Jag är en tjej på 16 år som bor i Nacka och söker en till assistent att komplettera mitt team med. Jag gillar att göra precis allt sånt som andra 16-åringar tycker om att göra! Jag är en aktiv tjej som hänger med vänner, gör TikToks, sminkar mig, åker och badar, spelar spel, går promenader och mycket annat. För att kunna göra allt det roliga som jag vill så behöver jag din assistans. Du behöver därför vara vid min sida hela tiden under ditt arbetspass, redo att steppa in när jag vill göra grejer som jag inte fixar helt själv. Det kan vara hjälp vid förflyttningar, att se över mina hjälpmedel eller att tolka det jag säger. Ju mer vi umgås desto bättre kommer vi att förstå varandra. Eftersom jag är aktiv och har flera olika aktiviteter i min vardag så är det bra om du har en stabil och bra grundstryka. Det är viktigt att vår personkemi stämmer och att vi kan ha kul tillsammans. Jag vill gärna ha kvinnliga assistenter och jag tror att du är mellan 20-30 år ungefär. Du får gärna tidigare ha arbetat som personlig assistent, men det är inget krav. Hoppas vi hörs! Som assistent i Balans får du kontinuerligt stöd i ditt uppdrag, du får en god introduktion, personlig arbetsledning, handledning, ut- och fortbildning. Tjänsten är på 75% + bemanningsansvar 1 vecka/månad ca. För bemanningsansvaret utgår givetvis ett arvode. Du kommer att få möjlighet att hoppa in extra på upp till heltid om det är din önskan. Ladda upp CV och personligt brev i formuläret nedan. JAG SER FRAM EMOT DIN ANSÖKAN! Glöm inte att beställa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Beställ det i tid påwww.polisen.se”
Om företaget Vår kund är en snabbväxande aktör inom e-handel som specialiserar sig på fordonsprodukter och tillbehör. Deras fokus är att ge fordonsentusiaster i hela Norden en exceptionell upplevelse, både online och i butik. Med ett brett sortiment, teknisk expertis och stark teamanda växer de snabbt och söker nu sin nästa produktspecialist till butiken i Farsta. Om rollenÄlskar du bilar, teknik och att hjälpa andra? Skruvar du på din egen bil, följer bilkanaler eller är bara nyfiken på fordonsprodukter? Då kan detta vara din nästa utmaning. Som produktspecialist får du kombinera teknik, service och försäljning. Du blir en viktig rådgivare för kunder, både i butik och digitalt. Här erbjuds du en heltidsanställning direkt hos företaget, i moderna lokaler med eget gym, tvätthall och engagerade kollegor som brinner för fordon. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Hjälpa kunder i butik samt via chatt, mejl och telefon Rekommendera produkter inom bilvård, lampor, teknik och tillbehör Delta i kampanjer, event och mässor Hantera administrativa kundärenden Vi söker dig som Har ett genuint intresse för bilar och fordonstillbehör Är ansvarsfull och kommunikativ Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Har B-körkort Erfarenhet från butik eller kundtjänst är meriterande men inte ett krav. Det viktigaste är ditt intresse och vilja att lära dig. Det här erbjuder vi En kreativ och energifylld arbetsplats med engagerade kollegor Modern lokal i Farsta med friskvårdstimme och eget gym Möjlighet att själv tvätta bilen i vår interna tvätthall Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Arbetstider vardagar 08:00–17:00 (viss helgtjänstgöring kan förekomma) Om Jobwise Vi tror att ledarskap är kärnan i att attrahera, behålla och noggrant vårda begåvade individer. Att avancera i våra rekryteringsprocesser ger dig möjlighet att ta ditt nästa karriärkliv i en utvecklande miljö där vi, som rekryteringsföretag, ger chefer och ledare insikter för en effektiv onboarding och värdefulla verktyg för arbetstagarens långsiktighet. Därav blir omsorgsfulla samarbeten med duktiga ledare nyckeln till din, vår partners och vår framgång. Med denna filosofi och metodik, erbjuder vi de optimala förutsättningarna för din framgång och utveckling. Vi fokuserar inte enbart på rekrytering av kompetens, utan även på att skapa rätt villkor när våra kandidater tar nästa karriärsteg och hittar den nivå som ger nya anställda känslan av att hela tiden utvecklas.
Snart öppnar vi dörrarna till kommunens nybyggda vård- och omsorgsboende i Viksjö. Vill du vara med i resan på något helt nytt? Läs vidare! På Gårds vård- och omsorgsboende kommer vi arbeta på ett helt nytt sätt. Vi har boende i fokus och samtliga anställda jobbar tillsammans som en enda enhet i hela huset. Vad menar vi med detta? Dagen startar vid navet där du tillsammans med dina kollegor strukturerar upp dagen. Vi ser ett tätt samarbete som A och O där flexibilitet spelar stor roll. Vi bygger ett ”Vi” och skapar ett boende för våra äldre utöver det vanliga. Gårds är ett etagehus med 50 lägenheter. Vi kommer att anlägga olika trädgårdar för våra äldres välbefinnande. Det kommer att finnas en ”Sinnenas trädgård”, som utformas för att aktivera alla sinnen hos de boende. Vi kommer att lägga mycket tid och fokus på individen i centrum så att de ska få den bästa tiden i livets slutskede. ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska på Gårds vård- och omsorgsboende deltar du aktivt i arbetet för att sätta guldkant på vardagen för våra äldre. Du kommer som sagt att jobba i hela huset tillsammans med dina kollegor. Vi stöttar varandra i det dagliga arbetet och arbetar utifrån den nationella värdegrunden och med individens behov i centrum (IBIC). Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Personlig omvårdnad • Social omsorg • Aktivering • Städning och service utifrån varje enskilds behov. • Vara kontaktperson för ett antal brukare • Social dokumentation i LifeCare Arbetstiderna är varierande där vi arbetar med verksamhetens behov. Arbetar du dagtid kan din dag starta klockan 06.55. Arbetar du kväll, kan din dag sluta klockan 22.00. Tjänsterna innebär arbete varannan helg. Din huvudsakliga arbetsplats kommer att vara på Gårds vård- och omsorgsboende, men i tjänsten ingår även arbete på kommunens andra vård- och omsorgsboenden. KVALIFIKATIONER För tjänsten kräver vi att du är utbildad undersköterska. Har du skyddad titel utfärdat av Socialstyrelsen är det ett plus. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt goda datorkunskaper krävs för tjänsten. Vi ser det som meriterande om du har arbetat på vård- och omsorgsboende sedan tidigare. Har du vidareutbildning inom ditt yrkesområde och/eller tagit på dig olika ansvarsroller är det ett stort plus. Och om du kan det finska språket är det också meriterande då Järfälla kommun är ett finskt förvaltningsområde. Som person söker vi en undersköterska som bemöter boende och medarbetare med respekt och professionalitet. Att du tar egna initiativ är en självklarhet för dig, samtidigt som du tycker det är viktigt att arbeta tillsammans med kollegorna. Du sätter laget före jaget och tror på att kommunikation, lyhördhet och samarbete som avgörande för att nå gemensamma mål. Du är flexibel, ansvarstagande och serviceinriktad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser framemot din ansökan! ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Järfälla kommun arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess för en fördomsfri rekrytering. Vi på Socialförvaltningen arbetar tillsammans oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Olikheter berikar och möjliggör utveckling för alla framåt! Då Järfälla kommun är ett finskt förvaltningsområde ses kunskaper i finska språket som meriterande och även andra språk. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. Vi insamlar muntligt och skriftligt samtycke. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller Löpande intervjuer och tillsättning av tjänst innan ansökningstiden gått ut kan komma att ske. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetsbeskrivning Vi söker nu en engagerad och noggrann konsult till vår kund i Stockholm. I denna roll kommer du att arbeta brett med orderhantering och kundsupport, hantera allt från webbordrar och specifika önskemål i Shopify, till reklamationer och allmänna kundärenden. Du kommer att vara en viktig del i att säkerställa smidiga leveranser och ge våra kunder utmärkt service, både i Norden och globalt. Arbetet sker främst systembaserat, men även via telefon. Uppdraget löper på i 6 månader med möjlighet till förlängning. Önskat startdatum i augusti. Arbetstider: Måndag-fredag, 8-17. Ansvarsområden Svara på och följa upp webbordrar och kundärenden Hantera reklamationsärenden Generell administration Kvalifikationer Erfarenhet av ERP-systemet Business central och/eller affärssystemet Shopify Något års erfarenhet av orderadministration, kundtjänst eller liknande Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift Noggrann, serviceminded och samarbetsvillig Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande oavsett kön får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Myndigheten är lokaliserad på fem orter. Avdelningen för tillstånd och skolors ekonomi är placerad i Stockholm. Vi söker Vi söker en handläggare som vill arbeta med handläggning och prövning av ärenden vid enheten för tillståndsprövning. Vi erbjuder Vi erbjuder ett kvalificerat och varierat utredningsarbete i en miljö där olika kompetenser arbetar tillsammans. Vi erbjuder en god arbetsmiljö i nyrenoverade aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm. Vi erbjuder förmånliga villkor så som bl.a. friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid samt goda semester- och pensionsvillkor. Vi erbjuder också möjlighet att träffa en överenskommelse om att arbeta delvis på distans. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i enheten för tillståndsprövning som varje år tar emot ett stort antal ärenden och prövar ansökningar om att starta eller utöka fristående skolors verksamhet. Just nu pågår ett arbete med att återkalla tillstånd som inte nyttjas. I arbetet ingår i huvudsak att utreda ärenden som rör återkallelse av tillstånd som inte nyttjas. Som utredare utför du självständigt ett utredningsarbete där det bland annat ingår att inhämta, analysera och bedöma underlag samt skriva fram och föredra beslut. Att sammanställa information och uppdatera en digital databas med aktuella uppgifter om tillstånd ingår också i arbetet. I ditt arbete kan kontakter med enskilda huvudmän, kommuner och allmänhet förekomma. Kvalifikationer Du har • högskoleutbildning eller likvärdig relevant utbildning • minst två års aktuell erfarenhet av ärendehandläggning som Skolinspektionen bedömer som relevant. • god förmåga att uttrycka dig lättillgängligt och korrekt i tal och skrift • goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt Det är meriterande med • aktuell erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi söker dig som • är noggrann, strukturerad och har en god analytisk förmåga • är effektiv och kan arbeta i ett högt tempo • har god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt • har lätt att arbeta såväl självständigt som med andra Dina personliga egenskaper kommer tillmätas stor vikt vid rekryteringen. Tjänsten Tjänsten är visstidsanställning under perioden 1 september 2025 - 18 december 2025. Omfattningen är heltid. Intervjuer kan ske löpande. Ansökan Skicka din ansökan i form av CV och ett personligt brev (max 1 A4). Klicka på ansökan nedan. Dnr är 2025:6663, Sista ansökningsdag är den 4 augusti 2025. Frågor För upplysningar om tjänsten, kontakta enhetschef Carin Clevesjö. Fackliga företrädare är Caroline Engskär (Saco) och Mattias Friström (Ofr/s) Samtliga nås via växeln tfn 08-586 080 00. För frågor om rekryteringsprocessen: [email protected] Skolinspektionen har tagit ställning till rekryteringskanaler och önskar inte kontakt med mediesäljare gällande förslag till rekryteringslösningar.
På Norrtälje kommun är vi stolta över att vara en del av samhällets demokratiska grund och att vara en del av våra invånares så viktiga vardag. I vår breda verksamhet med våra kunskaper och erfarenheter, har vi en gemensam drivkraft – vi vill få människor och möjligheter att växa. Vi är stolta över varandra och hur vi tillsammans berikar livet för våra invånare.Om tjänsten Vi söker nu en mycket erfaren projektledare för anläggnings/infrastrukturprojekt. Kommunen är mitt uppe i en expansiv fas där vägnätet nu måste anpassas utifrån den expansiva utbyggnaden. Vätövägen är en av Norrtäljes viktigaste genomfartsleder – och nu står den inför en omfattande ombyggnation. I rollen som projektledare kommer du att få en nyckelposition i arbetet som bland annat kommer innebära breddning av vissa sträckor och ombyggnation av flera korsningar till cirkulationsplatsen. Målet är att öka trafiksäkerheten, förbättra trafikflödet och möta framtidens behov i ett växande område. Det här är ett projekt med stor synlighet och tydlig samhällsnytta – perfekt för dig som vill leda ett komplext anläggningsprojekt med verklig påverkan. Gatu- och parkenheten inom samhällsbyggnadskontoret, ansvarar för att skapa, förvalta och utveckla kommunens gator och vägar, allmänna platser, parker samt naturområden. Som väghållningsmyndighet och platsutvecklare har vi ett viktigt uppdrag i kommunens samhällsutveckling. Din roll Vill du leda ett av våra största infrastrukturprojekt från start till mål? Nu söker vi en engagerad projektledare som får huvudansvaret för genomförandet av projektet Vätövägen – från tidig planering till färdigställd väg. Du driver hela processen: från detaljplan och projektering till upphandling, produktion och överlämning. Du leder projektet mot uppsatta mål för tid, budget, kvalitet, miljö och arbetsmiljö - alltid i nära samverkan med kollegor, andra enheter och kommunens bolag. Hos oss arbetar vi i team, delar kunskap och utvecklar verksamheten tillsammans. I mån av tid arbetar du med andra projekt som enheten har att genomföra. Vi använder en etablerad projektmodell och verktyget Antura för struktur och effektivitet. Vill du vara med och forma framtidens infrastruktur tillsammans med ett kunnigt och stöttande team? Då vill vi gärna höra från dig! I ditt arbete ingår även att upprätta och presentera underlag för politiska beslut samt att bereda beslut till styrgrupp. Att vara kommunikativ gentemot våra intressenter är en given arbetsuppgift. För att trivas i denna roll behöver du ha erfarenhet av liknande arbete så som att driva stora anläggnings /infrastrukturprojekt samt en gedigen insikt i projektledningens alla faser, från planering till genomförande och uppföljning. Förmåner och arbetsmiljö På Norrtälje kommun får du arbeta i en stabil och stödjande arbetsmiljö med fokus på utveckling och förbättringar. Vi uppskattar flexibilitet och ser värdet i praktiska lösningar i vardagen. Du blir en del av ett sammanhang där ditt arbete bidrar till att förbättra vardagen för invånare, barn och unga i kommunen. Din profil För att lyckas i denna roll krävs att du har: • civilingenjörsexamen eller högskoleutbildning inom samhällsbyggnad eller annan likvärdig akademisk utbildning inom relevant område. • gedigen erfarenhet inom projektledning och infrastruktur/anläggning och flerårig dokumenterad erfarenhet av att driva projekt med en budget över 50 miljoner sek. • flerårig erfarenhet av att arbeta med avtalsfrågor, upphandling, entreprenadjuridik och relevant lagstiftning (ex arbetsmiljölagen, miljöbalken, PBL). • du är en person som är resultat- och målinriktad och tar stort eget ansvar, och driver dina projekt framåt. Du är affärsmässig och har god vana av att samverka och förhandla. • goda ledaregenskaper och leder dina projektteam med ett coachande förhållningssätt och skapar god projektkultur. Rollen innebär många kontakter och du ska därför ha väldigt god förmåga att kommunicera och samarbeta. • god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. • B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet eller haft en kommun som beställare, detaljplaneprojekt och kunskap av att arbeta med hållbarhetsfrågor samt dagvattenlösningar. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Vi hoppas att du genom din kompetens och ditt engagemang vill vara med och utveckla våra gemensamma livsmiljöer. Anställningsform Heltid, tillsvidare, tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan! Om ossVi är Norrtälje – en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Vi ska vara den mest attraktiva och trygga platsen att bo, verka och besöka Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning – så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.
Trivs du i en roll där du får bidra till och säkerställa att projektverksamheten uppnår sina projektmål? Då har du hittat rätt! Vi söker en erfaren och driven Entreprenadingenjör till vårt kontor i Bromma där du kommer att arbeta med ekonomi- och planeringsstyrning i våra entreprenadprojekt inom affärsområdet Datacenter. Som Entreprenadingenjör är du en av nyckelspelarna i projekten då du bistår Projektledare och Business Controller så att projektmål kan uppnås avseende ekonomi, leverans, tid, kvalitet, och nöjd kund. I rollen ingår att: • Bistå Business Controller och Projektledare med projektekonomi, sammanställning och uppföljning av ekonomiska rapporter och utredningar. • Stötta såväl Projektchef som Projektledare kring upprättande av tidplan och ekonomiavstämningar, produktionskalkyler, ÄTA-hantering. • Uppföljning och granskning av kontraktshandlingar och styrande dokument. • Bistå med inköp till projekten i samverkan med projektledare och tekniska experter. • Stötta i flera projekt samtidigt och arbetar tillsammans i ett team. • En viktig del i rollen är att vara en koordinerande funktion/roll gällande administration och dokumentation i projekten. • Utöver det interna kontaktnätet kommer du också att ha löpande kontakt med underentreprenörer och kunder. Vem är du? För att kunna utföra jobbet på bästa sätt ser vi att du har med dig: • Eftergymnasial utbildning inom bygg, ekonomi eller annan relevant inriktning. • Erfarenhet från en liknande roll och har varit involverad i att arbeta med ekonomi, planeringsstyrning och tidsplanering sedan tidigare. • Erfarenhet från prognosarbete - löpande kostnadsavstämning Vi letar efter dig som har ett öga för detaljer och är mån om att leverera med hög kvalité. Du har en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete och kan självständigt leda möten samt driva dina arbetsuppgifter framåt. B-körkort är ett krav samt att du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person ser vi att du är en lagspelare som förstår att ditt enskilda bidrag är viktigt för projektets framgång. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll. Säkerhetsprövningen görs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585). Om Coromatic Coromatic säkrar tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation för verksamhetskritiska anläggningar. Vi tillhandahåller hög tillgänglighet och produktivitet för våra kunder, vi räddar liv genom oavbruten drift 24/7, och optimerar energianvändningen för minsta möjliga miljöpåverkan. Coromatic har mer än 800 anställda och har levererat lösningar och tjänster till mer än 5000 företag i Norden. Coromatic är en del av E.ON koncernen. Vi är har mycket engagemang, resultatfokus och hög tillit till varandra. Vi söker nu en kollega som precis som vi gillar att ha kul på jobbet. Är det du? Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Per Sterling på [email protected] Just nu är det semestertider hos oss, så det kan dröja lite längre än vanligt innan du får svar. Vi börjar gå igenom ansökningarna i mitten av augusti och hör av oss så snart vi kan. Tack för ditt tålamod och ha en riktigt fin sommar så länge!
Om jobbet Bli en del av vårt team på Amandas Omsorg! Amandas Omsorg är ett assistansbolag som arbetar nära både kunder och assistenter, med ett stort engagemang för våra kunders välmående. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare som erbjuder helhetsansvar för assistansen, dygnet runt. Vårt kontor är beläget på Östermalmstorg i Stockholm, och nu söker vi en ny kollega till vårt team Vi söker assistenter som vill arbeta som som personlig assistent på fast schema men även vara behjälplig vid sjukfrånvaro. Känner du att personlig assistans är intressant och tror att arbetet passar dig så gör en ansökan! Om jobbet: Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent i den norra delen av Stockholm med bra förbindelser med buss. Du kommer att jobba aktivt utifrån kundens behov och rutiner. Arbetstiderna i schemat är framförallt helger och kvällar. Du kommer att få introduktion hos kunden för att säkerställa trygghet och samspel mellan varandra. Erfarenhet: Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbetat inom vård och omsorg eller personlig assistans men inget krav. Du bör vara rökfri samt behärska att tala det engelska språket i både tal o skrift. Då det är kunden som väljer sin assistent så kommer vi att lägga stor vikt kring er kemi och din personlighet. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra tillsvidare anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss Intervjuer sker fortlöpande och anställning kan ske innan annonsens utgångsdatum. Välkommen in med din ansökan!
Som timvikarie i vår bemanning styr du själv hur mycket du vill och kan jobba. Vi bemannar till alla våra enheter inom Äldre och Funktionsnedsättning. Vi har enheter inom hemtjänst, äldreboende, demensteam, larm- och nattpatrull, gruppboenden (LSS och socialpsykiatri), dagverksamheter och korttidsboende. Behoven på våra enheter varierar och vi gör vårt yttersta för att du ska bli placerad på en enhet som matchar din kompetens och profil så bra som möjligt. ARBETSUPPGIFTER I rollen som timvikarie är dina arbetsuppgifter att ta hand om våra medborgare och ge den bästa vård och omsorgen. Några av dina arbetsuppgifter är: • Städa och laga mat • Hjälpa till med hygien såsom dusch- och toalettbesök • Hjälpa till vid förflyttningar • Dokumentera • Vara ett socialt sällskap och stödja brukaren KVALIFIKATIONER Krav • Har fyllt 18 år • Talar och skriver på god svenska • Datorvana Meriterande Är du undersköterska eller har annan likvärdig utbildning, såsom vårdbiträde/barnskötare/mentalskötare är detta såklart starkt meriterande. Alternativt att du har minst ett års erfarenhet av att jobba inom vård och omsorg. Men det absolut viktigaste är att du som timvikarie är anpassningsbar och har rätt personlig lämplighet för tjänsten. Vissa verksamheter hos oss kräver även att du har: • B-körkort och vana att köra bil • Kan cykla Meriterande • Koska Järfällan kunta on suomalainen hallintoalue, suomen kielen taitoa pidetään ansiokkaana. Vi rekryterar löpande utifrån de behov vi får in från våra enheter och matchar med din profil. Därför kan det ibland dröja med ett svar från oss. Men ha tålamod snart dyker rätt arbetsplats för dig upp! Välkommen in med din ansökan! ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Järfälla kommun arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess för en fördomsfri rekrytering. Vi på Socialförvaltningen arbetar tillsammans oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Olikheter berikar och möjliggör utveckling för alla framåt! Då Järfälla kommun är ett finskt förvaltningsområde ses kunskaper i finska språket som meriterande och även andra språk. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller Vi kontrollerar även medborgarskap och arbetstillstånd. Intervjuer sker löpande. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du arbeta praktiskt med fordonsanpassning i en modern miljö, i ett företag med högkvalitativa produkter och stort kundfokus? Nu söker vi en teknisk, driven och noggrann montör till vår nya, toppmoderna anläggning i Järfälla Stockholm! Om rollen Som montör hos Sortimo ansvarar du för installation och montering av våra bilinredningar och tekniska tillbehör i allt från personbilar till lätta lastbilar. Du kommer arbeta i vår fullt utrustade montagehall med installation av bland annat: Bilinredning enligt ritning Fordonsel, alkolås och varningsljus 12V-system, belysning och annan elektronik Dina dagar är varierande – ibland arbetar du självständigt, ibland i team – men alltid med kvalitet, säkerhet och kundnöjdhet i fokus. Vi söker dig som Vi letar efter en lösningsorienterad person med tekniskt intresse, som är van att ta eget ansvar och som trivs i en praktisk roll med hög precision. Du gillar att jobba strukturerat och bidrar till en positiv laganda. Vi ser gärna att du har: Ø Erfarenhet av montering/installationsarbete, gärna på fordon Ø God förståelse för 12V-system och bilelektronik Ø Förmåga att läsa och arbeta efter ritningar Ø B-körkort Ø Truckkort Ø Goda kunskaper i svenska (tal och skrift) Vi erbjuder dig: En trygg tillsvidareanställning med fast lön och avtalsenlig pension En plats i ett engagerat team med korta beslutsvägar och en familjär kultur Möjlighet att utvecklas inom ett internationellt företag med stark tillväxt Spännande tekniska projekt och stor variation i arbetsuppgifter Ansökan Skicka din ansökan till [email protected], märk mailet med "Montör Stockholm". Urval sker löpande – så vänta inte med att söka! Har du frågor? Kontakta gärna VD Johan Ernst på 0708-540 075. Läs mer om oss på www.mysortimo.se Vill du jobba med produkter i världsklass, i en roll där ditt hantverk gör skillnad varje dag? Då ser vi fram emot din ansökan! Sortimo International med huvudkontor i Tyskland är med sina 1800 anställda och dotterbolag i 21 länder en av världens största leverantörer av inredningar och tillbehör till lätta lastbilar. Idag är Sortimo en eftertraktad partner inom bilindustrin när det gäller skräddarsydda koncept för serviceinredningar och den ökade efterfrågan har lett till att vi vuxit över hela världen. Sortimo AB Sverige med huvudkontor i Mölndal startade sin verksamhet 2009 och är ett helägt dotterbolag inom Sortimo Skandinavien. Idag är vi 70 anställda i Skandinavien och 15 i Sverige men nu utökar vi vår verksamhet ytterligare på den svenska marknaden och vår nya verkstad i Stockholm är en viktig del i vår expansion.
Välj ett jobb för att visa detaljer