Är du undersköterska och söker en ny karriärmöjlighet? Som gruppchef får du en ledarroll och coachar våra medarbetare att göra skillnad för de som bor hos oss.Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Vi är i ständig utveckling och söker dig som vill växa med oss – tillsammans gör vi världen lite bättre, en människa i taget!Hos oss får du engagerade kollegor, duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coachaocharbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet.Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen.Du arbetardagtid, helger och kvällar. Nära ledarskap: Rollen finns i vår organisationför att säkerställa ett näraledarskap och ge stöd.Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Delaktighet: Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Om AmetistenAmetisten är ett modernt äldreboende i Solna för personer med demens- och somatisk sjukdom. Vi erbjuder en individuellt anpassad omsorg med hjärta, integritet och valfrihet. Ametisten har en aktivitetsprofil med historia, litteratur, film och teater. Vi samarbetar med bland annat hembygdsföreningen, filmstaden och biblioteket i Solna. Ungdomar från Ung Omsorg besöker boendet för att sätta en extra guldkant på tillvaron. Vi är en entreprenadverksamhet och våra uppdragsgivare är Solna Stad. Aktivitetsansvarig:Vi arbetar strukturerat med aktiviteter och har en aktivitetsansvarig som utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande viaDemensakademin. Även du kommer få genomgå denna utbildning. Behovsbaserat önskeschema: Vi tillämpar behovsbaserat önskeschema. Det innebär att du och dina medarbetare har möjlighet attpåverka arbetstiden, utifrån behov och önskemål. Vi lägger schema för 10 veckor i taget. Ung Omsorg: Vi har ettsamarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Djur i omsorgen: Här arbetar vi med djur i omsorgen och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad undersköterska, har god datorvana och talar och skriver flytande svenska.Erfarenhet från äldreomsorgoch ledarskapär meriterande för denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du är: tydlig och skapar delaktighet coachande och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos våra medarbetare. duktig på att ge och ta emot feedback prestigelös och lättlärd självständig och samarbetsvillig affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarskapsprogram:Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära.Kompetensutveckling:Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisationLäramed en mängd kurser.Förmånsportal med rabatter:Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Snarast Sista ansökningsdag: 2025-03-31Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Självklart har vi även kollektivavtal och försäkringar. Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetarehär. Facklig kontakt:Vision, [email protected] Ansök här Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Ametisten är ett modernt äldreboende i Solna för personer med demens- och somatisk sjukdom. Vi erbjuder en individuellt anpassad omsorg med hjärta, integritet och valfrihet. Ametisten har en aktivitetsprofil med historia, litteratur, film och teater. Vi samarbetar med bland annat hembygdsföreningen, filmstaden och biblioteket i Solna. Ungdomar från Ung Omsorg besöker boendet för att sätta en extra guldkant på tillvaron. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner:Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. Kompetensutveckling:Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisationLäramed en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska. Karriärmöjligheter:Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. Bra ledning och korta beslutsvägar:Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. Gemenskap och stöd:Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. Förmånsportal med rabatter:Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Om rollenDu är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs.Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Denna tjänst är förlagd nattetid ( 20.50 till 07:05)vilket innebär att du ansvarar för boendesvård och omvårdnad under natten. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner.Din erfarenhet och kunskapDu är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen.Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan.God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor är van att struktureraoch organisera ditt arbete. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Snarast Sista ansökningsdag: 2025-01-31Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetarehär. Facklig kontakt: VårdförbundetMail:[email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Som boendehandledare förväntas du planera, utföra, dokumentera och utvärdera aktiviteter och mål tillsammans med ungdomen. Respekt för individens integritet och självbestämmande är grundläggande värderingar i det dagliga arbetet. Vi arbetar för att ge våra ungdomar stöd i vardagen med struktur, social interaktion, meningsfull fritid, vårdkontakter och hushålla med energier. Ett av våra huvudsyften är att ge ungdomarna möjlighet till en välfungerande skolgång. Ett annat syfte är att ge varje ungdom en meningsfullt utformad fritid. Andra viktiga arbetsområden är att i samarbete med övriga medarbetare ansvara för trivsel, ordning och reda i verksamhetens gemensamhetsutrymmen och att aktivt delta i verksamhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Utöver dettaförekommer också matlagning till ungdomarna vidvarje arbetspass. Arbete sker dygnet runt med sovande jour, två helger av fem utifrån ett rullande schema och arbete sker både i team och självständigt. Din bakgrund: För att trivas hos oss är du prestigelös ochhar du ett salutogent förhållningssätt, ett genuint intresse för målgruppen och är flexibel i ditt arbete. Förväntningar: Vi söker dig med eftergymnasial utbildning och med erfarenhet av arbete inomLSS. Du är prestigelös, tror på samarbete och kan arbeta både självständigt och i grupp. För dig är det viktigt med goda och förtroendefulla relationer till både ledning, kollegor, vårdnadshavare och brukare. Du delar våra värderingar Framåt, Tillsammans med Hjärta och Klokhet. Kvalifikationer Du har eftergymnasialutbildning som socialpedagog 400 YH poäng,eller annan likvärdig utbildning samttidigare erfarenhet av arbete inom LSS. Du har goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift samt erfarenhet social dokumentation.Erfarenhet och kunskap gällande olika förhållningssätt och arbetsmetoder som exempelvis; låg affektivt bemötande, AKK, tydliggörande pedagogik, och MI är att föredra. Du bör ha erfarenhet och kunskap om autismspektrumdiagnos samt ha B-körkort.Vi ser gärna att du har god datorvana och kunskap om Microsoft Office 365. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.Mer information Omfattning: Allmän visstidsanställning/Avtalad visstidsanställning/Vikariat. Vid anställning per timme skrivs "Allmän/Avtalad visstidsanställning vid behov" Omfattning:Timanställning vid behov Arbetstid: oregelbunden arbetstid, vardagar, helg, kväll och sovande jour. Lön: individuell lön Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum: : 2025-02-10. Intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Kontakt: Vid frågor om tjänsten, kontakta :Yasmine PoursamadVerksamhetschef, 0720-836729 Välkommen med din ansökan! Före anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att begäras in. Vi väljer att hantera denna rekrytering internt och avböjer alla eventuella erbjudanden om hjälp med rekrytering från externa företag. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Vi på Bee Bemanning söker nu en engagerad och erfaren Sales Manager som konsult uthyrd till vår kund. Vår kund befinner sig i en spännande tillväxtfas och etablerar en ny division med fokus på värmepumpar. Företagetär ett snabbt växande företag från Centraleuropa som är verksamt inom förnybar energi och solcellsteknik. Företaget erbjuder innovativa lösningar för både privatpersoner och företag, med fokus på marknader i Europa och Asien. Deras produktportfölj inkluderar bland annat system för solenergi, energilagring, elbilsladdning, värmepumpar och energihantering. Med kontor i ett flertal länder har de etablerat sig som en viktig aktör på internationella marknader. Om rollenI rollen som Sales Manager får du möjlighet att vara med och bygga upp en ny verksamhet från grunden. Du kommer ansvara för försäljningen av värmepumpar i din tilldelade region. Det innebär att analysera rätt försäljningskanaler, identifiera möjligheter inom olika marknadssegment (bostäder, kommersiella och industriella) samt aktivt söka och knyta nya B2B-partnerskap. Du förhandlar avtal och marknadsför produkterna bland etablerade installatörer och rörmokare. I din vardag kommer du att: Bygga och vårda relationer med kunder och samarbetspartners. Samarbeta med avdelningar för teknisk support, marknadsföring och försäljning för att säkerställa smidiga affärsflöden. Ge grundläggande teknisk support och utbildning till affärspartners. Identifiera och följa upp affärsmöjligheter, samt hantera leads och analysera partners prestationer. Samarbeta med marknadsteamet för att utveckla samarbeten med installatörer och affärspartners. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet av B2B-försäljning, gärna med fokus på värmepumpar eller relaterade produkter. Erfarenhet av strategisk planering. Goda förhandlings- och presentationsfärdigheter. Utmärkta tids- och självledarskapsförmågor. Kunskap om relaterade teknologier (t.ex. solcells- och HVAC-system). Grundläggande marknadsföringskunskaper. Förmåga att etablera och sälja nya varumärken. Goda kunskaper i MS Office 365. Engelska på minst B2-nivå. B-körkort. Kontaktuppgifter och ansökan Välkommen med din ansökan redan idag, då vi löpande arbetar med urval och intervjuer. Detta är en konsultanställning via Bee Bemanning, vilket innebär attdu kommer att vara uthyrd till vår kund.Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår ansvariga rekryteringskonsult Philip Börjesson på [email protected]. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdatum: 31/1-2025 Om Bee BemanningVi är ett rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade inom HVAC, teknik och energi. Vi matchar rätt kompetens med rätt företag – oavsett om det handlar om mindre bolag eller stora koncerner över hela Sverige. Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att lära känna dig!
Om vår kund Vår kund är ett konsultföretag med en internationell närvaro och kontor i bland annat Stockholm, Dubai, Barcelona, Turin, New York och San Francisco. Företaget erbjuder tjänster inom digital transformation och är specialiserat på Customer Relationship Management (CRM). Med över 15 års erfarenhet har de byggt en stark kultur som kombinerar innovation med kundcentrerat arbete. Företaget strävar efter att förena affärsbehov, processer och teknik för att skapa lösningar som driver tillväxt och effektivitet. Här prioriteras balans mellan arbete och privatliv, och du får möjlighet att arbeta både på kontoret och hemifrån, i en dynamisk och flexibel miljö. Din rollI rollen som Microsoft Dynamics Application Specialist kommer du att arbeta med att anpassa, konfigurera och utveckla Dynamics 365-applikationer för att möta kunders behov. Du blir en nyckelperson i att skapa innovativa affärslösningar och bidra till företagets framgång inom CRM och digital transformation. Ditt ansvar Anpassa och konfigurera Dynamics 365-applikationer för att uppfylla kundkrav. Utveckla skräddarsydda lösningar med hjälp av Power Apps, Power Automate, Power BI och Power Pages. Tillämpa DevOps-principer i en agil arbetsmiljö för att effektivisera utvecklings-, test- och driftsättningsprocesser. Ge insikter och lösningar för CRM-utmaningar och arbeta nära kunder för att förstå deras behov. Delta i agila team och bidra till implementeringen av SAFe-principer (Scaled Agile Framework). Genomföra utbildningar och erbjuda löpande support till slutanvändare. Kvalifikationer 3–5 års erfarenhet av Dynamics 365 och Microsoft Power Platform (Power Apps, Power Automate, Power BI, Power Pages). Flytande i svenska och professionell i engelska. Erfarenhet av DevOps, Jira och agila arbetsmetoder som Scrum och SAFe. Grundläggande förståelse för JavaScript och plugin-koncept. Kunskap om olika verktyg inom Dynamics 365 och deras tillämpningar. Meriterande erfarenheter Microsoft Certified: Power Platform Functional Consultant. Microsoft Certified: Power Platform Fundamentals. Certifiering som Scrum Master eller SAFe Agilist. Placering Tjänsten är baserad i Stockholm med möjlighet till distansarbete. Tidplan och omfattningTjänsten är en heltidstjänst där kunden kommer att erbjuda en fast anställning till rätt kandidat. Startdatum enligt överenskommelse.Om EdgeEdge of Talent är en rekryterings- och konsultbyrå som specialiserar sig på att matcha talanger med rätt företag. Vi är dedikerade till att skapa framgångsrika samarbeten genom att förstå både våra kunders och kandidaters behov. Med en stark närvaro på marknaden och ett brett nätverk av kontakter, säkerställer vi att våra kandidater får den bästa möjliga starten i sin nya roll.Ansök nu och bli en del av en internationell organisation som värdesätter både innovation och individens utveckling!
Nu söker vi på Ametisten i Solna en arbetsterapeut. Tjänsten är tillsvidare med sex månader provanställning. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Från oss till dig• Utbildning via vår egen utbildningsorganisation Lära• Förmånsportal med rabatter och erbjudanden• Coachande och stöttande chefer nära dig• Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende• Karriär- och utvecklingsmöjligheter• Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder Vi har också kollektivavtal, tjänstepension och tillhörande försäkringar. Om rollenDu arbetar i ett team tillsammans med fysioterapeut, sjuksköterskor och omvårdnadspersonal och er uppgift är att ge livskvalitet. Du ser varje individ och har en förmåga att förstå vad varje person behöver.I rollen som arbetsterapeut, hittar du tillsammans med de boende, de bästa sätten att använda sina egna förmågor i vardagen. Du stöttar och motiverar personerna att själva utveckla och bibehålla sina fysiska, kognitiva och sociala förmågor. Ofta innebär det att du gör bedömningar och anpassar vardagsmiljön. Du provar också ut och förskriver fysiska och kognitiva hjälpmedel.Du får handleda dina kollegor i rehabiliterande insatser, förhållningssätt, förflyttningsteknik mm. Ofta har du även kontakt med de boendes närstående. Om Ametisten: Ametisten är ett modernt äldreboende i Solna för personer med demens- och somatisk sjukdom. Vi erbjuder en individuellt anpassad omsorg med hjärta, integritet och valfrihet. Ametisten har en aktivitetsprofil med historia, litteratur, film och teater. Vi samarbetar med bland annat hembygdsföreningen, filmstaden och biblioteket i Solna. Ungdomar från Ung Omsorg besöker boendet för att sätta en extra guldkant på tillvaron. Din erfarenhet och kunskapVi tror att du som söker dig till oss: lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg. tycker mycket om att möta människor i olika situationer. är självständig, kan göra egna bedömningar och fatta beslut och vågar tänka själv. har ett pedagogiskt förhållningssätt och tycker om att jobba i team samt stötta kollegor Du är legitimerad arbetsterapeut och vi ser gärna att du har några års erfarenhet av äldreomsorg. Du har god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättningTillträdesdatum: SnarastSista ansökningsdag: 2025-03-31Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställningHar du frågor? Kontakta gärna: [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post.Facklig kontakt: Akademikerförbunden (företräds av Akademikerförbundet SSR) Tfn:08-617 44 00. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. AnsökanVälkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Sabbatsbergs operation söker en ny medarbetare och välkomnar dig som har minst 4 års erfarenhet av yrket som anestesisjuksköterska. Om ossAleris Ortopedi och Operation finns i Stockholm, Nacka, Täby, Uppsala, Göteborg, Ängelholm, Malmö, Umeå, Jönköping och Varberg. Vi har specialister inom en mängd ortopediska områden och hjälper till med utredning, diagnos och behandling. Vi är den enskilt största aktören inom ryggkirurgi i Sverige. RollenVi på Sabbatsbergs operation utför ortopediska operationer men även urologi, robotkirurgi, gynekologi, ÖNH och kirurgi. Vi arbetar dagtid måndag till torsdag 7.00 - 17.00 i normalfallet har vi ingen jour eller beredskap. Vårt erbjudandeSom medarbetare på Alerisfår du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. Om digVi söker dig som: -är trygg, stabil och positiv - tycker om att arbeta i team Krav: legitimerad sjuksköterska med specialistutbildning i anestesi med minst 4 års erfarenhet.AnställningsvillkorAnställningsform: Tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns AnsökanVarmt välkommen med din ansökan till oss! Marita Lillbäck Anestesisjuksköterska/[email protected] 40 74 Niklas EklundAnestesiolog/[email protected] 41 03
Inget bolag kan existera utan bra människor. Vissa säger till och med att HR är den överlägset bästa och absolut viktigaste funktionen i ett bolag. Om du håller med, är du förmodligen den vi söker! Ju fler kompetenta människor och talanger vi får in och håller kvar inom bolaget, desto mer effektivt och bra kan vi arbeta tillsammans för att rädda planeten. I vår strävan att erbjuda fossilfria lösningar till våra kunder.Vårt mål som People Growth team är att; vara den mest attraktiva arbetsgivaren, att kunna attrahera och behålla de mest kompetenta och engagerade Power Shifters för att främja tillväxt och framgång.Detta gör vi genom att stödja, möjliggöra och transformera People Growth inom Svea Solar. Allt för att vara en branschledande HR funktion. Och det är här du kommer in i bilden... Rollen I rollen som HR Partner är du en del av vårt svenska People Growth-team och rapporterartill Chief HR Officer, Cecilia Wirén. Du ansvarar huvudsakligen för HR-arbetetmot våra tjänstemannaavdelningar inom Sales, Commercial, Marketing &Sunbeam.Du fokuserar på dagliga HR-uppgifter där dustödjer du och agerar kontaktpunkt för våra ledare.Som HR Partner hos oss får du även ta lead och äga ett specialistområde, där denna roll tar ett helhetsägandeskap överCompensation & Benefits.Enviktig KPI för dig under närmsta året är att "Set a clear Svea Solar compensation structure".Du driveraktiviteter som implementering av system &processer, bygger jobbarkitekturer, ser över bonusprogramm.m. så att vi blir compliant enligt det nya lönetransparensdirektivet, i det ingår såklart även utrullning till organisationen. Du ansvarar även förlönekartläggning och lönerevision.Denna tjänst är ett vikariat på heltid,startar omkring 1 apriloch stäcker sig ca1 år framåt.I rollen ingår även: Rådgivning och coachning av ledare. Självständigt skapa, stödja och leverera i projekt, processer och policys relaterade till medarbetarcykeln. Kontinuerligt förbättra och utvärdera processer och strategier för att bättre stödja din del av organstationen. Stödja verksamheten i att använda gemensamma verktyg, metoder och arbetssätt. Genomföra utbildningar och workshops för att anställda och ledare, såsom HR-forum, chefsintro etc Administrera organisations och medarbetarförändringar i vårt HR-system, Sympa. Säkerställa korrekt anställningsdata för din del av organisationen, självklart i samarbete med vår rekryteringsfunktion. Analysera HR-data för insikter i det dagliga arbetet. Är vi en match? För att vara en bra match tror vi att du har: Flera års arbetslivserfarenhet i en liknande roll, helst i ett snabbväxande företag, där du stöttat funktioner inom liknande funktioner. Erfarenhet och/eller ett stort intresse av att driva arbete inomCompensation & Benefits. Flytande i svenska och engelska. Som person tror vi att du är kommunikativ, strukturerad och en sann relationsbyggare. Med ditt intresse för verksamheten och en stark affärsmässighet finner du det motiverande att arbeta nära de operativa avdelningarna. Listan kan kännas lång, men ingen är bäst i alla kategorier. Sök om du känner igen dig någorlunda På Svea Solar kan du Grow as we grow - vi lär dig nya skills här! Om Svea Solar Vi på Svea Solar har ett tydligt uppdrag som bolag – att avsluta användningen av fossila bränslen. Våra installationer har hittills hjälpt till att undvika CO2-utsläpp motsvarande elförbrukning för 1 400 000 hushåll under ett helt år. Men vi är inte bara marknadsledare inom installation av solceller. Nu adderar vi som bolag ytterligare produkter till vår portfölj och fortsätter vår resa mot en hållbar framtid genom att driva innovation inom energisektorn. Våra erbjudanden inkluderar värmepumpar i samarbete med IKEA, laddare för elbilar, batterier, elavtal och vår egen mjukvara för energioptimering (VPP). Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla nya lösningar som gör skillnad – både för våra kunder och klimatet. Mångfald och inkluderingVi vet att mångfald och olika erfarenheter bidrar tillkreativiteten som krävs för att utveckla branschen. Vi värdesätter en jämn könsfördelning och ambitionen är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder för att representera samhället och våra kunder. Därför bedöms alla kandidater från samma premisser. Vi ställer samma frågor till alla kandidater samt använder tester i Alva Labs som en del av bedömningen. Bli del av the Power Shift När Svea Solar växer blir världen bättre. Vi erbjuder våra Power Shifters att göra faktiskt skillnad - i en tid då få frågor är lika viktiga som klimatfrågan. På Svea Solar finns ingen brist på nya spännande utmaningar och möjligheter att Grow as we grow. Vi menar allvar med att leda the Power Shift - men vi kan såklart ha roligt samtidigt. Vi vet att alla mår bättre om vi kan erbjuda en arbetsplats präglad av fantastiskt ledarskap, acceptans av misslyckanden tillsammans med vänlighet och humor. Om rekryteringsprocessen Du behöver intebifoga personligt brev och inte ansöka med CV om du söker med LinkedIn. Vi vill ge dig en modern och smooth ansökningsupplevelse Vi inleder processen relativtomgående efter att annonsen publicerats Längst ned på denna sida hittar du mer information om våra rekryteringsprocesser För slutkandidatgör vi bakgrundskontroll av belastningsregister För en rättvis bedömning får våra kandidater genomföra tester i Alva Labs om man uppfyller ska-kraven. Diversity is key! Varmt välkommen med din ansökan!
Job DescriptionWe are seeking a passionate and strategic Associate People Director who thrives on building high-performing teams, partnering with stakeholders, and fostering an inclusive, engaging culture. This role blends strategic oversight with hands-on involvement to align people strategies with business objectives, ensuring our client’s continued success. You will partner with CCS managers to deeply understand the organization, their players, and their business. Reporting to the Sr People Director, based in Stockholm, this role will also engage closely with Centers of Excellence (COEs) and the wider HR team to drive impactful results. As an Associate People Director, you will: Strategic Leadership: Design and execute people strategies for CCS, aligned with the broader Franchise agendas. Partner with leadership to translate business strategies into people and organizational priorities, driving cultural and operational transformation. Provide expert guidance on organizational design, change management, and labor law compliance. Partnering & Advisory: Build trusted relationships with managers, coaching and supporting them in executing people initiatives. Serve as a strategic advisor, influencing decisions that align with business goals and people priorities. Partner with COEs to leverage expertise in Talent Management, Diversity & Inclusion, and Employee Engagement. Talent & Workforce Management: Lead processes such as talent planning, succession planning, workforce planning, and performance management to build a robust talent pipeline. Partner with Talent Acquisition to ensure strategic hiring that aligns with business needs and DE&I goals. Drive retention strategies and create skilling plans to address development gaps for critical roles. Data-Driven Insights: Leverage data to inform decisions, shape strategies, and influence stakeholders with compelling storytelling. Analyze key people metrics (e.g., attrition, talent gaps) to identify trends and drive actionable solutions. Culture & Change Management: Champion Diversity, Equity, and Inclusion (DE&I), embedding these values across all people strategies. Lead organizational development and cultural initiatives, ensuring effective communication and seamless implementation. Guide leaders through change management processes to enable smooth transitions and maintain high engagement. Qualifications You have HR experience in complex, matrixed organizations. You have expertise in talent management, workforce planning, organizational design, and change management. You have strong coaching and advisory skills, with the ability to build trust and influence across all levels of leadership. You have in-depth knowledge of employment law and compliance. You are fluent in English, oral and written. Meritorious: Experience in digital, entertainment, or technology sectors. Meritorious: Familiarity with local labor laws, experience from working in an international diverse environment and a strong understanding of DE&I principles. Personal Qualities We are looking for someone who embody a growth mindset and are passionate about fostering inclusive, high-performing cultures. The ideal candidate thrives in a fast-paced, constantly evolving environment, demonstrating resilience and adaptability in the face of challenges. You bring a proactive, hands-on approach, complemented by the ability to think strategically and see the bigger picture. As a true team player, you value collaboration and take pride in contributing to a high-performing team dynamic. Company DescriptionOur client is a Swedish game developer with a strong focus on mobile games. Around 2,000 people work here, spread out among other places in Stockholm, Malmö, London and New York. When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. SalaryAs agreed. Admission and ApplicationFull time, office hours. Our client wishes to start as soon as possible and the assignment is expected to run for 2-4 months with possibility of extension. You will be employed by JobBusters as a consultant with our exciting client. Send in your application in English today, as interviews take place continuously.
Är du en erfaren och passionerad HR-ledare som brinner för att bygga starka team, driva förändring och skapa en inkluderande kultur? Nu söker vi en Associate People Director för ett uppdrag hos en framstående aktör i Stockholm. I denna roll kombinerar du strategiskt ledarskap med operativ spets, samtidigt som du arbetar nära ledningen och påverkar organisationens framgång. Vad du får göra: Strategiskt ledarskap: Utforma och implementera HR-strategier som stöttar affärsmål och främjar en högpresterande kultur. Partnerskap med ledare: Coacha och stödja chefer i att driva framgångsrika HR-initiativ och utveckla organisationen. Talent Management: Leda processer som succession planning, arbetskraftsplanering och kompetensutveckling. Data-driven HR: Analysera nyckeltal och trender för att skapa insiktsdrivna lösningar och beslut. Driva förändring: Stärka mångfald och inkludering samt leda förändringsinitiativ med fokus på engagemang och framgång. Vad vi söker hos dig: Bevisad erfarenhet av strategiskt HR-arbete i komplexa och matrisorganisationer. Djup kunskap inom arbetsrätt, förändringsledning och organisationsdesign. En skicklig coach och rådgivare som bygger förtroende och påverkar på alla nivåer. Analytisk förmåga och vana att använda data för att driva beslut och förändringar. Erfarenhet från digitala, tekniska eller underhållningssektorer är meriterande. Praktisk information: Plats: Stockholm Startdatum: 2025-01-27 Omfattning: 100% Längd: 2–4 månader Gör din ansökan nu! Vill du vara en del av en spännande resa och bidra till att skapa framgång i en dynamisk organisation? Tveka inte att skicka in din ansökan – detta är möjligheten för dig som vill göra skillnad! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer