Vill du ta nästa steg i din karriär som Fordonstekniker och jobba med märken som BMW och MINI? Hos oss på Hedin Automotive får du inte bara jobba med några av världens mest innovativa fordon – du blir en viktig del av ett kunnigt, sammansvetsat team där utveckling, trygghet och arbetsglädje står högt på agendan. Välkommen till Kista – en av BMW:s största verkstäder i Sverige Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu söker vi en Fordonstekniker som vill ta plats i vårt starka team på 15 personer. Här får du arbeta med avancerad teknik, modern utrustning och en variation av arbetsuppgifter som ger både utmaning och utveckling – varje dag! Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Arbetsuppgifter Felsökningar och diagnos Större reparationer som motor- och växellådsbyten, stöldskador m.m. Högvoltsarbete på el- och hybridfordon Reparationer, service och allmän verkstadsdrift Nyckelkompetenser/förmågor: Vi söker dig som har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat, samtidigt som du trivs i en dynamisk miljö där noggrannhet, kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Med din serviceinriktade och lösningsorienterade inställning ser du möjligheter där andra ser hinder. Vi ser vi att du har: Fordonsteknisk utbildning Några års erfarenhet av mekaniskt arbete God datorvana - du jobbar tryggt i både diagnosverktyg och IT-system Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Meriterande är om du har högvoltsutbildning och AC-certifiering. Varför arbeta med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. Hos oss får du: Utveckling & karriärmöjligheter – Vi tror på att växa internt och ger dig verktygen att ta nästa steg Stark gemenskap – Ett tajt team som stöttar varandra och har kul på jobbet Trygg arbetsgivare – Kollektivavtal, schyssta villkor och långsiktigt tänk Schyssta förmåner – Förskottsemester, extra föräldralön, generöst friskvårdsbidrag mm. Ansökan Vi vill göra dig uppmärksam på att återkoppling kan ta lite längre tid än vanligt på grund av sommar och semestrar. Vår plan är att starta intervjuerna i augusti och vi ser fram emot att höra av oss med mer information då. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Verkstadschef Tommy Sandström, [email protected]. Välkommen med din ansökan redan idag!
Vår vision är att Åva ska vara en skola att längta till, lita på och växa med. Vi är en kommunal gymnasieskola med runt 1400 elever och 130 medarbetare. Skolan erbjuder både spets och bredd med såväl yrkes- som högskoleförberedande program. Åva är en attraktiv skola med högt söktryck och vi har elever från såväl Täby som intilliggande kommuner. Alla professioner i skolan tror på individens förmåga och samarbetar för att elever ska utveckla personliga inlärnings- och studiestrategier. Skolan har ett elevhälsoteam med kuratorer, studie- och yrkesvägledare, specialpedagoger och skolsköterskor som på olika sätt stöttar eleverna. Vi är måna om att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, hög grad av delaktighet och få goda möjligheter att växa i sin yrkesroll. Alla nyanställda får en gedigen introduktion, med flera träffar tillsammans med andra nyanställda och nyexaminerade får en mentor. Vi söker dig som är utbildad sjuksköterska och legitimerad gymnasielärare med behörighet i vårdämnen. Du har mycket god förmåga att planera och organisera både ditt eget och elevernas arbete på ett effektivt och strukturerat sätt. I klassrummet skapar du ett tryggt och tillitsfullt klimat där alla elever ger möjlighet att uttrycka sig och bli hörda. Du har god förmåga att inspirera, engagera och utmana eleverna i deras lärande utifrån deras olika förutsättningar. Som person är du lösningsfokuserad, samarbetsvillig, värdesätter kvalitet och har förmåga att skapa en positiv atmosfär i arbetet, både som pedagog och som kollega. Du värdesätter ett nära samarbete med såväl ämneskollegor som kollegor med andra ämnen. Vi ser att du är en tydlig pedagogisk ledare som har förmåga till god kommunikation med elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du arbetat som gymnasielärare, men även nyexaminerade lärare är välkomna att söka tjänsten. Vi ser lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning, ferietjänst, 80 - 100% med med start 2025-08-08. Besök gärna vår hemsida https://www.taby.se/ava-gymnasium/ Registrera din ansökan på vår hemsida genom knappen "Ansök". Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev. Sista ansökningsdag är 2025-08-03. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Om Täby kommun Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation. Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. Inom utbildnings verksamhetsområde arbetar vi mot högt uppsatta verksamhetsmål och meritvärdena för Täbys kommunala grundskolor ligger i toppskiktet i landet. Täby akademi för pedagogisk professionsutveckling, i samarbete med nationella och internationella lärosäten såsom Harvard, bidrar till att kommunens pedagoger och skolledare tillhör spetsen i Sverige. Vi arbetar långsiktigt och systematiskt för att Täby ska ha Sveriges högsta utbildningskvalitet där lärandet är tillgängligt för varje elev.
Vill du vara med och optimera framtidens fastigheter? Vi söker nu en Driftoptimerare/Fastighetsingenjör med starkt engagemang för energieffektivisering och teknisk fastighetsdrift. CBRE´s uppdrag är att leverera service och underhåll av fastigheter och utveckla de fastighetsrelaterade tjänsterna, allt för att säkerställa att vår kund och dess medarbetare har en väl fungerande arbetsplats. Genom att arbeta med ständiga förbättringar, utvecklar vi metoder och processer för att alltid leverera med hög kvalitet. CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också känner igen dig i dessa och vill leva efter dem. Inom Business Unit Tech arbetar ca 200 medarbetare med teknisk fastighetsdrift och förvaltning. Genom kunskap, kreativitet och samarbete skapar vi bättre förutsättningar för klokare fastighetsdrift, där helheten står i fokus. Om rollen Som Driftoptimerare/Fastighetsingenjör kommer du att ha en nyckelroll i vårt arbete med att minska energiförbrukningen och optimera driften i våra fastigheter. Du arbetar både strategiskt och operativt med att analysera, förbättra och följa upp energiprestanda. Rollen innebär nära samarbete med fastighetsägare, hyresgäster, tekniker och externa leverantörer. Tjänsten innebär bland annat att: · Driva förbättringsarbete för att minska energiförbrukning i våra fastigheter. · Utföra energikartläggningar och analyser av energidata. · Hantera klimatrelaterade felanmälningar utan att öka energiförbrukningen. · Vara rådgivande i energi- och fastighetstekniska frågor. · Medverka i teknikronderingar och vara behjälplig i fastighetsdriften. · Tolka data från driftövervakningssystem och föreslå åtgärder. · Vid behov leda mindre projekt och upphandlingar. · Representera företaget i möten med fastighetsägare och hyresgäster. Vem är du? Du har: · Utbildad fastighetsingenjör eller energispecialist, t.ex. från yrkeshögskolan · Minst 3 års erfarenhet av fastighetsdrift varav 2 år inom drift-och energioptimering · God kunskap om byggnaders tekniska system och hur dessa påverkar energiförbrukningen. · Erfarenhet av felsökning och åtgärder inom teknisk fastighetsdrift. · Goda kunskaper i överordnade driftövervakningssystem. · Meriterande: giltigt certifikat för "heta arbeten". · B-körkort är ett krav. Personliga egenskaper: Som person ser vi gärna att du är serviceinriktad, att du ser till kundens bästa och du är bra på att hantera olika typer av människor och olika typer av situationer som kan uppstå i det dagliga arbetet. Det är också en fördel om du är noggrann i ditt arbete och gillar att arbeta metodiskt. Vi ser gärna att du är en teknisk intresserad person som gillar att använda tekniska lösningar i ditt arbete. Vi erbjuder en omväxlande tjänst med utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Du kommer att omfattas av vår tjänstepension, våra friskvårdsförmåner och vår Benify-portal mm. Tjänsten är på 100% och tillsvidare med provanställning Känns denna roll intressant, ansöka redan idag! CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 130 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster över hela världen och omsatte 2023 över 30 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom fastighetsservice, projekt och rådgivning.
Arbetsbeskrivning Vill du vara en del av ett dynamiskt team och arbeta med att effektivisera och förbättra den dagliga logistik- och serviceverksamheten? NG Nordic söker en engagerad och driven Supply Chain Specialist till vårt kontor i Upplands Väsby. Här får du möjlighet att arbeta som spindeln i nätet i en viktig del av vår cirkulära kedja. Rollen som Supply Chain specialist är en del av vår Supply Chain avdelning där vi är fyra kollegor som väntar på dig. Samtliga medarbetare uppmuntras att vara delaktiga, tycka till och komma med nya idéer för att skapa bättre arbetsmetoder. Vi uppnår våra mål genom en kultur av öppenhet. Med ömsesidigt förtroende, tro på människor och omsorg om allas välbefinnande uppnår vi ännu bättre resultat. Som Supply Chain specialist arbetar du mot ett brett nätverk av interna och externa kontakter i hela Norden och även internationellt. Du driver dina ärenden självständigt samtidigt som du är medlem av ett team med gemensamma mål. Dina viktigaste arbetsuppgifter är: Transportledning. Skapa transportdokumentation. Följa upp transportkostnader och tidtabeller. Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamhet. Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa kontakter. Kontering och debitering Övriga administrativa ärenden. Hos oss får du möjligheten att växa personligen i en utvecklande roll. Här är du länken mellan våra avdelningar inom NG Nordic och mellan kund och transportör. Du har stor möjlighet att arbeta självständigt med eget ansvar. Här skapar vi en arbetsplats med god balans mellan arbete och fritid. Vi söker dig som: Har arbetat med transportledning tidigare. Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen. Har en logistikutbildning alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet. God systemkunskap, som tex MS Office och särskilt Excel. Meriterande är om du: Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i avfall- och återvinningsbranschen. Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling. Kan transportregler. Vi kommer att värdesätta dina personliga egenskaper så som att du är: Service- och samarbetsinriktad Lösningsorienterad och flexibel. Noggrann och kvalitetsmedveten. Förmåga att fatta beslut och arbeta självständigt. Gillar att ständigt hitta förbättringar. Denna roll utgår från vårt kontor i Upplands Väsby men självklart finns det möjlighet att arbeta hemifrån också. Tjänsten är tillsvidareanställning, heltid 100% måndag-fredag, med tillsättning enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar NG Nordic Sweden AB med Randstad AB. Vi frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Pernilla Keusch, [email protected] . Eftersom vi är i en efterlängtad sommar med semestertider är ansökningstiden lång. Du ansöker på www.randstad.se, innan 5 augusti 2025. Observera: För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. För både NG Nordic och Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Transportledning. Skapa transportdokumentation. Följa upp transportkostnader och tidtabeller. Samarbeta med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamhet. Löpande kontakt med kunder och transportörer samt interna och externa kontakter. Kontering och debitering Övriga administrativa ärenden. Kvalifikationer Har arbetat med transportledning tidigare. Har fallenhet för service och drivs av att lösa kundens behov men också av att lösa den ultimata transporten. Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då båda språken används i rollen. Har en logistikutbildning alternativt att liknande kunskap tillskansats genom arbetslivserfarenhet. God systemkunskap, som tex MS Office och särskilt Excel. Meriterande är om du: Har arbetat inom logistikbranschen med bakgrund i avfall- och återvinningsbranschen. Har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling. Kan transportregler. Om företaget NG Nordic Sweden AB NG Nordic erbjuder innovativa och hållbara lösningar inom avfallshantering och återvinning. Genom att återvinna material som plast, papper, glas och metaller bidrar företaget till en cirkulär ekonomi och minskad miljöpåverkan. Fokus ligger på att optimera processer för att skapa långsiktigt hållbara resultat.
Som junior controller på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Junior Controller - Förbifart Stockholm Arbetsuppgifter Som junior controller är du ett viktigt stöd i styrningen av programmet Förbifart Stockholm och arbetar nära programmets kvalificerade controller samt övriga controllers. Programmet är en av våra största infrastruktursatsningar och en viktig pusselbit för att skapa en tillgängligare Stockholmsregion. Vägen binder samman norra och södra Stockholm och underlättar transporter både inom regionen och för dem som passerar. I rollen som junior controller arbetar du med bland annat prognoser, ekonomisk uppföljning, bemyndiganderedovisning, bemanningsplaner, fakturahantering och rapportering. Det kommer innebära ett nära samarbete med våra ingående projekt, både med ekonomer och projektledare. Du kommer att vara placerad i Förbifart Stockholms projektkontor i Sundbyberg och ibland även arbeta ute på våra andra projektkontor. Övrig information Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att ske via Skype vecka 34. #LI-Hybrid Kvalifikationer Du är en samarbetsinriktad person som kommunicerar tydligt och anpassar ditt budskap efter mottagaren. I rollen samarbetar du nära både ekonomifunktionen och våra projekt, vilket ställer höga krav på din förmåga att bygga relationer och arbeta effektivt tillsammans med andra. Du är strukturerad och har en förmåga att planera ditt arbete väl, hålla deadlines och slutföra det du påbörjat. Du är inte rädd för att ta dig an nya arbetsuppgifter, stort som smått, och känner dig trygg även när allt inte finns på plats. Vidare är du analytisk, kan se helheten i olika sammanhang och föreslår förändringar när det är relevant. Vi söker dig som; har högskoleutbildning inom ekonomi om minst 180 hp (120 p) har några års aktuell erfarenhet av redovisning, rapportering och ekonomistyrning har aktuell erfarenhet av att arbeta i ekonomi- och rapporteringssystem har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du; har arbetat i något eller några av systemen C7, CDI och Agresso/UNIT7 har arbetat med verksamhetsutveckling har erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig verksamhet Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Rekryterande chef är på semester men finns tillgänglig via mail via: [email protected] Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Om tjänsten Vi söker dig som är en erfaren redovisningskonsult och som vill ha en roll med stort ansvar, variation och möjlighet att påverka både din egen och byråns utveckling. Bolaget växer tillsammans med kunderna och söker dig som vill vara med på resan. Kanske har du varit redovisningskonsult i ett par år och känner dig redo för något nytt – mer ansvar, mer kundstrategi, mer inflytande? Du kommer att arbeta i ett mindre team där du ansvarar för egna kunduppdrag och fungerar som rådgivare till företagare, men även bollplank för juniora kollegor. Många av företagets kunder är ägarledda bolag med entreprenörer som värdesätter personlig kontakt och bred ekonomisk kompetens. Uppdragen är varierande och kombinerar ofta redovisning med revision, där du i samarbete med kollegorna i revisionsgruppen leder redovisningsarbetet från start till mål. Vi ser gärna att du trivs i rollen som rådgivare, har ett gott systemintresse och uppskattar att skapa långsiktiga kundrelationer – ofta med både fysisk och telefonbaserad kontakt. Om vår partner Allians är en etablerad revisions- och redovisningsbyrå i Stockholm och en av grundarna av koncernen CEDRA – tillsammans med bland annat Frejs, Qrev, Crowe Osborne och RSM Göteborg. Inom koncernen drivs varje bolag som självständig enhet, men med gemensamma satsningar på IT, cybersäkerhet, AI, automatisering och utbildning. Hos Allians arbetar cirka 50 personer med varierande bakgrund och kompetens. Kulturen präglas av hög professionalism kombinerat med balans i livet. Här arbetar seniora konsulter sida vid sida med nyexaminerade YH-studenter i en öppen och hjälpsam miljö. Vi tror på långsiktig utveckling, individuell frihet och tydlighet i ansvar – och vi försöker aktivt undvika övertidskultur. Under de intensiva vårmånaderna stöttar vi varandra i team och jobbar smart tillsammans. Vi erbjuder bland annat: 3h intern utbildning/månad Minst 20h extern utbildning per år Massage på kontoret Friskvårdsbidrag 5000 kr Hälsokontroller vartannat år Familjedagar Gemensamma aktiviteter (kickoff, Alliansdagar, sportevent m.m.) Vi söker dig som Har 3 års erfarenhet från redovisningsbyrå Har relevant ekonomisk utbildning på YH- eller universitetsnivå Självständigt kan driva redovisningsuppdrag och ha kundansvar Trivs i en miljö där du både leder andra och själv tar stort ansvar Är van vid Fortnox, Capego eller liknande system Är kommunikativ, relationsskapande och trygg i din roll Meriterande: Erfarenhet av koncernredovisning Auktorisation (ej krav) SRF/FAR-certifiering Intresse för system, utbildning eller specialistroller (ex. IFRS, CFO-uppdrag) Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Du erbjuds flexibla arbetstider, balans mellan arbete och fritid och stora möjligheter till utveckling inom ramen för dina intressen – oavsett om det handlar om ledarskap, specialistroller eller framtida kundnära CFO-uppdrag. Övrig information Omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet till hemarbete och att själv styra din vardag Placering: Veddestabron 14, Järfälla. Möjlighet att sitta på Renstiernas gata på Söder finns också (redovisningsgruppen sitter dock inte här) Start: Hösten 2025, flexibelt med hänsyn till uppsägningstid Kontaktperson: Dino Segetalo – [email protected] Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Om företaget och rollen Vi söker en projektör som vill vara med och forma framtidens infrastruktur för fjärrvärme. Hos vår kund, Telge Nät, får du en unik möjlighet att vara med och bygga upp fjärrvärmeprojektering som den första projektören inom området, med möjlighet att påverka och forma framtida arbetssätt. Du får inte bara chansen att arbeta med den senaste teknologin, utan också att göra verklig skillnad i samhället. Telge Nät är ett framåttänkande företag inom Telgekoncernen med ett tydligt uppdrag: att skapa hållbara lösningar för elnät, vatten och avlopp samt fjärrvärme för Södertälje och dess omgivningar. Som projektör här blir du en nyckelspelare i en spännande förändringsresa, där du får bidra till innovativa projekt som verkligen betyder något. Så här säger rekryterande chef om rollen: "Som projektör för fjärrvärme på Telge Nät får du ett roligt och samhällsviktigt jobb där du kommer att arbeta med att genomföra våra fjärrvärmeprojekt som kan vara allt från nyinvesteringar, reinvesteringar, kundanslutningar och exploateringar. Det är ett varierande jobb med både små och stora utmaningar där du kommer stötta, och samverka med projektledare, markägare och entreprenörer. Här kommer du till en spännande avdelning med kompetenta kollegor där vår förändringsresa precis har börjat med ny projektmodell, nytt IT-system och nya arbetssätt. Sök om du vill ha ett kreativt och utmanande arbete med superhärliga kollegor som gör varje dag till en bra dag." Dina arbetsuppgifter kommer inkludera: Som projektör på Telge Nät får du den unika möjligheten att följa projektet från tidigt skede genom byggskedet till avslut. Du kommer få feedback under hela projektets gång som kommer hjälpa dig att växa och utvecklas i din yrkesroll. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att upprätta arbetshandlingar och materialspecifikationer samt bestämma byggmetod. Du kommer även att dimensionera, ta fram kalkyler och agera BAS-P i projekten. Andra uppgifter kan också vara att föra dialog med markägare och exploatörer med vilka vi upprättar överenskommelser, avtal och ledningsrätter. Du är kontaktperson gentemot myndigheter samt inhämtar tillstånd och fungerar som tekniskt stöd i projekten. Hos Telge Nät får möjlighet att växa i din yrkeskompetens både inom projektering och teknik. Din profil Har flera års erfarenhet som projektör inom fjärrvärme, särskilt inom ledningsflytt och exploateringsområden i stadsmiljö Erfarenhet av att arbeta med kalkyler och mängdbetraktningar Goda kunskaper och erfarenhet av att agera som BAS-P i projekt Erfarenhet av att arbeta i CAD-program Erfarenhet av att arbeta med projektmodeller, god kunskap om entreprenadjuridik samt erfarenhet av att ta fram upphandlingsunderlag. Flytande svenska i tal och skrift B-körkort För att lyckas som projektör är du analytisk, strukturerad och har en stark förmåga att se helheten i projekt. Du är kommunikativ, samarbetar väl med både interna och externa parter och har en god datorvana. Dessutom är du engagerad och nyfiken, med ett genuint intresse för att utveckla din yrkeskompetens och hålla dig uppdaterad inom teknikområdet. Du erbjuds: En unik möjlighet att vara med och bygga upp fjärrvärmeprojektering som den första projektören inom området på Telge Nät, med möjlighet att påverka och forma framtida arbetssätt. Ett fritt och omväxlande arbete i en expansiv stad som Södertälje, där du får stort ansvar och möjlighet att göra skillnad i invånarnas vardag. Karriärutveckling och kompetensutveckling genom nära samarbete med kollegor, ett stort fokus på lärande och frihet under ansvar. En dynamisk arbetsmiljö i ett engagerat team där du får möjlighet att utvecklas och påverka arbetet, samtidigt som du kan bidra till Telge Nät’s fortsatta framgång och tillväxt. Vårt erbjudande till dig som anställd: Tech Talents är konsult- och rekryteringsföretaget som sätter individen i fokus. Vi brinner för att skapa en arbetsmiljö där vi tillsammans har roligt och utmanar traditionella tankesätt på konsultmarknaden. Vi samarbetar idag med några av teknikbranschens mest innovativa företag, vars visioner formar framtiden och driver samhällsutveckling. Hos Tech Talents är vi stolta över att bidra till innovationer som verkligen gör skillnad. Detta är ett konsultuppdrag där du inledningsvis blir anställd av Tech Talents och arbetar på ett längre uppdrag som konsult hos en av våra kunder. Vi erbjuder dig: · Konkurrenskraftig månadslön och en trygg anställningsform · Utbildningspaket · Möjlighet till pensionsrådgivning · Individanpassat ledarskap och närvarande konsultchef Startdatum: Efter överenskommelse Omfattning: Heltid Plats: Södertälje Övrig information: Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om rollen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Ronja Bergman på [email protected] Låter detta som tjänsten för dig? Vi ser fram emot att höra från dig - varmt välkommen med din ansökan!
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Arbetsplatsbeskrivning Vår fina skola växer så det knakar. Skolan består av cirka 700 elever från åk F-9 samt duktiga och erfarna medarbetare med fokus på att utveckla elevernas fulla potential. Vi har även en introduktionsgrupp som arbetar intensivt med nybörjarsvenska i årskurs 4 –9. Vi har även en grupp i anpassad grundskola i åk7-9. Vår skola arbetar aktivt med språkutvecklande arbetssätt, Bäckalektionen, samt är mycket stolta över vårt hälsofrämjande arbete med Hjärna – rörelse. Skolan har för närvarande 7 förstelärare inom SV/SVA, Trygghet och studiero, matematik samt betyg/bedömning. Vi har ett inkluderande förhållningssätt och hoppas att du, liksom oss, har höga förväntningar på vår skola, våra elever och på samtliga arbetskamrater. Hos oss finner du ett kompetent kollegium med en inkluderande atmosfär och god social arbetsmiljö. Vi vill att du delar vår värdegrund Trygghet, Kunskap och Framtidstro. Tillsammans med våra elever och deras vårdnadshavare är vi Vår Skola. Vi tillagar mat från grunden och skolan har en ny matsal samt tillhörande kök och det planeras likaså för en renovering av samtliga lokaler på skolan. Läs mer om vår fina skola på vår hemsida www.backahagensskola.stockholm.se. Vi erbjuder Vi erbjuder friskvårdspeng. Din roll Arbetsbeskrivning Är du en kreativ, flexibel och engagerad lärare som vill utveckla undervisningen tillsammans med dina kollegor och arbetar för att varje elev ska nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling? Då är du rätt person för vår skola. Vi söker dig som trivs med att undervisa i grundskolan och i anpassad grundskola på mellanstadiet och högstadiet. Som lärare på Bäckahagens skola ansvarar du för att planera, undervisa, utvärdera och bedöma i dina ämnen som du undervisar i. Du ingår i ett arbetslag och ett ämneslag där du samarbetar med kollegor och är en viktig del i det kollegiala lärandet för att skapa ny och fördjupad kunskap. Det kan ingå mentorskap i tjänsten. Din kompetens och erfarenhet Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet i hem- och konsumentkunskap (HKK). Du har förmåga att utforma undervisningen i överensstämmelse med läroplaner, ämnesplaner och rådande kunskapskrav. Du tar ansvar för och har insikt om elevernas resultat och behov samt strukturerar och anpassar din undervisning så att en trygg och adekvat lärandemiljö skapas. Du gör eleven delaktig i planeringen och utvecklar elevens förmåga att lära, både självständigt och tillsammans med andra. Erfarenhet av undervisning i HKK för både grundskola och anpassad grundskola, formativ bedömning, erfarenhet av att arbeta språkutvecklande. Digitala arbetssätt som en förstärkning i undervisningen. Du är trygg, stabil, har självinsikt och är en tydlig ledare i klassrummet. Du värdesätter och skapar goda förutsättningar för samarbete samt skapar goda relationer med elever, föräldrar och kollegor. Du planerar, organiserar, prioriterar och analyserar dina lektioner såväl som övriga uppdrag som ingår i din roll på ett effektivt sätt. Meriterande; behörig i ytterligare ämne/ämnen Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start 12 augusti 2025. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Vi söker en legitimerad fysioterapeut med omgående start. Du trivs med självständigt arbete, gillar att samarbeta i team och har B-körkort. Om oss Joint Academy Nacka Forum Rehab öppnade i nyrenoverade ljusa lokaler med ett stort gym i Februari 2024. Verksamheten har avtal inom Vårdval Primärvårdsrehabilitering och ligger centralt i Nacka Forum med goda kommunikationer. Vi har vuxit fort och är nu 23 medarbetare - fysioterapeuter, specialiserad fysioterapeut, arbetsterapeuter, dietister, och kiropraktorer samt hemrehabteam. Här finns bred kompetens inom bland annat diagnostiskt ultraljud, idrottsmedicin, ortopedi, långvarig smärta, mental hälsa, kvinnohälsa, barn, NPF och handrehabilitering. Vi har nära samarbete med ortopedmottagningar och vårdcentraler i området, ett högt patienttryck och ett mycket gott rykte. Vad som särskiljer oss som arbetsplats Som fysioterapeut hos oss arbetar du i en innovativ vårdmodell som kombinerar fysiska och digitala besök med en app- och webbaserad plattform. Det digitala systemet är utformat för att stötta dig i det kliniska arbetet – inte styra det. Du har tillgång till evidensbaserade program som du kan anpassa och bygga vidare på utifrån patientens behov. Plattformen underlättar även dokumentation och administration, vilket frigör mer tid för patientmötet. Vi erbjuder dessutom möjlighet att arbeta hemifrån upp till 20 % av arbetstiden. Du är: Legitimerad fysioterapeut Drivs av att vara med och forma framtidens digitala vård Noggrann, ansvarsfull och strukturerad i ditt arbete Är flexibel, öppen för förändring, och kan anpassa dig snabbt efter nya situationer Du är tålmodig, lyssnar aktivt och kommunicerar effektivt Har en god förmåga i såväl tal som skrift vad gäller det svenska och engelska språket Vi erbjuder: En trygg anställning med konkurrenskraftig lön Försäkring och pension via vårt kollektivavtal En trivsam arbetsmiljö med engagerade kollegor Möjlighet till kompetensutveckling och att vara med och påverka hur vården formas framåt Flexibilitet i arbetsupplägget, med möjlighet till distansarbete vid behov Om Joint Academy Joint Academy är en ledande aktör inom primärvårdsrehabilitering med verksamhet i Sverige, USA och England. Vi erbjuder evidensbaserad vård för muskel- och ledbesvär – både digitalt och via våra 10 fysiska mottagningar, varav 8 i Sverige och 2 i USA. Sedan starten 2004 har vi behandlat över 150 000 patienter. Över 150 terapeuter arbetar hos oss för att skapa tillgänglig, innovativ och högkvalitativ vård.
Att jobba som taxiförare är jätte kul då man träffar många trevliga kunder och hör många olika historier. Så man bör vara social och tycka om att träffa nya människor. Kunder finns det gott om då UBER och BOLT har expanderat explosivt den senaste året. Vi har alltid fler kunder än tillgängliga bilar. Så det betyder att om du har som ett mål att få ut en lön mellan 20,000 kr och 40,000 kr så är det helt möjligt och du är villig att jobba hårt. Dag eller nätt pass . Du som söker ska ha taxilegitimation (TFL). Har du Energi och viljan att jobba hårt och tjäna mycket pengar, så vill vi träffa dig idag! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer