Finansiell koordinator till SciLifeLab
Kungliga Tekniska Högskolan
Planerare och utredare m.fl.

Vi söker nu en finansiell koordinator till Alpha cell programmet på SciLifeLab - varmt välkommen med din ansökan! SciLifeLab söker en Finansiell koordinator för att stödja samordningen av anslagsfinansierade forskningsprogram. Ditt primära ansvar kommer att vara finansiell samordning av det nyligen lanserade KAW-finansierade SciLifeLab Alpha Cell-programmet samt EU MSCA SciLifeLab PULSE Post Doc-programmet. Om programmen Alpha Cell-initiativet är ett nytt strategiskt forskningsprogram som syftar till att utveckla en AI-modell av en mänsklig cell för att förutsäga viktiga cellulära funktioner. Det finansieras av Knut & Alice Wallenbergs Stiftelse (KAW) och koordineras av SciLifeLab, med planerad lansering 2026 (finansiering för första fas 370MSEK). Programmet innebär samarbete med nationella och internationella partners. SciLifeLab PULSE är ett omfattande Marie Skłodowska-Curie Actions (MSCA) Cofund postdoktoralt program som kommer att utbilda 48 framtida ledare inom biovetenskap. Det pågår 2025-2030 med en budget på 6,88 MEUR. Om SciLifeLab SciLifeLab (Science for Life Laboratory) är Sveriges nationella forskningscenter för molekylära biovetenskaper. Vi har ett uppdrag från regeringen och centret drivs utan vinstintresse som ett samarbete mellan de grundande universiteten KTH, KI, SU och UU och med verksamhet vid de flesta andra universitet i Sverige. Samarbetet över universitetsgränserna skapar synergier som driver forskningen framåt och de högteknologiska metoderna möjliggör forskning som annars inte skulle vara möjlig i Sverige. På SciLifeLab tillämpar vi inte bara den senaste och mest avancerade tekniken, vi utvecklar också nya tekniker och omvandlar den data de genererar till kunskap. Om avdelningen/gruppen Denna tjänst är en del av Operations Office, den avdelning som arbetar med ledning och operativt stöd för SciLifeLabs nationella uppdrag. Vi är totalt 35 medarbetare som är anställda på antingen KTH eller Uppsala universitet, varav 20 arbetar på vår avdelning på SciLifeLab (KTH). Vi främjar en samarbetsinriktad, framåtblickande miljö med starkt engagemang och varm kollegialitet. Alla uppmuntras att ta initiativ, bidra till kontinuerlig utveckling och växa professionellt, samtidigt som de alltid har stöd när det behövs. Rollen kan komma att utvecklas med utvecklingen av SciLifeLab som en nationell resurs, och ansvarsområden kan komma att förändras i enlighet med detta. På grund av vår mycket samarbetsinriktade miljö kan enstaka uppgifter utanför rollens primära omfattning också uppstå. Du kommer att vara anställd av KTH, och din primära arbetsplats kommer att vara på SciLifeLab i Solna, med viss närvaro krävs på KTH Campus och ibland i Uppsala. Du kommer att ha nära kontakt med controllergruppen på KTH som ger stöd och samordnar KTH:s ekonomihantering, vilket inkluderar budgetering, uppföljning, delar av KTH:s modeller för bidragsfördelning samt hantering av interna modeller för kostnadsfördelning. KTH är värdorganisation för SciLifeLab och är även värd för Alpha Cell- och PULSE-programmen. Då KTH kommer att ansvara för rapporteringen söker vi därför dig som har erfarenhet av projektredovisning. En viktig del av arbetet är den finansiella samordningen av projekt inom SciLifeLab, vilket sker i nära samarbete med flera universitet. Viktiga ansvarsområden - Finansiell samordning av projekt inom SciLifeLab i samarbete med flera universitet. - Budgetering, fördelning av medel samt utbetalningar - Fungera som kontaktperson mot projektpartners som rapporterar till dig - Förbereda och skicka in finansiella rapporter till finansiärerna - Utveckla och dokumentera processer och rutiner - Ha ett nära samarbete med projektledaren - Andra förekommande arbetsuppgifter inom SciLifeLab/DDLS efter behov Tjänsten är placerad på SciLifeLab Campus Solna, men även på KTH Campus. Vi erbjuder - En tjänst på SciLifeLab, Sveriges nationella organisation för att främja livsvetenskaper och tillhandahålla spetsteknologisk infrastruktur och datatjänster - En anställning vid ett ledande tekniskt universitet som bidrar till en hållbar framtid - En kreativ, internationell och dynamisk miljö - En statlig tjänst med goda arbetsvillkor - Möjlighet till ansvar, självständighet och professionell utveckling https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav  - Civilekonom/Högskoleekonom eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. - Arbetslivserfarenhet av projektredovisning, rapportering och samordning mellan flera parter. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet. - Arbetslivserfarenhet av projektkoordinering. - Kompetens i Microsoft Office-verktyg. Meriterande - Erfarenhet av statlig redovisning. - Arbetslivserfarenhet ifrån lärosäte. - Arbetslivserfarenhet av projektledning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen  Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. Tester kan komma att tillämpas i denna rekryteringsprocess. För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

3 juli 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Partnerskapskoordinator till Cybercampus
Kungliga Tekniska Högskolan
Planerare och utredare m.fl.

Verksamhetsstödets uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. KTH:s verksamhetsstöd är inne i en spännande fas där vi tillsammans arbetar med utveckling av våra arbetsformer. Som medarbetare inom verksamhetsstödet bidrar du till KTH:s uppdrag att forska, utbilda och skapa samhällsnytta och får samtidigt möjlighet till egen professionell utveckling. Cybercampus Sverige är en nationell satsning och ett samarbete mellan universitet, forskningsinstitut, myndigheter och företag över hela Sverige. Cybercampus Sverige syftar till banbrytande och agil forskning, innovation och utbildning för cybersäkerhet och försvar, som stöd för alla samhällssektorer. Verksamheten ska möta behov som inte adresseras av någon av de andra aktörerna på cybersäkerhetsområdet. Målsättningen för verksamheten är att åstadkomma resultat bortom det möjliga för enskilda organisationer för att öka cybersäkerheten, stärka samhällets försvarsförmåga och Sveriges konkurrenskraft. Cybercampus Sverige ska, som samlande nationell kraft, bidra till att stärka Sveriges kapacitet och kompetens.     Cybercampus verksamhet bedrivs idag huvudsakligen från Stockholm. Gruppen består av 15 kunniga kollegor, var och en med sina ansvarsområden, som jobbar mot ett gemensamt mål och som delar på arbetsuppgifter och erfarenheter.   Cybercampus Sverige söker nu en (1) partnerskapskoordinator.  Arbetsuppgifter I rollen som partnerskapskoordinator blir du en central aktör i att utveckla och fördjupa vårt partnerskap, med målet att skapa ett innehållsrikt och meningsfullt samarbete för alla inblandade parter. Din förmåga att verka i nära dialog med både interna team för forskning, utbildning och innovation samt med externa aktörer är avgörande för att lyckas i uppdraget. Du ansvarar för att stödja och främja våra partners engagemang i Cybercampus Sveriges kärnverksamheter – forskning, utbildning och innovation – samt att tillsammans med våra interna team omsätta våra samarbetspartners och andra nyckelaktörers behov och förväntningar i praktisk handling. Rollen innebär även att du aktivt kommunicerar vårt partnerskapsprogram externt och bidrar till ökad synlighet och kunskap om våra samarbetsmöjligheter. Du hanterar och följer upp hela livscykeln för medlemskap och partnerskap, från första kontakt till eventuellt avslut, i nära samarbete med juridisk kompetens. Tillsammans med både juridiska och finansiella experter ansvarar du också för att avtal upprättas, underhålls och följs upp på ett korrekt och professionellt sätt. Du kommer dessutom att skapa och publicera innehåll i våra olika kommunikationskanaler, såsom nyhetsbrev, sociala medier, artiklar och pressmeddelanden, samt delta i eller leda planering, genomförande och uppföljning av interna och externa aktiviteter såsom evenemang och konferenser. Tjänsten är dynamisk, och fler arbetsuppgifter kan tillkomma i takt med att verksamheten utvecklas – vilket ger goda möjligheter till professionell utveckling. Vi erbjuder - En unik möjlighet att arbeta i hjärtat av Sveriges satsning på cybersäkerhet.  - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö.  - Möjlighet till personlig och professionell utveckling inom ett viktigt och snabbt växande område.  - En dynamisk arbetsmiljö där du kan göra verklig skillnad  - Stort eget ansvar i din yrkesroll.   https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Lämplig bakgrund är högskoleexamen inom område som arbetsgivaren bedömer som relevant. - Minst 5 års arbetslivserfarenhet från partnerbaserat och samarbetsinriktat arbete över organisationsgränser med goda vitsord. - Arbetslivserfarenhet av att planera och genomföra events. - Goda kunskaper att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska krävs i det dagliga arbetet. Personliga egenskaper För att lyckas som partnerskapskoordinator behöver du vara en naturlig relationsbyggare som smidigt navigerar mellan olika samarbeten och kulturgränser. Din kommunikationsförmåga och strategiska blick gör att du kan skapa förutsättningar för att utveckla långsiktiga partnerskap med starkt engagemang hos alla parter. Du fokuserar på att finna lösningar och positiva effekter och inspirerar och driver andra mot gemensamma mål. Du tar ansvar och arbetar proaktivt, ser möjligheter och säkerställer ett effektivt genomförande och uppföljning av initiativ. Du är strukturerad, kan planera och prioritera samtidigt som du är flexibel i förhållande till förändringar. Du har stor yrkesmässig integritet och förmåga att behålla lugnet i pressade situationer. Det är naturligt för dig att representera din arbetsgivare i professionella sammanhang.  Meriterande - Tidigare arbetslivserfarenhet från att bygga upp partnerskap. - Tidigare arbetslivserfarenhet av forsknings-, innovations eller utbildningsorganisationer. - Tidigare erfarenhet av att arbeta i statlig verksamhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen  Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Bostadsvägledare Södermalm
STIFT SHIS BOSTÄDER
Studie- och yrkesvägledare

SHIS Bostäder är Stockholm stads bostadssociala resurs. Vårt uppdrag är att erbjuda trygga genomgångsboenden för etablerade och nyanlända stockholmare som av sociala eller ekonomiska skäl befinner sig utanför den ordinarie bostadsmarknaden. På SHIS bor hyresgäster under en begränsad tid och vårt uppdrag är att utbilda och handleda hyresgästerna i att komma vidare till ett eget bostadskontrakt. SHIS har ca 220 engagerade medarbetare, tillsammans arbetar vi med ett 40-tal fastigheter med ca 3700 lägenheter som vi bedriver verksamhet i där vi stöttar ett stort antal hyresgäster varje år. SHIS Bostäder söker nu en serviceinriktad bostadsvägledare med förmåga att skapa förtroende hos människor som lever i utsatthet. Motiveras du av att stötta människor på vägen till eget boende och vill jobba med ett samhällsviktigt uppdrag? Du kommer arbeta tillsammans med andra bostadsvägledare, boendestödjare, fastighetsvärd och lokalvårdare med vårt gemensamma uppdrag - att möjliggöra för våra hyresgäster att få nyckeln till sin egen dörr. I denna roll rapporterar du till sektionschef. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och du tycker om att samarbeta med andra. Arbetsbeskrivning I rollen som bostadsvägledare ansvarar du för att vara behjälplig i de frågor våra hyresgäster kan tänkas ha under hela boendetiden samt bostadsvägledning. Stödet kan bestå av att besvara praktiska frågor vid in- och utflytt eller vid byte av bostad. Du behöver även vara behjälplig och vid behov följa med vid myndighetskontakter. Arbetet består även av att hantera felanmälningar till fastighetsägare och ge service till externa parter och våra hyresgäster. Det ingår även administration i tjänsten kopplat till in- och utflytt och hyresbetalningar m.m. Du kommer att planera och genomföra informationsmöten och uppföljningar tillsammans med socialtjänst och hyresgäst. Du kommer att planera och genomföra kontraktsskrivningar och uppföljningar tillsammans med hyresgäst samt samverka med stadsdelsförvaltningar. Du förväntas följa upp hyresbetalningar och stötta hyresgästen med dennes skulder under boendetiden för att underlätta för hyresgästens möjligheter på bostadsmarknaden, det kan innebära kontakt med budget och skuldrådgivare i Stockholm stad eller vår budget- och skuldrådgivare när det behövs. Dokumentation sker i vårt verksamhetssystem utifrån hyreslagen. Hyresgästens behov står i fokus och därav erbjuder vi även kvällsöppet enligt planering på sektionen. På SHIS arbetar vi utifrån metoden MI (motiverande samtal) Kvalifikationer Det är viktigt att du är flexibel och serviceinriktad med en god samarbetsförmåga. Du behöver ha god kunskap och förståelse för frågor om inkludering i relation till boendes olika bakgrund. En av de viktigaste delarna i vårt arbete är även samarbetet med våra uppdragsgivare, stadsdelsförvaltningarna, vilket kräver att du är kommunikativ och har en god förmåga till samarbete. Du förväntas därför ha ett helhetsperspektiv, både utifrån ditt arbete med hyresgäst men också utifrån SHIS samhällsuppdrag. Vi söker dig som har: eftergymnasial utbildning exempelvis yrkeshögskola eller utbildning med beteendevetenskaplig inriktning/socialt arbete/omsorg eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig erfarenhet av att ha jobbat inom eller samverkat med socialtjänst eller offentlig sektor exempelvis som samhällsvägledare erfarenhet av arbete med målgruppen datorvana och systemvana (Officepaketet) god förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du även har: eftergymnasial utbildning som socialpedagog kunskap om eller erfarenhet av arbete med hyreslagstiftning erfarenhet av arbete med tillämpning av hyreslagstiftning och vana att dokumentera i verksamhetssystem  kunskap om eller arbetat med motiverande samtal (MI), lågaffektivt bemötande eller likvärdiga metoder förståelse för HBTQ-relaterade frågor. I rekryteringsprocessen ska du kunna uppvisa att du har rätt att arbeta i Sverige genom uppvisande av svenskt medborgarskap, medborgarskap i annat EU-land eller annat underlag som intygar rätten att arbeta i landet.  Vi erbjuder dig SHIS erbjuder dig ett utvecklande arbete där ingen dag är den andre lik. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad. Du möter många olika människor i din roll vilket ger dig nya perspektiv och med det är SHIS en stimulerande arbetsplats. Vi ser till alla människors lika värde och värderar varje anställds enskilda kompetens. Hos oss har vi en välkomnande stämning och en trevlig arbetsmiljö. Vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag och möjlighet till friskvård på arbetstid. Det här är en Tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. Placering är Södermalm, Stockholm. En varm hälsning från din blivande chef Jag som rekryterar heter Sirwan Sharif och arbetar som sektionschef på Sektion 5. Denna tjänst är placerad på Magnus Ladulåsgatan på Södermalm. Du kommer vara en del av ett sammansvetsat team tillsammans med mig andra bostadsvägledare, boendestödjare, fastighetsvärd och lokalvårdare. Jag har själv mångårig erfarenhet inom socialt arbete, min uppgift som chef är att du ska känna dig trygg i din roll. Du kommer få ta stort ansvar redan från början men tillsammans hjälps vi åt att på bästa sätt säkra SHIS uppdrag med hyresgästen i fokus. Välkommen till oss på SHIS! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ansökningshandlingar hanteras enbart i rekryteringssystemet. Välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Leg. Sjuksköterska till Magdalenagården
Stockholms kommun
Grundutbildade sjuksköterskor

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Vi söker nu två sjuksköterskor som vill arbeta hos oss. Vi hoppas du är vår nya kollega! Vårt mål är god vård och individanpassad omsorg av de äldre och genom att arbeta i team med fysioterapeut, arbetsterapeut, och omvårdnadspersonal samverkar vi kring den äldre för att uppnå det. Verksamheten drivs av två enhetschefer som har ett nära ledarskap. Magdalenagården är ett vård-och omsorgsboende med 24 somatiska platser och 42 demensplatser fördelat på sex våningar. Magdalenagården ligger perfekt vid Mariatorget med närhet till tåg och bussförbindelser. Vi erbjuder För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi är sex vård-och omsorgsboenden på Södermalm i egen regi och vi samarbetar för att arbeta så likställigt som möjligt. Det finns goda friskvårdsmöjligheter där förvaltningen har ett aktivt friskvårdsarbete, med friskvårdsbidrag samt möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym. Vi erbjuder även möjlighet till semesterväxling. Hos oss arbetar du som sjuksköterska dagtid samt helg var femte vecka och du har ofta flera kollegor på plats. Din roll Vi söker nu dig som tycker om att arbeta med människor och ansvara för och leda omvårdnadsarbetet på enheten tillsammans med övriga sjuksköterskor. Du ska vara stabil och trygg i din yrkesroll som sjuksköterska och kunna handleda och stötta personalen. Du har även ett arbetsledande ansvar så att alla känner sig trygga. Vill du arbeta på en enhet som verkar för att den äldre får bästa möjliga vård och omsorg och vara en del av vårt arbetslag? Välkommen med din ansökan! Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som: är Leg sjuksköterska med minst 3 års erfarenhet. behärskar det svenska språket i både tal och skrift. har goda kunskaper kring de nationella kvalitetsregister som finns i verksamheten har goda kunskaper kring hälso-och sjukvårdens regelverk Det är meriterande om: du har arbetat med journalsystemet Vodok men inget krav. du har erfarenhet av äldreomsorg alt en specialistutbildning Övrigt För att få arbeta med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem, hos Stockholms stad måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Välkommen till Södermalms stadsdelsförvaltning! Södermalm är en kulturell och levande stadsdel i innerstaden med engagerade invånare och ett stort hjärta. Hos oss kan du verkligen göra skillnad. Tillsammans med våra Södermalmsbor utvecklar vi en ännu bättre stadsdel att leva, verka och bo i. Som medarbetare hos oss har du en trygg anställning med schyssta villkor, där vi tror att mångfald och jämn könsfördelning bidrar till att stärka vår verksamhet. Vi gillar att tänka nytt – vi hoppas att du som söker vill utveckla Södermalm tillsammans med oss! https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/södermalm/ kan du läsa mer om Södermalms stadsdelsförvaltning och du får även gärna besöka vår https://facebook.com/södermalmsdf.

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Group & Events Sales Executive till Sheraton Stockholm Hotel

Sheraton Stockholm Hotel är ett förstklassigt hotell beläget mitt i centrala Stockholm. Vi har 460 gästrum med komfort utöver det vanliga, en restaurang, lobbybar samt 14 konferensrum. Sheraton Stockholm är i en spännande fas och nu har du möjligheten att följa med på en once-in-a-lifetime resa med oss! Sheraton Stockholm Hotel ingår i den världsomspännande koncernen Marriott International med mer än 8500 hotell världen runt.     Att arbeta inom det kommersiella teamet på Sheraton Stockholm som Group & Event Sales Executive innebär att du måste tycka om att jobba med flera saker paralellt, ha hög stresströskel, vara noggrann med ett öga för detaljer, ha god kunskap om PMS och Sales & Catering system (OPERA), samt ha ett brinnande intresse för att sälja och leverera utomordentlig service och kundbemötande på ett professionellt sätt.    Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Hantera inkommande grupp- och mötesförfrågningar Göra behovsanlys och skicka offert efter kundens önskemål Ansvarig för att maximera mat- och dryckintäkter Detaljplanera eventet tillsammans med kund Vara spindeln i nätet på hotellet Verifiera att korrekt kreditinformation och betalningssätt lämnas till vår ekonomiavdelning Genomföra visningar av hotellet Informera alla berörda hotellavdelningar den information som behövs för att genomföra ett framgångsrikt event som motsvarar kundens behov och förväntingar. Ge konstuktiv feedback med solid och öppen kommunikation. Delta i planeringsmöten, gruppveckomöte samt samordna ”pre & post” möte med kunden Bibehålla starka kundrelationer och följa upp med kunden efter eventet   Du som söker skall uppfylla följande:   Minst 1 års erfarenhet av bokning av rum och/eller konferenser Du kan också ha en kombinerad erfarenhet av F&B och Reception, där du har minst 1 år inom varje område Utmärkta kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav, ytterligare språk är meriterande Vad kan vi erbjuda dig?  Sheraton Stockholm Hotel är en internationell och spännande arbetsplats med ett välkänt och omtyckt varumärke. Då vi är en del av Marriott finns också möjligheter att fortsätta sin karriär internt och internationellt. Som anställd har du dessutom möjlighet att besöka några av våra drygt 8000 hotell världen över till väldigt förmånliga priser.   Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och vi tillämpar kollektivavtal.   Tycker du att tjänsten låter intressant och passar dig? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Vi påbörjar rekryteringen omgående och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du vill veta mer om tjänsten kontakta gärna Jacob Khan, Director of Sales and Marketing Strategy på [email protected]    Välkommen med din ansökan till oss på Sheraton Stockholm Hotel! Sheraton-varumärket, etablerat 1937, har varit synonymt med utmärkt gästfrihet. Sheraton Stockholm Hotel öppnade 1971 och var det första internationella 5-stjärniga hotellet i Stockholm, och det är en ikon i Sveriges huvudstad. Som en del av Marriott International erbjuder Sheraton Stockholm Hotel sina gäster genomtänkta bekvämligheter, modernt boende och det bästa läget i stadskärnan. Vårt engagemang för hållbarhet ligger i linje med våra ägares, Archer Hotel Managements, etos, vilket gör oss till ett unikt val för samvetsgranna resenärer. Omdefinierar essensen av gästfrihet Vi har nyligen påbörjat vår mycket efterlängtade renoveringsresa på Sheraton Stockholm. Detta markerar början på vårt uppdrag att omdefiniera essensen av gästfrihet. Vi kommer att förvandla alla våra offentliga utrymmen och rum, implementera nya mat- och dryckeskoncept och utöka våra gym- och hälsoanläggningar. När vi inleder denna omvandling söker vi de bästa branschfolken att gå med i vårt team. Om Archer Hotel Management Archer Hotel Management (AHM) är den operativa grenen av Archer Hotel Capital (AHC), som är engagerad i att vara banbrytande inom hållbar förvaltning av exklusiva och lyxiga hotell över hela Europa. AHM är dedikerade till att göra en "världslig skillnad" och ge team möjlighet att främja entreprenörskulturer och leverera operativ excellens. Vårt åtagande inkluderar att uppnå nettonollutsläpp av koldioxid senast 2030 och att få tredjepartscertifiering för hållbara metoder.

3 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Tandläkare till Folktandvården Vallentuna
REGION STOCKHOLM
Tandläkare

Vi på Folktandvården Stockholm är engagerade i att förbättra regionens munhälsa genom forskning och praktiskt arbete. Hos oss får du möjlighet att utvecklas personligt och professionellt och när du utvecklas till det bättre så gör även stockholmarnas folkhälsa det. Vi kallar det tandvård med ett gott syfte. Ditt uppdrag Som tandläkare hos oss erbjuds du en central roll i vårt arbete med att erbjuda hälsofrämjande och förebyggande tandvård för alla stockholmare. Du är teamets specialist i oral diagnostik och genomför den långsiktiga helhetsbedömningen. Folktandvården Stockholm utför patientsäker vård med hög kvalité och god service vilket blir centrala delar av ditt arbete. Du genomför enklare undersökningar till mer avancerade behandlingar. Kliniken i Vallentuna ligger mitt i centrum, lokalen är ljus med 11 behandlingsrum med nya moderna unitar, varav ett rum har mikroskop. På kliniken finns även intraoral skanner. Vi har goda parkeringsmöjligheter samt närhet till Roslagsbanan och bussar. Hos oss arbetar 29 engagerade medarbetare: 7 tandläkare, 3 tandhygienister och 15 tandsköterskor. På kliniken finns både erfarna och nyare kollegor, vilket skapar en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där vi stöttar och lär av varandra. Vad du behöver för att lyckas Vi söker dig legitimerade tandläkare, gärna med god erfarenhet och gärna inom allmäntandvårdens alla odontologiska ämnesområden. För dig är tandvård av god kvalitet en självklarhet, liksom ett professionellt bemötande till både kunder och kollegor. Du är förtroendeskapande och håller en hög servicenivå. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i svenska språket i både tal och skrift. Som person är du positiv även i utmanande situationer och strävar efter att utveckla effektiva lösningar. Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt. Som tandläkare hos oss på Folktandvården Stockholm finns det möjlighet till: Att få handleda nyutexaminerade tandläkare mot ett extra arvode Att få samverka och byta erfarenheter med ett stort tandläkarnätverk med stor kompetensbredd Helgtjänstgöring med extra helgtillägg Karriärutveckling inom exempelvis uppdrag såsom klinikchef, nischtandläkare och odontologisk samordnare Att som nyutexaminerad gå vårt introduktionsprogram Folktandvården Stockholm erbjuder dig även olika förmåner såsom: Friskvårdsbidrag på 5 000 kr Tjänstepension Löneväxling till pension Extra semesterdagar till dig över 40 år Tillägg vid föräldraledighet Möjlighet till del av incitamentsmodell Frisktandvård Subventionerad läkarvård Anställning Välkommen med din ansökan senast 3 augusti -2025. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Det första steget i rekryteringsprocessen är ett personlighetstest samt ett problemlösningstest. Vänligen bifoga CV och kopia av din legitimation i ansökan. Om du är eller har varit anställd hos oss tidigare tar vi referenser från din klinikchef. Inför intervju behöver du kunna styrka ditt medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna visa upp ett giltigt arbetstillstånd, eller dokumentation som visar att du är undantagen från kravet. För att bli aktuell för anställning krävs även en godkänd nyanställningsundersökning. På grund av sommarsemestrar kommer urvalet inte påbörjas förrän efter sista ansökningsdag.  Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Gabrielle Quartieri, Klinikchef, tel. 070-241 67 52  Som medarbetare hos Folktandvården Stockholm är du en av våra viktigaste resurser. Vi strävar efter en kultur baserad på tillit och starkt medarbetarskap. Här uppmuntrar vi olikheter, erbjuder goda möjligheter till vidareutveckling och prioriterar ditt välmående. Tillsammans skapar vi en arbetsplats där vi trivs och vill arbeta länge. Folktandvården Stockholm är ett av Sveriges största och mest kunskapsdrivande tandvårdsföretag. Vi erbjuder allmän- och specialisttandvård, forskar för framtiden och arbetar för ett hållbart samhälle med bättre folkhälsa. Tillsammans är vi 2 000 medarbetare som jobbar på våra 80 kliniker runtom i Stockholms län, från Norrtälje i norr till Nynäshamn i söder. Varje år tar vi hand om uppemot 1,4 miljoner patienter. Våra värdeord – samverkan, pålitlighet, öppenhet och kompetens – leder oss i vårt dagliga arbete. Hos oss blir du del av en spännande resa, driven av utveckling och innovation. Tillsammans utvecklar vi varandra, tandvården och folkhälsan. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Socialsekreterare till Mottagning ekonomiskt bistånd - vikariat
Järfälla kommun
Socialsekreterare

Tillsammans, med mod, engagemang och flexibilitet gör vi skillnad. Så tänker vi i socialförvaltningen Järfälla. Tänker du också i de banorna?  Socialförvaltningen i Järfälla ansvarar för områdena äldreomsorg, funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg (IFO). Inom IFO är vi 200 engagerade och kompetenta medarbetare som finns till för våra invånare och som vill erbjuda en socialtjänst med god kvalitet.  Då en av våra socialsekreterare ska gå på föräldraledighet under hösten söker vi efter en vikarierande socialsekreterare till vår Mottagningsenhet för ekonomiskt bistånd.  Hos oss kan du göra skillnad, växa och utvecklas i din yrkesroll. Vi jobbar tillsammans och engagerar oss för att hela tiden bli bättre och utveckla vår verksamhet tillsammans. Arbetet är omväxlande med allt från telefonkontakter till besök med klienter, du får vägleda, utreda och fatta beslut i nya ärenden. Du får även möjlighet till ett nära samarbete med kollegor från andra enheter för att tillsammans med den enskilde hitta de bästa lösningarna framåt. Vi har ett nära operativt ledarskap från enhetschef och två gruppledare och är en mindre enhet med totalt 16 anställda. Utöver socialsekreterare i mottagning arbetar även socialassistenter inom bosök/bostadsvägledning samt dödsbohandläggning.  Som anställd hos oss får du förmåner som friskvårdsbidrag på 3 000 kronor, rabatter via vår förmånsportal, extern handledning och årsarbetstid. Vi har distansarbete med ca 1 dag per vecka. Vi ser fram emot att välkomna dig till vår enhet! ARBETSUPPGIFTER I mottagningen arbetar åtta socialsekreterare i två mindre team, med nära samarbete med varandra. Som socialsekreterare växlar du mellan en period av mottagningsveckor och av utredningsveckor. Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta allt från att ta emot och utreda nya ansökningar avseende ekonomiskt bistånd till att fatta beslut. En viktig del i mottagningsarbetet är att klargöra vilka klienter som ska bokas in på nybesök och vilka som inte ska bokas in och motivera varför. Teamen arbetsleds av varsin gruppledare. Under mottagningsveckorna bemannar du telefonmottagningen, tar emot ansökningar, ger information och rådgivning, samt genomför mottagningsbesök för utredning och beslut. Arbetet innefattar kommuntillhörighetsutredningar, vräkningsförebyggande insatser, avhysningar, hantering av e-ansökningar och brådskande ärenden och hembesök. Under utredningsveckorna fokuserar du på nybesök, grundutredningar, hembesök och utredning av el- och hyresskulder. Arbetet är varierande och stundtals tempofyllt och kräver snabba beslut, gott bemötande och förmåga att hantera människor i olika situationer med ett gott bemötande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: Har socionomexamen och gärna med erfarenhet av myndighetsutövning inom ekonomiskt bistånd. Erfarenhet av mottagningsarbete är meriterande.  Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, och är strukturerad och har god planerings- och organisationsförmåga.  Du har god kunskap om myndighetsutövning och socialt arbete, samt förståelse för digitalisering, då vi ständigt arbetar för att förbättra våra e-tjänster och digitala processer. Du är stabil, kan hantera olika situationer med ett gott bemötande och behåller lugnet även vid högre arbetstempo. Du värdesätter samarbete, är tydlig i din kommunikation och lösningsorienterad och flexibel. Erfarenhet av Lifecare är meriterande, men inget krav. Körkort är önskvärt då hembesök förekommer i arbetet. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. Bakgrundskontroller genomförs endast i den utsträckning det är relevant för den aktuella tjänsten. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. Vi insamlar muntligt och skriftligt samtycke. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller Urval och intervjuer sker efter den 27/7.  Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

3 juli 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Barnskötare till Norra Skarpnäcks förskolor, vikariat
Stockholms kommun
Barnskötare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet. Arbetsplatsbeskrivning Norra Skarpnäcks förskolor består av tretton förskolor i stadsdelsområdet som samarbetar kring den pedagogiska utvecklingen. Detta yttrar sig i en gemensam intern fortbildning och gemensamma tjänster som stödjer det pedagogiska innehållet. Förskolorna har fina miljöer inomhus och vi har en fantastisk natur runt våra förskolor som ger oändliga möjligheter för barnen att få ta del av naturen, rörelse och lek. Våra förskolemiljöer ska locka, inspirera och utmana barnen i leken till lärande och utforskande tillsammans med andra barn och personal. Arbetsbeskrivning Vi söker vikarierande barnskötare till våra förskolor i Norra Skarpnäcks förskoleområde. Tjänsten sträcker sig över höstterminen 2025, med start i augusti. Din roll är att tillsammans med arbetslaget driva det pedagogiska arbetet framåt. Vi hoppas kunna hitta just dig som liksom vi har ambitionen att ge barnen en trygg, utvecklande, rolig och lärorik tid på förskolan. Vi söker dig som förstår vikten av ett gott och nära samarbete med vårdnadshavare och andra nära personer i barnets omgivning. Du klarar av att bygga tillit och förtroende, samtidigt som du är tydlig med dina professionella gränser. Kvalifikationer Tjänsten kräver att du behärskar det svenska språket och kan kommunicera på svenska i tal och skrift. Du är utbildad barnskötare, och känner dig bekväm att arbeta både självständigt och i grupp. Det är viktigt att du som barnskötare är närvarande och aktiv med barnen. Du visar glädje, nyfikenhet och engagemang i barnens utforskande och frågar personalen om vad du ska göra eller vad de förväntar sig av dig. På våra förskolor jobbar vi för att barnen ska lyckas och ha det bra under hela dagen. Förutsättningen för detta är att det är vi som vuxna tar alltid ansvar för situationer som uppstår. Vi svarar, bemöter och bekräftar barnen, och visar barnen att de är viktiga och deras ord och handling tas på allvar. Våra familjer är vana vid en välfungerande verksamhet, och förtroendet är stort för våra förskolor vilket gör att även du förväntas bemöta alla trevligt och vänligt till exempel genom att presentera dig och att hälsa på alla barn och familjer när ni är tillsammans ute på gården. Vi kommer att ta stor hänsyn till din personliga lämplighet. Vi erbjuder Vi erbjuder dig friskvårdsbidrag och möjligheten att köpa träningskort till Stockholms stads simhallar med gym och gruppträning till ett mycket förmånligt pris. Därutöver har du som anställd i Stockholms stad för närvarande rabatt på ett flertal andra gym och träningsanläggningar. Vi erbjuder arbetskläder och fria pedagogiska måltider. Arbetstiden är förlagd på heltid måndag till fredag, dagtid.  Läs mer om staden som arbetsgivare här: jobba.stockholm.se/formaner Intresserad? Om du vill bli en del av oss, tveka inte att skicka in ansökan! Sista ansökningsdag är 2025-07-25. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

3 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Arbeta med verksamhetsutveckling av Regeringskansliets kärnprocesser
Regeringskansliet
Drifttekniker, IT

Kansliet för utveckling av kärnprocesserna, Statsrådsberedningen Vill du vara med och forma Regeringskansliets digitala arbetssätt? Har du ett stort intresse för verksamhetsdriven utveckling och erfarenhet av att arbeta med utveckling av verksamhetsprocesser, kravanalys eller liknande? Trivs du i en roll med många kontaktytor? Vi erbjuder rätt person en spännande roll i utvecklingen av Regeringskansliets kärnprocesser. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Kansliet för utveckling av kärnprocesserna driver och samordnar utvecklingen av kärnverksamhetens arbetsformer. Som ett led i utvecklingen har ett digitalt arbetssätt för regeringsärenden och beredningar införts i Regeringskansliet. Det digitala arbetssättet utvecklas löpande och utförs genom att bland annat utforma digitala stöd, förändra rutiner, riktlinjer och malltexter. Utvecklingsarbetet involverar många både i departementen och i Förvaltningsavdelningen. Som handläggare i kansliet är du med och driver utvecklingsarbetet framåt i enlighet med den fastställda inriktningen för utvecklingen. Fokus för ditt arbete är att säkerställa ett sammanhängande digitalt arbetssätt i både utveckling och förvaltning Du representerar kärnverksamhetens behov, är bollplank i vägvalsfrågor och översätter och dokumenterar verksamhetens behov till konkretiserade lösningar. Du faciliterar dialoger om verksamhetsutveckling av Regeringskansliets kärnprocesser och bidrar i förändringsarbetet. Du tar fram användarberättelser, processkartor och flödesscheman. Du tar också fram underlag för revidering av rutiner och riktlinjer. Även framtagande av underlag till och deltagande i kommunikations- och utbildningsaktiviteter ingår i arbetet. En central del i arbetet är att stämma av de underlag som du tar fram och kommunicera innebörden av lösningarna och hur de möter verksamhetens behov. Du kommer arbeta nära kanslichefen och övriga medarbetare i kansliet för utveckling av kärnprocesserna. Fokus för och innehållet i arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som har akademisk examen inom relevant område, alternativt motsvarande kunskap, förvärvad på annat sätt, som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Utbildning inom kravanalys, processutveckling och UX-design liksom utbildning inom produktägarskap eller motsvarande är meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av verksamhetsprocesser och erfarenhet och vana av att dokumentera och översätta behov till tillämpbara lösningar. Du behöver också ha erfarenhet av att arbeta som verksamhetsutvecklare, kravanalytiker, UX-designer eller produktägare i projekt eller team om verksamhetsutveckling. Det är en fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av verksamhetsprocesser med stöd av BPM-verktyg/processverktyg exempelvis Pega Infinity. Det är också en fördel om du har erfarenhet av att utveckla arbetssätt genom exempelvis förändrande rutiner, riktlinjer och instruktioner. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av it-verktyg för kravhantering och visualisering av flöden och processer som t.ex. Figma, Microsoft Visio, Azure DevOps. Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning exempelvis genom att ha arbetat som handläggare med ärendehantering på myndighet eller i Regeringskansliet är meriterande, liksom insikt i att jobba i en politiskt styrd organisation. Du behöver ha goda kunskaper om verksamhetsutveckling genom digitalisering. Goda kunskaper om kravhantering, verksamhets- och processutveckling, förändringsledning och användarupplevelse kommer göra dig framgångsrik i rollen. Dina egenskaper Regeringskansliets medarbetarkriterier är helhet, utveckling, resultat. Alla som arbetar i Regeringskansliet behöver ha helhetssyn och samarbeta för verksamhetens bästa. Du förväntas bidra med ditt perspektiv och din kompetens samt vara öppen för andras. Du kommer med idéer och nya angreppssätt för att förbättra och utveckla verksamheten och din egen kompetens. Du är inriktad på resultat i ditt agerande och anpassar dig när behov och inriktning ändras. Som person är du nytänkande och kreativ. Du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Du är analytisk och har förmåga att sätta in frågor i ett större sammanhang och se saker från ett övergripande perspektiv. Du utför ditt arbete med mycket gott omdöme och har lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden. Du är noggrann och lägger vikt vid att leverera med kvalité. Du är självständig samtidigt som du tycker om att arbeta med andra och du har mycket god samarbetsförmåga. Arbetet ställer också krav på mycket god pedagogisk och kommunikativ förmåga och du kan förklara komplexa problem på ett enkelt sätt.  Övrigt Vi söker 1-2 medarbetare. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Frida Kylberg under vecka 33, som är kanslichef, på 08-405 15 18. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Helena Lundquist på 08-405 96 58. Fackliga kontaktpersoner är Susanne Grund för Saco och Karina Åbom Engberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 17 augusti 2025.     Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Statsrådsberedningen har ansvar för att leda och samordna arbetet i Regeringskansliet.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
IT-klienttekniker
Naturhistoriska Riksmuseet
Supporttekniker, IT

Vill du arbeta med IT i en inspirerande miljö där naturvetenskap, forskning och kultur möts? Som IT-klienttekniker på Naturhistoriska riksmuseet får du en viktig roll i att säkerställa en säker, stabil och effektiv IT-miljö som stödjer både museets publika verksamhet och forskningsuppdrag. Vi söker dig som trivs i en kunskapsintensiv miljö, som har ett strukturerat arbetssätt och ett starkt ordnings- och säkerhetsmedvetande. Hos oss får du möjlighet att kombinera teknisk expertis med samhällsnytta – och bli en del av en verksamhet som gör skillnad genom att sprida kunskap om naturen, livet och jordens historia. Naturhistoriska riksmuseet är en statlig myndighet med regeringens uppdrag att främja kunskapen, forskningen och intresset för vår värld. Myndigheten är en framstående forskningsinstitution och Sveriges största museum. Museet har under mer än 200 år samlat in föremål och data och bedrivit forskning om livet på jorden. Samlingarna innehåller fler än 11 miljoner växter, djur, svampar, miljöprover, mineral och fossil. All forskning och kunskap delas i utställningarna, Cosmonova och i aktiviteter på museet och digitalt. ARBETSUPPGIFTER I denna roll kommer du att ha en central funktion i organisationens IT-arbete, med ett brett ansvar för att säkerställa en säker och effektiv IT-miljö. Du samarbetar nära med övriga verksamheter för att ge stöd, förstå behov och bidra med tekniska lösningar. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att genomföra säkerhetskontroller, skriva och revidera rutiner samt följa upp att säkerhetskrav efterlevs. Du hanterar och administrerar användarkonton samt behörigheter i Active Directory och andra relevanta system. En viktig del av uppdraget är att arbeta proaktivt för att förhindra IT-problem, exempelvis genom standardisering. Du kommer även arbeta med att automatisera klientkonfigurationer med hjälp av script eller verktyg, samt ansvara för de administrativa verktyg som är kopplade till klienthantering. Rollen innebär både dagligt operativt arbete och möjligheten att bidra till långsiktiga förbättringar av våra IT-processer Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Bevaka och säkerställa att klientdatorer är uppdaterade med rätt säkerhetspatchar, programvaror och drivrutiner • Konfigurera operativsystem, applikationer och IT-utrustning för klientdatorer • Hålla utbildningar och skapa tydlig dokumentation för användare • Felsöka komplexa klientproblem och agera länk mellan support och systemadministration • Skapa, förvalta och felsöka GPO:er (Group Policy Objects) • Driva IT-projekt relaterade till klientmiljön KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som är analytisk och har förmågan att se samband, bedöma konsekvenser och hitta effektiva lösningar. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är noggrann med att hålla tidsramar och bidrar aktivt till gemensamma mål. Du är initiativrik, kommer med förbättringsförslag och driver aktiviteter framåt. Som person är du kommunikativ och lyhörd, och har lätt för att uttrycka dig både i tal och skrift. Du har en god samarbetsförmåga, delar gärna med dig av din kunskap och uppskattar att arbeta tillsammans med andra. Du är också strukturerad, planerar och organiserar ditt arbete väl, och skapar ordning som andra enkelt kan följa. Vi söker dig som har: • Gymnasieexamen • Minst tre års relevant och aktuell erfarenhet av ovan arbetsuppgifter • Förmåga att uttrycka dig välformulerat och tydligt på korrekt svenska och engelska i tal och skrift.  Det är meriterande om du har:      • Eftergymnasial utbildning inom IT • Relevant arbetslivserfarenhet från både privat och offentlig sektor ÖVRIGT Rekryteringen sker i samarbete med Poolia och du är varmt välkommen att höra av dig till Jennifer Nilsson för frågor och funderingar. Med hänsyn till semestertider så kan återkoppling komma att dröja till mitten av augusti. Vårt mål är att genom forskning och publik verksamhet visa vägen till ökad kunskap och handlingskraft, för att vi tillsammans ska kunna bidra till en hållbar och ljus framtid. Vår långsiktiga strävan är att Naturhistoriska riksmuseets anställda ska spegla den mångfald som finns i Sverige. Vi välkomnar alla sökanden oavsett kön, bakgrund, ursprung och funktionsvariation. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

3 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025