Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Vår kollega Emma-Helena ger sig i kast med nya uppdrag - Antar du utmaningen att bli hennes ersättare? På Praktiska gymnasiet i Bromma är vi knappt trettio kolleger som tillsammans arbetar för att våra elever ska lyckas med sina studier och vara väl förberedda när de kommer ut i arbetslivet. Våra program är El- och energi, Industritekniskt program inriktning svetsare, VVS- och fastighetsprogrammet samt Restaurang- och livsmedel samt introduktionsprogram inriktat mot något av yrkesprogrammen. Skolan har drygt 200 elever och de flesta bor i närområdet men det finns givetvis de som reser en bit för att komma till skolan varje dag! Skolan är just nu i en intensiv fas där vi utvecklar vårt arbete med APL (arbetsplatsförlagt lärande) som ju är en betydande och viktig del av elevernas utbildning. Inför hösten har vi genomfört några förändringar i organisationen för att göra uppdrag och ansvar för elevhälsans funktioner tydligare. Dessutom passar vi i sommar på att fräscha till lokalerna och förbereda för att starta en egen skolrestaurang! Med andra ord är Praktiska gymnasiet i Bromma arbetsplatsen för dig som gillar att det händer saker och som ser fram emot att få bidra med din kompetens och erfarenhet. Som kurator ingår du i skolans elevhälsoteam som leds av rektor och förutom kurator består av skolsköterska, specialpedagog, speciallärare, studie- och yrkesvägledare, socialpedagog samt administrativ chef. Socialpedagogen kommer att vara en av dina närmaste samarbetspartners då ni delar ansvaret för skolans arbete med systematisk frånvarouppföljning. Kvalifikationer Utbildning • Socionomutbildning eller annan likvärdig utbildning med inriktning mot socialt arbete. • Relevant vidareutbildning inom psykologi, socialt arbete eller barn och ungdomspsykiatri är meriterande. Erfarenhet • Erfarenhet av att arbeta på gymnasieskola med yrkesprogram och introduktionsprogram. • Erfarenhet av samtalsstöd, krishantering, socialt arbete med barn/ungdomar eller familjer. • Vana vid samverkan med övriga professioner inom elevhälsan samt externa parter som socialtjänst, BUP och liknande aktörer. Färdigheter och personliga egenskaper • God förmåga att bygga förtroendefulla relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. • Förmåga att arbeta självständigt men också i team. • Kompetens att leda samtal, både individuella och i grupp. • Kunna planera, genomföra och följa upp insatser. • Vara lyhörd, empatisk och ha hög integritet. • God kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska. Övriga krav • Vana vid dokumentation och grundläggande IT-system. • Kunskap om relevant lagstiftning (Skollagen, sekretess, GDPR, socialtjänstlagen) Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag är satt till 4 augusti, vi kan komma att kalla till intervjuer under ansökningstiden, om du är intresserad - vänta inte med din ansökan. Eftersom det är sommar och semestertider kan intervjuer komma att ske via telefon eller digitalt möte via Teams eller Google Meet. Var noga med att uppge ett telefonnummer och en mailadress där vi kan nå dig även under sommaren! Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rektor via mail: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Jennie Rosengren Rektor
Är du en positiv, social och aktiv person som trivs i en föränderlig miljö med ett högt tempo? Då kan denna roll vara något för dig! Vi söker just nu flera personer för rollen som Runner som vill bli en del av vårt team. Hur din nya roll kommer att vara Rollen som Runner är ett perfekt jobb för dig som precis tagit studenten eller vill ha extra knäck på helgerna. Jobbet går ut på att gå runt och plocka glas och dylikt på våra nattklubbar, vara stresståliga och kunna jobba sena nätter. Runners – med erfarenhet från restaurang och allra helst en liknande roll. Som servisens högra hand och hjälpreda är det viktigt att du är prestigelös, samt har mycket vilja och en bra överblick. Att du är glad, varm och vill utvecklas är också avgörande! Vi önskar att runners hanterar det svenska och engelska språket obehindrat, för att kunna kommunicera med både gäster och kollegor. Tider, startdatum och övrig info: Tjänsten går ut på timmar, med omgående start. Arbetstiderna kan variera och vara förlagda på kvällar och nätter på helgerna.
WeStaff Sweden är ett snabbt växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Vi bemannar nu upp vår kund i Tumba söder om Stockholm. Sök jobbet och bli en del i ett gäng med trevliga kollegor. Vi söker chaufförer till vår kund Spendrups bryggeri! Detta är ett sommaruppdrag på fasta scheman från V.23 till och med v.33. För rätt person finns det möjlighet att fortsätta uppdragen in i hösten. Vi anställer löpande så skynda dig och sök jobbet! Ditt nya jobb WeStaff Sweden söker nu C-chaufförer till Sveriges största företag inom distribution. Våra kund är belägna i Stockholm. Är du en chaufför med hög servicekänsla, ordningssinne, noggrannhet och har en glad inställning på jobbet? då är detta jobbet för dig! Uppdragen är väldigt attraktiva med god ersättning, sänd in din ansökan redan idag. Arbetsuppgifter Du kommer distribuera gods till kunder, runt och omkring Stockholm med omnejd. Arbetet består av lastning, lossning och distribution, vanligtvis i burar/fat eller pall. Varje dag är det flera leveransstopp till olika kunder, det är viktigt att du trivs med att ha kundkontakt, och har en positiv energi och inställning. Det förekommer tunga lyft under dagarna, god fysik är därför fördelaktigt att ha för att klara arbetstempot. Arbetstid: Sommaruppdrag/Fasta scheman/Heltid Måndag-Fredag. Arbetstider: Dagtid, arbetspassens längd är 8 timmar långa. Företaget har kollektivavtal. Kravprofil Svenskt körkort med C-behörighet Svenskt YKB Truckkort (ledstapel) Digitalt förarkort Svenska i tal & skrift God samarbetsförmåga gentemot kunder och kollegor Vara tillgänglig för någon veckors utbildning dagtid Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang, med en personlig konsultchef. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag inom transport. WeStaff Sweden är ett auktoriserat bemanning & rekryteringsföretag och innehar kollektivavtal. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. WeStaff Sweden erbjuder en mängd olika tjänster i Sverige. Kom och jobba med oss!
Solidum Sverige AB/Barnakademin has been providing families with high-quality childcare services since 2008. We offer creative childcare in Swedish and specialize in bilingual babysitting services. Our Clients: We are currently working with two different families who have children aged between 1 and 6 years. Each family requires help with school pickups and babysitting, between 1 and 3 days per week. Who We're Looking For: - Part-time job seekers, ideally students with a passion for childcare - Candidates who can dedicate at least one afternoon per week (between 1-3 afternoons/week) - Responsible, creative individuals with strong social skills - Candidates looking for a long-term commitment (minimum 6 months) - Native/ Fluent Russian speakers, with good English or Swedish skills About the Position: - The family lives in Hägersten - Help needed 1-2 afternoons per week for pickups and babysitting - Working hours: 3 hours pass between 15:00-18:00 - Flexibility to choose the days that work best for you - If this specific family doesn't match your availability, you can still apply, and we’ll find the perfect fit for you! What We Offer: - A dynamic part-time role (3-10 hours per week), with potential to work with multiple families - Competitive starting salary (starting from 140 kr/hour) - Comprehensive written references upon completing your time with us - Close contact and support from our central office and a great community of fellow babysitters Commitment: We prioritize building long-term relationships and seek candidates who are available for 6-12 months. Apply Today! If you feel like you're the right fit for this role, apply now in either English or Swedish. We look forward to welcoming you to the Barnakademin family!
WeStaff Sweden söker nu nya medarbetare till nya konsultuppdrag! Vår kunds verksamhet utgår från Norra Stockholm, och dem är en ledande aktör inom återvinningsbranschen. Vår kund är ett familjeföretag i tredje generationen med erfarenheten i ryggen och blicken mot morgondagens innovationer. Har du ett CE-körkort och erfarenhet från att köra lastväxlare då kan detta jobbet passa dig! Ditt nya jobb Vi söker nu återvinnings chaufförer Lastväxlarchaufför till vår kund i Norra Stockholm. Detta är en attraktiv arbetsplats där det självklart erbjuds kollektivavtal och en bra lön. Vi söker till detta uppdrag heltidschaufförer, och även ett övertagande av kundföretaget på sikt. Skynda dig att söka! Platserna kommer tillsättas och schemaläggas snarast. Arbetsuppgifter Huvudsaklig arbetsuppgift är att köra CE-liftdumper runt om i norra Stockholm. Framföra fordonet på ett säkert sätt Lasta och hämta/lämna container med hjälp av lastväxlarchaufför Arbeta med ett miljö och säkerhetstänk Heltid 40 h/veckan. Start omgående. Körningen utgår och avslutas i Åkersberga eller Norra Stockholm Arbetstid. Dagtid måndag-fredag kl. 06:00-15:00 Företaget har kollektivavtal. Din bakgrund Du har yrkesrelaterad utbildning. Vi ser gärna att du arbetat som renhållnings-chaufför tidigare, dock är det inget krav. Språkkunskaper i Svenska är ett krav då det förekommer mycket kundkontakt, och kommunikation internt mot transportledning. CE-körkort YKB Digitalt förarkort Körvana från lastväxlarchaufför eller andra återvinningsfordon Du som person Att ta eget ansvar och planera ditt arbete är inte några problem för dig. Du ska vara hjälpsam, noggrann, driftsäker och seriös. Vi ser gärna att du gillar att ta eget ansvar och att lösa problem tillsammans med andra. Du är positiv och förstår vikten av nöjda kunder. Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi dig en trygg anställning med kollektivavtal och ett närvarande engagemang. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett stadigt växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. Vi är ett kunskapsdrivet team som har över 30 års erfarenhet från branschen. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och ett personligt engagemang. Jobba med oss! ansök nu och bli vår nästa medarbetare.
Solve complex problems. Decode the future. At Electrolux Group, as a leading global appliance company, we strive every day to shape living for the better for our consumers, our people, and our planet. We share ideas and collaborate so that together, we can develop solutions that deliver enjoyable and sustainable living. Come join us as you are. We believe diverse perspectives make us stronger and more innovative. In our global community of people from 100+ countries, we listen to each other, actively contribute, and grow together. All about the role: As the Tech Lead within the Digital Commerce Domain at CDI XO, your role will be pivotal in establishing processes related to e-commerce and Marketplace technology. You will be responsible for improving the overall solution for the D2C Fulfillment Product area. The D2C Fulfillment area is responsible for providing a seamless delivery experience, securing an effective order orchestration and traceability. Our mission is to secure consumer satisfaction in the E2E shopping experience. Your work includes leading the solution design of system integrations and architecture as well as coordinating the cross-functional collaboration between our core systems and functional areas. Operating within a scaled agile product teams framework, you will play a crucial role in supporting Product Owners and Engineering Managers through tasks such as solution design, configuration and development of a solution. As we are accelerating the rollout of our Consumer Solutions landscape throughout the globe, now is the perfect time for you to join the Electrolux Global Engineering team. Here you are given the autonomy to solve complex problems, advance your skills, deliver next-generation intelligent solutions and all of this while having fun and interacting with a high-performance team. What you'll do: As a Digital Commerce Tech Lead, you have solid hands-on implementation and consulting experience in the digital commerce area. You will be focused on solution design and help the Engineering team create a scalable solution using your expertise from one or many of the platforms SAP WM, SAP SD, OTM, SAP CCv2 and Logistics aggregators. Your main tasks include: Leading the design and implementation work to ensure the E2E solution and processes are aligned Lead technical implementation of the product team backlog Lead design of system integrations and architecture Cross functional coordination Monitoring & executing technical spikes, PoCs and analysis Providing code reviews and feedback to developers and testers where relevant Presenting system and technical designs in architecture boards Planning technical capacity of the developers and assigning tasks Acting on production issues in collaboration with support team Identify & implement architecture patterns and development practices Maintaining alignment with other tech leads Hands-on coding and configuration when team needs support Actively participating in the system roadmap definition providing technical depth Competences: You demonstrate: Collaboration– You contribute to a highly collaborative environment that enables a cross-functional team to flourish. Communication – You communicate clearly and persuasively, confidently partnering with stakeholders at all levels in the company. You are tactical and have a strategic ability to communicate, build relationships with key stakeholders, and influence others Problem-Solving – You are able to connect the dots between insights, strategy, and conceptual direction; is outcome - as opposed to task - orientated. Who you are: University graduate in Engineering, Management Information Systems, Business or related areas. 5-10 years of experience as a functional lead with integrated eCommerce Fulfillment solutions in large transformation projects Hands-on systems implementation experience in SAP ECC (WM/SD), and OTM, as well as detailed working knowledge of EDI integrations, including API's. You have very good analytical and conceptual skills paired with a pronounced ability to structure to simplify complex relationships. Experience working alongside Cloud platforms like Azure and SAP CCv2. Where you'll be: This is a full-time position in one of our Electrolux Office in Stockholm, Sweden. You will be part of a dynamic international team where English is the natural language. Benefits highlights: Flexible work hours/hybrid work environment. Discounts on our award-winning Electrolux products and services Family-friendly benefits Extensive learning opportunities and flexible career path. As part of Electrolux, we will continuously invest in you and your development. There are no barriers to where your career could take you.
Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium samt anpassad grund- och gymnasieskola. Vi har drygt 3 200 medarbetare vid 45 förskolor, 22 grundskolor och fyra gymnasieskolor. Här finns ett stort engagemang för att alla barn och elever ska få undervisning av hög kvalitet, möjlighet att utvecklas och att nå sin fulla potential. I Botkyrka ser vi att framgång i skolan är nyckeln till ett gott liv och den starkaste skyddsfaktorn för framtiden. Tjänsten och arbetsuppgifterna Som biträdande rektor är du en viktig del i att bidra till att Botkyrka kommun blir Sveriges bästa skolkommun, där elever lyckas i skolan och får utvecklas utifrån sin unika förmåga. Detta gör du genom att leda det operativa pedagogiska arbetet samt planera och organisera arbetet på skolan tillsammans med ledningsgruppen för att säkerställa att elever möter trygga och kompetenta vuxna i en välstrukturerad verksamhet. Som biträdande rektor får du stora möjligheter att göra skillnad. Rollen som biträdande rektor innebär att på rektors uppdrag leda, utveckla och förankra det pedagogiska arbetet på skolan. Arbetet kan innebära att leda reflektioner med arbetslag samt organisera för och hålla i pedagogiska utvecklingsgrupper. I ditt uppdrag har du personalansvar och utgår ifrån Botkyrka kommuns kompetensförsörjningskedja ARUBA (attrahera, rekrytera, utveckla, behålla och avsluta). Hammerstaskolan söker nu en bitr. rektor som vill bli en del av Hammerstaskolans ledningsgrupp tillsammans med rektor och ytterligare en bitr. rektor.. Där ett viktigt fokusområde kommer att vara höja andel gymnasiebehöriga elever, genom ett relationellt förhållningssätt. Du kommer att ha ansvar för elever i årskurserna F-5 samt för fritidshemmet och du är närmaste chef till dessa medarbetare. I det ingår personaladministrativa arbetsuppgifter såsom exempelvis medarbetarsamtal och löneöversynsarbete. Du har verksamhetsansvar för av rektor tilldelade områden där du implementerar och följer upp det systematiska kvalitetsarbetet och det systematiska arbetsmiljöarbetet. Beroende på Hammerstaskolans behov och dina tidigare erfarenheter och kompetenser kan du också komma att tilldelas specialistområden såsom kommunövergripande särskilda undervisningsgrupp, schemaläggning, brandsskyddsansvarig, ansvar för särskilt stöd, administrativt stöd i olika system eller fastighetsansvar. Intervjuer kommer ske fortlöpande. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas och att ingen övertalighet föreligger. Vi erbjuder dig Hammerstaskolan ligger naturskönt uppe på Eriksbergsåsen och är omgiven av grönområden med gångavstånd till tunnelbana och bussar. Hammerstaskolan är en tvåparallellig F-9 skola med 480 elever. Vi har även en kommunövergripande särskild undervisningsgrupp för elever med språkstörning. I vår skola arbetar ett en mycket stabil lärarkår som har lång erfarenhet och hög kompetens. Vi har en mycket hög andel legitimerade och engagerade lärare som ger eleverna förutsättningar för att lyckas i skolan. Det är en skola där både elever och personal trivs tillsammans. Du som söker till oss Krav: Du har högskoleutbildning med pedagogisk inriktning för grundskolan. Du har dokumenterad erfarenhet som skolledare med personalansvar. Du är van att driva elevhälsoarbete och systematiskt kvalitetsarbete i kommunal grundskola. Meriterande: Det är meritrande om du har genomgått rektorsprogrammet alternativt påbörjat rektorsprogrammet. Du är samarbetsorienterad och arbetar för att skapa sammanhållning och samsyn i den egna arbetsgruppen och i den ledningsgrupp du ingår i. Du sätter upp höga mål för dig själv och den verksamhet du leder och arbetar för att uppnå goda resultat. För att göra det krävs att du arbetar strukturerat, att du planerar ditt arbete väl och håller deadlines. Ditt uppdrag innebär att se möjligheter, leda och inspirera till förändring och utveckling utifrån mål och verksamhetens behov, med medborgarens fokus. Som person är du trygg, stabil och prestigelös. Du har en solid pedagogisk bakgrund och intresse för dessa frågor. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För tjänster på Utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll Om oss Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. Här talas över 100 språk, här bor och arbetar människor med bakgrund från hela världen. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid. Vi har goda och trygga arbetsvillkor med kollektivavtal och flera förmåner för att du ska trivas och utvecklas på jobbet. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande Övrig information För tjänster inom exempelvis vård-skola-omsorg i Botkyrka kommun behöver du som blivande medarbetare visa utdrag ur Polisens belastningsregister. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering.
Om tjänsten För vår kunds räkning söker vi nu en Social Media Manager som är lika delar kreativ doer som strategisk tänkare. Du kommer in i ett bolag med ett starkt varumärke på TikTok och Instagram – och du ska nu ta det till nästa nivå. Rollen är en nyckel i teamet där du till en början kommer ha större operativt ansvar, men till hösten gå in i en mer strategisk roll då teamet växer. Till att börja med är du främst operativ genom att producera innehåll, klippa, publicera, och leda tonaliteten. Därefter blir du mer strategisk och kommer bygga upp ett mindre team under dig. Du får stort utrymme att sätta din prägel, arbeta med starka kreatörer och vara en central del av bolagets digitala röst i världen. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen får du både arbeta hands-on med content och sätta strategin för hur varumärket fortsätter växa online. Ditt ansvar sträcker sig från produktion till communitybyggande. Ansvara för och skapa content för främst TikTok och Instagram Klippa, redigera och anpassa material från kreatörer och events Planera, publicera och optimera inlägg i realtid baserat på trender Driva och följa upp strategin för sociala medier Bygga upp ett mindre team inom sociala medier Leda externa frilansare för contentproduktion Arbeta nära community coordinators och andra kreativa team Resa för att dokumentera events, möta kreatörer och skapa live-innehåll Du erbjuds generösa förmåner och en arbetsplats med stort fokus på hållbarhet – bland annat genom B Corp-certifiering. Här får du ta del av årliga hälsoinitiativ, företagsresor till internationella events och arbeta i ett toppmodernt kontor i hjärtat av Stockholm. Vi söker dig som Har minst 3+ års erfarenhet från en liknande roll i ett D2C-varumärke inom skönhet eller mode. Du har bevisad erfarenhet av att skapa och växa sociala kanaler – särskilt TikTok och Instagram. Du är bekväm framför kameran, kan skapa innehåll själv och har öga för tonalitet, varumärkesidentitet och "desireability". Du har arbetat med varumärken som har en stark närvaro i sociala medier och en aktiv online-community. Du har också erfarenhet av att skapa innehåll, redigera video och driva kampanjer som en del av ett team. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du social, initiativrik, självständig, gillar att jobba nära andra människor och har koll på vad som är hett just nu. Intresse inom skönhet och mode är ett stort plus. Övrig information Start: September Plats: Stockholm, med möjlighet att jobba hemifrån en dag i veckan. Omfattning: Heltid, med flexibla arbetstider och resor inom och utanför Sverige. Anställningsform: Tillsvidare Om kunden Vår kund är ett svenskt varumärke med global närvaro i över 40 länder och 250 anställda. De har haft en stark tillväxtresa – från 100 MSEK till nära 1 miljard i omsättning på bara åtta år. Produkterna är 100 % veganska och de har ett tydligt hållbarhetsfokus. Kulturen präglas av passion, innovation och en stark känsla för community – och du kommer att vara en nyckelspelare i nästa steg på deras resa. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.
Trivs du med fysiskt arbete och gillar att arbeta strukturerat? Vill du ha ett flexibelt extrajobb i en spännande logistikmiljö? Då kan detta vara jobbet för dig! I denna roll arbetar du med sortering och hantering av paket hos vår kund DHL Express som har en stor terminal vid Arlanda flygplats. De har avancerade system och det krävs att du har en viss förmåga att jobba tekniskt. Vi erbjuder arbetstider på morgonen (05:30–09:30), och letar efter personer som kan jobba minst 3 pass i veckan med start omgående. Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och trivs i ett team med högt arbetstempo. Eftersom tjänsten är placerad på Arlanda flygplats, ett säkerhetsklassat område, krävs en omfattande bakgrundskontroll. Som ansökande behöver du kunna styrka dina sysselsättningar de senaste 5 åren. Anställningen kommer vara en konsultanställning, vilket innebär att du är anställd av StudentConsulting men jobbar ute hos vår kund. DETTA SÖKER VI · Är studerande eller har en annan sysselsättning på minst 50% och kan uppvisa intyg på detta. · Anmärkningsfritt belastningsregister · Mycket goda kunskaper i svenska och engelska · En positiv attityd och en förmåga att hantera stress · Inga skador eller hinder för att jobba fysiskt · Flexibelt schema – möjlighet att arbeta 3-4 pass per vecka Meriterande: · Truckkort och erfarenhet av lagerarbete sedan tidigare. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Vill du bidra och verka i en framtidsbransch där megatrender som IoT, hållbarhet, energibesparing och digitalisering är vardag? I rollen som Systemintegratör arbetar du med att utveckla och förbättra den tekniska infrastrukturen och fastighetsdriften i några av samhällets viktigaste byggnader. Hos oss får du: Arbeta med innovativ teknik i ett etablerat bolag med stort fokus på hållbarhet Goda utvecklingsmöjligheter där du själv äger din egen utveckling i bolaget Ett sammansvetsat team med hög teknisk kompetens med ett gemensamt mål att lyckas tillsammans Arbetsbeskrivning I denna roll samarbetar du nära våra automationsingenjörer och projektledare inom PLC/DUC-programmering. Du kommer att arbeta med ett brett spektrum av fabrikat och kommunikationsprotokoll och ha en ledande roll i projekt där du ansvarar för tekniken och att kundens förväntningar på kvalitet och ekonomi uppnås. Eftersom arbetet är kundnära, kommer du även att spela en aktiv roll i att bygga och utveckla kundrelationer samt leda projekt mot slutkund. Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har: Akademisk examen inom teknik eller motsvarande kompetens som vi bedömer som likvärdig Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom en liknande roll, gärna inom fastighetsautomation, industriell automation eller relaterat IT-område Erfarenhet av att arbeta med nätverk och IP-konfigurationer B-körkort Flytande svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande Erfarenhet av att serva och underhålla teknisk utrustning, särskilt inom fastighetsautomation och SCADA-system. Erfarenhet av att programmera, konfigurera och integrera SCADA- och PLC-system, inklusive datamodellering, signalmappning, felsökning och arbete med vanliga nätverksprotokoll (t.ex. BACnet, Modbus, TCP/IP). Tidigare arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen, industriarbete eller som drifttekniker samt kunskap inom VVS och fastighetsteknik Som person är du lösningsorienterad, analytisk och noggrann. Du identifierar snabbt problem och hittar effektiva lösningar samtidigt som du säkerställer hög kvalitet. Du är kommunikativ och samarbetar lätt med både kollegor och kunder. Vidare är du strukturerad, arbetar effektivt mot deadlines och kan hantera dokumentation noggrant och korrekt. Observera att rekryteringsprocessen kan ta lite längre tid än vanligt under sommaren på grund av semestrar. Vi återkommer så snart vi kan! Att vara anställd hos Nordomatic kan innebära att behöva ge samtycke till sekretessbevis och registerkontroll.
Välj ett jobb för att visa detaljer