Vill du göra skillnad på riktigt och bidra med din kompetens som undersköterska? Är du engagerad, flexibel och redo att ta nästa steg i en dynamisk och utvecklande verksamhet? Hos oss står teamarbete i fokus – tillsammans skapar vi en miljö där vi inte bara når våra mål utan också ständigt växer och förbättrar vår verksamhet. Vill du bli en del av vårt team? Vi ser fram emot din ansökan! Om oss Hos oss på Aleris Hemsjukvård erbjuds du en arbetsplats med ett gott arbetsklimat och en välorganiserad verksamhet där våra värdeord – Ansvarsfullt, Enkelt och Innovativt – genomsyrar allt vi gör. Inom Basal hemsjukvård arbetar vi på uppdrag av regioner, kommuner och privata aktörer och fungerar som deras förlängda arm när de har stängt. Detta innebär att vi utför hemsjukvårdsbesök på kvällar, nätter och helger. Aleris Basal hemsjukvård är en del av Aleris Närsjukvård, där också ASIH, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Rehab Station och Uppsala Närakut ingår. Rollen I rollen som undersköterska delegeras du av sjuksköterska och dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat läkemedelsadministrering, insulin, sond, stomi, inhalation och lättare sårvård. Vi dokumenterar i journalsystemet TakeCare och använder Epsilon som arbetsverktyg för att planera arbetspassen. Hos oss har du alltid ett administrativt team som hjälper till att planera och strukturera arbetet. Tillsammans arbetar vi för att skapa en trygg och kvalitativ vård för våra patienter. Vi utgår från kontoret på Sabbatsbergs sjukhus vid Odenplan och patienterna finns inom ett avgränsat geografiskt område. För att ta dig mellan patientbesöken använder du våra miljöklassade bilar. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i ditt arbetsliv och privatliv. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Hos oss på hemsjukvården erbjuder vi även dig: En genomtänkt introduktion med uppföljning En kultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras En god arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett närvarande ledarskap Om dig Vi söker dig som: Är utbildad undersköterska och innehar skyddad yrkestitel från Socialstyrelsen Har tidigare erfarenhet av delegerade arbetsuppgifter Har god datorvana och erfarenhet av journalsystemet Take Care Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är även mycket meriterande om du tidigare har arbetat inom hemsjukvård. Vi ser att du är självständig och ansvarstagande med en god förmåga att hantera föränderliga situationer med lugn och fokus. Samtidigt arbetar du strukturerat och metodiskt, även i ett högt tempo. För oss är det även viktigt att du har patienten i fokus. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning deltid. Inleds med 6 månaders provanställning. Omfattning: Deltid på helger. Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker detta låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss! Eftersom vi gör löpande urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Vi ser fram emot att höra från dig!
Är du en systemadministratör med passion för lönesystem och Comp & Ben? Vill du vara en del av ett dynamiskt team där du får arbeta med systemförvaltning, felsökning och utveckling av systemstöd? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig! Om rollen Som Systemspecialist kommer du att arbeta med administration och 3rd line-support för lönesystemet SD Worx Lön samt andra system inom Comp & Ben, såsom reseräkningssystem och förmånsportaler. Du spelar en nyckelroll i att säkerställa systemens funktionalitet och vidareutveckling för att effektivisera den operativa lönehanteringen. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Incidenthantering, felsökning och lösningsförslag Konfigurationsförändringar via admingränssnitt Övervakning och hantering av felloggar Testning av ny funktionalitet och vidareutveckling av systemstöd Aktivt deltagande i förbättringsarbete Vem är du? Vi söker dig som har en teknisk förståelse, ett analytiskt tänkande och en problemlösningsförmåga utöver det vanliga. Du är självgående, initiativrik och trivs i en miljö där du får arbeta med både systemförvaltning och användarsupport. Kvalifikationer Högskoleutbildning eller relevant YH-utbildning Minst 2 års erfarenhet av SD Worx Lön på systemförvaltningsnivå Erfarenhet av att konfigurera rapporter och lönearter samt uppdatera matriser och avtalskonstanter God teknisk förståelse och erfarenhet av systemadministration inom lön eller HR Mycket goda kunskaper i Excel Erfarenhet av teknisk support Tidigare arbete i medelstora till stora organisationer (3 000–5 000+ anställda) Erfarenhet av hantering av externa och interna granskningar samt system- och processkontroller Erfarenhet av storskaliga processer, exempelvis lönerevisioner och massändringar av data Flytande i svenska och engelska Placering & arbetstid Du kommer att arbeta på plats i Södertälje två dagar i veckan, med möjlighet till distansarbete övriga dagar. Varför jobba hos oss? Hos oss får du en central roll i ett framåtlutat team där innovation och förbättringsarbete står i fokus. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att utvecklas och påverka vår framtida systemförvaltning. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team! Vi ser fram emot att höra från dig! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Är du redo för nya arbetsuppgifter och utmaningar? Är du intresserad av att arbeta i ett nytänkande och roligt företag med utvecklingsmöjligheter? Då har vi jobbet för dig. Arbetsuppgifter Som CNC-operatör hos LW arbetar du bl.a. med bearbetning, montage och till viss del tillverkning för fasad och taklösningar. Vi gör varierande och spännande projekt, allt från parkeringshus, kontor, sjukhus och andra samhällsnyttiga byggnader. Kika gärna in på https://lwab.se/projekt-page/ för att se ett urval av våra pågående och tidigare projekt. Vem är du? Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet inom arbete med CNC, stans, knäck- bockmaskiner, kantpressar och liknande, samt har materialkunskap om metaller. Det är även meriterande om du har erfarenhet från CAD. För att lyckas hos oss krävs att du är produktionsinriktad, lösningsorienterad och mycket kvalitetsmedveten. Du är självgående, van att jobba i arbetslag, noggrann och yrkesskicklig som person. Du är en person som ser möjligheter och är inriktad på att finna de rätta lösningarna i projekten. Du har god samarbetsförmåga och är strukturerad samtidigt som du är flexibel och klarar av att arbeta i ett högt tempo. Du är van vid att arbeta i projekt med krav på hög kvalitet och ser god service som en självklarhet. Vi uppmuntrar eget initiativ och drivkraft. Hos oss står engagemang och arbetsglädje i fokus! Vi erbjuder bland annat: Trygghet på jobbet! Vi har kollektivavtal som säkerställer schysta villkor. Hälsa först! Friskvårdsbidrag på 3 000 SEK per år – rör på dig som du vill! Smart sparande! Tjänstepension enligt kollektivavtal, för en trygg framtid. Extra skydd! Kollektivavtalade försäkringar som täcker det mesta. Vilka är vi? LW Sverige är ett av Sveriges största företag inom tak och fasad med fabrik om 2000 m2 och huvudkontor i Älta. LW är ett snabbväxande företag inom byggbranschen med målet att ständigt utveckla och modernisera hantverkartraditionen samtidigt som vi månar om att hålla en hög kvalitet igenom arbetet. Vi levererar lösningar inom hela tak- och fasadområdet, allt från totalentreprenader till mindre servicearbeten och vi jobbar just nu med många spännande projekt runt om i landet. LW befinner sig nu i en expansiv fas och vi söker fler Verkstadsarbetare som tycker om att arbeta på en arbetsplats med visioner där det händer något hela tiden. Vi ger dig möjlighet att växa, få och ta ansvar och bredda din erfarenhet. Hos oss är det endast du själv som sätter gränserna för din egen utveckling!
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003 och är en etablerad verksamhet inom omsorgstjänster. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende och vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Just nu söker vi en engagerad avlösare till en ung man. Du kommer att spela en viktig roll genom att ha omsorg om honom så att närstående får avlastning i vardagen. Tjänsten är på heltid eller deltid, vardagar kl. 9-18 med viss flexibilitet. Vid behov kan även helgarbete bli aktuellt samt resor utomlands. Kundens intressen är bl.a. fotografi, film, tv-spel, kläder och mode. Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet av att arbeta med människor med autism, OCD och tvångstankar. Du är empatisk, inkännande, har god kommunikationsförmåga och är en förtroendeingivande person. Kvalifikationer: Utbildning och/eller dokumenterad erfarenhet av vård och omsorg Ansvarsfullhet, empati och god förmåga att kommunicera. Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till andras behov och rutiner. Positivt bemötande och förmåga att skapa en trygg och kärleksfull miljö. Personlig lämplighet och förmåga att samarbeta med både brukaren och anhöriga. Intervjuer sker löpande, så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet i Norden värnar om såväl kundernas som personals trygghet. Därför begär vi alltid utdrag ur belastningsregistret för alla anställda. Vi ber dig att beställa ditt registerutdrag från polisen så snart som möjligt, då handläggningstiden kan vara upp till två veckor. Du beställer detta med mobil bank ID på polisens webbplats Detta utdrag ska du beställa https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr.. Vänliga hälsningar, OmsorgsCompagniet i Norden
OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en avlösare till en 15-årig pojke i Årsta. Tjänsten är på 12 timmar/månad månad och delas upp till 2-4 tillfällen. Avlösarservice syftar till att ge en kortvarig avlastning till vårdnadshavare för att ta hand om barnet med särskilda behov tex följa med på aktiviteter. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
SEO-specialist sökes till Nätvaro AB – i Solna Är du passionerad om sökmotoroptimering och har minst 3 års erfarenhet från att arbeta med SEO på andra företag? Vill du vara med och driva digitala framgångar och skapa mätbara resultat för spännande kunder i en snabbt växande miljö? Då kan du vara den vi söker! Om oss Nätvaro AB är en snabbt växande webbyrå med bas i Stockholm, där vi expanderar i rasande takt. Vi tror på kraften i digital närvaro och arbetar ständigt med att optimera våra kunders synlighet online. Vårt engagerade team strävar efter att ligga i framkant inom SEO och digital marknadsföring – och nu söker vi en driven SEO-specialist som vill vara med på vår resa och ta del av fantastiska utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder Fast månadslön: 60 000 SEK Bonusar: Prestationsbaserade bonusar kopplade till hur bra resultaten blir för våra kunder. (Utöver din fastlön på 60.000 sek.) En stimulerande och utvecklande arbetsmiljö med exceptionella karriärmöjligheter i takt med att företaget växer. Heltidsanställning med arbetstider 08.00–17.00, på plats på vårt huvudkontor i Solna. Din roll hos oss Som SEO-specialist kommer du att: Utveckla och implementera effektiva SEO-strategier för våra kunders webbplatser. Genomföra omfattande sökordsanalyser och konkurrentanalyser för att identifiera optimeringsmöjligheter. Samarbeta med våra content creators, webbdesigners och andra teammedlemmar för att säkerställa en helhetlig digital strategi. Följa upp, analysera och rapportera SEO-resultat med hjälp av verktyg som Google Search Console och andra relevanta plattformar. Justera strategier baserat på data och resultat för att maximera kundnyttan. Vem är du? För att lyckas i rollen ser vi att du: Har minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med sökmotoroptimering hos andra företag. Har god kunskap om de senaste SEO-teknikerna, verktygen och best practices. T.ex. Erfarenhet av WordPress och SEO-plugins, Teknisk SEO, On-page SEO, Off-page SEO med mera. Är analytisk, datadriven och resultatorienterad. Är en utmärkt kommunikatör som kan samarbeta med både tekniska och kreativa team. Är självgående, initiativrik och alltid redo att ta nästa steg i ditt arbete. Ansökan Känner du att detta är utmaningen du har letat efter? Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev där du berättar varför just du passar för rollen. Ansök via e-post till [email protected]. Välkommen med din ansökan till Nätvaro AB – låt oss tillsammans ta SEO till nya höjder och forma framtiden för digital marknadsföring!
Tasks and Responsibilities Engage in discussions with end users and business stakeholders to elaborate on requirements to reach efficient solutions Facilitate and lead workshops to refine requirements and propose solutions Design and model data products in Data Lake and Data Warehouse, based on best-practice/established design patterns, already existing data sets and business needs Provide the development team with user stories, complete with clear descriptions and acceptance criteria, two sprints in advance Alignment with the development team to explain the needed solution and make the appropriate design choices Support the Product Owner and the business in addressing their challenges from design to implementation Apply systems and business analysis experience Validation of data correctness Personality Traits Detail-oriented and well-organized Capable of working effectively both within a team and independently Proficient in Agile Principles, Methodology, and Practices Able to multi-task effectively in a fast-paced environment Effective communicator and collaborator Mandatory Experience and Skills A minimum of 6-9 years of overall work experience in relevant areas Proven experience as Business Architect, Business Analyst or senior Data Scientist in an Analytics environment Strong business mindset and understanding of subscription-based business models Strong SQL skills Good understanding of Data Modeling techniques Exceptional skills in preparing requirements, including gathering, documenting, and prioritizing product requirements based on customer and stakeholder inputs Familiarity with Agile development methodologies and experience working in Agile teams Profound experience in data analysis Fluency in English Desired Qualifications Understanding of the telecom business, preferably from Telia Sweden Background in the MarTech area, preferably working with Customer Data Platform (CDP), Digital Asset Management (DAM) and Salesforce Marketing Cloud (SFMC) Machine Learning competence Experience in using cloud services such as AWS, Azure or GCP Experience working with GenAI initiative at organization level Understanding of programming (though direct involvement in programming is not required). Knowledge of using Notebooks for data exploration and visualization, preferably with Jupyter Notebook Experience with DBT Experience with Jira Experience in CI/CD processes Understanding SAFe Agile principles Swedish communication skills
Vi söker omgående en erfaren och självgående konsult inom kundreskontra för ett uppdrag på 3-4 månader. Fokus kommer att ligga på att hantera och effektivisera företagets arbete med kundfordringar, framförallt inom områdena debt collection och historiska betalningar. Du kommer även att vara delaktig i att utveckla hållbara och långsiktiga processer tillsammans chefen för kundreskontra. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Arbeta med inkassofrågor och kundkontakt för att driva in utestående betalningar. Identifiera och reda ut historiska omatchade betalningar. Bidra till utvecklingen och implementeringen av nya processer för att säkerställa långsiktig stabilitet inom kundreskontrateamet Samarbeta med företagets chef för kundreskontra för att sätta hållbara processer och rutiner framöver. Bakgrund och erfarenhet: Vi söker dig som är kommunikativ och som är van ta beslut och att arbeta självständigt. Du har flerårig erfarenhet inom kundreskontra. Erfarenhet av att jobba med kundreskontraprocesser, gärna relaterat till factoring och hantering av omatchade betalningar, är meriterande. Det är också meriterande med erfarenhet av inkasso samt om du arbetat i Netsuite. Uppdraget har start omgående och pågår initialt 3-4 månader. Kunden har kontor i centrala Stockholm. Det finns möjlighet att jobba på distans 1 dag i veckan. Välkommen med din ansökan!
Vi på Future People söker en kontorsansvarig på 50% till myndighet på Södermalm. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet inom trafiksektorn som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar i Stockholm stad. Det här är en myndighet med ett stort engagemang och stolthet över deras viktiga samhällsuppdrag. Du som konsult kommer få vara med på en viktig resa och tillsammans med myndighetens medarbetare få vara med och bidra till en bättre vardag för invånarna i Stockholms stad. Som konsorsansvarig kommer du att ha en bred roll med många kontaktytor både internt och externt. Arbetsuppgifter: Inköp av kontorsmateriel Ha en löpande dialog med andra organisationsdelar inom myndigheten och med specialister inom fackområdet för att diskutera utvecklingsmöjligheter/-behov. Hantera aktiviteter som exempelvis mötesrum och flytt Genomföra resebokningar för projektmedlemmar som reser i projektet och kontrollera att all nödvändig dokumentation för administration av dessa upprättas Hantera projektets eventuella funktionsbrevlåda Medverka i projekt kommunikationsinsatser- informationsmail, informationsmöten och arrangemang Ansvara för det praktiska arbetet på projektkontoret, se till att det är ordning och reda på kontoret För att bli aktuell för tjänsten behöver du uppfylla samtliga krav: Gymnasieexamen med teoretisk inriktning Minst 3 års erfarenhet av Officepaketet Minst 3 års erfarenhet av kontorsadministration Minst 1 års erfarenhet av arbete i digitala dokumenthanteringssystem Meriterande för tjänsten: 2 års erfarenhet av arbete som kontorsadministratör/projektadministratör 2 års erfarenhet som ansvarig för inköp av kontorsmaterial för en projektverksamhet 2 års erfarenhet av diarieföring av allmänna handlingar Personliga egenskaper och arbetsmiljö Vi har ett gediget samarbete med myndigheten idag och har konsulter på plats på flera avdelningar. Arbetsplatsen präglas av en välkomnade miljö där du som konsult har goda möjligheter att utvecklas och växa inom organisationen. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 50% minst ett år med goda chanser till förlängning Start: Omgående Sista ansökningsdagen: 13/2-2025 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!
Dina arbetsuppgifter och profil Vi söker dig som är strukturerad, tekniskt intresserad och vill anta nästa utmaning som Konfigurationstekniker i Rosersberg. I denna roll kommer du att ansvara för att planera och utföra olika produktlivscykeltjänster (PLS). Detta innebär att du planerar arbetsflödet för serviceordrar, utför de beställda tjänsterna och kommunicerar med både interna och externa intressenter. För att lyckas i rollen ser vi att du är en lagspelare med förmåga att lösa problem och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är självgående och kan hantera en föränderlig arbetsmiljö där planering och flexibilitet är avgörande. Vi söker dig som alltid strävar efter att förbättra arbetsflödet och utvecklas i din roll. För att kunna gå vidare i denna process behöver du vara student på heltid (100%) eller ha en annan sysselsättning på minst 50% (deltidsjobb). I denna tjänst finns det goda utvecklingsmöjligheter. Om detta låter som något för dig, tveka då inte att söka redan idag Villkor Arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid Du ska vara tillgänglig för arbete 2-3 dagar i veckan Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav Du ska ha truckkort Insitepart tillämpar utdrag ur brottsregistret hos samtliga kandidater Kvalifikationer: Förmåga att arbeta väl i team och bidra till en positiv arbetsmiljö. Utmärkt problemlösningsförmåga med ett strukturerat arbetssätt. Självledarskap och initiativtagande för att driva arbetet framåt. God organisationsförmåga för att hantera flera uppgifter samtidigt. Vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och bidra till företagets utveckling. Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Samarbeten med kunniga kollegor och intressenter inom flera områden. På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater.
Välj ett jobb för att visa detaljer