Nu söker vi på Origo Group flera positiva och sociala intervjuare till flera spännande projekt med utgångspunkt i Stockholmsregionen. Arbetet kan innebära främst enkätutdelning men kan även innebära allt frånatt utföradjupintervjuer till attobservera människori bla. kollektivtrafik, flygplatser och skärgårdsbåtar. Vad kan vi erbjuda dig? Ett arbete med variation och miljöombyte där du får träffa många olika typer av människor där du har stor möjlighet till att arbeta dag och/ellerkväll.. I den här rollen arbetar du på timme och har därför stor möjlighet att påverka din arbetstid. Möjlighet att påverka din arbetstid Ett socialt arbete med både äldre och yngre kollegor Utbildning får du av oss, men tidigare erfarenhet av intervjuarbete är meriterande Varierad arbetsmiljö, du arbetar både inomhus och utomhus Vem är du? Du är 18+, noggrann, flexibel och gillar att möta människor. Du tar stort ansvar och kan jobba självständigt, men också i team. Du kan arbeta dag- som kvällstid. För att passa för jobbet ska du tycka om att arbeta både utomhus och inomhus och tycka om att träffa många olika typer av människor. Det är en fördel om du känner dig bekväm med att gå i rörande fordon. Vi vill ha en blandad intervjuarstab, så kom precis som du är! Ansök redan idag via länken!Ansökningar via telefon eller mejl undanbedes
Är du en rit-entusiast, på jakt efter nya utmaningar och vill utvecklas som Trafikanordningsplanerare (TA-planritare)?Denna tjänst passar dig som vill arbeta självgående, i AutoCAD, med högt kundfokus hos ett av marknadens största företag med inriktning på uthyrning av produkter och tjänster för en säker väg- och byggarbetsmiljö.Arbetsbeskrivning:Vid arbete på väg som påverkar framkomligheten och trafiksäkerheten upprättas en trafikanordningsplan (TA-plan) i syfta med att skapa en säker arbetsplats för såväl personal som trafikanter. TA-planen formas, med hänsyn till befintliga regelverk, utifrån kundens önskemål vad gäller tidsplan, arbetssätt och framförallt en säker arbetsmiljö.Huvudsaklig uppgift innefattar, med verktyg AutoCAD, att konstruera och färdigställa en trafikanordningsplan (TA-plan) utifrån önskemål. Dina projekt kommer genomsyras med ett stork fokus på kundkontakt, detta medför att du är ansvarsfull i samtliga moment.Du kommer till en början få en fullbordad utbildning på plats för att säkerställa att du får all den stöttning du behöver i ditt arbete.Om dig:Vi söker dig som är driven, resultatorienterad och har en god samarbetsförmåga och en förmåga att kunna skapa goda relationer med kunden i fokus. Vidare ser vi att du har ett affärsmässigt förhållningssätt och en problemlösande attityd för att ta dig an de utmaningar du stöter på. Vi lägger extra stor vikt vid din förmåga att vara flexibel i ditt sätt att agera i olika situationer då stor del av rollen som TA-planritare innefattar kundkontakt.Vi ser gärna att du har en bakgrund inom CAD eller motsvarande ritprogram, du skall ha en god förmåga att kunna tolka ritningar och kartor. Att du har en vilja att kontinuerligt utveckla och förbättra ditt arbete ser vi som en självklarhet.Du bör som lägst ha gymnasieutbildning, teknisk eftergymnasial utbildning är meriterande. B-körkort är ett krav.Kvalifikationer:- Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift- Fullständig gymnasieutbildning- Allmän datorvana/systemvana (kartsystem meriterande)- Bakgrund inom ritning/kartor- Social kompetens- B-körkortMeriterande:- Teknisk eftergymnasial utbildning- Erfarenhet från bygg-, anläggning och vägarbetsbranschen- Kunskaper inom AutoCAD eller motsvarande ritprogramVi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.Företaget erbjuder en stabil arbetsplats med stark sammanhållning och stor entreprenörsanda. Man ser personalen som den viktigaste tillgången, och satsar därför extra på medarbetarna.
Full-time Housekeeper & Cleaner BVTLER is currently looking for a Housekeeper and Cleanerfor a full-time assignment in Djursholm. The role of Housekeeper means that you will help with varied household chores in the family's private home. The tasks are varied and may include cleaning, taking care of laundry, preparing food or taking care of the garden and cars. We are looking for someone who is proactive, has an eye for detail and is used to offering high-quality service.We would like you to have previous experience of high-quality service and cleaning or experience from previous work as a personal housekeeper. The role places high demands on you being independent, service-oriented and meticulous. Furthermore, we are looking for someone who takes feedback and instructions with a smile and always has a positive attitude. The position is full-time, Monday to Friday.Requirements: At least 3 years of experience in high-quality cleaning and service work You need to be independent and meticulous Very good knowledge of English, both spoken and written Good teamwork and initiative We offer: A positive workplace with the employee in focus Collective agreement with occupational pension and insurance Fixed monthly salary full-time, mon - fri from 06:30 to 15:30 Health care allowance Employment begins with a 6-month probationary period.Location: Stockholm, DjursholmApply: OngoingRecruitment is ongoing. We look forward to your application!
AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003 och är en etablerad verksamhet inom omsorgstjänster. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende och vi har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Just nu söker vi en engagerad avlösare till en ungman. Du kommer att spela en viktig roll genom att ha omsorg om honom så att närstående får avlastning i vardagen.Tjänsten är på heltid eller deltid, vardagar kl. 9-18 med viss flexibilitet. Vid behov kan även helgarbete bli aktuellt samt resor utomlands. Kundens intressen är bl.a.fotografi, film, tv-spel, kläder och mode. Vi söker dig som har utbildning och erfarenhet av att arbeta med människor med autism, OCD och tvångstankar. Du är empatisk, inkännande, har god kommunikationsförmåga och är en förtroendeingivande person. Kvalifikationer: Utbildning och/eller dokumenteraderfarenhet av vård och omsorg Ansvarsfullhet, empati och god förmåga att kommunicera. Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till andras behov och rutiner. Positivt bemötande och förmåga att skapa en trygg och kärleksfull miljö. Personlig lämplighet och förmåga att samarbeta med både brukaren och anhöriga. Intervjuer sker löpande, så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet i Norden värnar om såväl kundernas som personals trygghet. Därför begär vi alltid utdrag ur belastningsregistret för alla anställda. Vi ber dig att beställa ditt registerutdrag från polisen så snart som möjligt, då handläggningstiden kan vara upp till två veckor. Du beställer detta med mobil bank IDpå polisens webbplats Detta utdragska du beställa https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr.. Vänliga hälsningar, OmsorgsCompagniet i Norden
OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en ledsagare till en 30-årig man i Spånga. Tjänsten är på 10 timmar per månad som delas upp till några tillfällen per månad.Som ledsagare kommer du att ge stöd vid olika aktiviteter och ärenden. Han tycker om att simma och gymma, ta promenader och fika samt besöka moskeér. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, simkunnig ochha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsr...
ArbetsuppgifterVi söker nu en Projektkoordinator för vår kund! I denna roll kommer du att spela en central roll i projektteamet och stötta projektledare samt andra projektmedlemmar med administrativa och koordinerande uppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara: Projektadministration och koordinering av projektmedlemmar Övervaka aktiviteter och deadlines för att säkerställa att projektet fortlöper enligt plan Stötta vid planering och uppföljning av projektet Ansvara för arkivering och dokumentation enligt gällande regler Sammanställa information och dokumentation från olika intressenter Ha kontakt med leverantörer, kunder och andra samarbetspartner Kvalifikationer Du har 1-2 års erfarenhet från en liknande roll. Du har erfarenhet av kund- och leverantörskontakt. Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift. Du har mycket goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i uppdraget som Projektkoordinator så är du en lagspelare som trivs med att samarbeta med andra. Du är en problemlösare som ser lösningar där andra ser hinder och till sist är du en doer som tar egna initiativ och får saker att hända. Företagspresentation Vår kund har funnits i Sverige sen början av 2000-talet och de levererar mobil-, bredbands- och tvlösningar till över 4 miljoner svenskar. Mottot här är att människan alltid kommer först och tekniken därefter. Det betyder att det viktigaste är att du alltid ska kunna vara uppkopplad med de som betyder mest för dig. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider med möjlighet till att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan. Vår kund önskar start 2025-02-17 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-08-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
ArbetsuppgifterVi söker en engagerad och strukturerad HR-administratör till vår myndighetskund. Här får du möjlighet att bli en del av sektionen för HR-utveckling och verksamhetsstöd, där du kommer att arbeta nära en annan HR-administratör. Sektionen består även av strateger, specialister och en systemspecialist och ingår i en HR-avdelning på cirka 20 personer. Samarbetet är en central del av arbetet, och du kommer att arbeta tvärfunktionellt inom HR och bidra till att utveckla och effektivisera våra processer. I denna roll kommer du att ha en viktig funktion i att administrera och säkerställa korrekta uppgifter kopplade till våra förmåner och personalsystem. Du ansvarar för registrering och support kring grunddata i systemet Heroma och säkerställer att anställnings- och personuppgifter är uppdaterade och korrekta. Arbetet innefattar även hantering av scheman samt administrativa uppgifter såsom diarieföring, utlämnande av allmänna handlingar och arkivering. Utöver det administrativa stödet till HR-ledningen kommer du att vara en av flera webbredaktörer för HR och få möjligheten att delta i olika utvecklingsarbeten inom avdelningen. Under de kommande åren ligger stort fokus på effektivisering, digitalisering och masterdata, och du kommer att spela en nyckelroll i att etablera ett mer proaktivt, verksamhetsnära och flexibelt arbetssätt. Vi söker dig som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och som vill vara med och skapa nya, smarta arbetssätt för framtiden. Låter detta som en spännande utmaning för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Kvalifikationer Du harnågra årserfarenhet från en bred administrativ HR-roll Du harerfarenhet av arbete i personal- ochlönesystem Du hartidigare arbetat inom offentlig verksamhet Det är högt meriterande om du har arbetat i systemet Heroma Personliga egenskaper Vi söker en person som är kommunikativ, lösningsorienterad och har en stark förmåga att bygga relationer. Du är anpassningsbar och resultatinriktad, med en god självinsikt som gör att du kan utvecklas i rollen och bidra strategiskt till verksamheten. Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 3-mar-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-dec-2025, med goda chanser till förläning (option på 2 år finns redan planerat). Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Distansarbete är möjligt enligt överenskommelse med vår kund.Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 11-feb-2025 men urval och telefonintervjuer sker löpande.
ArbetsuppgifterVi söker just nu en serviceinriktad person för omgående starttill en av våra kunder i Kista. I rollen som servicerådgivare spelar du en avgörande roll hos verkstaden. Rollen innebär att du är den som främst kommer ha kontakt med verkstadens kunder gällande deras ärenden.En viktig del i arbetet är att alltid ge kunden ett trevligt och professionellt bemötande samt säkerställa att kundens önskemål blir uppfyllda.Dina arbetsuppgifter kommer innebära att boka in kunder på verkstadsbesök via telefon, ta emot och lämna ut bilar samt ta betalt. Ditt arbete sker i verkstadens datorsystem samt via telefon och mail. Din profilVi söker dig som har jobbat med någon form av service tidigare. Gärna inom restaurangbranschen eller i butik. Vi ser gärna att du... Har god känsla för bra service och sätter alltid kunden i första hand Är initiativtagande, flexibeloch har etteffektivt arbetssätt Gillar att jobba i ett högt tempo och är en riktig lagspelare Vi ser det som mycket meriterande om du tidigare har jobbat med bilar i någon utsträckning eller har ett fordonsintresse, men det är inget krav. Ansökan och tillträde Detta är en tjänst på heltid, med start omgående. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär. Mycket stora chanser finns att bli rekryterad direkt till kundföretaget. Frågor om tjänsten och processen besvaras av Starfinder och Frida Eriksson, 076-009 65 02. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
Vi söker en metodstark och erfaren UX-designer för ett spännande konsultuppdrag hos en ledande aktör inom kollektivtrafiken i Stockholm. Uppdraget pågår from mars 2024 och 12 månader framåt, med möjlighet till förlängning. Om rollenI detta uppdrag kommer du att spela en central roll i utvecklingen av användarvänliga och effektiva gränssnitt för trygghetssystem inom kollektivtrafiken. Kundens trygghetscentral stödjer dagligen resenärer genom telefon och chatt, och hanterar trygghetskamerasystem, ärendehanteringssystem och videoanalyssystem. För att förbättra operatörernas arbetsflöden och effektivitet ska flera system integreras närmare varandra. Som UX-designer blir du en nyckelperson i att analysera, designa och optimera användarupplevelsen. Du kommer att arbeta nära tjänstedesigners, specialister inom videoanalys och ärendehantering samt ett internt utvecklingsteam som tar fram mjukvara för operatörernas behov. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Genomföra user research och identifiera behov hos prioriterade användargrupper Designa och förbättra användargränssnitt som optimerar operatörernas arbetsflöden Skapa skisser, wireframes och prototyper i Figma för koncepttestning och utveckling Samarbeta med produktägare, utvecklare och andra designers för att säkerställa en användarvänlig slutprodukt Dokumentera och presentera researchresultat och designlösningar för olika intressenter Om dig Vi söker dig som är en trygg och erfaren UX-designer med minst 9 års erfarenhet inom yrket. Du ärvan vid att arbeta med komplexa system och tjänster i större organisationer. Vidare har duen metodisk och analytisk approach och anpassar designprocessen efter projektets förutsättningar. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Gedigen erfarenhet av UX-design i större organisationer med många intressenter Erfarenhet av att arbeta med yrkesanvändare/expertanvändare Stark kompetens inom user research, konceptutveckling och användningstester Förmåga att skapa skisser, prototyper och interaktionsdesign i exempelvis Figma Erfarenhet av att designa digitala produkter där systemutvecklingen sker av en tredje part God kommunikativ förmåga och vana att presentera research och designlösningar för olika målgrupper Flytande svenska i tal och skrift Meriterande är erfarenhet av trygghetssystem, videoanalys eller ärendehanteringssystem. Ansök idag!Är du redo att bidra till tryggare resor i Stockholm? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra hur du kan göra skillnad i detta uppdrag! Om uppdragetFör det här uppdraget anställs du som konsult på Digitalenta. Vi erbjuder alla våra konsulter ett gediget friskvårdsbidrag, försäkringar, förmånligt pensionssparande, konsultträffar och givetvis en engagerad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden.
Koncernredovisningsekonom till konsultuppdrag Vi söker en erfaren koncernredovisningsekonom för ett spännande konsultuppdrag hos ett ledande börsnoterat fastighetsbolag i Stockholm. Uppdraget innebär att du kommer att arbeta nära företagets redovisningsteam under en pågående rekryteringsprocess för en permanent tjänst. Vi söker en kandidat som är tillgänglig för uppdraget omgående. Arbetsuppgifter: Ansvara för koncernredovisningen och rapportering enligt IFRS. Hantera och säkerställa korrekt redovisning av komplexa transaktioner som köp/sälj av fastigheter, joint ventures, samt relaterade skattefrågor. Arbeta i något av de större koncernredovisningssystemen, med erfarenhet av att sammanställa och analysera konsoliderade finansiella rapporter. Stödja vid månads-, kvartals- och årsbokslut, samt säkerställa att alla redovisningsprinciper följs. Samarbeta med interna och externa parter för att säkerställa korrekt och effektiv rapportering och efterlevnad. Kvalifikationer: Erfarenhet från börsnoterade fastighetsbolag och god förståelse för den specifika redovisning och rapportering som krävs inom fastighetssektorn. Djupgående kunskap om IFRS och tillämpning av dessa standarder i en koncernredovisningsmiljö. Erfarenhet av att arbeta i ett eller flera koncernredovisningssystem som SAP, Hyperion, eller liknande. Erfarenhet av att hantera komplexa transaktioner (köp/sälj av fastigheter, joint ventures) och skattefrågor relaterade till dessa. Stark analytisk förmåga och god kommunikationsförmåga för att samarbeta med olika interna funktioner. Tillgänglig för konsultuppdrag omgående och villig att arbeta under en pågående rekryteringsprocess. Vi erbjuder: Ett utmanande och utvecklande konsultuppdrag hos ett välrenommerat börsnoterat fastighetsbolag. Möjlighet att arbeta med komplexa redovisningsfrågor i en dynamisk miljö. Flexibilitet och möjlighet att bidra till en viktig period i företagets utveckling. Om du har rätt erfarenhet och är tillgänglig för uppdrag, ser vi fram emot din ansökan. Skicka din ansökan och CV till oss idag! Välkommen med din ansökan! Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se
Välj ett jobb för att visa detaljer