande och värdskap från tex reception, butik, event eller kundtjänst • erfarenhet av försäljning och merförsäljning • god organisatorisk förmåga och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt • mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: • erfarenhet från arbete på museum eller liknande verksamhet • erfarenhet av att arbetsleda ett team eller en grupp kollegor • erfarenhet av att guida vid vandringar, visningar eller motsvarande • ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska • vana vid att arbeta med teknisk utrustning för möten och mindre scenframträdanden • grundläggande kunskaper i administrativa verktyg, schemasystem samt erfarenhet av att jobba med butikskassa och bokningssystem Personliga egenskaper: • Du är serviceinriktad, utåtriktad och trivs med att möta människor. • Du är strukturerad, noggrann och förbereder dina arbetsuppgifter väl. • Du har en kreativ lust och ett gott öga för säljande display. • Du tar ansvar för din roll och agerar professionellt gentemot både gäster och kollegor. • Du är självgående och kan arbeta effektivt utan ständig handledning. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och ditt engagemang för rollen. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Beräkningsingenjör strukturmekanik - FEA
AFRY AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Jobbeskrivning Vi har stor efterfrågan på ingenjörer inom strukturmekanik och söker nya medarbetare till vår beräkningsavdelning i Stockholm.   Som Beräkningsingenjör inom strukturmekanik hos oss kommer du att jobba med olika typer av simuleringar och analyser mot flera av AFRYs världsledande kunder. Uppdragen kan komma att variera i både storlek och innehåll, och utföras antingen på AFRYs kontor eller på plats hos våra kunder. Du kommer att få möjlighet att driva dina egna projekt med stort personligt ansvar för att möta uppsatta mål. Ditt arbete blir en viktig del av sektionens pågående satsning mot försvars- och fordonsindustrin. Det finns därmed goda möjligheter att forma en egen roll och påverka avdelningens verksamhet. Dina arbetsuppgifter kommer framför allt att omfatta tekniska leveranser, det vill säga att genomföra strukturella analyser (FEA) och redovisa resultaten av dessa, samt diskutera och implementera konstruktionsändringar för att förbättra produkterna du jobbar med. Du kommer även att få möjlighet att agera mentor och stötta dina mindre erfarna kollegor. Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom teknisk fysik, maskinteknik eller liknande och har minst 2 års arbetslivserfarenhet av strukturmekanik. Du har erfarenhet från fordons- eller försvarsindustrin och har hög kompetens inom generell hållfasthetsanalys, både avseende teori och praktik.  Du behärskar kommersiella beräkningsprogramvaror som ANSYS, ABAQUS, LS-Dyna eller liknande, och kan använda dessa obehindrat för att utföra avancerade analyser/simuleringar.  Analytiska beräkningar använder du som ett komplement för att bland annat säkerställa kvaliteten i dina FE-analyser. Som person är du analytisk, har du god förståelse för nödvändig kvalitet i dina leveranser och strävar alltid efter att göra ett så bra arbete som möjligt. Du är också en god kommunikatör och har en förmåga att förklara komplexa tekniska problem för personer i din omgivning. Du har hög social kompetens och uppskattar att samarbete med dina kollegor för att tillsammans nå goda resultat och uppsatta mål. Ytterligare information Hos oss finns omfattande kunskap och erfarenhet inom både strukturmekanik och strömningsmekanik. Vill du bli en del av Sveriges bästa beräkningsgäng - då har du hittat rätt! Urval sker kontinuerligt, sänd gärna in din ansökan redan idag! Skicka med CV, studiemeritförteckning samt personligt brev. Kontaktuppgifter för frågor: Emil Olofsson +46 10 505 45 34 [email protected] Vi ser fram emot din ansökan, senast den 31/8. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025