Nator Personal: Vill du vara med och bygga framtiden? Vi söker nu två drivna rörläggare som vill vara med och bidra till vårt framgångsrika team. Om du har erfarenhet av rörläggning och kan arbeta självständigt är detta en utmärkt möjlighet för dig att ta nästa steg i din karriär! Idag är vi ett 30-tal medarbetare på Nator Personal som arbetar som anläggare, maskinförare och snickare. Att arbeta tillsammans med oss ska vara enkelt, att skapa bra relationer med våra medarbetare och kunder är och har varit nyckeln till vår framgång. Är du en person som brinner för service och är lösningsorienterad i ditt arbete är vi rätt arbetsgivare för dig! Vem är du? Vi tror att du är en person som är duktig på att arbeta i team. Du förstår utmaningarna av att arbeta sida vid sida med flera olika yrkesgrupper och visar respekt samt förståelse för andras arbete på projektet. Du är trygg i din kompetens som rörläggare och kan komma med förbättringsidéer för att få arbetet genomfört på bästa sätt. Du kan kommunicera på svenska eller engelska och har dokumenterad arbetslivserfarenhet som rörläggare. I övrigt är du en positiv person och har ett bra humör på arbetsplatsen. Arbetsuppgifter: Installera rörsystem, främst hantering av plaströr Använda laser och andra verktyg för att säkerställa noggrannhet vid installationer Arbeta efter ritningar för att följa specifikationer och leverera enligt projektkrav Arbeta självständigt och effektivt för att säkerställa hög kvalitet på arbetet Kvalifikationer: Erfarenhet av liknande arbete är ett krav Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ Erfarenhet av att hantera laser och att arbeta efter ritningar Måste kunna kommunicera på svenska eller engelska Meriterande: Stockholm stads utbildningförMark- och gatuarbeten på offentlig mark Arbetsplats: Våra arbetsplatser är generellt placerade i Storstockholm. Som rörläggare kommer du primärtatt arbeta på ett projekt i Enskede det närmsta året. Vi erbjuder en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta på ett intressant projekt. Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders tillämpad provanställning. Arbetstider: måndag till fredag, kl. 07:00-16:00. Lön enligt kollektivavtal. Ansökan: Denna rekrytering sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]
Arbetsuppgifter Rekryteringsgruppen har kunder över hela Stockholmsområdet och utför uppdrag inom ett flertal områden såsom renhållning, distribution och fjärrkörning. Tack vare detta kommer du att få möjlighet att bredda dina erfarenheter inom olika branscher! Just nu söker vi flertalet C-chaufförer för jobb runtom iStockholm. Arbetstiderna är flexibla beroende på vilket jobb du är intresserad av. Svara på frågorna i annonsen så återkommer vi om vi har ett uppdrag som passar dig! Vi letar nu efter en erfaren lastbilschaufför som inte bara är mästare på vägen, utan också delar vår strävan efter kvalitet och kundnöjdhet. Om du tror att du har vad som krävs för att styra riktningen för vårt transportteam, då är detta din chans att glänsa! Egenskaper Förutom att du är en duktig chaufför så uppskattar vi personliga egenskaper såsom social kompetens och god samarbetsförmåga. Som person är du driven, flexibel, noggrann och känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Att du har rätt inställning till att jobba ser vi som en självklarhet och du kan givetvis lämna goda referenser. Kvalifikationer Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete inom bemanningsbranschen eller har arbetat inom något av de områden vi erbjuder. Du är självgående, ansvarstagande och har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsmiljöer och arbetsuppgifter.Krav: Svenskt C-eller CE-körkort YKB och färdskrivarkort Meriterande: Tillgång till egen bil Truckkort ADR Vad kan Rekryteringsgruppen erbjuda dig som anställd? Vi tar hand om dig som anställd och erbjuder alla våra medarbetare trygga anställningsförhållanden med marknadsmässiga löner, tjänstepension, semester- och övertidsersättning samt försäkringar enligt kollektivavtal. Som konsult har du även förmånen att ha en dedikerad konsultchef som är tillgänglig för dig under hela din anställningstid. Konsultchefens huvudsakliga ansvar är att matcha dig med lämpliga kunduppdrag och skapa en miljö där du känner dig bekväm och motiverad i ditt arbete. Tillträde: OmgåendeLön: Fast enligt avtal Arbetstider: Varierar beroende på uppdrag Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Skicka din ansökan via Teamtailor "Sökord: Arbetare, ambulerande, distribution, sopgubbe, bud & paket, lediga jobb, lastbilschaufför, distribution, C-chaufför, renhållning, Järfälla, Länna, renållningschaufför, bohagsflytt" Om Rekryteringsgruppen Rekryteringsgruppen startades år 2001 och tillhandahåller personal inom fyra olika affärsområden, transport, lager/industri och kontor. Vårt kontor är beläget i Stockholm. Vi tillsätter en stor variation av tjänster inom ovan nämnda affärsområden, alla med olika krav på utbildning och erfarenhet. Gemensamt för alla tjänster vi levererar är att vi håller högsta servicenivå och att vi alltid sätter kunden i fokus.Rekryteringsgruppen har sedan 2004 kollektivavtal och är ett auktoriserat Bemanningsföretag.Läs mer om oss på www.rekryteringsgruppen.com Ansök redan idag! Intervjuer sker löpande!
Personlig Assistent Sökes Är du en empatisk, engagerad och ansvarsfull person som söker ett meningsfullt och givande arbete? Vad innebär jobbet som personlig assistent?Som personlig assistent kommer du att stödja brukaren i vardagliga situationer, vilket kan inkludera personlig hygien, hushållssysslor, inköp, samt att följa med till aktiviteter och möten. Ditt arbete är anpassat efter brukarens behov och önskemål, med målet att främja en självständig och innehållsrik tillvaro. Kvalifikationer Erfarenhet av vårdarbete eller liknande är meriterande, men inte ett krav Personliga egenskaper som att vara ödmjuk, flexibel och lyhörd är det vi letar efter God förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift Vi erbjuder Fortbildning och stöd i din roll som personlig assistent. En chans att göra en verklig skillnad i någons liv. Så här ansöker du För att ansöka till tjänsten hos oss RTFL Care, skicka in ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du lämpar dig för rollen. Vi ser fram emot din ansökan! RTFL Careär en arbetsgivare som värdesätter mångfald och jämlikhet. Vi uppmuntrar därför alla kvalificerade kandidater, oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion, eller sexuell läggning, att söka tjänsten.
Vill du vara med och bidra till en hållbar framtid? Brinner du för att miljö och hållbarhet? Har du erfarenhet av att stötta bolag i komplex miljörätt och regelefterlevnad? Då kan tjänsten som Miljöjurist på Envima vara din! Vårt erbjudandeVi erbjuder dig en viktig och stimulerande roll med spännande kunder på ett personligt och hängivet konsultföretag i tillväxt. Allt grundat i en självklar vision – en hållbar framtid! Envima består av ett gäng kompetenta miljö- och hållbarhetskonsulter med stort engagemang som sedan 2001 jobbat för att skapa hållbara affärer tillsammans med sina kunder. I rollen som Miljöjurist på Envima har du stora möjligheter att arbeta med spännande uppdrag och kunder. Du blir en del av team med erfarna och kompetenta kollegor, där alla bidrar till både sin egen och Envimas utveckling. Om rollenSom Miljöjurist på Envima bistår du bolagets kunder med din expertis inom miljöjuridik. Du kommer både att driva och delta i miljö- och hållbarhetsprojekt för olika typer av bolag inom en rad branscher. Kunduppdragen består primärt i att stötta kunder i juridisk rådgivning och regelefterlevnad där du utgör ett kontinuerligt stöd och arbetar nära kunden i det dagliga miljö- och hållbarhetsarbetet. Du arbetar alltid utifrån kundens behov och beroende på uppdragets karaktär arbetar du självständigt eller i sammansatt team med kollegor. Ibland deltar du i projekt men ofta är det du som leder och driver dem med allt som en projektledarroll innefattar. En viktig del i rollen är också att bidra till bolagets utveckling och tillväxt genom kontinuerlig produkt- och tjänsteutveckling samt kundansvar, försäljning och löpande kundvård. Exempel på uppgifter och projekt: Rättsutredningar Utbildningsinsatser Tillståndsprövning för miljöfarlig verksamhet Revisioner Myndighetskontakter Lagbevakning och lagefterlevnad Stöd inom bolaget lagbevakningssystem Vissa uppdrag genomförs på plats ute hos kund och andra från Envimas fina lokaler. Envimas befintliga kunder finns i hela östra Mellansverige och tjänsten innefattar en del resor. Tjänsten är heltid och tillsvidare som inleds med 6 månaders provanställning. Placeringsort Stockholm och tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Vem är du?Vi söker dig som har: minst 2 års arbetslivserfarenhet inom juridik goda kunskaper i miljörätt och erfarenhet att arbeta utifrån miljöbalken, gärna inom miljö- och hållbarhetsfrågor Juristexamen eller annan relevant akademisk utbildning inom miljörätt goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift erfarenhet av eller ett stort intresse av och engagemang för miljö- och hållbarhetsområdet B-körkort För att trivas och ha förutsättningar att växa hos Envima tror vi att du är en prestigelös lagspelare som vill bidra till en spännande tillväxtresa och har ett genuint intresse för hållbarhetsområdet. Som person är du strukturerad och analytisk med en förmåga att se helhet såväl som detalj. Vidare är du pedagogisk, lyhörd och har god förmåga och gärna erfarenhet av att leda individer, team och projekt. Du drivs av att etablera och upprätthålla goda kundrelationer och har en förmåga att snabbt sätta dig in i olika typer av kunder och verksamhetsbehov. Om EnvimaEnvimas vision är lika enkel som självklar – en hållbar framtid! Envima är en ledande och växande aktör inom miljö- och hållbarhetsområdet. Med över 20 års erfarenhet och expertis inom lagstiftning, strategiskt hållbarhetsarbete, ledningssystem, klimatberäkningar, utbildning och revision hjälper bolaget sina nöjda kunder framåt oavsett var de befinner sig på sin hållbarhetsresa. På Envima är medarbetarskapet viktigt och stor kraft läggs vid att skapa en miljö som är inkluderande och bygger på tillit och prestigelöshet. Likaså arbetar bolaget aktivt för att nå en större mångfald i organisationen då de vet att olika bakgrunder och kompletterande erfarenheter bygger ett starkare team. Envima sitter i fina och unika lokaler med bra förbindelser och kunderna finns i hela östra Mellansverige och inom många olika branscher. Är du nyfiken på att veta mer om Envimas viktiga arbete, vision och uppdrag? Besök gärna www.envima.se Sök redan dag!Skicka in din ansökan genom att klicka på ”Sök jobbet” senast den 2025-03-02. Om du vill veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Sara Lidmer, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Bankgirot söker enVmWare Engineertill en växande del av organisationen i Stockholm. Bankgirot har en unik position på Sveriges betalmarknad, som just nu genomgår sin största transformation i modern tid. Vår IT-organisation växer för att utveckla framtidssäkra lösningar som uppfyller internationella standarder och regelverk. Samtidigt säkerställer vi att det nuvarande betalsystemet fungerar stabilt och säkert – varje dag. Utvecklingen av framtidens betalningsinfrastruktur är i full gång och vi söker dig som vill vara en del av resan. SomVmWare Engineerfår du en nyckelroll i att säkra framtidens betalningslösningar på ett teknikbolag där vi brinner för vårt uppdrag – och för varandra. Din roll Du blir en central del av Bankgirots omfattande transformationsresa och får en nyckelroll i att bygga vår helt nya "Greenfield"-lösning för en framtidssäker betalningsinfrastruktur. Det här är en unik möjlighet för dig som vill vara med från grunden och skapa en modern plattform som formar Sveriges betalflöden. I rollen som VmWare Engineerkommer du att ansvara för att utveckla och implementera lösningar som säkerställer att våra IT-tjänster och system fungerar optimalt och möter våra affärsmål. Du kommer att vara en del av ett dynamiskt team där samarbete är nyckeln, och du kommer att arbeta med bådeon-premochmolnbaserade lösningar. Det innebär också att du har möjlighet att bidra till och forma den tekniska arkitekturen och säkerställa att vi håller högsta kvalitet och säkerhet i alla våra lösningar. Huvudsakliga ansvarsområden: Underhålla och implementeraIT-lösningar, integrationer och konfigureringari linje med Bankgirots affärsmål. Ansvara förincidenthantering och defekthantering, samt säkerställa att lösningarna följer säkerhets- och IT-arkitekturprinciper. Bidra tillteknisk dokumentationoch hantera förändringsprocesser inom drift och infrastruktur. Samverka med andra tekniska team för att säkerställa leverans av högkvalitativa IT-tjänster, både interna och externa. Bygga och förbättravirtualiseringsteknikoch säkerställa att våra system är framtidssäkra. Vi söker dig som har Vi söker en person med djup teknisk kunskap inom området för virtualisering, särskilt inomVmWare Cloud Foundation. Du har också god erfarenhet av att arbeta med säkerhet och är van vid att hantera och säkerställa IT-lösningars hållbarhet och kvalitet. Det är också viktigt att du har en akademisk bakgrund inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet, och du trivs med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta medorkestrering, automation och integrationer, samt att du har erfarenhet av att jobba med bådeon-premochmolnbaserade lösningar. Vidare är erfarenhet avLinuxochKubernetes ett plus. Säkerhet är en hög prioritet i rollen, och erfarenhet av exempelvis NSX är meriterande. Ett utvecklande arbete med bra förmåner Som vår nya kollega blir du en del av ett kompetent och positivt team där vi samarbetar och sätter högt värde på varandras kompetens och erfarenheter. Vi satsar mycket på hälsa och välmående och erbjuder generösa förmåner för dig som medarbetare. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning baserad i Liljeholmen i Stockholm. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska. Innan anställning beslutas genomförs en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Intresserad? I denna rekrytering samarbetar Bankgirot med Nexer Recruit. Har du frågor eller funderingar? Kontakta gärna rekryteringskonsult Olivia Simonsson:[email protected]+46 735 029 819 Amanda Eksell:[email protected]+46 707 434 173.Läs om flerlediga tjänster från Bankgirothär.Vi ser fram emot din ansökan! Om Bankgirot Bankgirot är ett svenskt clearinghus och teknikbolag med över 60 års erfarenhet av att leverera finansiell infrastruktur till banker. I samverkan med betalsektorn ser vi till att privatpersoner och företag enkelt kan göra överföringar och betalningar. Bankgirot säkerställer att det nuvarande betalsystemet fungerar felfritt, samtidigt som vi utvecklar framtidssäkrade lösningar. Vi säkrar och utvecklar Sveriges betalningar. Läs mer påwww.bankgirot.se
När Familjeläkarna startade år 2008 hade vi som mål att ge våra patienter samma vård som vi skulle ge vår egen familj. Denna vision har vi fortfarande. Vi är engagerade och bryr oss om människor. Vi tar ansvar, vill göra skillnad och hjälpa människor. Vår kommunikation och verksamhet präglas av kunskap, arbetsglädje, effektivitet och innovativ utveckling. Vi är idag en växande organisation med ca 1000 anställda i Stockholm, Uppsala och Östergötland. Familjeläkarna Arninge har funnits i 2 år och är en vårdcentral belägen i Täby norr om Stockholm som har ca 5300 listade patienter. Vi blev nyligen rankade som en av de 6 bästa vårdcentralerna i Region Stockholm! Vi är ett sammansvetsat gäng med högt i tak och vi arbetar i ljusa, trevliga lokaler. Vi söker nu en legitimerad psykolog till Arninge Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt, är trygg i din yrkesroll och har förmågan att samarbeta och samverka samt att leda kollegor. Vi söker både dig som är i början av din karriär eller nyfiken på att lära nytt. På Familjeläkarna i Arninge arbetar vi i team och nära samarbete mellan olika yrkeskategorier på vårdcentralen så som läkare, barnläkare samt BVC sjuksköterskor. På vår mottagning arbetar 2 psykologer varav 1 med barnkompetens och vi ser gärna att du också har det så kan ni jobba både med barn och vuxna. Du har ett starkt engagemang i patientsäkerhet och ser som ditt självklara ansvar att bidra till ett positivt arbetsklimat med ambition att hjälpa oss att leverera hög kvalitet i vården. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och ett gott bemötande. Du har psykologexamen gärna med barnkompetens.Krav KBT-inriktningVi arbetar utifrån Integrerad Beteendehälsa (IBH), där psykisk hälsa är en naturlig del av vårdcentralens verksamhet, och erbjuder även internetbaserad KBT (IKBT). För att trivas i rollen behöver du vara initiativrik, självgående och flexibel samt ha en god förmåga att samarbeta. Du kommer få regelbunden handledning och kompetensutveckling. Dina arbetsuppgifter Som psykolog i primärvården arbetar du med bedömning av psykisk ohälsa inklusive bedömning av lämplig vårdnivå. Vanliga sökorsaker är; ångest, depression, stressrelaterad ohälsa och livsstilsrelaterade besvär. På mottagningen driver vi ”stegvis vård” där steg 1 insatser är det som erbjuds alla som en första del, dessa är iKBT, guidad självhjälp och grupp. Vi tar emot patienter från 6 år och uppåt. Så du kommer att arbeta med både barn och vuxna. Vi söker dig som är Nyfiken på att utvecklas Legitimerad psykolog gärna med barnkompetens Lyhörd, tydlig och trygg i dina patientmöten. Du kanarbeta självständigt men också har ett nära samarbete med kollegor. Flexibel och tycker om att möta nya utmaningar i en snabb och dynamisk miljö. Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse. Möjlighet till distansarbete 1 dag/vecka. Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Om Edge Edge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll. Din roll Vi söker en erfaren konsult för ett uppdrag inom komponent hantering i Program Anläggnings information. Rollen innefattar ansvar för programmets leverans koordinering och berednings utlåtanden avsedda för projekt, program och portfölj ledningar. Uppdraget sker i samarbete med projektledningar och andra resurser i programmet. Leverans koordineringen ska bidra till en effektiv framdrift, minskade konflikter och fungera som ett stöd för projektledningar. Ditt ansvar Genomföra leverans koordinerande aktiviteter och kartläggningar. Utveckla, ajourhålla och publicera verktyg för leverans koordineringen (visualisering, komponent register). Leda arbetet med framtagning och ajourhållning av berednings utlåtanden. Samla in och dokumentera komponentleveranser, framsteg, utmaningar och frågor samt vid behov eskalera dessa till programledningen. Regelbundet uppdatera och avrapportera programledningen/programkontoret om pågående aktiviteter och vidmakthålla en samlad bild. Fungera som koordinator inom programmet för att kvalitetssäkra interaktionen mot olika projekt. Agera Teamleader för proof of concept inom tilläggsinformation. Kvalifikationer För att lyckas i rollen bör du ha: Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av arbete med tillgångs förvaltning enligt ISO 55000 och 19650 i stora organisationer. Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av systemutveckling och förvaltning enligt agila metoder. Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att analysera verksamhet och ta fram analysrapporter. Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av arbete i PMO eller programkontor. Flytande kunskaper i svenska. Meriterande erfarenheter Erfarenhet av hantering av relationer till huvudprocesser och arkitekturer i stora organisationer. Erfarenhet av tvärfunktionellt förändringsarbete. Förmåga att skapa och leda processer för effektiv leverans koordinering. Placering Stationeringsort: Valfri Tidplan och omfattning Uppdraget förväntas pågå från 2025-03-01 till och med 2026-02-28, med option på förlängning om 6 + 6 månader till och med 2027-02-28. Välkommen med din ansökan!
Vi söker nu dig som har erfarenhet av att skifta däck på bilar. Välkommen till oss! ArbetsuppgifterVi söker duktiga däckmontörer för ett uppdrag som startar till våren och som pågår cirka 2-3 månader med god chans till förlängning. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att hjälpa verkstadens kunder med däckbyte från vinterdäck till sommardäck. Arbetet kommer även innebära att köra in och ut bilar ifrån verkstaden samt hämta och lämna däck på lagret. Du kommer att arbeta i Huddinge. Din profilVi söker dig som tidigare har jobbat med däckskifte/däckmontering eller har ett privat intresse för bilar. Du har gärna läst fordonstekniska programmet på gymnasiet. För att lyckas i rollen krävs det att du är arbetsvillig, stresstålig och inte rädd för att arbeta fysiskt. Krav för att du ska vara aktuell för tjänsten är Du har manuellt B-körkort. Tidigare erfarenhet av liknande arbete. Arbetstiderna är förlagda under dagtid måndag-fredag. Detta är en tjänst på heltid, med start till våren och där uppdraget kommer att pågå i ett par månader. Du kommer jobba som uthyrd konsult och få en anställning hos Starfinder samt en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig i ditt arbete. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Dennis Palenzovski på [email protected]. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig, välkommen med din ansökan!
We are now looking for a Product Manager to Samsung in Stockholm,responsible for their Nordics' PC category! In this role, you will develop and drive the PC Product Strategy and set up the structure for how to succeed in the PC market landscape, while leveraging the rest of Samsung's Galaxy Ecosystem of products to maximize results. You will be part of the Nordic Product Management team, reporting to Nordic PM Manager. The team is based in the Nordic HQ office in Kista. About the role: As part of the Nordic Product Management team, you will be a key component in creating, driving and curating our Product- and Business strategy for the PC business. You will need to be analytical with a clear business acumen to convey insight-driven guidance to the Nordic Sales organization. The PC business is a clear focus area for Samsung Nordic, and we look forward to hiring our next Product Management star. As a Product manager at Samsung, you have a lot of touch points with key stakeholders, including senior management both internally and externally. What will be the job scope? Create the product Go-to-Market plan for new PC launches with target to increase market share and sales Optimize investment strategy and set a sustainable business strategy for Nordic PC Sales business Understand financial KPI:s and maintain healthy Profit&Loss on model- and total product group level. Analyze sales performance to continuously improve and optimize the PC and Galaxy Ecosystem business. What do we need for this role? Need to have: Experience from analytical and strategic roles, preferably within tech and/or consumer goods Exceptional communication and presentation skills, and comfortable presenting strategy and insights to senior management. High level of business acumen and efficient way of working and prioritizing. Proficient in MS Excel and MS PowerPoint. Bachelor’s degree in business or technology. Excellent communication skills in English Meriting: Experience within the Nordic PC market Experience from a high-paced, dynamic environment Personal attributes: We are looking for a person who has experience from an analytical and strategic role preferably within the PC business. To thrive in this role, you need great analytical skills and an organized way of working and prioritizing tasks. You will need to be able to present and communicate your analysis and findings clearly and effectively to top management. Samsung is a dynamic company in a fast-moving industry, there are many opportunities to grow and develop! To enjoy working with us you must be a person who appreciates tempo, change and to take own initiatives. About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.
Do you aim to have a dynamic impact on the world? Do you want to go beyond what’s possible? Are you up for creating solutions and solving tomorrow’s problems today? Then we have the opportunity for you! We are looking for an exceptionally talented database engineer to help tackle some of the most complex problems in the world and drive a revolutionary transformation in the field of logistics. We are specifically looking for individuals already proven their skills in designing and constructing large, intricate systems that are also easily maintainable. Airmee is a well-capitalized start-up backed by some of Sweden’s leading investors. As one of Europe's fastest growing logistics startups, we specialize in fast and convenient deliveries for retailers and businesses. Our cutting-edge technology, developed through extensive research at KTH, enables us to optimize our logistics fleet in real-time, delivering superior cost-efficiency and environmental sustainability. What are we looking for? We are looking for a Database Engineer to join our team responsible for internationally scaling the services offered by Airmee. As a Database Engineer, you will play a vital role in designing and developing databases, as well as optimizing our infrastructure to efficiently handle growing data loads. Our AWS Lambda (NodeJS and Python) APIs are connected to AWS RDS (PostgreSQL) instances. The entire system infrastructure is hosted on AWS. Proficiency in test-driven development is a must, as we strive for comprehensive test coverage of 100%. We place strong emphasis on well-documented and readable code, so we expect you to write clean code and document it thoroughly. You should be comfortable working with staging and production environments, ensuring smooth transitions between the two. You have considerable experience maintaining and scaling up databases, in particular on indexing databases and managing connection pooling and latency. At Airmee, we appreciate a strong work ethic, and we believe in fostering a positive and collaborative environment that encourages growth and success. Join us on our mission to reshape the logistics industry and make a lasting impact on the world. Skills & Requirements We believe that you have: - a minimum of 5 years of experience managing large scale relational databases - experience working with database multi tenancy - experience working with large scale database indexing, database replication and high availability databases - experience working with caches in front of databases for load offsetting - have experience handling PostgreSQL instances hosted on AWS RDS - Monitor and optimize database performance using indexing, query tuning, and caching. - Optimize database performance and monitor using AWS CloudWatch and Performance Insights. It will be amazing if you also, - have at least one project on a public repository (any sharable repository would work) - experience working with Serverless technology, ideally on AWS Lambdas that make use of database connections - you are a contributor to the open source community -Perform backup and recovery strategies using pg_dump, pg_basebackup, and WAL archiving. Why join us? At our company, you'll have the chance to collaborate with a diverse group of highly skilled, motivated, and fascinating colleagues. We value efficiency and excellence, always striving to outperform others, all while having fun and enjoying the process of problem-solving.
Välj ett jobb för att visa detaljer