Hemservice specialist till södra Stockholm

Tycker du om ordning och reda? Ta eget ansvar och arbeta självständigt! Välkommen söka dig till vårt växande städteam i södra Stockholm! Vardagsfrid är ett av Stockholms snabbast växande företag och behöver därför anställa fler service medvetna hemstädare. Vi är ett företag som specialiserat sig på hemstädning i Stockholmsområdet. Vi har kollektivavtal, som medarbetare hos oss ska du känna dig stolt och trygg med ett leende på läpparna när du går till jobbet. För rätt person finns det möjligheter att växa inom företaget. Vi söker nu flera kollegor till våra kunder i södra Stockholm! Rollen som hemstädare: Varje städare ansvarar för att leverera hög städkvalitet. Utöver hemstädning kan tvättning och strykning förekomma. Vardagsfrid har bara abonnemangskunder så du kommer träffa dina kunder varannan eller varje vecka. Vi arbetar måndag till fredag mellan 8-17 . Vi söker dig som vill jobba deltid 75 % Krav på dig som sökande: Du har grundläggande språkkunskaper i svenska. Du är serviceminded och vill att kunden ska njuta av att du städat deras hem. Du är noggrann i ditt arbete och tycker om eget ansvar. Du tycker om ordning och reda. Du har erfarenhet av hemstädning minst 1 år Du är inte rädd för hundar eller katter. Du är inte allergisk mot husdjur eller damm. Du förekommer EJ i polisens belastningsregister. Meriterande om Du har körkort Vi värdesätter de kvalitéer som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna manliga sökande, och sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.   Välkommen med din ansökan  senast 2025-12-30 Urval till intervjuer kommer att ske löpande till våra rekryteringsträffar.

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025
Digitaliseringschef till Förvaltaren

Vill du vara med och driva digital utveckling som gör skillnad – på riktigt? Förvaltaren söker en digitaliseringschef som vill leda förändring, skapa värde för våra hyresgäster och utveckla våra arbetssätt. Hos oss får du kombinera samhällsnytta med teknik i en miljö där engagemang och framåtanda står i centrum. Intressant? Då ser vi fram emot din ansökan! Om tjänsten Som digitaliseringschef har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla Förvaltarens digitaliseringsarbete - både strategiskt och operativt. Du ingår i ledningsgruppen och bidrar aktivt till Förvaltarens övergripande styrning och utveckling. I rollen ansvarar du för att leda och prioritera arbetet inom digitaliseringsenheten och säkerställa att verksamhetens IT-system, plattformar och digitala tjänster fungerar effektivt, säkert och med god kvalitet. Du driver arbetet med att modernisera och digitalisera Förvaltaren i nära samverkan med andra delar av organisationen, och har en viktig roll i att identifiera möjligheter, skapa struktur och omsätta behov till konkreta lösningar. Du har ansvar för informationssäkerhetsarbetet och säkerställer att det bedrivs på ett hållbart och systematiskt sätt. Du ansvarar också för att leveransen av servicetjänster till övriga bolag inom koncernen håller hög kvalitet och sker i enlighet med gällande krav och behov. I uppdraget ingår medarbetar- och budgetansvar, liksom arbetsmiljöansvar enligt delegering. Som chef förväntas du agera i enlighet med Förvaltarens chefsprofil och ledarbeteenden – med ett tydligt, närvarande och engagerande ledarskap som bidrar till en positiv och utvecklande arbetsmiljö. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Du kommer att, tillsammans med verksamheten, realisera digitala lösningar som förenklar processer, förbättrar kundresan och effektiviserar arbetssätt • Tillse stabilitet och säkerhet i IT-system, IT-plattform och dess funktioner samt tillse att utvecklingen av dessa sker i enlighet med verksamhetens behov • Utveckla och förvalta en modern hybrid IT-miljö med både on-prem och Azure Cloud där flexibilitet och säkerhet står i fokus. • Ta fram planer och strategier för enhetens långsiktiga utveckling Vem är du? För att lyckas i rollen som digitaliseringschef hos Förvaltaren tror vi att du har kunskap och erfarenhet av följande: · Minst 5 års aktuell erfarenhet av att leda inom en liknande position · Erfarenhet av kravställande och upphandling inom IT-området · Erfarenhet av strategiskt & operativt arbete inom informationssäkerhet · Erfarenhet av projektledning · Erfarenhet av förändringsledning · Erfarenhet av IT-teknisk drift och support i Windowsbaserade hybridmiljöer (on-prem och Azure) · Erfarenhet av Office 365 och Azure och molnstrategier Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av ledningsgruppsarbete samt om du har en akademisk examen och/eller certifieringar inom relevant område. Som digitaliseringschef är du en strategisk och strukturerad ledare med förmåga att se helheten och driva utveckling framåt. Du trivs i en föränderlig miljö, är flexibel och ser möjligheter i nya förutsättningar. Du har en god kommunikativ förmåga, skapar engagemang i din omgivning och leder med både tydlighet och lyhördhet. Samarbete är naturligt för dig, och du motiveras av att tillsammans med andra uppnå gemensamma mål. Känner du igen dig i värdeord som ”vi gillar människor, vi lyssnar nyfiket och vågar utmana och vi säger och gör saker vi kan stå för”? Då är Förvaltaren rätt plats för dig. Om verksamheten Förvaltaren är Sundbybergs allmännyttiga bostadsbolag och har sedan starten 1947 varit med att bygga och utveckla det moderna Sundbyberg. Genom att äga, utveckla och förvalta hyresrätter och lokaler bidrar våra ca 150 anställda till ett växande Sundbyberg och en levande och hållbar stad. För att vi ska vara långsiktigt framgångsrika navigerar vi och följer upp verksamheten utifrån fem områden; Attraktiva bostadsområden, Trygghet och trivsel, Klimat- och resurseffektiv verksamhet, Attraktiv arbetsplats samt Ekonomiskt ansvar. Förvaltaren har stort fokus på hållbarhet och är miljöcertifierat enligt ISO 14 001. Förvaltarens erbjudande För oss är det viktigt att kunna kombinera karriär med ett privatliv där det finns utrymme för dina prioriteringar. Vi erbjuder därför en flexibel arbetsvardag med möjlighet att välja var du vill jobba tre dagar i veckan och en uppskattad arbetstidsförkortning på sommarhalvåret. På Förvaltaren blir du en del av en arbetsgemenskap med sunda värderingar och en mångfald av medarbetare som tillsammans skapar attraktiva och trygga bostadsområden där människor trivs och mår bra. Att vi har stolta, nöjda och engagerade medarbetare som gärna rekommenderar Förvaltaren som arbetsgivare – det visar vår medarbetarundersökning år efter år. Vi har också uppskattade ledare och ett ledarskapsindex som ligger långt över Sverigesnittet. Rekryteringen görs i samarbete med Poolia och du är varmt välkommen att höra av dig till Jennifer Nilsson, rekryteringskonsult, vid frågor och funderingar. Med hänsyn till semestertider, så kommer första kontakt och intervjuer ske under vecka 33 samt 34. Vi ser fram emot din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Field Applicaton Engineer MCU Sweden
NXP Semiconductors Nordic AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Job Description Your responsibilities: Develop system solution proposals based on NXP products applications in the industrial space and present in front of customers and peers. Provide strong technical expertise supporting design-in activities. Assist customers on site in evaluation of silicon support HW reviews of customer application board schematics. Support the Quality organization in analyzing Customer Quality Incidents (CQIs). Contribute to research on the competitive landscape, help to assess the NXP offerings and assist in generation of collateral to identify device/system-level differentiation from competition. Close cooperation with Sales and Marketing on project identification and proposals to customers. Leverage customer meetings to gather intelligence about the customers’ end product plans and relevant silicon requirements, communicate the collected information to the product groups. Identify new features for NXP semiconductor products to meet future market requirements. Assist in the development of technical collateral for internal or customer use (e.g. Application Notes, Engineering Bulletin, etc.). Support trade shows and technical society meetings. Your profile: Ideally some experience in the related field through working student or intern activities Good knowledge about low and high level programming languages to aid embedded system debugging and development Good knowledge of analog circuit design and knowledge about Analog and Mixed Signal ICs Good knowledge about switch mode regulator applications and designs and linear regulators Ideally some experience in design/systems engineering and/or field application engineering Capable of establishing open and trusting relationships with customers High degree of flexibility, self-motivation and business orientation Ability of solving problems in front of clients by yourself Education/studies: BSEE required, MSEE preferred Good written and verbal communication/presentation skills in English

2 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Receptionist
Randstad AB
Kontorsreceptionister

Arbetsbeskrivning Är du i början av din karriär och brinner för service, samt vill du bygga ett brett professionellt nätverk i spännande miljöer? Har du avklarad gymnasieutbildning och beskriver dig själv som social, positiv och glad? Då kan det här vara en perfekt möjlighet för dig! Randstad söker nu ett flertal ambulerande receptionister till vår servicepool för uppdrag i Stockholm, med start enligt överenskommelse. Detta är en utmärkt tjänst för dig som exempelvis nyligen tar/tagit studenten och vill ta dig an nya utmaningar efter dina studier. Vi arbetar med flera spännande kunder, bland annat advokatbyråer, banker och fastighetsbolag – vilket gör att din arbetsdag blir både varierad och omväxlande. Här får du chansen att arbeta på olika arbetsplatser, ibland på samma ställe under ett par dagar och ibland på olika platser. Utöver receptionistsysslor kan du även vara kontorsvärdinna, växelmedarbetare eller kontorsvaktmästare. Som ambulerande receptionist kommer du att få en gedigen introduktion och upplärning på mellan 10-15 olika arbetsplatser. Efter det kommer du att arbeta på olika av våra kunders kontor, vilket ger dig en fantastisk möjlighet att bredda ditt kontaktnät och utveckla dig i din karriär. Vi söker dig som trivs med omväxling och är flexibel – precis som våra kollegor i servicepoolen. Låter detta som ditt nästa steg? Ansök redan idag! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonsens slutdatum. Ansvarsområden Ta emot och välkomna besökare på ett professionellt och välkomnande sätt Hantera och distribuera inkommande och utgående post Säkerställa att receptionen och gemensamma ytor hålls representativa och ordnade Ansvara för daglig skötsel och underhåll av kaffemaskinen för personal och besökare Kvalifikationer Avklarad gymnasieutbildning Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift (vissa av våra kunder är internationella) Erfarenhet från servicearbete Goda kunskaper i officepaketet Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

2 juli 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
PakSvensk Pizzeria AB
PakSvensk Pizzeria AB
Pizzabagare m.fl.

For our kitchen we are looking for qualified chefs and pizza chefs with at least two years of combined work experience. We have the following main items in our menu: Pan Pizza, Classic Pizza, Doner Kebab, Patty Burger, Falafel, Salad. Experience with Pan Pizza and Döner Kebab is a must. Experience in making pizza dough into ready-made baked pizza. Knowing a Swedish language is a big plus, but basic English is a must. Want to know more about us? We look forward to receiving your application! • --------------------------------------------------------------------- For our kitchen, we are looking for qualified chefs and pizza chefs with at least two years of combined work experience. We have the following main items in our menu: Pan Pizza, Classic Pizza, Doner Kebab, Patty Burger, Falafel, Salad. Experience of Pan Pizza and Döner Kebab is must. Experience to make pizza dough upto finish baked pizza. Knowing a Swedish language is a big plus but basic English is a must requirement. If we are satisfied, we will continue working together Do you want to know more about us? We look forward to receiving your application! Work Location: Drabantgatan 20, Upplands Väsby

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Tandläkare sökes!

Vill du bli vår nya tandläkare!På Tandcentralen erbjuder vi specialist - och allmäntandvård. Vi har en väl fungerande koncept hur vi förbättrar munhälsan på våra patienter. Både för de stora och de små besökarna. Vi producerar högkvalitativ tandvård och vår styrka är att vi har många kompetenser under samma tak. Det gör att vi kan leverera högkvalitativ tandvård till våra patienter och att alla våra medarbetare får växa i sin yrkesroll. Det leder till ständig utveckling för patienternas bästa. Tandcentralen har sedan starten 2013 haft en stark drivkraft för jämlik tandvård oavsett postnummer, vi har drivit vår klinik i Husby och Tensta  med ett klinikkoncept som t.om överträffat våra egna förväntningar.    När du jobbar som tandläkare hos oss får du varierande tandvård att utföra. stort inflytande på hur du vill utvecklas som tandläkare en organisation som är välplanerad på alla nivåer och en fin arbetsmiljö. bra support från våra hjältar. Dvs tandsköterskor, receptionist och koordinator som underlättar din vardag samverka med andra allmäntandläkare,  specialister och tandtekniker som jobbar med oss  jobba med digitaliserad arbetsflöde med modern teknik och den senaste utrustningen.  tillgång till Tandcentralens egna digitaliserade lab, guidad kirurgi, CBCT och mycket mer som underlättar det dagliga arbetet. digitaliserad patientadministration och tillgång till klinikens eget utvecklade intranät.    Kvalifikationer och Arbetsbeskrivning Det viktigaste för oss är ett varmt, personligt patientomhändertagande och att alla mår bra på jobbet.  Du kommer arbeta i en välorganiserad klinik med digitaliserat arbetsflöde. Som person brinner du för ditt yrke. Du är en tandläkare som vill utvecklas tillsammans med oss andra och är beredd på att ta din del av det kommersiella ansvaret. Arbetet innebär både vuxen och barntandvård. Du har arbetat minst i ett år som tandläkare Du är prestigelös, har god samarbetsförmåga och kan bidra till vår goda stämning. Behärskar svenska väl i tal och skrift. Engelska och andra språk är meriterande, men inget krav. Du kan kombinera dina goda kliniska kunskaper med ett föredömligt gott patientbemötande Erfarenhet av Opus är meriterande, men inte ett krav.   Känner du dig redo nu för nästa kapitel? Vi ser fram emot din ansökan! Välkommen med din ansökan!  Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

2 juli 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
Ansvarig VVS och installation
Ls Jobbet AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Parmaco är en ledande aktör i Norden inom modulära byggnader med fokus på design och funktion. Med över 400 skolor, sjukhus och kontor i drift, visar vi att byggnader ska anpassas till våra behov – inte tvärtom. Genom att tänka nytt kan vi minska byggsektorns koldioxidavtryck radikalt. Nu söker vi dig med djupa kunskaper inom VVS- och installationsområdet som vill använda dina erfarenheter i en expertroll. Du kommer in tidigt i projekten och får en bred roll med ett starkt tekniskt fokus. Om tjänsten Som Ansvarig för VVS och installation har du helhetsansvaret för installationsfrågor och är delaktig i allt från stöttning i anbud, kalkyl och förfrågningsunderlag till projektering, utförande och eftermarknad. Du arbetar brett med överblick och ansvar för tekniska installationer under hela byggprocessen, fram till slutbesiktning. Du är experten inom ditt område och jobbar även med utveckling av produkter och lösningar. Du ingår i ett litet team på fyra personer inom teknik och design men du har också mycket kontakt med projekt. I rollen ingår projektering av ventilation, rör och värme, samt kvalitetssäkring av installationsfrågor. Du kommer att leda samordnad provning (SFK) och bistå med din expertis vid framtagande och granskning av handlingar ur ett produktionsperspektiv. Du förväntas ge teknisk input under anbudsfasen och stötta både projektledare och kalkylatorer med teknisk rådgivning under produktionen. Du kommer även att ha kundkontakt inom VVS, lösa VVS/EL-problem på plats och bidra i avtalsförhandlingar med underleverantörer. Arbetet innebär resor till projekten runt om i Sverige och besök hos fabrikerna i Finland kan också förekomma. Om dig Du har gedigen erfarenhet inom VVS-området och har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter. Kanske arbetar du som uppdragsledare eller projektör idag och vill ta nästa steg. I grunden har du en relevant högskoleutbildning som ingenjör. Har du erfarenhet av att jobba mot prefab eller modulproduktion är det meriterande. Erfarenhet av energibalansräkningar ser vi också som ett plus. Du är systemkunnig och har god kunskap inom Officepaketet och MagiCAD-program. B-körkort är ett krav. Du är flytande i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Om du också kan finska är det en fördel men inte ett krav. Som person är du flexibel och innovativ med en affärsmässig sida. Du är nyfiken och har förmåga att hitta nya kostnadseffektiva lösningar. Du trivs i en varierande roll där du både får ta övergripande ansvar men också arbeta operativt. För att trivas i rollen tror vi att du uppskattar den entreprenöriella känslan hos oss, vi är ett bra gäng som tycker om utmaningar och som alla jobbar gemensamt mot våra tillväxtmål. Annat viktigt att veta Tjänsten är på heltid tillsvidare och du utgår från vårt kontor i Hammarby Sjöstad med viss möjlighet till distansarbete. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Anna Nord på 073-981 64 14 eller via mail [email protected]. Under semesterperioden går det också bra att kontakta [email protected] . Vi genomför urval och intervjuer löpande under annonseringstiden men då det är semestertider kommer personliga intervjuer att genomföras först i augusti. Vi erbjuder en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där dina idéer och din kompetens verkligen får göra skillnad. Vi tror på frihet under ansvar och har stort förtroende för våra medarbetare. Vi befinner oss i en stark tillväxtfas, vilket skapar stora möjligheter för dig att växa med oss. Välkommen att ansöka! Krav Relevant högskoleutbildning Lång erfarenhet (5-10 år) av arbete inom VVS Goda systemkunskaper i CAD-program och Officepaketet Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift Körkort Meriterande Erfarenhet av prefab eller modulproduktion Erfarenhet av energibalansberäkningar Kunskaper i finska Om arbetsgivaren - Parmaco Sverige Parmaco designar, tillverkar och hyr ut dynamiska byggnadslösningar som möter samhällets föränderliga behov. Med en bred portfölj som inkluderar skolor, förskolor, bostäder, kontor och vårdinrättningar levererar Parmaco cirkulära och skräddarsydda byggnader av högsta kvalitet, med fokus på hållbarhet, flexibilitet och gestaltning. Med cirka 250 anställda och verksamhet i Sverige, Finland och Tyskland är Parmaco en ledande aktör inom modulär byggnation och sätter en ny standard för flexibla byggnadslösningar.

2 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
myNanny barnvakt Haninge nanny / barnpassning 1-2 gånger/vecka
YCLA AB
Övrig hemservicepersonal m.fl.

Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 6 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg

2 juli 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Fältsäljare
Jobway AB
Företagssäljare

Vill du bli del av ett härligt och engagerat säljteam där du styr dina egna dagar och har din egen kundstock? Då kan Köksbörsen vara rätt för dig! Köksbörsen expanderar och söker nu ytterligare en fältsäljare till Stockholm I rollen som fältsäljare kommer du ansvara för nya och befintliga kunder i Stockholm. Du ansvarar du för en egen budget, och kundstock samt bokar dina egna möten. Arbetet är mycket självständigt och du planerar dina egna dagar, det är därför viktigt att du är ansvarsfull och målinriktad i ditt arbete. De kunder som du skall bearbeta är restaurangkedjor, hotell, byggfirmor, kökskonsulter/arkitekter, livsmedelsbutiker, bensinstationer med flera. Du kommer även bearbeta kedjekunder samt byggprojekt. Krav Flera års erfarenhet som säljare, gärna fältsäljare Erfarenhet inom försäljning av kapitalvaror eller mot dagligvaruhandeln/restaurangbranschen/kök. Körkort Meriterande Erfarenhet av storkök Tidigare erfarenhet att rita köksritningar starkt meriterande Som person är du självgående och gillar att ta egna initiativ. Du är driven, stresstålig och ansvarsfull och kan hantera många saker samtidigt. Vidare är du målinriktad, resultatfokuserad och gillar snabba beslut. Vi ser att du är en social person som tycker om att ha mycket kundkontakt samt har ett sinne för att göra affärer. Du kanske jobbar som kock idag eller är inom restaurangbranschen men vill bli säljare? Du erbjuds att komma till ett företag som varit med länge och är välkända i branschen med ett väldigt gott rykte. Här får du vara med att bygga upp ett av företagets viktigaste pelare. Du erbjuds även trevliga förmåner och marknadsmässig lön. I denna rekrytering samarbetar Köksbörsen med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryterare Adam Wilander på [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänster. Om företaget: Köksbörsen är en helhetsleverantör av restaurangutrustning, restaurangmaskiner, storköksutrustning, köksmaskiner och storköksmaskiner. De har en egen import av maskiner från Europa och Asien. Köksbörsen gör kompletta ritningar/inredningar och har ett stort sortiment av möbler och inredning. Köksbörsen hjälper bland annat restauranger med köksplanering, finansiering, maskiner & Utrustning, möbler samt service & support. Genom åren har de byggt upp ett stort kundnät, bland annat pga. deras snabba leveranser och ett stort sortiment av maskiner på lager och omgående leverans, som är väldigt uppskattat av kunderna. Köksbörsen har kontor i Stockholm men även kontor/utställning i Göteborg av nya restaurangmaskiner. De har egen import ifrån Europa och Asien samt USA. De har egna agenturprodukter och vi levererar och projekterar kompletta restaurangkök över hela Sverige.

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Universitetslektor i arbets- och organisationspsykologi
Stockholms Universitet
Universitets- och högskolelektorer

Psykologiska institutionen är en kreativ och internationell arbetsplats för forskning och utbildning. Här bedrivs framgångsrik forskning inom psykobiologi och epidemiologi, kognitiv psykologi, perception och psykofysik, arbets- och organisationspsykologi, klinisk psykologi, personlighets-, samt social- och utvecklingspsykologi. Vi arbetar ofta tvärvetenskapligt och med en stark koppling till samhällsutvecklingen. Som forskare hos oss har du tillgång till modern forskningsinfrastruktur. Institutionen har också en egen psykologisk klinik för forskning och utbildning med ca 4000 besök per år. Mer information om oss finns på: https://www.su.se/psykologiska-institutionen/.  Ämne/ämnesbeskrivning Psykologi – särskilt arbets- och organisationspsykologi. Arbetsuppgifter Arbetet består huvudsakligen av undervisning på grund- och avancerad nivå. Undervisning och kursansvar ges huvudsakligen i arbets- och organisationspsykologi men kan ges också inom andra inriktningar av psykologi. I arbetsuppgifterna ingår kursansvar, undervisning, handledning och examination. Den sökande förväntas också i mån av utrymme engagera sig i pedagogiskt utvecklingsarbete. Behörighetskrav Behörig att anställas som universitetslektor är den som, dels har visat pedagogisk skicklighet, dels har avlagt doktorsexamen i psykologi eller har motsvarande vetenskaplig kompetens.  Som allmänt behörighetskrav gäller att ha såväl förmåga att samarbeta som den förmåga och lämplighet i övrigt som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl. Den sökande förväntas kunna undervisa på svenska från början av anställningen.  Bedömningsgrunder Särskild vikt kommer att ges bedömningsgrunderna för pedagogisk skicklighet, samt därefter bedömningsgrunderna för vetenskaplig skicklighet. Vid bedömning av den pedagogiska skickligheten kommer hänsyn att tas till aktuella erfarenheter av planering, genomförande och utvärdering av undervisning samt av handledning och examination. Den pedagogiska skickligheten ska vara väl dokumenterad så att även kvaliteten kan bedömas. Vid bedömning av den vetenskapliga skickligheten kommer vikt främst att läggas vid aktuella forskningsmeriter inom arbets- och organisationspsykologi. Samtliga meriter ska vara dokumenterade så att både kvalitet och omfattning kan bedömas.  Stor vikt fästs vid dokumenterad förmåga att samarbeta med arbetskamrater och kollegor. Vikt fästs även vid dokumenterad administrativ skicklighet samt dokumenterad förmåga att samverka med det omgivande samhället och att informera om forskning och utvecklingsarbete inom arbets- och organisationspsykologi. Meriterande är högskolepedagogisk utbildning om minst 15 högskolepoäng eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Det är vidare meriterande att ha erfarenhet av handledning och examination av självständiga arbeten inom arbets- och organisationspsykologi, och goda kunskaper sett till kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder inom arbets- och organisationspsykologisk forskning. Universitetet kommer i denna rekrytering främst att beakta de som efter en kvalitativ helhetsbedömning av kompetens och skicklighet bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter och bidra till en positiv utveckling av verksamheten. Om anställningen Anställningen avser deltid (50 %) och är tidsbegränsad till ett år med möjlighet till förlängning.  Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Vi erbjuder Hos oss får du dynamiken i samspelet mellan högre utbildning och forskning som gör Stockholms universitet till en spännande och kreativ miljö. Du arbetar i en internationell miljö och får förmånliga villkor. Universitetet ligger beläget i Nationalstadsparken med goda förbindelser till city. Psykologiska institutionen bedriver sin verksamhet på campus Albano. Stockholms universitet värnar om att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika rättigheter och möjligheter för alla. Kontakt Upplysningar om anställningen lämnas av Laura Ferrer Wreder, tfn 08-16 38 98, mailto:[email protected], och av prefekten, professor Fredrik Jönsson, tfn 08-16 38 76, mailto:[email protected]. Frågor om anställningsförfarandet kan ställas till handläggaren: mailto:[email protected]. Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med universitetets anvisningar och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Universitetets anställningsordning, generella anvisningar och ansökningsmall på svenska finns på webbsidan: https://www.su.se/om-universitetet/jobba-på-su/att-söka-en-anställning. Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025