Beskrivning Vi söker nu en erfaren teknisk konsult för ett uppdrag hos en av våra kunder inom kollektivtrafik och fordonsförvaltning. Du kommer att spela en central roll i att identifiera, driva och följa upp tekniska ändringar av fordon – med särskilt fokus på Coradia. Uppdraget innebär både strategiskt och operativt arbete, där du blir en nyckelperson i ett tvärfunktionellt team som arbetar för förbättrad tillgänglighet, arbetsmiljö och underhållseffektivitet. Stationeringsort är Stockholm, men det finns goda möjligheter till distansarbete. Uppstart enligt överenskommelse – möjlighet till successiv upprampning mot 100 % finns. Arbetsuppgifter Driva ändringshantering för fordonstypen Coradia Identifiera och implementera tekniska ändringar på fordon och stödsystem Arbeta med ersättning av obsolet material (t.ex. framtagning av ny lösning, konstruktion, tester/verifiering) Säkerställa att ändringar uppfyller gällande regelverk, inklusive CSM-RA och relevanta TSD:er Samarbeta med berörda intressenter såsom underhållsleverantörer, depåer och andra kollektivtrafikmyndigheter Kvalifikationer Skall-krav (måste uppfyllas): Minst 3 års erfarenhet av arbete där FORD varit ett centralt system Minst 3 års erfarenhet av verktyg för fordonsdokumentation, underhåll och statusuppföljning Minst 3 års erfarenhet från arbete med fordonstyp Coradia Meriterande (bör-krav): Teknisk kunskap om järnvägsfordon och dess förvaltning Praktisk erfarenhet och/eller utbildning inom CSM-RA och dess tillämpning Erfarenhet av att ta fram tekniska underlag och underhållsinstruktioner Välutvecklat kontaktnät inom Coradiaområdet (förvaltningar, leverantörer, depåer) Praktisk erfarenhet från arbete i depåmiljö Mer än 3 års erfarenhet från arbete med Coradia Personliga egenskaper: Teknisk generalist med problemlösningsförmåga Självständig och strukturerad, med god förmåga att prioritera arbete Villkor Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till kunden. Du erbjuds en trygg anställning enligt kollektivavtal, med marknadsmässig lön och förmåner. Vi arbetar löpande med urval och presentation av kandidater, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Det är viktigt att ditt CV tydligt visar hur du uppfyller skall-kraven. Vill du bli en del av ett viktigt samhällsuppdrag och bidra till en bättre kollektivtrafik? Välkommen med din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Vill du kombinera ditt ledarskap med ett meningsfullt uppdrag? Nu söker vi en driven verksamhetschef till vårt team. Vi söker nu en engagerad och trygg verksamhetschef till Skarpnäcksgårdens dagliga verksamhet inom Nytida. Här får du leda ett erfaret team, utveckla en kreativ verksamhet och vara med och göra verklig skillnad – varje dag. Hos oss får du: En tydlig värdegrund – du leder utifrån Respekt, Kunskap, Enkelhet och Ansvar. Starkt ledarstöd – tillgång till ledarskapsprogram, chefshandledning och pedagogiskt ramverk. Utvecklingsmöjligheter – genom vår utbildningsorganisation Lära. Kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Förmånsportal – med rabatter och erbjudanden. Om rollen Som verksamhetschef har du helhetsansvar för Skarpnäcksgårdens dagliga verksamhet enligt LSS. Det innebär att du leder både personal, kvalitet och ekonomi samt samarbetar med kommunen, närstående och andra aktörer. Du är en närvarande och operativ ledare som bygger vidare på det goda arbete som redan finns i verksamheten. Du arbetar nära ett erfaret team: en verksamhetsutvecklare, två gruppledare och två stödpedagoger – alla med stort engagemang och gedigen kompetens. Om Skarpnäcksgårdens dagliga verksamhet Skarpnäcksgården vänder sig till personer i yrkesverksam ålder som tillhör personkrets 1 enligt LSS. Här får deltagarna utvecklas genom individanpassade aktiviteter som speglar deras intressen och mål. Verksamheten har två inriktningar: - Arbetsinriktad del – arbete i secondhandbutik (i samarbete med Artikel 2), köks- och trädgårdsarbete, återvinning m.m. - Skapande och kultur – konst, musik, dans, sinnesstimulerande aktiviteter och studiebesök. Vi arbetar utifrån Nytidas pedagogiska ramverk – med tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Verksamheten ligger centralt i Skarpnäck med närhet till kollektivtrafik och grönområden. Vi söker dig som: Har relevant högskoleutbildning samt påbyggnad juridik (t.ex. socionom, beteendevetare, sjuksköterska). Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Har haft eller har IVO-tillstånd för verksamhetsansvar inom LSS Har flerårig chefserfarenhet inom LSS-verksamhet, gärna inom entreprenad Har god kännedom om SoL, LSS, förvaltningsrätt, arbetsmiljö och dokumentation. Är coachande, tydlig, lösningsfokuserad och närvarande i ditt ledarskap. Har erfarenhet från daglig verksamhet och/eller bostäder med särskild service. Anställningsform Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-15 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Vill du jobba med ett grymt team och utecklas inom försäljning är vi rätt plats för dig! Vi söker vårt nästa sjärnskott! Vi på WE CLOSE expanderar och söker nu fler säljare till vårt fantastiska kontor i Hammarby Sjöstad. Nu kan du bli en del av WeClose underbara team, vi utbildar dig och du får möjlighet till en framgångsrik karriär! Inga förkunskaper krävs - vi letar efter personligheter med rätt attityd och vilja att lära sig. Vad innebär rollen? -Som telefonförsäljare kommer du dagligen prata med både nya och befintliga kunder. -Du kommer vara hjärtat i vår försäljning och ha chansen att erbjuda kunder våra produkter och tjänster till våra kunder. -Tillsammans med ditt team kommer du att arbeta mot ambitiösa mål och bli belönad för dina resultat. Vad vi erbjuder: -Garantilön, generösa provisioner och lockande bonusar som belönar din prestation. -Daglig coaching och mentorstöd för att stödja din personliga och professionella tillväxt. -Spännande tävlingar, roliga aktiviteter och AW:s för att stärka sammanhållningen och skapa en positiv arbetsmiljö. -Möjlighet att jobba med fantastiska kollegor i en inspirerande och stöttande miljö. -Kontinuerliga utbildningar inom försäljningsteknik och produktkunskap för att hjälpa dig att bli en mästare på ditt område. Vi letar efter dig som: -Behärskar svenska flytande i både tal och skrift. -Drivs av utveckling och resultat och är redo att ta din karriär till nya höjder. -Besitter slipade sociala färdigheter och trivs med att kommunicera med människor. -Strävar efter framgång och är redo att ta steget mot en spännande och givande karriär. -Är en energifylld person som gillar att jobba med ett team och uppnå sina mål. Så, är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt vinnande team? Ansök via denna annons Välkommen till We Close – där ambition möter framgång i hjärtat av Hammarby Sjöstad! Vi är stolta över att ha ett av Sveriges främsta säljteam, där varje individ är noggrant utvald för att skapa en dynamisk och resultatinriktad enhet. Hos oss handlar försäljning inte bara om siffror – det handlar om att bygga relationer, utvecklas och ständigt sträva efter nästa nivå. En exklusiv och inspirerande arbetsmiljö Våra moderna lokaler erbjuder en kreativ och motiverande miljö där du kan prestera på topp. Med begränsade kontorsplatser säkerställer vi en tight gemenskap, där samarbetet står i fokus och varje individ får utrymme att växa. Din framtid börjar här På We Close är du mer än en anställd – du är en del av ett vinnande lag. Här får du möjligheten att bevisa din potential, ta din karriär till nya höjder och vara en del av något extraordinärt. Varje dag är en chans att utmana dig själv, utvecklas och skapa framgång tillsammans med oss. 🔹 Är du redo att ta nästa steg? Välkommen till We Close – där vi stänger affärer och öppnar dörrar till en lysande framtid!
Är du duktig på Stål och har erfarenhet av stora projekt då har du nu möjligheten att få vara med och bygga ett av Sveriges mest spännande och omfattande byggprojekt? Vi står inför en historisk utveckling. Den tunga industrin ställer om och banar väg för en fossilfri framtid som skapar betydande värden inom ekonomi, teknisk utveckling och miljö. NCC:s affärsområde NCC Green Industry Transformation söker nu en driven Projektchef eller senior Platschef som har kunskap inom Stål till vårt team i Gällivare. Dina kollegor pendlar från olika orter i Sverige och har nu påbörjat en spännande resa där nya utmaningar, nya kunskaper och fin gemenskap utvecklas. Välkommen att ta nästa steg i din karriär i ett team där engagemang, kompetens och samarbete står i centrum. Tjänsten som Projektchef Stål Som Projektchef för Stål har du en nyckelroll där du ansvarar för att kontrollera tillverkning och ytbehandling hos stålentreprenörerna samt montagearbeten på plats. Du övervakar och följer upp kvaliteten samt hanterar kostandsregleringar för både tillverkning och montagearbeten. Du driver projekt framåt – från planering till genomförande – med fullt ansvar för tid, kostnad och kvalitet. Du leder ett engagerat team av platschefer och arbetar nära produktionsledning, inköp och övriga intressenter för att optimera hela byggprocessen. Genom att bygga starka relationer med kunden säkerställer du både nöjda beställare och nya affärsmöjligheter. Rollen kan även innebära medverkan i anbudsarbete där din erfarenhet bidrar till att vinna och vidareutveckla samarbeten. Om affärsområdet NCC Green Industry Transformation NCC Green Industry Transformation är ett nystartat affärsområde som bildats för att NCC ska kunna stötta industrins gröna omställning. Affärsområdet specialiserar sig på komplexa och stora industri- och infrastrukturprojekt som omfattar ny teknik, just nu med ett fokus på Norr- och Västerbotten. Din profil som Projektchef Stål Du arbetar idag antingen som Projektchef, senior Platschef eller Entreprenadingenjör med gedigen erfarenhet av byggproduktion inom stora projekt och med Stål. Du kan även ha en bakgrund från stålverkstäder eller platsmontering, antingen som entreprenör eller som kvalitetskoordinator. I grunden har du en teknisk utbildning och har följande utbildningar för stål: TR-stål/N och TR-stål/K och/eller målningskontroll: FROSIO är meriterande men ej ett krav. Du känner dig trygg i både entreprenadjuridik, ekonomisk styrning, produktionsplanering, kalkylering och riskhantering. Du vet hur man leder – både i medvind och motvind – och har ett naturligt fokus på struktur, kommunikation och teamkänsla. Du är lösningsorienterad och ser till att projektet alltid har rätt riktning. Du är van vid och trivs med att bygga långsiktiga relationer både internt och med kunder. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. NCC erbjuder NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, förskottssemester samt lunchförmån. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning. För att lyckas med rollen ser vi att du utgår ifrån Gällivare men det finns goda transportmöjligheter dit om du inte väljer att flytta dit på heltid. Initialt, d v s innan projektet är i full produktion, bedömer vi att ca 50 % av tiden kan ske på distans. Kontakt och ansökan Kontakta gärna Produktionschef Olaf Burger på 070 - 393 75 00 alternativt HR Specialist Monica Klersén på 070-653 90 49. Urval sker löpande dock är sista ansökningsdagen den 10 augusti 2025. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden Annonssäljare och säljare av rekryteringstjänster undanbedes kontakta NCC för detta uppdrag.
Scania is undergoing a transformation from being a leading supplier of trucks, buses, and engines to providing complete and sustainable transport solutions. Together with TRATON and our sister brands MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International, we are working to shape the future of mobility with innovative and environmentally conscious solutions. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Together, we are at the forefront of creating a sustainable future. Role Summary Are you ready to lead and innovate at the intersection of IT and production? Join Scania as a Solution Architect for Shared Powertrain IT team and drive our transformation journey! In the next few years, we see exciting transformational projects driven by new business models and Industry 4.0. We shall also implement a new ERP system to modernize our system landscape and support the growing business demands. This will dramatically change how we conduct business and therefore we need a new awesome colleague to our team. In this role you will be part of a team that will work close to the production units within Powertrain IT and will also support other IT teams in identifying new business needs and translate them into digital solutions. Job Responsibilities Your main responsibilities include: · Work primarily within the Production domain towards specific production units and take responsibility to ensure that IT solutions are realized correctly and for the right lifespan. · Create and maintain an architectural vision and technical roadmap for your domain in connection with the overall architecture for Production & Logistics including the IT infrastructural perspective. · Understand the current architecture of our existing landscape and create a plan to reach the target architecture. · Play a key role in facilitating the reuse of ideas, applications, components, and proven patterns within stakeholders but also across the enterprise by collaborating with other architects. · Take a leading role in the creation and sharing of best practices, technical content and prepare and present the basis for architectural recommendations keeping the quality characteristics in mind. · Work closely with the Lead Solution Architect and Business Architect in your domain along with other roles such as Software Architects, Project managers, Business Analysts, Line managers, Product owners, etc. · Work together with the Scania IT Infrastructure department to communicate Production & Logistics needs and to secure the overall IT architecture for the Production units. · Drive the overall architecture forward together with the rest of the architect team and the product teams within the department. Who You Are We are looking for you that have · Worked in a strategic role in creating IT solutions for at least 5 years, with an extensive experience in architecting technical solutions in a complex IT landscape · Experience in driving technical and organizational change of significant complexity as a part of a digital transformation journey in large organisations · Modelling experience and can develop different views at different levels, from simple to complex depending on the need and audience · Experienced in working in agile contexts where we aim to increase the speed in our deliveries through more breakdown of initiatives and more delegation of responsibility and mandate. Being knowledgeable in describing frameworks and following up with coaching. · Great communication and presentation skills in English If you are knowledgeable in Production & Logistic systems such as ERP, MES and SCADA with a know-how of ISA95 standard and impact of Industry 4.0 that is meritorious. For you to have fun and thrive in his position we believe you are a curious person who stays up to date on industry trends, modern technologies and is receptive to innovative ideas and influences. This Is Us Today, we are approximately 70 employees distributed in 6 team where 5 of the teams are in Södertälje and 1 in Luleå. We are now searching for our new colleague who is curious to take on this challenging and exiting position as Solution Architect for the Shared Powertrain IT team focusing on specific production units. The team responsible for IT deliveries within the Shared Powertrain IT team, have many ongoing and upcoming initiatives driven by new business models and Industry 4.0. We will also implement a new ERP system to modernize our system landscape and support the growing business demands. This requires a Solution Architect who has the ability and motivation to manage a complex IT delivery to take us towards target architecture. To secure the high load of IT demands, the IT delivery have both own IT development and managed service set ups. Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-08-10. Screening will take place after the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role. If you have questions or would like more information, please contact: Albert Isik Section Manager, [email protected] Please note that due to the summer vacation period, responses to questions may take a bit longer than usual, and interviews will be scheduled after the holidays.
EMJ Installation & Bemanning AB söker flera Elinstallatör med allmän behörighet för flera stora och unika projekt inom el entreprenader. Arbetsplatserna ligger oftast centralt i Stockholm. Arbetsbeskrivning Som Elinstallatör med allmän behörighet på projekten kommer du utföra olika typer av elinstallationer, både för låg- och högspänning, tillsammans med ditt arbetslag eller själv. Utbildning och Intyg Krav: Elsäkerhets verkets Behörighetsbevis för Elinstallatör med allmän behörighet Flytande svenska i tal och skrift Meriterande utbildningar: ESA, SoS-ledare, tillsyningsman (TSM), elsäkerhetsledare (ESL), B-körkort. Vi söker för kunds räkning flera drivna, självgående Elinstallatör med allmän behörighet som har god erfarenhet inom ny produktion, entreprenad, kontorsanpassningar, unika el projekt.
Brunnby Hotel, Årsta Partihallar – 44 rum Vill du ha ett omväxlande extrajobb där du får ta ansvar och vara delaktig i flera delar av hotellverksamheten? Vi söker nu en hotellreceptionist för extraarbete, främst varannan helg, med möjlighet till fler pass under sommaren, men även enstaka vardagar i perioder. Om oss Brunnby Hotel är ett familjeägt 2-stjärnigt hotell med 50 rum, beläget i Årsta Partihallar – nära både Stockholmsmässan och Globen. Vi är ett litet team med stort engagemang, där varje medarbetare gör verklig skillnad för våra gästers upplevelse. Om tjänsten Det här är en bred och varierad roll där du arbetar med allt från att ta emot gäster i receptionen till att sköta frukost och hjälpa till med städning vid behov. Du behöver vara självgående och ha lätt för att hantera många uppgifter samtidigt. Arbetspass: – 06.30–14.30 (morgon) – 14.30–22.30 (kväll) Omfattning: Extra vid behov, främst varannan helg – med möjlighet till fler pass under sommaren. Arbetsuppgifter: In- och utcheckning av gäster Telefonsamtal, mejl och bokningar (vi använder Sirvoy) Kassahantering Förberedelse och skötsel av frukostbuffé Städning av rum och gemensamma ytor vid behov Hålla ordning i allmänna utrymmen och receptionen Vara hotellets ansikte utåt – du möter gästerna med värme och ansvar Vi söker dig som: Har tidigare arbetslivserfarenhet, oavsett bransch Är ansvarstagande, självgående och prestigelös Trivs med ett högt arbetstempo och att hantera flera uppgifter samtidigt Har god datorvana Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Tidigare erfarenhet från hotell, reception eller service är meriterande, men inget krav Vi erbjuder: Ett varierat extrajobb med mycket eget ansvar Möjlighet till fler pass under sommaren Ett litet team med god stämning och gemensamt ansvar En chans att få inblick i alla delar av hotellverksamheten – från frukost till städning och gästservice Plats: Brunnby Hotel, Årsta Partihallar, Stockholm Omfattning: Extra vid behov, ca varannan helg Arbetstider: 06.30–14.30 eller 14.30–22.30 Start: Enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan! Skicka ditt CV och några rader om dig själv så snart som möjligt. Urval sker löpande. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Beskrivning Vill du arbeta i en varierande och kommunikativ roll där du får möjlighet att stötta både chefer och medarbetare i det dagliga arbetet? Vi söker dig som är strukturerad, självgående och serviceinriktad och vill ta dig an ett konsultuppdrag som sekretariatsassistent inom en större teknisk utvecklingsorganisation i Södertälje. Arbetsuppgifter Som sekretariatsassistent kommer du att arbeta administrativt mot två sektioner och vara en nyckelperson för att skapa struktur, goda interna processer och ett välfungerande informationsflöde. Du bokar möten, hanterar resebokningar och fakturor samt stödjer chefer med löpande administration. Du ansvarar för att uppdatera interna dokument, mallar och avdelningens intranätsida. I rollen ingår även att koordinera interna utbildningar, event och introduktion av nya medarbetare. Du är även delaktig i förbättringsarbete av rutiner och administrativa processer. Kvalifikationer Tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna i större organisationer God IT-vana och erfarenhet av verktyg som Microsoft Office, SharePoint och fakturahanteringssystem (ex. Basware) Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Van att arbeta självständigt, driva uppgifter framåt och hantera flera parallella arbetsuppgifter Hög integritet och förmåga att hantera konfidentiell information Serviceinriktad, lösningsorienterad och kommunikativ Meriterande Erfarenhet från teknisk utvecklingsverksamhet Kunskap i system såsom Scania Now, DMS, 3D Experience eller Help Desk Villkor Placeringsort: Södertälje Arbetsmodell: Hybrid, med 4 dagar/vecka på plats Sysselsättningsgrad: Heltid Startdatum 2025-08-11 till Slutdatum 2025-12-31 Omfattning: Goda möjligheter till förlängning Ansökan: Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Om du är redo att ta dig an en roll som Sekretariatsassistent inom teknikorganisation och bidra till att skapa struktur, flöde och stöd för verksamheten – tveka inte att söka. Vi rekryterar löpande! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Vill du jobba i ett säljteam där energi, tempo och resultat står i centrum? Är du den som gärna tar på dig ledartröjan, går före och drar med dig kollegorna mot målet? Då är det här din nästa utmaning! Om rollen Som Innesäljare arbetar du aktivt med nykundsbearbetning via telefon – huvudsakligen genom det effektiva verktyget CallMaker. Du får färdiga listor med prospekt, leads, tidigare kunder och prenumeranter som kan ha intresse av våra systerprodukter. Ditt jobb? Att göra dem till nöjda, betalande kunder igen – eller för första gången. Vi söker dig som motiveras av provision, älskar att överträffa din budget och gärna höjer både volym och motivation på säljgolvet. Här belönas initiativförmåga, energi och ett prestigelöst teamwork. Vad du kommer att göra •Ringa till prospekt, tidigare kunder och nya leads i vårt CRM-system •Följa upp och vinna tillbaka kunder •Arbeta aktivt med daglig budget, KPI:er och personlig försäljning •Bidra till ett högt tempo och peppande teamkultur Vi tror att du... •Är målinriktad, orädd och trivs i ett prestationsdrivet sammanhang •Gillar att inspirera andra och har inga problem att gå före •Har tidigare erfarenhet av telefonförsäljning (meriterande, men inget krav) •Vill utvecklas inom försäljning och ser möjligheter i varje samtal Vi erbjuder dig: •Grundlön + provision •30 dagars semester per år •Trygg anställning med kollektivavtal •Arbetstid: Mån–tors 8:15–17, fre 8:15–16 (sommartid: fredagar till 15 i maj & aug, samt 16 mån–tors i juni & juli) •Friskvårdsbidrag på 3 000 kr/år •100 % kontorsbaserat – vi tror på att bygga energi tillsammans på plats! Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. För denna tjänst kommer du bli anställd direkt hos kundföretaget. Låter det som något för dig? Ansök redan idag och ta första steget mot din nästa säljresa!
Arbetsbeskrivning Specialfastigheter söker en erfaren och engagerad Hållbarhetssamordnare med inriktning på fastighetsförvaltning. I denna roll blir du en nyckelperson i att driva, utveckla och stödja hållbarhetsarbetet inom vår förvaltning – med uppdrag att omsätta bolagets hållbarhetsmål i praktiken och skapa långsiktigt värde i våra förvaltningsprocesser. Som medarbetare på Specialfastigheter blir du en del av ett av Sveriges ledande fastighetsbolag inom säkerhetsklassade byggnader. Våra kunder bedriver verksamhet som ofta är avgörande för Sveriges säkerhet, vilket ställer höga krav på såväl våra lokaler som vår kompetens. Vi befinner oss i en stark tillväxtfas och ser ett växande behov av hållbar kompetens – därför söker vi dig som vill vara med och bidra till en mer hållbar fastighetsförvaltning i samhällsviktig verksamhet. Tjänsten är placerad på hållbarhetsavdelningen där du rapporterar till hållbarhetschefen, men ditt dagliga arbete sker i nära samverkan med fastighetsavdelningen. Du arbetar konsultativt och pådrivande mot flera nivåer inom organisationen – från drifttekniker till chefer inom olika förvaltningsområden – med fokus på att etablera gemensamma arbetssätt, vägleda i hållbarhetsfrågor och bidra till strategisk utveckling. Rollen är bred och kombinerar operativt stöd med strategiskt ansvar, utan formellt linjeansvar. Arbetet omfattar bland annat att hålla utbildningar och workshops, följa upp och analysera hållbarhetsinsatser, samt ta fram styrande dokument och planer. Du kommer också att bidra med specialistkunskap inom områden som miljö, kemikaliehantering och compliance. Rollen har en tydlig inriktning på fastighetsförvaltning, snarare än nyproduktion, och kräver god förmåga att växla mellan strategiska och praktiska frågor. Eftersom våra fastigheter är geografiskt spridda över hela landet ingår resor som en naturlig del av arbetet. Tjänsten utgår med fördel från Stockholm. Anställningsform: Tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Ansökan Välkommen med din ansökan senast 10 augusti 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Adam Bernhoff, [email protected] alternativt +46 72 988 90 03 Välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Stötta fastighetsförvaltningen i hållbarhetsrelaterade frågor Säkerställa gemensamma arbetssätt och kunskapsöverföring Identifiera och driva strategiska hållbarhetsfrågor Utveckla och implementera styrande dokument och rutiner Följa upp, analysera och presentera hållbarhetsresultat Hålla utbildningar och workshops Omvärldsbevaka lagar, krav och trender inom miljö och hållbarhet Kvalifikationer Högskoleutbildning inom miljö, teknik, samhällsbyggnad eller motsvarande Flera års erfarenhet av hållbarhetsarbete inom fastighetsförvaltning God kommunikativ förmåga, van vid utbildning och presentationer B-körkort (för resor i tjänsten) Meriterande kunskaper: Certifieringssystem som Miljöbyggnad ISO 14001 eller liknande miljöledningssystem Erfarenhet av projektledning och förändringsarbete Personliga egenskaper Vi söker dig som är pedagogisk, strukturerad och prestigelös. Du har lätt för att samarbeta, bygga relationer och trivs med att ha en rådgivande roll. Du är trygg i att driva frågor och trivs i en dynamisk vardag där du får göra verklig skillnad. Du är van vid att ta initiativ och är resultatfokuserad samt förstår hur hållbarhetsarbetet kan drivas på ett affärsmässigt sätt. Du vet att samarbete är nyckeln till framgång och att utveckling kräver både driv och uthållighet. Om företaget Specialfastigheter Sverige AB Specialfastigheter äger, utvecklar och förvaltar säkerhetsfastigheter. I fastighetsportföljen ingår bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Med vår breda och djupa säkerhetskompetens möter vi kundernas särskilda krav på säkerhet. Vi vill vara föredömliga inom hållbarhet och med en beslutad projektportfölj om 32 miljarder kronor följer ett ansvar att minska klimatutsläppen och att vara en ansvarsfull byggherre. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,2 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 52 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Trelleborg i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 300 medarbetare. Om rekryteringsprocessen Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning där vi utför ett säkerhetssamtal och granskar lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Innan anställning gör vi även drogtest via vår företagshälsovård. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3). Fackliga företrädare Akademikerföreningen, Martin Siljehult, 010-788 63 60 Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42 SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28.
Välj ett jobb för att visa detaljer