Polarium manufactures intelligent energy storage systems that have the potential to change the way we think about energy. Our team has a proven track record of finding unique business opportunities all over the world and attracting a loyal customer base. With us, you’ll be the voice of the company and communicate our market-leading technology throughout our customer funnel in strategic markets. You’ll have the chance to excel in a team atmosphere with highly experienced colleagues from a wide variety of backgrounds with the shared goal of finding solutions to global energy challenges. Location:Remote Amsterdam Responsibilities: The KAM is responsible for sales development and account management of specified C&I customers. These areEPCs, Reseller Partners and End-Usersin Central Europe. Overall responsibility for the customer relationship, including key decision makers, Line of Business leadership and procurement. Responsible for ensuring high levels ofcustomer satisfaction at all times Work closely with customers to understand their needsand sell the unique value of the Polarium solutions Plan andmanage the end to endsales cycle, from customer onboarding, contract negotiation, through to order placement and solution delivery Manage the customer relationship throughout the project life cycle, in cooperation and coordination with Polarium resources Achieve annual revenue targets whilst maximizing long-term profitability for Polarium Qualifications and experience: Must have a minimum of 7-10 years’ experience in B2B sales in the C&I BESS sector Must have experience sellingcomplex energy products (power and/or battery energy storagesolutions), preferably to C&I customers Demonstrable technical knowledgein the field of C&I BESS power and/or battery systems University degree Electrical Engineering, Industrial Engineering or related field. Kindly submit your application through the provided apply button in the advertisement on our careers page, as we are unable to accept any applications via email in compliance with the GDPR regulations. At Polarium, creating change in the energy industry starts with our team. We believe a diverse workplace brings creativity, innovation and better represents our customers, and the many communities they serve, around the world. A positive work-life balance is what supercharges our teamwork and a sustainable personal journey throughout our careers. Since Polarium launched in 2015, we’ve been on a mission to redesign the energy industry. We’re unlocking the massive potential of energy storage systems through our wide range of intelligent and digital services. Our passion for solving challenges is what drives our next generation of premium energy storage products in use on all continents and in all climate zones. Today, we power businesses, optimize energy usage, and reduce carbon dioxide emissions to create a cleaner future in energy. We look forward to receiving your application!
Vill du vara med och utveckla och koordinera Skandias IT-processer och bidra till att skapa långsiktig värde för vår verksamhet? Till ett av våra team i Stockholm söker vi nu ytterligare en process specialist inom vår infrastrukturområde. Du får möjlighet att arbeta med att utveckla och optimera processer för change och release management i en organisation som fokuserar på hållbarhet och kundnytta. Här får du chansen att arbeta med både operativ koordinering och processutveckling för att stärka Skandias fortsatta affär. Låter det intressant? Sök rollen redan idag! Att jobba som process specialist Som process specialist kommer du att ha en central roll i att koordinera och utveckla processer inom change och release management på Skandia. Du arbetar nära flera olika team inom organisationen för att säkerställa effektiva processer som stödjer våra IT-leveranser och långsiktiga affärsmål. Du kommer hantera och koordinera operativt arbete inom processerna Change och Release med ett nära samarbete med teamet som arbetar med Incident och Problem. Du kommer också vid enskilda tillfällen rapportera pågående arbete till IT's ledningsgrupp. I rollen kommer du även att arbeta med värdeskapande processutveckling genom att tillsammans med stakeholders ta fram behov och krav för framtida processförbättringar. Du kommer också att ha en viktig roll i att utbilda och stötta kollegor och stakeholders i hur processerna fungerar. I din vardag kommer du att koordinera flera olika leveranser, initiativ och aktiviteter för att optimera användningen av gemensamma resurser. Teamet består idag av tre andra process specialister och du kommer rapportera till en av våra gruppchefer inom IT gemensamt. Arbetet sker hybrid vilket innebär idag tre dagar på kontoret per vecka där du utgår från vårt kontor vid Lindhagensgatan 86. För att lyckas i rollen Du har ett lösningsorienterat och drivande arbetssätt och är van vid att leda och koordinera arbete på flera nivåer samtidigt. Du är kommunikativ vilket innebär att du kan presentera och förklara IT-aktiviteter för ledningsgruppen och andra intresenter. Som person är du nyfiken, empatisk och vill ständigt lära dig mer om Skandia och våra processer. Du tar ansvar för dina projekt och drar igång åtgärder för att driva förbättringar. Vi ser att du har några års erfarenhet av releasekoordinering och processutveckling inom ITSM. Erfarenhet av att arbeta med ITIL inom förändrings- och releaseprocesser. Du har arbetat med att kravställa och förstå IT-stödsystem för ITSM-processerna. För att lyckas kan du svenska flytande både i tal och skrift. Extra meriterande för rollen är om du jobbat med verktyg som ServiceNow, Jira eller BMC. Vad händer nu? Vi jobbar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. I ansökan kommer vi att ställa ett antal urvalsfrågor som ligger till grund för urvalet. För att göra rekryteringsprocessen så rättvis och objektiv som möjligt kommer det att ingå intervjuer, tester via Alva Labs, bakgrundskontroll samt digital referenstagning. Om du har frågor kring rollen vänligen ta kontakt med rekryterande chef [email protected]. Ifall du har frågor kopplat till vår rekryteringsprocess, vänligen ta kontakt med [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan! #LI-HB Mer om IT Vi på Skandia IT är stolta över att vara en kundorienterad enhet som levererar effektiva och säkra lösningar för våra kunder. Med cirka 600 engagerade medarbetare är vi mitt i en spännande transformationsresa, där vi utvecklas tillsammans och har kul på vägen. Framåt tillsammans är vårt motto! Vi arbetar agilt och har sedan 2017 använt oss av SAFe (Scaled Agile Framework), där leverans och kundvärde alltid står i centrum. Våra team jobbar verksamhetsnära med sprintplanering, dagliga stand-ups, team-synk, code reviews och retrospektiv. Var 12:e vecka samlas vi alla i vår ljusa och inspirerande Ljusgård på kontoret i Stockholm för två planeringsdagar. Planeringsperioden består av sex tvåveckorssprintar, där den sista sprinten är en innovationssprint. Här får du chansen att, själv eller tillsammans med ditt team, utveckla och förfina våra system. Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!
Är du en erfaren QA med fokus på kvalitetssäkring av datoriserade system inom Life Science? Har du byggt upp en gedigen erfarenhet och känner att du är redo att ta nästa steg in i en senior konsultroll på en av Sveriges mest eftertraktade arbetsplatser? Det här blir din rollJust nu söker vi en erfaren och engagerad Seniorkonsult QA för datoriserade system, som blir en del av vårt affärsområde Compliance och enheten Quality Management. Med vår djupa expertis inom projektledning, kvalitetssäkring och valideringsledning, hjälper vi våra kunder att genomföra viktiga verksamhetsförändringar. Våra kunder vänder sig till oss på Plantvision för att få rådgivning av de skarpaste hjärnorna i branschen – och det är här du kommer in. Din expertis inom QA för datoriserade system gör dig till en central spelare i rådgivande roller, både som konsult i kundens organisation och i projektleveranser. Du får utmanas och ta dig an spännande uppdrag och projekt inom Life Science där din expertisverkligen gör skillnad. Exempel på ansvarsområden: Säkerställa att regulatoriska krav och standarder enligt GMP/GxP och GAMP efterlevs. Genomföra riskhantering och kvalitetssäkring inom investerings- och/eller förbättringsprojekt. Rådgivning och stöd i kundprojekt inom QA datoriserade system och IT. Kvalitetsledning inom datoriserade system och CSV. Granska och godkänna dokumentation och processer relaterade till datoriserade system. Utveckla och uppdatera kvalitetssystem (QMS) med fokus på datoriserade system. Utföra leverantörsbedömningar och delta vid eller leda inspektioner/audits med fokus på kvalitetssäkring av system och GAMP. Agera utbildare och mentor inom kvalitetsrelaterade ämnen. Rollen är dynamisk och ger dig stora möjligheter att utvecklas både professionellt och personligt. Hos oss inspirerar, coachar och lär vi av varandra – det är då vi är som bäst. Du kommer få tillhöra något av våra kontor i Kista eller Södertälje men ta dig an uppdrag i hela Mälardalsregionen och vara en del av ett välkomnande och omtänksamt team som alltid stöttar varandra. Så här kommer du att briljeraDet är en självklarhet att du som person är noggrann och kvalitetsmedveten och för att lyckas i din roll hos oss så tror vi att du är en positiv person med goda sociala förmågor. Du tycker att det är roligt att jobba tillsammans med andra, och brinner för att lära dig nya saker. Som person är du pragmatisk, med förmågan att hantera komplexa situationer på ett lösningsorienterat sätt för att hitta rätt kvalitetsnivå. Ditt lugn och stabilitet under tryck gör att du kan tackla utmaningar samtidigt som du bidrar till en positiv miljö, oavsett uppdrag och projekt. Som kollega tycker du om att dela kunskap och stötta kollegor och du har en stor förmåga och vilja att coacha eller agera mentor för mer juniora kollegor. Förutom ovan egenskaper ser vi även att du har: Minst 4 år eftergymnasial utbildning eller motsvarande inom relevant område Minst 5 år erfarenhet av kvalitetssäkring enligt GMP/GxP inom Life Science varav3 års erfarenhet av kvalitetssäkring av olika typer av datoriserade system /CSV samt kunskap om GAMP (t.ex. produktions/processrelaterade system, lab relaterade system, IT system som eQMS/ERP/LIMS; FMS; Historian; Data migrering). Erfarenhet av att arbeta enligt olika kvalitetsledningssystem samt har arbetat i elektroniska system för dokument- och ärendehantering. Erfarenhet med att utveckla och uppdatera kvalitetssystem. Tagit fram validerings- och riskhanterings-strategier för datoriserade system. Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande kompetens: Erfarenhet av andra relevanta GxP-regelverk. Erfarenhet av validering av datoriserade system (CSV). Erfarenhet av leverantörsbedömningar och vana att delta vid eller leda inspektioner/audits. Att vara en del av Team PVVi är väldigt stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan över Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på att vi tillsammans har lyckats, och fortsätter lyckas med att, skapa en fantastiskt fin kultur. Vi är inte som alla andra – vi är unika med vår djupa kompetens och branschkunskap i kombination med vår varma passion och vår gemenskap som värnar om varje individ. Vi är en arbetsplats som är mer än bara jobbet. Och nyckeln är vi som jobbar här. Vi har ett engagemang utöver det vanliga, och älskar att dela med oss av våra briljanta tankar. Vi går in i det vi tror på, och vi gör det helhjärtat. Vi har energin hos det lilla företaget kombinerat med lugnet bara ett bolag med vår långa erfarenhet kan känna. Vi vill utvecklas. Vill framåt. Tillsammans för en bättre morgondag, det är Team PV.Vill du veta mer hur det är att jobba som konsult hos oss, läs mer här:Gunilla Höög | Plantvision AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag 17 november 2024. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontakta Karin Tördahl på 0725-66 87 98, [email protected].
Är du en engagerande ledare som drivs av utmanande och spännande projekt, och som gillar problemlösning och utveckling? Söker du ett företag som värdesätter dina kunskaper och erfarenheter, och som ser det som en självklarhet att man ska ha roligt på jobbet och ha en bra balans mellan arbete och fritid? Det här blir din rollSom erfaren projektledare behöver du snabbt kunna sätta dig in i nya utmaningar, etabler kommunikationsvägar i olika organisationer och samarbeta med olika delar av verksamheten. Du behöver vara självgående, målfokuserad och kommunikativ. I din roll förväntas du ha en djup förståelse för regelverken och agera utifrån de riktlinjer och krav som styr branschen. Att kunna planera och driva ditt eget och andras arbete framåt för att leverera enligt tidsplan och budget är avgörande för den här projektledarrollen. Vi erbjuder dig: Projektledning av olika typer och storlekar inom en bred kundportfölj Tillhörighet i ett kunskapsdrivet företag Arbetsplats på vårt huvudkontor i Stockholm/Kista, med uppdrag över hela Mälardalsregionen/Sverige En individuell utvecklingsplan Som konsult hos oss får du chansen att arbeta med olika bolag och projekt utan att behöva byta arbetsgivare eller kollegor. Vi arbetar i flera olika branscher och hjälper dig att hitta dina drömuppdrag och projekt. Så här kommer du att briljeraMed din drivkraft, ansvarskänsla och förmåga att upprätthålla starka kundrelationer har du stora möjligheter att själv påverka dina uppdrag. Ditt första uppdrag hos oss baseras på din erfarenhet och senioritet inom projektledning och Life science, och vi bygger tillsammans din framtid och kommande utveckling. Som projektledare är det viktigt att du kan motivera ditt team och visa vägen mot gemensamma mål. Din ledarstil präglas av förtroende och fokus på resultat. Att vara prestigelös, samarbetsvillig och beredd att dela kunskap både internt och med kunden är självklart för oss. För att trivas hos oss har du: Förmåga att se helheten och hantera komplexa strukturer Lösningsorienterad inställning Teammedveten och inspirerande ledarstil Erfarenhet som projektledare inom regelstyrd verksamhet (Life Science) Professionell kommunikation på både svenska och engelska, i både tal och skrift Tillsammans blickar vi mot framtiden och vi brinner för innovativa lösningar som garanterar en hälsosammare morgondag. Vi trivs som bäst när vi får möjligheten att utveckla, optimera, förbättra och lösa komplexa problem. Bli en del av vår inkluderande och välkomnande arbetsmiljö där vi alltid strävar efter att göra framsteg. Att vara en del av Team PVVi är väldigt stolta över att vara ett certifierat Great Place To Work-företag, vilket placerar oss bland de bästa arbetsgivarna i Sverige. Att vi även är med på topplistan över Sveriges Bästa Arbetsplatser är ett kvitto på att vi tillsammans har lyckats, och fortsätter lyckas med att, skapa en fantastiskt fin kultur. Vi är inte som alla andra – vi är unika med vår djupa kompetens och branschkunskap i kombination med vår varma passion och vår gemenskap som värnar om varje individ. Vi är en arbetsplats som är mer än bara jobbet. Och nyckeln är vi som jobbar här. Vi har ett engagemang utöver det vanliga, och älskar att dela med oss av våra briljanta tankar. Vi går in i det vi tror på, och vi gör det helhjärtat. Vi har energin hos det lilla företaget kombinerat med lugnet bara ett bolag med vår långa erfarenhet kan känna. Vi vill utvecklas. Vill framåt. Tillsammans för en bättre morgondag, det är Team PV. AnsökanOm du tror att vi är rätt arbetsplats för dig och att du är rätt för oss, skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Tillträde sker enligt överenskommelse. Om du har frågor om denna tjänst, välkommen att kontaktaKarin Tördahl på 0725-66 87 98, [email protected] har för denna rekrytering valt strategi och undanber oss därför samtal från rekryterings-, bemannings- och annonseringsföretag.
Är du en strukturerad och erfaren konstruktör med erfarenhet av design och konstruktion inom process- och anläggningsindustrin? Då kan detta vara rätt roll för dig! Scanacon, ett världsledande miljöteknikföretag inom syrahantering i metallbearbetningsindustrin, söker nu en Lead Engineer som kommer att arbeta med såväl befintliga leveransprojekt som utveckling av nya produkter och försöksutrustning där du är med från start till mål. OmScanacon Scanacon utvecklar och marknadsför en bred portfölj av produkter och tjänster inom analys och dosering, cirkulation, filtrering, slamborttagning, syraåtervinning, syra-metallseparation samt spillvattenrening. Scanacons lösningar hjälper kunderna att optimera syrahanteringsprocesserna vid tillverkning av rostfritt stål och titan, vilket resulterar i ökad produktivitet, kostnadsbesparingar, bättre kvalitet och minskad miljöpåverkan. Just nu befinner de sig i en expansiv utvecklingsfas, där fokus är på att utveckla produktlösningar som hjälper kunderna att bli mer hållbara och minska belastningen på miljön. Lösningar ger möjlighet att återvinna metaller som annars hamnar på deponi, vilket skapar stora kundvärden som möjliggör cirkulära produktionsproccesser. Besök deras hemsida för mer information:www.scanacon.com Din roll Som Lead Engineer kommer du att ha en centralroll i att utifrån proccessbeskrivningar konstruera och dimensionera anläggningen och design ileveransprojekten. Du kommer även att delta i konstruktionen och designen av nya produkter och pilotutrustning. Du rapporterar till teknisk chef och ingår i ett team med stark entreprenörskultur och högt tempo. I rollen som lead engineer krävs detatt du är lösningsorienterad och beredd på att arbeta med alla olika steg i proccessen Arbetsuppgifter: I denna roll kommer du att arbeta med anläggnings- och processkonstruktion i leveransprojekt samt konceptuell design av nya produkter. Du samarbetar med bl.a. proccessansvariga, R&D teamet samt övriga konstruktionsteamet. Du tar fram kostnadskalkyler och utvecklar design och konstruktion av nya produkter. En del av ditt arbete innebär att designa och ge support vid byggnation av unika kundprojekt. Du kommer även att ha dialoger med leverantörer och identifiera de bästa lösningarna för varje projekt. Tjänsten innefattar resor till kunder i alla delar av världen och du kommer att vara på plats under uppbyggnads och ingångkörningsarbete Din profil Du är en erfaren anläggningskonstruktör som trivs med att ta ansvar och driva utveckling. Du har tidigare erfarenhet av processindustrin och mediakonstruktion, samt tycker om att arbeta med utveckling och konceptdesign. Grundläggande kvalifikationer: Utbildning inom CAD och konstruktion (Inventor, Plant 3D) Erfarenhet av anläggningskonstruktion Erfarenhet av produktutveckling Erfarenhet av processindustri Erfarenhet av mediakonstruktion Personliga egenskaper: Vi söker dig som: Är strukturerad och självgående Trivs i en flexibel organisation med varierande uppgifter Kan identifiera utvecklingsbehov och implementera lösningar Är bekväm med att själv driva design- och konstruktionsarbete Din inställning och personliga egenskaper kommer att värderas högt. Vad vi erbjuder Hos Scanacon får du möjlighet att arbeta i en organisation med stark tillväxt, innovativa projekt och ett starkt fokus på hållbarhet. Vi erbjuder en utvecklande roll där du får stort ansvar och möjlighet att påverka framtidens miljöteknik. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Scanacon med XLNT Talent och vid eventuella frågor kring rollen når du rekryteringskonsult Robin Ring på [email protected] Välkommen med din ansökan!
Om kunden: Vår kund är en ledande aktör inom tillverkning av innovativa lösningar för entreprenadmaskiner. Vår kund strävar efter att erbjuda högkvalitativa produkter och en effektiv service till deras kunder över hela världen. Nu söker dem efter nya engagerade och skickliga lagermedarbetare/truckförare som vill vara en del av deras team och bidra till deras fortsatta framgång. Arbetsbeskrivning: Vi letar efter dig som är redo att ta nästa steg inom din karriär som lagermedarbetare/truckförare och för att berika ditt team med din yrkesskicklighet. Som lagermedarbetare/truckförare kommer du att arbeta självständigt med att förse dina kollegor med tillverkningsmaterial. För detta krävs det att du är väldigt noggrann när du plockar och levererar tillverkningsmaterial. Arbetsuppgifter: Du kommer främst att arbeta självständigt som lagermedarbetare/truckförare Arbeta med in-och utleverans Kvalitétssäkra att varor packas och levereras enligt plocklistan Fullfölja plocklistan inom angivna tidsramar Dokumentera och rapportera i affärssystemet och fraktsystem. Profil vi eftersöker: Noggrann och kan räkna Självgående lagermedarbetare/truckförare som är lösningsorienterad Följa instruktioner och hålla angivna tidsramar En lagspelare som är ödmjuk och med en positiv attityd Engagerad med rätt inställning Erfarenhet av truckkörning och ståstaplare/ledstaplare är meriterande Erfarenhet av att ha arbetat i lagersystem, affärssystem eller fraktsystem Krav: Truckkort A+B Flytande svenska Goda kunskaper i engelska Meriterande: B-körkort Hjullastarkort Erfarenhet av affärssytemet Monitor Engelska, polska ellerturkiska Arbetsomfattning och arbetstider: Start: Omgående (Vi kan ta även ta hänsyn till uppsägningstid för rätt person) Arbetstider: 07:00-16:00 Omfattning: Heltid, tillsvidare Arbetsplats:Rosersberg Lön: Enligt kollektivavtal Om Miljonbemanning Vi är ett innovativt kompetensförsörjnings- och kompetensutvecklingsföretag vars mission är att aktivt arbeta för en inkluderande arbetsmarknad där alla bedöms på lika villkor och ges samma förutsättningar. Därför präglas vår företagskultur av mångfald, respekt, värdighet och inte minst integritet. Genom vår passion för människans förmåga till lärande och utveckling samt arbetsmarknadens potential för förändring och tillväxt hjälper vi till att skapa de rätta förutsättningarna för våra konsulter att realisera sina drömmar och för våra kundföretag att nå sina mål. Vi letar där ingen annan letar; varmt välkommen med din ansökan till Miljonbemanning.
Har du tidigare erfarenhet av rollen som montör? Vill du arbeta heltid i ett sammansvetsat team med god teamkänsla? Välkommen med din ansökan! Om tjänstenNu söker en ny kollega som vill arbeta hos vår kund i Järfälla.Du kommer att ingå i ett härligt teammed god sammanhållning där dina arbetsuppgifter i huvudsak kommer attbestå avatt montera lås. Arbetsuppgifter Montering Lödning Om dig som söker Vi tror att du tidigare har arbetat med någon slags montering tidigare. För att vara framgångsrik i tjänstenbehöver du vara flink i fingrarna och mycket noggrann.Har du tidigare arbetat med lödning så är det högt meriterande, men inget krav. Krav Obehindrad svenska i tal och skrift Tidigare arbetslivserfarenhet av liknade arbetsuppgifter Meriterande Tidigare erfarenhet av arbete med lödning Vad vi kan erbjuda dig Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven! Övriga villkorArbetstider: Vardagar mellan 07.00-16.00.Omfattning: Heltid.Lön: Enligt kollektivavtal.Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid. Om TranpenadSedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör – och ha roligt medan vi gör det – blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetensföretagen via Almega.Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 60-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning. Ansökan Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Tranpenads värdegrund. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö och därför har vi nolltolerans mot alkohol och droger. För att säkerställa att våra policys efterlevs kan det förekomma alkohol- och drogtester, innan och under anställning.
Nu söker vi dig som har ett stort intresse för IT och teknik, som gärna vill kombinera det med en händelserik vardag där service står i fokus, till rollen som IT supporttekniker hos oss på Svea Bank! Vad kommer du att göra? Rollen som IT supporttekniker innebär att du dagligen hjälper användare som stött på tekniska problem av alla möjliga slag. Du kommer arbeta med att lösa inkommande supportärenden samt en hel del andra IT-relaterade uppgifter. Ärendena varierar i komplexitet och handlar om både hård- och mjukvara, därför blir din vardag allt annat än monoton och tråkig! Du kommer tillhöra vårt 1st Line Support team, ett sammansvetsat och hjälpsamt team med användaren och tekniken i fokus. Här finns mycket stor kunskap inom allt du ska hantera i rollen som IT supporttekniker, vilket kollegorna mer än gärna ställer upp och delar med sig av.En vanlig dag i rollen innebär bl.a. följande: Hantera och lösa inkommande ärenden i person, via telefon, mail och fjärrstyrning Felsöka datorer, mobiltelefoner, skrivare och annan teknisk kringutrustning Kontohantering i Microsoft Active Directory Ansvara för patchning och mjukvarudistribution Installera nya program och applikationer Vem söker vi? För att passa i den här rollen är det viktigt att du har ett stort tekniskt intresse, nyfikenhet och driv för att snabbt sätta dig in i de tekniska aspekterna av arbetet. Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet antingen inom liknande område eller från någon form av serviceyrke, då det är viktigt att du trivs i en roll som i första hand handlar om att hjälpa människor. Då 1st Line Support teamet i Solna hanterar supportärenden från flera länder i koncernen, innebär det att du behöver kunna såväl svenska som engelska flytande i både tal och skrift. För den här rollen söker vi dig som är självgående, initiativtagande och nyfiken, då arbetet många gånger innebär att du behöver söka svar och lösningar på problem du inte stött på innan. Vidare ser vi att du är ansvarsfull och drivs av att hjälpa till och lösa problem. God samarbetsförmåga, positiv inställning och vilja att ge riktigt grym service till våra användare i koncernen är något som teamet lägger stor vikt vid och lever efter. Du bör ha en god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt, vara pedagogiskt lagd och kunna kommunicera med individer på olika nivåer. Vi tror även att du har en hög problemlösningsförmåga, och att du trivs med att arbeta i ett tidvis högt tempo. Om SveaSvea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail utan ber dig att söka via den här annonsen. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryterare Sanna Löfgren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!
Stockholm Sport Academy söker tennistränare till sommarläger. Vi söker tränare med både baskunskap men även tränare som kan lära ut avancerad tennis till barn, ungdomar och vuxna. Lägren är veckorna 24-27 samt 32-33. Tiderna varierar beroende på vilken tjänst. Träningen bedrivs vid Tennisstadion på Östermalm. Det finns goda möjligheter att vara med som terminstränare eller vikarie under vårterminen och fortsätta som terminstränare under hösten(2-10 h/vecka). Om dig Vi söker dig som har ett brinnande intresse för tennis och som vill vara med och utbilda andra. Du är ansvarsfull, stresstålig och driven. Kan arbeta både individuellt och i team. Vi har inget krav på att du tidigare ska ha jobbat som tränare, men det är meriterande. Vi erbjuder: Roligt och lärorikt sommarjobb. Ledarskapsmerit till CV. Trevliga kollegor. Personlig utveckling. Möjligheten att fortsätta jobba under hösten. Utbildning (träningskoncept, ledarskap & HLR). Om oss Stockholm Sport Academy är Stockholms största sportskola. Vi erbjuder träning inom tennis, parkour, multisport, friidrott, akrobatik och fotboll till barn, ungdomar och vuxna. Utöver terminsträning erbjuder vi även lägerverksamhet på lov och ledighet vilket ger dig som tränare möjlighet att jobba när det passar dig.
Om företaget Norteam är ett av Sveriges snabbast växande IT-bolag med fokus på molnbaserade lösningar. Med expertis inom Microsofts ekosystem – inklusive Azure, Microsoft 365 och Dynamics 365 – erbjuder Norteam lösningar anpassade efter varje kunds unika behov. Lösningar som bygger på Microsofts ledande säkerhetstjänster som tillsammans med IT-supporten garanterar närvaro och kvalitet i alla våra samarbeten. Norteam erbjuder en rad olika IT-tjänster, från first-line support och IT-projektledning till egenutvecklade SaaS-plattformar. Norteams vision är att IT inte bara ska vara ett stöd utan också en drivkraft för att stärka kundernas konkurrenskraft genom ökad effektivitet och hållbarhet. I rollen som informationssäkerhetsspecialist blir du en nyckelspelare i att utveckla långsiktig och hållbar säkerhetskultur, både internt och externt. Arbetsuppgifter Som informationssäkerhetsspecialist kommer du att spela en central roll i att säkerställa och stärka företagets informationssäkerhet både internt och mot kunder. Din tid kommer att fördelas mellan interna och externa ansvarsområden. Internt kommer du att leda arbetet med att implementera säkerhetsstrategier, säkerställa efterlevnad av ISO 27001 och andra relevanta standarder samt utveckla och underhålla säkerhetspolicyer och riktlinjer. Externt kommer du att agera som rådgivare och expertstöd för Norteams kunder, genomföra säkerhetsgranskningar och hjälpa dem att utveckla egna säkerhetsstrategier, riskbedömningar och incidenthanteringsplaner. • Leda och implementera informationssäkerhetsstrategier inom företaget samt säkerställa att de följer gällande regler och krav. • Ansvara för efterlevnaden av ISO 27001 och andra säkerhetsstandarder. • Genomföra riskbedömningar och säkerhetsutvärderingar för att identifiera och hantera potentiella hot och sårbarheter. • Agera rådgivare till kunder gällande informationssäkerhet och efterlevnad av säkerhetsstandarder, inklusive ISO 27001. • Genomföra säkerhetsgranskningar och säkerställa att kundernas informationshantering uppfyller bästa praxis och relevanta lagkrav. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av att arbeta med säkerhet i en rådgivande roll, gärna mot kunder. • Djup kunskap och erfarenhet av ISO 27001 och andra säkerhetsstandarder. • Erfarenhet av att genomföra riskbedömningar, säkerhetsgranskningar och säkerställa efterlevnad. • Har förmåga att kommunicera och utbilda på alla nivåer inom organisationer och för externa aktörer. • Obehindrad i svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person är du självgående, med en hög grad av integritet och ansvarstagande. Du har förmågan att förklara komplexa säkerhetsfrågor på ett begripligt och pedagogiskt sätt, vilket gör dig till en uppskattad samarbetspartner såväl internt som externt. För att trivas i rollen ser vi också att du har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt samt att du är flexibel och snabbt kan anpassa dig till nya krav och förändringar. Du är lösningsorienterad och van vid att arbeta proaktivt, med målet att kontinuerligt förbättra säkerhetsrutiner. Du har en god administrativ förmåga och struktur i ditt arbete, vilket gör att du snabbt kan sätta dig in i både interna och externa utmaningar. På ett effektivt sätt hittar du långsiktiga och hållbara lösningar, samtidigt som du säkerställer att alla administrativa uppgifter hanteras noggrant och med hög kvalitet. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Ranhammarsvägen 20, Bromma, Stockholm Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Brillante och du anställs direkt hos Norteam. Vi gör ett löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Marcus Eriksson [email protected] +46 73 567 04 89.
Välj ett jobb för att visa detaljer